Konami postanowiło nie czekać za długo i bez większych fanfar zapowiedziano właśnie Pro Evolution Soccer 2017 (PS4), które pojawi się na konsolach tej i poprzedniej generacji oraz PC-tach.
Gra pojawi się w tym roku i deweloper jak co roku obiecuje nam konkretne zmiany i poważne nowości. Jakie w tym roku są marketingowe słowa-klucze?
Precyzyjne podania połączone z jeszcze lepszą kontrolą piłki i jej fizyką, dzięki którym rozgrywka ma być bardziej realna. Poprawione reakcje bramkarzy, masa nowych animacji zagrać. Ogromna kontrola nad drużyną i taktyką w trakcie spotkań, wraz ze zautomatyzowanymi zachowaniami, teraz także podczas rzutów wolnych.
Oczywiście do tego jeszcze lepsza grafika i masa nowych animacji (ponad 100), które pozwolą na jeszcze lepsze odwzorowanie meczu piłkarskiego. Nowością według Konami ma być Adaptive AI, czyli przeciwnik, który będzie się uczył na bazie tego, jak gramy co ma wymusić na nas ciągłe zmiany stylu i odejście od schematów.
W ciągu najbliższego tygodnia pojawiać będą się pierwsze materiały wraz z playtestami społeczności.
https://www.konami.com/wepes/2017/eu/en/
http://www.pssite.com/news/50063/konami-zapowiada-pro-evolution-soccer-2017.html
Wielu na tym forum irytowało się, gdy na okrągło leciał flejm w stronę Konami. Wielu z was zapomniało, ze PES 2016 zrobili ludzie a nie BOTY i oni tez czytają fora, twitter. Konami wie, że dali ciała jeśli chodzi o PES 2016 i w tym roku robią naprawdę wszystko, aby PES 2017 był grą nie dla miłośników arcade a dla miłośników futbolu. Konami do tej pory raczej ignorowało wszelkie uwagi ( np po wydaniu PES 2015) posługując się na lewo i prawo tekstem "thank you for feedback" Oni raczej realizowali jakiś swój dziwny pomysł, co dało nam na dwudziestolecie serii najbardziej zautomatyzowanego i oskryptowanego PES-a w historii (SENSSIBLE SOCCER miało więcej wolności )
Konami zaprosiło do swojego studia w UK kilku wymiataczy/youtuberów PES-a aby zademonstrować im wczesną wersję gry, i co ważne, aby porozmawiać o tym jak ma wyglądać PES 2017 Jednocześnie zapewniając, że w tym roku PES-a robi dla fanów serii, i jak nigdy biorą sobie do serca nasze sugestie.
W kilku zdaniach postaram się wam streścić to wszystko czego dowiedziałem się od chłopaków którzy tam byli i od rozmów miedzy innymi z Asimem Tanvirem z Konami
Chłopaki grali w PES 2017 7 godzin, mecze rozgrywali miedzy sobą oraz vs AI, następnie udali się z Adamem Bhatti i innymi ludźmi z Konami do sali konferencyjnej aby około godziny dyskutować o grze w swoim i naszym imieniu.
Konami poprosiło każdego gracza o listę rzeczy które trzeba poprawić, co się podoba a co nie w PES 2015/2016/2017, każdy uczestnik konferencji spisał swoje uwagi na papierze a następnie wszystko zostało wysłane do Konami JAPAN
Konami jednocześnie zapewnia, ze PES 2017 będzie grą stworzoną wspólnie z community i dla community. Już na samej "konferencji" bardzo szeroko był omawiany temat automatyzmu i zjawiska nazywanego momentum.
Wiem, ze jest tu kilku graczy, którzy myślą, że PES 2016 jest grą gdzie o wyniku decyduje PURE SKILL, ale tak nie jest. W PES 2016 w prawie każdym meczu ONLINE jedna strona jest dymana. Łatwo jest to zrobić w PES, bo sterujemy jednym zawodnikiem a dziesięcioma konsola, i w zależności od potrzeb, AI naszej drużyny mają zmieniany poziom trudności od Amatora do Super Star, w zależności od widzi mi się "systemu". To właśnie powodowało częste powroty ze stanu 4-0 do 4-4 lub sytuacje gdy po 78 minutach niezwykle wyrównanej gry strzelasz upragnionego i ciężko wypracowanego gola, aby natychmiast po rozpoczęciu stracić prowadzenie w kuriozalnych okolicznościach tak zwanego gola z dupy. Wszystko to powodują w PES 2016 skrypty, które jak już wspomniałem były jednym z głównych tematów rozmów w Konami podczas pokazu PES 2017. Oczywiście zdążają się gry w które system nie ingeruje, ale w trybach MyClub, Online Divisions czy innych występuje to zbyt często i są ludzie którzy byli masakrowani skryptami co mecz, w tym ja ( potrafiłem wygrywać 6-0 aby przegrać 7-6 hehe )
Ciekawostką jest fakt, że podczas tych 7 godzin grania nie zauważono jakiegokolwiek wpływu systemu na wynik, jeśli ktoś chciał utrzymać wynik 1-0 mógł to zrobić, bo skrypty nagle nie spychały jednego gracza do głębokiej defensywy dając boosta przeciwnikowi. Obecnie tzn w v 2017 to nie skrypt o tym decyduje a my, konkretnie nasza taktyka, teraz ktoś kto będzie chciał bronic się musi zdefiniować to w taktyce a jeśli ktoś chce cisnąc? także musi dokonać zmian w taktyce.
Koniec z graniem na partyzana, bez zmian taktycznych i personalnych, gdzie to system decyduje kto jest na fali a kto w defensywie w danej chwili.
Co ważne i to zaznaczają wszyscy grający w PES 2017 skrypty nie występują nawet vs AI, nie ma już podłego czytania imput z PADA i cheaty po których konsola wali nam gola, bo taki ma kaprys! To pokazuje, ze ślady handicapow są znikome, przynajmniej w tej wersji gry. Nikt nie twierdzi, że na 100% nie będzie w PES 2017 handicapów/skryptów,nie wiadomo jak do tego ustosunkuje się Konami, ale twitter i fora wrzą, wyszukanie przeciwnika nawet w MyClub który jest za darmo często jest już czasochłonny późno w nocy, nie trwa to 5 czy 10 sekund a czasem nawet 2 minuty ! co sugeruje, ze serwery pustoszeją często na rzecz FIFY.
Ja sam jestem przekonany, ze handicap będzie, bo ten zrobiony z głową może być ciekawym elementem gry, ale nie może to być coś co frustruje, coś tak irracjonalnego co mamy w PES 2016
Oczywiście dyskusja jest i będzie,jest handi czy go nie ma ? Mniej doświadczeni gracze w grach ONLINE czy mniej spostrzegawczy gracze HANDICAPU nie zauważą. Ta pierwsza grupa gra mało w PESa, więc nie zauważy tego, bo to właśnie tym graczom własnie skrypty najczęściej pomagają ( w PES 2016 to chyba 80% graczy doświadcza przekręty) , aby zbyt szybko nie zniechęcali się do PES-a. Dobry system rankingowy i dobry gameplay ten problem z pewnością rozwiąże. A ta 2 grupa ? To ludzie z niskim IQ, dyma go system czy nie ?! Taki ma wytłumaczenie : mecz to mecz wiec na ch... drążyć temat ? Dla nich jest FIFA...
Konami to tez cwaniaki i uwierzcie mi, do zachowania balansu ( opozycja) jest jakiś % graczy którzy doświadcza skryptów o wiele mniej Sam czit w grze jest, a Konami o tym rozmawia, ale za zamkniętymi drzwiami na 6 spustów
Parę słów o zmianach :
TAKTYKA!
Tam jest dużo zmian. Będziemy mogli ustawić np taktykę z fałszywą 9 lub tikitake, czy też definiować jak maja zachowywać się boczni obrońcy.
Sporo rożnych zaawansowanych ostawień doszło w ofensywie i defensywie ! A co najważniejsze, jak już pisałem wszystkie te zmiany mają realny wpływ na sytuacje na boisku, każda zmiana w taktyce momentalnie odczuwalna jest na placu gry. Dodatkowych ustawień będzie 6 w ofensywie i 6 w defensywie, jednocześnie będzie można używać 4, czyli 2 atak i 2 obrona.
OGÓLNIE O GRZE :
Wiadomo, że grafika względem PES 2016 wygląda ładniej, dodano takie smaczki jak para z ust gdy jest zimno, czy w czasie deszczu opadające krople wody z siatki po golu. Oczywiście fizyka siatki także sprawuje się o wiele lepiej i jest imponująca . Do tego dodano rożne fajne nowe animacje. Wszystko to wygląda ładnie i "realistycznie"
-Gameplay jest bardzo płynny
-Dośrodkowania nie są OP
-Długie dzidy na "ROBOTY" nie są już OP, co ciekawe, nawet gwiazdy reprezentacji Niemiec maja mniejsze OVERALLE, ktoś pamięta jak sam pisałem tutaj i na twitterze? Mianowicie, że ONLINE DIVISION nawet bez filtrów naprawi ucięcie OVERALLI wszystkim w grze chociaż o 10%
-szybkość gry o wiele mniejsza porównując do PES 2016 będzie to coś pomiędzy -1.5 a -2 !!!! A to już daje uczucie symulacji, do tego dochodzi fenomenalna fizyka piłki ! I to jest bardzo duży krok na przód jeśli chodzi o Pro Evolution Soccer. Fizyka piłki jest jak to każdy mówi fenomenalna..
-Pass lvl jest jakąś inaczej, ale nie pamiętam jak ( chyba manual do lvl4 ) jest więcej wolności, ale wg chłopaków ciągle troszkę za duza pomoc, ciągle odbywa się dialog w tej kwestii i to wg Adama Bhatti jest najtrudniejsze w zachowaniu balansu pomiędzy CASUAL a HardCore w PES 2017
-Balans miedzy obrona/atak bardzo dobry . Koniec z bieganiem od bramki do bramki i co ważne, koniec z wynikami 6-6
Sam Bhatti to podkreśla, że w PES 2016 przesadzili z ARCADOWOSCIA i to był fail, bo FIFA gości drużyny częściej w środku pola jak sam PES ^^ W PES 2017 będziemy grac dużo w środku pola, nie będzie taktyk 415
-Bramkarze w końcu są bramkarzami a nie ręcznikami, spora poprawa w każdym elemencie
-Przyjecie piłki i odegranie jej nie jest już ekspresowe jak w PES 2016, tutaj jest czas na to aby pomyśleć, odwrócić się z piłka w kierunku przyszłego zagrania, a gdy przeciwnik jest w bliskim kontakcie i może odebrać piłkę kontroler wpada w wibracje. W PES 2016 to był ping pong , tutaj trzeba używać głowy , przyjmując piłkę już myśleć co zrobić dalej, gdzie odegrać! Czyli to co w futbolu jest tak ważne. Ciekawostką jest to, że każdy piłkarz ma inne przyjęcie, będzie różnica w przyjęciu piłki z jednoczesnym obrotem w kierunku podania czy sprintu przez Boatenga, Ronaldo a YAYA Toure.
Reasumując, gramy w piłkę a nie hokej na trawie . Wszyscy powtarzają, jest HYPE, gra jest taka o jaką community walczyło latami.
Co będzie 15 września ? ( 15 premiera w Europie) cóż przekonamy się
Ja tam daje im ostatnia szanse, a jak gra będzie oskryptowanym syfem dla debili, PES-a sprzedam, ale tym razem już z konsola
EDIT
Zapomniałem dodać, że na PS4 będzie pełny Option FILE , wiec nie będzie wgrywania koszulek jedna po drugiej, tylko install i mamy full licencje w kilka sekund.
-------------
Sorry za ewentualne błędy i chaos w tekście, ale pisze na szybko i bez przygotowania.