Skocz do zawartości
trotek

60 hz w sdtv?

Rekomendowane odpowiedzi

Edit: opisalem problem moze troszke za dokladnie, generalnie rzecz w tym jak uruchomic ps3 na kineskopie w ntsc, badz 60 hz, bo niestety konsola nie pozwala tu na wybor - jest sztywne 50hz, co skutkuje najczesciej 25 klatkami zamiast 30 , badz rytmicznie szarpiaca animacja.

 

Jestem w miare swiezym posiadaczem ps3 superslim (pal) i niestety z przykroscia zauwazam, ze konsola na bazowym oprogramowaniu 4.22 nie pozwala na wlaczenie trybu 60 hz przy podlaczeniu do tv przez euro rgb. Gram na dosc zacnym i zasluzonym 29 calowym kineskopie, ktory z powodzeniem byl uzywany do ps2, gdzie wiekszosc lepszych gier albo pozwalala na reczny wybor 60hz, albo przynajmniej dzialala na tyle plynnie, ze nie robilo to roznicy, choc byly od tej reguly niechlubne wyjatki ( przykladowo devil may 1 cry i ff x). Generalnie reczny wybor 50/60 hz byl standardem.

W ps3 niestety opcji tej brak, a spora czesc exlusiwow jest ustawiona na 30 klatek, co w przypadku 50 hz najczesciej oznacza wyrazna utrate plynnosci  (25 klatek na sekunde zamiast 30). Zdarzaja sie rowniez, ze tak to okresle, artefakty plynnosci. Szybkosc gry na szczescie jest jednakowa ( bo w devilu 1 i ff x gra nie gubila obrazow, a po prostu dzialala wolniej niz w 60hz, inna sprawa ze miala zaburzone proporcje obrazu). 

A teraz do rzeczy:

resistance 1 i 2 - dzialaja w stabilnych 25 klatkach

killzone 2 -stabilne 25 klatek

killzone 3 - tak samo

dante's inferno - stabilne 50 klatek

devil may cry 4 - szarpiace 50 klatek (gra nawet radosnie informuje, ze konsola zostala blednie podlaczona do tv), rytmiczne szarpanie wynika, z jak rozumiem, silowego wpychania 60 obrazow w 50 wyswietlen, co skutkuje wyrzuceniem co poniektorych obrazow.

crysis 2 - bardzo ciekawa sprawa, bo gra chodzi wyraznie plynniej od pozostalych (o ile nie zwalnia) gier 25 klatkowych ( wymienione wyzej) ,   i tu nie wiem czy owa wieksza plynnosc wynika ze w miare skutecznego silowego wetkniecia 30 obrazow w 50 wyswietlen (czyli nie co druga klatka, ale co jakas zmienna wartosc), czy z tego ze byc moze nomilanie gra w zamknietych pomieszczeniach dziala w okolo 35 klatkach. W kazdym razie widac  regularna nierownosc animacji

metal gear solid 4 - niestabilna plynnosc, a co do ilosci klatek, to ciezko powiedziec, odbieram ja na oko jako 25 klatek.

 

Oczywiscie odpalalem  te gry rowniez na tv lcd przez hdmi w 720 p (gdzie juz w trakcie uruchamiania gry widac wyraznie komunikat telewizora o trybie 60hz)  i roznica w plynnosci tych "wolniejszych" na niekorzysc kineskopowego tv byla bardzo wyrazna. Jak latwo sie domyslic znikal problem niestabilnosci animacji, a komunikat w dmc4 juz sie nie pojawial. Co ciekawe w przypadku crysisa 2 nie bylo czuc wyraznej poprawy (ale to tez gra dzialajaca specyficznie, zwalnia czesto i soczyscie)i szarpala czasem rowniez w zamknietych pomieszczeniach, aczkolwiek raczej w inny sposob - nieregularny, niemniej crysisa sprawdzalem na lcd dosc krotko. 

Oczywiscie gdy pisalem powyzej o "stabilnym dzialaniu", to nie mam na mysli, ze gra nigdy nie zwalnia itp. tylko, ze nie ma takiego problemu jak w dmc4 - czyli regularnego szarpania niezaleznego od obciazenia procesora/ ukladow graficznych konsoli.

 

Z roznych powodow na razie nie mam jak grac na playu na hdtv , a jakosc obrazu na obecnym kineskopie jest wystarczajaca (choc oczywiscie odstaje od hdtv), wiec wypadalo by jakos wymusic 60 hz, badz po prostu tryb ntsc (choc w praktyce - wedlug mnie - to jedno i  to samo). Nizsza rozdzielczosc gry moge przebolec, ale mniejsza plynnosc w wielu grach i dziwaczne regularne zaburzenia plynnosci w innych to juz spora niedogodnosc.

 

Aha bo zapomnialem dodac powyzej, killzone 2 dodatkowo ma troszke rozmazany i przeskalowany obraz, jak gdyby co drugie badz trzecie linie byly dublowane, zapewne jest to  skutek niedbalej zmiany rozdzielczosci z ntsc na pal.

 

Wracajac do tematu, z tego co czytalem, ps3 po zmianie systemu na zmodowany daje sie przestawic w ntsc, ale jesli dobrze rozumiem, jest to gleboka ingerencja w system, w dodatku nie mozna jej wykonac na systemie innym niz 3. i cos (ja mam 4.22). Tutaj prosilybym o wyjasnienie.

 

Bardzo bym prosil o jakas sugestie jak wlaczyc to 60hz w sd..... Moze nowszee oprogramowanie do ps3 moze pomoc? Choc watpie bo nic na ten temat nikt nie pisal.. Czytalem tez na jednym forum, ze problem moze zlikwidowac uzywanie kabla componentowego do vga, jesli monitor crt ma "sync on green" (posiadam takowy) ale o tym  polaczeniu zaloze osobny temat, w kazdym razie na ten moment wydaje mi sie, ze ntsc i tak w ten sposob wyswietlic nie mozna, a z hd bez konwertera sa klopoty...

 

Z gory dziekuje za pomoc...

Edytowane przez trotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam tylko odpowiedź taką że są niedrogie tv teraz, za 400 zł kupisz już 32 cale używane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam tylko odpowiedź taką że są niedrogie tv teraz, za 400 zł kupisz już 32 cale używane

Generalnie ta sytuacja jestem zazenowany... Kupujac ps3 nawet nie myslalem, ze moze pojawic sie taki problem. Z tego co wiem, xbox 360 ma systemowa przelaczke do 60 hz normalnie w opcjach, a przede wszystkim  podlaczenie konsoli bezbosrednio do monitora kineskopowego nie stanowi problemu. Jako, ze posiadam w miare dobry monitor crt 21 calowy, to predzej wolalbym kupic samego xboxa w najprostszej wersji niz  tv.

Wracajac do tematu , z tego co wiem, wejscie w jakies zmodowane opcje debug itp. pozwala na wymuszenie trybu ntsc w ps3. Ale nie wiem czy nie traci sie wtedy gwarancji, no i na czym konkretnie to wszystko polega.

W ostatecznosci jesli ktos ma wiedze na temat bezposredniego podlaczenia component -> vga to prosilbym o informacje, bo moj monitor ma "sync on green", a wiec rozumiem ze obraz w sd (w trybie scart rgb) zostanie normalnie na nim wyswietlony, ale czy mozna bedzie wybrac wtedy tryb ntsc, to szczerze watpie. Moze nawet hd by zadzialao bez konwertera? Wie ktos cos na ten temat?

Edytowane przez trotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie PS3 było projektowane pod HDTV więc nikt pewnie sobie tym problemem głowy w Sony nie zaprzątał.

Kiedyś czytałem o podobnym problemie i z tego co pamiętam parę osób polecało transkodery  Component -> VGA.

Nie pamiętam dokładnie co i jak, ale może coś takiego ci pomoże:http://www.everychina.com/f-z51de283/p-90381378-ypbpr_to_vga_converter_60hz_50hz_ps2_xbox_ps3_hdmi_composite_video_converter.html

Edytowane przez shemaforash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie PS3 było projektowane pod HDTV więc nikt pewnie sobie tym problemem głowy w Sony nie zaprzątał.

Kiedyś czytałem o podobnym problemie i z tego co pamiętam parę osób polecało transkodery  Component -> VGA.

Nie pamiętam dokładnie co i jak, ale może coś takiego ci pomoże:http://www.everychina.com/f-z51de283/p-90381378-ypbpr_to_vga_converter_60hz_50hz_ps2_xbox_ps3_hdmi_composite_video_converter.html

Zdaje sobie sprawe, ze ps3 nie bylo kierowane do uzytkownikow sd, niemniej posiada oficjalnie pelnoprawne multi av- takie samo jak ps2 i w zyciu bym nie pomyslal, ze pod tym wzgledem bedzie gorsze od poprzedniczki. Zreszta , jak pisalem, xbox nie robi tu zadnych problemow. Po tych wszystkich latach klopotow pal/ ntsc zakladalem, ze pewne rzeczy uznano za standard i tamte problemy nie powroca (np devil may cry 1, onimusha 1 - obie gry dzialajace w zwolnionym tempie przy zaburzonych proporcjach. Ja rozumiem, ze teraz nie jest tak zle, w koncu gry maja normalne proporcje i nie dzialaja w zwolnionym tempie, ale 25 klatek zamiast 30 , badz opisane powyzej regularne szarpniecia to duza niedogodnosc. Zaden z tv ktorych uzywalem na konsolach nie robil problemu z 60hz poza jednym uszkodzonym,  ktory i tak wyswietlal wyrazny kolorowy obraz w tym trybie. Co wiecej, uzywajac ps2 w niektorych grach, w menu gry zamiast 60hz uzywano okreslenia ntsc (np tak bylo w killzone 1 ) i efekt byl identyczny jak przy tzw "pal 60hz", zakladam wiec, ze tryb 60hz to po prostu ntsc, sugerowalo by to rowniez identyczne w obu trybach (60 hz i ntsc) pogorszenie ostrosci obrazu na tv kineskopach  wzgledem pal, wszak pal ma wieksza rozdzielbczosc niz ntsc. Pisze to glownie dlatego, ze mam nadzieje, ze jednak to ntsc da sie odblokowac. Zreszta w internecie jest to opisywane, pisalem o tym, tu jest link na ten temat:  http://psx-scene.com/forums/f149/switching-pal-ps3-sd-pal-576i-p-50hz-ntsc-480p-60hz-84169/

Niestety nie znam sie na wgrywaniu zmodowanego oprogramowania, wiec tu potrzebuje pomocy. W ostatecznosci mozna pomyslec o uzyciu kabla component, bo w tym temacie pojawilo sie takie o to zdanie: "Another ways to "extract" 480p/576p is via components cable connected to a "sync on green" CRT/LCD monitor or take the H/V pulses to connect it via VGA-H/V."

Obawiam sie, ze autor zle sie tu wyrazil, ale jesli jednak przy podlaczeniu ps3 do monitora crt kablem component na vga pojawi sie wybor ntsc to warto, to sprobowac. Z tego co wiem, do mojego monitora crt  mozna skutecznie podlaczyc bezposrednio kablem komponentowym na vga i ps2 i ps3 bez zadnego konwertera. Co wiecej, na pewno mozliwe jest bezposrednie uruchomienie fullhd, jednak wtedy, jak rozumiem, zostana zaburzone barwy - obraz bedzie zielony. 

Mam jednak nadzieje, ze bez konwertera sie obejdzie, ja tu nie mam wielkich wymagan, chcialbym jedynie poprawnej plynnosci, bo obraz na moim telewizorze kineskopowym juz jest ok. W pierwszej kolejnosci chciabym ustalic co z 60hz na telewizorze kineskowym, potem bede probowal podlaczenia do monitora.

Edytowane przez trotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eh

Widzę nie zrozumienie sprawy, po pierwsze kupując konsole z obsługą PAL (720x576 50hz)- nie będzie poprawnie działać z systemem NTSC (720x480 60hz), choć by dla tego że PAL jest używany w Europie, wiem są tacy którzy przywieźli sobie sprzęt z USA i mają problem. Tak samo ma problem teraz xbox one gdzie inżynierowie nie sprawdzali w tv przeznaczonych dla europy czy ich sprzęt poprawnie działa.

Chcesz mieć kompatybilność z twoim TV z ntsc kup konsole z wyjściem ntsc, ale pamiętaj że ntsc to nie tylko 60hz ale też niższa rozdzielczość (w końcu gdzieś trzeba umieścić te dodatkowe klatki).

Oczywiście nowe tv obsługują i 50hz (europa), i 60hz (usa, japonia) takie rozwiązanie było by najlepsze dla ciebie, ale jeśli nie możesz z niego skorzystać spróbuj wymienić konsole, jeśli chcesz bardzo zachować tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eh

Widzę nie zrozumienie sprawy, po pierwsze kupując konsole z obsługą PAL (720x576 50hz)- nie będzie poprawnie działać z systemem NTSC (720x480 60hz), choć by dla tego że PAL jest używany w Europie, wiem są tacy którzy przywieźli sobie sprzęt z USA i mają problem. Tak samo ma problem teraz xbox one gdzie inżynierowie nie sprawdzali w tv przeznaczonych dla europy czy ich sprzęt poprawnie działa.

Chcesz mieć kompatybilność z twoim TV z ntsc kup konsole z wyjściem ntsc, ale pamiętaj że ntsc to nie tylko 60hz ale też niższa rozdzielczość (w końcu gdzieś trzeba umieścić te dodatkowe klatki).

Oczywiście nowe tv obsługują i 50hz (europa), i 60hz (usa, japonia) takie rozwiązanie było by najlepsze dla ciebie, ale jeśli nie możesz z niego skorzystać spróbuj wymienić konsole, jeśli chcesz bardzo zachować tv.

Dziekuje za odp, ale wydaje mi sie, ze niezrozumienie akurat ma miejsce nie z mojej strony.

Pisalem przeciez, ze ps2 mialo w wiekszosci lepszych gier przelaczke 50hz/60hz. Co wiecej, z moich obserwacji wynikalo, ze 60hz na ps2 to w istocie po prostu amerykanski tryb ntsc. Sugerowala to wlasnie mniejsza ostrosc obrazu po wlaczeniu tego trybu na tv, tak jakby zmniejszala sie rozdzielczosc. W kazdym razie 60hz na ps2 normalnie dzialalo nawet na 14 calowym tv z bodajze z 94 roku (tv bynajmniej nie ze stanow). Byc moze warunkiem do dzialania 60hz bylo posiadanie w tv wejscia euro scart z rgb (ten tv w kazdym razie to mial, jak chyba kazdty tv z tym gniazdem). Wiem tyle, ze po s-video 60hz nie dzialalo, obraz byl czarny albo zielony. Na kablu kompozytowym nie pamietam, bo to taka jakoss, ze go  w zasadzie go nie uzywalem. Po playu 3 oczekiwalem, ze problemow ntsc/pal w sd nie bedzie, tzn ze bedzie swobodna mozliwosc wyboru, albo nie bedzie tu zadnych strat takich jak te opisane w pierszym poscie. Widze, ze jest gorzej niz w ps2, a z tego co wiem xbox360 nie sprawia tu problemow, choc wiekszosc gier wymaga trybu 60hz, niemniej akurat dla wiekszosci posiadaczy tv kineskopowych nie jest to zadnym klopotem. Jakbym wiedzial , ze beda takie problemy, to bym playa na razie nie kupil.

 

Co do konsoli ze stanow itp, z tego co wiem play3 nie ma blokady regionalnej, jesli wiec gry z innych regionow w sd nie dzialaly, to zapewne z powodu blednego podlaczenia konsoli do tv, np gra idzie w 60hz a ktos podlacza konsole kablem s-video, co w playu 2 mi nie dzialalo.  Swoja droga jutro sprawdze czy na ps2 po kompozycie mozna uzyskac 60hz, bo juz tego nie pamietam.

 

 

Sedno problemu, to i tak kwestia wymuszenia ntsc (60hz) w sd na palowskiej konsoli, prosilbym by ktos kto zna sie na konstrukcji/ oprogramowaniu playa potwierdzil, czy w przypadku mojej konsoli to w ogole mozliwe. Jesli nie, no to trzeba bedzie pomyslec nad bezposrednim podlaczeniem do monitora crt po komponencie-> vga (bo akurat mam taki porzadny monitor), a jak to rowniez niemozliwe, to nad zakupem konwertera.

Tutaj o kablach do ps2: http://pl.playstation.com/ps2/support/general/detail/item241903/Ustawianie-jak-najlepszego-obrazu-na-ekranie-telewizora/

Edytowane przez trotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm. Na prawde nikt nie jest tu w stanie pomoc? NIe ma zadnej metody wymuszenia 60hz na sd? Nie zadziala zaden ze sposobow podanych w temacie ktory zalinkowalem?

 

Jesli nie to prosilbym o pomoc w kwestii podlaczenia konsoli do monitora crt kablem component do vga. Moj monitor ma tzw. "sync on green", moze jest to cos przydatnego w mojej sytuacji??

 

manual monitora, na stronie 5 rozpiska pinow vga: http://www.manualslib.com/manual/159417/Sony-Cpd-E500e.html?page=5#manual

 

skrotowa broszurka producenta na temat monitora

https://docs.sony.com/release/specs/CPDE500_mksp.pdf

 

Co do 60hz po kablu kompozytowym na ps2 (2 nie trojce),  to tv lcd przez przejsciowke euro wywietla ten tryb normalnie, nie wiem jak to wyglada na kineskopie. Potem jeszcze z ciekawosci pewnie to sprawdze.

Fakt faktem, taki off topic, ale jak ktos wie, czy xbox 360 jest w stanie wysylac sygnal rgb po kablu euro, to prosze o info, bo juz nie mam pewnosci co do tego.

 

Bardzo prosze o odp i pozdrawiam

Edytowane przez trotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm. Na prawde nikt nie jest tu w stanie pomoc? NIe ma zadnej metody wymuszenia 60hz na sd? Nie zadziala zaden ze sposobow podanych w temacie ktory zalinkowalem?

 

Jesli nie to prosilbym o pomoc w kwestii podlaczenia konsoli do monitora crt kablem component do vga. Moj monitor ma tzw. "sync on green", moze jest to cos przydatnego w mojej sytuacji??

 

manual monitora, na stronie 5 rozpiska pinow vga: http://www.manualslib.com/manual/159417/Sony-Cpd-E500e.html?page=5#manual

 

skrotowa broszurka producenta na temat monitora

https://docs.sony.com/release/specs/CPDE500_mksp.pdf

 

Co do 60hz po kablu kompozytowym na ps2 (2 nie trojce),  to tv lcd przez przejsciowke euro wywietla ten tryb normalnie, nie wiem jak to wyglada na kineskopie. Potem jeszcze z ciekawosci pewnie to sprawdze.

Fakt faktem, taki off topic, ale jak ktos wie, czy xbox 360 jest w stanie wysylac sygnal rgb po kablu euro, to prosze o info, bo juz nie mam pewnosci co do tego.

 

Bardzo prosze o odp i pozdrawiam

Ja bym tam nie grał nigdy na SDTV, wielka strata. Mówię ci dwie, trzy gry mniej i masz monitor 24" , najlepszy wybór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wylaczane sa wlasnie serwery waznych gier na ps3, jutro wszystkie resistance, potem gt5, a co dalej zobaczymy. W zwiazku z tym chcialbym jeszcze troszke pograc na tej konsoli na multi poki jeszcze serwery dzialaja (chocby 1 dzien w tego resistance 1 i 2) i dlatego bardzo, ale to bardzo prosze o przegladniecie tego tematu http://psx-scene.com/forums/f149/switching-pal-ps3-sd-pal-576i-p-50hz-ntsc-480p-60hz-84169/.

 

Do gry w multi musze aktualizowac konsole (mam 4.22). I pytanie, czy po pierwsze opisany tam sposob uruchomienia 60hz na sd jest w ogole dla mnie mozliwy, czy wymaga przerobki konsoli, czy jednak wystarczy zmienic jakies dane na dysku twardym w konsoli (a co to za problem go podlaczyc do komputera). No i czy aktualizacja konsoli moze ta mozliwosc utrudnic badz nawet zablokowac. Bardzo prosze o przegladniecie tego linka i pomoc w tej kwestii. Chcialbym ta kwestie dzis ostatecznie wyjasnic, dlatego prosilbym osobe znajace sie na oprogramowaniu ps3 o pomoc. Juz wystarczajaco duzo czasu opoznialem gre w multi. Jak bede dluzej czekal to juz zadnych serwerow nie bedzie.

Edytowane przez trotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×