Skocz do zawartości
redo

Gran Turismo Sport

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mataman napisał:

Optymalny tor jazdy w takim zakręcie jest z szerszym wejściem I wyjściem.

Sęk w tym, że jest to klasyczna 180 i wszelkie możliwe tutoriale jazdy czy obrazy analizujące takie zakręty wskazują na właśnie taki tor jazdy jaki podałem, nie wyssałem go z palca, wrzuciłem z Sim-Racing.
Optymalny tor z szerszym wejściem i wyjściem tyczy się sytuacji (przynajmniej tam gdzie udało mi sie to znaleźć) z opóźnionym hamowaniem - gra ma problemy z interpretacją normalnej jazdy a co dopiero takiej. 
Ideal-Racing-Line.jpg 300px-Racing_Line_showing_earlier_and_la Racing-Line-for-Fast-and-Slow-Corners.jp

 

Co do 5:18 to stosując twoją interpretacje z zdarzenia z 11:40 minuty - czarny kierowca ma prawo wyboru ścieżki bo jest minimalnie przed autorem filmu
Natomiast sama sytuacja 11:40 wynika też z tego, że autor pojechał za szeroko i starał się to naprawiać wjeżdzając w prawidłową linię jazdy gracza z tyłu - sytuacja jest sporna dla samego systemu o czym pisałem w poście - nie potrafi interpretować właśnie tego kto jest na jakiej pozycji i stosuje zasadę toru jazdy, a ten był na korzyść gracza z tyłu.

@Dilerus- też nie spotkałem się z większością takich kar w nowym patchu, natomiast mnie mocno dziwi brak kar za ścięcia jakich dopuszcza się autor, miejscami wypada całym autem za kerby a mimo to gra nie wali mu czasówek, aczkolwiek tak jak mówiłem, to zależy od torów - gdyby to był Mount Panorama to gośc za te wszystkie otarcia o bandy praktycznie na co drugim okrążeniu miałby 3 sekundy kary za każdą ocierkę. Mówię, system wymaga wciąż poprawek ale jest dużo lepiej niż było.
 

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




 
Co do 5:18 to stosując twoją interpretacje z zdarzenia z 11:40 minuty - czarny kierowca ma prawo wyboru ścieżki bo jest minimalnie przed autorem filmu

 


Nie bo sytuacja dzieje się na prostej to raz, dwa że wyraźnie robi to złośliwie.

Sytuacja w zakręcie to już inna sprawa. Atakujący z tyłu nie miał przed zakrętem overlapu więc nie miał prawa do zakrętu. Natomiast ten z przodu zgodnie z zasadami CRC:

"... CR-3 Jeżeli kierowca z przodu popełnił błąd stwarzający warunki do bycia wyprzedzonym, to kierowca z tyłu ma prawo zaatakować jego pozycję - z zachowaniem ostrożności - bez względu na wypracowany wcześniej overlap, lub jego brak.

Np.: Jeżeli kierowca z przodu spóźni hamowanie i pojedzie zakręt szeroko, zostając przy tym zmuszony do zredukowania prędkości itp., upoważnia to kierowcę z tyłu do (próby) wyprzedzenia, niezależnie od istniejącego (lub nie) overlap'u. Mimo tego, kierowca wyprzedzający ma obowiązek dołożyć wszelkich starań, by manewr przebiegł bezpiecznie.

Małe błędy kierowcy z przodu mogą nie być wystarczającym usprawiedliwieniem ataku na jego pozycję. To, że wyszedł on z wprawy czy np. został rozproszony, nie daje Ci automatycznie prawa do wyprzedzenia czy miejsca w zakręcie. Twoim obowiązkiem jest ocena, czy jego błąd stworzył sytuację wystarczającą do bezpiecznego wyprzedzania... "


Atakujący takiej ostrożności nie zachował.

  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jeszcze jeden film do analizy. Kierowca z absolutnego topu. Mam wrażenie że optymalny tor jazdy w zakrętach tej grze nie obowiązuje. Chyba że jedziesz sam. Ale jeżeli ktoś wpycha się  w wewnętrzną próbując ataku jest uprzywilejowany. To na kierowcy z przodu spoczywa obowiązek "odpuszczenia" i trzymania się tej samej strony drogi, bez ścinania zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna. Generalnie dużo zmian jest na plus. Problematyczne są tylko małe kontakty. Wcześniej za to kar nie było, a na pewno nie czasowych. Gra zezwalała na małe kontakty w walce o pozycje, o ile nikt przez to nie stracił, nie został wyrzucony na pobocze itd. Teraz bardzo często minimalny kontakt kończy się karą czasową co moim zdaniem jest absurdalne.  Prawdą jest, że na różnych torach działa to inaczej. Np otarcie o bandę przy wychodzeniu z zakrętu na niektórych jest karane, a na innych torach w ogóle. Problemem są też duchy. Nie raz zdarza mi się, że próbuję wyprzedzić "ducha", który wolno wraca na tor i uderzam w niego z impetem bo przestał być duchem centymetry przede mną. Powinni zastosować jakiś system, że duchem samochód przestaje być kiedy jest odpowiednia odległość od samochodu z tyłu. Jeszcze wspomniany film. 

https://www.youtube.com/watch?v=a7eAYW3_BCI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, tm-tz napisał:

Corvetty nie polecam, to jest muł jakich mało i obecnie po podpisaniu kontratku w zeszłym sezonie na Vette po 3 wyścigach przestałem jeździć wyścig marek bo się tylko wkurzałem. 
Mustan GR3 na Monzie  daje rade ale tutaj  trzeba uważać na rzucanie dupy no i przede wszystkim odpowiedniu wyczuć w nim biegi, na automacie da sie wykręcić w wyścigach 3 pozycje, sam wczoraj zgarnąłem ponad1k punktów właśnie Mustangiem lądując w Top3 - ciekawostka - miejsca 1-3 to właśnie mustangi w tym wyścigu, może wrzucę później filmik (odpowiednio skrócony bo wiało nudą);)

 

Vette to muł jakich mało? Panowie z teamu SRC (najszybszy team w PL, bezkonkurencyjny) bez problemu tym autem dojeżdżają BMW M6 na dowolnym torze. Sam osobiście również mam dobre zdanie o tym aucie. Jest sporo aut gorszych w gr.3.

 

Mustang na Monzie jest bardzo dobrym autem, na nic nie trzeba uważać ( w porównaniu do np. BMW, który max. moment ma od niskich obrotów przez co ostatni zakręt trzeba bardzo ostrożnie jechać. Wyjścia z szykan podobnie. Zużycie jeszcze bardziej pogłębia problemy BMW)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, medmaxx napisał:

Vette to muł jakich mało? Panowie z teamu SRC (najszybszy team w PL, bezkonkurencyjny) bez problemu tym autem dojeżdżają BMW M6 na dowolnym torze. Sam osobiście również mam dobre zdanie o tym aucie. Jest sporo aut gorszych w gr.3.

Nie wiem, dla mnie to auto strasznie wolno sie zbiera, mam wrażenie jazdy czołgiem zwłaszcza w ostrzejszych zakrętach - to auto (Vette) w moim przypadku potwierdza mit o typowych amerykańskich samochodach jeżdżących tylko w linii prostej ;)
Przykładowo na Monzie nijak nie mogłem zrobić czasu zbliżonego do Mustanga - mojego czasu, warto dodać - na 5 prób zbliżyłem się  do 1,5 sekundy straty. Viperem miałem niecałą sekundę.
 

