Skocz do zawartości

Żywy

Użytkownicy
  • Zawartość

    2484
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    8

Żywy wygrał w ostatnim dniu 24 Październik 2013

Żywy ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

669 Konkretna

O Żywy

  • Ranga
    Sonoklap
  • Urodziny 10.04.1987

Informacje o profilu

  • Wiek
    30
  • Płeć
    Mężczyzna

Kontakt

  • PSN
    Z_Y_W_Y

Ostatnio na profilu byli

6304 wyświetleń profilu
  1. Gran Turismo Sport

    Czyli jednak, sprawdza sie najczarniejszy scenariusz, czyt. gra jest zrobiona pod online, ligi, photomode itp., czyli dla bardzo waskiego grona zapalensow, natomiast cala reszta graczy zostanie z niczym :/ Istnieje cien szansy ze ta czwarta niepokazana kategoria to wlasnie normalna kampania z krwii i kosci, no ale z GT nigdy nic nie wiadomo, po GT6 ja, i mysle masa innych graczy, na pewno nie kupi po raz kolejny kota w worku omamieni obietnicami bez pokrycia. Po premierze sie okaze sie na co poszly te wszystkie lata dewelopingu.
  2. XBOX ONE X - Co wiemy? Czego oczekujemy?

    Czyli as expected - tylko MS potrafi nalezycie wykorzystac potencjal sprzetu (czyt. wbudowane instrukcje DX12 w GPU), natomiast dla deweloperow 3rd party i ich silnikow CPU dalej bedzie waskim gardlem, a przynajmniej przez jakis czas.
  3. XBOX ONE X - Co wiemy? Czego oczekujemy?

    Z Play Anywhere jest narazie pare mankamentow - po pierwsze dziala to tylko w grach od MS, i nigdzie indziej, czyli mowimy tutaj o raptem 1-2 grach rocznie, bez wsparcia wydawcow 3rd party daleko na tym nie zajada. Po drugie, w sumie najwazniejsze, czyli cena - 240-280zl jest mega zaporowe aby cala inicjatywa szerzej sie przyjela, IMO lepiej jakby zrezygnowali z mozliwosci share'owania gier na rzecz nizszej ceny, bo nie kazdy chce/ma z kim kupowac gry na pol, i dla znacznej wiekszoci duzo bardziej oplacalne jest po prostu kupno uzywki za 1/3 ceny, ktora dodatkwo mozna pozniej pogonic. Gdybym to ja byl Spencerem to obnizylbym ceny gier na MS Store do 50$ za wersje na jedna platforme (PC/XB), z opcjonalna doplata 10$ z Play Anywhere, bo i tak i tak wyszloby to finansowo lepiej niz sklepowe 60$, z ktorych az 25 to koszt produkcji, dystrybucji, oraz marza sklepu, wiec za te 50$ gdzie calosc idzie na ich konto i tak by byli duuuzo na plus, nei mowic o doplacie za PA, ale mieliby przy tym konkurencyjna cene, bo bez tego to niestety, usluga skonczy jedynie na sztycznich usmiechach na E3 i innych targach, ze co to MS nie oferuje, o panie! No i trzecia sprawa - cross-play. Sorry ale jesli chce sie zaistniec na rynku PC to czy sie chce czy nie to trzeba brac Steam pod uwage, a w ostatnich latach rynek PC jeszcze bardziej sie zfragmentowal, bo obok Steama mamy teraz jeszcze UPlay, Origin, Battlenet, GOG, Epic Store, etc., kazdy wydawca ma swoj sklep, tak wiec jesli MS chce zachecic ludzi to kupna gier z ich sklepu to tak jak wczesniej napisalem - musi byc wsparcie od pozostalych wydawcow, m.in. tez w postaci kompatybilnosc miedzy platformami, tutaj najlepszy przyklad CoD IW/4Remastered, gdzie jesli juz sie ktos skusil na gre z ich sklepu to nie mial z kim grac po sieci, bo 99,999% graczy PC siedzialo na Steamie, po takiej wpadce juz nikt nigdy nie kupi gry pod multi z ich platformy, zwlaszcza - patrz punkt 2 - za taka cene. Z minecraftem jakos dali rade zrobic cross-play miedzy az 5 wystemami - Win, iOS, Android, XB1 oraz Switch, mogliby jeszcze PS4 dorzucic gdyby tylko Sony sie zgodzilo. Takze pole do popisu maja jeszcze spore, pytanie czy, i jak mocno im na tym wszystkim faktycznie zalezy, a ile jest w tym PR'owych usmieszkow ze wzgledu na slaba pozycje XB1.
  4. XBOX ONE X - Co wiemy? Czego oczekujemy?

