Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Pracownik Gazowni

Jak Czyścić Płyty, Usuwać Rysy, Gile Itp...

Polecane posty

Duvel    3

Witam! Mam wielki problem i proszę o odpowiedź. Posiadam 15 oryginalnych płyt gier PS1 i nigdy ich praktycznie nie odtwarzałem na PS3, gdyż stan techniczny tych płyt jest kiepski (lekko popalcowane, są mocno porysowane) Sprawdzałem kilka gier PS1 i gry te chodzą bez problemów. Moje pytanie brzmi. Czy bez obaw mogę takie płyty odtwarzać na PS3? Czy laser PS3 nie będzie "szybciej się zużywał"? Dla niektórych te pytanie może być głupie ale raz na zawsze chce rozwiać te wątpliwości ;) Dziękuję i pozdrawiam ^^

To odpalcuj te płyty.

Niestety, ale takimi płytami możesz zużyć laser w konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mkkala    0

To odpalcuj te płyty.

Niestety, ale takimi płytami możesz zużyć laser w konsoli.

Z jedną grą faktycznie mam problem : Destruction Derby 2. Ścieżka muzyczna w menu zacina się :(

Skoro regeneracja płyt nie podziałała to zrobię jeszcze jedno. Zakupiłem takie coś : https://ssl.allegro.pl/item860716565_skip_dr_plyn_szmatka_do_czyszczenia_plyt_cd_dvd.html

Mam nadzieję, że dzięki temu wszystkie smugi zostaną wyczyszczone i płyta będzie wyglądała jak "czarna" :tongue: Przyznam się szczerze, że tą całą sytuacją jestem trochę zdesperowany. 15 super gierek z PS1 i grać w nie się boję z powodu jakości płyt. Jak patrzę pod światło to te płyty są lekko "szare" z powodu złego wyczyszczenia płyt z resztek płynu gównianą szmatką. Mam wrażenie, jakoby 1000 małych rysików było na tych płytach (ale wydaje mi się, że to takie złudzenie związane ze smugami) No to w środę zobaczymy, czy uratuję płyty. Jak nie to ponad 200 złoty poszło się kąpać :( Ale jestem w miarę dobrej myśli :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sndwwa    1

co do czyszczenia płyt jeżeli są porysowane radze je oddać do servisu ( ogłaszają się na allegro) cena renowacji płytki to około 9-15zł zależy gdzie wyślecie , co do efektu , ostatnio podniosłem Xklocka znajomego z ufc w środku , płytka zaczęła drżeć i powstała zeszlifowana obręcz na środku płytki :) oddałem taką płytkę do renowacji i zaczęła chodzić normalnie :)

a co do uszkodzenia lasera....jeżeli są to drobne ryski to o ile pamiętam już psOne w razie błędów na cd zastępowało je sobie zerami i po prostu podczas gry czasem waliły się tekstury itp ale gra chodziła , jeżeli płyta była bardziej porysowana to ps robiła kilka prób odczytu i nie wgrywała po prostu gry , dzisiejsze lasery są mocniejsze i ryski szczególnie na Cd z psOne powinny odczytać bez mniejszego problemu co do uszkodzenia lasera to zakatujemy go prędzej nagrywanymi płytami (może się rozstroić) niż oryginalnymi porysowanymi wiem ze do PS1 i ps2 potrafiłem wkładać naprawdę zniszczone płyty i nigdy nie było nawet zgrzytu z lasera , więc prawdopodobieństwo zniszczenia lasera w ps3 w ten sposób jest nikłe a nawet powiem ze niemożliwe chyba ze płytka pęknie w środku ,chociaż na pewno znajdzie się ktoś kto wam napisze ze jak tylko zbliżycie porysowana cd do ps3 to laser będzie się psuł :)

a co do domowego czyszczenia płyt...profesjonalny sprzęt kosztuje parę ładnych złotych i na pewno nikt go nie kupi , ja czyszczę zakurzone , zmatowione płytki szmatką z mikrofibry zwilżoną Płynem lub pianką do czyszczenia monitorów ( to jest to samo co wszystkie środki czyszczące cd itp) ale musicie uważać bo jeżeli płyta jest zakurzona , lub powstało na niej takie zmatowienie musicie je czyścić czystą szmatką bo powstaną ryski od kurzu.

