Patricko 8082 Napisano 18 Wrzesień 2011 F1 2011 Informacje ogólne: Ilość trofeów: x1 / x4 / x11 / x23 Ilość trofeów offline: 32 Ilość trofeów online: 7 Najtrudniejsze trofea: Drivers' World Champion (Hard) / 35 Online Trofea możliwe do pominięcia: Brak, z tym że warto robić od razu kilku pucharów za jednym podejściem związanych z ukończeniem kariery Czas do zdobycia platyny: 50 - 60 godzin (głównie przechodzenie kariery wydłuża czas i ilość ustawionego dystansu) Wstęp: F1 2011 miało być godnym następcą F1 2010, która miała sporo dręczących ją bugów. Czy F1 2011 sprostało wymaganiom? Wielu się zawiodło na tej grze, posiada sporo niedociągnięć, masę durnych bugów, oraz spore spadki animacji, szczególnie przy większej ilości bolidów w trybie online. W dodatku gra cierpi na kilka naprawdę ciężkich bugów, które rujnują uczciwą grę w online, np. bug związany z ustawieniami bolidu lub możliwość okropnego ścinania niektórych zakrętów. Jednak jeśli chodzi o same pucharki to są one dużo prostsze i szybsze do zrobienia niż w poprzedniej grze. Najważniejsze to to, że nie ma już durnego levelowania online! Ważne wskazówki: Kilka ważnych uwag dot. grania w F1 2011: Poradnik: Complete Zdobądź wszystkie pozostałe trofea.Jasna sprawa, zdobądź wszystkie inne trofea. Season Opener Ukończ swój pierwszy wyścig w karierze.W sumie niewiele tutaj trzeba dodawać.Zaczynamy karierę, wybieramy jeden z dostępnych zespołów, przechodzimy do GP Australii, odgrywamy praktyki, kwalifikacje, a na końcu wyścig.Wystarczy, że go ukończymy na dowolnej pozycji, nie musimy być pierwsi.Zresztą jeśli gracie na poziomie Legend to i tak nie będziecie 1 choćbyście tego bardzo chcieli Pole Position Zajmij swoje pierwsze Pole Position w karierze.Jak sam opis mówi, musimy zająć pierwsze miejsce w kwalifikacjach w karierze.Zrobienie PP w online lub w coopie nie zostanie Wam zaliczone.Najlepiej jest to zrobić w miarę przyzwoitym zespole, jak np. Ferrari czy RedBull, lub po prostu ustawić trudność przeciwników na najprostszą.Możecie to zrobić zarówno podczas krótkiego jak i długiego weekendu, tutaj nie ma to znaczenia.Pamiętajcie tylko, że długi weekend to 3 sesje kwalifikacyjne, które trzeba dotrwać do końca! Jedynym sposobem na przyśpieszenie tego jest przyśpieszenie czasu będą w garażu. Just the Beginning Wygraj swój pierwszy wyścig w karierze.Mniej więcej to samo co wyżej, z tym że tutaj trzeba wygrać wyścig, co już nie jest taką prostą sprawą, szczególnie jeśli gramy na trudniejszych ustawieniach przeciwników.Małe błędy mogą kosztować nas pozycję, którą często bardzo trudno odrobić, szczególnie będąc w słabszych zespołach.Mimo wszystko w końcu zrobicie to trofeum wcześniej czy później, bo i tak w miarę rozgrywki traficie do lepszych zespołów, gdzie wygranie wyścigu, nie przychodzi już tak trudno.Oczywiście metoda z ustawieniem przeciwników na najprostszy poziom również tutaj skutkuje. Lightning Fast Ustanowiłeś najszybszy czas (bez jakichkolwiek kar) podczas wyścigu w dowolnym trybie.Tak jak opis mówi. Puchar można zrobić w dowolnym trybie, nawet w online.Wystarczy przejechać okrążenie z jak najszybszym czasem i pucharek po ukończeniu wyścigu wpadnie sam.Należy pamiętać, że musi to być najszybszy czas podczas całego wyścigu!Nie wystarczy zrobić jednego dobrego okrążenia. Jeśli zostaniemy "pobici" to musimy znów zrobić lepszy czas.Najlepiej zrobić ten puchar przy najłatwiejszym AI jeśli macie problemy.Informacje o najszybszym czasie zobaczycie na środku ekranu na fioletowym tle.Najpierw ustanawiacie swój najszybszy czas, a gdy zobaczycie, że zostaliście pobici (znów informacja na środku ekranu) to musicie postarać się przebić ten czas. Sublime Talent Ustanowiłeś najszybsze czasy podczas każdej sesji długiego weekendu (Long Race Weekend).Long Race Weekend składa się z 3 sesji praktyk, 3 sesji kwalifikacyjnych oraz rzecz jasna wyścigu.Musimy zrobić najlepsze czasy w każdej tych sesji, czyli czeka nas 7 sesji, gdzie musimy ustawić najlepszy czas.Myślę, że nie warto sobie specjalnie zawracać głowy tym pucharkiem i zrobić go dopiero jak traficie do lepszego zespołu w trybie kariery.Wtedy spokojnie wykręcicie już dobre czasy, jako że tory powinniście mieć obeznane oraz dobrane odpowiednie setupy do bolidów.Mimo wszystko jeśli bardzo Wam zależy, to możecie wybrać pojedyncze GP i ustawić Long Race Weekend na dowolnym torze.Najlepiej wybrać ten gdzie najlepiej się czujecie, żeby nie było niepotrzebnych niespodzianek.Możecie przyspieszać czas oraz przeskakiwać do kolejnych sesji będąc w garażu (druga opcja na monitorze).Pamiętajcie tylko, żeby ustawić naprawdę dobry czas, jeśli będziecie przeskakiwać do następnej sesji.Na najłatwiejszym poziomie nie powinno być problemów, ale na najtrudniejszym zdarzy się czasem niespodzianka. Push the Button Wyprzedź czysto przeciwnika używając KERS'u.Najlepiej zrobić ten pucharek na starcie wyścigu.Ustawić poziom przeciwników na łatwy i od razu po starcie wcisnąć KERS i starać się wyprzedzić ilu tylko się da.Można to również zrobić online, bo często ludzie zasypiają na starcie i bardzo łatwo ich objechać.Mimo wszystko pucharek wymagający nie jest, także nie musicie się nim specjalnie przejmować.Pamiętajcie, że KERS musi być włączony przez cały czas wyprzedzania, jeśli wyłączycie go w trakcie manewru, lub gdy się zrównacie to pucharek najprawdopodobniej Wam nie wpadnie. Winging It Wyprzedź czysto przeciwnika używając DRS'u.Jak sam opis mówi, musimy wyprzedzić inny bolid przy użyciu DRS.Rzecz jasna zrobimy to tylko i wyłącznie podczas wyścigu i w strefie DRS.Żeby móc go włączyć musimy być minimum 1 sekundę za przeciwnikiem w strefie pomiarowej (oznaczona na torze liniami, zawsze przed daną strefą).Gdy DRS będzie aktywny usłyszymy dźwięk w naszych głośnikach, a ikonka DRS zrobi się zielona.Wtedy wciskamy przycisk i nasz bolid znacznie przyspieszy. Warto też użyć przy okazji KERS'u (można, pucharek zostanie zaliczony), aby jechać jeszcze szybciej.Bolid musi zostać wyprzedzony cały. Pucharek Wam nie zaliczy jeśli DRS włączycie już w trakcie wyprzedzania, lub jeśli za wcześnie go wyłączycie.DRS'u można również używać przy dublowanych kierowcach, ale mi pucharek nie wpadł, gdy wyprzedziłem przy użyciu DRS'a dublowanego przeciwnika.Dlatego domyślam się, że trzeba to zrobić tylko z normalnymi kierowcami.Pucharek mimo wszystko bardzo prosty do zrobienia. Prędzej czy później zrobicie go w karierze czy to trybie online.Jeśli jednak będą problemy to standardowa metoda - najprostszy poziom i wyprzedzamy! Test Driver Przejedź minimum 805 kilometrów / 500 mil podczas praktyk w trybie kariery.Przed każdym wyścigiem mamy możliwość brania udziału w praktykach. W przypadku Long Race Weekend są to 3 sesje, a w przypadku Short Race Weekend jest to jedna sesja.Podczas praktyk robimy także test R&D (Research and Development), które usprawniają nasz bolid w przyszłości.W F1 2010 nawet jadąc długi weekend wystarczyło zrobić R&D na pierwszej sesji i było z głowy, tutaj w przypadku długiego weekendu, test R&D trzeba zrobić na wszystkich 3 sesjach!Oczywiście nie ma to żadnego związku z pucharkiem, ale robiąc te testy nabijamy sobie od razu kilometry do pucharku. Dlatego warto jeździć długie weekendy, ponieważ szybciej wpadnie nam trofeum.Średnio na jedno okrążenie przypada około 3 - 4 kilometrów, ale dokładny dystans możecie sprawdzić w informacjach o torze na monitorze w garażu.Niestety nie znalazłem nigdzie informacji dot. ilości przejechanych kilometrów w praktykach, dlatego musicie jeździć do momentu aż pucharek po prostu nie wpadnie.Gdy już wpadnie to możecie przerzucić się na krótkie weekendy, bo zapewne 3 sesje praktyk będziecie mieli już dość. Co-op Drivers' World Champion Zdobądź mistrza świata jako kierowca w trybie kooperacji.Tryb kooperacji nie różni się niczym od pojedynczej kariery. Jedynie tym, że jeździmy z żywym kompanem.Również znaczącą różnicą jest tutaj zachowanie oraz poziom AI, a raczej jego brak.Grając nawet na poziomie Legend, AI kręci tragicznie słabe czasy, a tempo podczas wyścigu jest strasznie wolne.Już na pierwszym okrężeniu wyprzedzicie wszystkich, startując nawet z ostatniego miejsca.Oczywiście, żeby zrobić pucharek musicie zająć pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców.Także wypadałoby karierę w co-opie ukończyć 2 razy, raz dla Was i raz dla partnera (chyba, że ktoś z Was już ma ten pucharek).UWAGA: Pamiętajcie, żeby dobrać sobie odpowiedniego partnera do co-op'a ponieważ jeśli już z kimś zaczniecie grę, to musicie ją z tym kimś skończyć. Nie ma możliwości zmiany partnera w trakcie sezonu. They're on Which Buttons? Wygraj wyścig bez używania KERS'u oraz DRS'u.Najprościej i najszybciej to zrobić włączając pojedyncze GP, najprostszy poziom i ustawić 1 góra 3 okrążenia.Jeśli macie ochotę robić kwalifikacje, to ustawcie 1 okrążenie, bo startując z PP przy najłatwiejszym poziomie, raczej ciężko o porażkę.Potem już nic innego tylko trzymać ręce z daleka od przycisków uaktywniających KERS i DRS i wygrać wyścig.Po wyścigu pucharek powinien być Wasz. Do it Yourself Wygraj wyścig używając manualnej skrzyni biegów w dowolnym trybie.Jak sama nazwa mówi. Pucharek można zrobić w każdym trybie w singlu jak i w online.Jako, że przy manualnej skrzyni mamy minimalną przewagę, tak też zalecam grać.Ale jeśli macie problemy ze zrobieniem pucharku, to ustawienie AI na najłatwiejszy ułatwi Wam sprawę.Potem włączyć np. pojedyncze GP, sam wyścig, 3 okrążenia i przebić się szybko na pierwsze miejsce.Nie powinno być problemu. On the Bounce Pobij rekord Alberto Ascari zwyciężając 9 razy pod rząd w trybie kariery.Grając na najtrudniejszym poziomie (LEGEND) może to być trochę uciążliwe, a przynajmniej na początku.W początkowym zespole nie mamy nawet co liczyć na zrobienie tego pucharku normalną metodą.Musicie po prostu ukończyć sezon i dostać się do lepszych zespołów, tak żeby zajmowanie 1 miejsca było już w Waszym zasięgu na każdym wyścigu, a nie tylko za sprawą przypadku.Dopiero wtedy możecie myśleć o zrobieniu tego pucharku jak należy.Oczywiście liczy się tutaj tylko wyścig, nie musicie zajmować pierwszego miejsca w kwalifikacjach. Wystarczy wygrać 9 wyścigów pod rząd i pucharek będzie Wasz.UWAGA: Może być tak, że jeśli zmienicie w trakcie sezonu jakieś ustawienia (np. poziom przeciwników) to pucharek Wam nie wpadnie.Najlepiej ustawić wszystko przed nowym sezonem, rozpocząć go na EASY, przejechać 9 wyścigów i pucharek powinien Wam już wpaść na 100%. Drivers' World Champion Wygraj mistrzostwa świata kierowców w trybie kariery.Kariera składa się z 19 wyścigów, kalendarz macie w przyczepie i przed każym wyścigiem możecie sprawdzać Wasz progres. Do zdobycia pucharku trzeba wygrać w klasyfikacji kierowców. Oczywiście możecie ustawić sobie najprostszy poziom trudności i wtedy ten pucharek wapdnie Wam bez problemów.Jednak warto spróbować zrobić od razu karierę na poziomie HARD, bo po jej ukończeniu na pierwszym miejscu, wpadną nam od razu 2 pucharki.Tym razem puchar wpadnie Wam już w momencie, jak będzicie mieli pewnego mistrza świata jeszcze przed ukończeniem sezonu. Także możecie potem już rozwalać się w kolejnych wyścigach. Constructors' World Champion Wygraj mistrzostwa świata konstruktorów w trybie kariery.Podczas kariery mamy zarówno klasyfikację kierowców jak i konstruktorów.Niestety ten pucharek jest bardziej zależny od postępów naszego kompana AI, z czym czasem różnie bywa.Np. startując w takim Lotusie czy Toro Rosso będzie Wam bardzo ciężko zrobić ten puchar, mimo że Wy będziecie cały czas na pierwszym miejscu.Zdobycie tego pucharu staje się możliwe w momencie, gdy trafimy do lepszego zespołu, a nasz kompan regularnie punktuje. Precision Driving Ukończ wyścig nie uderzając w nikogo oraz w żaden przedmiot na torze.Pucharek może być troszkę uciążliwy, ale na trasach typu Monza lub SPA bardzo trudno o uderzenie w cokolwiek.Pamiętajcie, że wszelkie otarcia o bandę (nawet przy wjeździe do pit-stopu) czy o przeciwników spowodują, że nie dostaniecie pucharku.Ponownie, najłatwiejszym sposobem będzie tutaj włączenie AI na najprostszy poziom i próbować jechać najczyściej jak się tylko da.Bardzo pomaga tutaj pierwsza pozycja startowa, dlatego warto pokusić się o zrobienie Pole Position w kwalifikacjach. Drivers' World Champion (Hard) Wygraj mistrzostwa świata kierowców w trybie kariery na poziomie HARD.Warto zrobić ten pucharek od razu z pucharkiem Drivers' World Champion.Jeśli znacie tory, macie już swoje setupy na każdy tor, to poziom HARD nie będzie dla Was niczym trudnym.Mówiąc szczerze, poziom trudności w tej grze jest bardzo słaby, a zachowanie AI również pozostawia wiele do życzenia.Oczywiście pucharek można robić również na poziomie LEGEND, ale po co sobie życie utrudniać? Tym bardziej, że po ukończeniu jednego sezonu będziecie mieli dość już tej gry...gwarantuje. Blue Flag Zdubluj minimum 6 samochodów podczas wyścigu w dowolnym trybie.Pucharek zrobicie dopiero na ustawieniu dystansu wyścigu na 50%. Musicie również jechać dobrym tempem i nie popełniać błędów.Oczywiście wszystko w zależności od Waszego poziomu trudności, ale najlepiej jest jechać jak najszybszym bolidem (RedBull, Ferrari, McLaren) i pruć do przodu ile tylko się da.W pewnym momencie w końcu zaczniecie dublować słabsze bolidy. Wystarczy zdublować 6 i pucharek powinien jeszcze wpaść podczas wyścigu. Have You Considered DiRT3? Wykonaj minimum 10 metrowy drift.Jeśli gracie bez żadnych asyst to będzie to zapewne pierwszy pucharek jaki wpadnie Wam podczas grania.Wystarczy wyłączyć wszystkie asysty, przejść do kariery lub grand prix, włączyć praktyki i wyjechać na samym początku na twardych oponach (białe napisy). Bardzo łatwo wtedy wprowadzić bolid w poślizg.Mimo wszystko z asystami czy bez i tak prędzej czy później będzie się ślizgać po torze, także nie ma sensu zawracać sobie głowy tym pucharkiem, jako że wpadnie on prędzej czy później sam.Nie trzeba tutaj wykonywać specjalnych "akrobacji". Wystarczy, że bolid zacznie się Wam ślizgać i już to jest zaliczane jako "drift". Trophy Collector Wygraj wyścig na wszystkich 19 torach w dowolnym trybie.Jak wiadomo, w kalendarzu prawdziwiej F1 w 2011 roku jest 19 wyścigów.Tyle też znajduje się w grze i na tylu torach musicie też wygrać.Najprostszym sposobem na zrobienie tego jest ustawienie sobie całego sezonu w trybie pojedynczego GP, ustawić najłatwiejszy poziom trudności, dać 1 góra 3 okrążenia i wygrywać każdy wyścig.Jednak nawet tą metodą zrobienie tego pucharku "na raz" może być bardzo męczące.Dlatego proponuje zrobienie tego normalną metodą, czyli po prostu granie trybu kariery wymiennie z online (jeśli gracie ze znajomymi) i na pewno będziecie wygrywać co jakiś czas na każdym z torów.Nie musicie tego zrobić w jednym trybie. Np. jeśli wygracie w Australii w trybie kariery, to zostaje ona już Wam zaliczona w każdym innym trybie. Później np. Monako możecie zrobić w pojedynczym GP, a np. Kanadę w trybie online i wszystkie tory zostają już automatycznie zaliczone do pucharku. Car Control Wygraj wyścig bez używania jakichkolwiek asysty w dowolnym trybie.Najlepiej ustawić asysty od razu w menu głównym (MY F1 > Driving Assists). Wszystko dajemy na OFF.Jedynie skrzynie można zostawić automatyczną z tego co pamiętam, ponieważ nie jest to traktowane jako wspomagacz.Następnie udajemy się do kariery/grand prix/online i staramy się wygrać wyścig.Oczywiście zrobienie tego w online będzie dość trudne jeśli nie posiadacie wysokich umiejętności.Dlatego polecam tutaj pojedyncze Grand Prix. Nasza pozycja startowa nie ma tutaj znaczenia.Oczywiście najprostszym sposobem jest tutaj ustawienie przeciwników na najprostszy poziom zaraz przed rozpoczęciem GP.Należy tylko pamiętać, żeby przy przestawianiu mieć na uwadze resztę asysty i żeby przypadkiem ich nie zmienić, ponieważ nasz wyścig pójdzie na marne. Impeccable Performance Zajmij Pole Position, a następnie wygraj wyścig w dowolnym trybie.W sumie nic dodać nic ująć.Do zrobienia zarówno w singlu jak i w online.Zajmijcie pierwsze miejsce w kwalifikacjach, a potem tylko ukończcie wyścig na tej samej pozycji.Jeśli macie problemy to możecie ustawić sobie krótki weekend i najkrótszy dystans wyścigu, żeby wyeliminować jakiekolwiek ryzyko zostania wyprzedzonym. Keep Your Friends Close Ukończ cały sezon w trybie kooperacji. Completionist Ustanów czas we wszystkich "scenariuszach" trybu Time Attack.Jest to nowość w edycji F1 od CM na konsole i PC. Jest coś w rodzaju scenariuszy, które musimy ukończyć w danym czasie.Znajdziemy je w trybie PROVING GROUNDS > TIME ATTACK.Będzie tam 6 scenariuszy, które musicie ukończyć minimum na brązowy medal. Zdobycie złotego medalu nie jest tutaj wymagane!Wystarczy, że ustanowicie jakikolwiek czas! Nawet brązowego medalu nie musicie robić. Wystarczy ustanowić czas okrążenia w każdym scenariuszy i pucharek i tak Wam wpadnie.W tym trybie nic nie zmienicie w bolidach. Jedziecie tym czym autorzy chcieli i nie macie na nic wpływu poza samą jazdą.Jedynie możecie zmienić asysty podczas pauzy. Jeśli macie problemy, możecie sobie włączyć takie asysty jak trakcja czy ABS.Osobiście przyznam, że najwięcej trudności przysporzył mi Nurburgring, oczywiście robiony na złoto.Co prawda mówiąc "trudność" miałem tutaj zrobienie więcej niż 2 okrążeń.Mimo wszystko w większości konkurencji nie powinniście mieć specjalnych problemów.Gra jest na tyle prosta, że każdy powinien sobie z nimi poradzić. Opportunist Wykonaj pit-stop w momencie, gdy Safety Car jest na torze.Safety Car wyjeżdża na tor tylko, gdy dojdzie do kolizji na torze, lub ktoś rozwali bolid i będzie on stał na linii jazdy.A będąc bardziej szczerym, to SC wyjeżdża różnie. Raz może wyjechać, a raz nie.Oczywiście pucharek można zrobić zarówno w singlu jak i w online.W każdym razie w momencie jak on wyjedzie to będziecie mieli na środku ekranu duży żółty kwadrat z napisem SC.Wystarczy zjechać jak najszybciej do boksu na zmianę opon, żeby pucharek Wam wpadł.Nie ma tutaj wielkiej filozofii. Robot-Like Consistency Wykonaj 5 okrążeń pod rząd z maksymalną różnicą czasu ćwierć sekundy (0.250). Keeping it Clean Ukończ wyścig bez żadnych kolizji w trybie online.Ten pucharek zrobicie tylko w ustawce. Na zrobienie go w normalnych trybach, gdzie grają różni ludzie nie macie co liczyć, ponieważ w tych trybach jest destruction derby.Nie liczcie nawet na to, że uda Wam się uciec od kolizji, szczególnie na pierwszym zakręcie.Taktyka z czekaniem również na niewiele się zda, ponieważ zawsze ktoś się zjawi koło Was i prędzej czy później o Was zahaczy, celowo czy też nie.Najlepiej zrobić to sobie ze swoją paczką znajomych.Starać się po prostu jechać czysto i uważać na inne bolidy. Jeśli wszystko są uważni na torze, to nie powinno być problemu ze zrobieniem tego pucharku.Najlepiej jest oczywiście zrobić 1 miejsce w kwalifikacjach, a potem sobie uciec, ale czasami nie jest to takie proste jak się wydaje.Mimo wszystko jeśli macie problemy, to możecie umówić się ze znajomym i oboje możecie jechać w odstępach, żeby uniknąć przypadkowej kolizji.Po ukończeniu wyścigu pucharek powinien wpaść. Down to the Wire Zajmij 1 miejsce na ostatnim okrążeniu podczas wyścigu 20% dystansu lub więcej i wygraj.W sumie nic dodać nic ująć. Ustawiamy sobie wyścig 20%, bierzemy jakiś dobry zespół, dla pewności ustawiamy najłatwiejszy poziom trudności i jedziemy cały czas na pierwszym miejscu, ale warto trzymać stawkę blisko siebie.Na przedostatnim okrążeniu dajemy się wyprzedzić drugiemu i potem na ostatnim kółku szybko odzyskujemy pozycję i wygrywamy. Nic prostszego. On the Podium Ukończ tryb kariery w pierwszej trójce (podium).Jak sama nazwa mówi, musimy na końcu naszej kariery być na podium (czyli pierwsza trójka).Warto ten pucharek zrobić z innymi pucharkami związanymi z ukończeniem kariery.Pamiętajcie, że pucharek można zrobić również w co-opie, także prędzej czy później na pewno on Wam wpadnie. Slingshot Spędź co najmniej 10 minut w tunelu aerodynamicznym innych samochodów (slipstrem).Ustawiając się za jakimś bolidem przed nami jedziemy w jego tzw. tunelu aerodynamicznym.Zaobserwujemy wtedy wzmożony ruch kamery (będzie się trzęsła) oraz nieco inny efekt dźwiękowy towarzyszący temu zjawisku.Oczywiście nie wspominam już nawet o tym, że nasza prędkość również będzie dużo większa.Pamiętajcie tylko, że jadąc w tunelu tracimy docisk, także przed ostrzejszymi zakrętami radzę wyjechać chociaż odrobinę z tego tunelu, żeby odzyskać ten docisk i nie przestrzelić zakrętu.Niestety w grze nie znalazłem nigdzie statystyk dot. jechania w tunelu, także musicie po prostu jeździć i czekać aż wpadnie Wam pucharek.Nie zwracajcie na niego szczególnej uwagi, ponieważ wpadnie on Wam prędzej czy później, jako że jechanie w tunelu, to stały element wyścigów F1. Is Jenson going to pass or not? Wygraj GP Turcji jako Lewis Hamilton.Czy ten pucharek wymaga opisywania? Wybieramy pojedyncze GP, ustawiamy Turcję, bolid McLaren i kierowca Lewis Hamilton.Ustawiamy najłatwiejszy poziom trudności, 1 lub 3 okrążenia wyścigu i jedziemy.Mimo startu z ostatniej pozycji powinniśmy spokojnie przebić się na pierwszą pozycję.Jeśli jednak mimo wszystko macie problemy, to polecam ustawienie nieco dłuższego dystansu, żebyście mieli więcej czasu na zdobycie 1 miejsca. Glancing Blow Z ustawieniami uszkodzeń na Full, zahacz o bandę w Monako i wygraj wyścig.Jak wiadomo w Monako o kontakt z bandą nie trudno. Niestety w większości przypadków kończy się to zakończeniem wyścigu.Z mojej własnej obserwacji najlepiej jest to zrobić w tunelu, w jego drugiej części po lekkim skręcie w prawo.Wystarczy lekko "przytulić się" do bandy po lewej stronie, tak żeby nas lekko odbiło.Pamiętajcie, żeby nie zrobić tego za mocno, bo rozwalicie skrzydło, a w najgorszym przypadku bolid.Dobrze jest mieć tutaj kilka flashbacków pod ręką, bo nie zawsze uda się to zrobić za pierwszym razem.Mimo wszystko nie zawracałbym sobie tym pucharkiem głowy, ponieważ grając na Monako i tak będziecie zawadzać o bandy w różnych miejscach.Jak macie dobre tempo i jedziecie w dobrym zespole to zrobienie pucharku nie powinno sprawić Wam problemów.Mi on wpadł sam, gdy grałem w online.Oczywiście przed GP należy ustawić poziom zniszczeń na FULL. Senna-esque Zajmij 1 miejsce na pierwszym okrążeniu, w ciężkim deszczu (Heavy Rain), startując z 5 lub dalszego pola startowego.Ustawiamy wyścig na 3 okrążenia, pogodę na Heavy Rain, ustawiamy tylko wyścig, wybieramy bolid Mercedes lub Lotus-Renault (lepsze zespoły dają miejsca startowe wyższe niż 5) i jedynym naszym zadaniem jest przebić się od razu po starcie na 1 miejsce.Jeśli macie najłatwiejszy poziom trudności to będzie to dla Was drobnostka. It's the Driver not the Car Wygraj mistrzostwa świata kierowców w dwóch zespołach w trybie kariery lub kooperacji.UWAGA: Pucharek jest łączony, czyli można ukończyć karierę raz w singlu, a potem w co-opie w innym zespole i pucharek Wam wpadnie, sprawdzone na mnie!Co do samego pucharki to chyba nie muszę wiele tłumaczyć. Zdobyć mistrza świata w klasyfikacji kierowców w dwóch różnych zespołach. Teamwork Wygraj mistrzostwa świata konstruktorów w trybie kooperacji.W trybie kooperacji można jeździć i tak tylko w ramach jednego zespołu, także dopóki nie gramy z totalnym żółtodziobem, problemów z pucharkiem nie będziecie mieli żadnych.Tym bardziej, że już chyba w 3/4 sezonu zagwarantujecie sobie mistrza wśród konstruktorów (jeśli oboje macie cały czas dublet). Solid Performance Zdobądź punkty w każdym wyścigu w trybie kariery lub kooperacji.Tak jak sama nazwa mówi. Musimy w każdym z 19 wyścigów podczas kariery zdobyć jakiekolwiek punkty.Punktacja zaczyna się dopiero od 10 miejsca, także miejsca 11 i wyżej spowodują, że będziecie musieli zaczynać sezon od nowa, aby zdobyć ten pucharek. 10 Online Wygraj 10 wyścigów online.Czytaj opis pucharku 35 Online. 35 Online Wygraj 35 wyścigów online.Na szczęście ktoś tam w CM pomyślał i nie musimy już levelować do 50 poziomu tak jak w F1 2010.Tutaj wystarczy wygrać kolejno 10 i 35 wyścigów, aby dostać pucharki.Zwycięstwa liczą się zarówno w trybie z "randomami" oraz w prywatnej sesji. Nie ma to żadnego znaczenia jaka sesja, byle tylko online Slap on the Wrist Dostałeś karę przejazdu przez boks, a i tak wygrałeś wyścig.Najtrudniejszym etapem w tym pucharku będzie dostać karę.Najlepszym miejscem na to jest pierwszy zakręt w Monako zaraz po starcie. Wystarczy wyprzedzić kilka bolidów ścinając zakręt jak tylko można, a na pewno dostaniemy karę.Wystarczy ją odbyć i potem wygrać wyścig.Radziłbym zrobić ten puchar na najprostszym AI, ponieważ po zjeździe na karę możecie mieć problem z odrobieniem straty.Najprostsze AI + nieco dłuższy dystans i powinniście zrobić ten pucharek.Nic nie stoi na przeszkodzie, aby go zrobić w online. Tutaj kary zdarzają się równie często, a dzięki np. Safety Car'owi, można odrobić stratę czasu na karze. Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Zabrania się kopiowania bez zgody autora! 11 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RandyOrtonRKO 50 Napisano 18 Wrzesień 2011 Trofea nie wyglądają na zbyt trudne rok temu były trudniejsze :whistling: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 18 Wrzesień 2011 Tak, zdecydowanie były trudniejsze. Nie ma najtrudniejszego, czyli 50 level online. Wygrać te parę wyścigów online to będzie drobnostka, szczególnie dla tych co w lidze uczestniczą. Jedyną nowością są w sumie trofea związane z DRS, KERS, SC i Co-opem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maaaziu 49 Napisano 18 Wrzesień 2011 (edytowane) Patricko, trofeum ''Blue Flag'' napisało Ci się dwa razy. :) Edytowane 18 Wrzesień 2011 przez Patricko Poprawione :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 18 Wrzesień 2011 Patricko jak zwykle na posterunku, wielkie dzięki za ten opis, jeszce parę dni... i bedziemy się ścigać. Mi jeszcze zostało 9 poziomów online do 50 i wygrać sezon w Expert i będzie platyna Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artikam 51 Napisano 19 Wrzesień 2011 Bardzo dobry opis. +. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 21 Wrzesień 2011 Dodałem oficjalne ikonki pucharków :) Troszkę upiększone tylko w stosunku do 2010. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 28 Wrzesień 2011 Co do pucharku Completionist to się nie zgodzę. Na Nurburgringu nie zmieściłem się w czasie na brąz (pierwsze kółko. Inne scenariusze zrobione), a trofik mi wpadł. Czyli moim zdaniem nie trzeba mieć nawet brązu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 29 Wrzesień 2011 Co do pucharku Completionist to się nie zgodzę. Na Nurburgringu nie zmieściłem się w czasie na brąz (pierwsze kółko. Inne scenariusze zrobione), a trofik mi wpadł. Czyli moim zdaniem nie trzeba mieć nawet brązu Poprawione :) Fakt, nie trzeba robić nawet brązu, żeby zdobyć pucharek :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 13 Październik 2011 (edytowane) Nie rozumiem tego trofeum One the Bounce. Wygrałem 9 wyścigów pod rząd, a ono dalej nie wpadło... Na pewno nie trzeba zająć pierwszego miejsca w kwalifikacjach i w wyścigu? Edytowane 13 Październik 2011 przez Kryman Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 13 Październik 2011 Nie trzeba, ale możliwe, że jak zmienisz ustawienia przed wyścigiem podczas sezonu to nie zalicza. Nie przypatrywałem się temu, bo nigdy nie zmieniam już nic w trakcie sezonu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 13 Październik 2011 W takim razie trzeba będzie jeszcze raz w nowym sezonie i w nowym teamie. Tym razem nic nie będę zmieniał (wcześniej kombinowałem z trakcją). Jeśli teraz się uda napiszę jeśli dalej nie to :blink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antekk 10 Napisano 6 Listopad 2011 Jest jakis maly patencik na trofeum Driver's world champion (hard) :sweat: Bo mi cos ciezko idzie ten poziom pomocy :scare: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkShadowPL 306 Napisano 6 Listopad 2011 Patencik taki sam jak w 2010, czyli w jak zaczniesz Q lub Race właczasz sobie asysty, a przed zakończeniem, zjechaniem do boku je wyłączasz. Ponoć działa ale nie sprawdzałem i zalecam kopię save na pena zrobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antekk 10 Napisano 6 Listopad 2011 (edytowane) Czyli cisne Q wlaczam asysty i przed zjechaniem do boksu wlaczam poziom hard a w wyscigu przed linia mety tez przelaczam na harda ? Jak taki myczek zadziala to bedzie git bo moje czasy na poziomie Hard w Melbourne to 1:35:402 << wiec z takim czasem moge cie w pupcie pocalowac :wub: Edytowane 6 Listopad 2011 przez Antekk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 6 Listopad 2011 (edytowane) Przecież to trofeum nie jest takie trudne... Kto Ci każe wyłączać trakcję całkowicie? Wystarczy poziom profesjonalny (2 flashback' i, a trakcja na medium). Nie rozumiem tylko dlaczego ABS jest włączony na profesjonalnym :wacko: Edytowane 6 Listopad 2011 przez Kryman Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antekk 10 Napisano 6 Listopad 2011 Najgorzej mi idzie z skrzynia biegow <_< Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maks 6 Napisano 6 Listopad 2011 (edytowane) Pucharek "On the Bounce" zalicza nawet jak się wygra 9 wyścigów niekoniecznie w tym samym sezonie. Ja 1 sezon grałem na medium i ostatnie 6 wyścigów na 1 miejscu. Kolejny sezon na hard i 3 pierwsze na 1 miejscu i pucharek wskoczył. Przeszedłem sezon na hard i mi nie zaliczyło (chyba dlatego, że wyłączyłem abs). Na samą myśl o graniu 3 sezonu rzygać mi się chce już tą grą... Zaliczy mi na hard jeżeli ustawie gp na 3 okrążenia? Edytowane 6 Listopad 2011 przez maks Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 6 Listopad 2011 Musi zaliczyć. Długość wyścigu nie ma nic do poziomu trudności. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maks 6 Napisano 6 Listopad 2011 (edytowane) Musi zaliczyć. Długość wyścigu nie ma nic do poziomu trudności. Teraz moge już to potwierdzić :thumbsup: Edytowane 9 Listopad 2011 przez maks Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 7 Listopad 2011 Ja się tylko zastanawiam dlaczego nie zaliczyło Ci tego sezonu na HARD. Trakcja na medium i wyłączyłeś sobie tylko ABS. W takim razie będę musiał mieć ABS?! Załamuje mnie ta gra, ale trudno się mówi. Kupiło się i trzeba wbić tą platynkę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 7 Listopad 2011 Tak, nie można nic zmieniać w "gotowcach". Jakakolwiek zmiana powoduje przejście w CUSTOM, a za to jedynie jest pucharek, żeby po prostu wygrać mistrza świata i konstruktorów. Tylko po co robić to osobno, jak można to machnąć od razu na HARD. Ja póki gry nie znałem to grałem na CUSTOM, ale teraz jadę na HARD bo na LEGEND to gra nie jest tego warta. Ale kiedy to przejadę to nie wiem...póki co jak tylko widzę pudełko od tej gry na półce to aż mnie mdli :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antekk 10 Napisano 7 Listopad 2011 Pierszy wyscig w Melbourne na Hard przejechany na 1 miesje NARESZCZIE :pardon: Juz troche ogarniam te biegi : ) Musze wbic tego trofa bo do platynki brakuje tylko ten trof, 35 online i test driver !! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
babciakundzia 13 Napisano 21 Listopad 2011 It's the Driver not the Car Wygraj mistrzostwa świata kierowców w dwóch zespołach w trybie kariery lub kooperacji. UWAGA: Pucharek jest łączony, czyli można ukończyć karierę raz w singlu, a potem w co-opie w innym zespole i pucharek Wam wpadnie, sprawdzone na mnie! Co do samego pucharki to chyba nie muszę wiele tłumaczyć. Zdobyć mistrza świata w klasyfikacji kierowców w dwóch różnych zespołach. Zdobyłem mistrzostwo w karierze wiliamsem, a dzis w co-op mclarenem i trofik nie wpadł, więc raczej sie nie łączy chyba że mam zbugowane trofeum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 21 Listopad 2011 It's the Driver not the Car Wygraj mistrzostwa świata kierowców w dwóch zespołach w trybie kariery lub kooperacji. UWAGA: Pucharek jest łączony, czyli można ukończyć karierę raz w singlu, a potem w co-opie w innym zespole i pucharek Wam wpadnie, sprawdzone na mnie! Co do samego pucharki to chyba nie muszę wiele tłumaczyć. Zdobyć mistrza świata w klasyfikacji kierowców w dwóch różnych zespołach. Zdobyłem mistrzostwo w karierze wiliamsem, a dzis w co-op mclarenem i trofik nie wpadł, więc raczej sie nie łączy chyba że mam zbugowane trofeum. Mi się właśnie połączył, dlatego napisałem. Grałem 1 sezon w Force India w singlu, a potem w coopie Lotus-Renault. W obu oczywiście zdobył mistrzostwo świata. Pucharek wpadł razem z kilkoma innymi, więc możliwe, że coś musiało u Ciebie nie zaskoczyć, albo po prostu ja miałem niesamowitego farta :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach