Skocz do zawartości
KiLoS

Sposób Na Odpalenie Wszystkich Cpu?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz fata i linuxa nic nie stoi tobie na przeszkodzie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeśli masz fata i linuxa nic nie stoi tobie na przeszkodzie :D

kur.. , trochę wierzyć mi się nie chce, to tak jak by można było gierki odpalać :shok:

PS. Czy mógł bym prosić o przetłumaczenie tego poradnika przez osoba która miała do czynienia z OS (jestem zielony w tym) :down:

Edytowane przez KiLoS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetłumaczenie:

1. Uruchom terminal (linię komend)

2. a) wpisz : "sudo apt-get install cell-sdk" i zainstaluj CELL SDK.

2. B) wpisz : "sudo nano /etc/fstab" i dodaj tą linie pod spodem : "none /spu spufs defaults 0 0"

2. c) naciśnij Ctrl+O, ENTER i Ctrl+X

2. d) wpisz : "mkdir /spu", naciśnij enter a następnie "mount /spu" i ponownie naciśnij enter.

3. następnie wpisz : "sudo apt-get install libgtk2.0-dev libavformat-dev python-dev libpng12-dev libjpeg62-dev libtiff4-dev libjasper-dev libavcodec-dev"

4. Skopiuj pobrane pliki do lokalizacji docelowej i uruchom "opencv-on-psubuntu.sh"

Uwaga:

1. Jeśli chcesz użyć OpenCV, musisz najpierw wpisać to: "export LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib:$LD_LIBRARY_PATH"

2. Do uruchomienia 6 rdzeni lub więcej, musisz najpierw wpisać: "CVCELL_SPENUM=0 " i następnie uruchomić program.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi brakuje jedynie wypowiedzi na ten temat osoby która to przetestowała i ma z tym doświadczenie :ermm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to jest to W-Tej chwili nie możliwe bo liczba cpu jest ograniczona do 2 przez Hypervisora i puki jego się nie przestroi, to raczej to nie pomoże, obym się mylił, jeśli już to może to mieć sens z exploitem geohota, bo samo dodawanie mu wpisów nic nie da...

Ale jak nowie Obym się Mylił...

Szkoda że Nie mam jak sprawdzić ach ta moja PS3-60GB, że też ją sprzedałem, ale odkupię sobie 80 gb góra za 4 miesiące...

http://geohotps3.blogspot.com/

Tak jednak to jest powiązane z Geohotem po lewej stronie są linki najpierw exploit i dostęp do pamięci i potem modyfikacja...

Najpierw Geohot... i nie trzeba nic lutować czytajcie ludzie cała instrukcje bo można źle zrozumieć, choć pszy własnoręcznym grzebaniu w plikach ps3 można mieć bricka.

poszukam więcej o tym i dam znać...

a jednak to jest bez geohot`a ale dziwne, po co ktoś by się męczył nad odblokowaniem wszystkich cpu jak możliwe jest, niby GPU jest dalej nie dostępne to by wiele wyjaśniało...

jestem ciekaw jak to sie ma do tego co możliwe będzie dzięki geohotowi za miesiąc dwa...

http://psubuntu.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=1093&sid=36647b5b6c002f3809e4ac6985c0f443

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co wam te dodatkowe rdzenie, jeżeli programy, aby je obsługiwały, muszą być napisane pod Cella?

Dodatkowe rdzenie były dostępne z poziomu linuxa od początku, tylko nie są rozpoznawane przez system, bo to nie są 'normalne' rdzenie PPC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co wam te dodatkowe rdzenie, jeżeli programy, aby je obsługiwały, muszą być napisane pod Cella?

Dodatkowe rdzenie były dostępne z poziomu linuxa od początku, tylko nie są rozpoznawane przez system, bo to nie są 'normalne' rdzenie PPC.

Dostęp do pozostałych rdzeni jest zablokowany przez hypervisora z tego co wiem, wiec nie zbyt chce mi się wierzyć że ten patent ma działać.

Jeśli twoja teoria była by prawdziwa irvin, to widział by tylko 8 rdzeni z 9 bo 9 jest pomocniczy, dziwna architektura...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest osiem rdzeni w tym jeden "pomocniczy" nieaktywny.

Czyli 7 aktywnych, jeden natywny.

Po drugie, Linux nie obsłuży wszystkich rdzeni na PS3, bo tak jak napisał Irvin, nie będą one rozpoznawane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wszystkich (może poza tym jednym) rdzeni w PS3 można korzystać z poziomu Linuxa - u mnie na polibudzie kupili konsole i bawią się na nich w obliczenia równoległe, więc taka możliwość musi być.

@KiLoS wrzucił tutaj opis instalacji pakietu cell-sdk (który służy do programowania Cella), pakietów związanych z grafiką oraz OpenCV (służy głównie do przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym) i wygląda na to, że właśnie to OpenCV ma wsparcie dla Cella i potrafi wykorzystać wszystkie rdzenie.

Instalacja tego wszystkiego nie spowoduje tego , że nagle wszystkie programy, które są zainstalowane zaczną wykorzystywać wszystkie rdzenie - będzie tak, tylko z programami, które zostały napisane pod Cella.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli jednak czekać na postępy Geohota, na pełne wykorzystywanie PS3...

8 czy 9 jest pewna różnica zdań w różnych serwisach, ok, 8, ale r.serwisy piszą że 9 że 8 i 7, niech się na coś zdecydują...

Geohot pisze że podczas emulacji Linuxa na ps3 7 rdzeni jest bezczynnych, + 2 pracujące daje nam 9 rdzeni...

"In OtherOS, all 7 SPUs are idle."

http://geohotps3.blogspot.com/

Edytowane przez Mikolaj47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cell ma 9 rdzeni - jeden PPE i 8 SPE. W PS3 1 rdzeń jest wyłączony(chociaż bardziej prawdopodobne, że 'wyłączył się' w trakcje błedu w produkcji ;) ) i na jednym działa hypervisor, co daje 7 dostępnych rdzeni:

The Cell BE processor is a chip consisting of nine processing elements (note the PS3 has one of them disabled, and one of them reserved for system use, leaving seven processing units at your disposal). The main processing element is a fairly standard general-purpose processor. It is a dual-thread Power Architecture™ element, called the Power Processing Element, or PPE for short. The other eight processing elements, however, are a different story.

Tak przynajmniej twierdzi IBM, a oni raczej wiedzą, co wyprodukowali :D

http://www.ibm.com/developerworks/power/library/pa-linuxps3-1/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×