KOMARZYSKO 767 Napisano 7 Kwiecień 2017 Off Czeski specjalnie tak to napisał wróbelku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wroblos 42 Napisano 7 Kwiecień 2017 Teraz, KOMARZYSKO napisał: Off Czeski specjalnie tak to napisał wróbelku I don't care, edukacja społeczeństwa to ważna misja Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czeskimaster 412 Napisano 7 Kwiecień 2017 Wroblos, nie łap mnie za słowa, bo mnie to denerwuje, i rób z tego dramy, ja swego czasu miałem pretensje do Maga że nie potrafi wstawiać przecinkow, ale suma sumarum, już mi to nie przeszkadza. Czasami zdarzy się literówka, nikt nie jest taki zajebisty, że nie myli się. Dodaj do tego brak czasu, plus, zjebany słownik... Chillout Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wroblos 42 Napisano 7 Kwiecień 2017 (edytowane) 2 minuty temu, czeskimaster napisał: Wroblos, nie łap mnie za słowa, bo mnie to denerwuje, i rób z tego dramy, ja swego czasu miałem pretensje do Maga że nie potrafi wstawiać przecinkow, ale suma sumarum, już mi to nie przeszkadza. Czasami zdarzy się literówka, nikt nie jest taki zajebisty, że nie myli się. Dodaj do tego brak czasu, plus, zjebany słownik... Chillout Czeski, nie spinaj, przecież widać że to dla beki napisałem, faktycznie czasami człowiek potrzebuje trochę wolnego żeby odsapnąć . A teraz za duży offtop to wracamy do tematu głównego czyli Xbox Scorpio Best Console Edytowane 7 Kwiecień 2017 przez Wroblos Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MagEllan 2738 Napisano 7 Kwiecień 2017 3. Emulacja to cholernie zasobożerny proces . A już napewno nie opłacalny. W przypadku xboxa 360, jest bardzo prostą architekturą przypominającą pc. Nie ma tu mowy o skomplikowanej emulacji - wystarczy skonfigurować sprzęt tak by odpalał wcześniejsze tytuły. Więc różnica jest taka, że PS4 nie może uruchomić gier z PS3 bo jest całkowicie inne i brak mu technicznych możliwości. Microsoft natomiast samodzielnie i świadomie decyduje się na nałożenie blokad kompatybilności, co jest dość popularną praktyką żeby wydoić jeszcze trochę kasy. I fajnie też żeby niektórzy sobie uświadomili że do emulacji sprzętu o innej architekturze, potrzeba przynajmniej 10x większej mocy obliczeniowej. Sporo osób nie ma pojęcia z czym to się je, dlatego Sony postawiło na PS NOW. Obnażasz sie, a właściwie swoją niewiedzę. Procki z x360 jak i ten z ps3 oba były oparte o architekturę power PC https://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_(processor) Nawet Yoshida powiedział cos w stylu ze emulacja która salo MS to musiał byc ogrom prac. I to tyle w temacie cpu. Co do wstecznej to ze ty jej nie potrzebujesz nic nie znaczy skoro masa graczy sie z niej cieszy ba uważa ja za plus. Lub inaczej to ze moja babka uważa ze smartphone jest jej niepotrzebny ni jak nie podważa zasadności istnienia smarphonow. Przykład ps4 kupiłem 2 lata po premierze w nie wiele by brakowało i pewnie jeszcze bym go nie miał, bo jako osobnik który ma mniej czasu na grania i sporo gier do ogrania cieszę sie graniem. Jesli była by wsteczna po prostu wymieniłbym sprzęt i grał zarówno w nowe jak i stare proste, firma szybciej zarabiałaby na grach. I nie jestem tutaj odosobniony wśród moich znajomych w wieku 35-40 jesli chodzi o przesiadkę. Wielu zrobiło to pózniej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 7 Kwiecień 2017 Aaaaa zapomnialbym - jest jeszcze jedna bardzo wazna kwestia, ktora mnie martwi - system chlodzenia. Jak wszyscy zapewne dobrze wiedza, blowery nie naleza do cichych konstrykcji, wrecz przecienie, a dokladnie taka konstrukcja bedzie w Scorpio aby zachowac kompaktowa obudowe. Co prawda turbina jest wiekszych rozmiarow nic na GPu w pecetach, ale mimo wszystko obawiam sie, ze o bezszelestnej pracy znanej z poprzednikow mozemy raczej zapomniec :/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SephiroT 5981 Napisano 7 Kwiecień 2017 S'ka piszczy na wiatrakach. Bezszelestna była Vanilla. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czeskimaster 412 Napisano 8 Kwiecień 2017 Xone żeby wyjść na prostą, musi dać graczom bomby prawdy w postaci nowych ip, rozumiem że są fani halo forza kebab, ale czas najwyższy pokazać coś nowego. Padem, wsteczną świata nie zdobędą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wroblos 42 Napisano 8 Kwiecień 2017 11 godzin temu, MagEllan napisał: Obnażasz sie, a właściwie swoją niewiedzę. Procki z x360 jak i ten z ps3 oba były oparte o architekturę power PC https://en.wikipedia.org/wiki/Xenon_(processor) Nawet Yoshida powiedział cos w stylu ze emulacja która salo MS to musiał byc ogrom prac. I to tyle w temacie cpu. Co do wstecznej to ze ty jej nie potrzebujesz nic nie znaczy skoro masa graczy sie z niej cieszy ba uważa ja za plus. Lub inaczej to ze moja babka uważa ze smartphone jest jej niepotrzebny ni jak nie podważa zasadności istnienia smarphonow. Przykład ps4 kupiłem 2 lata po premierze w nie wiele by brakowało i pewnie jeszcze bym go nie miał, bo jako osobnik który ma mniej czasu na grania i sporo gier do ogrania cieszę sie graniem. Jesli była by wsteczna po prostu wymieniłbym sprzęt i grał zarówno w nowe jak i stare proste, firma szybciej zarabiałaby na grach. I nie jestem tutaj odosobniony wśród moich znajomych w wieku 35-40 jesli chodzi o przesiadkę. Wielu zrobiło to pózniej. Każda forma emulacji innego sprzętu na innej architekturze albo podobnej to zazwyczaj ogrom prac. kłania się czytanie ze zrozumieniem. Emulacja to nigdy takie banalne zagadnienie. Zarzuciłeś niewiedzę i rzuciłeś link z Wikipedii Były oparte ale znacząco się różniły. Gdzie w przypadku Xbox 360 pisanie na niego gier nie było takie do końca skomplikowane, na PS3 był ugór, i to przyznawała większość studiów wydawniczych. Koniec o 360 bo mówimy o Scorpio . Wsteczna kompatybilność, @MagEllan po co ty bierzesz tak wszystko personalnie... co kto lubi, szczerze nie jest to jakieś niezbędne, oczywiście, fajnie że o tym pomyśleli i poświęcają na to środki ale to raczej chęć przyciągnięcia graczy czymś dodatkowym niż ukłonik w stronę graczy. Sam przesiadłem się później na PS4, mnie jakoś cały ogromny Hype na konsolę całe szczęście omija i niespecjalnie na mnie działa i na masę graczy pewnie też. Szczerze wolę żeby poświęcali zasoby na nowe tytuły i ulepszanie niż na zabawę z wsteczną kompatybilnością. Dlatego nawet nie tykają wstecznej kompatybilności tylko uruchomili PS NOW, w Ameryce radzi sobie świetnie i w tych krajach w których jest dostępne (Raptem parę). @Żywy To wszystko właśnie kwestia jak skonstruują obudowę, ale na to trzeba poczekać jeszcze trochę. Raczej na pewno nie zaliczą takiej wtopy jak z wyglądem Xboxa One, ale coś kosztem czegoś, jak odchudzą obudowę to Xbox zacznie się grzać. Niestety, zawsze coś kosztem czegoś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SephiroT 5981 Napisano 8 Kwiecień 2017 Ponownie zmiana myślenia. Konsola, System Operacyjny jako usługa a nie jako produkt. Rodzina/ekosystem "Universal Windows Platform". Sprzedawać ma się Windows 10 ("dziwnym trafem" jest na Xboxach One i będzie na Scorpio i Windows będzie na każdej nowej konsoli od M$). Dla M$ nie liczy się sama "konsola" a aktywni użytkownicy i sprzedaż licencji do odtwarzania gier z ich sklepu. Czy to będzie X360 czy One, Scorpio czy gra na PC z Win 10 - ważne że konto jest aktywne i gra kupiona z ich sklepu (prowizja) stąd "Play Anywhere" i kompatybilność wsteczna. Na moim przykładzie gdy nie miałem wcześniej żadnej konsoli Xbox, kupiłem Łankę i mogę sobie ograć "całe" Halo czy Alan Wake itp. Nie muszę do tego kupić specjalnie Xbox 360. Nie każdy kupuje konsolę dla grania w "najnowsze gry na premierę". Nie samą grafiką człowiek żyje. Pewne rzeczy zmieniają się z wiekiem. W Łance urzekła mnie kultura pracy, sprawność działania XBL. Bardzo brakuje jej mocy którą ma zaoferować Scorpio. Reszta już jest. TL:DR Dla M$ nie ważne "na czym" gramy, ważne że prowizja leci. 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor_TSK 226 Napisano 8 Kwiecień 2017 Xone żeby wyjść na prostą, musi dać graczom bomby prawdy w postaci nowych ip, rozumiem że są fani halo forza kebab, ale czas najwyższy pokazać coś nowego. Padem, wsteczną świata nie zdobędą. Ale bezszelestną pracą wiatraków tak Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czeskimaster 412 Napisano 8 Kwiecień 2017 Każdy ma inną tolerancję na pracę konsoli, pamiętam jak miałem xone, i był problem z zasilaczem. Wydawał dzięki na takiej częstotliwość, że czasami słuchawki nie pomagały. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 8 Kwiecień 2017 (edytowane) @SephiroT True, Spencer sam caly czas powtarza, ze nie wazne na jakim sprzecie sie gram wazne byle nalezal do jednej platformy, i tak z XBL obecnie korzysta juz ok. 60MLN uzytkownikow, takze "hajs sie zgadza", finansowo wcale nie sa za Sony mimo, ze sprzedali 2x mniej XB1 vs PS4. @Wroblos Za design ma odpowiadac ten sam team, ktory projektowal XB1 S, wiec konsola raczej bedzie utrzymana w podobnej stylistyce. A jesli chodzi o odchudzenie, no coz: Jest ciasno, bardzo ciasno, takze blower to bylo jedyne logiczne i sluszne rozwiazanie, aby gorace powietrze nie grzezlo w obudowie. Sam wiatrak na oko wydaje sie byc 1,5-2x wiekszy o tego montowanego na GPU w pecetach, plus sam radiator jest sporo wiekszy, tak wiec predkosc obrotowa oraz wydzielany halas powinny byc rowniez odpowiednio mniejsze. Edytowane 8 Kwiecień 2017 przez Żywy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SephiroT 5981 Napisano 8 Kwiecień 2017 Ja nadal nie rozumiem co im przeszkadzał ten zasilacz. Jako Sonoklap śmiałem się z tego że zasilacz jest prawie wielkości konsoli ale jeżeliby konsola miałaby się o wiele mniej grzać co się zwykle przekłada na większe możliwości taktowania to czemu nie? Nie każdy ma 15 lat i roni z konsoli ołtarzyk dla ziomeczków co przyjdą razem odrabiać zadanie domowe. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor_TSK 226 Napisano 8 Kwiecień 2017 @Żywy Nie uważasz że przez takie zabiegi Xbox to już nie konsola, tylko taki steam machine z Windowsem? Taki pc dla biedniejszych graczy których nie stać wydać 6k na pc. Dla mnie to wszystko poszło w złym kierunku. Jasne, że Microsoftowi kasa się będzie zgadzać, bo teraz będą klepać te same gry na pc, Xbox, ale konsole to nie pc. Konsole kupowałem od zawsze, dla gier których nie było na pc. Jak miałbym kupować Scorpio jako półprodukt to wolałbym już kupić pc za 6000zl i grać Padem. Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SephiroT 5981 Napisano 8 Kwiecień 2017 @Gregor_TSK Tutaj Twoje podejście różni się od podejścia M$. Dla nich to jest kolejna maszynka z Windowsem i MS Store. W dupie mają Ciebie, mnie, Żywego czy innych graczy. Ma się sprzedać usługa Windows i licencja na gry. Koniec kropka. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor_TSK 226 Napisano 8 Kwiecień 2017 Dokładnie tak, w dupe maja graczy dlatego mają takie gry, jakie mają. Ważne, że kolejna licencja Windowsa czy jakiegoś gówna ze sklepu się sprzeda. Do wisienki na torcie brakuje tylko aby gracze z xa grali z graczami pc na tych samych serwerach, a może już tak jest? Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 8 Kwiecień 2017 (edytowane) W niedawnym wywiadzie Spencer powiedzial, ze najpierw chcieli sie porzadnie zabrac za system/uslugi, no tutaj nie ma co ukrywac, ze prace wykonuja wzorowo, bo zarowno OS jak i XBL smigaja jak nigdy. Pozniej za sam sprzet (XB1S oraz Scorpio), i tutaj tez poki co wszystko wyglada bardzo dobrze. No a teraz, jak juz maja wszystko ogarniete najwiekszy nacisk chca polozyc wlasnie na gry, dodatkowo jakis czas temu mowione bylo rowniez, ze pomimo inicjatywy Play Anywhere MS zamierza serwowac ex'y zarowno na XB jak i na PC. Takze zobaczymy co przyniesie tegoroczne E3 i czy wywiazal sie z obietnic. EDIT: Pojawil sie bardzo ciekawy podcast DF odnosnie Scorpio: EDIT2: Maly podglad na to, jak moga wygladac gry na Scorpio vs XB1: Edytowane 9 Kwiecień 2017 przez Żywy 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor_TSK 226 Napisano 10 Kwiecień 2017 łooo panie, teraz taki bf4 na Scorpio to będzie next gen battlefield wy na prawdę wierzycie, że samo Scorio zrobi wam taka różnice w grafice? (ps. nie pisze tu o forzy, którą wykorzystają marketingowo tak aby wyglądala na szał ciał). Skończy się pewnie na wyższej rozdzielczości (oby) i paru klatkach więcej (w grach które już wyszły). Swoją drogą te porównanie jest z dupy, na x1 była chyba mgła, albo zapomnieli zrobić niebo Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SephiroT 5981 Napisano 10 Kwiecień 2017 Też uważam że to porównanie Forzy jest z dupy aczkolwiek oni tutaj grafikę dopieszczą na maxa bo tak jak piszesz marketing i trzeba się pokazać. Jak ktoś oglądał filmik uważnie to wie że obecne gry napisane pod 30 klatek zyskają stabilniejszy framerate, może podbitą rozdziałkę ale nie zrobi z nich magicznie 60 klatkuf. Kwestia efektów/grafiki, wiadomo że będzie wymagany patch/optymalizacja od producenta gry jednak sama konsola w sobie już poprawi wydajność obecnych produkcji. Wiadomo że jeżeli czegoś nie ma w kodzie gry to magicznie się przecież nie pojawi. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wroblos 42 Napisano 10 Kwiecień 2017 (edytowane) wygląda ciekawie. 3 godziny temu, Gregor_TSK napisał: łooo panie, teraz taki bf4 na Scorpio to będzie next gen battlefield wy na prawdę wierzycie, że samo Scorio zrobi wam taka różnice w grafice? (ps. nie pisze tu o forzy, którą wykorzystają marketingowo tak aby wyglądala na szał ciał). Skończy się pewnie na wyższej rozdzielczości (oby) i paru klatkach więcej (w grach które już wyszły). Swoją drogą te porównanie jest z dupy, na x1 była chyba mgła, albo zapomnieli zrobić niebo Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka @Gregor_TSK swoją drogą forza to jedna z lepiej wyglądających gier. Różnica jest przede wszystkim taka, że Scorpio jest dużo mocniejszy od One, który dławił się mocno przy grach od początku generacji, więc co by nie mówić, Skorpion jest potrzebny Microsoft jak reksiowi szynka. Edytowane 10 Kwiecień 2017 przez Wroblos Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 10 Kwiecień 2017 (edytowane) Tzn, w dotychczas wypuszczonych grach mozna pomarzyc, ze na Scorpio otrzymaja cokolwiek innego niz 4K (tutaj MS chce, zeby nawet gry w 900p/dynamicznej rozdzialce chodzily w 4K, i to bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony deweliperow) plus lepszy framerate, boost do grafiki otrzymaja zapewne tylko wybrane tytuly 1st party, co by zaprezentowac mozliwosci konsoli oraz zachecic do zakupu/przesiadki na nowy sprzet. Natomiast daje to jako-taki podglad na to, jaka moze byc roznica w przyszlych grach miedzy Scorpio a XB1 oprocz samej rozdzialki. Edytowane 10 Kwiecień 2017 przez Żywy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adiqs 5 Napisano 10 Kwiecień 2017 Takie screeny są zawsze mocno podrasowane i to niezależnie od platformy, ile to razy już widziałem super hiper grafikę w grach na PC na zdjęciach przedpremierowych które miały się nijak do rzeczywistości nawet na Ultra ze wszystkimi bajerami, polecam traktować to z przymrużeniem oka, chociaż nie wątpię, że grafika będzie o niebo lepsza na scorpio w exach, to z doświadczenia wiem, że po premierze gier zazwyczaj ten zapał opada. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żywy 690 Napisano 11 Kwiecień 2017 (edytowane) O 7.04.2017 o 09:26, Żywy napisał: Jedyne czego bym sobie jeszcze zyczyl to HDMI w wersji 2.1 dla Game Mode VRR - moze i TV jeszcze tego nie wykorzystuja, bo same maja tylko HDMI 2.0, ale za pare lat to juz bedzie standard, a i gry juz zapewne beda wtedy spadaly ponizej 60FPS, i cos takiego moglo by wydluzyc zywotnosc konsoli o kolejne kilka lat. A jednak http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-project-scorpio-supports-freesync-and-hdmi-vrr Cytuj [...] what we can say is that Scorpio's adaptive sync support is baked in at the system level - the developer doesn't need to worry about it (though they could enable higher frame-rate caps for VRR users if the overhead is there). And on top of that, it works across all Xbox content that runs on the new console - Xbox 360 back-compat titles and Xbox One games. No to pozamiatane Edytowane 11 Kwiecień 2017 przez Żywy 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
princ18 175 Napisano 11 Kwiecień 2017 (edytowane) Im wiecej informacji sie pojawia na temt skorpio tym bardziej jestem podjarany. Dawac mi to E3 i zapowiedz jakis kozackich windows exclusive a pierwszy bede stal w kolejce pod sklepem. Edytowane 11 Kwiecień 2017 przez princ18 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach