Welcome to PS Site Forum - ... o PLAYSTATION wiemy wszystko!

Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się, będziesz w stanie dostosować swój profil, otrzymywać punkty reputacji jako nagrodę za złożenie zawartości, a także komunikować się z innymi użytkownikami za pośrednictwem prywatnej skrzynki, plus wiele więcej! Ten komunikat zostanie usunięty po zalogowaniu się.

ONE

Kierownica do PS3

2348 postów w tym temacie

Nie oszukujmy się, granie w GT5 na padzie, to jak granie w Rock Band na padzie. Jakie posiadacie, polecacie lub jakie planujecie kupić kierownice specjalnie pod GT5?

Edytowane przez Patricko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Logitech Driving Force GT  bede taka kupywal :) w zupelnosci mi wystarczy. Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Logitech Driving Force GT mam i jestem zadowolony, jeśli przeżyjesz brak sprzęgła to chyba najlepszy wybór, jedyna wada to zbyt mały opór hamulca ( można się przyzwyczaić). Czytałem gdzieś recenzję jakiegoś oszołoma który rzekomo dostał GT5, napisał że tryb professional nie obsługuje pada, jedynie kierownicę, nie wierzę że widział grę na oczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja się upieram przy G25. Jeśli ktoś ma zamiar spędzić przy tej grze miesiące, a nawet lata (a ja mam taki zamiar ^^ ) to jak najbardziej polecam. Ja wiem, że kosztuje więcej, ale jak ktoś jest w stanie uzbierać tyle kaski to jak najbardziej warto. Żadna inna gra w tak realny sposób nie wykorzystuje sprzęgła i skrzyni w trybie H jak GT. Grając w GT i wiedząc, że dany samochód ma zwykłego manuala ty też będziesz mógł jeździć z manualem. Jakieś inne autko będzie miało skrzynię z manetkami to i ty pojeździsz z manetkami. Weźmiesz rajdówkę z sekwencyjną skrzynią to i ty będziesz używał sekwencyjnej skrzyni biegów. Myślę, że to olejny krok w stronę symulacji, na której grając w GT przecież nam zależy :biggrin:

Poza tym jakość wykonania, skóra, aluminium itd. (chociaż bez tego można spokojnie się objeść), bardzo wygodne pedały (i to druga, poza skrzyniami biegów istotna różnica w porównaniu z innymi kółkami, np. DFGT), świetny Force Feedback i chociażby 900st. obrotu co może się przydać ścigając się zwykłymi samochodami, których w GT nie będzie brakować ;) Grałem na DFGT i owszem, jest to dobra kierownica, ale grając na niej, wie się, że się gra... a grając na G25 można o tym zapomnieć :pardon:

A czemu nie G27?

Bo nie ma sekwencyjnej skrzyni, która tak mi się spodobała w 2gim Dircie, że w życiu bym jej nie zamienił, na diodowy obrotomierz wskazujący kiedy mamy zmienić bieg (pierdoła), poza tym te kierownice nie mają szczególnych różnic, więc nie ma sensu dopłacać. :tongue:

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też jeżdżę na G25 i jestem z niej bardzo zadowolony :biggrin: co do opinii zgadzam się z Melonem, jednak skórka na kierownicy daje bardzo dużo nie chciałbym jakiegoś plastiku,gumy.

Jedyna możliwa przesiadka na G27 tylko wtedy gdy moja G25 padnie, już niestety nowej G25 nie kupimy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odnośnie DFGT to monitoruje rynek tych kierownic od sierpnia i tak jak jeszcze wtedy można było wyrwać nówke za 350zł+przesyłka, tak teraz graniczy to z cudem. Ceny nowych zaczynają się od 400zł i idą w górę aż pod 600zł.. Spowodowane jest to pewnie tym, że im bliżej premiery GT5, tym kierownica bardziej idzie w góre.. Alternatywą jest zakup kierownicy praktycznie nowej, od osoby której nie przypadła ona do gustu i sprzedaje ją jak najwcześniej, aby jak najmniej stracić. Ostatnio było podajrze 2 czy 3 przypadki, że 2-3tygodniowe kierownice można było wyrwać za około 320zł + przesyłka. Także jeśli ktoś nosi sie z zamiarem kupna nowej ze sklepu radziłbym to uczynić już, dopóki cenyy nie wystaja ostro ponad 400zł, a jeśli ktoś jest w stanie przyjąć kilkudniową używkę to radze czekać na okazje ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam i polecam Driving Force GT. Przystepna cena, a nie ma IMO wielkiej roznicy miedzy nia, a G25 (pomijajac brak sprzegla i materialy, z ktorych jest wykonana). Co do G25 to juz wlasnie nowej nie mozna dostac, jest tylko G27, za to koszty sa kilkakrotnie wieksze, jak w przypadku DFGT (srednio ponad trzykrotnie wieksze).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zalecam kupować DFGT jak najszybciej, bo jak kolega wyżej napisał, ceny idą w górę, a przed premierą (tą realną już...) pójdą zapewne jeszcze wyżej.

Trzeba wziąć pod uwagę, że to oficjalna kierownica pod Gran Turismo, także cena może skakać, ale nie musi.

A co polecam? Oczywiście, że DFGT. Mam i jestem bardzo zadowolony. Zmiana ustawień w locie w GT5P to po prostu bajka. Coś nie pasuje, kręcę pokrętełkiem, zmieniam balans hamulców i od razu inna jazda.

To jest świetna sprawa! Kto nie próbował tego niech nawet nie mówi złego słowa na ten patent! Żałuję tylko, że w F1 2010 tego nie wykorzystali...to pokrętło jest stworzone dla bolidów po prostu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja będę jeździł na Driving Force Pro, wnioskuję po tym, że nie można jej już kupić ponieważ zastąpił ją model GT. Chyba zbyt wiele różnic nie ma a jeśli są to nie wiem jakie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mi w poniedzialek przyszla DFGT ktora kupilem za 250zl praktycznie nowa z tego forum ;) Stan jest jak po otwarciu z pudla, nawet naklejka na klaksonie jest ;) Powiem tyle, na poczatku mialem tylko demo SHIFTa i gralo sie dobrze ale ciezko jednak, potem wpadlem na pomysl aby odpalic GT4 i na poczatku nie wiedzialem co sie ze mna dzieje, taki bylem podniecony :D Nigdy nie mialem takiej frajdy z krecenia kolkiem. Skrece kierownica o okolo 1 stopien i w grze auta tez skreca co mnei rozwala, taka dokladnosc i taka frajda za 250zl... Pogralem kilka godzin i juz gralem lepiej niz na padzie a mam w GT4 100% wiec troche jednak przegrane. Polecam ta kiere, moim zdaniem lepsza od G25 przynajmniej do Gran Turismo poniewaz nie trzeba tak jak w G25 odrywac rak od kirownicy aby ogladnac sie do tylu czy zmienic kamere. Kazdy przycisk jest w zasiegu reki. Mi skrzynia w ukladzie H oraz sprzeglo nie byly potrzebne wiec DFGT to wybor idealny. Jeszcze ta cena... Pozdrawiam i polecam !!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja powiem tak , macie mało pieniędzy to DFP/DFGT , macie dużo pieniędzy to G25/G27 , nie ma co więcej kombinować w tym temacie .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Również przed zakupem wahałem się czy brać G27 czy Logitech GT, wybrałem w końcu tą drugą i powiem wam że jestem w pełni zadowolony, testują ją na GT5p i F1 2010 i jestem mega zadowolony z zakupu, dodatkowo kierownica jest mocno wspierana w GT w końcu to kierownica która wyszła z myślą o tej grze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja powiem tak , macie mało pieniędzy to DFP/DFGT , macie dużo pieniędzy to G25/G27 , nie ma co więcej kombinować w tym temacie .

W zupełności się zgadzam i dodam (jako użytkownik DF-GT), że G25 bym już miał, tylko ta "kasa" właśnie.

Chociaż pewnie w pełnej wersji GT5 specjalne przyciski i pokrętło (DF-GT) będą i lepiej,

i obowiązkowo wykorzystywane w grze. Dziś to nawet nie słyszałem, że ktoś z tego korzysta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej,

ponieważ zbliża się premiera gt5 ( jak sie zbliża tak się zbliża ... ;) ) i zamierzam spędzić przy tej grze długie miesiące chce złożyć sobie playseat .

Niestety zakup gotowca nie wchodzi w gre ze względu na cenę zestawu. Dlatego też pomyślałem sobie o samoróbce lub zakupie komponentów oddzielnie.

Może macie jakieś linki gdzie można kupić tanio stelaż pod kubełek lub zwykły fotel. A może sami zrobiliście sobie taki stelaż i macie ochotę podzielić się doznaniami z projektowania i wykonania takiego zestawu.

Kierownice mam zamiar zakupić w przeciągu najbliższego tygodnia i będzie nią DFGT . Fotele / kubełki sa dostępne na szrotach w przystępnych cenach ( myślałem o np jakims recaro dla sierry - http://www.pistonhea...rover8005-L.jpg cena ok 130 zl/fotel).

Pozostaje stelaż ... będąc na on/off trafiłem na PL firmę zajmującą się budowaniem takich rzeczy , niestety za sam stelaż liczy sobie 500 zł ( http://w617.wrzuta.p...oTqc9i/p1020863 ) .

Cena jest wysoka ale Pan tłumaczył to laserowym wycinaniem , projektowaniem, jakością materiału itd ;) - wiadomo każdy chce zarobić.

inne z on/off : http://w984.wrzuta.p...C3ZWBP/p1020859 | http://w984.wrzuta.p...rVY3bj/p1020860 | http://w984.wrzuta.p...P9j0RH/p1020839

Może ktoś mi podpowie coś w temacie jak można niskim kosztem złożyć taką zabawkę. ( nie jestem spawaczem więc sam nie wytnę i nie zespawam ;) )

Może ktoś kupił kierownice i zrobił sobie playseat bez kubełka i stelażu montując to do fotela w jakiś oryginalny ( i stabilny ! ) sposób.

Chwalcie się swoimi konstrukcjami !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeniosłem Twój temat tutaj, bo zaraz do każdej osobnej rzeczy będziecie zakładać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja będę jeździł na Driving Force Pro, wnioskuję po tym, że nie można jej już kupić ponieważ zastąpił ją model GT. Chyba zbyt wiele różnic nie ma a jeśli są to nie wiem jakie.

DFP i DFGT to w zasadzie ta sama kierownica. Pedały w jednej i drugiej są identyczne, natomiast jeśli chodzi o "kółko" to różnice są dwie tak naprawdę: 1. koło w DFGT ma troszkę większą średnicę od DFP, 2. Inna przekładnia/silnik odpowiadający za FF - w DFP wolnoobrotowy (ciężej zapiąć szybką kontrę przy takim samym ustawieniu FF) - natomiast w DFGT zastosowano przekładnię/slinik wysokoobrotowy (kontrę zapniemy szybciej przy takim samym ustawieniu FF, bo przekładnia nie stawia już takiego oporu jak w DFP). Kwestia przycisków na jednej i drugiej to już indywidualne preferencje więc do różnic można, ale nie trzeba tego zaliczać. Więc DFP jak najbardziej może stanowić dobrą alternatywę na rzecz DFGT dla osób "z mniejszym budżetem", bo na chwilę obecną dobrą używkę można kupić już za około 150 zł. Dodam od siebie że kiera nie do zajechania - jak kupiłem ponad 4 lata temu, tak nadal w stanie idealnym (a przeszła już nie mało - simracing - czyli RBR, rF, Live for Speed, GTR, GTL, Race07, netKar itp. - no i oczywiście GT4 jeszcze na PS2 a od kilku dni GT5P już na PS3.)

Pozdrawiam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dzięki za porównanie. Czy różnica w FF może wpłynąć na możliwość lepszej lub gorszej nauki jazdy? Chodzi mi o to czy posiadając DFP będę na starcie bardziej pokrzywdzony od graczy którzy będą jeździli na DFGT?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeszcze z takich różnic wizualnych to wieniec (kierownica) jest nieco większa w DFGT niż w DFP.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam mi się udało kupić nową G25 za 699zł na allegro więc myślę ze się opłacało.

Teraz tylko czekam na GT5 i będzie GIT :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

   @bartas28 - nie sądzę, przynajmniej w moim odczuciu. Grałem kilka dłuższych chwil na DFGT znajomego i jak dla mnie nie stanowi to żadnej różnicy (na pewno przez to nie jesteś w gorszej pozycji od użytkowników DFGT). Tylko że ja mam - że się tak nieskromnie wyrażę - doświadczenie w temacie simracingowania więc nie wykluczam że dla osoby która dopiero zaczyna poważniejsze ściganie się przy pomocy dobrej kierownicy różnica jakaś może być. Ale to raczej mało prawdopodobne. No chyba że RBR był by dla Ciebie że tak się wyrażę "pierwszy" - bo wiadomo w rajdach machasz kołem cały czas - wtedy lepiej by Ci było uczyć się od razu na DFGT. Po prostu na DFP kontra stawia większy opór niż w przypadku DFGT, natomiast cała reszta czyli czucie auta poprzez FF, pedały i ich zakres/skok, poty i cała reszta w obydwu przypadkach jest taka sama. Bo cała konstrukcja (oprócz wcześniej wyszczególnionych dwóch różnic) omawianych kierownic jest dokładnie taka sama.

@Patricko - wymieniłem to jako pierwsza z dwóch różnic  :thumbsup:

Edytowane przez yonash

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W takim razie nie zwróciłem uwagi na to :)

Co do G25 i G27 to jedna rzecz cholernie mi się w nich nie podoba...mianowicie mała ilość przycisków na kierze...dwa przyciski w G25?

W G7 już trochę więcej, ale wciąż mało. Tutaj wg mnie DFGT bije te kierownice na głowę.

Każdy ceniący się gracz powie, że im więcej przycisków na kierownicy tym lepiej. Nie wiem dlaczego zawsze producenci tak skąpią pod tym względem...stare MOMO też miało tylko 8 przycisków.

Wystarczało przeważnie, ale zawsze trzeba było coś ustawiać na klawiaturze, a to już nie jest tak wygodne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżdżę na G25 od ponad 2 lat i mi nie potrzeba więcej przycisków na kierownicy...

Pewnie jak bym miał więcej to bym to wykorzystał, a 6 przycisków w G27 to już dla mnie max.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Logitech Driving Force GT to jedyny produkt związany z branża gier (gry, kontrolery, konsole), który zamiast tanieć drożeje. Jeszcze niedawno można było kupić za około 350, teraz najniższa oferty w okolicach 400 a niektórzy wołają pod 600.

A to wszystko przez premierę gry która prawdopodobnie nigdy nie będzie wydana:woot:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Logitech Driving Force GT to jedyny produkt związany z branża gier (gry, kontrolery, konsole), który zamiast tanieć drożeje. Jeszcze niedawno można było kupić za około 350, teraz najniższa oferty w okolicach 400 a niektórzy wołają pod 600.

A to wszystko przez premierę gry która prawdopodobnie nigdy nie będzie wydana:woot:

No to ja chyba kupiłem w ostatniej chwili (jakieś 1,5 m-ca temu) właśnie za 350. Ale to tylko dzięki F1 2010. Tak, to pewnie dalej czekałbym z zakupem do GT5 i potem pluł sobie w brodę. Kolejny plus dla F1 ;)

GT5 coming soooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooon...

Pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.