Patricko 8082 Napisano 15 Kwiecień 2011 Fallout New Vegas Informacje ogólne: Ilość trofeów: x1 / x1 / x13 / x36 Ilość trofeów offline: 50 Ilość trofeów online: 0 Najtrudniejsze trofea: Hardcore Trofea możliwe do pominięcia: The Whole Gang's here Czas do zdobycia platyny: 60 - 70 godzin Wstęp: Po raz kolejny trafiamy do świata Fallouta. Tym razem do post apokaliptycznego New Vegas. Gra jest zrobiona na tym samym silniku do F3 i nie różni się zbytnio od swojej poprzedniczki. Jest to po prostu dalsza część przygód oraz ogromny świat do zwiedzania. Jeśli ktoś grał w F3, tutaj nie będzie miał żadnego problemu z odnalezieniem się. Trofea nie są trudne, większość z nich wpada po prostu za zrobienie danego questa. Jednak niektóre wymagają trochę więcej wysiłku niż zwykłe ukończenie zadania. Postaram się Wam przybliżyć pucharki z FNV w jak najprostszy sposób. Ważne wskazówki: Gra posiada 4 różne zakończenia. Oczywiście, żeby mieć platynę musicie ukończyć każde z nich. Możecie po prostu przechodzić grę 4 razy od początku, ale nie jest to na szczęście koniecznie. Po ukończeniu misji Ring-a-Ding-Ding musicie zrobić sobie około 4 save'y, ja zrobiłem na wszelki wypadek 5. Tą misje otrzymuje dość szybko, bo jest to jedna z głównych misji fabularnych. Ja po prostu nie wykonywałem jej aż do momentu kiedy miałem zrobioną większość pucharków, poza tymi związanymi z 4 zakończeniami. Poradnik: Trofea wg kolejności w XMB Platinum TrophyZdobądź pozostałe 50 trofeów.Jasna sprawa, zdobądź wszystkie inne trofea. New KidZdobądź 10 level.Czytaj opis do pucharku: The Boss Up and Comer Zdobądź 20 level.Czytaj opis do pucharku: The Boss The Boss Zdobądź 30 level.Po prostu graj i przechodź kolejne misje. Staraj się robić jak najwięcej zadań pobocznych, wtedy z osiągnięciem maksymalnego levelu nie będziesz miał żadnych problemów.Oczywiście można wziąć perki takie jak Swift Learner, które zwiększają ilość otrzymywanych punktów XP, jednak osobiście odradzam brania jakichkolwiek perków wspomagających levelownie.Nie są one w zupełności potrzebne, bo jeśli gracie i robicie wszystkie misje poboczne to wtedy spokojnie zrobicie maksymalny level na długo przed ukończeniem gry. Ol' Buddy Ol' PalRekrutuj jakiegokolwiek kompana.Wystarczy zdobyć jednego kompana. Pełny opis do zdobycia wszystkich kompanów oraz miejsca gdzie się znajdują, możecie przeczytać poniżej. The Whole Gang's here Rekrutuj wszystkich kompanów. (jest ich 8)Poniżej możecie zobaczyć miejsca gdzie znajduje się wszyscy kompani oraz co zrobić, żeby dany osobnik przyłączył się do nas.Zalecałbym również zdobycie jak najszybciej apartamentu w Lucky 38, ponieważ każdego kompana możecie potem tam odesłać, przez co wszyscy znajdują się w jednym miejscu. O tym, jak zdobyć ten apartament możecie przeczytać poniżej.Uwaga: Nie można posiadać równocześnie dwóch kompanów mechanicznych i żywych. Można mieć za to jednego żywego i jednego mechanicznego, nie inaczej.Również na trybie Hardcore kompanii umierają. Chociaż mi nigdy nie zdarzyło się, żeby któryś z kompanów umarł. Jedno z najniebezpieczniejszych miejsc to rejon z Deathclawami, tam radzę zachować szczególną ostrożność.Każdy kompan daje nam dodatkowego perka, niektóre mniej, a niektóre bardziej przydatne.Co do misji pobocznych kompanów, to odblokowują się one jeśli wykonamy pewną akcję. Np. w przypadku ED-E'ego odblokowuje się ona w momencie, gdy wypowiemy odpowiednią kwestią rozmawiając z kimś.1. Kompan: ED-E (robot)Lokacja: PrimmMisja poboczna: ED-E My LoveJak go zdobyć: ED-E jest jednym z najlepszych, o ile nie najlepszym kompanem w całej grze. Posiada działko laserowe, a do tego informuje Cie o zagrożeniach odgrywając muzyczkę.Znajdziecie go w miejscu Nash Residence w Primm. Będzie leżał zepsuty na ladzie. Najpierw musicie zrobić na nim "Inspect", a następnie porozmawiać z Nash'em. Musicie naprawić ED-E'ego, żeby mógł być Waszym kompanem. Wymagany do tego jest skill Repair 65 lub Science 55.Jeśli użyjecie Repair, to naprawimy go od razu. W przypadku skillu Science, potrzebować będziemy dodatkowo: 3 x Scrap Metal, 2 x Sensor Modules oraz 1 x Scrap Electronics.2. Kompan: Cass CassidyLokacja: Mojave Outpost (w barze)Misja poboczna: Heartache by the NumberJak go zdobyć: Cass to ta Panna, która ostro popija whiskey przy barze w Mojave Outpost. Gdy z nią porozmawiamy, dowiemy się że jej karawan został zaatakowany i że w ogóle wszystkie do du..Aby sprawić by stała się ona naszym kompanem musimy wykonać najpierw kilka misji. W budynku obok znajduje się "Ranger Jackson", dla którego musimy wykonać dość prostego questa.Gdy już to zrobimy, musimy udać się do starszej Pani "McLafferty" w "Crimson Caravan Company". Podczas rozmowy dowiemy się, że chce ona kupić karawan Cass. Musimy teraz wrócić do Cass i jej to przekazać.Teraz, żeby ukończyć zadanie mamy kilka wersji do wyboru: z wymaganym skillem Speech 50-75, z wymaganym skillem Barter 75 lub z wymaganym skillem Barter 50 oraz 750 kapslami.Wszystko powinno pójść jak po maśle i na końcu rozmowy powinna zgodzić się zostać naszym kompanem. Pamiętajcie, że należy wykonać misję dla Ranger Jacksona!3. Kompan: Craig BooneLokacja: Novac (w paszczy dinozaura, wejdziemy tam "od zada", poprzez sklepik )Misja poboczna: One for my Baby and I forget to remember to ForgetJak go zdobyć: Craig Boone to wg mnie najlepszy kompan jeśli chodzi o tych "żywych". Jest on snajperem i potrafi ściągać moby z perfekcyjną dokładnością. Do tego daje nam perka, dzięki któremu przeciwnicy pokazują się na radarze dużo wcześniej, a po zaatakowaniu ich, zmieniają oni kolor na czerwony, aby było ich łatwiej rozpoznać. Aby go pozyskać musimy wykonać dla niego pewną misję (a jakże by inaczej). Mniej więcej chodzi o to, że zamordowano mu żonę, z tym że sam nie wie kto to zrobił i szuka zemsty.UWAGA: Misję należy wykonać wg wskazówek, inaczej nie dołączy on do nas! Gdy przyjmiemy misje, musimy porozmawiać ze wszystkimi w Novac nt. jego problemu. Następnie podczas nocy musimy udać się do biura motelu Dinky Dino (na przeciwko dinozaura).Na ziemi powinien znajdować się sejf, do którego musimy się włamać, a w środku będzie Bill of Sale. Przeczytaj to, a dowiesz się kto jest odpowiedzialny za śmierć żony Bone'a.Teraz musimy odszukać tą osobę i przyprowadzić ją przed dinozaura, a my musimy ubrać czerwony beret, który dał nam Bone. Gość obok powinien zostać po chwili zdjęty.Wracamy do Bone'a i dajemu mu wcześniej znaleziony Bill of State. Jeśli się okaże, że wybrałeś złą osobę, to Bone nie dołączy już do Ciebie.Dlatego radzę zrobić przed save przed rozpoczęciem wykonywania tego zadania dla niego.4. Kompan: VeronicaLokacja: 188 Trading PostMisja poboczna: I Could make you CareJak go zdobyć: Również bardzo dobry kompan. Ze zdobyciem jej nie powinno być żadnych problemów dopóki nie mamy na pieńku z Bractwem Stali (Brotherhood of Steel). Jeśli wszystko jest ok, to wystarczy z nią pogadać i w końcu dołączy do nas. Pamiętajcie, żeby nie mieć innego "żywego" kompana w międzyczasie. Inaczej musicie go odesłać, a dopiero potem próbować pozyskać drugiego.5. Kompan: Raul TejadaLokacja: Black MountainMisja poboczna: Old School GhoulJak go zdobyć: Raul znajduje się na samym szczycie góry Black Mountain. Dotarcie tam może być bardzo trudne, albo prawie nierealne jeśli macie zbyt niski level. Droga ku górze jest wypełniona Super Mutantami oraz Nightkinami. Zaś na samej górze znajduje się Nightkin Sniper oraz Nightkin Master. Dlatego jeśli nie macie odpowiednio wysokiego levela oraz dobrego osprzętu to odpuście sobie na jakiś czas tego kompana.Jeśli jednak dotarliście już na górę to Raul'a możecie znaleźć w więzieniu (Prison), jest to pierwszy budynek po lewej. Po wejściu do budynku zobaczycie terminal, który trzeba zhackować, a wymagany do tego jest skill Science 100. Raul znajduje się w środku. Wystarczy z nim pogadać, żeby do nas dołączył.6. Kompan: LilyLokacja: JacobstownMisja poboczna: Guess who I saw TodayJak go zdobyć: Lily to po prostu mutant...i to dość dziwny, ale na swój sposób pozytywny. To co go wyróżnia wśród innych kompanów to to, że czasami wpada w szał i nie mamy nad nim żadnej kontroli. Po dotarciu do Jasobstown udajemy się do dużego budynku przed nami. Następnie w środku idziemy do pokoju po prawej i powinniśmy zobaczyć doktorka "Dr. Henry". W rozmowie dowiemy się o jego problemach z Nightkinami oraz Nightstalkerami. Poprosi Cię o znalezienie rozwiązania, a raczej źródła tych problemów. Do wykonania tej misji będziesz mógł wziąć ze sobą Lily. Jest ona na zewnątrz. Łatwo ją rozpoznacie, możecie mi wierzyć. Po rozmowie dołączy ona do Was i będziecie mogli wykonać razem misje. Potem już zostanie z Tobą na stałe.7. Kompan: Arcade Israel GannonLokacja: Old Mormon Fort we FreesideMisja poboczna: Better HealingJak go zdobyć: Arcade (dość dziwne imię) to doktorek łażący w Old Mormon Fort. Nie powinniście mieć problemów z trafieniem na niego. Do jego zdobycia nie jest wymagane nic trudnego, poza skillem Speech na 75. Jedyna uwaga to taka, że jeśli zaczęliście już robić misje dla Cezara, to Arcade do Was już nie dołączy.8. Kompan: Rex (robot)Lokacja: The Kings School we FreesideMisja poboczna: Nothin but a Hound DogJak go zdobyć: Aby móc zdobyć psiaka musicie najpierw wykonać misję G.I. Blues, którą dostaniecie od King'a (obecnego właściciela psa). Po ukończeniu tego zadania King powie Wam o problemach z Rexem, a dokładnie z jego mózgiem. Rozpocznie się misja poboczna. Musicie udać się do "Julie Farkas" (babka z irokezem na głowie) w Old Mormon Fort. Potem wracacie do Kinga i przekazujecie mu co ona powiedziała. Ten użyczy Wam Rexa jako kompana i w tym momencie w sumie sprawa jest już załatwiona. Ja osobiście dokończyłem misję bo szkoda mi psiaka było. CraftyStwórz 20 przedmiotów.Crafting to nowa rzecz w Fallout New Vegas (a tak naprawdę to stara, bo była już w poprzednich Falloutach, poza F3).W grze mamy nowe "stoły rzemieślnicze" (pierwszy jest zaraz w Goodsprings przy domku) przy których możemy tworzyć zupełnie nowe przedmioty lub robić tzw. recycling, czyli zmieniamy stare w nowe.Najprościej zrobić to trofeum właśnie wykorzystując metodę recyclingu. W grze jest pełno przedmiotów o nazwie Empty xxx xxx.Takie przedmioty możemy właśnie przerabiać na nowe. Wystarczy przerobić 20 takich przedmiotów i trofeum powinno wpaść. Mod MachineZainstaluj 20 modyfikacji do broni.Modyfikowanie broni to nowość w Falloutcie. Jest to bardzo fajna rzecz i liczę, że w przyszłych odsłonach ta opcja będzie rozwijana jeszcze bardziej i dokładniej. Modyfikacje możemy tylko i wyłącznie kupić u sprzedawców, poniżej lista gdzie się znajdują:-- Great Khan Armorer - Red Rock Canyon - Guns-- Blake - Crimson Caravan Company - Energy Weapons oraz Guns-- Vendortron - Gun Runners - Energy Weapons, Explosives oraz Guns-- Gloria Van Graff - Silver Rush - Energy Weapons-- Dale Barton - The Fort - Energy Weapons oraz Guns-- Chet - Goodsprings - Guns-- Alexander - 188 Trading Post - Guns-- Knight Torres - Hidden Valley - Explosives oraz Guns-- Old Lady Gibson - Gibson Scrapyard - Energy Weapons-- Cliff Briscoe - Novac - Energy Weapons oraz GunsModyfikacje instalujemy poprzez Pip Boy'a, wybierając daną broń i klikając na niej L2. Pokaże się nam lista dostępnych modów do danej broni.Wystarczy kliknąć jeden i gotowe! Teraz tylko tak 20 i trofeum jest Wasze. Walker of the MojaveOdkryj 50 lokacji.Nie trudno się domyślić o co chodzi. Musimy odkryć 50 lokacji. To trofeum wpada samo, także nie musicie nawet się nim przejmować.Pamiętajcie, że lokacja zalicza się do odkrytych dopiero jak dojdziecie do niej i otrzymacie kilka punktów XP za odkrycie jej. Jej nazwa pojawi się również po lewej stronie ekranu. Master of the Mojave Odkryj 125 lokacji.Jeśli jesteś osobą, która zagląda do każdej mysiej dziury (tak jak ja), to to trofeum również wpadnie bez większych problemów. Po prostu jeśli widzicie na radarze pusty prostokącik to od razu idźcie w jego stronę. Każdy pusty prostokącik to nieodkryta lokacja. Na początku będziecie mieli ich pełno, ale w miarę upływu czasu będzie ich ubywało. Niekiedy można trafić do bardzo ciekawych miejsc, w których można znaleźć nawet ulepszone rodzaje broni. Zalecam zwiedzanie, bo w tej grze przynosi to same korzyści.Jeśli jednak jesteście leniami, to polecam skorzystanie z perka Explorer Perk, który odkryje Wam wszystkie lokacje na mapie. Ale i tak musicie się do nich udać, także samo pokazanie na mapie nie wystarczy.Ewentualnie zerknąć na mapkę poniżej i chodzić od lokacji do lokacji: Globe Trotter Zdobądź wszystkie śniegowe kule.Kule śniegowe są zamiennikiem słynnych Bobbleheadów z Fallout 3. Jest ich dużo mniej niż w F3, ale za to nie dają żadnych dodatkowych skilli. Dopiero po odkryciu apartamentu w Lucky 38 oddajemy nasze Śniegowe Kule za 2000 kapsli od sztuki. Poniżej filmik, dzięki któremu znajdziemy wszystkie "kulki": You Run Barter TownSprzedaj przedmioty o łącznej wartości 10.000 kapsli.Bardzo proste trofeum, które również wpada w miarę upływu gry. Jeśli zbieramy sporo rzeczy, to na pewno mamy co sprzedawać. Najlepiej sprzedawać naprawione bronie (oczywiście jeśli się nam powtarzają) lub pancerze. Możemy dostać za nie sporo kapsli.Na początku zarabiałem trochę kapsli sprzedając kartony papierosów oraz przedwojenne pieniądze. Wszędzie jest ich pełno, a nawet dobrze za nie płacą. Blast MasteryZadaj 10.000 punktów obrażeń przy użyciu broni typu Energy.To trofeum zdobywamy przy jednym podejściu gry, nie kumuluje się ono dlatego warto to zrobić w momencie jak dostaniemy w miarę przyzwoitą broń typu Energy (np. Laser Rifle lub Laser RCW).Ja osobiście zrobiłem to używając Plasma Rifle, bo jest do niej pełno amunicji, a zadaje również sporą ilość obrażeń. Używajcie danych broni do momentu aż nie wpadnie Wam pucharek. Nie powinno to trwać zbyt długo, a jeśli broń jest dobra to gra zawsze idzie lepiej.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. Love the BombZadaj 10.000 punktów obrażeń przy użyciu ładunków wybuchowych lub broni typu Explosive.Możemy to zrobić wykorzystując wszelkiego rodzaje granaty, miny oraz dynamity. Jednak tym sposobem może się to ciągnąć w nieskończoność.Osobiście polecam granatnik, wyrzutnie rakiet lub Fat Man'a, z tym że do niego jest bardzo mało naboi i warto go tylko używać na większą ilość przeciwników i rzecz jasna z dużej odległości.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. Lead DealerZadaj 10.000 punktów obrażeń przy użyciu ładunków broni typu Guns.Tutaj nie trzeba się zbytnio wysilać, jako że wszelkiego rodzaju pistolety i karabiny są najlepszymi broniami w całej grze i to właśnie ich najczęściej będziemy używać. Nie trzeba przykładać do tego pucharku większej wagi, bo w miarę upływu gry, trofeum Wam na pewno wpadnie samo.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. No Tumbler FumblerOtwórz 25 zamków.Zamki łamiemy przy użyciu umiejętności Lockpick. Warto w nią inwestować od samego początku bo jest to ta umiejętność, z której będziemy korzystać przez cały czas.Przed trudniejszymi zamkami warto przeczytać jedno z czasopism podnoszących umiejętność na jakiś czas (jeśli mamy niewystarczającą ilość skilla).Trofeum wpadnie bardzo szybko, bo żeby się w miarę szybko wzbogacić trzeba wszędzie zaglądać, a sporo rzeczy jest pozamykanych (drzwi, sejfy, szafki, itd.) i bez Lockpicka się nie obejdzie.Jeśli ktoś nie wie jak łamać zamki w Fallout'cie, to polecam obejrzeć poniższy filmik: Stim-ply AmazingUlecz 10.000 punktów życia przy użyciu StimpakówJako, że w Falloutcie prawie cały czas będziemy dostawać lanie, to Stimpaki są w ciągłym ruchu. Żeby trofeum wpadło, musimy łącznie wyleczyć się na 10.000 punktów.Oczywiście Super Stimpaki również działają, także jak mamy ich w nadmiarze to zalecam używanie właśnie ich.Warto dodać jeszcze, że na trybie Hardcore, Stimpaki działają z opóźnieniem, a nie od razu. Pamiętajcie również o skillu Medicine, bo im wyższy skill, tym więcej punktów odzyskujemy przy użyciu jednego Stimpaka.Jeśli jakimś cudem jesteście już przy końcu gry, a nadal Wam to trofeum nie wpadło, to najlepsza metoda na szybkie zrobienie tego, to wchodzenie do wody i duszenie się do momentu aż nie zostanie nam kilka kresek życia. Potem wychodzimy, leczymy się maksa i znów do wody. I tak do momentu aż nie wpadnie nam trofeum.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. New Vegas SamuraiZadaj 10.000 punktów obrażeń przy użyciu broni typu Melee.Najlepszą bronią do zrobienia tego jest Sledge Hammer lub Super Sledge. Ja to zrobiłem jak już miałem w miarę wyższy level w miejscu Black Mountain.Jest tam sporo mutantów, na których można sporo punktów nabić. Ale trzeba tam uważać na wyskakujące Deathclawy.Tutaj nie zalecam używanie VATS'a, ponieważ w przypadku broni Melee nie sprawdza się on zbytnio, przynajmniej w moim przypadku.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. Jury RiggerNapraw 30 przedmiotów.Każdy kto grał w F3 będzie wiedział o co chodzi. Mówiąc krótko, naprawianie przedmiotów. Żeby naprawić jakiś przedmiot (przeważnie broń), to wchodzimy do Pip Boy'a, szukamy broni którą chcemy naprawić, a następnie klikamy :triangle: . Ważnym jest, żeby naprawić jakąś broń, to potrzebujemy kilka tych samych broni. Im wyższy skill Repair, tym porządniej naprawimy naszą broń, a im lepszy stan broni (condition) tym lepsza jej celność oraz ilość zadawanych obrażeń.Oczywiście można wziąć też perk Jury Rigging (wymagany poziom Repair - 90). Wtedy możemy naprawiać bronie przy użyciu innego rodzaju broni.Ale do tej pory i tak już zrobicie ten pucharek więc nie ma sensu sobie zawracać głowy tym perkiem. Hack the MojaveZłam 25 terminali.Gracze, którzy mieli okazję grać w F3 na pewno nie będą mieli problemów z hackowaniem komputerów. Jednak "świeżaki" mogą mieć drobne kłopoty na początku, jako że hackowanie jest dość skomplikowaną sprawą, szczególnie na początku.Chodzi o to, że na ekranie mamy listę słów. Wybieramy dowolne słowo (czasem uda się trafić za pierwszym razem) i patrzymy ile znaków się nam zgadza.Np. jeśli mamy 1/4 to zgadza się jeden znak. Teraz nasze zadanie polega na tym, żeby dobrać inne słowo z listy, tak, aby któryś znak pokrywał się z naszym poprzednio wybranym słowem.I tak musimy dobierać słowa aż nie złamiemy danego terminu. Pamiętajcie, że jeśli wykorzystacie wszystkie próby i terminal się zablokuje bez możliwości kolejnego złamania (chyba, że mamy odpowiedniego perka na to). Dlatego zawsze jak zostaje Wam ostatnia próba, to opuście terminal i spróbujcie złamać go ponownie.Jeśli ktoś nadal nie wie o co chodzi, to tutaj poradnik video: Artful PocketerOkradnij 50 "kieszeni".Jak można się domyślić, musimy okradać różne osoby z ich zawartości. Im wyższy skill Sneak tym lepsze nasze wyniki w okradaniu będą. Warto również pamiętać, żeby nosić lekkie zbroje, które nie robią hałasu.Chciałbym również wspomnieć, że jeśli kogoś okradamy, to zawsze zabierajcie mu najmniejsze rzeczy. Przy broni prawie w 99% Was przyłapią. Oczywiście jedną osobę można okradać kilka razy jeśli posiada kilka małych przedmiotów. Przy robieniu tego pucharku warto zaopatrzyć się w Stealth Boy'e oraz Lily jako kompana (wydłuża czas Stealth Boy'a o 200%).Mimo wszystko polecam obejrzeć poniższy filmik, na którym jest pokazany świetny sposób jak zrobić to trofeum w bardzo szybkim czasie:Jeśli korzystacie z tego filmiku, to pamiętajcie żeby zrobić jeden save przed rozpoczęciem całej operacji, oraz osobny save co 3 udane pickpockety.Jak już wpadnie Wam trofeum to wróćcie do tego głównego save, który zrobiliście przed całą zabawą. W ten sposób nie stracicie karmy, a pucharek i tak jest już Wasz. Outstanding OratorZakończ sukcesem 50 potyczek słownych.Może nie chodzi tu dosłownie o potyczki, ale nie wiedziałem jak to dosłownie przetłumaczyć. Podczas rozmów w Falloutcie, często natkniemy się na tzw. "Speech Challanges". Chodzi o to, żeby przekonać naszego rozmówcę. Zawsze wyświetlony obok jest wymagany poziom skilla Speech, żeby owe "przekonanie" się udało. Nieudane próby nie są zaliczane.Warto inwestować w skill Speech, ponieważ często dzięki niemu ujmujemy sobie niepotrzebnej roboty. Do tego jeszcze czasopisma podwyższające skill Speech na dany czas.Nie trzeba tutaj stosować żadnych glitchy ani bugów, pucharek wpadnie sam z czasem. Desert SurvivalistWylecz 10.000 punktów przy użyciu jedzenia.Początkowo to trofeum może wydawać się bardzo trudne, ale na szczęście jest kilka metod, żeby obejść żmudny proces robienia/kupowania jedzenia, a potem szukania przeciwników żeby odjęło nam życia.Zalecam obejrzenie poniższego filmiku, na którym przedstawiony został chyba najszybszy sposób na zrobienie tego pucharku.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. Old-Tyme BrawlerZadaj 10.000 punktów obrażeń bez użycia broni (Unarmed).To trofeum najlepiej zrobić przy użyciu rękawicy Power Fist. O dziwo jest to bardzo dobra broń i nawet mimo zrobienia tego pucharku, długo jeszcze biegałem z tą bronią, ponieważ jest ona naprawdę dobra. Tak jak w przypadku broni typu Melee i tutaj nie zalecam używania VATS'a. Po prostu lecicie i walicie prosto w papę, a punkty wpadają same.Aby sprawdzić swój postęp, możemy zerknąć do PipBoy'a w zakładce DATA > NOTES > :triangle: > :square: aż nie znajdziemy naszego challenge'a. Know When to Fold ThemWygraj 3 gry Caravany.Caravana to bardzo przyjemna gra. Zasady są bardzo proste i można tutaj zarobić naprawdę sporą ilość kapsli.Wystarczy wygrać 3 gry i pucharek jest nasz. Pierwszego gracza możecie znaleźć już w Goodsprings na samym początku.Zasady pokrótce wyjaśniłem w opisie trofeum: Caravan Master. One Armed BanditZagraj 10 rund w jednorękiego bandytę.Nic trudnego. Jednorękiego bandytę możecie już znaleźć w kasynie Vince & Vance w Primm. Wystarczy zagrać 10 razy i pucharek wpada.Nie radzę zatrzymywać się przy tym urządzeniu na dłużej, bo i tak nic nie wygracie sensownego, a tylko czas można stracić. Little WheelZagraj 10 rund w ruletkę.Równie prosty pucharek co w przypadku jednorękiego bandyty. Kupujemy żetony, idziemy obstawiać przy stole z ruletką, gramy 10 rund (najlepiej obstawiać czarne i czerwone, w ten sposób nic nie stracimy) i trofeum wpada. Nic dodać nic ująć. Double DownZagraj 10 rund w Black Jacka.Black Jack, czyli po naszemu oczko. Musisz uzbierać liczbę jak najbliższą lub równą 21. Zasady chyba każdy zna, więc nie widzę potrzeby ich tłumaczenia.Grasz 10 rund i pucharek wpada bez problemu. Double DownWygraj 30 razy w Caravanę.Jak pisałem wcześniej, Caravana to bardzo sympatyczna gra i z miłą chęcią pograłbym w nią i w prawdziwym świecie.Postaram się wyjaśnić pokrótce zasady...Podczas całej naszej podróży po Mojave zbieramy karty, przeważnie możemy je kupować u sprzedawców. Mimo wszystko radziłbym trzymać się z dala od karty typu 2, 3, 4, itd.Chodzi po prostu o to, żeby nie mieć zbyt dużo