Skocz do zawartości
kenezor30

1920X1080 50Hz=50Klatek/s ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko odnosnie odswierzania w tv znajoma ma samsunga le40b530 full hd lecz w tej rozdzielczosci jest max 50hz czy przy tym odswierzaniu obraz z GOW3 bedzie wyswietlany z predkoscia 60klatek ?? gralem na tym tv dosc dlugo i jak dlamie to obraz jest idealny tv jest tani i chetnie bym sie na niego skusil:) czy lepiej zainwestowac w 100hz bo golym okiem to niewidze roznicy a jak niewidac roznicy to poco przeplacac :)) ps.grajac w demo GOW3 gra odpalila mi sie w rozdzialce 1366x768 50hz niepowinna w 1920 na 1080? a i w opcjach mam wlaczone wygladzanie krawedzi moze przez to jest wyswietlana w takiej rozdzialce ?

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jak dajesz FULL HD - to wyłączasz wszystkie akceleratory i różne usprawnienia w TV - ponieważ robi to za TV PS3 a całe to wygładzanie automaty i inne w telewizorze opóźnią wyświetlanie obrazu.

Pytanie jak czy możesz na konsoli ustawić 1080p i masz obraz to ok ale osobiście poszukałbym 100Hz lub 120Hz

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gow 3 dziala w 720p, a nie 1080p. ja na swoim tv mam przy tych ustawieniach 60 hz (albo 50) i jest ok, zero rozmazywania i przyciec :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gry na PS3 działają w 50 albo 60 Hz i nie ma to nic wspólnego z liczbą wyświetlanych klatek. Dziękuje dobranoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma jak ma. Obraz przesylany do TV jest wlasnei czestotliwosci 50 albo 60 fps. To ze gry chodza wolniej to znaczy ze po prostu niektore klatki sa powielane.

Czestotliwosc wyswietlania matrycy jest ustawiona na sztywno i z tym nic nie zrobisz. W laptopach przewaznie w ustawieniach ekranu masz jakas rozdzielczosc i w 90% przypadkow w 60Hz. Jak sobie odpalisz crysisa to oczywiscie bedzie chrupal, i gra bedzie wyswietlala 5fps, ale matryca caly czas pracuje w 60Hz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma jak ma. Obraz przesylany do TV jest wlasnei czestotliwosci 50 albo 60 fps. To ze gry chodza wolniej to znaczy ze po prostu niektore klatki sa powielane.

Czestotliwosc wyswietlania matrycy jest ustawiona na sztywno i z tym nic nie zrobisz. W laptopach przewaznie w ustawieniach ekranu masz jakas rozdzielczosc i w 90% przypadkow w 60Hz. Jak sobie odpalisz crysisa to oczywiscie bedzie chrupal, i gra bedzie wyswietlala 5fps, ale matryca caly czas pracuje w 60Hz.

gra wcale nie chodzi wolniej LOL 25 kl/s czy 30 kl/s czy 60 kl/s <- wszystko w ciagu 1 sekundy wiec twoje zdanie jest bez sensu... zeby to bylo 1,3 sek czy 0,8 sek to rozumiem...

1) 720p - liczba 720 określa tutaj (jak w każdym przypadku - 1080, 720, 576, 480) liczbę linii poziomych obrazu i odnosi się w tym przypadku do rozdzielczości 1280x720.

Nie odnosi się natomiast do liczby klatek na sekundę.

Prawdę mówiąc bazując jedynie na informacji, że sygnał jest 720p nie dowiemy się z ilu klatek na sekundę się on składa.

2) Na to pytanie (ile fps?) odpowiada nam dopiero info o tym czy film zarejestrowany/nadany został w trybie 50Hz czy 60Hz (często moim zdaniem mylnie określanych jako odpowiednio: PAL oraz NTSC)

50 Hz oznacza, że film składa się z 25 klatek na sekundę oraz że film wyświetlany jest w trybie 50 obrazów na sekundę.

60 Hz oznacza, że film składa się z 30 klatek na sekundę a film wyświetlany jest w trybie 60 obrazów na sekundę.

Tak tak klatka a obraz to, co innego. W obydwu trybach obrazów jest dwa razy więcej niż klatek.

3) Teraz czas na kwestie p - progressive oraz i - interlaced.

Jeżeli mamy do czynienia z trybem p to film wyświetlany jest w trybie pełnych obrazów.

Natomiast, jeżeli mamy do czynienia z trybem i to film wyświetlany jest w trybie pół-obrazów tzn. każda klatka dzielona jest na dwa obrazy. Pierwszy składa się wyłącznie z poziomych linii parzystych drugi z poziomych linii nieparzystych.

4) Połączenie obydwu kwestii - p/i oraz 50/60Hz

Jeżeli mamy materiał p - progressive czyli składający się z pełnych obrazów zapisany/nadawany w trybie 60 Hz to oznacza to, że na ekranie zostanie w ciągu sekundy wyświetlone 60 pełnych obrazów, ale tylko 30 klatek innymi słowy każda klatka zostanie wyświetlona dwa razy.

Nie ma tu żadnych 60 klatek za wyjątkiem trybu 720p@60fps dla którego ATSC przewidziało nadawanie w takim trybie. Tak nagrywane są np Lost-y z ABC HD.

Zgodnie ze standardami ATSC 720p może być nadawane w trybach:

25 fps - 50 Hz

30 fps - 60 Hz

60 fps - 60 Hz

Jeżeli mamy natomiast materiał i - interlaced czyli składający się z pół-obrazów zapisany/nadawany w trybie 60 Hz to oznacza to, że na ekranie zostanie w ciągu sekundy wyświetlonych 60 pół-obrazów składających się na 30 klatek innymi słowy każda klatka jest dzielona na dwa pół-obrazy i wyświetlana.

5) Oto lista tybów

50 Hz p : 25 klatek na sekundę 50 pełnych obrazów na sekundę

60 Hz p : 30 klatek na sekundę 60 pełnych obrazów na sekundę

50 Hz i : 25 klatek na sekundę 50 pół obrazów na sekundę (25 parzystych 25 nieparzystych)

60 Hz i : 30 klatek na sekundę 60 pół obrazów na sekundę (30 parzystych 30 nie parzystych)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A slyszales o czyms takim jak synchronizacja pionowa i pozioma? Czy te impulsy wystepuja w roznych odcinkach czasu? Nie. Czyli bez wzgledu jak plynna grafike generuje komputer/konsola, to monitor wyswietla stala liczbe obrazow. Wlacz sobie statyczny obraz, np zdjecie. Telewizor wowczas nie wyswietli raz jednej klatki obrazu i przestanie, tylko caly czas powtarza ten obraz. Ile FPSow ma statyczne zdjecie? Zero?

Moze i telewizory/monitory nie potrzebuja impulsow synchronizacji bo po ekranie nie lata plamka wystrzeliwana z katody, ale matryca dziala w taki sam sposob, jest odswiezana ze stala czestotliwoscia i nie ma to zwiazku z czestotliwoscia obrazow generowanych przez urzadzenie, cokolwiek by to nie bylo, pc, ps3 czy nawet lodowka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile orientuje się ludzkie oko jest w stanie zauważyć maksymalnie około 25 klatek na sekundę

Edytowane przez hanti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tez sa brednie. Moze i czlowiek jest wstanie jakos je policzyc do 30 kaltek, ale czy nie czujesz roznicy miedzy 30 a 60fps? Jak odpalasz wyscig w GT5P i na poczatku masz kamere z dystansu w 30fps a potem przejscie na 60fps z kabiny/zderzaka? Podobnie efekt migotania na monitorach crt do kompow, przelaczasz czestotliwosc odswiezania na 75 albo 80hz i migotanie znika.

Jezeli ludzie oko odczuwa te rzeczy to jak mozna napisac ze nie postrzega wiecej niz 30fps?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tez sa brednie. Moze i czlowiek jest wstanie jakos je policzyc do 30 kaltek, ale czy nie czujesz roznicy miedzy 30 a 60fps? Jak odpalasz wyscig w GT5P i na poczatku masz kamere z dystansu w 30fps a potem przejscie na 60fps z kabiny/zderzaka? Podobnie efekt migotania na monitorach crt do kompow, przelaczasz czestotliwosc odswiezania na 75 albo 80hz i migotanie znika.

Jezeli ludzie oko odczuwa te rzeczy to jak mozna napisac ze nie postrzega wiecej niz 30fps?

W kilku przypadkach różnica jest wyczuwalna podczas gry . Z doświadczenia wiem , że grając w Counter Strike 1.6 rozbieżność rozgrywki pomiędzy 30 fps , a 100 jest ogromna . Zwłaszcza przy strzelaniu gdy celownik płynniej się zachowuje . Przez kilka lat z ograniczeń sprzętowych grałem na 30 klatkach , później przeskoczyłem na 110 fps i grało się zupełnie inaczej . Z resztą każdy gracz Counter'a obojętnie czy 1.6 czy Source powie to samo .Niemal rok grałem w COD 4 i sytuacja była podobna , mając większą ilość klatek na sekundę gra stawała się stabilniejsza przez co pozwalało to na lepszą grę w sieci .

W typowo nextgenowych produkcjach przy wszystkich renederach i bloomach granica powoli zanika . DMC4 wychodząc na PC chwaliło się 90 fps jednak nie robiło to żadnego wrażenia .

Edytowane przez hanti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to jedna z tych internetowych legend powielanych każdego dnia. 24 klatki na sekundę to minimum, dla którego oko (czy też mózg), otrzymuje złudzenie obrazu płynnego. Powyżej tej wartości obraz może być tylko coraz bardziej płynny.

Swego czasy Sony podjęło próbę badań tego zagadnienia. W zeszłym roku firma stworzyła kamerę 3D z jednym obiektywem, która nagrywa film w prędkości 240 klatek na sekundę. Wartość ta według Sony Stanowi maksymalną wartość percepcyjną ludzkiego oka. Powyżej niej nie zauważymy już różnicy.

Z ciekawostek, to oko gubi się już przy około 100 klatkach. Zwykła świetlówka wysyła impulsy w takiej mniej więcej prędkości, a jednak nie czujemy żeby światło migało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×