Cytuj

Mustang na Monzie jest bardzo dobrym autem, na nic nie trzeba uważać

Na Monzie w zakrętach Rettifilo i Curva del Vialone umiejętnie trzeba operować gazem bo nawet z TCS potrafi rzucić mustangiem. Inne auta w tym miejscu wybaczają więcej, Corvetta zwłaszcza na zakręcie CdV traci sterowanie, nie rzuca dupą ale jak się chce szybciej wyjść (na skręconych kołach) to jedzie prosto w piach, dosłownie na skręconych kołach to auto jedzie prosto o.O To jest jeden z wielu przykładów jak Vetta jest toporna, chociaż nie wątpię ze da się ją wymasterować, na niektórych torach top 10 to same Vetty

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, tm-tz napisał:

Na Monzie w zakrętach Rettifilo i Curva del Vialone umiejętnie trzeba operować gazem bo nawet z TCS potrafi rzucić mustangiem. Inne auta w tym miejscu wybaczają więcej,

 

Pierwszy z omawianych zakrętów nie jest jakoś specjalnie trudny, wystarczy docisnąć do końca w momencie wyprostowania auta i koniecznie na 2-gim biegu. Drugi zakręt można spokojnie pokonać bez czuwania nad gazem. Ważniejsza jest linia jazdy, a raczej unikanie kerbów/koleiny z prawej strony przez które auto podskakuje i traci przyczepność.

 

Dużo ważniejszy jest ostatni zakręt, który w Mustangu można w pewnym momencie jechać z gazem wgniecionym w podłogę. W tym samym momencie, jak dasz gaz w podłogę w BMW to wykręcisz piruet. Ostatecznie w Mustangu masz większa prędkość przejechania drugiej połowy zakrętu, większą prędkość wjazdu na długa prostą i robi się z tego jakaś 1s różnicy pod koniec prostej SM.

Nadal podtrzymuję, że Mustang na Monzie jest nie dość że łatwiejszy w prowadzeniu, to po prostu szybszy. W zasadzie jest to chyba najlepsze auto na ten tor, zarówno z włączonym zużyciem jak i bez.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.03.2018 o 14:31, tm-tz napisał:

Wracając jeszcze do toru jazdy i wydarzeń  w 11:40 - prawidłowy tor jazdy w takim zakręcie wygląda tak jak na obrazku poniżej

tory-jazdy-02.1200-Resizer-600Q100-Resizer-300Q100.jpg.f0796c3e9bc14926ca6533d162eb6ea3.jpg


No jeżeli z naprzeciwka jedzie tir to jak najbardziej.

  • Like 1
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka niespodzianka: 

 

PS. Nie wiedziałem, że dostaje się coś w dniu urodzin :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa, już od GT5 dostaje się coś na urodziny ;) W poprzednich tytułach dodatkowo dostawało się auto z dokładnie swojego rocznika (pod warunkiem, że istniało w grze auto z takiego roku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto obecnie kupić gt sport do samego singla? bo czytałem, że po dodaniu aktualizacji mocno gra zmieniła sie na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, emil51 napisał:

Warto obecnie kupić gt sport do samego singla? bo czytałem, że po dodaniu aktualizacji mocno gra zmieniła sie na plus.

 

Według mnie nie koniecznie, ten singiel taki naciągany jest (GT league). Jeżeli jednak masz zamiar brać udział w czasówkach  oraz potrafisz czerpać przyjemność z robienia kółek w time trial, to jak najbardziej.

W dniu 8.03.2018 o 11:52, medmaxx napisał:

Nadal podtrzymuję, że Mustang na Monzie jest nie dość że łatwiejszy w prowadzeniu, to po prostu szybszy. W zasadzie jest to chyba najlepsze auto na ten tor, zarówno z włączonym zużyciem jak i bez.

 

W sobotę odbyły się finały ESL, na których spotkała się czołówka PL.

 

Wyścig wygrał gość jadący Corvette gr.3, zaraz za nim BMW M6 ;) Dopiero trzeci był Mustang, ale skill panów z P1 i P2 był nieco większy.

Suma Summarum, na Monze te 3 auta są chyba najlepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież singiel w poprzednich odsłonach wyglądał identycznie, seria pojedynczych wyścigów zgrupowanych w jakichś kategoriach + opis.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś porównanie jak gt sport wypada przy forzie 7? Bo jednak zdecyduje chyba gt może z czasem i zaczne grać przez sieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, emil51 napisał:

Warto obecnie kupić gt sport do samego singla? bo czytałem, że po dodaniu aktualizacji mocno gra zmieniła sie na plus.

 

Uważam, że warto, sam jeżdżę tylko offline. Jest dobra zabawa. Nie zawsze chce mi się podłączać kierownicę, także na padzie śmiga się przepysznie.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Dilerus napisał:

Jak tam wrażenia po patchu 1.14?

Nie grałem jeszcze ale już się boję, że znowu system kar przewrócili do góry nogami. Za często te zmiany, a głównie tego dotyczy ta łatka. Szybka reakcja na sporo krytyki w społeczności. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakas strona z objasnieniami jak przejechac dany zakret idealnie na torze (najlepiej jakis kanal na toutube)? Nie wierze że do top 10 brakuje mi zawsze z 2-4 sekundy, wydaje mi sie że dobrze jeżdze

Edytowane przez Shatan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Shatan napisał:

Jest jakas strona z objasnieniami jak przejechac dany zakret idealnie na torze (najlepiej jakis kanal na toutube)? Nie wierze że do top 10 brakuje mi zawsze z 2-4 sekundy, wydaje mi sie że dobrze jeżdze

 

https://www.youtube.com/user/ManFan89/featured?view_as=subscriber

 

Spróbuj pooglądać jego przejazdy. Często ląduje w Top10 więc ogarnia temat ;) Poza tym tworzy dobre setupy, szczególnie pod gr.3.

 

21 godzin temu, Yog-Sothoth napisał:

Ale przecież singiel w poprzednich odsłonach wyglądał identycznie, seria pojedynczych wyścigów zgrupowanych w jakichś kategoriach + opis.

 

No niby tak, ale w poprzednich GT były za to nagrody w postaci autek (często takich, których nie dało się kupić w salonie). Poza tym dalej w grze były różne mistrzostwa (ciąg kilku wyścigów, punktacja itp) czego tutaj brakuje.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie nie było, jakiś patch się pojawił więc zaraz sobie zerknę co tam w PFP a obecnie mogę sie pochwalić w top 10 w kraju w FIA - może nie jest to coś nadzwyczajnego ale cieszy,choćby dlatego, że musiałem połowę wyścigów odpuścić a dwa najsłabsze jechałem w strasznie nierównych lobby. Trzeba gonić czołówkę w światowym ;)
5aa7fb19e8909_2018-03-1317_23_12-GranTurismoSPORT_20180311105448.png-Zdjcia.thumb.png.073c31742ece1ca9faa883cb0839536b.png

Swoją drogą mogliby punktacje uśrednić od innych czynników aniżeli gracze w lobby - w wyścigu z 350 punktami zająłem 2 miejsce, w wyścigu gdzie miałem 1007 punktów zająłem miejsce 3 na Monzie.
Trochę to absurd, że mając lepszą pozycję mam gorszą punktację. Aczkolwiek od PD zaczynam wymagać już coraz mniej, byleby nie psuli jeszcze bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i byłbym zapomniał o najbardziej debilnym aspekcie gry - robisz czas w kwalifikacji na 5 miejsce wszyscy dojeżdżają masz 5 pozycje  a startujesz z 8 - logika tak bardzo...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jednak Polyphony nie byłoby sobą gdyby nie spie%^&*lili czegoś, co przed tym patchem działało idealnie i eliminowało kut&*%sów takich jak ten poniżej.
Ranga B/S 
Gość widział że szybko do niego odrabiam straty więc odpie*lił taki numer jak widać.
Oczywyście wspaniały system po lamencie ciot uległ zmianom i teraz to my dostajemy kary za to, że ktoś jeździ jak ku*as.

 

Edytowane przez tm-tz
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze na patchu 1.13 pograłem trochę na Monzy...i też się nie dało grać na tym torze, czekałem na patch 1.14, wyszedł i jak widać cały czas coś jest nie tak...nie wiem czy to kiedyś do końca ogarną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytajac komentarze widze ze filozofia GT nie zmienila sie od 5ki i 6ki.

Wydac gre, rozwijac w duzej mierze darmowymi updatemi, wydawac nascie paczy z ktorych czesc cos dodaje i naprawia, a czesc niekoniecznie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, tm-tz napisał:

No i jednak Polyphony nie byłoby sobą gdyby nie spie%^&*lili czegoś, co przed tym patchem działało idealnie i eliminowało kut&*%sów takich jak ten poniżej.
Ranga B/S 
Gość widział że szybko do niego odrabiam straty więc odpie*lił taki numer jak widać.
Oczywyście wspaniały system po lamencie ciot uległ zmianom i teraz to my dostajemy kary za to, że ktoś jeździ jak ku*as.

 

 

Dziwne, gość miał dość dużą przewagę nad Tobą i od tak próbuje Ci dowalić?

Poza tym to normalne, że jadący z tyłu dostaje karę za to, że uderza tego z przodu. Ciężko stworzyć algorytm wyłapujący to, czy ten jadący z przodu zrobił to umyślnie czy np. chciał opanować auto więc dał po heblach. Trzeba wyrobić nawyk i nie siedzieć komuś na zderzaku - chyba tylko tak można uniknąć takich zagrywek.

 

9 godzin temu, MagEllan napisał:

czytajac komentarze widze ze filozofia GT nie zmienila sie od 5ki i 6ki.

Wydac gre, rozwijac w duzej mierze darmowymi updatemi, wydawac nascie paczy z ktorych czesc cos dodaje i naprawia, a czesc niekoniecznie.

 

 

To prawie tak samo, jak robią giganci od BFa, CODa i innych gier multi.... no może z tą różnicą, że GTS daje nam cały dodatkowy content za FREE (póki co) ;)

Czy system kar w AC jest lepszy? A może w PC2?

Z dwóch powyższych grałem tylko w AC, tam system kar za zderzenia nie istnieje. Za to kary za wypadanie z trasy są głupsze niż w GTS.

Nie ma gry idealnej, więc z tej trójcy dostępnej na konsole każdy wybiera to co mu najbardziej leży.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, medmaxx napisał:

 

Dziwne, gość miał dość dużą przewagę nad Tobą i od tak próbuje Ci dowalić?

Poza tym to normalne, że jadący z tyłu dostaje karę za to, że uderza tego z przodu. Ciężko stworzyć algorytm wyłapujący to, czy ten jadący z przodu zrobił to umyślnie czy np. chciał opanować auto więc dał po heblach. Trzeba wyrobić nawyk i nie siedzieć komuś na zderzaku - chyba tylko tak można uniknąć takich zagrywek.

 

Wszystko widać na filmiku.
Ten zakręt pokonujesz w granicy 100km/h, wyraźnie widać, że gość ani nie wypada z toru ani nie traci toru jazdy ani nie przymierza się do zjazdu do pit-boxów - to jest hiszpan, tego w sumie nie zrozumiesz.
I jasne jest to, że osoba z tyłu jest winna tylko powiedz mi co masz zrobić gdy gość przed tobą odwala taki numer?
Przed wczorajszym patchem takie zachowania były albo ignorowane przez system albo karany był ten, kto złosliwie hamował wymuszając kolizję, mało tego, przy prędkościach rzędu 50km/h auta zmieniały sie w duchy, z resztą zmieniają się przy nawet dużo wyższych prędkościach i to niezależnie od posiadanej rangi. 
Co do siedzenia na zderzaku - to widzisz wszystko na filmiku, nie wiem czy koleś nie miał jakiejś kary i próbował ją wytracić czy o co mu chodziło (dojechał z 3s kary) odrabiałem do niego w miarę szybko 2 sekundy straty, nie widać by miał jakikolwiek problem z opanowaniem wozu. 
Poszedł raprot za utrudnianie wyścigu i tyle, jedyna nadzieja to że zarobi jakiegoś bana czy ostrzeżenie, czy cokolwiek to da, bo podejrzewam, że możliwosć raportowania w ogóle nie działa, jest jedynie środkiem psychologicznym, dającym jakąś rekompensatę w postaci lepszego samopoczucia tym, którzy wciśneli przycisk "raportuj".
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×