karty o niskim nominale.Przed każdą grą w Caravane mamy swoją talię przed sobą i możemy usuwać z niej niepotrzebne karty. Jeśli mamy zbyt dużo 2 lub 3 to możemy je usunąć odwracając kartę numerem/figurą do góry.Po lewej stronie ekranu znajduje się liczba z jakiej składa się nasza obecna talia. Nie ma ona ograniczenia. Warto za to inwestować w karty o wysokich liczbach oraz w figury, szczególnie króla. Jak wygląda gra w Caravanę:Naszym zadaniem jest uzbieranie z kart liczby jak najbliższej bądź równej 26. Mamy 4 kupki, na których układamy swoje karty, a po przeciwnej stronie przeciwnik.Karty układamy zarówno rosnąco lub malejąco, także jeśli zaczniemy od 10, to jedynie możemy iść w dół, czyli 9, 8, 7, itd. To samo tyczy się jeśli zaczniemy od niższej karty.Karty z liczbami odpowiadają za ilość punktów, w tym również as:- As = 1 - 2 = 2- 3 = 3itd.- 10 = 10- Walet - walet służy nam do usunięcia karty z jednej z kupek. Jeśli mamy gdzieś za dużo to możemy usunąć ta kartę stawiając obok niej Waleta- Dama - służy do odwrócenia kolejności kart, czyli jeśli mieliśmy kupkę, na której karty szły od najwyższej do najniższej, to dzięki damie będziemy mogli znów iść w góre- Król - król to bardzo prost, ale za to najmocniejsza rzecz, mnoży nam liczbę na danej karcie x2, czyli jak stawiamy króla obok 10, to mamy 20, itd.- Joker - joker usuwa daną kartę zarówno u nas jak i u przeciwnika, dlatego warto wybierać kartę, która u nas występuje tylko raz, a u przeciwnika kilka razyI to mniej więcej cała filozofia gry w Caravanę. Oczywiście to czysta teoria. Musicie pograć trochę, żeby zrozumieć o co chodzi.Jeśli nadal będą problemy, to tutaj filmik z tutorialem: The Courier Who Broke the Bank Otrzymaj zakaz grania w głównych kasynach w Strip.Chodzi tutaj o trzy główne kasyna znajdujące się w dzielnicy Strip: The Gomorrah, The Luxe, The Tops.W kasynie jak to w kasynie, można sporo zyskać, ale można też sporo stracić. Nie inaczej jest tutaj, z tym że możemy sobie pomóc dobijając nasz wskaźnik Luck, który pomaga dostawać lepsze karty.Najlepszą metodą na zrobienie tego jest granie w Black Jacka (oczko) przy najwyższych stawkach (200 kapsli). Od ruletki radzę się trzymać z daleka, jako że prawdopodobieństwo trafienia tam jest bardzo niskie.Zasad gry w Black Jacka ani w Ruletkę nie tłumaczę, bo chyba każdy zna te gry i wie mniej więcej o co w nich chodzi.Jeśli jednak będą problemy, to piszcie, ewentualnie dodam zasady gry w Black Jacka.Ilość kapsli jaką musisz zdobyć, aby mieć zakaz grania w danym kasynie:-- Gomorrah: 9000 kapsli-- The Tops: 10.000 kapsli-- The Luxe: 15.000 kapsliTo trofeum naprawdę nie jest trudne. Wystarczy grac non stop w Black Jacka aż w końcu nabijecie odpowiedni poziom kapsli.Gdy tak się stanie, to przyjdzie do Was ochroniarz i powie Wam, że nie możecie już więcej grać u nich w kasynie. Hardcore Ukończ grę z włączonym trybem Hardcore.Pamiętajcie, że musicie go mieć włączony od początku aż do końca. Przy rozpoczynaniu gry, dziadek zapyta Was czy chcecie grać na Hardcorze. Wybieracie tak i już nie zmieniacie tej opcji do samego końca. Hardcore jest to nowość w New Vegas. Naszemu bohaterowi w miarę upływu czasu chce się jeść oraz pić, a amunicja w końcu waży swoje. Również nasi kompani umierają.Warto również zwrócić uwagę na to, że wszelkie stimpaki nie przywracają od razu energii, a dopiero w miarę upływu czasu. Kilka wskazówek jeśli grasz na trybie Hardcore. Co do broni to radzę nosić tylko kilka, jako że waga jest tutaj kluczową sprawą. Ja noszę snajperkę, karabin, granaty i rewolwer. Ja już mam te najlepsze wersje broni (np. Gobin Campaign Sniper Rifle czy Ratslayer).Ewentualnie broń jeśli robisz trofea (młot, kastety, itd.). Ja te trofea zrobiłem, także już noszę tylko to co jest najskuteczniejsze albo najbardziej mi się podoba.Naboje również noś tylko do tych broni, które używasz. Ponieważ w trybie Hardcore one ważą, a chowając je do swojego domku możesz zaoszczędzić sporo wagi. Ulepszenia do broni możesz kupować tylko i wyłącznie u sprzedawców. Nigdzie indziej ich nie znajdziesz. Także jak widzisz coś ciekawego to kupuj, bo zawsze się przyda. Również zbieraj wszystkie owoce z kwiatów, które możesz napotkać + zawsze mieć pod ręką kilka Purified Water. Jakieś steki również czy iguana na patyku.Potrzebne to jest, żebyś nie zgłodniał oraz nie wycieńczył się za bardzo na pustyni. Na spanie są takie specjalne roślinki (Coyote Chew coś tam), które zmniejszają Sleep, ale można się od nich uzależnić, dlatego przy okazji warto mieć Fixera, który uwalnia Cię od nałogu. Zawsze noś ze sobą kilka buteleczek Purified Water, bo nigdy nie wiadomo kiedy będziesz padał z wycieńczenia. Jak najszybciej również dorwij domek w Novac lub ewentualnie w kasynie Lucky 38 (najlepszy apartament w całej grze bodajże).Co do Novac to prosta sprawa, idziesz i kupujesz po prostu pokój za 100 kapsli, lub robisz questa i go dostajesz. Na początku w zupełności wystarczy.Co do Lucky 38 to na YouTubie możesz zobaczyć jak go zdobyć zaraz po rozpoczęciu gry, jest trochę zachodu, ale wg mnie warto, bo lokal pierwsza klasa. Kompanów również jak najszybciej zdobądź. Mogą nosić Twoje rzeczy, czyli masz tak jakby x3 więcej miejsca na rzeczy.Równocześnie możesz mieć tylko jednego człowieka i jednego robota jako kompana. Nie możesz mieć dwóch ludzi, albo dwóch robotów.Również jeśli masz już człowieka kompana, a znajdziesz kogoś innego, to nie dołączy do Ciebie dopóki obecnego kompana nie "zwolnisz" z obowiązków.Oni przeważnie są potem w miejscach, gdzie ich spotkałeś, lub jeśli masz apartament Lucky 38, to wszyscy potem tam idą, co jest bardzo wygodne, bo masz wszystkich w jednym miejscu.W trybie Hardcore kompani mogą umrzeć, także lepiej uważać i nie zapędzać się za bardzo w niektóre miejsca.Co do kompanów na pierwszej lepszej stronie znajdziesz opis gdzie ich szukać, itd. Z przeciwników to radzę uważać na latające Cazadory (takie motyle). Bardzo wkur...ące, a do tego odbierają sporo energii oraz zatruwają.Jak widzisz kilka naraz to lepiej odpuść sobie, dopóki nie będziesz miał lepszych broni/większego levela.Z innych przeciwników to w sumie nie znalazłem nic tak denerwującego jak te Cazadory. Może ewentualnie Super Mutanty oraz Nightkiny, ale one nie są aż takie trudne. [*] Ain't That a Kick in the Head Ukończ misję Ain't That a Kick in the Head. Jest to jedna z pierwszych misji jaką przyjdzie Ci zrobić, także nie sposób, żeby ją ominąć. Podczas wykonywania tej misji będziemy wtajemniczani w tajniki gry, a przy tym przyjdzie nam rozdzielać punkty SPECIAL oraz skille. Warto tutaj poświęcić trochę czasu, jako że od tego będzie zależała cała gra. Osobiście inwestowałem w Strenght, Agility, Endurance, Luck, a ze skilli to Guns, Lockpick, Speech, Repair, Medicine. [*] They Went That-a Way Ukończ misję They Went That-a Way. Jest to druga główna misja w grze, również nie sposób jej ominąć. [*] Ring-a-Ding-Ding Ukończ misję Ring-a-Ding-Ding. UWAGA: Po ukończeniu tej misji koniecznie zrób minimum 4 save'y. Ponieważ od tego momentu będziesz wybierać stronę, dla której będziesz robić zadania już do samego końca gry. Po ukończeniu gry nie ma możliwości powrotu, dlatego zrobienie save'ów jest koniecznością jeśli nie chce powtarzać gry jeszcze raz. Ważnym jest również, żeby nie mieć złych stosunków z takimi frakcjami jak: Boomers, Brotherhood of Steel, Great Khans, The White Glove Society lub Omertas. Przebiegu misji nie będę tłumaczył, ponieważ wszystko jest wyszczególnione na radarze oraz na mapce, dlatego każdy bez problemu da sobie radę. Po ukończeniu tej misji przyjdzie Ci wybrać dla której ze stron chcesz kontynuować zadania. Wybór dokonywany jest tylko i wyłącznie przez Ciebie, nie dostaniesz żadnej informacji do potwierdzenia, itd. [*] The House Always Wins Ukończ misję The House Always Wins. Misja dla frakcji: Mr. House Po ukończeniu misji Ring-a-Ding-Ding udaj się do Lucky 38 i prosto do Pana House'a. Będziesz wykonywał dla niego serię zadań, a w międzyczasie możesz otrzymać ostrzeżenia, że Cezar Cię znienawidzi, itd. Po prostu olej to i wykonuj dalej zadania dla House'a. Gdy zrobisz wszystkie zadania dla niego, zostaniesz poproszony u udanie się do Hoover Dam. Od tego momentu nie ma już odwrotu! Jest to końcowy etap gry. [*] For the Republic Ukończ misję For the Republic. Misja dla frakcji: NCR Wymagane zadania, aby odblokować: Things that go Boom, King's Gambit -- Things that Go Boom Żeby wykonać tą misję musisz udać się do bazy Nellis AFB, aby spotkać się z Boomersami: 1. Opcja - zabijasz głównych członków Boomersów: Pearl, Raquel, Loyal, Jack oraz Doktor Argyll 2. Opcja - wykonujesz dla nich zadanie Volare!, aby zyskać sobie ich przychylność Radzę wybrać opcję 2, bo za zadanie Volare jest osobne trofeum, więc warto to zrobić. -- King's Gambit Musisz udać się do siedziby wielbicieli Elvisa, czyli to Kings School. Jeśli ukończyliście wcześniej zadanie GI Blues, to tutaj powinno pójść dość szybko. Wystarczy udać się do Kinga i pogadać z nim, żeby przestał atakować członków NCR. Jeśli się nie zgodzi to wracacie do Crookera w siedzibie NCR. Teraz albo udajecie się do Colonel Moore na Hoover Dam (zalecam) lub do Colonel Hsu w Camp McCarran. Potem będzie się trzeba znów wrócić do Kinga i zaproponować mu ofertę, jeśli nadal się nie zgodzi, to zrób tam po prostu totalną czystkę! UWAGA: W momencie gdy udasz się do Colonel Moore powinieneś dostać również zadanie You'll Know It When It Happens. Koniecznie je wykonaj, ponieważ dostajesz za nie trofeum, a tego zadania nie zrobisz w żadnym innym momencie gry! Sprawdzone! [*] Render Unto Caesar Ukończ misję Render Unto Caesar. Misja dla frakcji: Caesar Zaraz po ukończeniu misji Ring-a-Ding-Ding jak wyjdziesz z kasyna, podleci do Ciebie koleś. Powie Ci, że Cezar Ciebie oczekuje i żeby się do niego udać, musisz udać się danego miejsca (południowy wschód mapy). Od tego momentu będziesz wykonywał zadania tylko i wyłącznie dla Cezara. UWAGA: Tylko podczas wykonywania misji dla Cezara będziesz miał możliwość zrobienia zadania Arizona Killer, za który również jest pucharek. Zadanie wyniknie samo podczas robienia kolejnych zadań dla Cezara. Jest to zadanie związane z zabiciem prezydenta na tamie Hoovera. Pamiętaj, żeby mieć na uwadze to zadanie w momencie robienia misji dla Cezara. [*] Wild Card Ukończ misję Wild Card. Misja dla frakcji: Yes Man Zaraz po ukończeniu misji Ring-a-Ding-Ding udaj się do pokoju Benny'ego w kasynie The Tops. Znajdziesz tam robota Yes Man (Pan Tak). Pomoże Ci on zdobyć New Vegas na własną rękę. Wykonuj dla niego kolejne zadania, aby w końcu udać się na tamę Hoovera i ukończyć grę. [*] All or Nothing Ukończ misję All or Nothing. Dostaniesz to trofeum na samym końcu po wykonaniu głównych misji dla Mr. House'a. [*] Veni, Vidi, Vici Ukończ misję Veni, Vidi, Vici. Dostaniesz to trofeum na samym końcu po wykonaniu głównych misji dla Cezara. [*] Eureka! Ukończ misję Eureka! Dostaniesz to trofeum na samym końcu po wykonaniu głównych misji dla NCR. [*] No Gods, No Masters Ukończ misję No Gods, No Masters. Dostaniesz to trofeum na samym końcu po wykonaniu głównych misji dla Yes Man'a. [*] Come Fly With Me Ukończ misję Come Fly With Me. Aby rozpocząć tą misję musicie udać się do NOVAC. Następnie musicie pogadać z Manny Vargasem, żeby rozpocząć misję. Możecie go spotkać TYLKO W DZIEŃ w sklepiku w środku dinozaura. Następnie wykonuj kolejne misje, aby na samym końcu ujrzeć fajną scenkę z udziałem Ghuli oraz rakiety. [*] Talent Pool Ukończ misję Talent Pool. Aby rozpocząć misję udaj się do kasyna Tops, a w nim wyjdź po schodach na górę i udaj się do teatru ACES. Gdy już będziesz w pokoju teatralnym pogadaj z Tommy Torini, powie Ci że brak mu talentów. Oczywiście Twoja głowa w tym, żeby pozyskać te talenty. Dostaniesz od niego 4 wizytówki, które musisz wręczyć odpowiednim osobom. Pamiętaj, żeby nie wracać się za każdym razem do kasyna, tylko wręcz 4 wizytówki i dopiero potem się wróć: 1. Billy Knight - znajduje się zaraz obok kasyna, blisko przejścia do pierwszej sekcji Stripu. 