Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

xcom-2-3.jpg

 

XCOM 2

 

COM 2 to turowa gra strategiczno-taktyczna na PC, która jest bezpośrednim sequelem wydanego w 2012 roku XCOM: Enemy Unknown. Za produkcję obu tytułów, opartych na kultowej serii X-COM z lat 90., odpowiada firma 2K Games oraz studio Firaxis, świetnie znane dzięki pracom nad cyklem Civilization.

 

Fabuła

Akcja XCOM 2 rozgrywa się w dwadzieścia lat po wydarzeniach ukazanych w poprzednim XCOM, w którym desperacko staraliśmy się odeprzeć inwazję obcych. Zgodnie z założeniami deweloperów Firaxis, ponieśliśmy w tej walce klęskę i najeźdźcy z kosmosu ostatecznie zniewolili ludzkość pod przykrywką międzyrasowej współpracy. Nadzieja na wolność jednak całkiem nie zginęła. Nadal istnieją ludzie, którzy nie mogą pogodzić się z tą sytuacją, zaś resztki oryginalnych sił paramilitarnej organizacji XCOM działają w ukryciu i przy pomocy partyzanckiej taktyki starają się odzyskać kontrolę nad planetą.

 

Mechanika

Podobnie jak w poprzedniej części serii, rozgrywka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach - warstwa strategiczna, w której zarządzamy rozwojem bazy i technologii bojowych, toczy się w czasie rzeczywistym, natomiast bezpośrednie starcia z obcymi odbywają się w turach. Organizacja XCOM, na czele której stajemy, dysponuje ograniczonymi środkami i musi pozostawać w ukryciu. Zadaniem graczy jest rozwój siatki ruchu oporu oraz odkrycie przed opinią publiczną prawdziwych zamiarów kosmitów. Dokonujemy tego, wyruszając na specjalne misje – podczas nich nie tylko eliminujemy kolejne zagrożenia, ale wspomagamy także lokalne ruchy oporu. Rozgrywka uległa pewnym modyfikacjom – drużyna rozpoczyna w ukryciu, a pole widzenia przeciwników jest obecnie wyraźnie zaznaczane na mapie. To pozwala na dokładne rozplanowanie pierwszego starcia i zaskoczenie przeciwników bez ponoszenia strat własnych.

W trakcie zabawy dowodzimy oddziałem podwładnych należących do jednej z pięciu klas postaci, które dodatkowo możemy różnicować dzięki drzewkom umiejętności. Grenadier, specjalista, strzelec wyborowy, łowca oraz agent psi różnią się nie tylko dostępnym pakietem zdolności, ale także wyposażeniem, z jakiego mogą korzystać. Skład zespołu oraz jego wyposażenie zależy od naszych decyzji. Gracze otrzymują szeroką paletę technologii oraz ekwipunku, które mogą modyfikować według własnych potrzeb. Sporą nowością w grze są losowo generowane mapy (układ, przeciwnicy oraz sceneria), co niweluje znużenie wywołane powtarzającymi się lokacjami. Poprawiony został również system walki i wydawania rozkazów, a do naszej dyspozycji oddano także nowe pomieszczenia, które możemy zbudować w obrębie naszej bazy. Ciekawostką jest także konieczność wykonywania zadań pobocznych, co wpływa na siłę i rodzaj napotykanych przeciwników w głównych misjach.

 

Tryby gry

Podobnie jak poprzednia część serii XCOM, „dwójka” poza kampanią single-player oferuje także możliwość rozgrywki wieloosobowej, podczas której na mapie ściera się dwójka graczy, dowodzących niewielką drużyną. Przed meczem gracze dostają określoną ilość punktów-zasobów, za które mogą wybierać żołnierzy do drużyny, zarówno ludzi, jak i obcych. Punktów zawsze jest za mało, przez co nie da się stworzyć ekipy składającej się z najmocniejszych wojaków i trzeba dobrze się zastanowić. Prócz konfiguracji drużyny, można także dostosować sam tryb rozgrywki. Do wyboru jest tutaj opcja automatycznego połączenia z innym graczem, możliwość rozegrania gry rankingowej, po której wrzucani jesteśmy na konkretną pozycję tablicy wyników, czy też opcja założenia własnego pokoju, do którego dołączyć może nasz znajomy. Same starcia są identyczne jak podczas kampanii – gracze zaczynają w różnych miejscach losowo generowanych map, a ich celem jest po prostu wybicie drużyny przeciwnika. Mody
Źródło: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=31365

 

XCOM 2: War of the Chosen 

 

XCOM 2: War of the Chosen to wydany na platformę Xbox One dodatek do turowej strategii XCOM 2. Jest to rozszerzenie niesamodzielne, więc do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry. Obie produkcje opracowało studio Firaxis Games, mające na koncie również takie pozycje jak Sid Meier’s Civilization VI czy Sid Meier’s Pirates!.

 

Fabuła

War of the Chosen mocno rozbudowuje kampanię dla pojedynczego gracza. Wrogie siły ADVENT w celu schwytania dowódcy grupy XCOM zaczynają korzystać z nowego typu agentów w postaci tytułowych Wybranych. Pod tą nazwą kryją się najbardziej niebezpieczni weterani walczący po stronie Obcych. Ci bezwzględni specjaliści zaczynają porywać naszych podwładnych, aby potem torturami wymusić na nich zdradzenie cennych informacji.

 

Mechanika

Największą nowością w War of the Chosen są wspomniani Wybrani. Ich skuteczność jest tak duża, że pełnią nawet ważną rolę na płaszczyźnie strategicznej, gdzie rozpoczynają niszczenie naszych globalnych operacji. Wydany na platformę Xbox One dodatek XCOM 2: War of the Chosen wprowadza także trzy nowe niezależne frakcje rebelianckie – Reapers (żniwiarze), Skirmishers (renegaci) oraz Templars (templariusze); każda z nich posiada własną klasę bohatera. Ich rola nie ogranicza się tylko do misji. Podczas rozgrywki na płaszczyźnie strategicznej konieczne jest utrzymywanie dobrych relacji z tymi grupami, gdyż tylko wtedy będziemy mogli liczyć na ich pomoc. Wzmocnieniu uległy również siły Obcych, do których dołączyły trzy śmiercionośne gatunki kosmitów. Ponadto dzięki XCOM 2: War of the Chosen kampania wzbogaciła się o dodatkowe lokacje i cele misji. Możemy walczyć m.in. w porzuconych miastach, które stały się celem ataku broni biologicznej w trakcie pierwszej inwazji kosmitów, w podziemnych tunelach oraz na terenach, gdzie roślinność została przeobrażona przez obcą technologię. Co ciekawe, w ruinach dawnych metropolii natykamy się na frakcję Lost (zagubieni), powstałą ze zmutowanych ludzi. Istoty te nienawidzą zarówno nas, jak i Obcych, a zachowaniem przypominają bardziej bezmyślne zombie niż sprytnych żołnierzy ADVENT. Rozszerzenie wprowadza także nowe zdolności dla żołnierzy, jak również implementuje system SITREP, który losowo modyfikuje niektóre elementy misji, tak aby każda rozgrywka oferowała trochę inne wyzwania. Listę nowości zamyka tryb wyzwań, w ramach którego autorzy regularnie przygotowują dla graczy nowe zadania.
Źródło: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=34611

 

 

 

 

Dobra to może ktoś się przyzna czy gra?? No nie wstydźcie się :P

 

Pograłem tylko chwilkę, uffff.... ta gra "wgniata w fotel", sam początek i obłędna ilość rzeczy (mówimy oczywiście o wersji z dodatkiem :P),a tu następna i następna misja i znowu jebut!! Kolejne sprawy do ogarnięcia... 

 

Zapraszam do dzielenia się wrażeniami...

 

BTW: Ahhh ten system celności ;) RNG is a bitch...

Edytowane przez DigitalMan_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×