Skocz do zawartości
Pips

Kino

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie ostanio zaciekawila mnie taka rzecz. Ekran w kinach jest bardzo duzy, kina jak kazdy wie sa od dawna jak jeszcze ludzie nie mieli pojecia o HD, czemu ogladajac filmy na tak wielkim ekranie nie widac jakis rozciagniec filmu? Czyzby kina posiadaly HD od dluzszego czasu i sie ni chwalily tym czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że w kinie siedzisz daleko od ekranu, nawet pierwszy rząd jest w takiej odległości że całego 'problemu' z tym jaki jest obraz nie widzisz, ponad to cały obraz jest 'rzucany' a światło które się 'rzuca' na jakieś odległości nie rozprasza się aż tak mocno aby zniekształcać, w tym przypadku np filmu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem że takie projektory HD są tylko w KILKU Polskich kinach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silver screen pulawska ma takie projektory hd, obraz jest zajebisty, ostatnio bylem na jestem legenda i pierwszy raz widzialem taki obraz w kinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam w domu full HD, więc mi obojętne czy w kinie jest czy nie ma, ale fajnie by było gdyby w moim mieście chociaż jedno kino mogło się tym pochwalić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam gdzieś jaki mają projektor.

Dla mnie liczy się magia kina i magia filmu. Kiedy te dwie siły się opłaczą nic innego nie ma znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech... Czy wy widzicie cos poza czubkiem wlasnego nosa?

Tasma 35mm pod wzgledem ziarnistosci, nasycenia barw i ostrosci jest nosnikiem DOSKONALYM, jedyna jej wada jest podatnosc na uszkodzenia mechaniczne (zalamania, blakniecie), jednak trzymana w sterylnych warunkach jest nie do zajechania. Jeden z montazystow udzielajacy kiedys wywiadu jasno powiedzial, ze cyfra jeszcze dlugo nie dorowna tasmie swiatloczulej - zeby wyswietlic obraz cyfrowy na ekranie kinowym i zachowac przy tym jakosc obraz musialby miec PRZYNAJMNIEJ 50 000 (sic!) pikseli w poziomie. Ergo, nie dozyjemy czasow gdy powstana w 100% cyfrowe kina, chyba ze obnizy sie po prostu standard. Jednak prawdziwy meloman nadal nie bedzie chcial ogladac na niczym innym poza tasma.

A co do rozciagniecia obrazu - powiem Wam brutalna prawde. 100% TV jakie sa na rynku to nie telewizory wyswietalajce obraz PANORAMICZNY lecz POSZERZONY. Telewizory te wyswietlaja obraz w proporcjach 1.85:1. Jest to juz duzo milsze dla oka niz znane skad inad 1.33:1, jednak nadal nie jest to proporcja do ktorej ludzkie oko jest przystosowane (panorama). Prawdziwie panoramiczny obraz ma proporcje 2.35:1. Takie tez proporcje maja ekrany kinowe, w takich tez proporcjach kreci sie filmy (mowa o rezyserach majacych pojecie o warsztacie) i w takim tez bez znieksztalcen wyswietlany jest tez na ekranach naszych TV (tak, poszerzonych). Efekt wiadomy - panorama na TV poszerzonym da nam czarne pasy u dolu i gory ekranu. Ale proporcje sa w 100% idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmy kreci sie w 2.39:1 tylko po to zeby dobrze wygladaly w kazdym kinie - wiekszosc ekranow kinowych ma proporcje 1.85:1 i w takiej tez czesci kadru "rezyser majacy pojecie o warsztacie" zmiesci to co chce przekazac. Przy czym nalezy zauwazyc ze z 1.85:1 bardzo blisko do 1.79:1 znanego takze jako 16:9. Nie ma czegos takiego jak prawdziwie panoramiczny obraz a panoramiczne tv dostaly proporcje 16:9 nie bez powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj, cos bredzisz Maxavelli.. obraz panoramiczny ma proporcje 16:9. natomias ten wyswietlany w kinach i niepotrzebnie (wg mnie) umieszczny rowniez na dvd, bo daje czarne pasy na panoramicznym tv, to obraz o proporcjach anamorficznch..

co do tasmy swiatloczulej, to na pewno jeszcze dlugo nie wyjdzie calkowicie z uzytku. odnosze natomiast wrazenie, ze proces digitalizacji z tasmy nie daje az tak dobrych rezultatow, co natywne nagrywanie na kamerze cyfrowej z duuza matryca ccd. nie bez powodu wytwornie filmowe zaczynaja po malu przechodzic na technologie cyfrowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna przyjac nazewnictwo 1.85:1 - panorama, 2.35:1 - anamorficzny, przy czym tak jak mowie - dopiero ten drugi dostosowany jest do kata patrzenia normalnego czlowieka.

@ClassicGOD - w Stanach wiekszosc kin ma 2.35:1, zauwaz ze wiekszosc zachodnich filmow wychodzacych z tamtego regionu a wydawanych na DVD ma obraz w 2.35:1 z wlaczona flaga "anamorficzny", co wiekszosc odtwarzaczy interetuje jako dopasowanie do obrazu panoramicznego (poszerzonego?). Czesto da sie tez zauwazyc ze gdy obrazowi na DVD w proporcjach 1.85:1 nadamy flage "anamorficzny" - obraz bedzie dobrze i proporcjonalnie wygladal na TV 4:3.

@picld - zgadza sie, digitalizacja obrazu z tasmy 35mm (za pomoca urzadzenia nazywanego "telekinem") daje srednie efekty i obraz trzeba poddawac dalszej obrobce zanim trafi na plyte DVD. W kamerze cyfrowej digitalizacji dokonuje juz na poziomie rejestrowania przetwornik CCD i w od jego jakosci w glownej mierze zakezy jakosc obrazu wynikowego. Pamietaj tylko, ze amatorkie kamery (zabaweczki z marketow ponizej 6-7 tysiecy zlotych) rejestruja najczesciej z przeplotem. Wowczas obraz wydaje sie ostrzejszy i bardziej zywy, ale tylko dlatego ze przeplot bardzo korzystnie dziala na niewprawna reke (nie bedzie razic widza nagly ruch reka itp. w przeciwienstwie do trybu progresywnego), jednak kosztem doskonalosci obrazu - w przeplocie obserwujemy polobrazy, a nie pelne klatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Max ale proporcje obrazu na DVD nie maja zwiazku z obrazem w kinie. Tak jak pisalem - kreci sie tak filmy zeby w kazdym kinie wygladaly dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakims stopniu jednak maja - to ten sam obraz tylko poddawany obrobce - rzadko ucina sie obraz tak, by kompletnie nie trafil na plyte. Czesciej wlasnie ucinanie nastepuje za sprawa flag umieszczonych w kontenerze ktore stanowia informacje dla sprzetu, ktory to poddaje obraz dalszej obrobce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×