Skocz do zawartości
redo

Gran Turismo Sport

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie znowu to samo............po patchu kilka dni było ok a teraz znowu nie mogę jezdzic online.Wchodzę do GT Sport wybieram wyścig,jadę kwalifikacje gdzie wszystko działa ok-pokazuje czasy innych itd a potem niby dołącza do wyscigu i dupa..........gra się wiesza i pomaga tylko zamknięcie aplikacji.Reinstalowałem całą grę jeszcze raz,czyściłem pamięć podręczną i nic nie pomaga-cała reszta działa bez problemu tzn.kariera,garaż,malowanie samochodzów itp.Normalnie ręce opadają nie wiem już co robić............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Miałem wrzucić dowód na to, że nie potrafię jeździć przy okazji jeżdżenia w GR2 ale postanowiłem wrzucić w miarę świeży wyścig w którym odrabiam 13 pozycji na Blue Moon Bay`u i to zaliczając czysty wyścig z premiami - B/A. 
Miłego oglądania #niePotrafięGraćWgranTurismo


@MrArt-PL - a sprawdzałeś nat?
U  mnie w którejś grze był problem z matchmakingami, nat miałem dobry, a okazało się, że któryś port był blokowany w routerze i pomogło odblokowanie go a konkretniej wrzucenie konsoli w strefę DMZ

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, tm-tz napisał:

Miałem wrzucić dowód na to, że nie potrafię jeździć przy okazji jeżdżenia w GR2 ale postanowiłem wrzucić w miarę świeży wyścig w którym odrabiam 13 pozycji na Blue Moon Bay`u i to zaliczając czysty wyścig z premiami - B/A. 
Miłego oglądania #niePotrafięGraćWgranTurismo


@MrArt-PL - a sprawdzałeś nat?
U  mnie w którejś grze był problem z matchmakingami, nat miałem dobry, a okazało się, że któryś port był blokowany w routerze i pomogło odblokowanie go a konkretniej wrzucenie konsoli w strefę DMZ

Mam zrobiony stały adres ip konsoli,uruchomiony DMZ i pootwierane wszystki potrzebne porty...........niestety dalej to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, MrArt-PL napisał:

Mam zrobiony stały adres ip konsoli,uruchomiony DMZ i pootwierane wszystki potrzebne porty...........niestety dalej to samo.

Rozumiem, że czyściłeś pamieć podręczną (L1 + R1) podczas uruchamiania konsoli tak?
Spróbuj odbudować bazę danych (ja to często robie przy większychg update`ach gier lub po instalowaniu nowych).
Wejdź w konsoli w Safe Mode (uruchamiając przytrzymaj przycisk power aż usłyszysz drugie piknięcie)
Podłącz pada kablem i jak uruchomi się Safe Mode wybierz "odbuduj bazę danych" 
Co prawda to nie ma większego wpływu na sieć, ale może gdzieś się pogubiły pliki i system mieli w ich poszukiwaniu przez co zwiesza grę.

EDIT
Jak cytujesz moje posty, bez odnoszenia się do filmiku to mógłbyś kasować filmik w poście cytowanym? Trochę to zaburza mimo wszystko czytelność strony a tez nie chcę by to urastało do miana spamu bezsensownie powielanemu ;)

 

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 7.05.2018 o 17:32, tm-tz napisał:

Rozumiem, że czyściłeś pamieć podręczną (L1 + R1) podczas uruchamiania konsoli tak?
Spróbuj odbudować bazę danych (ja to często robie przy większychg update`ach gier lub po instalowaniu nowych).
Wejdź w konsoli w Safe Mode (uruchamiając przytrzymaj przycisk power aż usłyszysz drugie piknięcie)
Podłącz pada kablem i jak uruchomi się Safe Mode wybierz "odbuduj bazę danych" 
Co prawda to nie ma większego wpływu na sieć, ale może gdzieś się pogubiły pliki i system mieli w ich poszukiwaniu przez co zwiesza grę.

EDIT
Jak cytujesz moje posty, bez odnoszenia się do filmiku to mógłbyś kasować filmik w poście cytowanym? Trochę to zaburza mimo wszystko czytelność strony a tez nie chcę by to urastało do miana spamu bezsensownie powielanemu ;)

 

Zrobiłem tak jak pisałeś i żadnego efektu.............gra nadal się zawiesza po kwalifikacjach i zostaje tylko zamknięcie  aplikacji.Kibel:down:Najlepsze że inne gry działaja online bez problemu jak pCars2,BF1 czy COD:WWII .

Edytowane przez MrArt-PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem co więcej mogłoby pomóc, jeśli inne gry działają bez problemu to wychodzi na to, że coś jest nie tak z samą grą.
Jeszcze kilka patchy wcześniej był podobny problem, gdzie pomagało usunięcie plików tymczasowych (opcje -> sieć) ale mówisz, że stosowałeś to i nie pomaga.
A masz mocno zapchaną bibliotekę w grze? Bo to tez robiło jakieś problemy w ostatnim czasie.

BTW
Daily B dzisiaj, autami kategorii B na Blue moon utwierdza mnie w przekonaniu, że skośnoocy nie mają zielonego pojęcia o fizyce. 
Do tej pory myślałem, że nie potrafili dostosować zachowan pojazdów na szutrze, dlatego jeździły jak po lodzie ale nie, oni spierdo***li całą fizykę pojazdów kat B, które, co widać w tym wyścigu, nie dość, że topornie skręcają nawet przy najmniejszych prędkosciach to jeszcze na asfalcie przy ustawieniu 50/50 latają bokiem jak pogrzane :xzibit:
I opcja nr2 - jeśli ktoś (tak jak ja) kupił kierownicę tylko po to by grać w GTS to z pewnością pluje sobie w brodę, bo nie ma większych różnic pad vs kierownica a jakby tego było mało, żyroskopem w DS4 można robić porównywalne lub lepsze czasy niż kierownicą i jest to udowodnione na Reddit/YT xD
 

Edytowane przez tm-tz
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie prowadząc Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak (a to tym samochodem kręcono najlepsze czasy w TOP10) trzeba było mocno uważać ale Ford Mustang Gr. B Rally Car czy też Toyota 86 Gr. B Rally Car bez asyst chodziły jak po sznurku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.05.2018 o 10:31, tm-tz napisał:

Nie wiem co więcej mogłoby pomóc, jeśli inne gry działają bez problemu to wychodzi na to, że coś jest nie tak z samą grą.
Jeszcze kilka patchy wcześniej był podobny problem, gdzie pomagało usunięcie plików tymczasowych (opcje -> sieć) ale mówisz, że stosowałeś to i nie pomaga.
A masz mocno zapchaną bibliotekę w grze? Bo to tez robiło jakieś problemy w ostatnim czasie.

 

I to pomogło  kolego..........usunołem z bibloteki wszystkie swoje malowania i powtórki i gra znowu rusza bez problemu online.Dziękówa:good:

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 9.05.2018 o 10:31, tm-tz napisał:


I opcja nr2 - jeśli ktoś (tak jak ja) kupił kierownicę tylko po to by grać w GTS to z pewnością pluje sobie w brodę, bo nie ma większych różnic pad vs kierownica a jakby tego było mało, żyroskopem w DS4 można robić porównywalne lub lepsze czasy niż kierownicą i jest to udowodnione na Reddit/YT xD
 

kupiłem kierownice żeby dobrze się bawić i tą funkcję spełnia ,kierownica do najtańszych nie należy i pewnie musieli jakoś to pogodzić żeby na padzie też dało się grać, dla mnie jednak zabawa kierownicą przekładam na wyniki czuję że mam jakaś kontrole nad samochodem i to sprawia mi największą radość, nie żałuję ani złotówki wydanej na kierownice nawet żona sobie jeździ, na padzie by nawet nie spróbowała i tu jest właśnie cala przewaga kierownicy nad padem żona najlepiej wie co jest dobre:1_grinning:

 

Jeszcze zamówiłem stojak, dziś może odbiorę  bo do stolika jak mocuję to nie jest najwygodniej i nie mam możliwość regulowania.

Edytowane przez manoszek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, manoszek napisał:

kupiłem kierownice żeby dobrze się bawić i tą funkcję spełnia ,kierownica do najtańszych nie należy i pewnie musieli jakoś to pogodzić żeby na padzie też dało się grać, dla mnie jednak zabawa kierownicą przekładam na wyniki czuję że mam jakaś kontrole nad samochodem i to sprawia mi największą radość, (...)

 

Potwierdzam. Ta gra daje satysfakcje, przyspaża też frustracji. Paradoksalnie oba te odczucia mają moc przyciągania. 
Nie powiem, że mam przejechany duży dystans, ale na pewno znaczący - ok. 32tys. Są jednak niewyobrażalni pasjonaci.
Dzisiaj jeden z uczestników wcześniejszych wyścigów poprosił mnie o dołączenie do znajomych.

Ten to ma pasję. Przejechane 162 tys. W ostatnim tygodniu nie schodził poniżej 2tys dziennego, a max z tego tygodnia to 2650km. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2018 o 08:35, manoszek napisał:

kupiłem kierownice żeby dobrze się bawić i tą funkcję spełnia ,kierownica do najtańszych nie należy i pewnie musieli jakoś to pogodzić żeby na padzie też dało się grać, dla mnie jednak zabawa kierownicą przekładam na wyniki czuję że mam jakaś kontrole nad samochodem i to sprawia mi największą radość, nie żałuję ani złotówki wydanej na kierownice nawet żona sobie jeździ, na padzie by nawet nie spróbowała i tu jest właśnie cala przewaga kierownicy nad padem żona najlepiej wie co jest dobre:1_grinning:

No właśnie ja się spodziewałem czegoś zupełnie odmiennego i szczerze mówiąc, kierownica daje mi czasy porównywalne ewentualnie na niektórych torach około sekundy przewagi, czy taka sekunda w grze jest warta wydania 1000 zł i więcej - śmiem wątpić, biorąc pod uwagę, że gra się tylko w samego GTS`a.
Ostatnio bardziej rozważam sprzedaż kierownicy za 600zł (a i tak chętnych  za bardzo nie ma co utwierdza mnie w przekonaniu, że kierownice to gadżet bardzo niszowy) aniżeli dozbrojenie jej w nowości a jeszcze wcześnie w planach miałem modernizację pedałów czy shifter + stojak. Trochę to smutne.

 

W dniu 11.05.2018 o 18:17, utracjusz napisał:

Dzisiaj jeden z uczestników wcześniejszych wyścigów poprosił mnie o dołączenie do znajomych.

Ten to ma pasję. Przejechane 162 tys. W ostatnim tygodniu nie schodził poniżej 2tys dziennego, a max z tego tygodnia to 2650km. 

Z zawodu pewnie syn, albo inny socjal xD
Ja w najdłuższej sesji dziennej zrobiłem koło 700km ale byłem już tak zmęczony grą, że nie odpalałem jej przez około 3-4 dni. 

 

Swoją droga przejrzałem sobie statystki i wkurza mnie jedna rzecz - trofeum, które trzeba zdobyć kończąc wyścig na podium (91 wygranych) mam  ponad 350 wyścigów z czego 10 na pierwszym miejscu xD
Ogólnie drażni mnie fakt, że w grze premiowane są pierwsze miejsca a nie lokaty 1-3  wtedy na podium bym był około 150 razy, bo o ile utrzymuje się w pierwszej piątce na ogół o tyle pierwsze miejsce to wypadkowa szcześcia a nie umiejętności w tej grze, niestety. 
Rozważam zbicie rangi B/A do D/E i farmienie wygranych na tym poziomie bo na wyższych zawsze znajdzie się jakiś cwaniak siedzący na zderzaku i wypychający z toru, czy bezkarnie tnący zakręty (na Monzie sam mam genialny patent na pierwszą szykane po mecie co na początku wyścigu daje kolosalną przewagę, spokojnie da się zyskać do 10 pozycji). bo inaczej się wygrać nie da. TryHardzi w tej grze mnie przerażają.

BTW - to co obecnie zrobili z wyścigami FIA (sezony) to jest śmiech na sali. 
Gra online nastawiona głównie na taką formę rozgrywki i ponownie ma ograniczenia co do głównego trybu gry, tym razem wyścigi co 3 dni, absurd.
O ile wcześniej byłem w stanie złapać się na 3-4 wyścigi w tygodniu w obu kategoriach (marki/kraje), tak teraz przejechałem dosłownie jeden. 
Czasem po prostu brak słów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tm-tz jaką kierownice masz? Powiem tak nie interesują mnie czasy tylko zabawa, nigdy nie miałem do czynienia z wyścigami a długi czas chodziło mi to po głowię, o kierownicy myślałem kilka miesięcy czytając i przeglądając różne oferty i czekając na promocję, będzie dobra cena to kupie i ktoś wrzucił link do sklepu w UK za 150 funtów komplet z lewarkiem, znajomy mi kupił i wysłał do Polski wyszło ponad 800zł, jak na razie nie żałuję wydanych pieniędzy w moim przypadku się sprawdziła korzystam z logitecha G29 i chce go rozbudować o stojak, ten co zamówiłem nie pasuje więc kolejny musiałem w tym tyg ma przyjść, moja wina ale co zrobić.

GTS to moja pierwsza gra wyścigowa i jak do tej pory jest wszystko ok, dokupiłem teraz Project Cars 2 chce sobie jeszcze sprawdzić coś innego.

Jak ktoś ma dużo czasu o wrzucam film z pucharu Narodów GT Sport, Pozdrawiam:1_grinning:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@manoszek Thrustmaster T150. 
Jak na swoją cenę całkiem dobra kierownica  ale pod GTS był to bezsensowny zakup chociażby przez to jak  PD podchodzi do kwestii ustawień i jak słaby w tej grze jest force feedback w porównaniu do chociażby AC (ogrywane na PC).
G29 chodziła mi po głowie ale w czasie kiedy chciałem ja kupić to stała za bagatela 1800zł i ciesze sie, że nie wydałem takiej sumy bo rozważałem T300RS i właśnie G29, leżałyby w szafie i obrastały kurzem jak T150 na którym jestem stratny tylko 1/2 ceny wyżej wymienionych xD

BTW - najgorzej mają chyba ci co wybrali Fanatec`a CSL xD
Fenomenalna kierownica, cena zwala z nóg (4,5K z pedałami) a w GTS na tym sie nie da grać albo gra się z ograniczeniami jak Z28 xD

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka ktoś kupuje Fanateca to nie robi tego z myślą że będzie grał tylko w GTS

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 minut temu, mataman napisał:

Jaka ktoś kupuje Fanateca to nie robi tego z myślą że będzie grał tylko w GTS emoji6.png

Z28 głównie gra w GTS i w sumie rzadko widze u niego coś innego xD 
Parę razy chyba AC i PC2 były ale 90% contentu to GT/GTS
Ale hAmerykanie mają swój świat więc pewnie jemu wisi ile wydaje na peryferia :P

 

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTS w założeniu to The Real Driving Simulator. Długo jeszcze GTS nie będzie "real".
Kierowcy F1 przed każdym GP ćwiczą na bardzo realistycznych symulatorach. Wszak nie są one za sto ileś tam złotych plus kilka stów za kierownicę.
Używając pada można osiągnąć świetne wyniki, ale od "reala" oddalamy się jeszcze bardziej. Kiedy wynik jest priorytetem można poprzestać na padzie ale prawdziwy fun to kierownica. Shifter w GTS należy sobie darować. Optymalne rozwiązanie to manetki .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są wśród nas zawodnicy którzy mają za sobą kilka setek wyścigów, do nich kieruję głównie to pytanie.
Instrukcję czytałem ledwo pobieżnie, ale nie sądzę by Polyphony Digital obwieścił jakieś zasady punktowania analogiczne do 
rzeczywistych motosportów. Co Wam podpowiada Wasze doświadczenie w kwestii premiowania PK w kilku hipotetycznych sytuacjach.
1/ Pole Position utrzymujemy i dojeżdżamy jako pierwsi
2/ awansujemy powiedzmy z miejsca 2-5 o 2-3 pozycje
3/ z pozycji 1-3 spadamy o 2-3 pozycje
4/ startujemy z ostatniej pozycji (bez sesji kwalifikacyjnej) i poprawiamy pozycję z np. 16 na 8   (świadomie piszę o pozycji 8 bo nie wiem

     czy miejsca 1-6 są w jakiś sposób wyżej premiowane w całej stawce niezależnie od pozycji startowej i poprawionej pozycji)

Jakie są Wasze typy w ocenie powyższych sytuacji w zakresie powiedzmy od -5 do +5

 

Czy sytuacja opisana w pkt.4 jest korzystniejsza niż ta opisana w pkt 3 (wszak wyprzedziliśmy aż ośmiu zawodników)?

A tak poza tym uważam, że PK powinien być przedstawiany również w punktach (tak jak ogólny PD) w granicach powiedzmy 1-100.
Osiągnięcie 100 zmieniałoby nam kategorię. Po każdym wyścigu byłaby szansa sprawdzić jak nam poszło a nie tylko iluzoryczna ocena długości paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Moim zdaniem najlepszy sposób to punkt 4 ale to takie gdybania bo do końca już sam nie wiem jak gra to punktuje-pytanie jeszcze jakie osoby z jaką klasą jadą w danym wyścigu  czy twoja klasa jest wyższa/niższa.

 

W ligach Forza 7 jest to lepiej rozwiązane bo zaczynasz z klasą 5 i powoli musisz awansować aż do klasy 1-dla każdej klasy masz przewidziane różne wyścigi.

Po każdym wyścigu masz rozpiskę ile punktów za pozycję startową,ile zaliczyłeś punktów na +/- zależnie od czystej/brudnej jazdy i na koniec podsumowanie twojego rozwoju kierowcy.

Edytowane przez MrArt-PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@utracjusz - jeśli chodzi o farmienie samych PK (zamiast PP i wygranych do trofeum) to najlepsza jest opcja nr 4 i jest to osobiście przeze mnie sprawdzone.
Jak było widać po moich statystykach z B/A spadłem do E/E i staram się obecnie utrzymywać w tej randze by nabić trofeum za 90+ wygranych. 
Z doświadczenia wiem, że z D/E do B/A w sprzyjających warunkach  można dojść w maksymalnie 6 wyścigów.
Teraz po przejechaniu ledwie jednego wyścigu na Monzy parę dni temu wbiłem z E/E na D/C - o ile PK mocno mi nie wzrosło bo startowałem z PolePosition i dojechałem pierwszy, tak PFP wzrosło mocno biorąc pod uwagę że to tylko jeden wyścig. 
Z poprzednich prób wiem, że startowanie z pozycji 16 to najlepsze co można robić jeśli chce się boostować PK.
Głównie dlatego, że PK wzrasta za różnicę między pozycją startową a pozycją końcową, im większa różnica na plus tym więcej PK dostajesz.
I odwrotnie, możesz przejechać czysty wyścig ale dojechać na pozycji takiej samej lub gorszej niż startowa i PK nawet nie ruszy.

Co do Polyphony to oni wielu rzeczy nie wyjaśniają głównie dlatego, że po 7 miesiącach od wydania gry sami nie maja pojęcia jak ich systemy działają i dlaczego z taką losowością. 
Nie liczę już na jakąkolwiek poprawę chociażby systemu kar czy naliczania punktów, bo oni tego nie zmienią na lepsze i po dziś dzień ścięcie zakrętu o milimetr daje ci ponad 3 sek kary w zależności od toru ale chamskie wywalczenie pozycji z wywaleniem kierowcy na ostatnią lokatę daje 1,5s kary xD


 

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tm-tz napisał:

(...)Głównie dlatego, że PK wzrasta za różnicę między pozycją startową a pozycją końcową, im większa różnica na plus tym więcej PK dostajesz.
I odwrotnie, możesz przejechać czysty wyścig ale dojechać na pozycji takiej samej lub gorszej niż startowa i PK nawet nie ruszy. (...)

 Przy tak obowiązującej zasadzie start i dojechanie na pierwszej pozycji byłoby wyjątkowo bezsensowne. Nie sądzę by to aż tak spieprzyli.

Jeszcze gorszym wariantem byłby spadek  o 1, 2 pozycje będąc  na starcie w ścisłej czołówce.

Niewiele by to miało wspólnego z prawdziwymi wyścigami.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zawsze możesz sprawdzić sam jak to działa, tylko nie zdziw się jak wyjdzie że mam rację. 

W instrukcji widnieje takie coś, co potwierdza moją wersję - lepsze wyniki, rosnie PK, gorsze - nie rośnie. Zrób lepszy wynik od Pole Position ;)IMG_20180520_225944.thumb.jpg.e4d2bdf172dc403aea7b03da77f851cf.jpg

Edytowane przez tm-tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 20.05.2018 o 11:02, utracjusz napisał:

Są wśród nas zawodnicy którzy mają za sobą kilka setek wyścigów, do nich kieruję głównie to pytanie.
Instrukcję czytałem ledwo pobieżnie, ale nie sądzę by Polyphony Digital obwieścił jakieś zasady punktowania analogiczne do 
rzeczywistych motosportów. Co Wam podpowiada Wasze doświadczenie w kwestii premiowania PK w kilku hipotetycznych sytuacjach.
1/ Pole Position utrzymujemy i dojeżdżamy jako pierwsi
2/ awansujemy powiedzmy z miejsca 2-5 o 2-3 pozycje
3/ z pozycji 1-3 spadamy o 2-3 pozycje
4/ startujemy z ostatniej pozycji (bez sesji kwalifikacyjnej) i poprawiamy pozycję z np. 16 na 8   (świadomie piszę o pozycji 8 bo nie wiem

     czy miejsca 1-6 są w jakiś sposób wyżej premiowane w całej stawce niezależnie od pozycji startowej i poprawionej pozycji)

Jakie są Wasze typy w ocenie powyższych sytuacji w zakresie powiedzmy od -5 do +5

 

Czy sytuacja opisana w pkt.4 jest korzystniejsza niż ta opisana w pkt 3 (wszak wyprzedziliśmy aż ośmiu zawodników)?

A tak poza tym uważam, że PK powinien być przedstawiany również w punktach (tak jak ogólny PD) w granicach powiedzmy 1-100.
Osiągnięcie 100 zmieniałoby nam kategorię. Po każdym wyścigu byłaby szansa sprawdzić jak nam poszło a nie tylko iluzoryczna ocena długości paska.

 

Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, jednak postaram się odpowiedzieć tak jak ja to widzę.
Przede wszystkim, ilość przyznanych bądź odjętych punktów kierowcy zależą od tego na jakich graczy trafimy. Na ten moment przyjmijmy jednak, że mamy rangę B. Odniosę się po kolei do każdego z punktów:

1. Tutaj oczywiście będzie wzrost PK, ilość przydzielonych punktów zależy od ogólnej siły pokoju. Trafiając na ludzi z A, dostaniemy większy kawałek tortu aniżeli pokonując samych C (mimo wyższej rangi dalej jakaś mała ilość wpadnie).
2. Pozycja startowa jako-taka nie wpływa na wynik końcowy, ale to jakich kierowców wyprzedzimy. Startując z 5 pozycji, ale mając przed i za sobą graczy C, dalej tracimy punkty jeżeli nie uda nam się wbić na pierwsze miejsce. Dojeżdżamy na 3 miejscu, odbieramy 15 graczom C (hipotetycznie) po 10 punktów, ale 4 pierwsze pozycje odbiorą nam po 100 punktów. Innymi słowy i tak będziemy na minusie.
3. Analogiczna sytuacja jak w 2 punkcie.
4. Jeżeli pokój będzie zapełniony samymi A, to poprawiając pozycję z 16 na 8, zdobywamy punkty. Z kolei będąc z samymi C, tracimy je.

Wszystko rozchodzi się o ogólny poziom pokoju. Zasada jest stosunkowo prosta. Jeżeli jesteśmy kierowcą który ma najwyższą rangę w pokoju to będąc już na 2 miejscu (w zależności z kim przegramy oraz wygramy) możemy stracić PK. Przedstawię to może na liczbach:

Kierowca X rangi B - 25000 punktów.


W pokoju oprócz niego znajdują się:

 

6 graczy klasy C po 5000 punktów każdy, oraz 13 ludzi rangi B z 20000 punktów na głowę.

I tak:
a) startujemy z pierwszej pozycji, kończymy na tej samej - zabieramy z C po 20 punktów od każdego, z B po 50.
b) kończymy na 5 miejscu, 2 z C jak i B przed nami. Tutaj panowie z C zabierają nam po 200 punktów, B po 70.

 

Dlaczego tak dużo tracimy? Ponieważ gra widzi nas jako najlepszego gracza w lobby, zawsze słabsi kierowcy zabierają więcej punktów tym lepszym. Nigdy na odwrót.
Natomiast co do premiowania np. top 3, wydaje mi się, że to nie funkcjonuje. Zdarzyło mi się raz dojechać na drugim miejscu za gorszym kierowcą i mimo to PK mi spadł.

Do śledzenia swoich statystyk polecam stronę:
Kudosprime

Dla porównania czasów z innymi w regionie:
gran-turismo.com


Oraz dla pozostałych poczynań w tym na którym miejscu jesteśmy w państwie/regionie itd.
jasonguernsey.net
 

Edytowane przez ShadowEX
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ShadowEX napisał:

1. Tutaj oczywiście będzie wzrost PK, ilość przydzielonych punktów zależy od ogólnej siły pokoju. Trafiając na ludzi z A, dostaniemy większy kawałek tortu aniżeli pokonując samych C (mimo wyższej rangi dalej jakaś mała ilość wpadnie).
2. Pozycja startowa jako-taka nie wpływa na wynik końcowy, ale to jakich kierowców wyprzedzimy. Startując z 5 pozycji, ale mając przed i za sobą graczy C, dalej tracimy punkty jeżeli nie uda nam się wbić na pierwsze miejsce. Dojeżdżamy na 3 miejscu, odbieramy 15 graczom C (hipotetycznie) po 10 punktów, ale 4 pierwsze pozycje odbiorą nam po 100 punktów. Innymi słowy i tak będziemy na minusie.
3. Analogiczna sytuacja jak w 2 punkcie.
4. Jeżeli pokój będzie zapełniony samymi A, to poprawiając pozycję z 16 na 8, zdobywamy punkty. Z kolei będąc z samymi C, tracimy je.

I to jest największe kuriozum tej gry.
Wystarczy, że gracz niższy rangą a nierzadko takich wrzuca do lobby, wywali nas w zakręcie, stracimy z pozycji 3 na 6-7 co nie jest wcale trudne i automatycznie to my jesteśmy stratni a taka ku*wa zyskuje ;)
Powtarzam to od dnia premiery, że GTS niewiele ma wspólnego z "real driving simulator" czy jakimkolwiek skillem bo rządzi tu przypadek. Premiuje się cwaniaków i coraz rzadziej dziwi mnie że ktoś jeździ jak skończony sk*wiel.

Sam stosuję zasadę "Zrujnuj mój wyścig a zrujnuje twój" i po prostu mszczę się za wszelką cenę na takim delikwencie. 
Jeszcze jak sie trafi kilka razy z rzędu w lobby to miód dla mojego ego i facet nie ma życia.
Na chwilę obecną mam w czterech literach system PK i PFP, czekam spokojnie na tory, które w dziennych znam na pamięc i w randze E/E czy nawet D/E nabijam sobie zwycięstwa i PP do trofki, wisi mi zdrowa rywalizacja bo próżno takiej oczekiwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tm-tz Nie lepiej byłoby się po prostu nauczyć szybciej jeździć? Raz, że kultura większa w wyższych rangach, dwa mszczenie się nigdy nie było dobrym wyjściem. Rozumiem - nerwy biorą, ale uważam, że w grach wyścigowych swoją kulturę i wyższość nad innymi przelewamy na tor przede wszystkim czysto jeżdżąc z szacunkiem do drugiego gracza. Jasne, są "dive-bomberzy", którzy tylko czekają na wypchnięcie z trasy. Starajmy się być od nich lepsi. Nie teraz, to w innym wyścigu, a jak nie w innym, to potrenuje i podciągnę PK. Takie jest moje zdanie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, ShadowEX napisał:

@tm-tz Nie lepiej byłoby się po prostu nauczyć szybciej jeździć? Raz, że kultura większa w wyższych rangach, dwa mszczenie się nigdy nie było dobrym wyjściem. Rozumiem - nerwy biorą, ale uważam, że w grach wyścigowych swoją kulturę i wyższość nad innymi przelewamy na tor przede wszystkim czysto jeżdżąc z szacunkiem do drugiego gracza. Jasne, są "dive-bomberzy", którzy tylko czekają na wypchnięcie z trasy. Starajmy się być od nich lepsi. Nie teraz, to w innym wyścigu, a jak nie w innym, to potrenuje i podciągnę PK. Takie jest moje zdanie.

Ja już przestałem wierzyć ze tu chodzi o granie w grę. Gość jest masochista i to mu sprawia perwersyjna przyjemność.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×