Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie mówię o dorzucaniu do puli byle randomow, tylko ludzi którzy umieją się bawić, a nie tylko za wszelką cenę wygrywać :smile:

 

Twoje przedostatnie zdanie mocno przeczy temu, co sam ciągle próbujesz wszystkim wpajać - że GTS to, poza grafa, lipa :smile: a grałeś tylko w demo i betę, które z obecnym stanem i całokształtem mają podobnie mało wspólnego, co podobno demo PC2 i jego pełny odpowiednik.

 

Ps. GTS , według PD, to jedyna część tej gry na obecną generację. Można więc się spodziewać mocnego wsparcia gry jeszcze przez min. 2 lata :smile:

 

Czekam jeszcze na porównanie obu gier przez Lakera, Kupczyka (grali w obie gry) no i Twoje po ograniu pełnej wersji. 

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, jest jeden istotny szczegół, który można zweryfikować i ocenić bez grania w GTS w ogóle - zawartość :) Gdyby torów było więcej pewnie gadka byłaby już zupełnie inna (PC2 rozpieszcza straszliwie pod tym względem). Póki co mamy obiecanki a czy dodatkowa zawartość dojdzie i jaka ona będzie - to się okaże. Pogoda to już chyba jednak zbyt ambitna sprawa bo wynika z silnika gry - nie wiem czy takie rzeczy można łatwo aktualizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pograłem trochę w nowe GT i jutro będę miał drugą szansę, także może i ja napiszę coś od siebie kiedy spędzę z tytułem trochę więcej czasu.

Bardzo wnikliwie przeczytałem post Mag Ellan z poprzedniej strony i w swobodnym rozumowaniu wychodzi, że PC2 w które grywam na PCcie to nie jest PC2 na PS4. Niestety nie będę miał okazji tego sprawdzić, ale nie czuję potrzeby bo po spędzeniu niecałej godziny na torze w GTS czuć miodność :thumbsup: 

Bez odbioru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, medmaxx napisał:

 

 

Czekam jeszcze na porównanie obu gier przez Lakera, Kupczyka (grali w obie gry) no i Twoje po ograniu pełnej wersji. 

 

Pozdro.

Skoro wywołujesz mnie do tablicy to już Ci odpowiadam. Project Cars 2 to bardzo dobra gra, ale według mnie trzeba w niej spędzać dużo czasu na treningu i przygotowywać się do wyścigów w lidze. Pierwsze okrążenia wyczuwasz samochód, jego limity i limity toru. Potem trochę ustawiania FFB i jeździ się całkiem fajnie. Chłopaki z LTE & PMC to naprawdę mega poziom i bez tego nie ma co myśleć o pierwszej dziesiątce. W moim życiu ostatnio trochę się pozmieniało i nie mam kompletnie miejsca i czasu na treningi z racji czego zrezygnowałem z kolejnej ligi :38_worried:. Zakupiłem GTS z ciekawości i z tego względu, że można pośmigać na padzie jak nie ma miejsca na kiere. I tu pojawiło się mega zaskoczenie. W ustawieniach FFb nic nie ruszałem, bo według mnie jest idealnie (jeżdże na T300). Wybieram auto z garażu i śmigam. Nie walczę z ustawieniami, z wyczuciami itp itd. Czuć prędkość, ale problem czucia masy pojazdu jednak chyba jest, szczególnie podczas hamowania. Wielu zarzuca, że seria GT zeszła na psy, a ja po odpaleniu i przejechaniu paru kilometrów w grze pomyślałem, że to stare dobre Gran Turismo. Podsumowując, w mojej opinii PC2 jest grą bardziej wymagającą. Dla osób ze skillem, albo posiadających dużo czasu na trening, ustawienia itd. GTS jest dla mnie. Dosłownie parę kółek treningu przed wyścigiem ligowym i mam pewność, że nie zrobię wstydu i nie zepsuję komuś wieczoru. Wystrczy znać podstawowe zasady jazdy po torze wyścigowym i można wygrywać. Wygrana w wyścigu bardziej smakuje w Project Cars 2, bo wiesz, że zrobiłeś naprawdę kawał dobrej roboty. Tylko dwa razy udało mi się wygrać w Fun Race w PC2 i te wygrane przeżywałem jak mały chłopiec. To napewno też ze względu na poziom innych kierowców, ale uwierzcie mi tam jest nad czym spędzać czas.

Ostatateczny werdykt? Nie można wskazać lepszej gry. Według mnie wszystko zależy od czasu ile możemy poświęcić i od skilla jaki posiadamy. Project Cars 2 jest bardziej PRO. Gran Turismo Sport jak głosi ich hasło "Because racing is for everyone".

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem GTS za 119pln.

Przekonał mnie Yogi :). Po testach napiszę co i jak. PC2 też przetestuję jak tyko demo mi się zainstaluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapisałem się do Medmaxa na wtorek .Wyścig w autach z grupy 4 czyli takie słabsze GT3. 16 osób zapisanych na pierwszy wyścig. Falo zgarnął ostatnie wolne miejsce ;) Co do auta to wybrałem Pięknego Astona Martina który na dodatek ma fantastyczny widok z kokpitu a przede wszystkim brzmi Legendarnie!! Jeździłem na słuchawkach i wciąż jestem pod wrażeniem dźwięku tego autka :) Jest mnóstwo upiekszaczy, od metalicznego skrzypienia karoserii po terkotenie skrzyni biegów przy redukcji :) Co do torów to we wtorek jedziemy w Kioto Park czy jakoś tak . Ustawiłem tor w czasie późnego popołudnia . Godzina 18 bodajże i to był strzał w 10:) Zachodzące słońce dawało taki efekt że szczękę można z podłogi zbierać.  Graficznie i dźwiękowo to było Mistrzostwo Świata!! Po śmigalem trochę z Falo i Seba. A gdy Falo poleciał na wyścig E-sportu FIA :) Ja odpaliłem pokój dla randomów.  Chwila moment zebrało się 10 osób i odpaliłem wyścig:) Super jazda i Żadnych odpalow ze strony randomow:) Az byłem w szoku że tak czysto jeżdżą:) Do mety dojechałem 2 ......prawie, bo tuż przed meta zabrakło mi benzyny ...haha , zapomniałem że w czasie wyścigu mogę modyfikować mieszanke paliwa i zmniejszyć zużycie . 

A co do aut i wyrównania osiągów to działa wyśmienicie:) Cieszę sir że wybrałem Astona bo auto prowadzi się nie tuzinkowo:) Jest odrobinę szybsze od Lambo i Subaru które testowałem wcześniej ale też i dużo kaprysniejsze i strasznie w nim łatwo o spin:)

Wczorajsza jazda była zajebista . 

Po wtorku dam znać jak ściganie w tłoku wygląda:)

No i dodam że społeczność się rozrasta , wczoraj dołączył Aruw :) Pogadaliśmy na hs trochę, niestety chłopak nie ma uprawnień do ścigania online...jeszcze ;)

Czekam aż Remigio się jeszcze pokaże;) A może jeszcze kosmici wyląduja ;)

Nervus , jak tam Black Friday , udało Ci się jakaś kiere wychaczyc??:) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić, żeby mieć uprawnienia do ścigania i czego dotyczą ewentualne restrykcje? Dzisiaj będę miał GTS i jeśli nie zdążę na wyścig w PC2 to pewnie potestuję GT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co zrobić, żeby mieć uprawnienia do ścigania i czego dotyczą ewentualne restrykcje? Dzisiaj będę miał GTS i jeśli nie zdążę na wyścig w PC2 to pewnie potestuję GT.

Oj Cienglasz... Taki bystry chłopak a pyta co trzeba mieć... Pewnie konto PSN Plus... którego Aruw zakładam jeszcze nie wykupił..  

 

Ps.

Co do GTS to cena jaka jest teraz na Psn Store zachęca do zakupu (125pln)...Tylko skoro ja od 2 tyg mam PC2 I jeszcze nie udalo się włączyć jednej gry to gdzie tu sens kupowania drugiej ;(

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie twierdziłem, żem bystry! A pytałem mając na myśli te licencje itd. bo pamiętam, że chyba w demku trzeba było coś tam wyjeździć by w ogóle mieć dostęp do online czy coś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdy nie twierdziłem, żem bystry! A pytałem mając na myśli te licencje itd. bo pamiętam, że chyba w demku trzeba było coś tam wyjeździć by w ogóle mieć dostęp do online czy coś...
A ok. To nie wiedziałem że mogą być takie ograniczenia gry. Wycofuje zatem moje twierdzenie o twojej bystrosci ;)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o obejrzenie dwóch filmików, o łącznej długości 5min ?:smile:

 

Pograłem dziś w demo PC2, w sumie poza modelem jazdy który mi osobiście nie leży, to nie ma się czego uczepić. Dobra gra :smile: mimo wszystko póki co pozostaje przy GTS, nie mam czasu na masterowanie obu gier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie widzę że wszyscy zdążają w jednym kierunku. Ja niestety nie. Jak będziecie chcieli się pościgać to wiadomo jak mnie znaleźć. Jak już mówiłem ja GTS nie kupuję. U mnie na pierwszym miejscu pozostaje PC2. 

OStatnio polecieliśmy Jaguarami z grupy C1 na historycznej wersji Hockenheim GP dwugodzinny' lekka mgiełka w trakcie i dodatkowo słoneczko o wschodzie słońca daje czadu, przy mgle w nocy lekko śliskawo. I dla tych warunków i całej reszty zostaję  przy PC2. Jak macie już grupkę w GTS to powodzenia. Może innym razem przy bardziej sprzyjających warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idziemy w jednym kierunku tj. GTbN :) Tutaj myślę każdy się zgodzi :) Cat, nie ma się co spinać - bariery wejścia w GTS są teraz żadne, 120 zł to naprawdę przystępna cena i ja osobiście zamierzam dokonać rzetelnego porównania tych platform, bez nastawienia w żadnym kierunku - jedynie pod kątem użyteczności w naszej lidze. Mam swoje zdanie co do PC2 i wiem na czym skupić się w porównaniach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yogi jest skrajnie nieobiektywny i wypisuje takie bzdury o PC2, że głowa boli, nie chce mi się do tego odnosić w szczegółach. Pograłem  wreszcie w piątek online w PC2 i razem  z wcześniejszą jazdą offline mam takie spostrzeżenia:

Fizyka jest bardzo dobra. W piątek jeździliśmy wyścigówkami w deszczu i jak przesychało. Było wymagająco, ale w takich warunkach nie mogło być łatwo.  Fajnie czuć było stopniową różnicę jak tor przesychał. Cudownie wyglądały kałuże przy krawężnikach. W pewnym momencie chyba widziałem jak wiatr pcha w bok takie fale deszczu, jak przy wichurze :)

Bardzo podoba mi się, że przy przyspieszeniach, dohamowaniach i przy np. zjeździe mocno w dół widok nieco przysuwa się lub oddala, co odczuwa się jak w prawdziwym aucie.

Dzwięki super, grafika ok, ale mogła by być lepsza, choć pewnie i tak jest lepiej niż w AC.

Jechałem na domyślnych ustawieniach wszystkiego, t.j. auta, fbb etc. NIc nie zmieniałem i nie czułem takiej potrzeby. Pewnie gdybym długo trenował do jakiegoś wyścigu to coś bym zmieniał.

Mam jedno istotne zastrzeżenie, w wyścigu miejscami chrupała mi grafika. Nie wiem czy to z powodu ustawień pogody? Cienglasz, u Ciebie też chrupało?

 

Zobaczylem  dziś, że GTS jest na storze po 120 PLN i zakupiłem. Potestuję i sam porównam z PC2.

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chrupanie występuje kiedy do sesji dołączają nowi gracze, tylko wtedy. Innych zacinek w grze nie stwierdziłem.

 

Co do GTS to staram się przygotować listę plusów i minusów, moim okiem. Na warsztat biorę głównie elementy związane z prowadzeniem ligi ale pewnie też nie tylko. Jak będę miał już w miarę kompletny materiał - wkleję tutaj.

 

PS. A co do PS2 i fal deszczu to dobrze widziałeś, świetnie to wygląda, mega klimat buduje. Umiejętne dobranie warunków, w których nie przesadzi się z ilością wilgoci a uwzględni takie smaczki (czy np. dodatkowo mgłę) i masz niesamowity nie tylko wyścig ale i spektakt :) Ostatnimi czasy jeżdżę na widoku z kokpitu i doceniam też możliwość używania wycieraczki :) 

Edytowane przez cieglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hola Amigos! ;)

 

Fajnie jest to, że coraz więcej starej gwardii wynurza się z odmętów netu :1_grinning: Przybywajcie!!!

 

Co do mnie, to tak! Ruszyło się :1_grinning: Kierownica zakupiona... ale tutaj niespodzianka. Kupiłem T150! Zdecydowałem się w ostatniej chwili i anulowałem zakup G29 i postanowiłem dać szansę nowemu producentowi, a przy okazji dałem czerwoną kartkę Logitechowi za wyautowanie mojej ukochanej DFGT z kompatybilności z PS4, ha!

 

Dzisiaj zakupię cyfrową GTS, tak, tak. Byłem na nich zły za zawartość, ale jednak nie mogę nie kupić klasyka ;) Za karę nie kupiłem tym razem na premierze. Do tej pory pre-ordery i wersje kolekcjonerskie się trafiały. Cena teraz jest odpowiednia i wybieram celowo cyfrówkę, bo wygodniejsza jest dla mnie i konsoli.

 

PC2 też kupię, bo muszę mieć porównanie i zwyczajnie wydaje mi się, że to bardzo dobra gra jest...

 

Myślę, że do piątku już będę ready do testów, to się jakoś ustawimy.

 

Już nie mogę się doczekać!

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto moje podsumowanie na bazie notatek z testów GTS (z intencją porównania z PC2). Porównanie czynione głównie w pryzmacie startu ligi ale patrzyłem też na inne aspekty.

 

Plusy

·        Grafika toru, aut, kokpitu – bardzo dobra jeśli nie perfekcyjna. Jest sterylnie, nie oceniam czy to dobrze, czy źle – każdy ma swój gust

·        Interfejs obsługi jest „konsolowy” – prosty, przejrzysty a jednocześnie estetyczny. Jest sterylnie ale takie właśnie powinny być menusy. Widać pracę włozoną w interfejs, widać jego spójność. Cieszą powiadomienia w czasie gry (np. zdobycie jakiejś odznaki), wszystko płynnie i w jednej koncepcji wizualnej, tak bym to ujął

·        Do singla (także w sensie rywalizacji z ludźmi w trybie sport) jest spoko, siada człowiek i bez zobowiązań tłucze mile itd. To jest faktycznie miodne

·        Zakładanie, setup i wygląd pokoju – już to znamy, nie wyważamy kolejnych drzwi – można z miejsca wejść w przyjazny interfejs. W pokoju jest czat tekstowy, który jest dla mnie ważnym elementem – nie zawsze mam możliwość korzystać z hs więc to błogosławieństwo a dodatkowo czynnik redukujący spam słowny. Tekstowo przekazujemy sobie tylko sedno informacji potrzebnych do rozegrania wyścigu i kropka, więcej nie trzeba – od dyskusji jest forum a pogadać można na treningach.

·        Pojawił się dodatkowy element w podglądzie wyścigu (zakładam, że także w powtórce) – podgląd toru czy coś w ten deseń. Można w czasie rzeczywistym śledzić położenie aut na torze/skali czasu i jest to geniala sprawa. Jeśli jest w powtórce – do weryfikacji – to należy się szóstka, jeśli tylko w podglądzie – mało istotna ciekawostka

·        Jeździłem do tej pory jedynie z kokpitu – modele super przygotowane, zero konfiguracji położenia kierowcy ale też widok wolny od wsporników/belek/słupków, które ograniczają widoczność. Troszkę wąski kąt widzenia ale mimo wszystko – wizualnie – na plus. Wrażenie w tym widoku zrobił na mnie przejazd po torze z ostrym zjazdem, nie wiem co to było - świetnie można było poczuć głębię i faktyczną różnicę wysokości

·        Wydaje mi się, że wentylator konsoli pracuje na niższych obrotach w GTS. W PC2 to zmora – hałas jest niemiłosierny, nawet podczas klikania w menu

·        Obsługa pitów – tego jeszcze w pełnej wersji nie widziałem (wnioskuję tylko po demo) ale w ciemno i tak wystawiam plusa. Proste podejście, możliwość decydowania już w pit lane ile chcemy litrów czy jakie opony – potwierdzamy i mamy, bez istotnych strat czasowych. Jest nieco inaczej niż w GT6 ale chyba równie fukcjonalnie. W PC2 się tutaj ostatnio mocno zawiodłem bo najwyraźniej musimy mieć odpowiednią strategię pod dane warunki – jeśli nie, czeka nas mało wygodne grzebanie w menu, ustawianie strategii w locie i dla mnie zawsze kończyło się to źle – schodziło bardzo długo

·        Fajny dodatek w stosunku do GT6 to pewne opcje hud – dystans do lidera oraz zawodników przed/za nami. Long time coming ale w końcu jest. Cieszy też możliwość łatwego sterowania balansem hamulców czy (tego nie widziałem ale skoro Yogi tak twierdzi to spoko) mapą zasilania paliwa. Z pada klikamy po prostu lewo/prawo i nastawiamy wartość góra/dół. Na kierownicy już mi to tak nie działało (miałem tam spojrzenia na boki) ale zakładam, że to tylko kwestia konfiguracji klawiszy. Aha, rozbudowana sekcja czasów to także świetna sprawa – najszybsze okrążenie, oczekiwane na podstawie wyników w poszczególnych sektorach itd.

·        Dopracowanie – to co jest zrobione, jest wykonane bardzo dobrze. Mam wrażenie, że filozofia Polyphony różni się nieco od tej z SMS. Jeśli coś nie działa dobrze – nie ma tego w grze. SMS wrzuca elementy, które niekoniecznie pracują dobrze mimo, że same w sobie są ogromnym dodatkiem funkcjonalnie. GTS to powiedziałbym taki typowy Japończyk z dawnych lat – prosty i niezawodny. Z kolei konkurencja – często z nowinkami technicznymi ale i chorobami wieku dziecięcego. Tutaj trudno nie doceniać działań SMS ale to właśnie ta stabilność i przewidywalność (mimo braku potencjału technicznego w kwestiach, które w czystej jeździe liczą się najbardziej) mogą okazać się największym atutem tej gry w zakresie zmagań ligowych

·        Edytor malowań – nie bawiłem się ale zakładam, że fajna sprawa

 

Minusy

·        Wybranie szybkiego wyścigu zawiesiło grę. Być może ma to związek z pobierającymi się w tle aktualizacjami. Ponowna próba z innym autem poszła pomyślnie

·        Zawartość - tory – może nie jest skandalicznie mało ale to przepaść w stosunku do PC2. Co więcej, to regres także w stosunku do GT6 – jak to możliwe? Nie mam pojęcia. PC2 to szok – mamy ogromną listę pozycji a w niej – dodatkowe opcje „wykonania” dla większości torów (national, gp, short itd.). Nieskończona ilość wariantów w zakresie układania eventów. Są tory azjatyckie, europejskie, amerykańskie. Są owale, są tory pod indy (ze ścianami), są chłodne obiekty typu Nurb czy Monza ale i gorące (tonalnie) typu Sonoma czy Willow

·        Model jazdy – po PC2 to troszkę tak jakby przesiąść się z telewizora FullHD na stary telewizor CRT. Przede wszystkim szczegółowość – kierownica nie oddaje zupełnie detali związanych z jazdą samochodem, po prostu. Wszystko jest wygładzone i spłycając temat można powiedzieć, że gra ogranicza się do generowania oporu na kierownicy przy zakrętach. To jest ffb wg definicji Polyphony. Gra sprawia wrażenie spętanej, ciasnej, ograniczonej. Zachowanie samego auta też nie podnosi na duchu – zupełnie nie czuć prędkości (za to masę czuć w stosunku do GT6 bardziej). Fizyka jest po prostu nieobecna, nie wspominam już o zniszczeniach, których po prostu nie ma. Auta może nie odbijają się jak kartonowe pudełka ale to wciąż nienaturalne zachowanie

·        Jeszcze o ffb – ustawić można w zasadzie tylko siłę. Dwa suwaki, które niewiele zmieniają – wprowadzają tylko większy/mniejszy opór. PC2 wcale nie jest bardziej skomplikowane – po prostu daje jakieś możliwości bo te możliwości są zaimplementowane. Jeśli ffb jest słaby to i konfigurować nie ma co…

·        Gra jest „mało rozdzielcza”. Kiedy jedziemy po torze (nienaturalnie wąskim trzeba dodać, czy tylko ja mam takie wrażenie?), wydaje mi się, że możliwych ścieżek przejazdu jest stosunkowo mało – trudno to opisać słowami. Ma to także swoje odbicie choćby w czasach przejazdów pomiędzy najszybszymi i najwolniejszymi autami – tam nie ma specjalnej przepaści. Dla przeciwwagi, PC2 mamy odczuwalną swobodę przejazdu, gra nie „podpowiada” gdzie trzeba jechać i każdy tor można przejechać na wiele sposobów – z tego naturalny wniosek, że aby znaleźć ten złoty sposób trzeba spędzić z grą nieco czasu a na początku straty czasowe do bardziej ogarniętych mogą być faktycznie ogromne. Nie dziwi więc narzekanie na model, który nie daje natychmiastowych efektów. Tutaj dzielimy się na dwie grupy – tych, którzy chcą „jeździć dobrze” już od zaraz oraz tych, którzy czerpią radość z samej, nawet nieudolnej na początku, jazdy ale w moim odczuciu naturalnej i satysfakcjonującej. Skill w GTS to niezupełnie to samo co w PC2. Brak rozdziałki w grze widać i w pionie i poziomie - tor w GTS jest płaski podczas gdy ten w PC2 ma swoją wysokość, tarki niekiedy potrafią wywrócić auto, sam asfalt jest pofałdowany i krzywy - jak w życiu

·        Widok z kokpitu jest piękny ale statyczny. PC2 to praca, dynamika – dohamowania zbliżają nas do szyby, przyspieszenia oddalają, wycieraczka łopoce pod naporem powietrza – czuć, że jedziemy maszyną, która pracuje, ma luzy, żyje

·        Dźwięki – jest słabiutko. Wszystko brzmi na podobną modłę, jest lepiej niż w GT6 ale to wciąż odkurzacze – silniki nie wydzierają się gardłowo, z wykopem tylko po prostu mocniej lub słabiej buczą. PC2 to na tym polu inna liga, co prawda paradoksalnie dwójka jest słabsza niż PC1 ale przyjemność z jazdy jest nieporównywalna (wobec GTS). W oczy rzuca się jeszcze co innego (a czego brakuje GTS) – harmonia zmysłów, która świadczy o tym, że jedziemy dynamiczną maszyną. Widzimy, słyszymy i czujemy, że siedzimy w aucie skręconym z elementów a nie przesuwamy plastikowy blok. Auta skrzypią, dźwięki ze skrzyni są obecne (ja tam nic takiego w GTS nie słyszałem ale słuchawek do tego celu nie zaprzęgałem J ), mamy stuki, wycie itd. – subiektywnie jest lepiej i bardziej różnorodnie

·        Orientacja w przestrzenii – brak podpowiedzi inżyniera. W GTS mamy jedynie radar, który w czasie walki na torze jest chyba słabo użyteczny – nie chcę tego jednak oceniać przed jazdami w większym tłoku. PC2 to piękna asysta w tym względzie – kolega wypisuje komunikat oraz dodatkowo mówi gdzie jest auto – za nami, koło nas, można zamykać, trzeba uważać itd. a dodatkowo mamy wskazanie odległości w prostych „dwie długości auta za nami”. Pomijam strzałki, które są w obu grach

·        Pogoda – brak. PC2 to mistrzostwo pod tym względem. Co ciekawe, plusy zebrane przez GTS w kwestii wizualnej nieco bledną kiedy patrzymy na PC2 z mżawką czy zacinającymi pod kątem falami deszczu oraz pięknymi, pracującymi kałużami na asfalcie. Nie wiem jak Wy ale ja widzą GTS stwierdziłem, że to zajebiście zrealizowana wizualnie gra a następnie przeszedłem nad tym do porządku dziennego. Kiedy zobaczyłem w/w efekty pogodowe w PC2 powiedziałem wow i czerpałem z tej oprawy garściami przez cały czas. PC2 jest życiowa, GTS sterylne jak labolatorium – tu poza ruchem aut nie dzieje się absolutnie nic (no może jakieś samoloty przelecą :D)

·        Auta Vision GT – co to jest? Po co to jest? Jedno wielkie nieporozumienie

·        Niektórymi autami nie da się jechać bez TC – przykład Mazdy z początków zadań „licencyjnych”. Koła buksują i bez TC po prostu nie da się zaliczyć zadań w sensownym czasie

·        Auta do wyboru – nie oceniałem, nie mam pełnego przeglądu parku maszynowego w GTS co jest pewnego rodzaju nieporozumieniem w kwestii organizacji ligi gdzie chcemy mieć wszystko dla wszystkich i tylko decydować czym i gdzie jedziemy. PC2 oferuje wszystko już, od zaraz – wszystkie tory i wszystkie auta. Ba, możemy nawet organizować wyścigu w kilku klasach naraz czyli wyznaczyć do wyścigu na LeMans np. grupę prototypów oraz aut GT1, które będą jechać jednocześnie. Generalnie, auta dostępne są w PC2 z reguły pakietami, które umożliwiają ściganie w klasach. Są auta wyścigowe, hiper wyścigowe, drogowe i nie wiem skąd się biorą głosy, że te ostatnie w PC2 prowadzą się słabo. To spore nadużycie, szczególnie jeśli jednocześnie traktuje się to jako argument za GTS bo tam – z uwagi na ograniczoną fizykę – prowadzi się je tępo a i wyboru znanego z GT6 próżno szukać

 

Inne

·        Patche – obie gry dostaną w najbliższej przyszłości łatki, które mogą zmienić w/w ocenę. Bardziej interesowałem się PC2 i tam jest na co czekać (np. kompletny system dla organizacji lig zaszyty wewnątrz gry). Liczę też na poprawienie pomniejszych błędów (np. nadpisywanie konfiguracji auta) ale największe kciuki trzymam za wprowadzenie czatu tekstowego w lobby oraz usprawienie pit stopów już w pit lane (nie widziałem zapowiedzi, to moje dwa punkty, dzięki którym uznałbym tę grę za 100% kompletną pod ligowe ściganie). Z kolei GTS to na pewno nadchodzące poprawki do systemu oceny ścigantów w wyścigach w trybie sport ale to nic co zda się w naszej lidze. Generalnie PC2 należy się wygładzenie, zwiększenie niezawodności i mamy perełkę – tego brakuje temu tytułowi na tym etapie ale na pewno nie można mówić o wielkich bugach, które trapią PC2 tak jak było to z PC1. To na pewno lepsza, bardziej niezawodna gra (niż jedynka). Myślę, że PC2 daje naszej lidze możliwości, których tutaj jeszcze nie widziano podczas gdy GTS to po prostu kolejne (acz okaleczone) GT na kolejną platformę. W ogóle mam wrażenie, że dla filozofii Polyphony bardzo dobre byłoby wypracowanie skalowalnego „core” gry, który łatwo stosowali by dla kolejnych generacji konsol tak by gra wyglądała świeżo i tyle – sukces murowany bo jest bardzo wiele osób, które stoją w miejscu, po prostu a realny postęp w materii wyścigowej im niepotrzebny, zadowolą się byle edytorem malowań, który sam w sobie jest fajny ale blednie na tle istotnych innowacji

·        GTS nie porzucam, wciąż będę sobie testował – PC2 wręcz idzie teraz w cień. Być może kilka powyższych punktów zaktualizuję, być może dopiszę coś nowego – w miarę postępów w odkrywaniu GTS (czy też obu gier po paczach). Na pewno GTS to lepsza gra tak po prostu do piwa :) 

·        Sam jestem otwarty na treningi już w pokoju online w obu platformach i przyzwyczajam się do myśli, że liga może ruszyć zarówno w PC2 jak i GTS, zależnie od decyzji Nervusa. Ja chcę wreszcie z Wami pojeździć :) Czysto subiektywnie temat wygląda tak: PC2 to zdecydowanie lepsza gra, koniec kropka. Tutaj po prostu będąc naprawdę rzetelnym w ocenie ciężko to podważyć. Liczę się z tym, że czysty poziom gry niekoniecznie przekłada się na funkcjonowanie ligi z prawdziwego zdarzenia. Moim zdaniem selekcja platformy powinna się sprowadzić do tego czy potrafimy dostosować ligę do PC2 i żyć z jej inną logiką oraz drobnymi niedostatkami a jednocześnie czerpać garściami z nowinek i po prostu nowoczesności. GTS to dla mnie taki plan B – jeśli przyjdzie mi tu jechać to na pewno z pewnym niesmakiem ale wielkim usprawiedliwieniem jest na pewno Wasze towarzystwo i na pewno odnajdę tu ukojenie J Boję się tylko tego, że w czasach GT6 jeździłem na padzie i niedostatki fizyki były akurat atutem – po przesiadce na kierownicę dysproporcja w poziomie modelu jazdy może być bardziej odczuwalna a może nawet z czasem demotywująca…

·        Wszystkich zainteresowanych GTbN w jakiejkolwiek postaci zapraszam na nasz serwer discord (kto chętny – priv do mnie). Nie jest to klub miłośników PC2 – szukamy właściwej platformy dla GTbN a to, że niektórzy z nas preferują PC2 to tylko szczegół. Na tym etapie próbujemy ustawiać się tam na treningi w PC2 ale możemy robić to równie dobrze w GTS – coraz więcej osób jest przygotowanych na obie opcje a jak liga ruszy to i tak narzędzie będzie dalej używane bo jest po prostu wygodne, szybkie i niezawodne

Edytowane przez cieglo
  • Like 4
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W GTS robisz pauze I tam masz ustawienia widoku. Można przybliżać lub oddalać fotel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cienglasz, szacun za taką rozkminkę...:)

 

Słuchajcie. Nie mam na razie 100% pewności w czym będziemy jeździć (GTS/PC2). Opieram się tylko na informacjach. W weekend obadałem demo PC2 na padzie :(, ale i tak wrażenie jest dobre. Graficznie myślę, że nie jest to poziom GTS a nawet GT6, ale nie o to mi chodzi. Najbardziej jara mnie fizyka jazdy (to dopiero porównam jak dotrze kiera i będę miał obie gry). W GTS wiem czego się spodziewać (mniej więcej) na podstawie poprzedniczek. Nie było to złe, ale nie było rewelacji.. W PC2 to dla mnie jeszcze trochę tajemnica (kontakt tylko z demo i na padzie), ale samo czucie wozu jest chyba o klasę lepsze niż w GTS...

Sama zawartość też nie jest bez znaczenia i to dla mnie jest równie ważne jak fizyka (po 50%). Te dwie rzeczy liczą się najbardziej.

 

Chcę żeby GTbN było jak zawsze - fajnymi wyścigami dla ludzi kochających wyścigi, dbających o etykietę wyścigową, ale nie mających wiele czasu na masterowanie przejazdów, ustawień itp. Nik tego nie zabrania, ale większość chyba podchodzi do naszej filozofii w ten sposób - potrenować w miarę tor i poznać nasze limity lub nawet wskoczyć na godzinę na trening przed wyścigiem i też będzie fajnie ;)

 

Ceny spadły i lecieć będą nadal, wiec to nie jest chyba przeszkodą? Po testujemy i zobaczymy. Nic nie będę nam narzucał. Chcę, żebyśmy wspólnie wybrali, co będzie nam w najprzyjemniejszy możliwy sposób marnować nasz cenny, wolny czas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szacun Cięgło za relatywnie obiektywne porównanie ;)

 

Dźwięki silnika to nie żadne odkurzacze, jako wieloletni mega fan motoryzacji (nie jazdy po zakrętach) mogę śmiało stwierdzić, że wszystko brzmi jak należy: Amerykańskie V8 brzmi jak amerykańskie V8, nie da się go pomylić z Europejskim. Charakterystyczne kompaktowe V8 McLarena brzmi tak jak ma brzmieć, to samo z V12 w Lambo i Astonach. V10 w Audi R8/Huracanie również brzmi fenomenalnie. Dźwięki wydawane przez Porsche także są trafione i miodne.

 

W dzisiejszym paczu doszła regulacja dźwięków różnych elementów auta i otoczenia (można podgłośnić dźwięk silnika i wyciszyć wycie skrzyni biegów, podgłośnić mijające nas auta konkurentów itp.), fajna sprawa. Dodatkowo system rozdawania kar ponoć mocno się poprawił (osoba uderzana w tył w końcu nie dostaje kary)

 

Co do linii jazdy o której wspomniał Cienglasz - w GT5 i GT6 faktycznie tak było (mowa o jednej słusznej linii jazdy, jazda bok w bok utrzymując równe tempo była niemożliwa). W GTS już tak nie jest, i można lecieć kilkoma liniami bok w bok. Wczoraj oglądałem replay z treningu w którym brali udział m.in. Matta, Yogi, Laker, Kupczyk i ja. Wszyscy jechaliśmy różnymi liniami, i po 2-3 okrążeniach nadal jechaliśmy w zbitej grupce (nie będącej wężykiem).

 

Co do widoku z kokpitu - oglądając onboardy prawdziwych kierowców jakoś nie widzę, żeby przy byle hamowaniu wtykali nos w przednią szybę, tak jak to ma miejsce w PC2. W GTS widok też nie jest sztywny, jadąc po wybojach 'głowa' lata góra-dół. Na przechyły przód-tył oraz lewa-prawa w sumie nie zwróciłem jeszcze uwagi, albo ich nie ma albo są bardzo delikatne.

 

Pytanie: Czy jak dojdzie do startów GTbN, będą to nadal poniedziałki i piątki po 22 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, to jeszcze nie koniec porównania. W drodze kolejne wnioski, poznaję GTS coraz bardziej i muszę powiedzieć, że gra zyskuje w moich oczach. W kolejnym odcinku między innymi o dźwiękach, pit stopie i ogólnym feelingu z jazdy ;) Stay tuned.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, medmaxx napisał:

Pytanie: Czy jak dojdzie do startów GTbN, będą to nadal poniedziałki i piątki po 22 ?

 

Tego raczej nie będziemy zmieniać. Przez te ładne parę lat tak się to dopasowało i tak zostanie. Ewentualnie jakiś margines na godzinę startu można przyjąć.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem w GTS wczoraj z godzinę i tu parę spostrzeżeń:

 

Dobrze, że jest regulacja położenia fotela (dzięki Mata), bo wczoraj jak usiadłem w Citroenie GT4 to prawie nic nie widziałem. W GT5 i GT6 jeździłem ze zderzaka, po PC1 i AC jeżdżę już tylko z kokpitu. Więc regulacja widoku musi być, tym bardziej że w AC i PC2 widok domyślny jest bardzo dobry. W GTS w zasadzie żadnym aucie nie czułem się w pełni komfortowo pod tym względem.

 

Pierwsze wrażenia po uruchomieniu GTS... Jak zawsze cudowne, klimatyczne, świetnie zrealizowane intro. To z PC2 przy tym to straszna bieda. Menu bardzo ładne, przejrzyste, auta w menu i jak się przegląda w sklepie wyglądają przepięknie. Podczas jazdy na torze auta w GTS wyglądają lepiej niż w PC2, ale tu  różnica nie jest już taka duża jak w menu. Same tory podobnie, bardzo ładne,  trochę  ładniej niż w PC2, choć  pewnie  po ekscytacji niektórych spodziewałem się więcej.

 

Sama jazda, jestem trochę rozczarowany, ale muszę wziąć poprawkę, że nie jeździłem jeszcze szybszymi autkami (poza GT4, ale czy to można porównać z Ginettą?) Zgadzam się w pełni z Cienglaszem, że jest po prostu mniej wrażeń z FBB, jakoś tak płasko i liniowo w informacjach jakie mamy z kiery. W PC2 tych informacji jest moim zdaniem znacznie więcej. Może to jest ten "rwany fbb" o którym pisał Yogi :) Druga rzecz,, którą trafnie opisał Cienglasz, a którą czułem w czasie jazdy a nie potrafiłem opisać to ta płaskość torów. Ta różnica jest mocno odczuwalna, w PC2 czuć, że jedziesz po asfalcie, który może być miejscami nierówny, w GTS niemalże jakbym jechał po lodowisku (jeżeli chodzi o równość nawierzchni). Może należy wziąć poprawkę, że na innych torach jest lepiej? Pojeździłem pierwszy etap wyzwań i jeden wyścig online, razem na ok. 6 torach.

 

Więcej wrażeń za kilka dni :)

 

2 godziny temu, medmaxx napisał:

Co do widoku z kokpitu - oglądając onboardy prawdziwych kierowców jakoś nie widzę, żeby przy byle hamowaniu wtykali nos w przednią szybę, tak jak to ma miejsce w PC2. W GTS widok też nie jest sztywny, jadąc po wybojach 'głowa' lata góra-dół. Na przechyły przód-tył oraz lewa-prawa w sumie nie zwróciłem jeszcze uwagi, albo ich nie ma albo są bardzo delikatne.

 

 

Moim zdaniem jest to na tyle delikatnie zrobione (w PC2, bo w GTS nie zauważyłem), że nie miałem uczucia przesytu. Jak Yogi grał u mnie to nawet tego nie zauważył. Choć dla niego wadą PC2 była wtedy ilość torów, za dużo do wyboru :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rewizja 2

 

Plusy

·        Dźwięki są lepsze niż zakładałem – to nie będzie klasa PC2 ale jest fajnie, trochę sztucznie ale sympatycznie. Auta brzmią jak auta. Nie wiem czy trafiałem na takie auta na początku, które nie miały czym imponować ale po dalszych jazdach lepszymi furami zwracam honor GTS

·        Pit stop – jeśli w wyścigu jest podobnie jak w wyzwaniach na czas to bardzo dobrze. Spodziewałem się, że będzie ok ale jest nawet lepiej – bardzo prosty i przejrzysty system, z jednoczesnym wskazaniem, na ile wystarczy nam paliwa. Brawo

·        Mapa paliwa – bardzo fajny dodatek wpływający realnie na spalanie, dodatkowy czynnik do strategii wyścigowej

·        Edytor malowań – to największe…zaskoczenie. Spodziewałem się prostego edytora typu tu pomaluj, tam zmień teskturę i ewentualnie jakieś proste geometryczne kształty ale to co zobaczyłem już na starcie w galerii lekko mną wstrząsnęło :) Masakra jakie rzeczy ludzie robią a przede wszystkim na co pozwala gra. Muszę odszczekać i przyznać się do błędu – dyskredytowałem tę funkcję dość aktywnie ale wydaje mi się, że w lidze może spełnić mega funkcję. Foto z wyścigu nabiera nowego znaczenia, nawet o sponsora można się postarać :) Sam co prawda nie sprawdziłem jeszcze możliwości narzędzia ale mam nadzieję, że obsługa jest na tyle prosta i nie pochłania wiele czasu, że faktycznie można dojść do fajnych rezultatów i przygotować coś na wyścig

·        Tribe Called Quest w ścieżce dźwiękowej :) Aha i kawałek z GT6 też się zaplątał, taki japoński skoczny rock, który nam zawsze w lobby przygrywał :) 

 

Minusy

·        Raczej bezpłciowe tory autorskie

·        Wszystkie tory nienaturalnie wąskie – wyprzedzanie na szybkiej sekcji dojazdowej do karuzeli na Nurbie jest trudne i było w GT6 (a nie sprawdzałem w sumie jak jest w PC2 ale generalnie nie ma uczucia takiego ścisku na torze)

 

Wnioski na teraz

·        Potrzeba mi sesji treningowej online by wyrobić sobie zdanie na temat sedna programu ligowego czyli lobby itd. Kto kiedy gdzie? Może w najbliższy piątek o 22:30? :) Na tą chwilę porzuciłem PC2 i testuję jedynie GTS. Chcę mieć równie kompletne wnioski dla obu gier

Edytowane przez cieglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybki test trakcji po najnowszym patchu - jest poprawa. Shelby Cobra na oponach ST robi bez problemu pierwszą setkę w ~5s bez żadnych wspomagaczy czy setupów. 

 

Co do PIT stopów, to nie jest tak kolorowo. Nie są to manualne PIT stopy, tylko krótka cut-scenka. Nie widać tam nawet aut przeciwników itp.

Poza tym przy zakładaniu pokoju nie ma możliwości ustawienia trybu kwalifikacji - trzeba samemu z tym kombinować. NIe ma też blokady setupu, przynajmniej na tą chwilę.

 

Cieglasz, masz jakieś auto z gr.4 ? Gdybyś jutro był w gotowości ok. 21.15, to jak będzie miejsce to wpadaj. Będzie wyścig, na gorąco ocenisz jak się ta gra sprawdza do ligi. Sam jestem ciekaw, czy nie będzie żadnych fuck-upów. Warunki są dwa: wolne miejsce i indywidualne auto z gr.4.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×