Edytowano przez sndwwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mkkala    0

Nadszedł dzień ostateczny... Dzisiaj dostałem płyn i niestety... Wszystkie płyty, które poszły do "wygenerowania" nie da się ich wyczyścić. Są tak zje*ane, że tych smug nie da się wyczyścić. Jedynie dwie gry, które nie poszły do regeneracji, po wyczyszczeniu lśnią na czarno, aż się błyszczy :D Oczywiście te dwie płytki mają troszkę rys, ale tak naprawdę nie jest dużo tych rys :D

A o to lista zepsutych gier PS1 ;( :

V-Rally 2

Die Hard Trilogy

Formula One

Vigilante 8

Driver 2

Destruction Derby 2

Rapid Racer

Monster Truck

Total Drivin

Quake II

Rogue Trip

essential demo 12

euro demo 48

gry, które mogę bez obaw odtwarzać :D :

Medal Of Honor Underground

Carmageddon

Niestety smutne, lecz prawdziwe ;( . Na pocieszenie co mogę napisać to jedynie fakt, iż jest mała nadzieja, że kiedyś te gry pojawią się na PSS :D . Niestety za swoją głupotę trzeba płacić koszt : ponad 200 zł :pardon:

Swój wątek uznaję za zamknięty, oczywiście całego tematu proszę nie zamykać, gdyż pewnie temat na "porysowane płyty" pewnie się jeszcze przyda :tongue:

Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych świąt!!! :thumbsup:

Edytowano przez Mkkala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qgar    49

No sa w kolekcji perelki w ktore i ja chetnie bym pogral. Probowales czyscic te plytki na wlasna reke? Moze sprobuj oddac jedna do serwisu regenerujacego, moze oni cos wskuraja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZiateK    14

No sa w kolekcji perelki w ktore i ja chetnie bym pogral. Probowales czyscic te plytki na wlasna reke? Moze sprobuj oddac jedna do serwisu regenerujacego, moze oni cos wskuraja.

Przecież oddał.

Co do tematu, spróbuj sam powycierać te płyty jakąś ściereczką. Najlepiej z mikrofazy, czyli taką jak się czyści okulary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qgar    49

Racja, nie doczytalem. Moze spowodowane to jest tym, ze plyty z psxa sa specyficzne w swoim wykonaniu. Czarne, i do tego cienszy fragment plyty przy srodkowym otworku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gallheari    0

Cześć dziś rano gdy leżałem w łóżku usłyszałem jakby coś spadło w Salonie... Oczywiscie hmm... nic sie nie przejmując poszedłem dalej spać. Gdy wstałem musiałem zająć się moim młodszym "kochanym" ( :scare: ) Braciszkiem , Gdy go woziłem w jego chodziku za uwarzyłem pod ps3 Płytę na wierzchu... Jakoś mnie ona zaciekawiła bo nigdy nie zostawiam tak płyt. Wziąłem ją i odwróciłem ( :scare: ) OMG mój nowy Assassin's Creed Doszczętnie porysowany :mad: . Oczywiscie w ps3 jest tak , ze wystarczy wcisnąć guzik a płytka wychodzi sama więc nie miałem wątpliwości kto za tym stoi!!! :/ . Wziąłem płytkę i zacząłem czyścić , rysy jakimś cudem zeszły (dzięki bogu) ale zostały straszne ale to straszne smugi i jak pocieram szmatką to się rozcierają ale za Ch** nie chcą zejść ... Może wiecie czym i jak sie czysci płyty Blue Ray ? PS. Ta rzecz , która spadła jak sie później dowiedziałem było PS3 :scare: Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki jak przeczyścić ten nośnik... :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Han    0

Z tego co piszesz, to wygląda na to, że ty tą płytę wręcz torturowałeś, żeby tylko rysy zniknęły...

Ja zazwyczaj używam lekkiej dawki perfum i czyszczę delikatnie chusteczką...

Może spróbuj właśnie tak?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Joiny    0

Niestety,ale wątpię,żeby w twoim przyypadku coś oprócz profesjonalnego czyszczenia płyt pomogło. Domowe sposoby nie usuną głębokich rys jak i smug.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gallheari    0

Z tego co piszesz, to wygląda na to, że ty tą płytę wręcz torturowałeś, żeby tylko rysy zniknęły...

Ja zazwyczaj używam lekkiej dawki perfum i czyszczę delikatnie chusteczką...

Może spróbuj właśnie tak?

Pozdrawiam.

Nie nie torturowałem jej... Znalazłem jakąś miękką szmatkę i wycierałem na około... A z tymi rysami było tak ... na samym początku jak to pisałem myślałem , że są to własnie rysy jednak później dostrzegłem , ze jest to taki jakby klej :P (w sumie to ślina + Chrupki kukurydziane + wycieranie o siebie i macanie jak tylko się da dało złudzenie , że jest porysowana tak jakby ją położyć na ziemie i przejechać butem po niej ) Dlatego tak łatwo zeszło... Płyta chodzi, jednak są na niej te smugi :// Niechałbym aby laser w PS3 się męczył przy odczytywaniu takiej płyty. Spróbuję zaraz troszkę perfum na szmateczkę i wytrzeć mam nadzieje , ze coś to da .

Edytowano przez Gallheari

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qgar    49

Na przyszlosc nie wycieraj plyty ruchami okreznymi, bo tak powstale rysy najbardziej przeszkadzaja podczas odczytu. Najlepsze sa ruchy od srodka na zewnatrz plyty. A jak to wytrzec? Jakis alkohol i trzec trzec trzec. Chyba nie liczysz ze ktos zapoda jakis magiczny sposob abra kadabra. Plyta to tylko kawalek plastiku a nie wahadlowiec kosmiczny wiec nie trzena jakichs kosmicznych metod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gallheari    0

Na przyszlosc nie wycieraj plyty ruchami okreznymi, bo tak powstale rysy najbardziej przeszkadzaja podczas odczytu. Najlepsze sa ruchy od srodka na zewnatrz plyty. A jak to wytrzec? Jakis alkohol i trzec trzec trzec. Chyba nie liczysz ze ktos zapoda jakis magiczny sposob abra kadabra. Plyta to tylko kawalek plastiku a nie wahadlowiec kosmiczny wiec nie trzena jakichs kosmicznych metod.

Nie no myślałem , ze są jakieś specjalne preparaty do czyszczenia płyt Tak jak do monitorów , szyb etc. Właśnie o to mi chodziło , żeby dowiedzieć się czym najlepiej byłoby wyczyścić taką płytę... Uzyskałem odpowiedź i bardzo dziękuje wszystkim za pomoc !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
clean-bean    0

dzisiejsze lasery są mocniejsze i ryski szczególnie na Cd z psOne powinny odczytać bez mniejszego problemu

i ty się nie zgodze mam płytę z muzyką na porysowanych płytkach i się śninają, oczywiście niektóre

Edytowano przez clean-bean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoldenEye    26
<br />dzisiejsze lasery są mocniejsze i ryski szczególnie na Cd z psOne powinny odczytać bez mniejszego problemu <br /><br />i ty się nie zgodze mam płytę z muzyką na porysowanych płytkach i się śninają, oczywiście niektóre<br />
<br /><br /><br />

Kiedyś widziałem gości który miał taka maszynkę wkładał płytę do niej i rekonstruował porysowana warstwę płyty.

Taki zabieg kosztował 10zl, robił tak z CD 100% i chyba z DVD ale już nie pamiętam.

A co do czyszczenia płyt to tak jak napisałem w innym temacie, ściereczka z mikrofibry+chuchnąć na płytę.

Efekt lepszy niż wszystkie specyfiki które są dostępne, 15 lat już tak płyty wycieram i nigdy nie zniszczyłem powierzchni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoldenEye    26

a jest jakiś sposób na odnowienie porysowanej płyty bluray z grą ??

Mysle ze tak. Tak jak mowie pare lat temu widzialem takie odnawianie CD/DVD, prawdopodobnie BR tez taka metoda się naprawi.

Ale są firmy które zajmują się tym, 5 lat temu za naprawę 1 płyty DVD z filmem brali 60 zł więc nie wiem jak jest teraz.(to byla firma z Warszawy)

Wpisz w Google naprawa porysowanych płyt BR albo samych płyt i ci pewnie coś wyskoczy.

wszedłem przed chwilą w google i tu masz link maszynki do naprawy płyt

http://www.klinikaplyt.pl/

Edytowano przez GoldenEye

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
savior    3

właśnie chodzi o to że ja już korzystałem z Google i też tą stronkę widziałem ale tam sprzedają urządzenia (cena po 3k) a nie wykonują regeneracji. Jeśli ktoś ma kontakt z taką firmą co się tym zajmuje to niech da namiar.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FKolec007    1

Pękla mi plyta, ale tylko taki maly kawaleczek, z plikami startowymi gry i jak wkladam plytę dlugo ją czyta mój PS3 po czym wydaję dziwny dźwięk i muszę ją wyjąć z napędu. Co mam robić !!??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HD baboL    0

Witam wszystkich w pierwszym moim poście na tym forum.

Od wczoraj zacząłem przygodę z PS3 :)

Co do problemu z pękniętą płytą to raczej nic się nie poradzi.

Jeśli chodzi o porysowane płyty to mogę pomóc i to w sposób profesjonalny.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomiga    1

Zaczyna pękać mi płyta od środka (nowa gra ma 3 tygodnie) nie wiem czy rysa ta była od początku czy gdzies za mocna nacisnąłem probując włożyć do pudełka. Dzwoniłem dzisiaj na inforlinie Sony i niestety nie ma czegoś takiego jak gwarancja na nośnik.  Z obserwacji wynika ze rysa sie powieksza (wiec pewnie niedlugo bedzie lepiej nie ryzykowac i nie wkladac jej do napedu). Macie jakies pomysly czy da sie cos z tym zrobic? Czy nie ma innego wyjscia i trzeba kupic drugi egzemplarz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek123    6

Zaczyna pękać mi płyta od środka (nowa gra ma 3 tygodnie) nie wiem czy rysa ta była od początku czy gdzies za mocna nacisnąłem probując włożyć do pudełka. Dzwoniłem dzisiaj na inforlinie Sony i niestety nie ma czegoś takiego jak gwarancja na nośnik.  Z obserwacji wynika ze rysa sie powieksza (wiec pewnie niedlugo bedzie lepiej nie ryzykowac i nie wkladac jej do napedu). Macie jakies pomysly czy da sie cos z tym zrobic? Czy nie ma innego wyjscia i trzeba kupic drugi egzemplarz?

masz paragon reklamuj    jeśli to gra z ea to wymienia za darmo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomiga    1

masz paragon reklamuj    jeśli to gra z ea to wymienia za darmo

Niestety nie EA (Sports Champions) kupowane w MM wiec byc moze da sie reklamowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek123    6

Niestety nie EA (Sports Champions) kupowane w MM wiec byc moze da sie reklamowac.

 da sie reklamowac jesli od srodka ci pekla tylko nie wiem na jakiej podstawie to musi powiedziec ci ktos doswiadczony w tych sprawach więc poczej na wypowiedź osoby bardziej kompetentnej 

Edytowano przez misiek123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×