Skocz do zawartości
Patricko

Kierownica do PS4

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni jestem posiadaczem T150 w wersji PRO, czyli w zestawie z pedałami T3PA. Zapłaciłem za to 949 zł, chociaż w podobnej cenie była G29. Naczytałem się jednak dużo opinii o tym, że FFB w logitechu jest przestarzały i lepiej skusić się już na T150 z lepszymi pedałami. 


Chciałbym się podzielić moją opinią, którą przedstawię w plusach i minusach.

Plusy:

+ O wiele lepsze manetki niż w DFGT. Po prostu aż chce się zmieniać biegi

+ Czuć różnicę w pedałach. Pedał hamulca posiada opór, a jeszcze nie przykręcałem stożka do jego zwiększenia. Poza tym możliwość ustawienia kąta nachylenia oraz różnicy w odległościach jest bardzo przydatna.

+ FFB stoi na wysokim poziomie. Tak jak po grze w F1 2017 nie byłem do końca przekonany, to gdy zakupiłem DIRT'a Rally - wtedy zrozumiałem w czym tkwi różnica. Naprawdę odczucia dają dużo zabawy.

 

Minusy:

- Na pierwszy rzut oka stwierdziłem, że pomimo, iż to plastik, to kierownica jest o wiele solidniej wykonana od DFGT. Mimo, że nadal tak sądzę, to niestety ale ten plastik potrafi trzeszczeć. Zaczęło się tak dziać po kilku pierwszych rozegranych godzinach. Trochę mnie to irytuje, bo sprzęt za prawie tysiąc złotych, a trzeszczy.

 

Zastanawiam się teraz nad kupnem Wheel Stand, ponieważ gumy zastosowane w pedałach T3PA nie spełniają swojego zadania i ślizgają mi się na panelach. Oczywiście bardziej komfortowym rozwiązaniem byłby Playseat, ale wydawanie drugiego tysiaka do plastikowej kierownicy, jest na obecną chwilę trochę dla mnie przesadą. Słyszałem opinie, że ta rurka pomiędzy nogami - szczególnie w przypadku pedałów ze sprzęgłem - jest trochę problematyczna w graniu bez skrzyni biegów, która swoją drogą kosztuje 600 zł.

 

Kończąc moją wypowiedź, ja sam pozytywnie oceniam tę kierownicę i jeszcze wiele godzin na niej pewnie przegram, jedyne do czego mogę się przyczepić to te trzeszczenie, a poza tym jeśli ktoś posiadał DFGT i chce pograć sobie w coś na PS4, czy to będzie DIRT, Projekt Cars, czy F1, to szczerze polecam, bo odczucia fajniejsze. 

 

Dodam tylko, że to co mi się obecnie nie podoba na rynku kierownic, to ogromne ceny. Sama sensowna kierownica to koszt od 700, a doliczmy do tego skrzynie biegów, wheel stand i z kiery za 700 zł, wychodzi 1700. Dodajmy moją wersję z lepszymi pedałami i za komplet jest 2000, a to i tak nie najwyższa kwota, bo gdyby kupić stelaż z fotelem, to dodatkowe 6 stówek i dwa i pół koła za symulację prowadzenia auta. A jak człowiek nie ma jeszcze konsoli, ps4 i dobrego tv/ekranu, to się za głowę można złapać. Nie zapomnijmy, że gry również do najtańszych nie należą.

 

Z tego faktu radziłbym każdemu, kto zaczyna myśleć nad zakupem kiery, czy chce ją, aby pograć sobie od czasu do czasu na konsoli, czy jednak zamierza poświęcać każdą minutę wolną minutę czasu i potrzebuje jak najlepszego odczucia realizmu prowadzenia auta. Jeżeli jesteś tą pierwszą osobą, to kup sobie T150, ale uprzedzam, to też nie jest budżetówka. Natomiast w przypadku bycia drugą - lepiej posiadaj dobrze płatną pracę, albo bardzo dużo zapału do ścigania, bo słabo by sprzęt warty razem od 3 kafli w górę kurzył się za szafą, albo w rogu pokoju.

 

 

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę.

Mam zamiar kupić kierownicę THRUSTMASTER T300RS GT EDITION. W jednym z sklepów wysyłkowych znalazłem dwie oferty tej kierownicy.Jedna z grą Project Cars 2 ps4 za 1499 z gwarancją sklepową,druga bez gry za 1399 z gwarancją producenta.

