Welcome to PS Site Forum - ... o PLAYSTATION wiemy wszystko!

Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się, będziesz w stanie dostosować swój profil, otrzymywać punkty reputacji jako nagrodę za złożenie zawartości, a także komunikować się z innymi użytkownikami za pośrednictwem prywatnej skrzynki, plus wiele więcej! Ten komunikat zostanie usunięty po zalogowaniu się.

_Matheo_

Użytkownicy
  • Ilość dodanej zawartości

    1264
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    5

Reputacja

666 Konkretna

O _Matheo_

  • Ranga
    Trance Lover

Informacje o profilu

  • Płeć Mężczyzna
  • Skąd Słupsk

Kontakt

  • PSN Matheo87PL

Ostatnie wizyty

7150 wyświetleń profilu
  1. Poradnik

    BEYOND TWO SOULS / Beyond Dwie Dusze Informacje ogólne: Ilość trofeów: :platyna: x1, :zloto: x3, :srebro: x6, :braz: x36 Ilość trofeów offline: 46 (wszystkie) Ilość trofeów online: brak Najtrudniejsze trofea: Razem do końca :zloto: , Wszystkie zakończenia… :zloto: Trofea możliwe do pominięcia: Większość. Czas do zdobycia platyny: Około 25-30 godzin. Wymagana ilość ukończenia gry: Teoretycznie wystarczą dwa podejścia, jednak przy normalnym pierwszym przejściu, raczej będą konieczne dwa kolejne, aby wbić brakujące pucharki i wypełnić określone zadania w fabule potrzebne do platyny. Reasumując: grę należy przejść trzykrotnie. Do uzyskania platyny konieczne jest też posiadanie dwóch padów, lub smartfona z Androidem, na którym należy zainstalować aplikację Beyond Touch. Aplikację w wersji na Androida można pobrać tutaj: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.quanticdream.beyondtouch&hl=pl Dostępna jest również wersja na system iOS: https://itunes.apple.com/pl/app/id691908718?mt=8&affId=1860684 Kilka słów wstępu: Beyond Two Souls to gra wyjątkowa. Jest dziełem nietuzinkowym, na wskroś filmowym, okraszonym wspaniałą i tajemniczą fabułą, zgodnym z filozofią założyciela Quantic Dream – Davida Cage’a. Czystego gameplayu mamy tutaj bardzo mało, jednakże nie to jest najważniejsze. Całość opiera się na historii niepozornej Jodie Holmes, która od urodzenia połączona jest z tajemniczą istotą, zwaną Aidenem. Trzon gry stanowi więc fabuła i emocje towarzyszące jej poznawaniu, a nie rozgrywka sama w sobie. UWAGA!!! Poradnik to jeden wielki spoiler i jeżeli nie masz za sobą przynajmniej jednego, pełnego ukończenia gry, nie czytaj go! W przeciwnym wypadku całkowicie zepsujesz sobie zabawę z poznawania fabuły. Wskazówki na temat grania: Grając w Dwie Dusze po raz pierwszy, graj normalnie, najlepiej z ustawionym poziomem trudności na „gram często”. Pod żadnym pozorem nie zerkaj na listę trofeów (które i tak są ukryte), a po prostu zwyczajnie ukończ grę, chłonąc pełnymi garściami tę znakomitą opowieść. Ilość pucharków, jaką wbijesz po pierwszym przejściu i tak wyniesie w okolicach 30-40%, tak więc sporo z nich będziesz miał już zaliczonych. Każdy pucharek wpada w trakcie ładowania kolejnego rozdziału, dlatego dopiero wtedy dowiesz się, czy zrobiłeś wszystko prawidłowo do jego uzyskania. Pamiętaj też koniecznie, żeby każde kolejne przejście grać z zapisem. Nawet jeśli zamierzasz rozpocząć grę od konkretnego rozdziału, gra musi być kontynuowana z zapisem, inaczej żaden z pucharków nie zostanie zaliczony. Aby jaśniej to zobrazować, całość powinna wyglądać tak: 1. Pierwsze przejście standardowo, całkowicie ignorując pucharki. 2. Drugie przejście wykonaj przy użyciu dwóch padów i skup się na zaliczeniu pucharków: Posłuszeństwo, Zgrany duet, Wybaczam Ci, Zimna krew, Zawsze na zawsze, Czysta robota LUB Przejmująca agentka (w zależności od tego, które wbiłeś za pierwszym podejściem), Wyluzowana dziewczyna, Złap mnie jeśli potrafisz, Apokalipsa Aidena, Cuda, Eksploratorka, Wszyscy uratowani, Dwie Dusze + Razem do końca. 3. Przy trzecim podejściu zalicz pozostałe pucharki, a zostanie Ci już tylko kilkukrotne rozegranie ostatniego rozdziału i wykonanie odpowiednich czynności koniecznych do ujrzenia wszystkich zakończeń. Aby ułatwić sobie zdobycie pucharków wymagających zręczności, tj.: Adeptka istot, Żołnierz doskonały, Adeptka sztuk walki, Złap mnie jeśli potrafisz, Nie tylko piasek, Mistrzyni istot, ustaw poziom trudności na: „nie gram w ogóle, lub gram rzadko”. Spowoduje to, że przy każdej scenie akcji, pokazane będą strzałki ułatwiające wybór odpowiedniego kierunku na analogu. Ponadto przy przełączaniu na Aidena, będziesz miał ułatwione zadanie przy szukaniu wszystkich możliwych do wykonania za jego pomocą czynności, a także przy szukaniu znajdziek. Tak naprawdę cała trudność zdobycia platyny polega tutaj na czasochłonności, gdyż trzeba aż trzykrotnie przejść grę. Pewną trudnością może być też konieczność posiadania drugiego pada, lub smartfona opartego na systemie Android. Jeśli takowego nie posiadasz, po prostu pożycz go na czas przechodzenia gry. Ciągła zamiana padów w trakcie rozgrywki może wydawać się frustrująca, ale tak naprawdę nie stanowi wcale jakiegoś dyskomfortu. Możesz też zaprosić do gry swoją drugą połówkę, co jest chyba najlepszym rozwiązaniem. ;) To tyle. Przejdźmy do dania głównego. Listę pucharków umieściłem zgodnie z kolejnością w XMB. Poradnik: MISTRZOSTWO BEYOND: TWO SOULS :platyna: Zbierz wszystkie trofea. Zalicz wszystkie pozostałe pucharki, a platyna będzie Twoja. Ktoś jeszcze? :braz: Użyj Aidena po raz pierwszy. Nie do pominięcia. Wpadnie po pierwszym użyciu Aidena w rozdziale „Eksperyment”. Posłuszeństwo :braz: Przerwij eksperyment z własnej woli. Drugi pucharek do zdobycia w rozdziale „Eksperyment”. Aby go uzyskać, po prostu przerwij rozwałkę Aidenem, naciskając trójkąt. Zgrany duet :braz: Wyrządź 3 psoty Aidenem i Jodie. Rozdział „Mój niewidzialny przyjaciel”. Jako Jodie idź do kuchni i wciel się w Aidena, następnie za jego pomocą ułóż krzesła na stole. Ponownie przełącz się na Jodie i podejdź do lodówki, popatrz na stojący na niej pojemnik z ciastkami i po krótkiej rozmowie z mamą, wciel się w Aidena, by jedno z nich wydobyć z pojemnika. Ostatnią czynnością jest użycie mocy Aidena do uruchomienia radia, które stoi po prawej stronie od przybranej matki Jodie, na końcu blatu kuchennego. Adeptka istot :braz: Pokonaj istoty Aidenem. Łatwe trofeum. Po prostu pokonaj jedną z istot Aidenem, na które natkniesz się w kilku miejscach w trakcie gry. Wybaczam Ci :braz: Wybacz ojcu Jodie. Rozdział „Samotna”. Gdy ojciec Jodie zacznie wychodzić z pokoju, po prostu odłóż pada i nic nie rób. Nie jesteś moim ojcem :braz: Spraw, by Aiden przydusił Philipa. Do zdobycia w tym samym rozdziale, co poprzedni pucharek. Tym razem musisz jednak przydusić jej ojca za pomocą Aidena. Zemsta :braz: Sterując Aidenem, daj nauczkę przynajmniej 3 uczestnikom przyjęcia lub wznieć pożar domu. Rozdział „Impreza”. Po uwolnieniu Jodie z zamkniętego pomieszczenia, wleć do pokoju, w którym bawi się ta banda nastoletnich idiotów i daj każdemu ostro popalić, rzucając w nich czym popadnie. Po jakimś czasie będziesz miał możliwość wzniecenia pożaru przy kuchence gazowej, lub za pomocą lampy stojącej na komodzie ze zdjęciami. Zimna krew :braz: Odmów użycia Aidena, by zaimponować uczestnikom przyjęcia lub przestraszyć ich. Ten sam rozdział. Tym razem podczas pierwszego pytania imprezowiczów o moce Jodie, odmów ich zademonstrowania, a po wydostaniu się z pomieszczenia po prostu wyjdź z domu. Zawsze na zawsze :braz: Ochroń Jodie przed napastnikami. Rozdział „Jak inne dziewczyny”. Aby wykonać to trofeum, musisz skutecznie opuścić ośrodek naukowy DPA. Po opanowaniu Cole’a, gdy już będziesz przy wyjściu z ośrodka, po prostu odpowiadaj cokolwiek na pytania strażnika. Tak samo przy wyjeździe z bramy. Pamiętaj też, żeby Jodie schowała się w bagażniku auta. Po dotarciu do baru, zagraj na którymś automacie, a następnie zgódź się na propozycję zagrania w bilard. Po chwili zboczeńcy zaczną dobierać się do Jodie, a wtedy możesz im wymierzyć karę za pomocą Aidena. Ważna uwaga – Jeśli dotrzesz do baru, nie będziesz mógł zaliczyć trofeum „Kochanka doskonała”. Miej to więc na uwadze. Zamknięcie portalu :braz: Dezaktywuj portal w kondensatorze. Rozdział „Kondensator”. Aby wyłączyć kondensator w podziemnym laboratorium, będziesz musiał wykonać poprawnie wszystkie QTE, na jakie natkniesz się w tym rozdziale. Jeśli zepsujesz któreś QTE, Jodie ucieknie z budynku i nie zaliczysz zadania. Nie ma tutaj nic trudnego, zwłaszcza jeśli ustawisz poziom trudności „nie gram w ogóle, lub gram rzadko”. Reminiscencje :braz: Aktywuj wspomnienia wszystkich zmarłych w kompleksie badawczym. Do zdobycia również w rozdziale „Kondensator”. Musisz tutaj zbadać wspomnienia wszystkich martwych naukowców, na których natkniesz się przemierzając podziemny kompleks. Martwych naukowców jest aż ośmiu. Aby żadnego nie przegapić, dla ułatwienia możesz posłużyć się filmikiem: Żołnierz doskonały :braz: Ukończ większość elementów szkolenia fizycznego, nie popełniając błędu. Rozdział „Witamy w CIA”. Co tu dużo mówić… Ustaw łatwy poziom trudności i bez problemu zaliczysz całość bez popełniania błędu. Adeptka sztuk walki :braz: Wygraj wszystkie walki, otrzymując mniej niż 5 ciosów. Do zdobycia w tym samym rozdziale. Przepis na jego zdobycie jest identyczny – łatwy poziom trudności. Adeptka skradania :braz: Ukończ szkolenie w skradaniu się i nie daj się zauważyć. Ostatni pucharek możliwy do zdobycia w tym rozdziale. Musisz przejść końcowy etap szkolenia tak, aby żaden ze strażników Cię nie zauważył. Używaj Aidena do odwracania uwagi i eliminuj każdego strażnika po kolei. Pamiętaj, aby nie biec na pałę, lecz spokojnie wyczekiwać odpowiedniej okazji do ataku. Czysta robota :braz: Wyłącz monitor i ukończ misję jedynie przy użyciu Aidena. Rozdział „Ambasada”. Po wejściu do damskiej toalety udaj się Aidenem na piętro i poszukaj pokoju z monitoringiem. Po użyciu mocy Aidena na monitorze strażnik zacznie coś podejrzewać, a wtedy odwróć jego uwagę wyłączając telewizor w pomieszczeniu lub rozlej kawę. Następnie odszukaj pokój szejka i otwórz sejf za pomocą przycisku umieszczonego w szufladzie jego biurka. Pozostaje już tylko odczytać schowane w nim dokumenty. Przejmująca agentka :braz: Wykonaj misję jedynie przy użyciu szejka. Ten sam rozdział. Po zamknięciu się w toalecie, opętaj szejka za pomocą Aidena i udaj się nim do jego pokoju. Otwórz sejf i odczytaj dokumenty. Kochanka doskonała :braz: Przygotuj posiłek, posprzątaj mieszkanie, weź prysznic, ubierz elegancką sukienkę i włącz muzykę. Rozdział „Kolacja”. Dosyć problematyczne trofeum, gdyż wystarczy pominąć jedną czynność, aby go nie zaliczyć. Do poprawnego zdobycia pucharku musisz wykonać kilka rzeczy: pozbierać książki i odłożyć je na półkę, posprzątać śmieci ze stołu i wyrzucić je do kosza w kuchni, pozbierać ubrania z kanapy i zanieść je do kosza w łazience, przygotować samodzielnie jakieś danie, wziąć prysznic, ubrać elegancką sukienkę, włączyć muzykę, oraz nakryć do stołu i zapalić świeczki. Aby niczego nie pominąć, polecam zapoznać się z filmikiem: Wyluzowana dziewczyna :braz: Zamów pizzę, pooglądaj telewizję i ubierz się swobodnie. Do zdobycia w tym samym rozdziale. Trofeum dużo łatwiejsze od poprzedniego. Wystarczy, że zamówisz pizzę na telefon, ubierzesz się swobodnie i pooglądasz telewizję w oczekiwaniu na Ryana. Reszta czynności nie ma znaczenia, a w całym mieszkaniu możesz zostawić burdel. Pamiętaj jednak, że nie możesz zdobyć tego trofeum jednocześnie z poprzednim. Aby je zaliczyć musisz rozegrać poziom ponownie. Zakochana w Ryanie :braz: Pójdź do łóżka z Ryanem. Trzecie trofeum możliwe do zdobycia w tym rozdziale. Tym razem musisz zadbać o to, aby wizyta Ryana skończyła się kolacją ze śniadaniem. Do tego konieczne są dwa warunki. Po pierwsze w rozdziale „Jak inne dziewczyny” nie możesz wydostać się z kompleksu. Aby zostać przyłapanym na próbie ucieczki po prostu odłóż pada, gdy strażnik zacznie zadawać Cole’owi pytania i dotknie go, co udaremni ucieczkę. Drugim warunkiem koniecznym do spełnienia jest, abyś nie wystraszył Ryana Aidenem. Po jego przybyciu odłóż pada i przyglądaj się rozmowie zakochańców. Mistrzyni skradania :braz: Dostań się do katedry niezauważenie. Rozdział „Misja”. Musisz tutaj dotrzeć do katedry, nie dając się po drodze zauważyć żadnemu z napastników. Rozdział ten składa się z kilku etapów, jednak żaden z nich nie jest na tyle trudny, abyś miał problemy z cichym przemykaniem wśród oponentów. Używaj Aidena jak najczęściej, badaj okolicę, odwracaj uwagę strażników i eliminuj wrogów z zaskoczenia. Tutaj naprawdę trzeba się postarać, żeby Jodie została zauważona. Złap mnie, jeśli potrafisz :braz: Uniknij aresztowania i ucieknij z pociągu. Rozdział „Ścigana”. Twoim zadaniem jest uciec z pociągu nie dać się przy tym złapać policjantom. Gdy pociąg zatrzyma się na stacji, obudź Jodie za pomocą Aidena i rzuć się do ucieczki. Po przebiegnięciu przez kilka wagonów, wybij szybę i dostań się na dach pociągu. Tam omijaj strażników i wykonuj poprawnie kolejne QTE, a gdy już zeskoczysz z pociągu, zadanie zostanie poprawnie zaliczone. Apokalipsa Aidena :braz: Zniszcz stację benzynową, kościół, sklep z bronią i śmigłowiec. Aby wykonać to zadanie, nie możesz dać się złapać w tym rozdziale, by móc dotrzeć cało do miasta. Na miejscu zostaniesz osaczony przez agentów i będziesz miał okazję na konkretną rozwałkę otoczenia za pomocą Aidena. W pierwszej kolejności wyciągnij wąż z dystrybutora paliwa i opętaj pobliskiego strażnika, aby strzelić nim w rozlane paliwo. Następnie uderzaj w tarczę zegara na kościelnej wieży, aż ta się zawali. Po zniszczeniu wieży, opętaj kierowcę wozu stojącego przed frontowymi drzwiami kościoła i wjedź nim w sklep z bronią. Po tym zdarzeniu będziesz musiał otworzyć drzwi dla Jodie, aby ta mogła bezpiecznie schować się przed nacierającymi agentami. Gdy już nasza bohaterka wejdzie do środka, śmigłowiec unoszący się nad placem zniszczeń obniży swój lot i będziesz mógł opętać pilota, by rozbić śmigłowiec o ziemię. Uwaga! Można tutaj łatwo się pomylić i opętać nie tego kierowcę co trzeba, a to uniemożliwi poprawne zaliczenie tego zadania. Polecam w tym miejscu skorzystać z filmiku, aby uniknąć niepotrzebnego powtarzania rozdziału: Houdini :braz: Daj się aresztować trzykrotnie i za każdym razem ucieknij. Ostatnie trofeum możliwe do zdobycia w tym rozdziale. Musisz trzykrotnie dać się złapać funkcjonariuszom podczas ucieczki i tyle samo razy uciec. Pierwsza okazja do podłożenia się jest zaraz po ich wejściu do pociągu. Podczas ucieczki po prostu odłóż pada i olej kolejne QTE, a Jodie zostanie pojmana. Po wydostaniu się z kajdanek i ucieczce z pociągu, daj się dogonić psom w lesie i po walce z nimi, nie wchodź na skałę i poczekaj na strażników. Następnie po oswobodzeniu się z radiowozu, podczas ucieczki na motorze, poczekaj aż namierzy Cię śmigłowiec i zatrzymaj się na drodze. Po chwili Jodie zostanie złapana i po raz trzeci zakuta w kajdany. Potem zostaje już tylko spowodowanie wypadku w przewożącym naszą bohaterkę radiowozie i ostatnia ucieczka. Uwaga! Jeśli wykonasz to zadanie, nie dotrzesz do miasta i nie będziesz mógł zniszczyć kilku jego elementów potrzebnych do trofeum „Apokalipsa Aidena”. Musisz więc ponownie rozegrać rozdział, aby zdobyć pucharek. Pieniądze do przejedzenia :braz: Zarób dostatecznie dużo pieniędzy, aby móc zjeść czekoladę do kolacji. Rozdział „Bezdomna”. Sposobów na zarobienie pieniędzy jest tutaj kilka. Po wyjściu na zewnątrz i krótkiej rozmowie ze Stanem wstań z tektury i przejdź do końca ulicy aż zobaczysz bankomat. Użyj na nim Aidena i kasa jest Twoja. Drugim sposobem jest przejście na drugą stronę ulicy (też do końca) i zagranie na gitarze jednego z siedzących tam bezdomnych. Sprytna złodziejka :braz: Wyłącz kamerę w supermarkecie. W dalszej części tego rozdziału będziesz musiał włamać się do marketu i wykraść kilka dóbr potrzebnych dla dziecka. Zanim otworzysz drzwi do sklepu, zniszcz kamerę podwieszoną na suficie. Cuda :braz: Zajmij się dzieckiem Środy, ulecz Jimmy'ego i pomóż Stanowi pogodzić się ze śmiercią żony. Ostatnie trofeum możliwe do zdobycia w tym rozdziale. Na poprawne zaliczenie tego zadania będziesz miał okazję zaraz po dokonaniu zakupów przez Stana. Przy ognisku zagadaj z Jimmym, Środą i Stanem, a następnie użyj na każdym z nich mocy Aidena. Uwaga! Do Stana podejdź na samym końcu, a najpierw obsłuż Środę i Jimmy’ego. W przeciwnym wypadku scenka rozegra się dalej i będziesz musiał powtarzać ją od początku. Szamanka :braz: Odpraw rytuał. Pod koniec rozdziału „Nawaho” musisz narysować odpowiedni symbol potrzebny do odprawienia rytuału. Prawidłowy symbol wybierzesz naciskając :x: w momencie wyboru. Potem już tylko musisz aktywować Aidena na brakującym talizmanie i zaliczyć krótkie QTE. Nie tylko piasek :braz: Umknij przed burzą piaskową, otrzymując mniej niż 3 ciosy. Podczas drugiej nocy w rozdziale „Nawaho”, Jodie wymknie się z domu i zostanie zaatakowana przez demona. Musisz unikać jego ataków w czasie QTE, otrzymując przy tym maksymalnie dwa ciosy. Po ustawieniu łatwego poziomu trudności zdobędziesz ten pucharek bezproblemowo. Oko za oko :braz: Milcz podczas przesłuchania. Rozdział „Ukryty Smok”. Podczas przesłuchania w podwodnej bazie po prostu odłóż pada i milcz, skutkiem czego oprawcy wydłubią Ryanowi oko. Agentka 894732 :braz: Wyjaw prawdę podczas przesłuchania. Tutaj w odróżnieniu od poprzedniego trofeum, wyjaw prawdę. Gdy generał zacznie zadawać Jodie bezpośrednie pytania, wciśnij :x: i pucharek będzie Twój. Oszczędzisz przy okazji bólu swojemu ziomkowi po fachu. Musisz ponownie rozegrać rozdział, aby zaliczyć ten pucharek. To zbyt łatwe :braz: Udaj się do pola inhibicyjnego generałem. Ostatnie trofeum możliwe do zdobycia w tym rozdziale. Po dotarciu do podwodnej bazy, gdy już wysiądziesz z łodzi, nie podchodź do do przeciwników, lecz opętaj ich generała na odległość Aidenem. Z jego pomocą dostaniesz się wewnątrz bazy, ale na tym sielanka się skończy. Aiden zostanie zatrzymany przez pole inhibicyjne, a bohaterowie pojmani. W ramach otarcia łez otrzymasz brązowy pucharek. Wybieram zaświaty :braz: Wkrocz do Infrawymiaru. Na końcu rozdziału „Czarne Słońce” musisz dotrzeć do panelu sterowania kondensatora i wyłączyć go. Będziesz miał też możliwość wyboru dalszych losów Jodie. Aby zdobyć pucharek wybierz zaświaty. Wybieram życie :braz: Pozostań w materialnym świecie. To samo co wyżej. Tym razem wybierz życie. W celu zdobycia tego trofeum, musisz ponownie rozegrać rozdział. Przekonać Dawkinsa :braz: Pomóż Dawkinsowi ujrzeć prawdę. Pod koniec rozdziału „Czarne Słońce” natkniesz się na oszalałego Nathana. Musisz nakłonić go do przepuszczenia Jodie dalej. W tym celu wybierz najpierw opcję „perswaduj”, a następnie „przekonaj”. Po tych czynnościach Nathan popełni samobójstwo, a Ty zbierzesz kolejny pucharek do kolekcji. Czarne Słońce gaśnie :braz: Dezaktywuj Czarne Słońce. Po prostu dostań się do panelu sterowania kondensatora i wyłącz go. Po drodze będziesz musiał wykonać kilka prostych QTE. Dwie dusze :braz: Uruchom scenę w trybie dla dwóch graczy. Do tego trofeum potrzebujesz dwóch padów lub smartfona z systemem Android. Przed rozpoczęciem gry wybierz w opcjach sterowania dwa pady, lub smartfon z zainstalowaną uprzednio aplikacją Beyond Touch. Teraz wystarczy, że włączysz jakikolwiek rozdział w trybie dla dwóch graczy i pucharek wpadnie. Koniec :srebro: Odkryj jedną możliwą rzeczywistość... Nie do pominięcia. Wpadnie po dokonaniu dowolnego wyboru pod koniec gry. Nie do opanowania :srebro: Wykonaj wszystkie możliwe złe uczynki Aidenem. Czynności potrzebne do zaliczenia tego trofeum składają się na sześć rozdziałów. Musisz wykorzystać Aidena do kilku złych uczynków podczas gry w każdym z tych rozdziałów. Oczywiście całość musi być wykonana jednym ciągiem z włączonym zapisem gry. Skakanie po rozdziałach tutaj nie pomoże. Całość wygląda mniej więcej tak: „Eksperyment” – Po kilku testach będziesz miał możliwość rozwalenia wielu przedmiotów w pomieszczeniu, w którym znajduje się Kathleen. Niszcz wszystko co się da, aż będziesz miał możliwość podduszenia kobiety. Duś ją do oporu. „Ambasada” – Po wejściu do toalety i przełączeniu się na Aidena, wleć na piętro i poszukaj strażnika stojącego przy jednym z pokoi. Opanuj go i podejdź do barierki, następnie usiądź na niej i zeskocz w dół. Pozbawisz go życia, a bohaterowie w pośpiechu wyniosą się z przyjęcia. Czynność ta zakończy rozdział. „Impreza” – Po wydostaniu się z zamkniętego pomieszczenia, dokonaj solidnej zemsty na uczestnikach zabawy i wywołaj pożar w pokoju. Po szczegóły zerknij do opisu trofeum „Zemsta” „Mój niewidzialny przyjaciel” – Na końcu rozdziału podduś Aidenem chłopca, który zacznie nacierać Jodie śniegiem. Tutaj również duś smarkacza do oporu. „Samotna” – Podduś Philippa, przybranego ojca Jodie, gdy ten zacznie opuszczać pokój. Chyba nie muszę dodawać, żebyś dusił go do oporu, prawda? „Kolacja” – Gdy Ryan pojawi się w domu Jodie, rozwalaj wszystko co się da, aż dostatecznie go wystraszysz i ten zrezygnuje z dalszej randki. Ding! Pucharek jest Twój. Nigdy samotna :srebro: Wdaj się w przynajmniej jeden romans. Masz na to dwie okazje. Pierwsza pojawia się na koniec rozdziału „Nawaho”, gdy poprawnie odprawisz rytuał. Kiedy będziesz miał (miała?) możliwość pocałowania Jaya, zrób to. Druga okazja pojawia się w rozdziale „Kolacja”. Tym razem bądź grzeczny i niech Aiden nie przeszkadza zakochańcom, aż trafią do łóżka. Po wykonaniu jednej z tych czynności wpadnie trofka. Mistrzyni istot :srebro: Wygraj wszystkie potyczki ze złymi istotami. Tutaj musisz poprawnie wykonać wszystkie QTE w rozdziałach „Kondensator” oraz „Pierwsza noc”. Trofeum banalne do zdobycia po ustawieniu łatwego poziomu trudności. Nie zepsuj żadnego QTE podczas