Skocz do zawartości
cwir

Playstation VR

Rekomendowane odpowiedzi

Zainteresowanie w tym temacie z tego co widze odzwierciedla to jak faktycznie bedzie sie to sprzedawac ;).

 

Ciekaw jestem jeszcze tej ceny z kosmosu.

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hełm + dodatkowe kontrolery ruchowe + kamerka = zestaw za min. 2500 zł.

Sam pomysł VR mi się podoba, bo jaram się takimi bajerami, ale obawiam się że taki mi gadżet nie będzie dla przeciętnego Kowalskiego w naszym kraju.

Trzeba będzie się zadowolić tańszą wersją Oculusów, ale zobaczymy jak to będzie.

Edytowane przez Kisiel-PL
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno ma być "affordable" cokolwiek to dla nich znaczy. 

 

a zainteresowanie pewnie wzrośnie, chociaż tutaj to będzie raczej drogi gadżet. na zagranicznych serwisach się jarają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy wygra z Oculus Rift. :) Niby za tym hełmem Sony stoi wielka marka... ale dużo będzie zależeć od ceny i zastosowania. :)

Edytowane przez KoRnick90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciut więcej info (wypowiedzi Yoshidy)

 

it’s 3D by default

PlayStation Camera is required, PS Move is optional, depending on the title.
For conventional type game, you can use DualShock 4 no problem.

That’s not our focus but we can create a big virtual screen to watch a movie.

The prototype comes with a headphone and will work with your headphone, too.

Games have to be programmed for Morpheus

I wore glasses and have no problem using this prototype head mount unit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego kamera jest wymagana. Oculus Rift jeśli dobrze pamiętam żadnej kamery nie wymagał.

 

Ja tam trzymam kciuki, bo może wreszcie w graniu przyjdzie jakaś rewolucja, a nie ciągłe wojny na rozdzielczości i piksele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze Oculusy mają patent, którym nie chcą się podzielić z sony, lub stwierdzili że zamiast montować żyroskopy napędzą sprzedaż kamerek, jak każdy użytkownik morpheusa będzie posiadał kamerkę, to w grach będą mogli wykorzystać lightbar DS4...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli o ten produkt chodzi, podchodze bardzo ostroznie. HMD (head mounted display) byly juz prezentowane od lat '90 jak do tej pory przez okolo 20 lat zadnej nie zrobil zawrotnej kariery. 

Prosze mnie zle nie zrozumiec, ciekaw jestem co zmienilo sie w technologii jak to wyglada jak to sie uzytkuje i jak moze to zmienic sposob elekronicznej rozrywki. 

Niemniej uwazam ze zarowno Oculus jak i to urzadzenie to bardzo odwazne projekty, biorac pod uwage historie HMD. 

 

Czy bede sledzil informacje, prawdodopobnie tak, czy chcialbym wyprobowac juz gotowe urzadzenie z pewnoscia - czas pokaze gdzie tez Morfeusz nas graczy zaprowadzi i czy sie przyjmie. 

 

pozdrowienia

Edytowane przez MagEllan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja starałem się śledzić informacje o Oculus Rift i niemal każdy kto tego używał jest zachwycony. Wśród kilku osób pojawiały się jakieś delikatne objawy typu zawroty głowy, złe samopoczucie, ale te rzeczy mają zostać usunięte w najnowszej wersji tego sprzętu. Mimo to te osoby i tak były w szoku, że to naprawdę działa. Jak już trafi to do ogólnodostępnej sprzedaży po racjonalnej cenie, wtedy poważnie bym się zastanowił nad zakupem. Mocno trzymam kciuki aby coś w tym temacie drgnęło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy wygra z Oculus Rift. :) Niby za tym hełmem Sony stoi wielka marka... ale dużo będzie zależeć od ceny i zastosowania. :)

Wygrać może wygra jeżeli ustandaryzuje się jako pełnoprawny kontroller do gier, tak jak pad, no i musi być sprzedawany z kazdym pudełkiem z konsolą. Największą bolaczką takich zabawek jest fakt, że jest niestandardowym wyposażeniem zestawu. Z tego powodu na przykład nie ma wielu gier na move i kinecta bo nikomu nie chce się ich robić dla garstki osób z wyjątkiem polecenia stworzenia takiego tytułu przez producenta sprzeta.

