Perez 30 Napisano 22 Styczeń 2016 PSX Extreme #222 Lutowy numer dostępny od 27.01 (środa) Prenumerata - wysyłka 24.01 (niedziela) Innowacje. Magiczny składnik gier, którego z nadzieją wypatrujemy na każdej generacji sprzętu. Nieustannie pokładamy nadzieję w deweloperach, że już za chwilę, już za momencik pojawi się tytuł, który zaszokuje czymś tak kompletnie nowym i świeżym, że czapki z głów. Jak cover system z Gears of War, który teraz ma praktycznie każdy shooter TPP, a i niektóre FPP. Czy leczenie postaci przez chwilowy odpoczynek, zamiast biegania w amoku za apteczkami. Kilkanaście lat temu nie do pomyślenia. Niestety, z roku na rok coraz gorzej z tymi innowacjami w głównym nurcie branży. Gry mamy coraz większe i piękniejsze, ale najczęściej cała „para” idzie w rozwijanie znanych składowych – jakość wizualną, liczbę NPC-ów na ekranie, poszerzanie terenów w sandboksach, zmienne warunki pogodowe – ogólną efektowność i namiastki realizmu. A nam, graczom, niekoniecznie chodzi o skalę makro, ale właśnie o detale, które będą potrafiły kompletnie zmienić nasze myślenie czy podejście do zabawy. „Wszystko już wymyślono” – można by stwierdzić pesymistycznie. Guzik prawda, kreatywność ludzka nie zna granic – co regularnie udowadniają nam umysły odpowiedzialne za perełki wśród gier indie. Braid, Her Story, Flower, Superhot – unikalne pomysły na gameplay, niecodzienne rozwiązania w mechanice. A to przecież tylko pierwsze z brzegu przykłady. Tu niestety leży główne źródło problemu – w skali projektu, czyli jednocześnie w skali ryzyka. Co innego zaryzykować nietuzinkowy, nowatorski pomysł w małej gierce paru zapaleńców (i ten pomysł najczęściej ciągnie całą grę), a co innego zrobić to w skali korporacji, gdy kilkaset osób pracuje nad tytułem za grube miliony. Tu nie ma miejsca na błędy, potrzebny jest pewniak, który dotrze do mas, zwróci koszty i zarobi na kolejny projekt. Niestety, gdy mówimy o grach AAA, innowacje nie sprzedają się tak dobrze, jak kolejne Call od Duty czy FIFA. Co nam w takim razie pozostaje? Doceniać tych, którzy w czasach zdominowanych przez rynkowe pewniaki i sequele na bazie korporacyjnych słupków, ryzykując ogromne budżety i lata pracy wielu ludzi, mają odwagę dawać nam nowe IP. Tylko tyle i aż tyle. W roku 2016 wiele takich projektów nie będzie, więc tym bardziej warto mieć je na oku. Jeden z nich gości na naszej aktualnej okładce. Hejterzy, którzy nie spędzili w grze ani minuty, już lamentują. Ja grałem i nie mogę się doczekać, gdy ponownie wyjdę na zaśnieżone ulice Nowego Jorku. A Ty w którym obozie jesteś? [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!TEMATY NUMERUTom Clancy’s The Division – playtestPodsumowanie 2015 roku PlayStation Plus vs. Xbox Live Gold CO NOWEGODiRT RallyDoomHitmanKopanito All-Stars SoccerQuantum Break PLAYTESTYArk: Survival EvolvedDying Light: The Following RECENZJEAmplitudeAssassin’s Creed Chronicles: IndiaAssassin’s Creed: Syndicate – Jack the RipperHardware: RivalsMinecraft: Story Mode Episode 4Resident Evil Zero HDSebastien Loeb Rally EvoStar Wars Pinball: The Force Awakens PackStory of SeasonsThe Banner SagaThis War of Mine: The Little OnesTrine 3: The Artifacts of Power PORADNIKIFallout 4 – poradnik przetrwaniaEvolveTom Clancy’s Rainbow Six: Siege HARDKORGwiazdy w służbie gier Wywiad z Jarosławem Boberkiem Chcemy to na konsolach!Double TroubleGracz kontra naturaStyliści branży – Revolution SoftwareNie chcę grać w film…Kartoteka – Tim Schafer RETROTrzeba znaćMoje retro – Paweł Olszewski Pegasus zone – Videomation Kult plastiku – Inflatable Racing KartHistoria gier wideo w Polsce (cz. XIV)Kultowe chodzone bijatykiComix Zone – rozmowa z Davem Johnsonem FELIETONYZ dziennika gracza [Dżujo]Fabularna tawerna [Zax]Od gracza dla graczy [Mazzi]Savepoint [Michał Walkiewicz]Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]New Game Plus [Mielu]Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKICo nowego Ohayo NipponTestyHyde ParkGraczpospolitaRegion FilmowyGłos luduListy PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!PRENUMERATA zostanie wysłana w niedzielę, 24.01. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adick007 872 Napisano 26 Styczeń 2016 Trzeba rano teściową do kiosku wysłać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Perez 30 Napisano 27 Styczeń 2016 Nowy numer od dzisiaj w ogólnopolskiej sprzedaży. A jak ktoś woli e-wydanie (PDF) lub opcję bezpłatnej dostawy papierowego egzemplarza - to zapraszamy na PPE.pl. E-wydanie dostępne także na e-Kiosk.pl. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Velans 57 Napisano 27 Styczeń 2016 (edytowane) Numer kupiony dzisiaj (po wysłaniu wpisu już po północy :]) . Okładka jak prawie zawsze mi się podoba :). Zawartości jeszcze nie zaczynam czytać bo jestem trochę w tyle ale mam trochę chęci na wyrażenie mojego zdania ;). Okładka prawie zawsze jest najwyższej klasy, nie wiem za bardzo jak prezentują się inne zagraniczne magazyny z okładkami ale tam myśle już trochę pewnie trąci o dopasowanie się do tego kto wykupi okładkę, by the way czasami natrafię na jakiś magazyn zagraniczny o konsolach ale tak bardzo nie zapada jakoś mi w pamięci okładka, dlatego piszę, że okładki PSX Extreme bardzo często trafiają w moje gusta :). Choć poprzednia okładka z Star Wars nie za bardzo w moim klimacie . Otwieram pierwsze strony bieżącego numeru, układ newsów mi się podoba, widzę Mazziego w kąciku japońskim. Mazzi trafił w moje gusta jako redaktor i nawet felietony czyta się nieźle :], ale pewnie jak większość osób mam również swoim mniej lubianych redaktorów, na przykład trochę ciężej (czy trudniej) czyta mi się felietony Mielu, ale na razie jestem na pierwszych stronach ;). Co prawda nie czytałem jeszcze artykułów nowszych osób w magazynie jak Człowiek Warga czy Zooltar czy Marcellus dlatego proszę mi wybaczyć i nie mam w pełni swojego zdania na ten temat ale mam nadzieję, że przekonają mnie swoimi poglądami :). Tak czy siak niżej napisałem też swoje zdanie o świeżych osobach w magazynie :). Zauważyłem też jedną rzecz, jak na przykład czytam starsze numery (na których aktualnie jestem ;)) to, że niekiedy ale jednak redaktor zachwala bardzo grę chociaż patrząc na aktualny czas gra nie została w pamięci, chodzi mi o to, że dziwnie to trochę się czyta po dłuższym czasie - ale wiem tutaj mój błąd, że jestem w tyle w numerach i tak już musi być z tym przekonywaniem tak jakby do kupna gry i raczej nie da się tego zmienić czy poprawić :). Ale to co napisałem w poprzednim zdaniu to oczywiście rzadkie przypadki ale też muszę napisać, że oczywiście jak czytam taką recenzję to też redaktor napiszę również wady, z którymi potrafi się już dopasować tak jakby "do przyszłości" ;D. Więc są wady i plusy dlatego napisałem, że raczej tej kwestii nie da się poprawić bo równowaga musi być :), a rzeczy idealnych nie ma :). Podoba mi się też na przykład Kartoteka gdzie z humorem podchodzi redaktor do tematu czy dział Retro, z którego ja jako nie pamiętający początków konsolowych gier mogę dowiedzieć się interesujących faktów a potem mogę dzielić się taką wiedzą wśród znajomych na przykład ;), a + do respektu wzrasta - tak trochę żartem ;). Pamiętam w starszych numerach, że były kąciki na przykład wyścigowy i tam podawane były ciekawe moim zdaniem wskazówki jak najlepiej grać w jakąś grę. Takie dzielenie się wiedzą uważam za duży plus bo niektóre wskazówki pamiętam do tej pory i stosuje podczas gry . Prawdopodobnie miejsca nie ma już na takie rzeczy jednak miła rzecz to była :). Napiszę jeszcze co mi się podoba z bieżącego numeru to coroczne podsumowania poprzedniego roku, oczywiście nie zawszę się "dopasuje" jednak poznać zdanie innych też jest bardzo ważne :]. Następnie to co trafiło w moje gusta to przeróżne wywiady z naszej polskiej branży gier, na przykład by uściślić ciekawy jestem zawsze co na to sami deweloperzy :). Co prawda też nie zawszę zgodzę się na przykład z panem Adrianem Chmielarzem, moim zdaniem za często wywiad taki trąci o hypie o gry na przykład :) czy innych bardzo śliskich tematach, która tak średnio pasują do magazynu o grach. Ale oczywiście każdy ma swoje zdanie i może się nim dzielić :]. Tak jak ja teraz ;D. Cenie rówież hydepark redaktorów czy nawet listy w których potrafię czasami znaleźć sensowne perełki :). Wspomnę też o tym, że jestem trochę bardzo ciekaw jak by to było jak w magazynie pojawiały się jakieś świeże osoby czyli na przykład osoby pełnoletnie ale też nie z dalszych pokoleń :). Czyli nie wiem czy to dobry pomysł ale ciekaw jestem czy przyjeły by się na przykład recenzje świeżych osób. Ja osobiście mógłbym trochę podpatrzeć styl tworzenia i pisania recenzji :). Na myśli mam na przykład jakiś konkurs na recenzję i redaktorzy PSX Extreme by wyselekcjonowali najlepsze i umieścili w magazynie. Jakaś nowość a przy tym jak napisałem może jakieś perełki się trafią . HIV oczywiście tworzy nadal dobrą robotę ale nie przeczę, że chciałbym przeczytać jakieś świeżę osoby, które może podszedły do naszego tematu gier z świeżej strony . Zmiany to podobno sól życia :). Już kończąc napiszę o felietonach, które w większości miło się czyta na przykład Butchera - nie zawsze na temat jednak z przesłaniem ;), czy Mazziego, czy kącik RPG Zaksa :). Jeśli ktoś dotrwał do końca to dziękuję :). Myśle, że ten wpis mógłbym porównać do krytyki raz surowej raz mniej ale jednak również wspomniałem o zaletach :). Czyli również trochę też od serca ;]. Myśle, że może komuś nie spodobać się moje zdanie, w którym starałem się przedstawić siebie :). Jeśli ktoś chciałby również przedstawić swoje zdanie to proszę o polemike na poziomie a nie kłótnie ;). Dziękuję za kolejny numer :). Edytowane 28 Styczeń 2016 przez Velans 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adick007 872 Napisano 28 Styczeń 2016 Jeśli ktoś chciałby również przedstawić swoje zdanie to proszę o polemike na poziomie a nie kłótnie ;). Dziękuję za kolejny numer :). No pięknie się kolega rozpisał :) Ja pisać nie będę... wrzucę za to kilka fotek całkowicie zastępujące wszelkie słowa :) Tak tak... wszystkie numer Extrima ;) Do tego lista recenzji w pdf do szybkiego wyszukiwania (zrobiona przez weekend w pracy): Wiem, jestem zboczony :) Pozdrawiam ! 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach