Jump to content

Recommended Posts

Hej Hej

 

Śledzę grę od dłuższego czasu i mam mieszane odczucia co do niej.

NA SPORY PLUS: Uniwersum, konstrukcja świata, realia, system walki 

 

Nie ukrywajmy jednak najbardziej istotnej kwestii to tytuł multiplatformowy WIĘC, to nie może się udać :38_worried: bo moc PS4/XBoxONE moim zdaniem stopuje to co chciali by dostarczyć twórcy...

 

No i świeży gameplay ;) (popup z początku wręcz yebie po oczach, a animacja to drewno i CO Z TEGO??? Mnie kupili ;) Na premierę, może nie, ale na  100% grę nabędę)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Nie do końca stopuje, to zależy jak na to spojrzeć. Twórcy gier lubią używać takie wymówki jeśli nie potrafią odpowiednio zoptymalizować gry pod daną platformę. Kingdom jest generalnie ładne, ale prezentuje się w wielu miejscach dość drewniano, co występuje najpewniej bez względu na platformę - wina konsol? Nie. Natomiast jak najbardziej jest to wina studia, które tworzy grę - brak możliwości, pieniędzy i odpowiednich ludzi, dlatego wygląda to jak wygląda.

 

Wiedźmin 3 przykładowo został dość dobrze zoptymalizowany pod konsole i wiele narzekań nie było. O exach nie będę mówił, bo one z zasady mają wyciągać z danej platformy max.

 

Przechodząc do gry, na Kingdom czekam, wygląda ładnie, chociaż widać braki w tej grze i mam wrażenie jakbym widział Obliviona na sterydach, zakres ruchów i generalnie animacja postaci zdaje się być dość ograniczona. Podoba mi się koncept Action RPG bez elementów fantasy, co w sumie kupiło mnie od samego początku. Życzę tej grze jak najlepiej, ale wydaje mi się, że to może być dopiero przedsmak tego co stworzą po ewentualnym ( nawet umiarkowanym ) sukcesie tej gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bry...

 

Już zaraz będzie, już za rogiem, zbliża się wielkimi krokami... ;)

 

 

Kingdom Come: Deliverance

 

Kingdom-Come-Deliverance-Preview-01-Head

 

Kingdom Come: Deliverance to gra z gatunku RPG, której akcja została osadzona w Europie Środkowej na początku XV wieku. Grę cechuje realizm historyczny (twórcy określili ją żartobliwie jako Dungeons & No Dragons), a także nieliniowa fabuła, otwarta struktura świata, skomplikowany system walki i efektowna oprawa graficzna (tytuł korzysta z technologii CryEngine 3).

 

W ostatnich latach produkcje spod znaku action RPG stały się jednym z najpopularniejszych gatunków gier, z chęcią rozwijanych niemalże na wszystkich liczących się platformach sprzętowych. Jak dotąd jednak, w ręce graczy trafiały głównie produkcje, osadzone w realiach fantasy i wypełnione wszelakiej maści potworami oraz magicznymi przedmiotami. Na tym polu zdecydowanie wyróżnia się produkcja niezależnego czeskiego studia Warhorse pod nazwą Kingdom Come: Deliverance na Xbox One, która w przeciwieństwie do konkurencji przenosi graczy w realia historyczne, a konkretnie do początków XV wieku. Ekipa złożona w większości z doświadczonych deweloperów, mających na swoim koncie m.in. kultową Mafię z 2002 roku, w pracy nad grą wzorowała się na wielu ikonicznych dla gatunku tytułach, takich jak serie The Elder Scrolls czy Mount & Blade. Jednocześnie czerpano też inspiracje z wielu nowszych produkcji, w skutek czego elementy modelu walki oraz poziom trudności mogą budzić skojarzenia z cyklem Dark Souls, zaś sposób prowadzenia i rozwijania fabuły z bliskim nam Wiedźminem 3.

 

Fabuła

 

Fabuła gry osadzona została w Europie Środkowej na początku XV wieku. Akcja właściwa rozpoczyna się w roku 1403, a więc kilkanaście lat przed krwawymi wojnami husyckimi, które wstrząsnęły nie tylko Czechami, ale także Królestwem Niemieckim czy Polskim, rządzonym w owych czasach przez Władysława Jagiełłę. W Kingdom Come: Deliverance wcielamy się w postać syna kowala, młodzieńca imieniem Henry. Kiedy pewnego dnia jego wioska zostaje zrównana z ziemią przez przetaczające się armie wroga, protagonista poprzysięga wypełnić ostatnią wolę ojca i dokonać zemsty na sprawcach napaści. Kierowany chęcią odwetu Henry szybko zostaje wplątany w wielką politykę oraz sieć intryg, co w konsekwencji postawi przed nim znacznie trudniejsze zadanie uratowania prawowitego władcy swego kraju i przywrócenia porządku w państwie. Realizacja tego celu zajmie naszemu bohaterowi dobrych kilka lat, podczas których odwiedzi on różne rejony Europy Środkowej i weźmie udział w całym szeregu wydarzeń historycznych oraz autentycznych bitew.

 

Mechanika

 

Rozgrywka w Kingdom Come: Deliverance na platformie Xbox One toczy się w rozległym, otwartym świecie średniowiecznej Europy Środkowej. Sama mechanika zabawy nie odbiega w znacznym stopniu od większości współczesnych RPG-ów akcji, tak więc podczas rozgrywki, obserwowanej z perspektywy pierwszej osoby, przychodzi nam walczyć, prowadzić rozmowy z postaciami niezależnymi, rozwijać umiejętności, parać się rzemiosłem i dbać o swoje wyposażenie, a także wykonywać rozmaite zadania główne i poboczne odznaczające się sporą swobodą realizacji, a co za tym idzie nieliniowego rozwijania fabuły. W toku gry do naszego bohatera dołączają też różni towarzysze, przez pewien czas wspierając go swoimi umiejętnościami w walce i wykonywaniu zadań. W odróżnieniu od większości gier z tego gatunku, utrzymanych najczęściej w konwencji fantasy, Kingdom Come: Deliverance osadzone zostało w realiach historycznych. Podczas rozgrywki nie spotykamy więc żadnych potworów ani magicznych przedmiotów, a na czoło wysuwa się wierne przedstawienie epoki, co znajduje również odzwierciedlenie m.in. w systemie rozwoju bohatera. W grze zabrakło typowego systemu klasowego, a nasz protagonista – opisany czterema podstawowymi współczynnikami (zdrowie, kondycja, głód i senność) – może rozwijać się w różnych kierunkach, wykorzystując np. umiejętności wojownika, barda czy złodzieja. Co ciekawe, Henry kształtuje swoje talenty nie tylko dzięki wykonywaniu zadań, ale także za sprawą czytanych książek i spotykanych nauczycieli. Istotną rolę w grze pełni walka, której daleko do typowo zręcznościowego modelu. Twórcy dokładnie odtworzyli bowiem prawidła średniowiecznej szermierki, co zaowocowało realistyczną i niezwykle wymagającą mechaniką, z możliwością zadawania ciosów w różne części ciała, blokowania, parowania czy zbijania wrogiego oręża. Warto jednocześnie odnotować, że w toku rozgrywki nasz protagonista bierze udział nie tylko w indywidualnych pojedynkach, ale także w epickich oblężeniach, gdzie czekają nas starcia z udziałem setek postaci. Na szczególną uwagę zasługuje także niezwykle rozbudowany system ekwipunku. Bohater zakłada na siebie aż szesnaście różnych elementów zbroi lub ubioru, które dodatkowo układają się w warstwy, co daje nam w sumie niezliczoną ilość kombinacji. Sporą część przedmiotów, a także szereg przydatnych wywarów Henry wytwarza zaś samodzielnie, za sprawą zrealizowanego w formie minigier systemu rzemiosła.

 

Tryby gry

 

Produkcja studia Warhorse koncentruje się w całości na fabule w trybie rozgrywki jednoosobowej, tak więc w grze nie znajdziemy żadnej formy zabawy w wariancie multiplayer.

 

Kwestie techniczne

 

Wydany na platformie Xbox One Kingdom Come: Deliverance korzysta z zaawansowanego silnika graficznego CryEngine 3, znanego przede wszystkim za sprawą serii Crysis. Mimo relatywnie niskiego budżetu czeskim deweloperom udało się stworzyć wysokiej jakości oprawę, która równie dobrze prezentuje się na „blaszakach”, jak i na konsolach ósmej generacji. Wykreowany na potrzeby gry świat średniowiecznej Europy jest wyjątkowo żywy i autentyczny. Poszczególne lokacje charakteryzują się odmiennym stylem architektonicznym, będącym efektem ścierania się wpływów różnych kultur, zaś zamieszkujące je postacie niezależne obdarzone zostały zaawansowanymi algorytmami sztucznej inteligencji warunkującymi ich codzienny tryb życia, np. poprzez pracę czy ulubione sposoby spędzania wolnego czasu.
Źródło: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=23047

 

Final Trailer 2018:

 

 

 

 

Ktoś coś?? Średniowiecze bez magii, sandbox... i róbta co chceta... 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śledzę tą grę od początku, może być kawał dobrej rozrywki, szczególnie, że mimo otwartości świata jest nacisk na fabułę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądząc po niewysyłaniu egzemplarzy recenzenckich, embarga na recki do niewiadomo kiedy i podejrzanie tanich kolekcjonerkach szczerze obawiam się że raczej to drugie

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, pablos_PRO napisał:

Sądząc po niewysyłaniu egzemplarzy recenzenckich, embarga na recki do niewiadomo kiedy i podejrzanie tanich kolekcjonerkach szczerze obawiam się że raczej to drugie

Wiesz oni nie sa jakims bardzo znanym studiem wiec moze z tego wynika cena. Z drugiej strony nie maja sie czym podeprzec przy marketingu a poprzeczke ustawili sobie wysoko. Czytalem wrazenia z jakiejs alphy i potem bety i podobno gra sie mocno zmienila na plus w tym czasie. Na pewno trzeba im oddac honor za probe urealnienia i swiata i rozgrywki. To single player experience wiec nic nie stoi na przeszkodzie poczekac pare dni po premierze i wtedy zdecydowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, manoszek napisał:

@DigitalMan_PL pewnie chcesz zdobyć trofeum prawiczek i dlatego tak się cieszysz :xzibit:

będą chociaż napisy PL?

 

Top będzie mój priorytet... jak i w życiu, tak i w grze...

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamietam 1 zwiastun byl tam najazd na zamek pełno wiary strasznie się jaralem, ostatnio oglądałem wrażenia z pokazów i są mieszane opinie , myśle ze wyjdzie z tego maks średniak  a optymalizacja będzie tragiczna 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pamietam 1 zwiastun byl tam najazd na zamek pełno wiary strasznie się jaralem, ostatnio oglądałem wrażenia z pokazów i są mieszane opinie , myśle ze wyjdzie z tego maks średniak  a optymalizacja będzie tragiczna 
Tak mi podpowiada intuicja... Będzie sredniak czyli miało być wszystko na wypasie, a będzie wszystko ale średnio maks... No i przy tak olbrzymim żyjącym świecie pewnie optymalizacja jak kupa + animacje drewno i problemy techniczne..

Zobaczymy...

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już zapowiedzieli day one patch wielkości 23gb. Sama gra ma 43gb. To jakiś kiepski żart.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tam nie przeszkadzają duże łatki, grunt że gra będzie dzięki temu lepsza. Jakby nie było łatek gra i tak by wyszła i była by całkowicie nie dopracowana a tak wychodzi łatka i problem znika :24_stuck_out_tongue: Firma nie może sobie pozwolić na przesunięcie terminu wydania i dzięki temu (łatce) wilk cały i owca cała :24_stuck_out_tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optymalizacja na PC podobno leży i kwiczy, bo już część osób gra. Teraz jakieś desperackie wydawanie paczy w wielkości gry

 

Czerwona lampka nie brać w preorderze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to CryEngine. Czego ludzie się spodziewali? Że odpali na full detalach na GF GTX 760? W dodatku na PS4 gra odpali w 900p.

Wisienką na torcie jest brak HDR które Cry Engine nie obsługuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak obserwuję i po premierze obczaje gameplay, może nawet recki (ale one kłamią) i może kupię...

Przeca 47 zł to hooy nie pieniądz za grę...

EDIT: W sumie mam 100% pewność, że będzie to średniak maks... ale po cichu liczę, że patchami załatają część problemów + pomimo "średniactwa" gra będzie dawała sporo FAN-u... oby ;)

Edited by DigitalMan_PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam oj tam:

 

https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=12509

 

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/kingdom-come-deliverance

 

Trzeba obserwować, ma potencjał aby jednak wykaraskać się z tego i być po prostu dobrą grą... Nie bedzie to fenomen, ale kto wie...

 

Trzymam kciuki...

 

No i pamiętajcie o jednym ! Takie oceny = dobra cebulka za miesiąc maks :24_stuck_out_tongue:  (+ Argentyna = MEGA cebulka)

7 minut temu, malpka napisał:

Jest gorzej niż myślałem. Kandydat na crapa roku.

 

http://www.pssite.com/recenzje/2861/recenzja-kingdom-come-deliverance-ps4.html

 

Ty pssite nie bierz na poważnie :24_stuck_out_tongue: portal o grach, oszusta i czitera... pfyyyyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na piecu Core i5 6400 i kartą graficzną GTX 1070 z ustawieniami na low gra ma problemy z utrzymaniem 20fps. Wybór Cry Engine to był prawdziwy strzał w stopę. Teraz wiadomo dlaczego zrezygnowano z niego w Star Citizen.

 

Inne oceny:

  • TheSixthAxis: 4/10
  • Gadgets 360: 5/10
  • GameReactor UK: 6/10
  • PressStartAustralia: 6/10
  • GamePro Germany: 7.6/10
  • WindowsCentral: 3/5
  • Heavy.com: 9/10
  • HardcoreGamer: 3.5/5
  • AttackOftheFanboy: 2.5/5
  • GameRevolution: 4.5/5
  • GameSpew: 9/10
  • Cubed3: 7/10
  • DarkStation: 8/10
  • GameWatcher: 8/10
Edited by malpka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna rozpiętość ocen, ciekawe czy te 9/10 duzo dutkow dostaly...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×