potyczki ze złymi istotami, a pucharek będzie Twój. Lepszy świat :srebro: Spraw, by wszystkie postacie umarły, i udaj się z nimi do Infrawymiaru. Tutaj jest trochę roboty i nie można niczego przeoczyć. Konieczne jest również przejście gry przynajmniej w jednym ciągu, zaczynając od rozdziału „Bezdomna” i oczywiście grając z zapisem. Oto lista postaci, które masz celowo doprowadzić do śmierci i sposób na ich uśmiercenie: Walter i Jimmy. Rozdział „Bezdomna” – Gdy wybuchnie pożar i wybudzisz Stana, wybiegnij z pokoju i od razu skieruj się na schody, tym samym uśmiercisz Waltera. Na piętrze w kolejnym pokoju spotkasz Jimmy’ego. Po próbie przekonania go do skoku, nie używaj Aidena i wyjdź przez okno. Paul. Rozdział „Nawaho” – Tuż przed odprawieniem rytuału, nie lecz rannego Indianina, którzy leży w jednym z pokoi. Norah. Rozdział „Norah” – Po spotkaniu z matką, zanim opuścisz pokój, zatrzymaj bicie jej serca za pomocą Aidena. Cole i Ryan. Rozdział „Czarne Słońce” – Gdy cała trójka będzie przedzierać się wśród istot, pod koniec ciemnego korytarza Cole upadnie. Wtedy nie wracaj po niego lecz biegnij dalej przed siebie. Ryana możesz uśmiercić dopiero po spotkaniu Nathana. Podczas rozmowy z nim wybierz kolejno odpowiedzi „obwiniaj” oraz „zimna”, a Dawkins wyceluje broń w Jodie i pośle jej kulkę. Po tym zdarzeniu w żadnym wypadku nie używaj Aidena, tylko spokojnie czekaj. Nagle pojawi się Ryan i zostanie postrzelony przez Nathana. Następnie ważne jest, abyś nie dał się zabić istotom i dotarł do panelu sterowania kondensatora, a przy wyborze zakończenia przejdź w zaświaty. Eksploratorka :srebro: Znajdź wszystkie bonusy. Bzdurne trofeum, które nie ma żadnego wpływu na fabułę gry. Jedyną nagrodą za jego zdobycie jest odblokowanie wszystkich bonusów w głównym menu gry. Składa się na to sporo concept artów (nawet ciekawych) i kilka filmików. Pucharek z pozoru może wydawać się uciążliwy, ale z pewnością kilka bonusów odkryjesz przy pierwszym przechodzeniu gry. Należy podkreślić, że każdą znajdźkę możesz znaleźć jedynie przy użyciu Aidena. Każdy bonus jest widoczny jako niebieski obłoczek. By go odblokować należy skierować obie gałki w jego centrum. Wszystkich bonusów jest łącznie 22, z czego 2 wpadają za ukończenie gry. Dużym ułatwieniem jest tutaj możliwość swobodnego wyboru rozdziałów. Nie musisz więc przechodzić całej gry, a jedynie dozbierać brakujące znajdźki wybierając poszczególne rozdziały. Nie musisz też przechodzić każdego rozdziału do końca. Wystarczy, że znajdziesz bonus i wyjdziesz do menu, a znajdźka zostanie automatycznie zapisana. Lista bonusów i miejsca ich ukrycia: Razem do końca :zloto: Ukończ grę w trybie dla dwóch graczy. Musisz przejść całą grę od początku do końca przy użyciu dwóch padów, lub smartfona z aplikacją Beyond Touch. Zanim rozpoczniesz nową grę, ustaw w opcjach sterowanie na dwóch graczy i graj tak do końca bez zmian. Uwaga!!! Pamiętaj, aby przy każdym ponownym włączeniu gry, ustawić tę opcję od nowa! Niestety plik zapisu nie zapamiętuje tego ustawienia, konieczne jest więc każdorazowe przestawianie opcji. Miej to na uwadze, jeśli nie chcesz pominąć tego trofeum. Wszystkie zakończenia... :zloto: Obejrzyj wszystkie zakończenia gry. Beyond Two Souls zawiera aż 24 różne zakończenia, jednak na szczęście nie trzeba przechodzić gry aż tyle razy, aby je wszystkie odblokować. Tak naprawdę każde zakończenie to jedna scenka, a po każdorazowym przejściu gry, odblokujesz ich kilka, zależnie od Twoich wyborów. Jest to najbardziej czasochłonne trofeum, gdyż musisz przejść grę od początku do końca aż trzy razy. Pierwsze przejście bez patrzenia na pucharki, a kolejne dwa już w konkretny sposób. Aby możliwie szybko i bezboleśnie zaliczyć ten pucharek, zrób tak: Uratuj wszystkie postacie i wybierz zaświaty. Załaduj rozdział „Czarne Słońce”, uratuj wszystkie postacie i wybierz życie. Będziesz miał do wyboru cztery dodatkowe zakończenia: Samotna, Zoey, Jay, Ryan. Wybierz jedno z nich. Następnie w menu głównym wybierz opcję kontynuacji i wybierz pozostałe trzy zakończenia. Załaduj ponownie rozdział „Czarne Słońce” i doprowadź Jodie do śmierci. W tym celu musisz oblać wszystkie QTE po spotkaniu z Nathanem. Po prostu odłóż pada i pozwól istotom rozszarpać Jodie. Rozpocznij nową grę i tym razem doprowadź do śmierci wszystkie możliwe postacie, a na końcu wybierz zaświaty. Po raz ostatni załaduj rozdział „Czarne Słońce”, pozwól wszystkim zginąć i wybierz życie, a potem zakończenie „Samotna”. Obejrzenie dwóch pozostałych zakończeń (Zoey, Jay) nie jest konieczne. Wszyscy uratowani :zloto: Uratuj wszystkie postacie, które można uratować. Ostatnie trofeum do kolekcji. Aby je zdobyć, musisz rzecz jasna uratować wszystkie możliwe postacie, jakie mogą zginąć podczas gry. W przeciwieństwie do pucharka „Lepszy świat” musisz postępować zupełnie odwrotnie, by uratować każdego bohatera. Lista postaci do uratowania i rozdziały, w których należy to zrobić: Walter i Jimmy. Rozdział „Bezdomna” – Gdy wybuchnie pożar i wybudzisz Stana, wybiegnij z pokoju i natychmiast otwórz Aidenem drzwi po lewej stronie od wyjścia. Uwolnisz w ten sposób Waltera. Przed jego uwolnieniem pod żadnym pozorem nie wbiegaj na schody, ponieważ nie będziesz mógł wrócić! Konieczne będzie wtedy przechodzenie całego rozdziału od nowa. Gdy już Walter będzie bezpieczny, wbiegnij na schody. Na piętrze w kolejnym pokoju spotkasz Jimmy’ego. Po próbie przekonania go do skoku, tym razem użyj Aidena i za jego pomocą przeszkocz Jimmym przez rozpadlinę. Paul. Rozdział „Nawaho” – Tuż przed odprawieniem rytuału, wbiegnij do jednego z pokojów umieszczonych na tyłach domu i ulecz rannego Indianina za pomocą Aidena. Norah. Rozdział „Norah” – Po spotkaniu z matką po prostu wyjdź z jej pokoju. Cole i Ryan. Rozdział „Czarne Słońce” – Gdy cała trójka będzie przedzierać się wśród istot, pod koniec ciemnego korytarza Cole upadnie. Koniecznie wróć po niego i gdy już będziecie bezpieczni, ulecz go używając Aidena. Z Ryanem jest już dużo prościej. Gdy już spotkasz Nathana w drodze do kondensatora, wybierz kolejno odpowiedzi „perswaduj” i „przekonaj”, a Dawkins popełni samobójstwo. Tym samym unikniesz postrzelenia Ryana. To wszystko! Po zaliczeniu wszystkich pucharków ciesz się z platyny! :trofea: :) ----------------------------------------------------------------------------------------- Poradnik powstał na bazie własnych doświadczeń z grą, oraz na podstawie wiedzy zaczerpniętej z kilku portali growych. Włożyłem sporo pracy w jego napisanie, dlatego bądź tak miły i nie kopiuj bezczelnie jego treści. Jeśli chcesz wykorzystać jakieś jego fragmenty w celu skopiowania na inną stronę, poinformuj mnie o tym. Na koniec dodam jeszcze, że do napisania tego poradnika skłoniła mnie niedokładność i mnóstwo błędów w innych poradnikach, na jakie natknąłem się w Sieci. Musiałem przez to kilkukrotnie powtarzać pewne poziomy i chciałem napisać możliwie jak najdokładniejszy poradnik, abyście uniknęli podobnych sytuacji. Zachęcam gorąco do wbicia platyny, albowiem gra jest tego warta. ;) Chętnie odpowiem na wszelkie pytania i sugestie. Jeżeli zauważycie jakiekolwiek błędy, proszę o ich wskazanie, a natychmiast je poprawię. Pozdrawiam i zachęcam do lektury. Enjoy! :thumbsup: