Skocz do zawartości
perex

Otwarte standardy

Rekomendowane odpowiedzi

Standardy

Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony udostępniło API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tę platformę.

Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:

    * Cg - podobny do C język programowania shaderow opracowany przez NVIDIĘ

    * COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D

    * OpenGL ES

źródło: pl.wikipedia.org

Czy to oznacza, że każdy może stworzyć aplikację na PS3 (bez wgranego Linuxa)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wręcz przeciwnie, pod linuksem możesz stworzyć dowolną aplikację, która obejdzie się bez grafiki/animacji 2D/3D... kwestia tego, że dla PS3OS możesz tworzyć używając powyższych narzędzi. Jako, że DirectX należy do Microsoftu, a SONY nie chciało wymyślać od nowa koła, powyższe biblioteki są ściśle związane z jądrem samej konsoli.

Co do tworzenia... tworzyć możesz tylko na developerskich wersjach ps3 (nie posiadają zabezpieczeń). Następnie, stworzony kod musisz wysłać do SONY, tak by go zatwierdziło i podpisało swoim certyfikatem. Dopiero tak spreparowane oprogramowanie, możliwe jest do uruchomienia na PS3.

Ufff.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może linka do strony gdzie można się czegoś więcej dowiedzieć na powyższy temat (koszta, umowy itp.)? Szukałem po oficjalnych stronach PS ale nic ciekawego nie znalazłem (szukałem przy okazji innych rzeczy...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×