Skocz do zawartości
Perez

PSX Extreme 229

Rekomendowane odpowiedzi

PSX Extreme #229

001okl_226.jpg

 

Wrześniowy numer dostępny od 31.08 (środa)

Prenumerata - wysyłka 28.08 (niedziela)

 

Cytuj

[Grzegorz "Butcher" Drabik]: "Dawaj konkretne daty!” – rzuciłem do Rogera po drugiej stronie łączy. Siedziałem akurat przed laptopem, jak co roku rezerwując ekipie jadącej na gamescom noclegi w Kolonii. Klik, klik, klik – załatwione. Dostałem potwierdzenie rezerwacji, przesłałem Rogerowi na maila – jako szefowi „extremalnych kolonii” – i zapomniałem o sprawie. Mija miesiąc. Wychodzę z kina – na telefonie paniczne SMS-y od Rogera. „Zadzwoń!”. Skojarzyłem, że ekipa siedzi właśnie w samochodzie i zapyla za niemiecką granicę. Dzwonię. Okazuje się, że rezerwacja noclegów dotyczy...ła poprzedniego tygodnia – wtedy, przez telefon, Roger podał mi z pamięci złe daty. Teraz 5 osób jest w drodze do Kolonii i nie mają gdzie się zatrzymać. Dzień przed targami. Roger szuka pomocy wśród znajomych na Facebooku, ja wbijam w Internet i rezerwuję im prywatne mieszkanie – oczywiście 50% drożej niż miesiąc wcześniej. Pożar ugaszony. Ale za pierwszą rezerwację hotel kasy nie zwróci. „Ja myślałem, że wy tak sobie w tym PE zawsze wymyślacie, a to jednak na serio” – komentują znajomi na Fejsie. „Stary, dobry Extreme” – dorzuca Koso.

 

Najważniejsze, że – jak głosi stare przysłowie – wszystko dobre, co się dobrze kończy. Tak samo będę patrzył na swoją karierę z PSX Extreme, która właśnie dobiega końca. Trzymacie w rękach ostatni numer tworzony pod moim przywództwem, który zamyka moje ostatnie Okiem Maniaka. Wracam do roli „zwykłego” czytelnika – tak, jak robiłem to od narodzin pisma w 1997 r. do roku 2004. Wtedy zaczęła się moja extrimowa kariera pod czujnym okiem Ściery. 12 lat to kawał czasu, zwłaszcza gdy mówimy o pracy w jednym miejscu. Ale dla mnie nigdy nie była to zwykła praca. „Rób to, co kochasz, a nigdy nie będziesz pracował” – głosi inne mądre powiedzenie i tak widzę swoje lata wśród zwariowanej ekipy zgRedów. Uznałem jednak, że w moim życiu pora na zmiany – nowe wyzwania i nowe doświadczenia. Oczywiście wciąż związane z branżą gier – mam nadzieję, że to się nigdy nie zmieni. Mam też nadzieję pojawiać się od czasu do czasu na łamach PE, żebyście kompletnie o mnie nie zapomnieli. Pałeczkę lidera przejmuje po mnie Roger, wspierany przez Rozba w roli zastępcy (dotychczasowy zastępca – Perez – przejmuje po Rogerze obowiązki sekretarza redakcji). Ludzie świetnie Wam znani od lat, doświadczeni, sprawdzeni, z głowami pęczniejącymi od pomysłów. Sam jestem niezmiernie ciekaw, jakie nowe lądy przed nami odkryją. Do przeczytania więc...

 

[Roger Żochowski]: Stało się! W końcu wygryzłem Rzeźnika ze stołka. Teraz będzie już z górki. Testy gier na PC, newsy o lalkach Barbie, branżowe ploteczki i cycki. Dużo cycków. A tak już zupełnie poważnie. Gdy w roku 1997 kupiłem pierwszy numer PSX Extreme, chłonąc jak gąbka wodę informacje o grach, w najśmielszych snach nie przypuszczałem, że moje wypociny trafią kiedyś na łamy Szmatławca. Tymczasem po 20 latach przyjdzie mi stanąć na czele ekipy wariatów, która tak jak ja kocha gry i fascynuje się nimi od dzieciaka. To dla mnie duże wyróżnienie, zaszczyt i wyzwanie, bo zarówno Ściera, jak i Butcher przez wiele lat dostarczali co miesiąc magazyn wypełniony po brzegi konkretną treścią. I to mimo wielu przeciwności losu, słynnych spóźnień Pierdzącego Oszołoma czy niespodziewanych awarii Kaliego, przy których tsunami to mała Miki.

 

Oczywiście to nie jest tak, że Butcher znika z łamów PE. Rzeźnik postanowił rozpocząć nowy rozdział w życiu zawodowym, ale w przeciwieństwie do zmęczonego branżą Ściery, wciąż jara się nowymi grami i jeszcze na pewno przeczytacie jego teksty w magazynie. Bo pióro ma przecież najwyższej próby i żal byłoby stracić taki talent. O redakcyjnych libacjach z jego udziałem nie wspominając. 

 

Osobiście jestem wdzięczny losowi za to, że przez te wszystkie lata na PSX Extreme miałem okazję spojrzeć z dwóch różnych perspektyw – najpierw wiernego czytelnika i psychofana Ściery, a od 9 lat redaktora w ekipie współtworzącej pismo. Chciałbym więc w kolejnych numerach nie tylko rozwijać wypracowaną przez moich poprzedników formułę, wdrażając nowe pomysły, ale też ściągnąć z powrotem zgRedów, na tekstach których sam się wychowałem. Czy uda mi się ta sztuka? Mam nadzieję, że już za miesiąc będziecie mogli poczuć tego przedsmak, w czym wspierał będzie mnie Rozbo, który dołączył na stałe do naszej znerdziałej ekipy. Możecie tradycyjnie liczyć na materiały stawiające na profesjonalizm, oparte na naszej ciężkiej pracy, ale tworzone na luzie i ze szczyptą mitycznej trzody, za którą wielu stałych czytelników tęskni. W tym również niżej podpisany. Do przeczytania za miesiąc. 

 

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMAT NUMERU - GAMESCOM 2016
Intro – Kino drogi w extremalnym wydaniu
Battlefield 1
BioShock: The Collection
Call of Duty: Infinite Warfare
Dead Rising 4
Destiny: Rise of Iron
FIFA 17
Final Fantasy XV
Forza Horizon 3
Gears of War 4
Gran Turismo Sport
Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana
Injustice 2
Kursk
Metal Gear Survive
Moto Racer 4
NBA 2K17
NieR: Automata
Prey
Pro Evolution Soccer 2017
ReCore
Regalia: Of Men and Monarchs
Resident Evil VII
Rise of the Tomb Raider: 20. Rocznica Serii
Robinson: The Journey VR
Seven: The Days Long Gone
Shadow Warrior 2
Sniper Elite 4
Star Trek Bridge Crew
Star Wars: Battlefront – Rogue One: X-Wing VR Mission
Steep
Syberia 3
Tekken 7
The Surge
Titanfall 2
Torment: Tides of Numenera
Vampyr
Watch_Dogs 2
 
CO NOWEGO
Conan Exiles
Prey for the Gods
Skylanders Imaginators
Xbox One S – test
 
PLAYTEST
We Happy Few
 
RECENZJE
Abzu  
Adr1ft  
Armikrog
Assetto Corsa
Batman: The Telltale Series – Episode 1: Realm of Shadows  
Bound  
Deus Ex: Rozłam Ludzkości  
F1 2016  
Fallout 4: Vault-Tec Workshop
Hitman: Episode 4 – Bangkok
Hyper Light Drifter  
I am Setsuna
No Man’s Sky  
Worms W.M.D.
 
HARDKOR
Jak powstają trailery?
Pokémon – kulisy fenomenu
PESEL gier wideo
gamescom – targi oczami świeżaka
Multimedialny odlot – pierwsze konsole CD-ROM
Przez pryzmat serii – Pokémon
Kartoteka – Tetsuya Takahashi
Styliści branży – DONTNOD
 
RETRO
Trzeba znać
Moje retro  
Pegasus zone – Tekken 2
Kult plastiku – PediSedate
Historia gier wideo w Polsce (cz. XXI)
Tru Story – Szaleństwo przełomu wieków
Comix Zone – Kino zwariowało na punkcie komiksów
 
FELIETONY
Z dziennika gracza [Dżujo]
Fabularna tawerna [Zax]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [Butcher]
 
STAŁE RUBRYKI
Co nowego 
Ohayo Nippon
Test – RetroStation
Hyde Park
Graczpospolita
Region Filmowy
Głos Ludu
Listy
 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

 

PRENUMERATA zostanie wysłana w niedzielę, 28.08. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczę..... Jaki ja jestem stary. Pamietam nr1 szmatławca (liceum, ach te czasy). Popsuliście mi weekend;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×