Patricko 8082 Napisano 4 Październik 2012 XCOM: Enemy Unknown to gra strategiczna stworzona przez doświadczone studio Firaxis. Stanowi ona jednocześnie wznowienie kultowej serii zapoczątkowanej przez wydane w 1994 roku UFO: Enemy Unknown. Pod względem fabuły gra nie stanowi bezpośredniej kontynuacji oryginalnej trylogii z lat 90-tych. Zamiast tego na nowo opowiada historię pierwszego konfliktu ludzkości z agresywną cywilizacją obcych, która postanowiła skolonizować naszą planetę. W celu poradzenia sobie z pozaziemskim zagrożeniem powołana zostaje organizacja Extraterrestrial Combat Unit (w skrócie XCOM). Jej zadaniem jest nie tylko odparcie inwazji kosmitów, ale również odkrycie sekretów ich technologii. Gracz wciela się w głównodowodzącego organizacją. Rozgrywka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach - warstwa strategiczna toczy się w czasie rzeczywistym, podczas gdy bezpośrednie starcia z obcymi na powierzchni Ziemi są turowe. Tryb strategiczny pozwala nam na prowadzenie badań naukowych, odkrywanie sekretów technologii kosmitów oraz produkcję uzbrojenia i sprzętu. Działalność XCOM nie jest tania, więc sporo uwagi trzeba poświęcić stronie ekonomicznej. W radzie państw sponsorującej naszą organizację znajduje się szesnaście narodów i konieczne jest dbanie o ich zadowolenie z naszych rezultatów. Niektóre z nich zapełnią nam konta pieniędzmi, podczas gdy inne (np. nacje afrykańskie) skoncentrują się na dostarczaniu surowców. Wszystko to ma miejsce na dużej mapie obejmującej całą powierzchnię naszego globu. Z tego poziomu zakładamy bazę operacyjną, którą następnie zapełniamy podwładnymi i rozbudowujemy o nowe pomieszczenia oraz laboratoria. Co pewien czas otrzymujemy wiadomość o odkryciu aktywności obcych i wyruszamy z oddziałem bojowym w celu wyeliminowania zagrożenia. Wtedy gra przestawia się w turowy tryb walki. Dowodzimy w nim niewielką grupką doskonale wyszkolonych żołnierzy i naszym zadaniem jest najczęściej zabicie wszystkich kosmitów na mapie. Podczas starć ogromną rolę odgrywa tzw. mgła wojny i linia wzroku postaci, a poległych jednostek nie da się wskrzesić po zakończeniu misji. W trakcie starć żołnierze nabywają punkty doświadczenia, które następnie wydajemy na rozwijanie ich umiejętności. Większość misji (za wyjątkiem tych istotnych dla fabuły) generowana jest losowo, zarówno jeśli chodzi o kształt terenu, jak i umiejscowienie wrogich jednostek. Silnik gry umożliwia daleko idącą destrukcję otoczenia. Starcia dodatkowo uatrakcyjnia system morale żołnierzy. Niedoświadczeni podwładni łatwo panikują, a zgon kolegi z oddziału negatywnie wpływ na liczbę uzyskanych punktów doświadczenia. Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=17732 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petanorech 27 Napisano 4 Październik 2012 Napaliłem się na tą grę jak szczerbaty na suchary :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 Ja już nie mogę się doczekać tak jak pedofil wypadu do smyka...może nie kupię od razu w dniu premiery ale jak stanieje do 140zł to łyknę od razu... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motoko 36 Napisano 4 Październik 2012 Wiadomo kiedy demko sie pojawi na PSN? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 Chyba nie będzie...ale jest na PC... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haobao_PRO 639 Napisano 4 Październik 2012 Enemy Unknown powinno załapać się pod zniżkę na muve :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jets 17 Napisano 4 Październik 2012 też się napaliłem na ten tytuł ale boje się że to będzie crap dlatego nie biorę preordera na razie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 Odpal demko na PC i sprawdź...dużo względem konsoli się nie zmieni... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FancyMichael 77 Napisano 4 Październik 2012 Czy to jest trochę chociaż podobne do Bioshocka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 Nie...Bioshock to był FPS przeważnie a tutaj jest gra taktyczna...bardziej podobna jest do Canon Fodder i Comandos... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jets 17 Napisano 4 Październik 2012 mam za słabego laptopa ;). Szkoda że nie ma dema na ps3. Może niech wypowiedza sie ci co ograli demo na pc? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 (edytowane) Hym...ja odpale jeszcze na swoim...dzięki bogu na minimalnych gra wymaga tylko dwurdzeniowego proca, geforce minimum 9000 i 2gb ramu... Bardzo podoba mnie się motyw jak w CF...postać ginie i już jest martwa do końca...nie ma ożywiania zabitych itp itd... A tutaj ponad godzina "gejmpleju"...wygląda ciekawie...szkoda tylko że cena na ps3 jest o 80zł wyższa niż na pc... Edytowane 4 Październik 2012 przez TRaCeGuitar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jets 17 Napisano 4 Październik 2012 Albo to będzie crap nad crapy albo hit hitów. Grałem w starego archaicznego xcoma wieki temu. Strategie turowe są boskie czyż nie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 Zapowiada się na hit hitów...oczywiście dużo ludzi go nie kupi ponieważ są tacy co wolą proste korytówki alb gry pokroju CoD'a...i dla nich siedzenie i planowanie to strata czasu...ale ich można ominąć ponieważ i tak to bedzie sukces...a to czy sprzeda się w 2mln czy 4mln to jest mało ważne... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JibrilPL 53 Napisano 4 Październik 2012 Nie podoba mi się, że wydawcą jest Cenega i dostaniemy tylko polską wersję gry, bez możliwości wyboru. Czyli dla mnie, jako purysty językowego, pozostaje import z UK. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 No fear...faith in cenega is here... Gracze w naszym kraju będą mieli do wyboru dwie opcje: rodzimy dubbing i spolszczone napisy, lub całość w oryginale. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JibrilPL 53 Napisano 4 Październik 2012 Gracze w naszym kraju będą mieli do wyboru dwie opcje: rodzimy dubbing i spolszczone napisy, lub całość w oryginale. Możesz podać linka do tego cytatu? Bo na stronie Cenegi, w planie wydawniczym jedynie wersja kolekcjonerska na PC miała zaznaczoną wersję anglojęzyczną. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 4 Październik 2012 Niestety w pracy jestem i nie znalazłem dokładnie tamtego źródła ale podam Ci link do innego które mówi o tym samym http://dubscore.pl/Home/Details/650,XCOM__Enemy_Unknown_w_pelnej_polskiej_wersji_jezykowej_ Niecały miesiąc temu na evencie prasowym Cenega poinformowała, że XCOM: Enemy Unknown ukaże się w polskiej wersji językowej. Nie było jednak wiadomości co do zakresu polonizacji. Dziś wszystko jest już jasne. W grze będziemy mieli okazję posłuchać polskich głosów. Wszyscy ci, którzy za lokalizacjami nie przepadają, będą mogli bez problemów grać w języku angielskim. Wybór wersji językowych będzie możliwy na wszystkich platformach docelowych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ONE 698 Napisano 5 Październik 2012 Interaktywny trailer, miłej... gry. :) Piguła http://www.ps3site.pl/xcom-enemy-unknown-w-pigulce/128842 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flinston 11 Napisano 6 Październik 2012 Interaktywny trailer, miłej... gry. :) Piguła http://www.ps3site.p...-pigulce/128842 heheheh świetny trailer, naprawdę fajna zabawa :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 6 Październik 2012 Premiera coraz bliżej :) ahhh...będzie przy czym zarywać nocki xD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ONE 698 Napisano 6 Październik 2012 GameInformer 9.5/10. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 6 Październik 2012 Już wiadomo jakie DLC będzie do kupienia po premierze a jakie dodają do zamówień przedpremierowych... Klasyczny żołnierz X-COM: wraz z rozpoczęciem gry, w barakach znajdzie się nowy rekrut, inspirowany oryginalnymi żołnierzami z pierwszej części gry.X-COM: UFO Defence. Kombinezon khaki i fryzura ze spłaszczonymi u góry blond włosami powróci w glorii i chwale, zmodernizowana wraz z resztą uniwersum XCOM. Zestawy Soldier Deco: gracze mogą personalizować żołnierzy, korzystając z kilku ulepszeń estetycznych dla pancerzy, w tym z nowych zestawów Hyperion i Reaper Pełna personalizacja barw: wachlarz różnorodnych kolorów i odcieni dla wszystkich zbroi w grze pozwoli graczom w pełni kontrolować wygląd ich oddziału. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JibrilPL 53 Napisano 6 Październik 2012 Ukazała się już lista możliwych do zdobycia trofeów. Tutaj znajduje się wersja bez ukrytych trofeów, a tutaj wersja z odkrytymi wszystkimi trofeami. Z pobieżnego obejrzenia listy, wygląda, że zdobycie platyny może zaoferować naprawdę duże wyzwanie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 7 Październik 2012 (edytowane) Cóż mogę powiedzieć... No Looking Back Jak by ktoś chciał platyne wbijac to ma pozamiatane xD A ja pewnie skuszę się na platyne tak jak w każdej grze która skradnie moje serce ;D Edytowane 7 Październik 2012 przez TRaCeGuitar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach