Jump to content
Guest dragon85pl

Kontrolery Do Ps3

Recommended Posts

Guest dragon85pl

news :) w portalu internetowym "gry.wp.pl" pojawił się artykuł
 

Sixaxis jednak z force feedback?
VeGo; 33008_999_1.jpgwtorek, 6 marca 2007

Powołując się na wiarygodne źródła, można już teraz powiedzieć, że Sixaxis naprawdę zadrży.

Chyba większość osób pamięta wypowiedź prezesa Sony Worldwide Studios - Phila Harrisona, który stwierdził, że wibracje w najnowszym padzie do konsoli PlayStation 3 to przeżytek, który kojarzy się ze starą technologią. Jednak oczywiste jest, że wibracje zostały wycofane po przegranym procesie japońskiego giganta z firmą Immersion, posiadającą patent na funkcję force feedback. Sony musiało wtedy wypłacić odszkodowanie w wysokości 82 milionów dolarów, związane z umieszczeniem feedbacka w padzie Dual Shock 2. Po wszystkim zerwano współpracę. Jednak ostatnio jeden z przedstawicieli Immersion powiedział, że firmy pogodziły się i technologia force feedback zostanie dostarczona posiadaczom sprzętu firmy Sony. Możliwie więc, że już w najbliższym czasie kontrolery do PlayStation 3 zadrżą.

Ciekawe co na to Sony. Myślę, że będzie to jedna z wyczekiwanych informacji na Game Developers Conference, ale nic pewnego. Wszystko okaże się już niebawem.



I moze być ciekawe ^^ mam nadzeje ze deweloperzy piszą gry z taką możliwośćą ;)  albo łatkę do gry ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Tia, widziałem wcześniej. Powiem, że fajna sprawa tylko kwestia czasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sony zapłaciło odszkodowanie za technologię wibracji, mogą już jej oficjalnie używać (i to jest prawdziwy powód dla którego zabrakło jej w pierwszych wersjach nowego pada - w inne ściemy nie ma co wierzyć).

Spoooko :) Jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dragon85pl

hmm mi to w sumie rybka czy pad będzie miał wibracje czy nie...

Jak nie będzie miał to kupie przewodowy z ps2 ]:->  a poza tym jest takie powiedzonko jak coś jest do wszystkiego to jest ... ;] a pyzatym może coś w tym jest ze wibracje mogą zakłócić czujnik odchylenia czy jak to tam sie nazywa ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragon: jedno albo drugie pewnie - chociaż, nie jedno już widziałem - SONY pewnie ma jakiś patent w kieszeni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem wyglada to tak, Sony wydalo ps3 z sixaxisem bez wibracji tlumaczac sie przestarzala technologie i niemozliwoscia wykonania tego. Nastepnie pare miesiecy po premierze jednak stwierdza ze na skutek glosow klientow wypuszcza sixaxisa z wibracja, leca dodatkowe pieniazki a sony ma alibi.

Dla mnie wibracje to wazna rzecz w padzie i chcialbym miec sixaxisa z wibra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak dotad nie dostrzegalem jaka role odgrywal u mnie Dual Shock. Jak sie gra to sie nie zwraca na to uwagi ale jak tego zabraknie to czuc (a raczej nie czuc ;p). Fajnie jest poczuc na dloniach potege artemis blade(chyba tak sie pisze ;p) w God of War tnąc przeciwników na pol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damon

Ja niestety PS2 przespałem zagrywając się na PC (bleee) więc po PS1 trudno mi powiedzieć czy wibracje są dla mnie czymś nieodżałowanym. Szczerze mówiąc to kiedy okazyjnie popykiwałem na PS2 wibracje mnie irytowały. Być może nie przyzwyczaiłem się i nie zdążyłem ich docenić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dragon85pl

ale właśnie tak sobie myślałem i wymyśliłem ze taki pad będzie:

1 z przewodem

2 bez przewodu ale wyposażony w pojemniejsze (może sie równać większe albo ciesze ..) baterie.

bo na chłopski rozum pad będzie co chwile wibrował + utrzymywanie łączności z konsolą , raportowanie , podświetlenie diody . Niby mało .. ale gdyby tak wyliczyć to sie trochę tego zbierze ... a bym sie nie dziwił jakby akumulator przez to trzymał 1/3 mniej ...    a taki offtopic jaki jest czas pracy na sixaxis ? :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damon
a taki offtopic jaki jest czas pracy na sixaxis ? :]

Wg Sony ma wytrzymywać ok. 25-30 godzin grania - zapewne podobnie jak w telefonach komórkowych Sony podaje zawyżony czas działania. Jak jest w rzeczywistości wiedzą na razie tylko użytkownicy. Powiem Ci dragon po przyszłym weekendzie ;) Jestem też ciekaw czy Sony rzeczywiście będzie za free wymieniać pady w których bateria padła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wp czytalem recenzje konsoli po ich wizycie u oficjalnego przedstawiciela Sony i przedstawiciel rzekl iż pady beda wymieniane za free ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o wibracje to po kilku latach grania z nimi tek się do nich przyzwyczaiłem ze prawie ich nie wyczuwałem.. no może jeśli było naprawdę dobrze wpasowane w grę (motyw z odczuwanie bicia serca dziewczynki w ICO kiedy prowadziło sie ją za rękę.itp). Poza naprawdę niewielką ilością (wg. mnie) producentów którzy robią to z wyczuciem i dobrze większość idzie na łatwiznę łopatologicznie zapodając to samo natężenie wibracji przy każdym ciosie, stłuczce, itp (w obrębie tej samej gry oczywiście.

Fakt że Producenci narzekają  może być wynikiem tego że teraz muszą sie bardziej postarać... o wiele łatwiej jest wsadzić do gry polecenie "WŁĄCZ silniczki kiedy nastąpi kolizja z obiektem" niż zaprogramować grę by reagowała precyzyjnie i bez opóźnienie na polecenia z sensorów ruchu. To po prostu wymaga więcej pracy.

Ja osobiście wolę pobawić się sensorem ruchu nic poczuć wibracje (które w nadmiarze mogą prowadzić do nadwyrężenia i uszkodzenia stawów) Nawet sterowania w Motorstormie (na HD Show) za pomocą sensora było niezłą frajdą, nawet moja Aga która nie przepada za wysięgami powiedziała że było fajnie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzcie co znalazlem przypadkowo przegladajac google ;p

ChargeBasePS3.jpg

Charge base do ps3 :) z tego co widac to chyba bedzie mozna ladowac do 4 padow

A tu troche info dla znajacych rosyjski :D:

www.ixbt.com/news/dvdconsole/index.shtml?07/54/15

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dragon85pl
Sony America poinformował, że ze względy na pewne procedury kontroler ten nie trafi a europejski rynek

a co ma sony ameryka do sony Europa ? mogę się założyć ze za 2-3 tyg będzie zdementowana ta informacja .(nie ważne jak się mówi byle by sie mówiło przed premierą o ps3 w EU)  A jak nie to ja nie widzę problemu importować albo pojawi się na allegro . A w ostateczności na pewno wyjdzie jakiś trzeciej firmy taki pad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Torciec

Na pewno nie jest to problem zyroskopow i wibracji na razpracujacych. Wii nie ma takich problemow wiec i tu byc nie powinno. Z mojej perspektywy moge powiedziec tylko tyle, ze ten pad jest najgorszy ze wszystkich next-genow. Pad x360 znacznie lepiej lezy w rekach. Co prawda nie ma zyroskopow ale wibracje dzialaja na prawde fajnie. Wiimote trudno porownac... mechanizm wibracji nie jest az tak fajny jaw w X ale zyroskopy dzialaja znacznie dokladniei. No nic moze Sony skupi sie teraz na padach :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pewno nie jest to problem zyroskopow i wibracji na razpracujacych. Wii nie ma takich problemow wiec i tu byc nie powinno. Z mojej perspektywy moge powiedziec tylko tyle, ze ten pad jest najgorszy ze wszystkich next-genow. Pad x360 znacznie lepiej lezy w rekach. Co prawda nie ma zyroskopow ale wibracje dzialaja na prawde fajnie. Wiimote trudno porownac... mechanizm wibracji nie jest az tak fajny jaw w X ale zyroskopy dzialaja znacznie dokladniei. No nic moze Sony skupi sie teraz na padach :-)

Hm za najgorszy wzgledem innych next-genow nie powiedzialbym, co prawda nie mialem okazji sprawdzic kontrolerow Wii ale gralem na x360 i wcale mi sie nie podobal (moze to dlatego ze od zawsze lubie dual shocka).

Natomiast mozna Sixaxisa nazwac najgorszym padem jaki sony dalo do swojej konsoli. Owszem, on nie jest zly ale porownujac go do poprzedniej konsoli wypada blado. Co z tego ze ma czujniki ruchu jak zabrali wibracje a L2/R2 sa irytujace (szczegolnie jak w grze sa uzyte jako gaz/hamulec). Ludzie pisza ze trzeba sie przyzwyczaic do nich, ok, tylko ze poprzednie pady Sony bralo sie do reki i jazda, poprostu sie gralo.

In plus zaliczam bezprzewodowosc, juz widze jak leze pod koldra w cieplym lozeczku podczas sesji w jakiegos rpg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pewno nie jest to problem zyroskopow i wibracji na razpracujacych. Wii nie ma takich problemow wiec i tu byc nie powinno. Z mojej perspektywy moge powiedziec tylko tyle, ze ten pad jest najgorszy ze wszystkich next-genow. Pad x360 znacznie lepiej lezy w rekach. Co prawda nie ma zyroskopow ale wibracje dzialaja na prawde fajnie. Wiimote trudno porownac... mechanizm wibracji nie jest az tak fajny jaw w X ale zyroskopy dzialaja znacznie dokladniei. No nic moze Sony skupi sie teraz na padach :-)

Czy aby na pewno Wiilot posiada żyroskopy... z tego co wiem on korzysta z Sensorbar.. i w wiilocie jest umieszczona kamera niskiej rozdzielczości która wyłapuje sygnał z diod umieszczonych w Sensorbar'ze.. następnie pad przesyła analizę tych sygnałów do konsoli określając odległość i położenie od diod umieszczonych na końcach sensorbar'a, dlatego wiiloty źle działały w pobliżu choinki bo niektóre światełka emitowały światło o podobnej długości fal co diody. I tym samym wibracje nie są dla nich groźne.

Ale może ja czegoś nie wiem  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Torciec
Czy aby na pewno Wiilot posiada żyroskopy... z tego co wiem on korzysta z Sensorbar.. i w wiilocie jest umieszczona kamera niskiej rozdzielczości która wyłapuje sygnał z diod umieszczonych w Sensorbar'ze.. następnie pad przesyła analizę tych sygnałów do konsoli określając odległość i położenie od diod umieszczonych na końcach sensorbar'a, dlatego wiiloty źle działały w pobliżu choinki bo niektóre światełka emitowały światło o podobnej długości fal co diody. I tym samym wibracje nie są dla nich groźne.

Ale może ja czegoś nie wiem  ;)

Tak czy inaczej mozna to bylo jakos rozwiazac. Nie wazne co by pisac i tak mi bardziej pasuje pad X360. On po prostu lepiej lezy w moich rekach. Mam dosc spore lapy wiec moze to i dla tego :-) Zreszta nigdy patrzac na postep pomiedzy padem X i X360 a PS2 i PS3 to nawet nie ma co gadac. Noze sie poprawia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak czy inaczej mozna to bylo jakos rozwiazac. Nie wazne co by pisac i tak mi bardziej pasuje pad X360. On po prostu lepiej lezy w moich rekach. Mam dosc spore lapy wiec moze to i dla tego :-) Zreszta nigdy patrzac na postep pomiedzy padem X i X360 a PS2 i PS3 to nawet nie ma co gadac. Noze sie poprawia!

To fakt że nie ma różnicy.. miedzy padem PS2 i PS3 ale co tu poprawiać.. sony trafiło w design który stał sie wzorem dal padów innych marek.. i kiedy próbowali go zmienić (vide. Bumerang) to wszyscy się pienili, a co to "evolucji"pada do X'a to nie ma się czemu dziwić.. pierwszy pad do X'a to była porażka, nawet zmniejszenie go nic nie dało.. a teraz przyznaje że pad od 360 leży w dłoniach aż miło.. ale tak samo mam z padem od PS2 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się też za bardzo to kształtu Dual Shock'a przyzwyczaiłem - mawet do Xbox'a kupiłem przejściówkę, żeby na Dualu grać :-)

Pad od X'a 360 w ogóle mi nie leży niestety (ale każdy lubi co innego) hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×