Skocz do zawartości
PiPoL

Dyskusja Ogólna - XO

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wchodzę do tematu o XO, żeby dowiedzieć się czegoś o nowej konsoli M$, a tu dyskusja na dwie strony o wadliwych padach do PS4 w okresie premiery w 2013 roku.....

j51uHm1.gif

Edytowane przez sLk
  • Like 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w końcu to forum o PS, nie Xbox to 170  stron offtopu musi być. Na razie nic nie wiadomo poza specyfikacją a reszta to spekulacje. Więc i tak za wiele się nie dowiesz.

 

Tu masz rację okoni, who cares, każdy ma swoje argumenty i doświadczenia, a o gustach dżentelmeni nie dyskutują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sLkTreściwe streszczenie, nowa konsola od M$ będzie lepsza od PS4Pro ale gorsza od PS5 :30vm3cw:

Edytowane przez okoni
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, okoni napisał:

@sLkTreściwe streszczenie, nowa konsola od M$ będzie lepsza od PS4Pro ale gorsza od PS5 :30vm3cw:

@okoni Troll mode Activated:siara:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, okoni napisał:

@sLkTreściwe streszczenie, nowa konsola od M$ będzie lepsza od PS4Pro ale gorsza od PS5 :30vm3cw:

 

Dzięki, to skoro już wszystko wiadomo możemy spokojnie wrócić do pękniętych gumek ds4 :pazura:

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, uczucia mam troche mieszane tak szczerze. Moze i same cyferki na papierze nie powalaja, ale ma to wszystko sens jak sie przeczyta co, jak i dlaczego (masa artykulow na Eurogamerze), widac ze MS dokladnie przemyslal kazdy szczegol, zeby wszystko mialo rece i nogi, a nie jak Sony zabral sie na odp***** a dopiero pozniej glowkowal jak zrobic zeby to jako-tako dzialalo (checkerboarding, patche, boost mode, etc.). ALE - obawiam sie ze przy tym wszystkim MS zbytnio zamknal sie w swoim swiecie - testowali SWOJE gry (Halo, Gearsy, Forze), oraz sam sprzet/system jest robiony pod ICH API (DX12), no i wszystko ladnie pieknie, jest 4K i 60FPS, ale jak to dziala na grach 3rd party, czyli bez mala >95% gier? No wlasnie, tego nie wie nikt. No ale po kolei:

 

CPU - no jednak ten nieszczesny Jaguar :/ Podkrecony, zmodyfikowany, no ale jednak to dalej z grubsza to samo. Okej, po ostatniej aktualizacji XB1 system zapierdziela jak szalony, zero przyciec, takze tutaj tym bardziej nie ma sie co martwic ze system bedzie mulil. Gry - zaimplementowali instrukcje DX12 bezposrednio w procesorze, co pozwala obciac czas obliczen o polowe, czyli w praktyce oznacza to ze procek wykonuje obliczenia jakby chodzil na 4.6GHz, czyli niezle, naprawde niezle, tylko wracamy do pytania jak to sie odnosi do gier NIE od Microsoftu? A zwlaszcza do gier zrobionych na odwal od EA i Ubi? Chyba ze wszystko odbywa sie automatycznie i jest wymuszone na poziomie sprzetowym bez ingerencji deweloperow, wtedy jak najbardziej na to sens.

 

GPU - jest obiecane 6TF, wlasciwie to karta posiada wiecej CU (40 vs 36) niz RX480 , czyli najmocniejsza karta na PC oparta na Polarisie jaka oferuje AMD, takze tutaj jest naprawde dobrze, plus dalsze modyfikacje nastawione pod gry. Na podstawie FM6 podkreconej na Ultra, GPU w praktyce osiaga wydajnosc miedzy GTX1070-1080, gdzie ta druga dysponuje moca ~10TF... No i sprzetowo wymyszone AF 16x, NO K*** W KONCU!!! :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

 

RAM - GDDR5 zamiast wolnych DDR3, co juz samo w sobie jest mega zmiana in plus, do tego az 8GB dostepnych dla gier w porownaniou do 5-5,5GB w XB1-PS4/Pro, czyzby w koncu na konsolach mialy zawitac ostre tekstury? ;) Zdaje sie, ze tak, bo MS chodzi wlasnie o to, zeby nie tylko sama rozdzielczosc byla w 4K, ale zeby zaden aspekt grafiki nie odstawal od reszty, wiec te dodatkowe 3GB moga zrobic spora roznice. Jedyny "problem" jest taki, ze gry i tak i tak beda mysialy byc pisane pod te nieszczesne 32MB ESRAM zeby chodzily na XB1, i tak naprawde to moze byc najwiekszym waskim gardlem dla calej konsoli.

 

Dysk - standardowo 1TB 2,5", podobno ma byc szybszy, wiec ja obstawiam SSHD jak w XB1 Elite, zreszta mam mocne przeczucie ze konsola bedzie wlasnie w podobnej stylistyce, a i nie zdziwie sie tez jak sam pad Elite bedzie standardowo w zestawie, wtedy cena 599$ bedzie miala sens i uzasadnienie.

 

Kompatybilnosc - nie raz nie dwa pisalem w temacie o PS4 Pro jak powinny dzialac gry na tych wszystkich generacjach/iteracjach konsol, i tutaj MS wzorowo odrobil prace domowa - KAZDA gra bedzie chodzic lepiej, bo sprzet jest po prostu lepszy, zadnej kombinatoryki z patchami, boost mode itp. Lepszy/staly framerate, brak spadkow rozdzielczosci, wspomniane wczesniej AF 16x, szybsze loadingi, wymuszony supersampling na telewizorach FullHD, tak to sie robi.

 

Jedyne czego bym sobie jeszcze zyczyl to HDMI w wersji 2.1 dla Game Mode VRR - moze i TV jeszcze tego nie wykorzystuja, bo same maja tylko HDMI 2.0, ale za pare lat to juz bedzie standard, a i gry juz zapewne beda wtedy spadaly ponizej 60FPS, i cos takiego moglo by wydluzyc zywotnosc konsoli o kolejne kilka lat. No ale, nie mozna miec wszystkiego, narazie wyglada to dobrze, i jedno jest pewne - tegoroczne E3 bedzie mega ciekawe, bo MS bedzie chcial pokazac na co stac nowa konsole, a i Sony bedzie musialo adekwatnie odpowiedziec z grami na Pro :) 

Edytowane przez Żywy
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bum tara ra ta ta wojna nadal trwa, kogo chcesz dziewczyno ja wiem, pro gracza (niezależnie od stajni) :antonio:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:ExHPnhn:

 

Teraz, bany4KHDR napisał:

Bum tara ra ta ta wojna nadal trwa, kogo chcesz dziewczyno ja wiem, pro gracza (niezależnie od stajni) :antonio:

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Żywy napisał:

Hmmm, uczucia mam troche mieszane tak szczerze. Moze i same cyferki na papierze nie powalaja, ale ma to wszystko sens jak sie przeczyta co, jak i dlaczego (masa artykulow na Eurogamerze), widac ze MS dokladnie przemyslal kazdy szczegol, zeby wszystko mialo rece i nogi, a nie jak Sony zabral sie na odp***** a dopiero pozniej glowkowal jak zrobic zeby to jako-tako dzialalo (checkerboarding, patche, boost mode, etc.). ALE - obawiam sie ze przy tym wszystkim MS zbytnio zamknal sie w swoim swiecie - testowali SWOJE gry (Halo, Gearsy, Forze), gry oraz sam sprzet jest robiony pod ICH API (DX12), no i wszystko ladnie pieknie, jest 4K i 60FPS, ale jak to dziala na grach 3rd party, czyli bez mala >95% gier? No wlasnie, tego nie wie nikt. No ale po kolei:

 

Procek - no jednak ten nieszczesny Jaguar :/ Podkrecony, zmodyfikowany, no ale jednak to dalej z grubsza to samo. Okej, po ostatniej aktualizacji XB1 system zapierdziela jak szalony, zero przyciec, takze tutaj tym bardziej nie ma sie co martwic ze system bedzie mulil. Gry - zaimplementowali instrukcje DX12 bezposrednio w procesorze, co pozwala obciac czas obliczen o polowe, czyli w praktyce oznacza to ze procek wykonuje obliczenia jakby chodzil na 4.6GHz, czyli niezle, naprawde niezle, tylko wracamy do pytania jak to sie odnosi do gier NIE od Microsoftu? A zwlaszcza do gier zrobionych na odwal od EA i Ubi? Chyba ze wszystko odbywa sie automatycznie i jest wymuszone na poziomie sprzetowym bez ingerencji deweloperow, wtedy jak najbardziej na to sens.

 

GPU - jest obiecane 6TF, wlasciwie to karta posiada wiecej CU (40 vs 36) niz RX480 , czyli najmocniejsza karta na PC oparta na Polarisie jaka oferuje AMD, takze tutaj jest naprawde dobrze, plus dalsze modyfikacje nastawione pod gry. Na podstawie FM6 podkreconej na Ultra, GPU w praktyce osiaga wydajnosc miedzy GTX1070-1080, gdzie ta druga dysponuje moca ~10TF... No i sprzetowo wymyszone AF 16x, NO K*** W KONCU!!! :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

 

RAM - GDDR5 zamiast wolnych DDR3, co juz samo w sobie jest mega zmiana in plus, do tego az 8GB dostepnych dla gier w porownaniou do 5-5,5GB w XB1-PS4/Pro, czyzby w koncu na konsolach mialy zawitac ostre tekstury? ;) Zdaje sie, ze tak, bo MS chodzi wlasnie o to, zeby nie tylko sama rozdzielczosc byla w 4K, ale zeby zaden aspekt grafiki nie odstawal od reszty, wiec te dodatkowe 3GB moga zrobic spora roznice. Jedyny "problem" jest taki, ze gry i tak i tak beda mysialy byc pisane pod te nieszczesne 32MB ESRAM zeby chodzily na XB1, i tak naprawde to moze byc najwiekszym waskim gardlem dla calej konsoli.

 

Dysk - standardowo 1TB 2,5", podobno ma byc szybszy, wiec ja obstawiam SSHD jak w XB1 Elite, zreszta mam mocne przeczucie ze konsole bedzie wlasnie w podobnej stylistyce, a i nie zdziwie sie tez jak sam pad Elite bedzie standardowo w zestawie, wtedy cena 599$ bedzie miala nawet sens.

 

Kompatybilnosc - nie raz nie dwa pisalem w temacie o PS4 Pro jak powinny dzialac gry na tych wszystkich generacjach/iteracjach konsol, i tutaj MS wzorowo odrobil prace domowa - KAZDA gra bedzie chodzic lepiej, bo sprzet jest po prostu lepszy, zadnej kombinatoryki z patchami, boost mode itp. Lepszy/staly framerate, brak spadkow rozdzielczosci, wspomniane wczesniej AF 16x, szybsze loadingi, wymuszony supersampling na telewizorach FullHD, tak to sie robi.

 

Jedyne czego bym sobie jeszcze zyczyl to HDMI w wersji 2.1 dla Game Mode VRR - moze i TV jeszcze tego nie wykorzystuja, bo same maja tylko HDMI 2.0, ale za pare lat to juz bedzie standard, a i gry juz zapewne beda wtedy spadaly ponizej 60FPS, i cos takiego moglo by wydluzyc zywotnosc konsoli o kolejne kilka lat. No ale, nie mozna miec wszystkiego, narazie wyglada to dobrze, i jedno jest pewne - tegoroczne E3 bedzie mega ciekawe, bo MS bedzie chcial pokazac na co stac nowa konsole, a i Sony bedzie musialo adekwatnie odpowiedziec z grami na Pro :) 

 

Napisałeś całą ścianę tekstu a wszystko za bardzo upraszczasz. Na optymalizację gier od EA i Ubi nie ma co narzekać jeżeli chodzi o konsole, bo tu sprawa jest prosta, masz raptem 1-2 konfigurację sprzętu a nie dziesiątki tysięcy więc optymalizowanie gier jest mniej skomplikowane

 

TF i te bzdety którymi nas karmi Microsoft i Sony od początku tej generacji to bełkot. Jak myślisz że za takie śmieszne pieniądze jakie kosztują konsole umieszczą ci odpowiednik szybszych kart graficznych to jesteś naiwny, nie bez powodu nie podają dokładnych specyfikacji tylko ogólnikowe, bo wtedy by pewnie już tak super nie wyglądało.

 

Kompatybilność....... Ale co Microsoft odrobił ? mówisz o konsoli która istnieje na papierze, ewentualnie jako prototyp i nie ma pewnie jeszcze finalnego kształtu bo planują ją wypuścić pod koniec roku.

 

 

Boost mode, patche.... ile razy można tłumaczyć to samo, nie da się wszystkiego zaimplementować przy procesie produkcyjnym albo podczas samej premiery, na wszystko potrzeba czasu, w każdym razie Microsoft i tak pewnie na tym przegra, bo Sony przez te kilka miesięcy ma duże pole co do odparcia nowej konsoli Microsoftu i pewnie jak zwykle to zrobi.

 

I pamiętajcie że Microsoft sprytnie posłużyło się Digital Foundry, jeżeli coś będzie odbiegać od tego o czym teraz mówiłeś to zawsze będą mogli zwalić to na nich, obecnie to często praktykowane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jak to wyjdzie cenowo. Na papierze Xbox będzie mocniejszy o ok 30% tylko startować może od ceny 2500zl. Pro już będzie rok na rynku i sony może zjechać z ceny do np 1500zl. 1000zl dla typowych polaczkow to kupa szmalcu, wystarczy poczytać to forum, gdzie ludzi kupujących pro wyzwali od Sono klapów bo kupowali 700zl droższą konsole z 2.5x większą mocą, to teraz dopłacać 1000zl żeby mieć 30% procent więcej mocy bez exow- nie dzięki. Życzę ms jak największej sprzedaży, ale wątpię aby ludzie rzucili się na nowego xa. Użytkownicy x1 pewnie kupią, ale wątpię aby sono klapów przeciągneli na swoją stronę.

 

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Gregor_TSK napisał:

Zobaczymy jak to wyjdzie cenowo. Na papierze Xbox będzie mocniejszy o ok 30% tylko startować może od ceny 2500zl. Pro już będzie rok na rynku i sony może zjechać z ceny do np 1500zl. 1000zl dla typowych polaczkow to kupa szmalcu, wystarczy poczytać to forum, gdzie ludzi kupujących pro wyzwali od Sono klapów bo kupowali 700zl droższą konsole z 2.5x większą mocą, to teraz dopłacać 1000zl żeby mieć 30% procent więcej mocy bez exow- nie dzięki. Życzę ms jak największej sprzedaży, ale wątpię aby ludzie rzucili się na nowego xa. Użytkownicy x1 pewnie kupią, ale wątpię aby sono klapów przeciągneli na swoją stronę.

 

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

Jak zwykle są 3 typy graczy: Sonoklapy, Xboxkapcie, i na końcu ci którzy mają obydwie i im wszystko zwisa dopóki mogą spokojnie pograć.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Greg, Scorpio zejdzie jak świeża buła,  świat to nie Polska, mamy społeczeństwa które biorą nowy telefon tylko dlatego że ma przycisk po innej stronie niż poprzednik.

@Żywy

Ja bym się niczym nie martwił,  to dopiero pierwsza oficjalna informacja, nie mogą się wypstrykać z ciekawostek,  bo do premiery trzeba nas czymś karmić. 

Edytowane przez okoni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takim graczom mogę jedynie pozazdrościć, że mają czas grać na dwóch konsolach. Niestety większość ojców, mężów ma problem aby ograć gry z jednej konsoli. To jest taki moment w życiu gracza, gdzie stać cię na 3 konsole, a czasu nie masz aby pograć na jednej :)

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam blokadę jeśli chodzi i zmianę stajni na ms. Specyfikacja skorpiona mi odpowiada ale całą bibliotekę gier i większość znajomych mam na psn i jeśli Sony faktycznie wypuści ps5 już w 2018 to kupno Xboxa w grudniu nie byłoby sensownym posunieciem. Myślę że jeśli Sony zaoowie ps5 przed premierą scorpio to takich graczy jak ja będzie zdecydowanie więcej. PS4 sprzedało się ponad 2krotnie lepiej niż one i tak jak ktoś już wspomniał będą zachęcać graczy do pozostania, już teraz obserwujemy wysyp exow i wzmożoną ilość promocji na gry. Gracze którzy posiadali obie platformy pewnie przytula scorpio ale jeśli chodzi o tych co mają tylko PS4 to raczej się wstrzymaja ze względu właśnie na bibliotekę gier, znajomych i ps5

 

Edit. Wiadomo że polski rynek to słaby wyznacznik i u nas PS4 sprzedało się pewnie 5 krotnie lepiej niż One ale zdecydował bym się na kupno scorpio gdyby przynajmniej połowa znajomych z którymi gram też zmieniła stajnie a gdy rzuciłem pytaniem na imprezach w psn czy ktoś rozważa kupno scorpio to nikt się kwapil

Edytowane przez bany4KHDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie portu dla Kinecta :listek:

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, toreso napisał:

Nie będzie portu dla Kinecta :listek:

 

 

 

 

 

 

 

Czyżby miejsce na TrzyDe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, bany4KHDR napisał:

Osobiście mam blokadę jeśli chodzi i zmianę stajni na ms. Specyfikacja skorpiona mi odpowiada ale całą bibliotekę gier i większość znajomych mam na psn i jeśli Sony faktycznie wypuści ps5 już w 2018 to kupno Xboxa w grudniu nie byłoby sensownym posunieciem.

 

Mam podobnie z tą zmianą bo przesiadłem się na ps4 i ta konsola urzekła mnie w porównaniu do nerwów jakie miałem na x'ie. Swoją drogą bawią mnie komentarze, że konsola od MS osiągnie pułap gtx 1070, skoro ta karta to teoretycznie 70-80% ceny tej konsoli, a nie oszukujmy się, amd przegrywa prawie na każdym polu z nvidią.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, toreso napisał:

Nie będzie portu dla Kinecta :listek:

 

 

 

 

 

 

 

 

4 minuty temu, okoni napisał:

Czyżby miejsce na TrzyDe?

 

Kajnekt będzie przez adapter, jak miało to miejsce już w XboxOne S (sam adapter jest po prawie 200 zł :24_stuck_out_tongue: ale M$ daje go za free swoim klientom)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej wspominałem. Ms może zyskać w moich oczach jedynie porządna konferencja na E3. Mało pierd$#@nia, dużo gier, efekt wow jeśli chodzi o wygląd i użyte materiały do skorpiona a co za tym idzie kultura pracy nie gorsza niż w ones i jakaś konkretna pożywka z informacją dlaczego mam zmienić obóz i nie czekać na ps5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Wroblos napisał:

Boost mode, patche.... ile razy można tłumaczyć to samo, nie da się wszystkiego zaimplementować przy procesie produkcyjnym albo podczas samej premiery, na wszystko potrzeba czasu, w każdym razie Microsoft i tak pewnie na tym przegra, bo Sony przez te kilka miesięcy ma duże pole co do odparcia nowej konsoli Microsoftu i pewnie jak zwykle to zrobi.

 

Przede wszystkim jak sie za cos zabiera to trzeba to najpierw przemyslec. I tak, Sony wyskoczylo z dual-GPU powiedzmy, zeby dotychczasowe gry chodzily identycznie jak na PS4, co samo w sobie jest poronionym pomyslem bo nie po to sie kupuje mocniejszy sprzet, a po drugie "tak samo" w tym przypadku oznacza, ze gry tak samo beda gubily klatki i rozdzielczosc, chyba nie o to chodzi w "premium gaming experience", o ktory mowi samo Sony...

 

Ludzie juz pisza o tym, ze za rok-dwa Sony wyskoczy z PS5 i znowu bedzie przed konkurencja. Tylko pytanie jak to PS5 bedzie wygladalo? Dadza jedno duze GPU? Wtedy nie ogarna tematu, nie beda wiedzieli jak rozwiazac kompatybilnosc z PS4 i PS4 Pro. Dadza 3-4 bloki takich samych GPU jak w PS4 (odpowiednio 6-8TF)? No to dalej gry z PS4 beda chodzily jak na PS4 (czyt. slabo), gry z Pro jak na Pro, a tylko gry pisanie specjalnie pod PS5 beda korzystac z pelni mozliwosci konsoli. Juz nie mowiac o przyszlych konsolach, gdzie montowanie X GPU bedzie fizycznie niemozliwe, nieoplacalne, nieefektywne czy wrecz niewykonalne software'owo.

 

Niestety, ale rozwiazanie z Pro bedzie sie juz za nimi ciagnelo, to byl strzal w kolano IMO. Pewnie dalo by sie spokojnie wykorzystac oba rdzenie GPU w Pro do gier z PS4, przy pelnych 911MHz, ale niestety, w kwestii software'owej Sony moze co najwyzej pucowac buty Microsoftowi, i zanim dojda do tego jak ogarnac temat to na rynku bedzie juz PS5 Pro czy PS6. Dlatego przewiduje ze za jakis czas sytuacja powroci do tej z czasow PS3/X360, gdzie PS3 moze i bylo mocniejsze ale cholernie ciezko bylo ta moc wykorzystac, i to pod X360 byly pisane gry z racji prostoty konstrukcji. A w Scorpio MS robi wszystko, zeby jak najbardziej odciazyc deweloperow, gdzie masa roboty jest wykonywana automatycznie przez sprzet/system.

 

 

17 minut temu, Adiqs napisał:

skoro ta karta to teoretycznie 70-80% ceny tej konsoli, a nie oszukujmy się, amd przegrywa prawie na każdym polu z nvidią.

 

Tylko ze PC a konsole to zupelnie inny model biznesowy. NV ma marze na poziomie 55-59%, takze odejmij tyle od koncowej ceny, tyle warta jest ta karta. A nie jest tajemnica, ze konsole sa sprzedawane wlasnie po kosztach produkcji, i teraz z racji tego ze dostawca podzespolow jest jedna firma (AMD) sprawa jest jeszcze prostsza, bo Sony/MS oplacaja jedynie coroczne licencje za wykorzystane chipy, przykladowo Sony za czip opracowany dla PS4 placi bodajze 60MLN rocznie, bez wzgledu na to ile konsol sie sprzeda (no tutaj troche wtopa AMD, bo gdyby brali od sztuki to lepiej by na tym wyszli, ale kto mogl przewidziec az taki sukces PS4?). Do tego wszystkiego dochodzi wszelkiego rodzaju optymalizacja gier pod konkretny sprzet, moze juz nie na takim poziomie jak w poprzednich, egzotycznych generacjach konsol, ale mimo wszystko dalej jest ona o lata swietlne przed tym co sie dzieje na PC.

Edytowane przez Żywy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak abstrachując od tematu Scorpio całkowicie.

 

Wczoraj przeczytałem że MS wysyła abonentom EA Access, którzy są z usługą od początku istnienia, dyski twarde 2 TB, vouchery na abonament jako podziękowania za współprace:obama:

 

https://www.gamespot.com/articles/ea-is-sending-2-tb-hard-drives-to-longtime-ea-acce/1100-6449153/

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, toreso napisał:

Tak abstrachując od tematu Scorpio całkowicie.

 

Wczoraj przeczytałem że MS wysyła abonentom EA Access, którzy są z usługą od początku istnienia, dyski twarde 2 TB, vouchery na abonament jako podziękowania za współprace:obama:

 

https://www.gamespot.com/articles/ea-is-sending-2-tb-hard-drives-to-longtime-ea-acce/1100-6449153/

 

 

Pewnie było niewielu a wieść się różnie się szerokim echem. Zabieg marketingowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, bany4KHDR napisał:

Zabieg marketingowy

 

No co Ty nie powiesz? Niesłychane, niesamowite, wprost nie do uwierzenia.

Tylko szkoda że nikt inny (np. Sony) na to nie wpadł, tym bardziej na coś takiego jak EA Access :30vm3cw:

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Żywy napisał:

 

Przede wszystkim jak sie za cos zabiera to trzeba to najpierw przemyslec. I tak, Sony wyskoczylo z dual-GPU powiedzmy, zeby dotychczasowe gry chodzily identycznie jak na PS4, co samo w sobie jest poronionym pomyslem bo nie po to sie kupuje mocniejszy sprzet, a po drugie "tak samo" w tym przypadku oznacza, ze gry tak samo beda gubily klatki i rozdzielczosc, chyba nie o to chodzi w "premium gaming experience", o ktory mowi samo Sony...

 

Ludzie juz pisza o tym, ze za rok-dwa Sony wyskoczy z PS5 i znowu bedzie przed konkurencja. Tylko pytanie jak to PS5 bedzie wygladalo? Dadza jedno duze GPU? Wtedy nie ogarna tematu, nie beda wiedzieli jak rozwiazac kompatybilnosc z PS4 i PS4 Pro. Dadza 3-4 bloki takich samych GPU jak w PS4 (odpowiednio 6-8TF)? No to dalej gry z PS4 beda chodzily jak na PS4 (czyt. slabo), gry z Pro jak na Pro, a tylko gry pisanie specjalnie pod PS5 beda korzystac z pelni mozliwosci konsoli. Juz nie mowiac o przyszlych konsolach, gdzie montowanie X GPU bedzie fizycznie niemozliwe, nieoplacalne, nieefektywne czy wrecz niemozliwe software'owo.

 

Niestety, ale rozwiazanie z Pro bedzie sie juz za nimi ciagnelo, to byl strzal w kolano IMO. Pewnie dalo by sie spokojnie wykorzystac oba rdzenie GPU w Pro do gier z PS4, przy pelnych 911MHz, ale niestety, w kwestii software'owej Sony moze co najwyzej pucowac buty Microsoftowi, i zanim dojda do tego jak ogarnac temat to na rynku bedzie juz PS5 Pro czy PS6. Dlatego przewiduje ze za jakis czas sytuacja powroci do tej z czasow PS3/X360, gdzie PS3 moze i bylo mocniejsze ale cholernie ciezko bylo ta moc wykorzystac, i to pod X360 byly pisane gry z racji prostoty konstrukcji. A w Scorpio MS robi wszystko, zeby jak najbardziej odciazyc deweloperow, gdzie masa roboty jest wykonywana automatycznie przez sprzet/system.

 

 

 

Tylko ze PC a konsole to zupelnie inny model biznesowy. NV ma marze na poziomie 55-59%, takze odejmij tyle od koncowej ceny, tyle warta jest ta karta. A nie jest tajemnica, ze konsole sa sprzedawane wlasnie po kosztach produkcji, a teraz z racji tego ze dostawca podzespolow jest jedna firma (AMD) sprawa jest jeszcze prostsza, bo Sony/MS oplacaja jedynie coroczne licencje za wykorzystane chipy, przykladowo Sony za czip opracowany dla PS4 placi bodajze 60MLN rocznie, bez wzgledu na to ile konsol sie sprzeda (no tutaj troche wtopa AMD, bo gdyby brali od sztuki to lepiej by na tym wyszli, ale kto mogl przewidziec az taki sukces PS4?). Do tego wszystkiego dochodzi wszelkiego rodzaju optymalizacja gier pod konkretny sprzet, moze juz nie na takim poziomie jak w poprzednich, egzotycznych generacjach konsol, ale mimo wszystko dalej jest ona o lata swietlne przed tym co sie dzieje na PC.

A pracujesz w Nvidii, AMD lub Sony czy opierasz się na spekulacjach z internetu ? Bo jestem w stanie się założyć że takie dane jak procentowa marża itd. są zastrzeżone i raczej każda firma dba żeby coś takiego nie wyciekało.

 

Co nie zmienia faktu że obijasz się i tak o spekulację bo specyfikację konsoli zawsze są ogólnikowe, a konsola to zamknięty system, więc tak do końca dopóki sam nie rozkręcisz swojego egzemplarza nigdy nie będziesz pewny.

 

A po co im PS5 ? Raczej znowu mocniejsza konsoli, Sony stać i finansowo i technologicznie na taki ruch. O strzelaniu w stopę to przesada bo Microsoft w dalszym ciągu jest daleko w tyle za Sony i to w tej generacji się nie zmieni, nawet jakby Microsoft zaczął rozdawać swoje konsole.

 

Co do pucowania to.... Sony to przede wszystkim Marketing, a Xbox to usługi. I na tym polu Xbox przegrał już w przedbiegach na początku generacji.

 

Też mogę się pobawić w Pseudo-fachowca i rzucić 50 spekulacjami tylko po co ? Nic tak na prawdę na razie nie wiadomo i pewnie do okolic świąt można tak dyskutować do usranej śmierci.

1 minutę temu, toreso napisał:

 

No co Ty nie powiesz? Niesłychane, niesamowite, wprost nie do uwierzenia.

Tylko szkoda że nikt inny (np. Sony) na to nie wpadł, tym bardziej na coś takiego jak EA Access :30vm3cw:

 

Bo jestem w stanie się założyć że na początku Microsoft dokładał do EA Acces i to sporo, a Sony nie musi bawić się w usługi bo i tak wybrania się sprzedażą konsol, akcesoriów i gier. Tak było od dawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Wroblos napisał:

a Sony nie musi bawić się w usługi bo i tak wybrania się sprzedażą konsol, akcesoriów i gier.

 

Dlatego właśnie min. nie jestem już posiadaczem tej konsoli :30vm3cw:

Ich słupki sprzedaży mam w chuchu, bo nie dostaje od nich ani grosza prowizji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×