Skocz do zawartości

Odpowiedzi dodane przez yonash


  1.  A ja mam pytanie z innej beczki: o jakiej fizyce i wspomagaczach mówimy mając na myśli ligę, czy ligi?. Pytam o to dlatego, że w mojej opinii jedyna słuszna i mająca w ogóle sens opcja ścigania się to oczywiście fizyka w trybie symulacji i absolutnie żadnych wspomagaczy czyli wszystko na off. Mam nadzieję, że w tej kwestii "organizatorzy" będą nieugięci :thumbsup:.

    Dalej - trzeba by stworzyć coś w rodzaju regulaminu który jednoznacznie określał by kilka podstawowych kwestii takich jak:

    - kalendarz (czym, gdzie, kiedy i w jakiej konfiguracji startujemy, start lotny czy z miejsca, + pogoda)

    - czas do którego wszyscy "uprawnieni" mają być na konkretnym serwerze (czyli powiedzmy 19:00 - po tej godzinie nikt już nie dołącza więc nie trzeba czekać na spóźnialskich co powoduje, że odpada masa zbędnego bałaganu)

    - jakieś listy startowe (czyli kto, czym, gzie i o której godzinie jest uprawniony do startu)

    - jednoznaczne i nie budzące wątpliwości zasady ścigania się fair play (chociażby jazda 2wide, ścinanie zakrętów i wszelkiego rodzaju skróty, i kary jakie grożą za nieprzestrzeganie zasad)

    - system kar i zasady ich przyznawania

    i cała masa innych rzeczy bez których trudno myśleć o jakiejkolwiek lidze. Jeśli trzeba, to oczywiście jestem chętny żeby pomóc osobie lub osobom które się będą zajmowały organizacją lig/i.

    Pozdrawiam.


  2. Panowie - czy wiemy już coś na temat on-line? w sensie czy będzie to wyglądało podobnie jak w Prologue, że losowo dobiera graczy i śmigamy, czy może wreszcie będzie można zakładać "hosty" lub chociaż ganiać ze znajomymi?

    P.S. podajcie proszę (o ile chcecie oczywiście) wasze nicki z PSN bo chętnie bym dodał kilka osób z tutejszego forum do znajomych - przynajmniej miał bym pewność na czyste wyścigi bez chamstwa;) - mój nick ozzMozzPL (można dodawać).

    Pozdrawiam


  3.    @bartas28 - nie sądzę, przynajmniej w moim odczuciu. Grałem kilka dłuższych chwil na DFGT znajomego i jak dla mnie nie stanowi to żadnej różnicy (na pewno przez to nie jesteś w gorszej pozycji od użytkowników DFGT). Tylko że ja mam - że się tak nieskromnie wyrażę - doświadczenie w temacie simracingowania więc nie wykluczam że dla osoby która dopiero zaczyna poważniejsze ściganie się przy pomocy dobrej kierownicy różnica jakaś może być. Ale to raczej mało prawdopodobne. No chyba że RBR był by dla Ciebie że tak się wyrażę "pierwszy" - bo wiadomo w rajdach machasz kołem cały czas - wtedy lepiej by Ci było uczyć się od razu na DFGT. Po prostu na DFP kontra stawia większy opór niż w przypadku DFGT, natomiast cała reszta czyli czucie auta poprzez FF, pedały i ich zakres/skok, poty i cała reszta w obydwu przypadkach jest taka sama. Bo cała konstrukcja (oprócz wcześniej wyszczególnionych dwóch różnic) omawianych kierownic jest dokładnie taka sama.

    @Patricko - wymieniłem to jako pierwsza z dwóch różnic  :thumbsup:


  4. A ja będę jeździł na Driving Force Pro, wnioskuję po tym, że nie można jej już kupić ponieważ zastąpił ją model GT. Chyba zbyt wiele różnic nie ma a jeśli są to nie wiem jakie.

    DFP i DFGT to w zasadzie ta sama kierownica. Pedały w jednej i drugiej są identyczne, natomiast jeśli chodzi o "kółko" to różnice są dwie tak naprawdę: 1. koło w DFGT ma troszkę większą średnicę od DFP, 2. Inna przekładnia/silnik odpowiadający za FF - w DFP wolnoobrotowy (ciężej zapiąć szybką kontrę przy takim samym ustawieniu FF) - natomiast w DFGT zastosowano przekładnię/slinik wysokoobrotowy (kontrę zapniemy szybciej przy takim samym ustawieniu FF, bo przekładnia nie stawia już takiego oporu jak w DFP). Kwestia przycisków na jednej i drugiej to już indywidualne preferencje więc do różnic można, ale nie trzeba tego zaliczać. Więc DFP jak najbardziej może stanowić dobrą alternatywę na rzecz DFGT dla osób "z mniejszym budżetem", bo na chwilę obecną dobrą używkę można kupić już za około 150 zł. Dodam od siebie że kiera nie do zajechania - jak kupiłem ponad 4 lata temu, tak nadal w stanie idealnym (a przeszła już nie mało - simracing - czyli RBR, rF, Live for Speed, GTR, GTL, Race07, netKar itp. - no i oczywiście GT4 jeszcze na PS2 a od kilku dni GT5P już na PS3.)

    Pozdrawiam. 


  5. Panowie ja tak szybko zapytam - zakupiłem miesiąc temu PS3 a dwa dni temu dotarło do mnie Prologue (bo na pełną GT5 jeszcze poczekamy) - napiszcie mi proszę łopoatologicznie  jak odbywa się to Wasze kręcenie czasów konkretnym autem na konkretnym torze? Poprzez Time trial? Rozumiem, że żeby poganiać konkretnym samochodem muszę go mieć kupionego tak? A jak z trasami - dostępne wszystkie? Pytam bo chętnie poganiam z Wami czasówki. Oczywiście rozumiem że czasy kręcimy na profesionalu i wszystko na off prawda? inaczej nie ma to sensu.

    Pozdrawiam i liczę na wprowadzenie :thumbsup:


  6. Kółko mam Logitech Driving Force Pro tylko że zapomniałem jak się włącza 900 stopni obrót... :( mam nadzieję że GT to obsługuje.

    A do znajomych zaraz Cię dodam, dzięx

    select + R3 + prwawa łopatka  :rolleyes:

    A przy okazji to ja też napiszę coś o mojej przygodzie z GT. Tak więc gram począwszy od jedynki którą to chyba z racji sentymentu wspominam najlepiej. W ogóle to dzięki GT zacząłem uprawiać simracing (oczywiście GT nie jest typowym/pełnoprawnym symulatorem - ale to nie ma najmniejszego znaczenia), a teraz na niecały miesiąc przed premierą GT5 zakupiłem wreszcie PS3. DFP jeszcze żyje, a ja tak oto wyczekuję na piątego "świętego grala" :tongue:. Pozdrawiam.


  7.   Szopan - dzięki za informację. Tak ma to znaczenie - konsola oznaczona CECH-21xx zużywa mniej prądu od starszej wersji CECH-20xx, a co za tym idzie mniej się grzeje, a to w rezultacie powinno przekładać się na dłuższą jej żywotność. Poczytaj FAQ - znajdziesz więcej informacji o tym czym jeszcze różnią się oba modele. Dodam że kilka dni temu pojawił się model CECH-25xx, który jak się domyślasz jest jeszcze "lepszy" niż CECH-21xx a dodatkowo ma 320 GB dysk (lub 160 w zależności od wersji).

    Jeszcze jedno - zwykły pad sixaxis w zestawie od Play jest tylko jeden tak? kabalka HDMI także nie ma?

    Pozdrawiam.

×