Welcome to PS Site Forum - ... o PLAYSTATION wiemy wszystko!

Zarejestruj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się, będziesz w stanie dostosować swój profil, otrzymywać punkty reputacji jako nagrodę za złożenie zawartości, a także komunikować się z innymi użytkownikami za pośrednictwem prywatnej skrzynki, plus wiele więcej! Ten komunikat zostanie usunięty po zalogowaniu się.

Żywy

Użytkownicy
  • Ilość dodanej zawartości

    2480
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    8

Reputacja

668 Konkretna

O Żywy

  • Ranga
    Sonoklap
  • Urodziny 04/10/87

Informacje o profilu

  • Płeć Mężczyzna

Kontakt

  • PSN Z_Y_W_Y

Ostatnie wizyty

6175 wyświetleń profilu
  1. https://www.neowin.net/news/according-to-a-producer-at-respawn-entertainment-the-xbox-one-x-renders-titanfall-2-at-6k TF2 w 6K na X1X MS po raz kolejn potwierdza, ze 6>4
  2. Ale to samo mozna powiedziec o kazdej rozdzialce - QHD, FHD, HD itd., cholera, wrocmy po prostu do rozdzialki 640x480, grafika bedzie lepsza niz prawdziwe zycie, i to w 240FPS!... No nie, po cos jednak ekrany/rozdzielczosc ewoluuja, podobnie hardware. Obecna generacja jest skreslona jesli chodzi o 60FPS w kazdej grze, bo slabiutki procek robi swoje, ale i tak nastapil nie lada przelom, bo deweloperzy zobaczyli ilu graczy zaczelo odchodzic do PC przez brak 60FPS, i coraz wiecej gier, jesli tylko moze, wlasnie w taki framerate celuje - coraz wiecej gier dysponuje dynamiczna rozdzialka aby utrzymac 60FPS, czesc gier ma mozliwosc oblokowania framerate'u, zeby zapewnic chociaz minimalnie wieksza plynnosc niz 30FPS, w UC4 czy Gearsach 4 w multi jest obcieta rozdzialka i oswietlenie, aby bylo 60FPS zamiast 30 z singla, przykladow mozna by mnozyc w nieskonczonosc, takze cos sie ewidentnie ruszylo w temacie. Ale jesli w nastepnej generacji 60FPS dalej bedzie traktowane po macoszemu mimo high-endowych pecetowych komponentow to znaczy, ze sprawa jest definitywnie przegrana - AMD po 6 latach przestoju MOCNO nadgonilo Intela i NV, i nawet jesli w tym 2019-2020 konsole beda oparte na tegoroczntch CPU/GPU, to deweloperzy i tak nie beda mieli ZADNYCH wymowek, zeby gry nie chodzily w 60FPS. A jesli ktos usilnie potrzebuje tych 60FPS w kazdej grze juz teraz, bo nie moze bez tego zyc... no coz, od tego wlasnie jest PC - za ~2600zl czyli niewiele wiecej niz X1X (wliczajac kompletnie wszystko poza monitorem - obudowe, zasilacz, M+K, glosniki, gdzie kazdy raczej i tak juz takie komponenty posiada, czyli tak realnie za ~2200), , mamy sprzet ktory pociagnie 60FPS w kazdej jednej grze na konsolowych Medium-High, albo i lepiej. Kwestia indywidualnych wyborow, na czym i jak mocno komu zalezy, moze i konsole bardzo "zpecetowialy" w tej generacji, kazda gra wymaga instalki, etc. ale mimo wszystko prostota uzytkowania dalej nie ma sobie rownych, cos za cos.
  3. Jednak bedzie wersja stand-alone!
  4. Swiete trojca hehehe. Wlasnie najwieksza beke z tegorocznych E3 mam wlasnie z Halo - jak tak to psiacza ze MS to tylko Halo i Halo, a jak w koncu MS nie pokazal kompletnei nic zwiazanego z ta marka, to niektorzy malo wscieklizy nie dostali, no bo jak, nie pokazali Halo? Nic a nic? RAGEEE! xD IMHO im bardziej MS da odpoczac tym markom tym lepiej, Forza jeszcze ma o tyle dobrze ze moga naprzemiennie wydawac Motorsport i Horizon, czyli zgola odmienne gry, natomiast wypuszczanie nowego Halo/Gearsow jak najszybciej sie da tylko ja krzywdzi, w tasiemcach typu CoD, BF, Assasin, itp. przynajmniej zawsze mozna kompletnie zmienic caly setting, natomiast Gyrosy i Halo skazane sa na jedne uniwersum. Takze zobaczymy, Spencer zaklian sie ze pracuja nad nowymi grami tylko nie chca ich za wczesnie oglaszac, tylko zeby nie skonczylo sie jak ReCore czy scancellowane Scalebound, ktore sa reklamowane jak gr AAA, a w istocie wygladaja jak pierwsza gra jakiegos poczatkujacego programisty...
  5. OFF

    Tzn. chodzilo mi o to zeby nie bylo sytuacji, ze przykladowo w 2013 wyszly PS4 i XB1, w 2016-17 ich refreshe czyli PS4P oraz XB1X, a powiedzmy w 2019-2020 wyjdzie PS5 i XB2, i zostaje calkowicie odciete wsparcie dla XB1 i PS4 - pozornie OK, nimelo te 6-7 lat, kto co chcial to ogral, ALE - automatycznie zostaje tez odciete wsparcie dla PS4P i XB1X, czyli calkiem nowych i niewykorzystanych sprzetow, cos takiego juz by nie przeszlo.
  6. OFF

    @MagEllan W pelni sie z Toba zgadzam, nawet MS predzej czy pozniej bedzie musial sie odciac kompletnie od konsoli wypuszczonej w 2013r., bo nadejda takie czasy ze nawet pralka czy mikrofalowka beda mialy wyswietlacze 4K HDR Ale mozliwosc odpalenia starszych tytulow na nowszym sprzecie dzieki X86, czyli nic innego jak BC, to moze byc to, mysle ze nikt wtedy nie bedzie sie czul pokrzywdzony koniecznoscia przesiadki na nowy sprzet zeby pograc w nowe tytuly, o ile bedzie sie to odbywalo w obrebie paru refreshy/generacji, a nie co 5-6 lat jak to sie do tej pory odbywalo.
  7. OFF

    Nie wiedzialem czy dac to w temacie o PS4 czy XB1, bo dotyczy to w sumie obu konsol, ale w DF juz poruszaja kwestie next-genow, glownie ich ceny: Czas pokaze, ale jak uczy historia, 600$ to zdecydowanie za wysoka cena dla przecietnego Kowalskiego za konsole do grania, z kolei 400$ jest mega przystepne, ale za cene niedomagajacego sprzetu, i to juz w dniu premiery. Z kolej 500$ , jak juz zreszta nieraz wspominalem, to taki "sweet spot", oferujacy optymalna cene do wydajnosci - X360 w dniu premiery byl mega mocna maszynka, ktora ladnie radzila sobie przez cala, i tak za dluga generacje, a teraz X1X tez zapowiada sie na konkretny sprzecior XB1 nie licze bo 100$ szlo na wymuszenego Kinecta a nie to co siedzie w obudowie. Niemniej jednak, o czym tez juz nie raz pisalem - jestem bardzie niz pewny, ze Sony za wszelka cene beda sie trzymac 399$, i beda starali sie upakowac maksymalnie co sie da w tej cenie, nawet kosztem natywnej rozdzialki na rzecz checkerdoardingu, kilku GB RAM mniej, czy mniejszego HDD, bo dla nich ilosc sprzedanych konsol to byc albo nie byc, bo za tym ida pieniadze za wymuszony PSN oraz procent od kazdej jednej sprzedanej gry jako vendor platformy, a Playstation to obecnie dzial ktory utrzymuje cala firme na nogach. Z kolei MS wpadl na pomysl inicjatywy Play Anywhere, aby zunifikowac konsole z pecetami, a to daje im bardzo szerokie pole do popisu, bo moga sobie pozwolic na wypuszczenie dwoch roznych konsol, low-endowej za 250-300$ (obecnie X1S), oraz high-endowej za 500-600$ (nadchodzacy X1X), i kazda znajdzie swojego nabywce, a do tego zawsze beda mieli Medium-Ultra-endowa platforme w postaci PC. Tak wiec moga kontynuowac trend z dwoma oddzielnymi konsolami, taniej oraz drogiej, plus PC, zwlaszcza ze ich statystyki MAU oraz raporty finansowe wyraznie pokazuja, ze ta taktyka sprawdza sie dla nich calkiem niezle. Ale najciekawsze jest w tym filmiku info o podejsciu obu firm do przyszlych konsol - MS chce caly czas "odswiezac" konsole XB1, aby utrzymac calkowita kompatybilnosc wszystkich platform, co ma sens bo przeciez glownie po to konsole przeszly na pecetowa architekture X68, co idelnie zreszta wspolgra z cala idea Play Anywhere. Plan Sony natomiast to kompletne odciecie sie od dotychczasowych konsol z rodziny PS4 i zaczecie wszystkiego od zera, za co juz przewiduje splynie na nich ogromna ilosc hejtu, ale to tez ma swoj sens, bo nowe, znacznie mocniejsze konsoel nie beda hamowane przez kilkuletnie, przestarzale platformy, i tutaj Forza 7 moze byc dobrym przykladem - wymaksowana, w 4K, w 60FPS, zuzywa jedynie 70% mocy GPU w X1X, dlaczego nie wiecej? Ano pewnie dlatego, ze gra musi dzialac tez na X1S, na ktorym zuzycie GPU dochodzi do 100%. Tylko obawiam sie, ze strategia Sony nie wypali z prostej przyczyny - deweloperzy 3rd party, ktorzy beda musieli wspierac tez X1S i X1X przez podejscie Microsoftu, a malo tego pomimo podejscia Sony i tak beda chcieli dalej wspierac PS4 i Pro, bo obecne konsole posiadaja taka baze uzytkownikow (~90MLN), ze tego po prostu nie mozna zignorowac, a co dopiero w momencie wyjscia nastepnego PS/XB za te 3-4 lata. I cos takiego juz bylo, nazywalo sie to cross-geny. Takze albo przyszla generacja bedzie trwala dluzej niz te 3-4 lata, i bedziemi mieli okazje zobaczyc na co faktycznie stac next-geny, albo wyjdzie refresh/kolejna generacja zanim deweloperzy zdaza w ogole porzucic cross-geny i skupic sie na pisaniu gier pod tylko pod przyszle PS/XB. Tak to widze, ale jedno jest pewne - jakby nie bylo to bedzie baaardzo ciekawie.
  8. IMHO prawdziwe konsole do 4K nadejda dopiero wraz z pojawieniem sie APU opartych na Ryzen+Vega, natomiast PS4P i XB1X poki co to swietne maszynki do FullHD - bez spadkow animacji, bez spadkow rozdzielczosci, polepszona grafika, a czasami nawet 60FPS zamiast 30! Natomiast 4K samo w sobie jeszcze tez wymaga doszlifowania, bo jakby sie zaglebic w temat, to o ile sama rozdzielczosc jest bo jest, tak cala otoczka z nia zwiazana to jeden wielki burdel - az 5 roznych formatow HDR - HDR10, DolbyVision, HLG, Advanced HDR, HDR10+, rozne interface'y - HDMI 2.0, 2.0b, 2.1, ten ostatni doda obsluge AdaptiveSync, ktora moze byc zbawieniem dla konsol rozwiazujacym ich najwieksza bolaczke, czyli framerate, i mozliwe ze juz X1X bedzie wlasnie z tego korzystal, i cholera wie co producenci TV jeszcze wymysla w nadchodzacych latach, ile dodatkowych standardow HDR, HDMI, kabli i dodatkowych "ficzerow" wyjdzie do czasu nastepnego Playstation/Xboxa. Takze ja osobiscie z przesiadka na 4K zamierzam sie wstrzymywac dopoki sie ono nie wykrystalizuje i ujednolici, a Pro i X bede ogrywal w FullHD, gdzie beda w stanie maksymalnie wykorzystac swoj potencjal.
  9. Tylko ze PS4 mialo kosztowac ~1600zl, ale duzy popyt/mala podaz wywindowaly cene do 2400-2600zl, a co najsmiesniejsze i tak schodzily jak swieze buleczki, ale gdyby tylko Sony na PSX 2013 powiedzialo ze nowe PS4 bedzie kosztowac 600-650$ to by ich zjednli zywcem na scenie xD Takze teraz moze byc powtorka z rozgrywki - startowa cena 2100-2200, a w realu 2800-3000, wszystko zalezy jaki bedzie hype na nowy sprzet Microsoftu.
  10. Niby tak, ale niektore gry sa tak powolne ze dodatkowy FPS nic a nic nie zmienia, tutaj swietny przyklad Destiny 2, na ktore jest ostatnio ostra nagonka spowodowana przez 30FPS, natomiast gameplay'e z PC w 4K60FPS praktycznie niczym sie nie roznia, to jest dalej potwornie powolna gra, i jedyne co daje 60FPS to miejsce na ewentualne spadki FPS, nic wiecej. KZ2 z PS3 tez mozna by puscic w 120FPS, ale Quake czy UT to to nigdy nie bedzie. Odwrotnie najnowszy Doom, ktory w 60FPS ujdzie, ale dopiero w 120+ na M+K gra pokazuje swoj prawdziwy potencjal, po prostu pod taki setup zostala zaprojektowana. CoD w 30FPS by nie rpzeszedl, za to BF juz bez problemu (co udowodnily wszystkie odslony z PS3.X360). Przykladow mozna wymieniac w nieskonczonosc, ale taka zasada dotyczy kazdej jednej gry - kazda jest zaprojektowana pod inne tempo/FPS, i kazda musi isc na jakis kompromis (no chyba ze na kompach za 15-20K), wiec czesto duzo lepiej jest poswiecic "pusty" FPS na rzecz lepszej grafiki, animacji, fizyki, interakcji. Zreszta, pozyjamy zobaczymy, ja czekam na wiecej gier od MS bo jestem mega ciekaw jak/na ile sa w stanie wykorzystac instrukcje DX12 wbudowane w GPU, co by odciazyc CPU ktore dalej jest najslabszym ogniwem tej generacji. FM7 dla przykladu w 4K60FPS wykorzystuje GPU X1X tylko w 70%, w dodatku sam silnik zostal tak zoptymalizowany, ze nawet na PC wymagania sprzetowe ZNACZNIE spadly w porownaniy do FM6, przy jeszcze lepszej graficze i "ficzerach", wiec nie mozna mylic niekompetencji wydawcow typu Ubi czy EA z brakiem mocy danego sprzetu. Takze MS mial chyba tego pelna swiadomosc kiedy mowili, ze oni celuaj w 4K60FPS, a reszta deweloperow bedzie wykorzystywac moc wedlug wlasnego uznania (czyt. tylko na tyle ile potrafia, z Ark:SE na czele ).
  11. Zeby GT kiedykolwiek stanelo spowrotem na nogi to Kaz musi odejc a zastapic go musi ktos, kto "will make PD great again!" ;D No sorry, pol dekady a oni nie sa w stanie skleic prostego dema, gdzie XB1 niedlugo otrzyma juz piata Forze, a male niezalezne studio, ktore pare lat temu zaczynalo od Kickstartera tez lada dzien wypusci juz druga odslone duzej gry/symulatora (PCars). Kaz juz dawno powinien wyleciec na zbity pysk, a PD zamkniete i wysadzone razem z fundamentami, zeby przypadkiem nikt nie probowal go odbudowac. Sony pozbylo sie Studia Liverpool oraz Evolution, ktore mogly co roku naprzemian karmic nas swietnymi wyscigami wszelkiej masci, to nie, wola popowac cala kase w bez mala najbardziej niekompetentne studio deweloperskie jake obecnie istnieje. Przy GT5/6 piescili sie z autami, Kaz mowil ze dzieki temu sa juz gotowe nawet na PS4, a jak juz wyszlo PS4 to zaczeli od zera, i teraz tez obwieszczaja swiatu, ze maja modele aut ktore przetrwaja dekade, a jak przyjdzie co do czego to pod PS5 wyrzuca wszystko do smietnika i znowu bede rzezbic od podstaw, i tak w kolo Macieju... A reszta aspektow jak lezala tak dalej lezy, i tkwi jeszcze w czasach PSX/PS2, niby zapewniaja ze za wszystko sie zabrali i wszystko bedzie poprawione, ale gameplay'e mowia same za siebie - gdyby nie lepsze oswietlenie to ciezko by bylo odroznic GTS od GT5/6 - ta sama sterylnosc, bezplciowosc, AI ktore ma wywalone na wyscig i jedzie bo jedzie, bo za to mu placa, system kolizji a'la slynne kartony z Klanu, itd. itd. moglbym dlugo tak wymieniac, ale wszyscy wiem jak wyglada ta niezmienna od lat seria gier. A absolutnie najgorsze w tym wszystkim jest to, ze PD sie uda i wszystko ujdzie na sucho, bo ludzie sa wyglodniali GT na PS4, i jak beznadziejne by nie bylo to i tak sprzeda sie w przynajmniej paru milionach egzemplarzy, i ja nie mam cienia watpliwosci ze powtorzy sie sytuacjia z GT5/6 - ludzie z braku alternatywy rzuca sie na GTS, a roznymi koncowymi odczuciami, ale juz do GT7 podejda z duuuzym dystansem, po czym PD po prostu wylaczy serwery dla GTS, czyli gry nastawionej stricte pod online, i sila rzeczy zmusza ludzi do kupna GT7. A potem powtorka przy PS5 - beda kleic gre pol dekay, ludzie znowu beda na glodzie, w dodatku zdaza zapomniec o poprzednich wpadkach, znowu kupia, znowu zawod, znowu wylaczanie serwerow, calosc zapetlic, i tak sie robi kase.
  12. Przy Anthem to samo, DF mowi ze jest to faktycznie 3840x2160, ale wszystko wskazuje na to, ze mimo wszystko dalej jest uzywany checkerboarding. Mi sie wydaje ze po prostu rozdzialka jest skopana po stronie Ubi/EA (no kto by sie spodziewal.. ) - czyli gry faktycznie chodza w natywnych 4K, ale sa dalej skalowane do... 4K, stad roznego rodzaje artefakty i przeklamania. Wiec to w ich gescie/obowiazku lezy wylaczenie CBR po stronie silnika. I obawiam sie, ze tutaj deweloperzy multiplatformowek beda mieli ciezki orzech do zgryzienia, bo biorac pod uwage obie konsole, to dla X1X lepsze byloby uzycie zwyklego upscallingu+dynamicznej rozdzialki, gdzie gry na Xa chodzilby w natywnych 2160p, a na P4P upscalowaly by sie z 1600-1800p. Z kolej dla Pro zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest CBR, ale wtedy jak widac traci na tym X1X. Bo wiadomo ze nikt nie ma czasu na implementowanie dwoch roznych rozwiazan dla dwoch roznych sprzetow, (a co dopiero czterech), i deweloperzy musza stosowac jedno uniwersalne rozwiazanie. Dlatego IMHO najlepszym rozwiazaniem bylo by zaimplementowanie bezposrednio w silnikach polaczenia dynamicznej rozdzialki+checkerboardingu, czyli na X1X oraz PS4 gry chodzilyby w natywnych 2160/1080p, natomiast na X1S i P4P rozdzalka spadalaby do 720-900/1440-1800p, z ktorej bylaby dalej podbijana przez CBR do FHD/4K. Dzieki takiemu rozwiazaniu z kazdej z czterech konsol moznaby bylo wyciasnac maksimum mozliwosci, a i silniki/gry bylyby juz przygotowane na kazda przyszla konsole jakia zaserwuja nam Sony/MS/Nintendo.
  13. Po co wymieniac dysk? Hmm, no nie wiem, moze po to zeby caly system lepiej smigal? Jakis niedrogi SSD 120-128GB by wystarczyl az nadto, ba, nawet 60-64GB za mniej niz 200zl zrobilby robote (pytanie tylko jaka jest minimalna wymagana pojemnosc jaka konsola jest w stanie rozpoznac?), natomiast do gier i multimediow podlaczyc zewnetrzny HDD 2-4TB na USB3 i jazda, jestesmy ustawieni na cala generacje.
  14. @14:43 - przeciez on bezczelnie zakryl caly doplyw powietrza do turbiny niczym gwalciciel przykladajacy chustke z chloroformem swojej ofierze... Nie, to nie ma prawa sie udac. DF na jednym z ostatnich filmikow tez mocno sie zastanawiaja co z akustyka calego systemu? Jedyne minimalnie sensowne wytlumaczenie jakie mi przychodzi do glowy to to, ze istnieje jakas przerwa pomiedzy turbina a plyta glowna, i to tak naprawde tamtedy bedzie zasysane powietrze. A tak poza tym to mowie, dzielo sztuki oraz inzynierii, jedynie szkoda ze nie ma mozliwosci wymiany dysku wewnetrznego jak w PS4, jakis tani SSD albo chociaz SSHD bylby do tej maszynki jak znalazl.
  15. CoD:W@W2 - tak to wyglada, a chyba ciezko o lepszy komplement Niesamowicie cieszy prostota rozgrywki, zwlaszcza po tych wszystkch egzoszkieletach skaczacych jak malpy w cyrku ktorymi karmili nas przez ostatnie lata, strasznie milo sie to oglada.