 

A czy Sony wygra z Oculusem... na pewno ma większe szanse bo może zlecić wykonywanie gier pod to swoim studiom podległym. Na Oculus zrobią tylko ci co chcą sie pokazać, giganci branży nie będą sobie zawracać tym głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podobno dodanie obsługi Oculus Rift na PC to banalna sprawa. Świadczy o tym dość duża ilość gier, gdzie ta obsługa jest dodana. Właśnie to może być przewaga Oculusa, że nie jest firmowane nazwą wielkiej firmy i można to spokojnie używać z PC. Co do porównania na konsolach z move albo kinectem to prawda - właśnie dużo zależy od tego jak sprawę tego sprzętu rozwiąże samo Sony. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze Oculusy mają patent, którym nie chcą się podzielić z sony, lub stwierdzili że zamiast montować żyroskopy napędzą sprzedaż kamerek, jak każdy użytkownik morpheusa będzie posiadał kamerkę, to w grach będą mogli wykorzystać lightbar DS4...

pozatym moze dodatkowo zbierac ruchy move. Wydaje mi sie ze chodzi tez o to ze zczytywanie bezposrednio przez kamerke moze byc szybsze/dokladniejsze.

 

 

Ja starałem się śledzić informacje o Oculus Rift i niemal każdy kto tego używał jest zachwycony. Wśród kilku osób pojawiały się jakieś delikatne objawy typu zawroty głowy, złe samopoczucie, ale te rzeczy mają zostać usunięte w najnowszej wersji tego sprzętu. Mimo to te osoby i tak były w szoku, że to naprawdę działa. Jak już trafi to do ogólnodostępnej sprzedaży po racjonalnej cenie, wtedy poważnie bym się zastanowił nad zakupem. Mocno trzymam kciuki aby coś w tym temacie drgnęło.

Gralem na oculus rift w prototypy gier. PPierwsza byla wspinaczka alpiejska, 2 haki w rekach jakas flara i ogolnie sie machalo rekami (probowalem podrzucic ten hak i go zlapac ale ciezka sprawa) kolejna gra to symulacja snowboardingu, byla do tego chyba taka deska od wii w zestawie. Podsumowujac fajna sprawa ale jakiegos wiekszego szalu nie robi chyba ze wszgledu na slaba grafike, opuznienia i ogolnie jakas nienaturalnosc ruchow tez sa wyczowalne. Bardziej to troaktowalem jak jakis bajer niz emocjonujace doznanie no ale jak pisalem to byly tlko prototypy gier...

Edytowane przez bany1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczesne prototypy Morpheusa miały przypiętą różdżkę move do głowy więc wydaje mi się że chcą po prostu użyć istniejącej technologii do rozpoznawania ruchów głowy itp.

 

m_5328ea70ee614_s-566x425.jpgm_5328eb0c84317_s-566x425.jpg

 

 

no i przy okazji sprzedać trochę kamerek... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś link do konferencji?

Kilka moich spostrzeżeń.

 

0. Sony rozpocznie wspieranie produktu od swoich gier lub pomoże twórcom indie w adaptacji gier takich jak Outlast.

1. Sam HeadGear ;) będzie pewnie kosztował tyle co samo ps4, może troszkę mniej. Będę bardzo zaskoczony jeśli cena będzie poniżej 1000zł
2. wykorzystanie kamery PS eye dodatkowo pozwala zmniejszyć cenę urządzenia zamiast dodatkowych żyroskopów dwie świecące diody i bum cena o 40 dolców w dół
3. Move będzie sprawdzał się zajebiście -  na szczęście mam kupione 2 egzemplarze  jeszcze na ps3 
4. Drive Club na 100% będzie wspierał ten cud -  w końcu po coś opóźnili tą grę :biggrin: Zobaczcie zresztą trailer - podpowiedzi już są :]

 

5. kolejne gry to Warthunder :) - wystarczy patch

 

6. PlanetSide 2 - z jakiegoś powodu opóźniają grę 

 

jeśli bajer będzie kosztował do 1200-1500zł to może na raty łyknę .... jeśli będą na to gry.

 

zaznaczam GRY nie popierdółki :biggrin:
 

Edytowane przez Kenet
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podobno dodanie obsługi Oculus Rift na PC to banalna sprawa. Świadczy o tym dość duża ilość gier, gdzie ta obsługa jest dodana. Właśnie to może być przewaga Oculusa, że nie jest firmowane nazwą wielkiej firmy i można to spokojnie używać z PC. Co do porównania na konsolach z move albo kinectem to prawda - właśnie dużo zależy od tego jak sprawę tego sprzętu rozwiąże samo Sony. :)

Gra musi obsługiwać OR żeby się bawić. Samo jego dodanie do jakis multimediów jest pewnie takie jak mówisz - banalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że gra musi mieć taką możliwość. Taki Half Life 2, który jest grą dość starą posiada obsługę Oculus Rift. Widocznie nie było trudne dodanie obsługi tego urządzenia do gry, która powstała w czasach kiedy to nawet nie myślano o takim sprzęcie. :)

 

Mam nadzieję, że na E3 te okulary od Sony będą dostępne dla dziennikarzy aby móc uzyskać szersze informacje.

Edytowane przez KoRnick90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Oculus Rift jak i okularów Sony dodanie obsługi do gry nie jest aż tak trudne.

Jest to kwestia przełożenia sygnałów pochodzących z czujników żyroskopowych lub kamery na ruch pola widzenia którym normalnie steruje myszka lub gałka pada.

Oczywiście nie każda gra daje prostą i wygodną metodę na taką adaptację sterowania. Gry FPS dają się najłatwiej zmodyfikować.

Różne gry mają różne rozwiązania jeśli chodzi o interpretowanie wychylenia gałki analogowej na prędkość ruchu pola widoku gracza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie nie widza wszelkie tego typu sprzety z jednej prostej przyczyny - sa nastawione wylacznie na widok FPP, co masakrycznie zaniza biblioteke gier, o ile PS4 bedzie poza tym oferowalo normalne gry pod zwykle TV, tak Oculus Rift to bedzie niewypal jakich malo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym oprócz rejestrowania ruchów glowy te okulary będą roznily sie od juz znanych okularów sony hmz-t1/2/3. I dlaczego w zwiazku z tym mialyby byc od nich tańsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym oprócz rejestrowania ruchów glowy te okulary będą roznily sie od juz znanych okularów sony hmz-t1/2/3. I dlaczego w zwiazku z tym mialyby byc od nich tańsze?

Sama konstrukcja i rozmiary okularów wskazują na zastosowanie innego wyświetlacza, większych rozmiarów a tym samym tańszego w produkcji.

Na pierwszy rzut oka konstrukcja Sony bardzo przypomina Oculusa.

Prawdopodobnie zastosowali podobną technologię wyświetlania obrazu na jednym większym wyświetlaczu na który gracz spogląda przez dwie soczewki.

Oczywiście mogę się mylić ale jeśli porównać ogólny wygląd urządzeń to kształty i rozmiary są bardzo podobne więc wystarczy poszukać w google dokładnego opisu działania Oculusa.

Piszę z telefonu więc sory za ewentualne błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli plotki sie potwierdza i cena będzie rzeczywiście oscylowac miedzy 250 - 300$ z ps cameracamera w zestawie to czekam na pierwsze recki i jeśli będą pozytywne to biorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Europie jest € a przelicznik względem $ to 1:1 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KY3DlbM.gif

 

S5u9l8v.gif

 

 

Możliwości są przeogromne.

Edytowane przez ONE
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×