MagEllan 2738 Posted February 4, 2016 (edited) Witajcie kierowcy :) postanowilem zalozyc watek w ktorym bedziemy mogli wymieniac sie spostrzeniami na tmat ustawien jak i samymi ustawieniami, a takze zadawac pytania na temat ustawien. Jak do tej pory bazowalem na: http://projectcarssetups.eu/ Ustawieniach Jacka Spade: https://www.gtplanet.net/forum/threads/wheel-settings-ps4-from-jack-spades.328426/#post-10691663 znalazlem tez to: http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files&p=891198&viewfull=1#post891198 Poki co testuje moje Clio na roznych torach, a takze przejechalem 2 eventy. Od zawsze nie lubilem zbyt mocnego FF (mam czuc auto, a nie walczyc z kierownica), wiec master scale w ustawieniach clio zmiejszylem z sugerowanych przez Jacka (ustawienia classic) 38 na 20. Niemniej mam jeden zasadniczy problem, auto przy jezdzie prosto i delitanych ruchach kierownica nie bardzo lapie FF. Sproboje to opisac porownawczo - w GT6 jadac prosto i przyspieszajac czujemy lekkie bicie kierownicy, a puszczenie jej owocuje tym ze auto zaczyna sie bujac kolo kierownicy tez az do momentu utraty przyczepnosci. Jesli chodzi o dead zones mam wylaczone wszystkie z wyjatkiem sprzegla (ktorego i tak nie posiadam mam T300RS i stockowe pedaly). I tutaj pytanie ktora z sil powinna nieco usztywnic kierownice przy jezdzie na wprost i wyeliminowac "luz"? Edited February 4, 2016 by MagEllan 1 Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted February 4, 2016 Ustaw Fx, Fy, Fz i Mz wg. moich zaleceń. Share this post Link to post Share on other sites
Tachograf 211 Posted February 4, 2016 (edited) To może ja to jakoś skromnie podsumuję i komuś w prosty sposób pomogę. moje ustawienia do THRUSTMASTER T150 1. kierownica ustawiona na 900 stopni (4 błyski diody MODE - trzymamy przycisk MODE i lewym bądź prawym krzyżakiem ustawiamy odpowiednią wartość) 2. reset ustawień (w grze) 3. kalibracja urządzenia 4. ustawienie wartości - steering deadzone - 0 - steering sensitivity - 50 - throttle deadzone - 0 - throttle sensitivity - 50 - brake deadzone - 0 - brake sensitivity - 40 - speed sensitivity - 0 - damper saturation - 0 - force feedback - 100 5. ustawień opcji force feedback (przycisk R2) - TYRE FORCE - 42 i to wszystko, reszte zostawiamy defaultowo 6. ostatni i bardzo ważny krok to manewry w pitstopie, zakładka force feedback. Udajemy się na stronę http://pcars.oscarolim.pt/carsi ustawiamy samochód według według wartości "classic" (innych nie testowałem), oczywiście odpowiednio dla danego samochodu. Są to obecnie najlepsze i najdłużej testowane przeze mnie ustawienia, do których nie mam zastrzeżeń :) Mam nadzieję że komuś pomogłem. Edited March 16, 2016 by Tachograf 1 Share this post Link to post Share on other sites
hakuna 47 Posted February 8, 2016 Wytłumaczy ktoś o co chodzi z poniższymi parametrami, fabrycznie niektóre auta mają oba parametry na 100 a inne na 0.01. -sztywność przy oddziaływaniu na ciało -tłumienie przy oddziaływaniu na ciało Testowałem ale nie bardzo łapię. Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted February 8, 2016 Można olać, nie ma to zasadniczego wpływu na zachowanie ffb. Share this post Link to post Share on other sites
Tachograf 211 Posted February 19, 2016 (edited) .... Edited March 16, 2016 by Tachograf Share this post Link to post Share on other sites
Sir Siekier 861 Posted February 19, 2016 wchodzilem na ta strone juz wczesniej ale nigdy nie chcialo mi sie nic dzialac. poprobuje dzis panie krzysiu! Share this post Link to post Share on other sites
Tachograf 211 Posted February 19, 2016 bo zamiast trenować tor jazdy to grzebiesz w ustawieniach samochodu, bez sensu bez sensu ... :P Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted February 19, 2016 Ustawienia dla T300 są kompletnie z czapy. W Fordzie master scale na 48!? Fz na 200? Kiere bym rozwalił po dwóch zakrętach :D Share this post Link to post Share on other sites
Tachograf 211 Posted February 19, 2016 (edited) Widzisz, chłopaki (topru i yelon) wczoraj testowali i są zadowoleni ... Edited February 19, 2016 by Tachograf Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted February 19, 2016 Z ciekawości dziś sprawdzę. Share this post Link to post Share on other sites
MagEllan 2738 Posted February 19, 2016 Ustawienia dla T300 są kompletnie z czapy. W Fordzie master scale na 48!? Fz na 200? Kiere bym rozwalił po dwóch zakrętach Zgodze sie ze master scale (w ustawieniach wozu) na poziomie 40-50 to walka z kierownica. Tak czy inaczej, moglbys sie podzielic jak zaczynales zabawe z ustawieniami. Z tego co widze domyslnie wozy niezaleznie od tego czy FWD czy RWD maja Fx, Fy, Fx plus jakies tam wygladzanie i te dla ktorych ogladalem ustawienia zero SoPa. Wsiadajac do nowego wozu i jadac na domyslnych i zmiejszajac li tylko master scale, absolutnie nie czuje wozu, bawiac sie ustawieniami samego wozu a nie FFB, zmienia sie cos moze na ciut lepiej, ale dalej sa momenty gdzie domyslam sie jak sie woz zachowuje i reaguje zamiast to czuc. Wiec z tego co widze kluczem do czerpania funu jest zabawa zarowno z ustawieniami FFB jak i ustawieniami wozu. Napisales wczesniej uzyj moich ustawien dla Clio ale chyba zapomniales podac gdzie owe moge znalezc. Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted February 19, 2016 Podał je Tacho pod moim postem. Na tej stronie nie pasuje mi też ustawienie wygładzania, ten parametr musi być na zero bo traci się efekty. Share this post Link to post Share on other sites
piotras3 224 Posted February 19, 2016 (edited) Mataman, niekoniecznie. Przecież można ustawić master scale na np. 100 i kierownica dalej może lekko chodzić bo wszystko patametry mają na to wpływ. Zgodzę się, że przy defaultowych czyli wszystkie parametry na 100 , to MS już na 30 jest za wysoki. Po za tym masz też główną siłę FF w opcjach, gdzie do końca nie wiadomo czy na konsoli trzeba dać 100, bo na kompie w profilerze thrustmastera zalecają zostawić 75, a w pcars dać 100. Przy konsoli do końca nie wiadomo ile mamy ustawione w sofcie. Co do tych ustawień od Tachografa, to widzę tam spore podobieństwo do tabelek Jack Spades. Ja raczej nie będę testował, bo pamiętam okres jak zamiast jeździć, traciłem czas ustawiając ten ff. Ja jakich ustawień bym nie używał to skala FZ zawsze u mnie jest minimum 120.Meggelan, bo domyśle ustawienia FF są z fizyki auta, więc są lipne bo nie ma żadnych dodatkowych efektów. Edited February 19, 2016 by piotras3 Share this post Link to post Share on other sites
MagEllan 2738 Posted February 19, 2016 Podał je Tacho pod moim postem. Sprawdze porownam ze swoimi. Meggelan, bo domyśle ustawienia FF są z fizyki auta, więc są lipne bo nie ma żadnych dodatkowych efektów. No na to bym liczyl, ale porownujac pare aut widzialem ze domyslne FFB byly bardzo zblizone (F x,y,z, z nieco innym wygladzaniem) i brak jakiegokolwiek SoP (ktore ma odpowiadac za sily z tylu). Wiec dlatego srednio mi to pasuje do fizyki auta. Jak rozwiazales problem siedzenia w opcjach zamiast jezdzic? zostawiasz domyslne zmiejszasz master scale i jedziesz? Share this post Link to post Share on other sites
piotras3 224 Posted February 19, 2016 (edited) Chodzi o to, że są obliczane bezpośrednio z fizyki czyli jest to tak zwany real ff(czyli zbliżony do tego co czujesz na kierownicy realnego auta) Jednak w simie powinno być więcej czuć na ff dlatego lepszy jest tak zwany fejk FF i po to są te ustawienia. Druga sprawa to słaby dźwięk opon w pcars i innych simach, który jak dla mnie zwiększa sporo imersje z grą i daje dziwne złudzenie czucia auta. Może gdy oglądamy to dźwięki opon z GT czy AC są wkurzające i przesadzone, ale gdy gramy bardzo pomagają. I tego mi najbardziej brakuje w pcars.Co do siedzenia w opcjach, chodzi Ci o opcje FF w danym aucie? Jeśli tak to po prostu ustawiam jednym schematem podobnym do tego co zaproponował Mataman tylko z większą skalą główną i FZ zawsze sporo ponad 120. Edited February 19, 2016 by piotras3 Share this post Link to post Share on other sites
MagEllan 2738 Posted February 19, 2016 OK, pewnie w weekend sproboje i zobacze co z tego wyjdzie. :) Na tej stronie nie pasuje mi też ustawienie wygładzania, ten parametr musi być na zero bo traci się efekty. No i wlasnie o to mi chodzi, ustawien masa, ale wyjasnien juz mniej. Z drugiej strony jakby podali funkcje ktore to przeliczaja to i tak pewnie nikt nie chcialby sie zaglebiac w to. Bo jesli mamy Fx i wygladzanie x. to poza organoleptycznymi testami nie wiemy co to znaczy. np (przyklad od czapy) Fx = 100 i Fx smooth=50 czy to oznacza ze sila Fx bedzie do wartosci 50 a potem nastapi jej wygladzanie? czy np ustawienie 50 bez wygladzania da ten sam efekt itd. Tu po prostu chodzi o to ze jesli mam ustawienia ktore maja znaczenie to chcialbym rozumiec jak one dzialaja. Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted February 19, 2016 Zawsze i wszędzie trzeba wyłączyć wygładzanie. Jak jest efekt zbyt mocny to trzeba regulować tym efektem, a nie dodawać wygładzanie. Share this post Link to post Share on other sites
AbovePL 26 Posted May 6, 2016 On 3.02.2016 at 1:45 PM, Tachograf said: To może ja to jakoś skromnie podsumuję i komuś w prosty sposób pomogę. moje ustawienia do THRUSTMASTER T150 1. kierownica ustawiona na 900 stopni (4 błyski diody MODE - trzymamy przycisk MODE i lewym bądź prawym krzyżakiem ustawiamy odpowiednią wartość) 2. reset ustawień (w grze) 3. kalibracja urządzenia 4. ustawienie wartości - steering deadzone - 0 - steering sensitivity - 50 - throttle deadzone - 0 - throttle sensitivity - 50 - brake deadzone - 0 - brake sensitivity - 40 - speed sensitivity - 0 - damper saturation - 0 - force feedback - 100 5. ustawień opcji force feedback (przycisk R2) - TYRE FORCE - 42 i to wszystko, reszte zostawiamy defaultowo 6. ostatni i bardzo ważny krok to manewry w pitstopie, zakładka force feedback. Udajemy się na stronę http://pcars.oscarolim.pt/carsi ustawiamy samochód według według wartości "classic" (innych nie testowałem), oczywiście odpowiednio dla danego samochodu. Są to obecnie najlepsze i najdłużej testowane przeze mnie ustawienia, do których nie mam zastrzeżeń :) Mam nadzieję że komuś pomogłem. Bardzo dobre ustawienia pod Thrustmaster T150. Testowałem kilka zagranicznych, które niby są perfekcyjne, a w praktyce samochód jeździł jak po lodzie na suchym asfalcie. Przy tych ustawieniach czuć pojazd i jeździ się mega przyjemnie. Od siebie polecam! Share this post Link to post Share on other sites
Kamil_GTI 0 Posted May 20, 2016 A macie Panowie może jakieś dobre ustawienia do driftu ? Chodzi o setup samochodów. Share this post Link to post Share on other sites
DeeS 99 Posted October 11, 2016 O 4.02.2016 o 11:17, MagEllan napisał: Witajcie kierowcy postanowilem zalozyc watek w ktorym bedziemy mogli wymieniac sie spostrzeniami na tmat ustawien jak i samymi ustawieniami, a takze zadawac pytania na temat ustawien. Jak do tej pory bazowalem na: http://projectcarssetups.eu/ czy te ustawienia pasują i są kompatybilne z PS4 ? Share this post Link to post Share on other sites
MagEllan 2738 Posted October 11, 2016 46 minut temu, DeeS napisał: czy te ustawienia pasują i są kompatybilne z PS4 ? to sa ustawienia roznych uzytkownikow, grajacych na roznych platformach i uzywajacych roznych kontrolerow. Czasami trafialem na takie ktore pasowaly a czasami ustawienia byly kompletnie od czapy. Share this post Link to post Share on other sites
DeeS 99 Posted October 11, 2016 7 minut temu, MagEllan napisał: to sa ustawienia roznych uzytkownikow, grajacych na roznych platformach i uzywajacych roznych kontrolerow. Czasami trafialem na takie ktore pasowaly a czasami ustawienia byly kompletnie od czapy. Mozna gdzieś znalezć setupy tylko dla PS4 ? Share this post Link to post Share on other sites
mataman 680 Posted October 11, 2016 Platforma nie ma znaczenia. Znaczenie ma rodzaj kontrolera. Share this post Link to post Share on other sites
DeeS 99 Posted October 11, 2016 2 minuty temu, mataman napisał: Platforma nie ma znaczenia. Znaczenie ma rodzaj kontrolera. Wlasnie wydaje mi się że jednak są różnice miedzy platformami. Przynajmniej tak było w Assetto Corsa . Co do Project Cars - mogę sie mylić ale może ktoś testował ? Share this post Link to post Share on other sites