Skocz do zawartości
kill

PLAYSTATION 4/SLIM/PRO

Rekomendowane odpowiedzi

Bijemy pianę z wrzuty z Twittera? 

Z tego co widziałem na konferencjach Yoshida i jego angielski nie jest na najwyższym poziomie a wypowiedzi są zawiłe, nie jednoznaczne lub zostawiające dużo dla wyobraźni.

To automatyczne cache'owanie o którym napisał Yoshida może oznaczać wszystko i nic.

Opcjonalna instalacja była zapowiedziana i jak na razie nikt tego nie odwołuje więc dyskusja o zastępowaniu automatycznym cache'owaniem jest jakby nie na teraz.

 

Na zdrowy rozsądek ja to interpretuje tak, że po włożeniu płyty będziemy mieli 2 opcje do wyboru:

- brak "instalacji" gry + automatyczne cache'owanie gry na dysku (możliwe że będzie to tak jak teraz na PS3 w formie instalacji tymczasowych danych albo raczej - i ku tej teorii bardziej się skłaniam - gra na szybko wrzuci minimum do odpalenia i resztę na bieżąco będzie sobie zapisywała podczas grania wymieniając zapisane dane według potrzeby

- opcjonalna pełna instalacja gry - płyta w napędzie potrzebna tylko na samym początku do weryfikacji oryginalności.

 

Co do gier cyfrowych to coś a'la automatyczne cache'owanie zostało zapowiedziane już dawno i myślę że na podobnej zasadzie będzie działało właśnie to cache'owanie z płyt.

Kupujesz grę > Zaczynasz ściągać > Gra pobiera minimum do odpalenia gry > Reszta danych pobierana jest już podczas grania.

 

Pamiętajmy o jednym - jak zwykle, do póki nie sa na oficjalnej stronie PS4, są to nie oficjalne informacje, domysły, gdybania i snucie teorii.

...za nie całe 3 tygodnie będzie wszystko jasne :D jak nasi beta testerzy z za oceanu pomogą Sony wyłapać pierwsze błędy a my otrzymamy poprawiony pod względem oprogramowania produkt :D (tak, tak, wmawiam sobie że Hamburgerowcy wcale nie są lepsi bo dostaną pierwsi konsolę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że to się tak skończy... Tymczasem na proste pytanie "Czy gry na PS4 wymagają instalacji na dysku?" Yoshida odparł, że nie, jakby co konsola będzie cashowała dane na dysku.

Teraz jest dokładnie tak samo.

 

Ale nie... trzeba dorobić sobie teraz całą opowieść, jak to Sony nas dyma (po raz kolejny), że gry nie będą się instalowały, że nie będzie można ich zainstalować, że dysk za wolny, br za wolny itd. Ręce i nogi opadają.

 

Kto tu wrzucił tego "newsa"? Do gabinetu!

 

:nono:

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak instalki/cachowanie/jak zwal tak zwal beda obowiazkowe na PS4:

 

ghosts-ps4-cover-620x360.jpg

 

ibhIAl0iJVaPVr.png

 

 

Na kazdej okladce widnieje "HDD xxx Minimum", i nie sa to male liczby. Troche slabo, liczylem na powrot do czasow PSX/PS2, czyli wsadzasz plytke i grasz :/ No i powstaje tez pytanie - spoko juz na starcie gry zapelniaja cala plyte BD, to czy za pare lat nie czeka nas zaglowanie plytami jak na X360?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja Knacka 37GB

 

Czyli konsola po odjęciu miejsca na system, wolne miejsce i inne duperele pozwoli zainstalować 10 w porywach do kilkunastu gier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobry temat, ale:
 
JackFrags o Battlefieldzie 4:
 
"To me PS4 Multiplayer looked better than Xbox One Single Player which I found very suprising. More in my impressions video."
"Also I can say now: PS4 was running at 1600 x 900. Xbox One at 1280 x 720."
 
+
 
PS 4 vs X1 vs PC:
 
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-vs-pc-face-off-preview

Edytowane przez emtek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zobaczeniu dzisiejszych porównań graficznych BF4 jestem w stanie napisać to:

M$ widać sporo zapłaciło EA czy UBI aby te gry (BF4/AC) i przyszłe wyglądały podobnie na obu platformach - Dewowie mówili, że różnica w sprzęcie jest ogromna i w tworzeniu na nim, nagle od kilku tygodni mówią "są tylko minimalne różnice" - myślicie, że skąd się to wzięło?

 

Pokaz mocy PS4 będzie widoczny TYLKO w Exach. MUltiplatformy może i będą wyglądać sporo lepiej na 4, ale na pewno nie ujrzymy tego w pierwszych 2 latach życia konsoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zobaczeniu dzisiejszych porównań graficznych BF4 jestem w stanie napisać to:

M$ widać sporo zapłaciło EA czy UBI aby te gry (BF4/AC) i przyszłe wyglądały podobnie na obu platformach - Dewowie mówili, że różnica w sprzęcie jest ogromna i w tworzeniu na nim, nagle od kilku tygodni mówią "są tylko minimalne różnice" - myślicie, że skąd się to wzięło?

 

Pokaz mocy PS4 będzie widoczny TYLKO w Exach. MUltiplatformy może i będą wyglądać sporo lepiej na 4, ale na pewno nie ujrzymy tego w pierwszych 2 latach życia konsoli.

 

Multiplatformy zawsze będą podobne, jednak w przypadku choćby BF 4 widać różnicę na korzyść playstation. Wystarczy spojrzeć na porównania SP i na rozdzielczości w przypadku multiplayer`a. Jeśli jeszcze potwierdzi się 720p na Xbone w CoD: Ghost, to będzie to już pełna kompromitacja dla konsoli microsoftu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Multiplatformy sa w chwili obecnej robione na 4 lub nawet wiecej platform wiec nic dziwnego ze nie maja czasu na faworyzowanie zadnej. Jak dojdzie do sytuacji w ktorej Xbox 360 i PS3 wypadna z gry, wtedy i tylko wtedy takie porownania i mierzenie kutasow miedzy fanboyami bedzie mialo sens.

  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chcę tu podpuszczać do jakiejś wojny konsol , ale imo źle się stało że nowy xklocek jest słabszy od ps4. w przypadku np bf4 mamy sytuację że gry miały wyglądać na obu konsolach identycznie , jest tak że na ps4 jest lepsza rozdziałka. mam wrażenie że gdyby nie ograniczenia sprzętowe konkurencji wersja na ps4 mogłaby wyglądać jeszcze lepiej. niestety takie dice ( i pewnie nie tylko oni) ma dylemat: czy wypuścić grę na konsole w różnych wersjach jakościowych i liczyć się z tym że wpływy z jednej strony ( czyt. xone ) mogą zmaleć , czy wypuścić trochę okrojoną wersję i liczyć kaskę z wpływów sprzedaży z obu platform.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Architektura konsol jest taka sama, więc deweloper poświęci mniej czasu na pracę przy konwersjach. Później wystarczy dopasować detale i rozdzielczość do mocy i tyle. Mocniejsza hardware'owo konsola zawsze lepiej obsłuży tytuł nawet przy ograniczonych sztywno FPSach nie będzie spadków itp. itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest b. ciekawy artukul dotyczacy next-genow i tworzenia na nich gier:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-secret-developers-what-hardware-balance-actually-means-for-game-creators

 

@BF4:

Albo mi sie wydaje, albo PS4 paradoksalnie mimo wyzszej rozdzialki ma bardziej rozmyty obraz.... Upscalling jednak swoje robi, i jak widac lepsze natywne 720p niz podbite 900p. Takze pozostaje sie modlic, zeby wzorem poprzedniej generacji tworcy nie szli masowo w sub-FHD tylko w natywne rozdzialki. Ogolnie jesli chodzi o multiplatformy to tak jak Bansai powiedzial, sa robiione na az 5 platform, do tego deweloperzy 3rd party pozno otrzymali dev-kity PS4/X1, w przeciwienstwie do deweloperow 1st party ktorzy otrzymali je duzo wczesniej lub pisali gry jeszcze na prototypach (a i tak tylko dwom uda sie skonczyc gry w tym roku lol). Dajmy current-genom zdechnac, a deweloperom lepiej zapoznac sie ze sprzetem i dopasowac pod nie silniki, i wtedy bedzie co porownywac, bo narazie sa to tylko podrasowane porty z current-genow z paroma featurami z PC i nic wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@BF4:

Albo mi sie wydaje, albo PS4 paradoksalnie mimo wyzszej rozdzialki ma bardziej rozmyty obraz.... Upscalling jednak swoje robi, i jak widac lepsze natywne 720p niz podbite 900p. Takze pozostaje sie modlic, zeby wzorem poprzedniej generacji tworcy nie szli masowo w sub-FHD tylko w natywne rozdzialki. 

Digital Foundry dało ciała z nagrywanie, tutaj wyjaśnienie http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=706159

Urządzenia były źle ustawione podczas nagrywania i stąd dziwna czerń na obu platformach i mocno rozmyty obraz na PS4.

Tutaj nie porównanie, ale filmiki z MP na PS4 (oraz X1), magicznie rozmycie zniknęło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obszerne FAQ na PS blog:

http://blog.eu.playstation.com/2013/10/30/playstation-4-the-ultimate-faq/

 

-Jednak tylko SATA2,

-Brak wsparcia dla dyskow zewnetrznych (wiec na co USB3.0??).

-Obiecane wczesniej wsparcie rozdzielczosci 4K dla filmow i obrazow jest "rozwazane".

-3D na PS4 jest technicznie mozliwe, ale narazie tez nie jest wspierane.

-Pisza, ze jest obecny Stand-by Mode, o ktorym bylo glosno kilka dni temu, ze jednak nie bedzie tej opcji starcie, wiec albo sie jednak wyrobili, albo klamia.

-Nowa Friend Lista umozliwi posiadanie az 2000 znajomych.

-OS/GUI nazywa sie nie XMB a PSDM (PlayStation Dynamic Menu).

-Brak wsparcia DLNA.

 

To chyba wszystko z nowosci, a tak to jak ktos sledzil PS4 od poczatku to juz wszystko wie.

Edytowane przez Żywy
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że to start i pewnie przez pierwszy rok będą częste aktualizacje, ale jednego nie zrozumiałem. Przycisk share umożliwi streamowanie i zgrywanie filmików na dysk oraz uploadowanie na śmietnik tzn FB. Mnie zastanawia czy będę mógł pokazać filmik znajomemu z PSN, bez udziału Facebooka ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to tylko upload na YT nie bedzie narazie wspierany, a na FB czy wlasnie PSN tak, i bedzie to cos na zasadzie udostepniania plikow i znajomi z PSN beda mogli przegladac wszelkie gameplay'e/screenshoty ktore udostepnisz poprzez opcje Share.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego.

 

 

Are users able to record, distribute or
stream any gameplay video?
.
No. Users may not be able to record certain
areas within the game. Developers can select the area of restriction, and what will be restricted will depend on game titles. In these cases, recording will be temporarily suspended during the scene.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to tylko upload na YT nie bedzie narazie wspierany, a na FB czy wlasnie PSN tak, i bedzie to cos na zasadzie udostepniania plikow i znajomi z PSN beda mogli przegladac wszelkie gameplay'e/screenshoty ktore udostepnisz poprzez opcje Share.

No to dobrze. Bo według mnie jeśli w grę wchodziłby tylko Facebook to ten przycisk byłby w dniu premiery bezużyteczny. Trzymanie filmów i dostęp z PSN to najważniejsza opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak wsparcia dla mp3 i DLNA...

 

O ile bez tego drugiego można się obejść, tak muzykę zawsze fajnie było odtworzyć na konsoli. Sony tym ruchem na pewno zachęca do korzystania z Music Unlimited, które jak wiemy w Polsce jest niedostępne.

 

Szkoda  :down:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę o braku wsparcia dla DLNA, czy to jest już pewna informacja?

Jeśli chodzi o mp3 to Sony tym ruchem zmusza do korzystania z Music Unlimited.

Nigdy mp3 nie słuchałem na konsoli, ale teraz jak nie będę mógł to czuję taką potrzebę :P

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"If you do something once, you do it for everyone. If you do something twice, you are doing it for yourself" - Sony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×