Skocz do zawartości
pizipizi1

Drift

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako, że wszelkie klasy, licencje, eventy specjalne mają swój dział, postanowiłem zrobić oddzielny da driftu. Jak wielu z was wie, drift narodził się w Japonii, obecnie jest to jeden z najszybciej rozwijających się Motorsportów na świecie. Polega on na wprowadzeniu auta w poślizg, a następnie kontrolowaniu go w tym poślizgu, jadąc z maksymalną prędkością i maksymalnym wychyleniem auta. Dla ciekawych dodam, iż Polscy zawodnicy, bez wątpienia dorównują światowej czołówce. Świadczy o tym m.in zwycięstwo Pawła Treli w jednej z rund JDM Allstars, rozgrywanej w Wielkiej Brytanii. Nie muszę chyba dodawać, iż sport ten stał się moim hobby, możliwie często pojawiam się na zawodach czy też treningach, oczywiście w roli widza ;)

Krótki wstęp a teraz do rzeczy. Przeglądając filmiku na youtube, zauważyłem iż drift bardzo widowiskowo wygląda w Gran Turismo 5. Krótka lekturka odnośnie przygotowań auta, zakup RX7 i do boju. Po ponad godzinie jazdy jednak zwątpiłem. Gdy wprowadzam auto w poślizg, jedynie przez chwilkę udaje mi się go kontrolować, a później bezwładnie podąża swoją drogą. Próbowałem różne ustawienia LSD, komfortowych opon od miękkich po twarde, różne specyfikacje zawieszeń i nic. Nie ma mowy o przejechaniu płynnie dłuższego łuku jadąc bokiem. Wiem, że się da świadczą o tym m.in. filmy z youtube, ale niewiem gdzie robie błąd, bo z pewnością coś jest nie tak z techniką mojej jazdy.

Pewnie wielu z was trenowało go w GT5P, zatem czekam na rady, miłe także będą specyfikacje aut, oraz wszelkie wskazówki jak ćwiczyć, operować gazem, kierownicą aby drift w tej grze był jak najbardziej widowiskowy ;) Myślę też że jeżeli pare osób dojdzie do niezłej wprawy i będzie panowała nad autem, można założyć jakieś Gran Turismo Drift Championschip, gdzie będziemy mogli się wyszaleć parami, czyli popularnym tsuiso, gdzie oba auta jadą niemal na krawędzi, zderzak w zderzak ;)

Licze na wasze porady i sugestie, enjoy! ;)

//. EDIT

Poprawiłem temat, żeby był bardziej czytelny.

Patricko

Edytowane przez Patricko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, slabszymi autami jak sie chcialem uczyc to nie wychodzi, za to jak wezme jakiegos potwora to dupka mi ucieka i koncze na bandzie... nawet jak przejade caly luk to pozniej na wyjsciu dostaje strzala w druga strone:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie probowalem co prawda driftu jako osobnego wyzwania, ale np honda beat bez problemu udalo mi sie przejechac bokiem calkiem spory luk. Moze nie byl to super piekny drift, ale byl pposlizg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do driftu przygotowaną RX7 i.... MX5, oczywiście odpowiednio wzmocnione. W sumie lepiej mi się MX5 lata, mniej się wyrywa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać specyfikację w/w aut, oczywiscie jeśli to nie tajemnica :tongue: No i powiedzieć tak mniej więcej, czy nie masz problemów z płynnością jady bokiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum GTPL mamy turniej driftu jakby ktoś był chętny wink.gif Ja driftuję całkiem nieźle - mam między innymi kilka trzecich miejsc na świecie w GT5P. Jak ktoś chciałby coś podpatrzeć to mogę udostępnić swoje replaye. Generalnie jeśli chodzi o sety to ciężko tu pomóc, bo każde auto ustawia się trochę inaczej. Moim zdaniem najważniejsze jest dobre ustawienie biegów auta, ja robię tak żeby prędkość maksymalna na danym biegu była jak największa, ale nie dławiła silnika w poślizgu. Proponuję możliwie optymalnie dostroić 2 biegi, jeden do wolnych i drugi do szybkich zakrętów. Rozpoczynając drift do zakrętu podchodzimy wolniej niż normalnie, używamy ręcznego i szybko dodajemy gazu, następnie musimy tak balansować kierownicą i gazem by utrzymać auto w odpowiedniej prędkości pod odpowiednim kątem. Z teorii to chyba tyle, reszta to kwestia wyczucia thumbsup.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak podstawowo przygotowac jakies auto do driftu zeby zrobic te trofeum co 10 tys punktow trzeba zrobic w drifcie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak podstawowo przygotowac jakies auto do driftu zeby zrobic te trofeum co 10 tys punktow trzeba zrobic w drifcie ?

Nissan 350/370z, trasa eiger nordwand i trofeum wpada na luzie po kilku próbach.

Z przodu opony sportowe średnie a z tyłu sportowe twarde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeci dzień nad driftem siedzę i oprócz dwóch, może trzech jazd w poślizgu wiecej niż 3sekundy nie osiągnąłem nic. Nie wiem co robie źle, ale mam dosyć. Non stop, gdy wprowadzam auto w poślizg nawet lekkim muśnięciem gazu to on od razu spinuje. Ściągam jakiegoś lfsa, przynajmniej mnóstwo porad w necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać specyfikację w/w aut, oczywiscie jeśli to nie tajemnica :tongue: No i powiedzieć tak mniej więcej, czy nie masz problemów z płynnością jady bokiem?

Nie no, pewnie, że to nie tajemnica. Zwłaszcza, że przy RX7 trzeba by chyba jeszcze dopieścić ustawienia dyferencjału. Raz jest za mocno, a raz za słabo. Ostatnio jednak postanowiłem go ciut przyciąć.

No, ale wracając do prośby.

Mazda MX5

Zakupione części:

- Nadwozie - redukcja masy stage 1, redukcja masy szyb, maska z kompozytu

- Silnik - Stage 3 + ECU

- Układ dolotowy - kolektor + wyścigowy filtr

- Wydech - kolektor + sportowy katalizator + tytanowy wydech wyścigowy

- Turbo - brak

- Skrzynia - 5 biegów - krótka

- Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, regulowany LSD, lekki wał napędowy

- Zawieszenie - w pełni regulowane

- Opony - sportowe średnie

Konfiguracja

- LSD - 20, 45, 20

- Zawieszenie - wysokość przód i tył: -15, twardość sprężyn z przodu 6.0, z tyłu 4.0, amortyzatory rozprężanie i sprężanie przód 4, tył 3, stabilizatory przód 2, tył 3, pochylenie przód -1.0, tył 0, zbieżność przód -0.20, tył 0.00

- Hamulce - bez zmian

Mazda RX7 FD3S

Zakupione części:

- Nadwozie - redukcja masy stage 3, redukcja masy szyb, maska z kompozytu, zakupione w GT Auto spojlery przedniego zderzaka i tył

- Silnik - Stage 3 + ECU

- Dolot - kolektor + wyścigowy filtr

- Wydech - kolektor, katalizator, tytanowy wydech wyścigowy

- Turbo - Stage 1

- Skrzynia - krótka, 6 biegów

- Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, w pełni konfigurowany LSD, lekki wał napędowy

- Zawieszenie - w pełni regulowane

- Opony - sportowe średnie

Ustawienia

- Hamulce - przód 5, tył 8

- Zawieszenie - wysokość -15, twardość sprężyn 10, amortyzatory sprężenie i rozprężenie 2, stabilizatory 3 i 6, pochylenie przód 0,5, tył 2.0, zbieżność przód i tył +0,25

- LSD - 25, 35, 30

MX5 jest o tyle fajna, że nie ma za dużo mocy, a idzie całkiem płynnie i nie ucieka. Przy RX7 już trzeba mieć trochę więcej wprawy i ostrożnie operować gazem żeby nie przegiąć przy wyciąganiu auta. Moc w RX7 mnie w zupełności wystarcza.

Edytowane przez BubuPN
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trofeum z driftem polecam robić na trasie Chamonix (tor główny) samochodem Ford Focus RS 07 '08, po kilku próbach powinno wpaść :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, pewnie, że to nie tajemnica. Zwłaszcza, że przy RX7 trzeba by chyba jeszcze dopieścić ustawienia dyferencjału. Raz jest za mocno, a raz za słabo. Ostatnio jednak postanowiłem go ciut przyciąć.

No, ale wracając do prośby.

Mazda MX5

Zakupione części:

- Nadwozie - redukcja masy stage 1, redukcja masy szyb, maska z kompozytu

- Silnik - Stage 3 + ECU

- Układ dolotowy - kolektor + wyścigowy filtr

- Wydech - kolektor + sportowy katalizator + tytanowy wydech wyścigowy

- Turbo - brak

- Skrzynia - 5 biegów - krótka

- Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, regulowany LSD, lekki wał napędowy

- Zawieszenie - w pełni regulowane

- Opony - sportowe średnie

Konfiguracja

- LSD - 20, 45, 20

- Zawieszenie - wysokość przód i tył: -15, twardość sprężyn z przodu 6.0, z tyłu 4.0, amortyzatory rozprężanie i sprężanie przód 4, tył 3, stabilizatory przód 2, tył 3, pochylenie przód -1.0, tył 0, zbieżność przód -0.20, tył 0.00

- Hamulce - bez zmian

Mazda RX7 FD3S

Zakupione części:

- Nadwozie - redukcja masy stage 3, redukcja masy szyb, maska z kompozytu, zakupione w GT Auto spojlery przedniego zderzaka i tył

- Silnik - Stage 3 + ECU

- Dolot - kolektor + wyścigowy filtr

- Wydech - kolektor, katalizator, tytanowy wydech wyścigowy

- Turbo - Stage 1

- Skrzynia - krótka, 6 biegów

- Układ napędowy - dwutarczowe sprzęgło, półwyścigowe koło zamachowe, w pełni konfigurowany LSD, lekki wał napędowy

- Zawieszenie - w pełni regulowane

- Opony - sportowe średnie

Ustawienia

- Hamulce - przód 5, tył 8

- Zawieszenie - wysokość -15, twardość sprężyn 10, amortyzatory sprężenie i rozprężenie 2, stabilizatory 3 i 6, pochylenie przód 0,5, tył 2.0, zbieżność przód i tył +0,25

- LSD - 25, 35, 30

MX5 jest o tyle fajna, że nie ma za dużo mocy, a idzie całkiem płynnie i nie ucieka. Przy RX7 już trzeba mieć trochę więcej wprawy i ostrożnie operować gazem żeby nie przegiąć przy wyciąganiu auta. Moc w RX7 mnie w zupełności wystarcza.

Dzięki wielkie ;) Aha i jeszcze takie pytanie, mam rozumieć, że zawias kupujesz ten najdroższy za 15tyś? Bo z tego co sie orientuje to w tym za 4,500 nie ma możliwości o obniżeniu auta o 15cm, a właśnie ten mam obecnie w swojej RX7, dobrze rozumuje? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak napisałem - zawias jest kupiony w pełni regulowany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, co prawda w GT5 jeszcze nie próbowałem driftu, ale w GT5P miałem BMW M3 i całkiem fajnie sie tym latało z ustawien jedyne co pamietam to opony miałem na N1 i N2 trasa Eiger Nordwand i myśle ze 10K wpadnie bez problemu. Mój rekord w GT5P to 16K :) także dzisiaj jak wróce z pracy kupie sobie M3 i bd testował :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie dołącze.. powie mi ktos co robię źle? 2 dni nauki dopiero... pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest dobrze jak na 2 dni treningu, ciężko powiedzieć co robisz źle po prostu sam musisz wyczuć fure i opanować ją do perfekcji, trening czyni mistrza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości:

Driftuje ktoś z was na kierownicy?

Jak tak to co, FF na 0? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja "próbuje" driftować, gram na DFGT, a co do FF to mam podajże na 6 ustawione. Przestawienie na zero co zmieni? Pytam bo w temacie driftu w GT5 jestem typowym żółtodziobem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja niestety na padzie... czekam aż kiery stanieją :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dzisiaj odkurzyć swojego DS3 i jakie było moje zdziwienie, kiedy siadłem za starami swojej RX7 i bez trudu pokonywałem zakręty, jadąc bokiem z naprawdę imponującym wychyleniem. Może to kwestia wprawy, ale na kierze jest zupełnie inaczej i o wiele trudniej moim zdaniem. Ale nic tak nie cieszy jak pokonanie łuku bokiem sterując DFGT ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zacząłem swoje próby z driftem, robię to na kierownicy. Momentami jest ciężko w szczególności gdy koła nawet minimalnie zachaczą o przykładowo trawę : )

A mam jeszcze pytanie do BubuPN :

Rx 7 o której pisałeś - gdzie ją dostać ? to ta zwykła z salonu Rx7 'Spirit' ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×