2. Lonesome Drifter - znajdziesz go na prawo od miejsca "Dry Lake" na mapie. Zobaczysz duży bilbord Sunser Sarsparilla. Jeśli posiadacie skill Barter na 50, to dostaniecie od niego bardzo fajny rewolwer, który wydaje świetny dźwięk za każdym razem jak go wyciągacie i chowacie. 3. Isaac - znajduje się w trzecim pokoju na górnym piętrze w motelu w NOVAC 4. Hadrian - znajdziesz go w Atomic Wrangler, miejsce to jest we Freeside. Będziesz potrzebował skilla Barter lub Speech na 50, ponieważ będziesz musiał unieważnić jego kontrakt z właścicielem. Gdy to zrobisz pogadaj znowu z Hadrianem i wręcz mu wizytówkę. Teraz wróć to teatru ACES i zakończ zadanie. [*] Return to Sender Ukończ misję Return to Sender. Aby rozpocząć misję udaj się do Camp Forlorn Hope, jest on na prawo od bazy HELIOS. Gdy tam dotrzesz to pogadaj z Reyes'em. Będziesz musiał teraz zaktualizować kolejno kilka stacji ranger'ów: -- Stacja Alpha -- Stacja Bravo -- Stacja Charlie -- Stacja Delta -- Stacja Echo -- Stacja Foxtrot Teraz wróć do Reyes'a i wykonaj resztę zadań, które są już bardzo proste. [*] Arizona Killer Ukończ misję Arizona Killer. Jest to misją, którą zrobisz tylko i wyłącznie podczas wykonywania misji dla Cezara, w żadnym innym wypadku. Jeśli dobrze pamiętam, to ta misja była po prostu jedną z kolejnych podczas robienia misji dla niego. Z tym, że jak ją otrzymasz, to będziesz musiał ręcznie przełączyć na aktywną, bo dostawało się ją bodajże w momencie jak trzeba było wyleczyć Cezara. Trzeba tą misję zrobić, zanim go uleczymy. Gdy wybierzemy tą misję jako aktywną to pokaże się nam marker na mapie, gdzie mamy się udać. Musimy się spotkać z Cato Hostilius, który wprowadzi nas w tajniki misji. [*] You'll Know It When It Happens Ukończ misję You'll Know It When It Happens. Mi tą misję udało się zrobić tylko podczas robienia zadań dla frakcji NCR. W pewnym momencie będziesz musiał się udać na tamę Hoovera, żeby pogadać z Colonel Moore. Powie Ci ona, że musisz się zobaczyć z Ranger Grant'em, który powie, że trzeba się zająć ochroną miejsca przed przybyciem prezydenta. Ranger Grant znajduje się w Visitor Center, ten owalny budynek zaraz po prawej stronie, jak dotrzecie na tamę. Zajrzycie do schowka w Visitor Center, będzie tam plama krwi na podłodze, którą warto obejrzeć, dowiecie się, że ktoś został zamordowany i również że zniknęło ubranie mechanika. Jak przyleci prezydent, to udajcie się na dach Visitor Center (po drabince na zewnątrz). Po jakimś czasie obejrzycie helikopter i zobaczycie, że będzie można z niego zdjąć jakiś dziwny przedmiot. Gdy go zdejmiesz to natychmiast udaj się do Granta. Bądź uważny od tego momentu bo zacznie się zadyma! Radzę wykonać save przed wykonywaniem tej misji. [*] G.I. Blues Ukończ misję G.I. Blues. Jeśli robiliście już pucharek związany z pozyskaniem wszystkich kompanów to na pewno to trofeum macie już zrobione. Mimo wszystko, żeby rozpocząć misję GI Blues musicie udać się do Kings School we Freeside i pogadać z Kingiem. Gdy wejdziesz do budynku napotkasz Pacer'a, który robi za bramkarza. Żeby go ominąć musisz dać mu albo 50 kapsli, albo mieć skill Speech na 60. Jak pogadasz z Kingiem to dostaniesz zadanie, żeby nająć ochroniarza Orris'a, który znajduje się zaraz przy bramie wyjściowej z Freeside. Pogadaj z Orrisem, zapłać mu 200 kapsli i przejdź z nim całą sekwencję. Kiedy Orris będzie zabijał kilka ludzi na raz zbadaj ciała, a potem posądź go o blefowanie. Jeśli posiadasz Intelligence na 6 to możesz posądzić go blef, jeśli masz Barter na 50 to możesz odebrać jego pieniądze, zaś jeśli masz Medicine na 30 to możesz zbadać "zabitych". Wróć do Kinga i przedstaw mu sytuację. Teraz będziesz musiał udać się do Old Mormon Fort, który jest Północnym Freeside. Gdy znajdziesz się w środku, to po prawej będą namioty. Udaj się tam i porozmawiaj z Roy'em i Wayn'em. Wróć do Kinga i zdaj mi relację. Znów będziesz musiał wrócić do Old Mormon Fort i pogadać z Julie Farkas (babka z irokezem). Teraz będziesz musiał poszukać dwóch Misjonarzy we Freeside. Gdy znajdziesz jednego to zada Ci on 3 pytania dot. NCR. Odpowiedzi to: Tandi, Shady Sands oraz A two headed Bear. Po rozmowie udaj się do Major Elizabeth Kieran, która powinna znajdować się na przeciwko Old Mormon Fortu. Wróć do Kinga i zdaj relację. Ostatnia część zadania polega na załagodzeniu stosunków z NCR. Można to zrobić metodą ostrą lub łagodną, od Ciebie zależy którą wybierzesz. Ja wybrałem łagodną i przegadałem ich. Oczywiście po wszystkim wracamy do Kinga i kończymy zadanie. [*] That Lucky Old Sun Ukończ misję That Lucky Old Sun. Aby rozpocząć misję musisz się udać do bazy HELIOS, która znajduje się północ od NOVAC. Gdy już tam dotrzesz pogadaj z Lt. Haggerty, aby rozpocząć misję. Będziesz musiał teraz odnaleźć "doktorka" Fantastic'a. Znajduje się w budynku HELIOS, w dolnej części. Powinien Ci on dać hasło do Wschodniego Terminualu. Niedaleko powinien znajdować się drugi doktorej Ignacio. Jeśli masz Speech na 35 to powinieneś go przekonać, aby Ci dał hasło to Zachodniego Terminalu. Wychodzimy na zewnątrz i udajemy się do obu terminali. Gdy sprawę z terminalami mamy już załatwione to idziemy do wysokiej wieży, która znajduje się pomiędzy bateriami słonecznymi. Uważajcie na wejściu, bo jest tutaj pełno wieżyczek. W pokoju po prawej jeśli mamy skill Science na 25, to możemy wyłączyć wieżyczki. Przedostań się do Control Room, gdzie znajduje się generator. Możesz go naprawić jeśli masz Scrap Metal i Repair na 35, lub jeśli masz Science na 45 oraz jedną z dwóch kart Poseidon Energy Employee ID to udaj się na górę i napraw robota PYTHON, który naprawi generator za Ciebie. Gdy generator zostanie naprawiony to przyjdzie nam go skonfigurować. Jeśli chcemy się przypodobać NCR to wybieramy Las Vegas Strip, cała reszta to przypodobanie się frakcji Followers. Udaj się na górę na zewnątrz i odpalaj. Oczywiście możesz to zrobić w momencie jak jest słońce. Tutaj zadanie powinno się zakończyć. [*] Volare! Ukończ misję Volare! Bardzo fajna misja, a przy okazji jej wykonywania dostaniemy bardzo przydatną rzecz, mianowicie maskę, dzięki której będziemy mogli oddychać pod wodą. Aby rozpocząć misję udaj się do Nellis AFB (górny prawy róg mapy). Haczyk jest tutaj taki, że żeby przedostać się do ich bazy trzeba się trochę pomęczyć, ponieważ drogą którą można się dostać do Nellis jest non stop ostrzeliwana. Tutaj filmik, który pomoże Ci przedostać się do bazy: Gdy się tam dostaniesz, znajdź Pearl i pogadaj z nią. Dowiesz się, że musisz podnieść najpierw reputacje z nimi, dlatego musisz wykonać kilka misji pobocznych dla "obywateli" tego rejonu: -- Raquel - misja Ant Misbehavin -- Loyal - Sunshine Boogie -- Jack (w hangarach) - Young Hearts (wymóg: Speech na 35) -- Pete (w muzeum) - wysłuchaj jego historii nt. Boomersów Następnie wróć do Pearl, która pokieruje Ci do Loyal'a, który to wręczy Ci Ballast oraz Detonator. Znajdź jeszcze Jacka w hangarach, który da Ci ową maskę, dzięki której będziesz mógł oddychać pod wodą. Gdy wszystko gotowe, to udaj się nad jezioro Leke Mead. Samolot, który trzeba "wyłowić" znajduje się mniej więcej we wschodniej części jeziora. Po wyłowieniu go udaj się z powrotem do Loyala i powiedz, że samolot został wyłowiony. Zadanie powinno się zakończyć. [*] The Legend of the Star Ukończ misję The Legend of the Star. Podczas podróży po pustyniach Mojave napotkasz się na trochę inne kapsle, mianowicie Star Caps (kapsle z niebieską gwiazdą). Potrzebujesz ich dokładnie 50, żeby wykonać to zadanie. Aby rozpocząć misje udaj się do fabryki Sunset Sarsparilla. Pogadaj z gościem w maszynie po lewej, który powie Ci, że musisz uzbierać odpowiednią ilość kapsli, aby otrzymać nagrodę. Lokacje kapsli: Część 1: Część 2: Gdy już masz 50 kapsli, wróć do Festusa (gość z automatu) i powiedz że masz odpowiednią ilość kapsli i chcesz nagrodę. On Ci opowie historyjkę i zadanie zostanie zepsute (failed), ale tak ma być, nie przejmuj się. Rozpocznie się kolejna misja Valuable Lesson. Udaj się w fabryce Sunset Sarsparilli do podwójnych drzwi, które wcześniej były zamknięte. Możesz się tam dostać tylko przez dziurę w podłodze. Gdy tam dotrzesz zobaczysz zwłoki gościa, a obok niego holotape, weź ją i zadanie powinno zostać wykonane. Obok leży również pistolet laserowy Pew-Pew, który ma bardzo dobre statystyki jak na taki pistolecik. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Oczywiście korzystałem w niektórych momentach z poradników zagranicznych (niektórzy rzeczy nie sposób zapamiętać przecież), ale w głównej mierze starałem się opierać na swoich własnych doświadczeniach. Poradnik zajął bite pół dnia, także proszę o docenienie tego i nie narzekanie, że czegoś brakuje, albo coś nie jest dostatecznie szczegółowo opisane, bo jak ktoś nie zrozumie takiego poradnika, to już żaden inny mu nie pomoże. 11 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DOMIN@TOR_88 187 Napisano 15 Kwiecień 2011 kawał solidnego poradnika , ode mnie + :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glief 28 Napisano 15 Kwiecień 2011 Świetny i bardzo szczegółowy poradnik :thumbsup: Szkoda, że już mam 100%, bo na pewno bym skorzystał. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OddThomasPL 61 Napisano 11 Maj 2012 Wiem,że archelogia z mojej strony,ale dzięki wielkie za tą solucję Patricko! Kawał dobrej roboty. BTW czuję,że będę miał problemy z trofeami hazardowymi czyli kasyna i karawana. Ciekawe czy zmiana poziomu trudności gry na easy ułatwia grę np. w Black Jacka? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 11 Maj 2012 O dziwo te puchary są bardzo proste. BlackJacka gra się prosto i przyjemnie, więc wbicie tego to żaden problem. Jedynie z ruletką się chwilę pomęczyłem, ale to też żaden problem. Wystarczy obstawiać cały czas na czerwone i czarne i jest to bodajże nam liczone do wygranej. A zmiana poziomu trudności nie ma tutaj chyba żadnego wpływu. No i jest glitch w grze, dzięki któremu możemy nabić nieskończoną ilość kapsli. Jest to mój pierwszy poradnik, więc sporo rzeczy zapomniałem dopisać. Tutaj ten glitch: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OddThomasPL 61 Napisano 11 Maj 2012 (edytowane) Dzięki:) Glitch zapewne wymaga usnięcia dotychczasowych patchy. Pomyślałem,że implant wszczepiony przez doktor Usanagi może pomóc w złamaniu banku w trzech kasynach. Problem mam też z trophy za hackowanie terminali,skończyłem grę(85 godzin) i mam dopiero 15 znalezionych i złamanych. Edit: Zadanie "You'll Know It When It Happens" można też zrobić podczas wykonywania zleceń dla Mr. House'a. W pewnym momencie House poprosi żebyśmy zapobiegli zamachowi na prezydenta Kimballa i wtedy dostajemy tą misję do zrobienia. Edytowane 12 Maj 2012 przez OddThomasPL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach