Wielu na tym forum irytowało się, gdy na okrągło leciał flejm w stronę  Konami.  Wielu z was zapomniało, ze PES 2016 zrobili ludzie a nie BOTY i oni tez czytają fora, twitter. Konami wie, że dali ciała jeśli chodzi o PES 2016 i w tym roku robią naprawdę wszystko, aby PES 2017 był grą nie dla miłośników arcade a dla miłośników futbolu. Konami do tej pory raczej ignorowało wszelkie uwagi ( np po wydaniu PES 2015) posługując się na lewo i prawo tekstem "thank you for feedback"  Oni raczej realizowali jakiś swój dziwny pomysł, co dało nam na   dwudziestolecie serii najbardziej zautomatyzowanego i oskryptowanego PES-a w historii (SENSSIBLE SOCCER miało więcej wolności )  Konami zaprosiło do swojego studia  w UK kilku wymiataczy/youtuberów  PES-a aby zademonstrować im wczesną wersję gry, i co ważne, aby porozmawiać o tym jak ma wyglądać PES 2017 Jednocześnie zapewniając, że w tym roku PES-a robi dla fanów serii, i jak nigdy biorą sobie do serca nasze sugestie.   W kilku zdaniach postaram się wam streścić to wszystko czego dowiedziałem się od chłopaków którzy tam byli i od rozmów miedzy innymi z Asimem Tanvirem z Konami   Chłopaki grali w PES 2017 7 godzin, mecze rozgrywali miedzy sobą oraz vs AI, następnie udali się z Adamem Bhatti i innymi ludźmi z Konami  do sali konferencyjnej aby około godziny dyskutować o grze w swoim i naszym imieniu.  Konami poprosiło każdego gracza  o listę rzeczy które trzeba poprawić, co się podoba a co nie w PES 2015/2016/2017, każdy uczestnik konferencji spisał swoje uwagi na papierze a następnie wszystko zostało wysłane do Konami  JAPAN Konami  jednocześnie zapewnia, ze PES 2017 będzie grą stworzoną wspólnie z community i dla community. Już na samej "konferencji"  bardzo szeroko był omawiany temat automatyzmu i zjawiska nazywanego momentum.  Wiem, ze jest tu kilku graczy, którzy myślą, że PES 2016 jest grą gdzie o wyniku decyduje PURE SKILL, ale tak nie jest. W PES 2016 w prawie każdym meczu ONLINE jedna strona jest dymana. Łatwo jest to zrobić w PES, bo sterujemy jednym zawodnikiem a dziesięcioma konsola, i w zależności od potrzeb, AI naszej drużyny mają zmieniany poziom trudności od Amatora do Super Star, w zależności od widzi mi się "systemu". To właśnie powodowało częste powroty ze stanu 4-0 do 4-4 lub sytuacje gdy po 78 minutach niezwykle wyrównanej gry strzelasz upragnionego i ciężko wypracowanego gola, aby natychmiast po rozpoczęciu stracić prowadzenie w kuriozalnych okolicznościach tak zwanego gola z dupy. Wszystko to powodują w PES 2016 skrypty, które jak już wspomniałem były jednym z głównych tematów rozmów w Konami podczas pokazu PES 2017.  Oczywiście zdążają się gry w które system nie ingeruje, ale w trybach MyClub, Online Divisions czy innych występuje to zbyt często  i są ludzie którzy byli masakrowani skryptami co mecz, w tym ja ( potrafiłem wygrywać 6-0 aby przegrać 7-6 hehe )  Ciekawostką jest fakt, że podczas tych 7 godzin grania nie zauważono jakiegokolwiek wpływu systemu na wynik, jeśli ktoś chciał utrzymać wynik 1-0 mógł to zrobić, bo skrypty nagle nie spychały jednego gracza do głębokiej defensywy dając boosta przeciwnikowi. Obecnie tzn w v 2017 to nie skrypt o tym decyduje a my, konkretnie  nasza taktyka, teraz ktoś kto będzie chciał bronic się musi zdefiniować to w taktyce a jeśli ktoś chce cisnąc?  także musi dokonać zmian w taktyce.  Koniec z graniem na partyzana, bez zmian taktycznych i personalnych, gdzie  to system decyduje kto jest na fali a kto w defensywie w danej chwili. Co ważne i to zaznaczają wszyscy grający w PES 2017 skrypty nie występują nawet vs AI, nie ma już podłego czytania imput z PADA i cheaty po których konsola wali nam gola, bo taki ma kaprys! To pokazuje, ze ślady handicapow są znikome, przynajmniej w tej wersji gry. Nikt nie twierdzi, że na 100% nie będzie w PES 2017 handicapów/skryptów,nie wiadomo jak do tego ustosunkuje się Konami, ale twitter i fora wrzą, wyszukanie przeciwnika nawet w MyClub który jest za darmo  często jest już czasochłonny późno w nocy, nie trwa to 5 czy 10 sekund a czasem nawet 2 minuty !  co sugeruje, ze serwery pustoszeją często na rzecz FIFY.  Ja sam jestem przekonany, ze handicap będzie, bo ten zrobiony z głową może być ciekawym elementem gry, ale nie może to być coś co frustruje, coś tak irracjonalnego co mamy w PES 2016  Oczywiście dyskusja jest i będzie,jest handi czy go nie ma ? Mniej doświadczeni gracze w grach ONLINE czy mniej spostrzegawczy gracze  HANDICAPU nie zauważą. Ta pierwsza grupa gra mało w  PESa, więc  nie zauważy tego, bo to właśnie  tym graczom własnie skrypty najczęściej pomagają ( w PES 2016 to chyba 80% graczy doświadcza przekręty) , aby zbyt szybko nie zniechęcali się do PES-a. Dobry system rankingowy i dobry gameplay ten problem z pewnością rozwiąże.  A ta 2 grupa ? To ludzie z niskim IQ, dyma go system czy nie  ?! Taki ma wytłumaczenie :  mecz to mecz wiec na ch... drążyć temat ? Dla nich jest FIFA...    Konami to tez cwaniaki i uwierzcie mi, do zachowania balansu ( opozycja) jest jakiś  % graczy którzy doświadcza skryptów  o wiele mniej  Sam czit w grze jest, a Konami o tym rozmawia, ale  za zamkniętymi drzwiami na 6 spustów     Parę słów o zmianach :  TAKTYKA! Tam jest dużo zmian. Będziemy mogli ustawić np taktykę z fałszywą 9 lub tikitake, czy też  definiować jak maja zachowywać się boczni obrońcy. Sporo rożnych zaawansowanych ostawień doszło w ofensywie i defensywie ! A co najważniejsze, jak już pisałem wszystkie te zmiany mają realny wpływ na sytuacje na boisku, każda zmiana w taktyce momentalnie odczuwalna jest na placu gry. Dodatkowych ustawień będzie 6 w ofensywie i 6 w defensywie, jednocześnie będzie można używać 4, czyli 2 atak i 2 obrona.   OGÓLNIE O GRZE :   Wiadomo, że grafika względem PES 2016 wygląda ładniej, dodano takie smaczki jak para z ust gdy jest zimno, czy w czasie deszczu opadające krople wody z siatki po golu. Oczywiście fizyka siatki także sprawuje się o wiele lepiej i jest imponująca . Do tego dodano rożne fajne nowe animacje. Wszystko to wygląda ładnie i "realistycznie" -Gameplay jest bardzo płynny -Dośrodkowania nie są OP -Długie dzidy na "ROBOTY"  nie są już  OP, co ciekawe, nawet gwiazdy reprezentacji Niemiec maja mniejsze OVERALLE, ktoś pamięta jak sam pisałem tutaj i na twitterze?  Mianowicie, że ONLINE DIVISION nawet bez filtrów naprawi ucięcie OVERALLI wszystkim w grze chociaż o 10%  -szybkość gry o wiele mniejsza porównując do PES 2016 będzie to coś pomiędzy -1.5 a -2 !!!! A to już daje uczucie symulacji, do tego dochodzi fenomenalna fizyka piłki ! I to jest bardzo duży krok na przód jeśli chodzi o Pro Evolution Soccer. Fizyka piłki jest jak to każdy mówi fenomenalna.. -Pass lvl jest jakąś inaczej, ale nie pamiętam jak ( chyba manual do lvl4 ) jest więcej wolności, ale wg chłopaków ciągle troszkę za duza pomoc, ciągle odbywa się dialog w tej kwestii i to wg Adama Bhatti jest najtrudniejsze w zachowaniu balansu pomiędzy CASUAL a HardCore w PES 2017 -Balans miedzy obrona/atak bardzo dobry . Koniec z bieganiem od bramki do bramki i co ważne, koniec z wynikami 6-6 Sam Bhatti to podkreśla, że w PES 2016 przesadzili z ARCADOWOSCIA i to był fail, bo FIFA gości drużyny częściej w środku pola jak sam PES ^^  W PES 2017 będziemy grac dużo w środku pola, nie będzie taktyk 415 -Bramkarze w końcu są bramkarzami a nie ręcznikami, spora poprawa w każdym elemencie  -Przyjecie piłki i odegranie jej nie jest już ekspresowe jak w PES 2016, tutaj jest czas na to aby pomyśleć, odwrócić się z piłka w kierunku przyszłego zagrania, a gdy przeciwnik jest w bliskim kontakcie i może odebrać piłkę kontroler wpada w wibracje. W PES 2016 to był  ping pong , tutaj trzeba używać głowy , przyjmując piłkę już myśleć co zrobić dalej, gdzie odegrać!  Czyli to co w futbolu jest tak ważne. Ciekawostką jest to, że każdy piłkarz ma inne przyjęcie, będzie różnica w przyjęciu piłki z jednoczesnym obrotem w kierunku podania czy sprintu przez Boatenga, Ronaldo a YAYA Toure.  Reasumując, gramy w piłkę a nie hokej na trawie . Wszyscy powtarzają, jest HYPE,  gra jest taka o jaką community walczyło latami. Co będzie 15 września ?  ( 15 premiera w Europie) cóż przekonamy się   Ja tam daje im ostatnia szanse, a jak gra będzie oskryptowanym syfem dla debili, PES-a sprzedam, ale  tym razem już z konsola     EDIT Zapomniałem dodać, że na PS4 będzie pełny Option FILE , wiec nie będzie wgrywania koszulek jedna po drugiej, tylko install i mamy full licencje w kilka sekund.      ------------- Sorry za ewentualne błędy i chaos w tekście, ale pisze na szybko i bez przygotowania.