    Spokojnie dziecko, spokojnie, oddychaj... Gdzie ty masz ten otwarty swiat? Dirt, GT, FM, PCars, AC, F1, NFS, Wipeout, - to sa scigalki ktore wyszly/wyjda w tym roku, w ktorej masz otwarty swiat oprocz w nowym NFS? No wlasnie... Wracajac do tematu samego X1X - tylko ta konsola bedzie sciagac zawartosc 4K (cokolwiek to znaczy, na pewno chodzi o lepsze tekstury, ale czy cos poza tym?), natomiast dyski X1S nie beda niepotrzebnie zasmiecane czyms, czego i tak nie wykorzystaja. Dodatkowo deweloperzy beda mieli opcje, aby do kazdej instalowal sie tylko ten jezyk ktory jest uzywany na konsoli, rowniez w celu oszczednosci miejsca na HDD. MS ma jeszcze w planach dodatkowe opcje, o ktorych opowie w swoim czasie: http://stevivor.com/news/only-xbox-one-x-will-download-4k-assets-for-available-games/
  5. XBOX ONE X - Co wiemy? Czego oczekujemy?

    https://www.neowin.net/news/according-to-a-producer-at-respawn-entertainment-the-xbox-one-x-renders-titanfall-2-at-6k TF2 w 6K na X1X MS po raz kolejn potwierdza, ze 6>4
  6. XBOX ONE X - Co wiemy? Czego oczekujemy?

    Ale to samo mozna powiedziec o kazdej rozdzialce - QHD, FHD, HD itd., cholera, wrocmy po prostu do rozdzialki 640x480, grafika bedzie lepsza niz prawdziwe zycie, i to w 240FPS!... No nie, po cos jednak ekrany/rozdzielczosc ewoluuja, podobnie hardware. Obecna generacja jest skreslona jesli chodzi o 60FPS w kazdej grze, bo slabiutki procek robi swoje, ale i tak nastapil nie lada przelom, bo deweloperzy zobaczyli ilu graczy zaczelo odchodzic do PC przez brak 60FPS, i coraz wiecej gier, jesli tylko moze, wlasnie w taki framerate celuje - coraz wiecej gier dysponuje dynamiczna rozdzialka aby utrzymac 60FPS, czesc gier ma mozliwosc oblokowania framerate'u, zeby zapewnic chociaz minimalnie wieksza plynnosc niz 30FPS, w UC4 czy Gearsach 4 w multi jest obcieta rozdzialka i oswietlenie, aby bylo 60FPS zamiast 30 z singla, przykladow mozna by mnozyc w nieskonczonosc, takze cos sie ewidentnie ruszylo w temacie. Ale jesli w nastepnej generacji 60FPS dalej bedzie traktowane po macoszemu mimo high-endowych pecetowych komponentow to znaczy, ze sprawa jest definitywnie przegrana - AMD po 6 latach przestoju MOCNO nadgonilo Intela i NV, i nawet jesli w tym 2019-2020 konsole beda oparte na tegoroczntch CPU/GPU, to deweloperzy i tak nie beda mieli ZADNYCH wymowek, zeby gry nie chodzily w 60FPS. A jesli ktos usilnie potrzebuje tych 60FPS w kazdej grze juz teraz, bo nie moze bez tego zyc... no coz, od tego wlasnie jest PC - za ~2600zl czyli niewiele wiecej niz X1X (wliczajac kompletnie wszystko poza monitorem - obudowe, zasilacz, M+K, glosniki, gdzie kazdy raczej i tak juz takie komponenty posiada, czyli tak realnie za ~2200), , mamy sprzet ktory pociagnie 60FPS w kazdej jednej grze na konsolowych Medium-High, albo i lepiej. Kwestia indywidualnych wyborow, na czym i jak mocno komu zalezy, moze i konsole bardzo "zpecetowialy" w tej generacji, kazda gra wymaga instalki, etc. ale mimo wszystko prostota uzytkowania dalej nie ma sobie rownych, cos za cos.
  7. Call of Duty: Modern Warfare Remastered

    Jednak bedzie wersja stand-alone!
  8. XBOX ONE X - Co wiemy? Czego oczekujemy?

    Swiete trojca hehehe. Wlasnie najwieksza beke z tegorocznych E3 mam wlasnie z Halo - jak tak to psiacza ze MS to tylko Halo i Halo, a jak w koncu MS nie pokazal kompletnei nic zwiazanego z ta marka, to niektorzy malo wscieklizy nie dostali, no bo jak, nie pokazali Halo? Nic a nic? RAGEEE! xD IMHO im bardziej MS da odpoczac tym markom tym lepiej, Forza jeszcze ma o tyle dobrze ze moga naprzemiennie wydawac Motorsport i Horizon, czyli zgola odmienne gry, natomiast wypuszczanie nowego Halo/Gearsow jak najszybciej sie da tylko ja krzywdzi, w tasiemcach typu CoD, BF, Assasin, itp. przynajmniej zawsze mozna kompletnie zmienic caly setting, natomiast Gyrosy i Halo skazane sa na jedne uniwersum. Takze zobaczymy, Spencer zaklian sie ze pracuja nad nowymi grami tylko nie chca ich za wczesnie oglaszac, tylko zeby nie skonczylo sie jak ReCore czy scancellowane Scalebound, ktore sa reklamowane jak gr AAA, a w istocie wygladaja jak pierwsza gra jakiegos poczatkujacego programisty...
  9. Wojny Konsolowe

    Tzn. chodzilo mi o to zeby nie bylo sytuacji, ze przykladowo w 2013 wyszly PS4 i XB1, w 2016-17 ich refreshe czyli PS4P oraz XB1X, a powiedzmy w 2019-2020 wyjdzie PS5 i XB2, i zostaje calkowicie odciete wsparcie dla XB1 i PS4 - pozornie OK, nimelo te 6-7 lat, kto co chcial to ogral, ALE - automatycznie zostaje tez odciete wsparcie dla PS4P i XB1X, czyli calkiem nowych i niewykorzystanych sprzetow, cos takiego juz by nie przeszlo.
  10. Wojny Konsolowe

    @MagEllan W pelni sie z Toba zgadzam, nawet MS predzej czy pozniej bedzie musial sie odciac kompletnie od konsoli wypuszczonej w 2013r., bo nadejda takie czasy ze nawet pralka czy mikrofalowka beda mialy wyswietlacze 4K HDR Ale mozliwosc odpalenia starszych tytulow na nowszym sprzecie dzieki X86, czyli nic innego jak BC, to moze byc to, mysle ze nikt wtedy nie bedzie sie czul pokrzywdzony koniecznoscia przesiadki na nowy sprzet zeby pograc w nowe tytuly, o ile bedzie sie to odbywalo w obrebie paru refreshy/generacji, a nie co 5-6 lat jak to sie do tej pory odbywalo.
  11. Wojny Konsolowe

    Nie wiedzialem czy dac to w temacie o PS4 czy XB1, bo dotyczy to w sumie obu konsol, ale w DF juz poruszaja kwestie next-genow, glownie ich ceny: Czas pokaze, ale jak uczy historia, 600$ to zdecydowanie za wysoka cena dla przecietnego Kowalskiego za konsole do grania, z kolei 400$ jest mega przystepne, ale za cene niedomagajacego sprzetu, i to juz w dniu premiery. Z kolej 500$ , jak juz zreszta nieraz wspominalem, to taki "sweet spot", oferujacy optymalna cene do wydajnosci - X360 w dniu premiery byl mega mocna maszynka, ktora ladnie radzila sobie przez cala, i tak za dluga generacje, a teraz X1X tez zapowiada sie na konkretny sprzecior XB1 nie licze bo 100$ szlo na wymuszenego Kinecta a nie to co siedzie w obudowie. Niemniej jednak, o czym tez juz nie raz pisalem - jestem bardzie niz pewny, ze Sony za wszelka cene beda sie trzymac 399$, i beda starali sie upakowac maksymalnie co sie da w tej cenie, nawet kosztem natywnej rozdzialki na rzecz checkerdoardingu, kilku GB RAM mniej, czy mniejszego HDD, bo dla nich ilosc sprzedanych konsol to byc albo nie byc, bo za tym ida pieniadze za wymuszony PSN oraz procent od kazdej jednej sprzedanej gry jako vendor platformy, a Playstation to obecnie dzial ktory utrzymuje cala firme na nogach. Z kolei MS wpadl na pomysl inicjatywy Play Anywhere, aby zunifikowac konsole z pecetami, a to daje im bardzo szerokie pole do popisu, bo moga sobie pozwolic na wypuszczenie dwoch roznych konsol, low-endowej za 250-300$ (obecnie X1S), oraz high-endowej za 500-600$ (nadchodzacy X1X), i kazda znajdzie swojego nabywce, a do tego zawsze beda mieli Medium-Ultra-endowa platforme w postaci PC. Tak wiec moga kontynuowac trend z dwoma oddzielnymi konsolami, taniej oraz drogiej, plus PC, zwlaszcza ze ich statystyki MAU oraz raporty finansowe wyraznie pokazuja, ze ta taktyka sprawdza sie dla nich calkiem niezle. Ale najciekawsze jest w tym filmiku info o podejsciu obu firm do przyszlych konsol - MS chce caly czas "odswiezac" konsole XB1, aby utrzymac calkowita kompatybilnosc wszystkich platform, co ma sens bo przeciez glownie po to konsole przeszly na pecetowa architekture X68, co idelnie zreszta wspolgra z cala idea Play Anywhere. Plan Sony natomiast to kompletne odciecie sie od dotychczasowych konsol z rodziny PS4 i zaczecie wszystkiego od zera, za co juz przewiduje splynie na nich ogromna ilosc hejtu, ale to tez ma swoj sens, bo nowe, znacznie mocniejsze konsoel nie beda hamowane przez kilkuletnie, przestarzale platformy, i tutaj Forza 7 moze byc dobrym przykladem - wymaksowana, w 4K, w 60FPS, zuzywa jedynie 70% mocy GPU w X1X, dlaczego nie wiecej? Ano pewnie dlatego, ze gra musi dzialac tez na X1S, na ktorym zuzycie GPU dochodzi do 100%. Tylko obawiam sie, ze strategia Sony nie wypali z prostej przyczyny - deweloperzy 3rd party, ktorzy beda musieli wspierac tez X1S i X1X przez podejscie Microsoftu, a malo tego pomimo podejscia Sony i tak beda chcieli dalej wspierac PS4 i Pro, bo obecne konsole posiadaja taka baze uzytkownikow (~90MLN), ze tego po prostu nie mozna zignorowac, a co dopiero w momencie wyjscia nastepnego PS/XB za te 3-4 lata. I cos takiego juz bylo, nazywalo sie to cross-geny. Takze albo przyszla generacja bedzie trwala dluzej niz te 3-4 lata, i bedziemi mieli okazje zobaczyc na co faktycznie stac next-geny, albo wyjdzie refresh/kolejna generacja zanim deweloperzy zdaza w ogole porzucic cross-geny i skupic sie na pisaniu gier pod tylko pod przyszle PS/XB. Tak to widze, ale jedno jest pewne - jakby nie bylo to bedzie baaardzo ciekawie.
×