Kusi mnie wersja z grą ,ale niepokoi mnie ta gwarancja sklepowa.

Może ktoś kto lepiej zna się na tym ode mnie doradzi mi co kupić i dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest nówka sztuka? Przecież każda kupiona w sklepie ma gwarancję od dnia zakupu, rok producenta i rok sklepu... Przecież sklep sobie nie może wybierać, którą gwarancję ma sprzęt... Jedyna opcja, że to jakiś używany sprzęt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Patricko napisał:

Ale to jest nówka sztuka? Przecież każda kupiona w sklepie ma gwarancję od dnia zakupu, rok producenta i rok sklepu... Przecież sklep sobie nie może wybierać, którą gwarancję ma sprzęt... Jedyna opcja, że to jakiś używany sprzęt.

To jest poważny sklep.Konkretnie MORELE.NET. Pytałem na infolinii konsultanta dlaczego ta sama kierownica ma różne gwarancje,to mi odpowiedział  ,cytuję
Ponieważ jest serwisowana przez nas sklep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciąż bzdura, więc stawiam że ukrywają fakt, że to jakiś zwrot, który stracił już gwarancję producenta i po prostu sami będą serwisować w przypadku problemów. A czy Morele to poważny sklep to już dyskusja na inny temat :1_grinning:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzalem recke ISR TV - THRUSTMASTER T-GT

O ja piorkuje....

800$

przesadzili.

Zeby to mialo Pro pedaly i shiftera w zestawie to moze jeszcze.

Kolejnym problemem jest ze niektore fukcje dzialaja tylk ow GT mode i tylko z GTS.....

I tu pytanie, licencja od Sony taka droga, czy TM postanowil zaszalec.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas używałem Logitecha G29. Niedawno zdecydowałem się na zmianę , i zakupiłem T300 RS GT EDITION.

Po paru dniach testów ,głównie F1 2017 , DIRT RALLY i PROJECT CARS, mogę potwierdzić że jeśli chodzi o odczucia FFB to na T300 jest dużo lepszy,więcej czuć na kierownicy.

Za to jako największy minus tej kierownicy uważam bardzo ,złe rozmieszczenie klawiszy kwadrat,kółko,trójkąt , krzyżyk oraz klawisze góra,dół,lewo ,prawo.Są za daleko od kciuka.Na G29 naciskałem je instynktownie ,jak na padzie,a tu ich szukam.Nie wiem czy się przyzwyczaję.

 

Mam też dwa pytania do osób które także posiadają T300.

Po pierwsze , naczytałem się opinii że T300 jest praktycznie bezszelestna względem G29.U mnie praktycznie od rozpoczęcia jazdy w jakiejkolwiek grze włącza się wentylator i działa cały czas  podczas grania.Też tak macie?

Druga sprawa.Czy ktoś z użytkowników T300 mógłby coś sprawdzić? Podczas podłączenia kiery do konsoli , następuje autokalibracja.U mnie podczas kalibracji ,gdy patrzę na kierownicę z boku zauważyłem że nie kręci się równo ,tylko jakby miała bicie.Sprawdźcie proszę jak jest u was?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dotychczas używałem Logitecha G29. Niedawno zdecydowałem się na zmianę , i zakupiłem T300 RS GT EDITION.

Po paru dniach testów ,głównie F1 2017 , DIRT RALLY i PROJECT CARS, mogę potwierdzić że jeśli chodzi o odczucia FFB to na T300 jest dużo lepszy,więcej czuć na kierownicy.

Za to jako największy minus tej kierownicy uważam bardzo ,złe rozmieszczenie klawiszy kwadrat,kółko,trójkąt , krzyżyk oraz klawisze góra,dół,lewo ,prawo.Są za daleko od kciuka.Na G29 naciskałem je instynktownie ,jak na padzie,a tu ich szukam.Nie wiem czy się przyzwyczaję.

 

Mam też dwa pytania do osób które także posiadają T300.

Po pierwsze , naczytałem się opinii że T300 jest praktycznie bezszelestna względem G29.U mnie praktycznie od rozpoczęcia jazdy w jakiejkolwiek grze włącza się wentylator i działa cały czas  podczas grania.Też tak macie?

Druga sprawa.Czy ktoś z użytkowników T300 mógłby coś sprawdzić? Podczas podłączenia kiery do konsoli , następuje autokalibracja.U mnie podczas kalibracji ,gdy patrzę na kierownicę z boku zauważyłem że nie kręci się równo ,tylko jakby miała bicie.Sprawdźcie proszę jak jest u was?

Co do wentylatora to była jakaś aktualizacja firmware która trzeba wykonać podlaczajac kierownicę do komputera. Nowy firmware rozwiazywal o ile pamiętam pracę wentylatora.

Co do bicia to u mnie też tak jest i myślę że jest związane tym że kierownica nie jest idealnie symetryczna. W każdym razie jak tez tak mam.

Ps.

Najnowsza wersja firmware to T300 RS: Firmware V27.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, pela222 napisał:

Co do wentylatora to była jakaś aktualizacja firmware która trzeba wykonać podlaczajac kierownicę do komputera. Nowy firmware rozwiazywal o ile pamiętam pracę wentylatora.

Co do bicia to u mnie też tak jest i myślę że jest związane tym że kierownica nie jest idealnie symetryczna. W każdym razie jak tez tak mam.

Ps.

Najnowsza wersja firmware to T300 RS: Firmware V27.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

 

Dzięki bardzo za ekspresową odpowiedź.Trochę mnie uspokoiłeś.Jutro podłączę ją do kompa.Czy po podłączeniu zaktualizuje się automatycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki bardzo za ekspresową odpowiedź.Trochę mnie uspokoiłeś.Jutro podłączę ją do kompa.Czy po podłączeniu zaktualizuje się automatycznie?

Nie Musisz wejść na stronę Thrustmaster Support i ściągnąć sobie sterowniki / firmware. Masz też tam plik pdf jak wykonac aktualizacja firmware pod Windows.

Ps.

Konkretnie tutaj Masz wszystko

https://support.thrustmaster.com/en/product/t300ferrarigte-en/

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pela222,jeszcze raz dzięki za wszystko.

Edytowane przez Lewy69
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam pany że bardzo ciekawie to wygląda....................

https://www.gtplanet.net/forum/threads/drive-hub-reviews.358820/

Strona producenta

https://collectiveminds.ca/shop/allconsoles/drivehub/

Edytowane przez MrArt-PL
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz obie konsole to jakiś sens to ma. W innym przypadku nie ma żadnego sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbę.

Proszę kogoś ,kto posiada T300 ,aby sprawdził czy podczas grania wentylator w  kierownicy działa bez przerwy ,czy tylko włącza się od czasu do czasu.Ja po opiniach o T300 że jest cicha ,zmieniłem G29 właśnie na T300 i mój egzemplarz wcale taki cichy nie jest.Grając w F12017 lub w Dirt Rally wentylator się nie wyłącza nawet na sekundę,chyba że zrobię pauzę.

Najnowsza aktualizacja wgrana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam prośbę. Proszę kogoś ,kto posiada T300 ,aby sprawdził czy podczas grania wentylator w  kierownicy działa bez przerwy ,czy tylko włącza się od czasu do czasu.Ja po opiniach o T300 że jest cicha ,zmieniłem G29 właśnie na T300 i mój egzemplarz wcale taki cichy nie jest.Grając w F12017 lub w Dirt Rally wentylator się nie wyłącza nawet na sekundę,chyba że zrobię pauzę. Najnowsza aktualizacja wgrana. 

 

 

Przyznam, że ostatnio nie mam czasu na jeżdżenie, ale z tego co pamiętam to wentylator chodzi ciągle... Ale mi nie chodzi głośno na tyle, żeby mnie to denerwowalo...wiem, że jak przestanę grać to wtedy rzeczywiście słyszę wentylator, bo jest cicho w pokoju i nie ma dźwięków gry. Podczas jazdy z racji na dźwięki / odgłosy grania nie słyszę kompletnie tego wentylatora.Ps.Jak miałeś G29, to myślę że dźwięk tego wentylatora to jest pikuś do klekotania tego Logitech Ps 2.

T300 miały wadliwe wentylatory. Ja moja odsyłam na gwarancji do Thrustmaster bo wentylator, a konkretnie jego łożysko się wyrobił. Ale u mnie obawiało się to tym że podczas jazdy nagle zaczynała kierownica halasowac. Ja myślałem że nawet ze to silnik force feedback na tyle było to dziwne. Okazało się że był to problem łożyska wentylatora.

Się napisałem a teraz mi się przypomniało ze mam film który to pokazuje

 

W ostatnich sekundach filmu silnik przestaje wydawać dziwne dźwięki i tak pracuje normalnie podczas grania teraz.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pela222 napisał:

Przyznam, że ostatnio nie mam czasu na jeżdżenie, ale z tego co pamiętam to wentylator chodzi ciągle... Ale mi chodzi głośno na tyle żeby mnie to denerwowalo...wiem, że jak przestanę grać to wtedy rzeczywiście słyszę go wentylator bo jest cicho w pokoju i nie ma dźwięków gry. Podczas jazdy z racji na dźwięki / odgłosy grania nie słyszę kompletnie tego wentylatora.
Ps.
Jak miałeś G29, to myślę że dźwięk tego wentylatora to jest pikuś do klekotania tego Logitech ;)
Ps 2.
T300 miały wadliwe wentylatory. Ja moja odsyłam na gwarancji do Thrustmaster bo wentylator, a konkretnie jego łożysko się wyrobił. Ale u mnie obawiało się to tym że podczas jazdy nagle zaczynała kierownica halasowac. Ja myślałem że nawet ze to silnik force feedback na tyle było to dziwne. Okazało się że był to problem łożyska wentylatora.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 

Kolejny raz ,dzięki pela222.Mam wrażenie że tylko my zostaliśmy na tym forum :wink: Tak dopytuję,bo ma od daty zakupu 2 tygodnie na ewentualny zwrot,ale jeśli ten wentylator tak ma działać to ok.Przeżyję to,jakoś super głośno nie chodzi.Dziwi mnie tylko że T300 ma opinię bardzo cichej,a jednak wentylatorek cały czas szumi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejny raz ,dzięki pela222.Mam wrażenie że tylko my zostaliśmy na tym forum :wink: Tak dopytuję,bo ma od daty zakupu 2 tygodnie na ewentualny zwrot,ale jeśli ten wentylator tak ma działać to ok.Przeżyję to,jakoś super głośno nie chodzi.Dziwi mnie tylko że T300 ma opinię bardzo cichej,a jednak wentylatorek cały czas szumi.
No bo w porównaniu do tego młotka który terkocze w G27 oraz G29 to jest mega cichutko ;)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Lewy69 napisał:

Kolejny raz ,dzięki pela222.Mam wrażenie że tylko my zostaliśmy na tym forum :wink: Tak dopytuję,bo ma od daty zakupu 2 tygodnie na ewentualny zwrot,ale jeśli ten wentylator tak ma działać to ok.Przeżyję to,jakoś super głośno nie chodzi.Dziwi mnie tylko że T300 ma opinię bardzo cichej,a jednak wentylatorek cały czas szumi.

 

Prosze Ciebie, wielu sie nie udzielalo, bo Twoje watpliwosci powinno rozwiac przeczytanie instrukcji ktora to raptem ma pare(nascie) stron.

T300 wentylatory pracuja caly czas, zmienia sie ich predkosc obrotowa w zaleznosci od nagrzania sprzetu.

Majac najnowszy soft mozesz wymusic kombinacja przyciskow prace wentylatorow z max predkoscia.

Kierownica zmiejsza sile FFB jesli wentylatory nie wyrabiaja.

Glownym powodem wchodzenia wentylatorow na wyzsze obroty jest: zbyt mocny FFB (mocniejszy nie znaczy lepszy - bo wystepuje clipping - tu odsylam do materialow na YT) lub dlugie sesje wyscigowe, lub polaczenie obu tych czynnikow.

 

Moim zdaniem o ile konstukcja jest naprawde fajna np w polaczeniu w WSP o tyle gdyby tylko dali zewnetrzy zasilacz to kierownica zwyczajnie mniej by sie grzala, jedno zdodlo ciepla mniej. No ale zrobili jak zrobili.

 

Milego uzytkowania.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, MagEllan napisał:

 

Prosze Ciebie, wielu sie nie udzielalo, bo Twoje watpliwosci powinno rozwiac przeczytanie instrukcji ktora to raptem ma pare(nascie) stron.

T300 wentylatory pracuja caly czas, zmienia sie ich predkosc obrotowa w zaleznosci od nagrzania sprzetu.

Majac najnowszy soft mozesz wymusic kombinacja przyciskow prace wentylatorow z max predkoscia.

Kierownica zmiejsza sile FFB jesli wentylatory nie wyrabiaja.

Glownym powodem wchodzenia wentylatorow na wyzsze obroty jest: zbyt mocny FFB (mocniejszy nie znaczy lepszy - bo wystepuje clipping - tu odsylam do materialow na YT) lub dlugie sesje wyscigowe, lub polaczenie obu tych czynnikow.

 

Moim zdaniem o ile konstukcja jest naprawde fajna np w polaczeniu w WSP o tyle gdyby tylko dali zewnetrzy zasilacz to kierownica zwyczajnie mniej by sie grzala, jedno zdodlo ciepla mniej. No ale zrobili jak zrobili.

 

Milego uzytkowania.

 

Instrukcję czytałem , i nie ma wzmianki o ciągłej pracy wentylatora.Jest tylko napisane ,żeby po zakończeniu grania zostawić kierownicę podłączoną do czasu aż wentylator się wyłączy.U mnie wentylator się włącza na początku grania  i  "wypluwa" z kierownicy zimne powietrze.FFB nigdy nie mam ustawione na jakiś mocny,nie lubię walczyć z kierownicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, który Wheel Stand będzie pasował pod Thrustmaster T150? Czy jest jeszcze ewentualnie inny stojak godny uwagi?

Edytowane przez Boomstick1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

t150pro_main.jpg

 

Czy ktoś z Was próbował obrócić te pedały? W razie powodzenia czy pedały sprzęgła i przyspieszenia mają inne sprężyny, które żeby przełożyć należy ingerować w konstrukcję (czytaj: gwarancję)?

Nie chodzi mi tu oczywiście o stelarz jaki występuje w wersji PRO, bo przywiercić je do kawałka płyty to żaden problem. Chodzi mi tylko o kwestię techniczną samych pedałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest tak zrobione jak w G29 to wystarczy odkręcić dół od podstawy pedałów, a następnie po prostu podmienić. Każdy pedal to osobny blok, który był włożony luzem i można było spokojnie go sobie wyciągnąć i zamienić. Jedynie na kabelki trzeba było uważać. Także stawiam, że tu może być podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to T3PA to przynajmniej u mnie w T300 jest możliwość zamiany softwarowej gazu ze sprzęgłem za pomocą przycisku mode, opór na "oko" jest ten sam a nakładki bez problemu się przekręca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak zaryzykować. Kuzyn zaczyna zabawę z samochodówkami i wybór padł na taki właśnie zestaw. W Szkocji można go dostać w przedziale 165-179 funtów w tej chwili, ale w styczniu ceny spadną jeszcze o około dyszkę i prawdopodobnie wtedy padnie naszym łupem. Z tej firmy miałem tylko T500 i byłem w siódmym niebie, ale tydzień temu mając okazję przetestować GTS śmigałem na oficjalnej kierownicy do GT z pedałami T3PA Pro, shifterem i jakimiś jeszcze sensorami. Nie wnikałem, bo oblężenie wokół tych stanowisk było ogromne, do tych z VR to praktycznie nie szło się dopchać, w każdym razie wrażenia mega. Moim zdaniem pedały lepsze jak w T500, ale sama kierownica wydawała się mniejsza, poza tym srebrny akcent na kierownicy nie pasował mi wizualnie. Cena z kosmosu, zwłaszcza że w tych stanowiskach były inne pedały i shifter, który trzeba dokupić, ale jeżeli ktoś planuje spedzić pareset godzin swojego życia z GTS i mierzy wysoko, to nie będzie zwracać uwagę na kasę.

 

Sam posiadam G29 i korzystam właśnie z tak zmodyfikowanych pedałów. Pomagałem sobie tym filmikiem:

 

Mam także takiego moda:

 

Nie to żebym szczególnie robił reklamę, ale koleś ma na prawdę ciekawy kanał. Nie wiem także ile z tych sztuczek można wykorzystać na PS4. Ja na PC trochę się bawiłem kopiując jego filmiki, zwłaszcza te z aplikacjami. Fajna sprawa generalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam do was małe pytanie. Jestem posiadaczem PS4 i planuje zakup kierownicy. Wybór padł na Thrustmaster T150. Obecnie kosztuje ona 750 zł w RTV i chciałem zapytać czy warto kupić tą kierownice? Jak jest u niej z awaryjnością gdyż najbardziej na tym mi zależy? Czy często się psują? Bo 750 to dla mnie bardzo duży koszt i nie chciałbym żeby pieniądze poszły w błoto. Ma ktoś tą kierownice dłużej niż rok żeby coś się wypowiedzieć na ten temat? I czy w przypadku oddania na gwarancji nie ma potem jakiś problemów? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×