Skocz do zawartości
kovacs

Darkest Dungeon

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadnij w panikę w Darkest Dungeon - czyli nowatorski RPG zbliża się na PS4 i PSV

The Red Hook - niezależny zespół złożony z pięciu fanów gatunku RPG polegającego na łażeniu po lochach, chce dostarczyć nową grę która odda hołd gatunkowi, ale zarazem wprowadzi coś nowego. Czym jest ta nowość? Jest to nowy system Stresu, którym poddani są bohaterowie przemierzający mroczne lochy i walczący z hordami straszliwych przeciwników.

Polega to na tym, że wszystko co spotka postacie w grze, wpływa na ich poziom stresu - pozytywnie lub negatywnie. Może to być zadanie krytycznych obrażeń przeciwnikowi (co poprawi nastrój kompanów), czy fakt iż jeden z towarzyszy zostanie ranny (w tym wypadku oczywiście nastrój się pogorszy, a wraz z nim wzrośnie zdenerwowanie). Wraz z postępem gry, bohaterowie będą doświadczać kolejnych wydarzeń.

Gdy poziom stresu wzrośnie, zostanie sprawdzony poziom utrapienia - jeśli okaże się, że wszystko idzie dobrze i stres nie mąci postaciom w głowach, wejdą w heroiczny stan, staną się wsparciem dla grupy. Jeśli okaże się, że nie jest tak kolorowo, nasze postacie mogą popaść w coś w rodzaju szaleństwa. Staną się masochistami i nie będą chcieli żeby ich leczono oraz będą robić wszystko by zostać zranionym. Inny stanie się samolubny i będzie wycofywać się w trakcie walki, lub nawet podkradać złoto drużyny.



Jeśli więc bohaterowie stracą nad sobą panowanie, gracz traci panowanie nad postaciami. Twórcy z Red Hook uważają, że ich pomysł jest ekscytujący i ta nowa mechanika wprowadzi do gatunku sporo nowego. Tym bardziej, że to nie wszystko co chcą nam zaserwować. Poruszanie się po lochach bez pochodni, polepszy jednemu wzrok i tym samym zwiększy skuteczność w walce w mało oświetlonych pomieszczeniach. Inny z kolei będzie wpadał w panikę ilekroć będzie zbyt ciemno.

Twórcy zapowiadają, że gra będzie dużo wymagała od gracza. Dzięki charakterowi gry, mamy czuć się jak trener albo generał na polu bitwy. Nasze decyzje będą mieć wielkie znaczenie, bo gra zapisuje się przez cały czas, a śmierć bohaterów jest permanentna. Od kiedy będziemy mogli zapanować nad poszukiwaczami mrocznych przygód? Będzie to 2015 rok, ale nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie. Gra wyląduje na PlayStation 4 i PlayStation Vita. Stuart Chatwood zajmie się mrocznymi kompozycjami, a Wayne June wcieli się w rolę narratora. Mrocznym brzmieniem gry zajmie się Power Up Audio.

Info z pssite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie ten cały stres system wygląda na bardziej udziwniony status system z innych erpegów, jeszcze bardziej stresujący i jeszcze bardziej upierdliwy. Chyba nie o to chodzi w dobrym systemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×