Perez 30 Napisano 19 Luty 2016 PSX Extreme #223 Marcowy numer dostępny od 24.02 (środa) Prenumerata - wysyłka 21.02 (niedziela) Szczerze mówiąc, to nie pamiętam, czy za młodu miałem jakieś doświadczenia z wirtualną rzeczywistością. Złośliwi mogą stwierdzić, że jestem tak stary, że mam prawo nie pamiętać. Ja jednak wolę wersję, że skoro nie pamiętam, nie było to unikalne i szokujące doświadczenie, warte zakodowania na lata. Pewnie grałem na jakichś maszynach arcade, gdzie przykładało się twarz do obleśnego wizjera w stylu maski do nurkowania. W ogóle kiedyś gry VR miały tyle wspólnego z wirtualną rzeczywistością, co dzisiaj Call of Duty z prawdziwą wojną. Nawet z Virtual Boyem nie miałem (na szczęście?) przyjemności. Wychodzi więc na to, że po raz pierwszy posmakowałem tego egzotycznego owocu na targach E3 2014, bawiąc się Morpheusem na pokazie Sony. Prawie leżąc na ziemi na specjalne pufie, w wymiarze VR byłem skejterem, który na desce śmigał w dół po krętej drodze w górach. Omijając samochody, wjeżdżając między koła ciężarówek, biorąc ostre zakręty – sterując jedynie wychyleniami głowy w goglach. W tragicznej rozdziałce SD, z mocno mieszanymi wrażeniami, ale jednak – moja świadomość była w kompletnie innym świecie. W tym roku każdy z Was może tego doświadczyć. Tym razem ja będę złośliwy, pisząc: może wybrać się do takiego świata VR, na jaki go będzie stać. Ja niedawno sprawiłem sobie kartonowe gogle VR do smartfonu, za szalone 20 zł. Żadna kasa, więc dla beki – czemu nie? Jednak to tylko marna namiastka wirtualnej rzeczywistości, jaką zaoferują nam w tym roku największe firmy, które wzięły się za bary z tematem. Tanio nie będzie – to na pewno, ale jakość musi kosztować. Bo mam nadzieję, że tę rewolucję sprzeda nam jakość, a nie hasło „jakoś to będzie”. Hype jest wielki – nieprzypadkowo tylu gigantów branży technologicznej jednocześnie pracuje nad swoimi goglami (ostatnio słychać też o Apple i Google – nowe gogle tych drugich mają być samodzielne, nie wymagając do pracy PC, konsoli czy telefonu). Jednak jako gracze najlepiej wiemy, że hype może być też zgubny. Temat VR wraca po wielu latach, technika poszła do przodu, mamy potężne konsole i PC, ale czy to gwarantuje sukces? Wstępne wnioski spróbujcie wyciągnąć sami, zapoznając się z jednym z naszych największych Tematów Numeru. Przetestowaliśmy wszystkie nadchodzące i dostępne systemy VR, najlepsze gry, wskazujemy plusy i minusy technologii i dyskutujemy w gronie redakcyjnym. Czy nadchodzi prawdziwa rewolucja w grach wideo? [Grzegorz 'Butcher' Drabik] PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!TEMAT NUMERUWirtualna rzeczywistość AD 2016 CO NOWEGOAssetto CorsaDangerous GolfFinal Fantasy VII RemakeResident Evil: Umbrella CorpsSong of the DeepStar Fox Zero PLAYTESTYHitmanHomefront: The Revolution RECENZJEAgatha Christie – The ABC MurdersBravely Second End LayerCobaltDying Light: The FollowingEtrian Odyssey 2 Untold: The Fafnir KnightFinal Fantasy ExplorersGravity Rush RemasteredLayers of FearLEGO Marvel’s AvengersNaruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4Not a HeroPokémon Super Mystery DungeonRise of the Tomb Raider – Baba Yaga – Świątynia wiedźmyRise of the Tomb Raider – Tryb wytrzymałościStreet Fighter VThe WitnessUnravelWorld of Tanks PORADNIKCall of Duty: Black Ops III HARDKORTOP gier WTF?! Piracy harms consumers Przez pryzmat serii – Far CryStyliści branży – Jonathan BlowZgrentgen – Święta bez choinki?Zła i dobra cenzuraAlternatywy dla konsolGra w kinoKartoteka – Hironobu Sakaguchi RETROTrzeba znaćCzytelnia – „Armada” Pegasus zone – Honey Peach Kult plastiku – Family Computer Disk SystemHistoria gier wideo w Polsce (cz. XV)To było grane – ManhuntComix Zone – Komiksowy Wiedźmin sprzed lat FELIETONYZ dziennika gracza [Dżujo]Fabularna tawerna [Zax]Od gracza dla graczy [Mazzi]Savepoint [Michał Walkiewicz]Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]New Game Plus [Mielu]Okiem maniaka [butcher] STAŁE RUBRYKICo nowego Ohayo NipponTestyHyde ParkGraczpospolitaRegion FilmowyGłos LuduListy PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!PRENUMERATA zostanie wysłana w niedzielę, 21.02. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adick007 872 Napisano 19 Luty 2016 Kolejny gruby numerek do kolekcji :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Perez 30 Napisano 24 Luty 2016 Nowy numer od dzisiaj w sprzedaży - tradycyjnie w stacjonarnych punktach z prasą, jak również w formie elektronicznej - PDF lub e-Kiosk. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 24 Luty 2016 Ta okładka to tak dwuznacznie trochę może wyglądać :P Chyba, że taki był cel :D 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach