kill 10044 Napisano 20 Luty 2011 Taak, co my tu mamy. No cóż, Cracked jest posraną mapą, nie da się ukryć. A raczej da się ukryć w zbyt wielu miejscach ;) Ale od początku: Startowe spawny: B3 i E2 (mniej więcej) Na tej mapie można grać na wiele sposobów. Nie wiedzieć czemu większość grających biegnie na środek mapy do budynku na C2. Jest to chyba najgorsze miejsce w które można iść próbując ugrać coś więcej niż 2 fragi. Mapa jest tak zaprojektowana, by obie drużyny broniły swoich części miasta, które podzielone jest główną ulicą. Przypomina to trochę Rundown z MW2. W każdym razie jeśli na Cracked uprawiamy run&gun musimy liczyć się z tym, że zginiemy i nawet nie będziemy wiedzieli skąd. Dlatego jak gram "na poważnie", staram się trzymać jednej strony i bronić jakiejś strefy przy okazji zwracając uwagę na newralgiczny budynek C2 i przeciwległy C3, w których to wszyscy się spotykają i radośnie do siebie walą. Nie ma to zbytnio racji bytu. Jeśli natomiast nie chcemy sobie kampić/bronić terenu to polecam zapuszczać się na spawny przeciwnika tylko bokiem C1 i C4. Zachodzenie od tyłu na tej mapie jest czasami kluczowe, ponieważ nie widać nas i nie ma otwartych przestrzeni. Sugerowane klasy powinny zaopatrzyć się w tłumik. Mapa nie jest duża, jeden strzał i cała watacha zaraz do nas leci. Z powodzeniem używam na tej mapie Famasa, Galila, niezły jest też AK47. Do rushu oczywiście Ak74u. Cracked jest ciężką mapą, wymagającą nieustannego skupienia. Postacie głośno chodzą po gruzie, więc Ninja się przydaje. Można bawić się snajperem w 5 miejscach. Spawn B3 ma lepiej pod tym względem, ma tych miejsc 3. Jest to mały domek ze schodkami na B2 (kontra dla pokoju D3), W ruinach domu B3 i w tym samym miejscu piętro niżej małe okienko wychodzące na Pomnik C3, która jest zasłoną dla wychodzących z korytarza na E4 (warto za nią biec zanim zdecydujemy się wybiec wprost na kampera). Na drugim spawnie mamy miejsce w pokoju na D3 (kontra dla B2). Ta miejscówka wydaje się doskonała dla każdego typu broni i kampienia. Do czasu jak nie wiemy w jaki alternatywny sposób tam wejść. Wchodzenie po schodach prawie zawsze kończy się śmiercią. Jak się rozprawić z kamperami w tym pokoju można zobaczyć na filmie. Drugie miejsce dla snajpera to dwa pokoje E4. Jeden wychodzi na długą aż do E2, a drugi na Pomnik. Nie jest to jednak polecana taktyka na tą mapę. Jeśli chodzi o start, to nie mam tu większych rad. Można lecieć razem z bydłem i rzucić granatami przed siebie na środek wzniesienia. Z B3 skręcamy w lewo w niewielkie przejście pod budynkami. Nie wychodzimy całkiem na zewnątrz. Z progu powinniśmy zdjąć ze dwie osoby. Jedna zawsze włazi za worki na przeciwko pokoju D3, druga zaiwania od wzniesienia. Z E2 podobnie, tylko próbujemy skontrować tych co lecą j.w Ewentualnie od razu zasadzamy się na D3. Mapa Cracked jak żadna inna posiada mnóstwo sekretów, tajemnych przejść i miejsc do wskoczenia. Polecam obadać je na filmie. Poprzednie Mapy: Array 4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lookech 2 Napisano 23 Luty 2011 1. Znam dwa wyjścia dobre na start z E2: Biegniemy jak najszybciej do mniejszej części tego dużego zniszczonego budynku (C2). Nie polecam rushować przez środek mapy, tylko wejść do niego po schodach z lewej strony. Stamtąd mamy widok na pozycje: okno i samochód w B2, i prawie całą długość ulicy przechodzącą przez C2,C3,C4. Polecam się nie wychylać zbyt mocno tylko starać się spokojnie, z ukrycia ściągać przeciwników (spokojnie 3-4 wrogów można wypatrzyć). Często ktoś siedzi za małym murkiem w C3 (przy wejściu do większej części budynku). Możemy też pobiec w stronę pomnika. Polecam tam przejście na drugą stronę przez parter budynku (nie starać się rushować przez schody, bo można bardzo łatwo dostać kulkę). Dolnym piętrem rzadko ktoś biega, a przecież jak dostaniesz się już na ulicę C1-C4 łatwo ściągnąć wielu przeciwników. 2. Jeżeli chodzi o taktykę defensywną na cały mecz to polecam duży budynek w B3/C3 (ten 2-piętrowy z małym balkonikiem). Zazwyczaj ustawiam tam czujnik pulsu i kontroluję cały obszar. Z balkoniku jest dobry widok na okno w budynku C3 i na placyk z pomnikiem), ponadto można kontrolować całe wzniesienie. Może nie jest to jakaś miejscówka, że będziemy załatwiać gościa co 5 sekund, ale łatwo tam nabić Blackbirda, czy Strzelca (spokojnie w 3 minutki). Pozycja dla cierpliwych... :) 3. Innym rozwiązaniem jest przesiadywanie w budynku D3. Oczywiście polecam postawienie czujnika pulsu przy drzwiach od strony schodów. Najlepiej mieć tam karabin szturmowy z tłumikiem. Bardzo szybko można wiele tam zdziałać. Mamy widok na całą ulicę C2-C4 z pokoju z oknem, na dwie pozycje z B2, ponadto widzimy całe wzniesienie, a z drugiej strony wszystkie budynki z D2-D3. Trzeba tylko uważać na granaty i idiotów, którzy ciągle wbiegają po schodach. Do takiej gry polecam: szturmowy (FAMAS, AK47) z tłumikiem, przeciwodłamkowego, zwinne ręce. Kiedyś udało mi się z tego budynku dojść do strzelca w półtora minuty. Trzeba tylko szybko reagować i zwracać uwagę na radar. Niestety, niezbyt często zdarza się, że jakoś szybko uzyskujesz kontrolę w tym budynku. Szczególnie drażniący jest fakt, że tylu graczy z twojej ekipy tam wbiega, strzela, zwabia przeciwników, że ciężko się tam na dłużej utrzymać. Dla mnie ta mapa jest trochę nieprzemyślana. Treyarch miało chyba nadzieję, że akcja tutaj będzie odbywała się także w skrajnych sektorach mapy: E1-E4, A1-E1 itd. Niestety, wszystko skoncentrowane jest na skarpie, budynkach w jej pobliżu i kilku pozycjach typu dach ciężarówki, okna budynków. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach