Skocz do zawartości
Dune

Badanie dotyczące konsol do gier

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy zakładam ten temat w odpowiednim dziale, więc w razie gdyby tak nie było proszę moderatorów o korektę. O ile to możliwe byłbym również wdzięczny za "przyklejenie" tematu. Jest to moja jak i moich kolegów ze studiów praca semestralna więc prosimy o w miarę poważne podejście, nie wypisywanie głupot w temacie i w razie czego usuwanie tzw. niepotrzebnych postów przez modów. Dziękuję Arab'owi za zgodę na przeprowadzenie tu badania. Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące tego badania to zgłaszajcie je w tym temacie. Odpowiem od razu na najważniejsze - kwestionariusze będę wysyłać pod koniec tygodnia, zapewne w weekend kiedy większość osób ma najwięcej czasu. Dziękuje wszystkim którzy zdecydują się na udział. Pokazujecie że to forum ma wysoki poziom. A teraz częśc zasadnicza zaproszenia:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Witamy !

Jesteśmy grupą studentów I roku kierunku ekonomia z Wyższej Szkoły Zarządzania w Kwidzynie w składzie: Łukasz Borkowski, Jarosłąw Czerwonka, Piotr Kazimierski, Łukasz Nowotny, Marcin Dorszewski oraz Maciej Pawłowski. W ramach realizacji przedmiotu „Internetowe Badania Marketingowe” zdecydowaliśmy się za zgodą administratora tego forum na przeprowadzenie na jego wybranych użytkownikach badania, do którego serdecznie zapraszamy. Będzie ono dotyczyło czynników, które Wy jako użytkownicy konsol (zarówno początkujący jak i zaawansowani) cenicie w swoich urządzeniach do gier najbardziej. Chcielibyśmy przede wszystkim uzyskać informacje do czego najczęściej wykorzystujecie Wasz sprzęt, a z jakich funkcji korzystacie mało, niechętnie lub wcale. Aby zgłosić chęć udziału w badaniu musicie wysłać do Nas prywatną wiadomość na forum, w której podacie nam swój adres e-mail na który zostanie wysłany krótki kwestionariusz. Zawiera on metryczkę oraz 6 prostych pytań, na które chcielibyśmy uzyskać odpowiedź . Zapewniamy, iż Wasze adresy e-mail nie zostaną użyte w żaden sposób w celach komercyjnych oraz że badanie ma charakter całkowicie anonimowy. Ponadto jeśli bierzecie udział w badaniu możecie również poprosić o bezpłatne przesłanie Wam na adres e-mail raportu z późniejszych wyników. Oczywiście nie będą w nim zawarte żadne informacje personalne.

Zapraszamy do udziału w badaniu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisze sie na to, czekam na link do kwestionariusza!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yyy, rozumie, ze pw mam wyslac do Ciebie dune? .. tak tez zrobilem. Nie lepiej bylo zamiescic maila kontaktowego do nich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, bo wyszliśmy z załozenia ze lepiej robić coś na temat dobrze nam znany, dziekuje, pierwszy dzien a juz sporo odzewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez z chęcią pomogę.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez chcialbym wziasc udzial w tej ankiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie powysyłałem kwestionariusze zainteresowanym na e-mail/priv. Dziekuje jeszcze raz za udzial w badaniu. Analizę danych powinienem zrobic maksymalnie do poczatku przyszlego tygodnia. Informuje ze bioracy udzial w badaniu dostana ode mnie później 5 gwiazdek oceny i miły komentarz. Mała rzecz a cieszy

Pozdrawiam

PS. Jesli ktos jest jeszcze zainteresowany to jak najbardziej mozna sie dopisac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypelnione, gotowe, zrobione, odeslane fajna ankieta tylko nie wiem po co ta instrukcja troche nie pasujaca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No coz, musimy stosowac wymogi dotyczace kwestionariuszy/ankiet a co za tym idzie formułować je tak aby każdy je zrozumiał. Wierz mi ale ludzie potrafia mieć czasem naprawdę ciekawe "interpretacje"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podeślij też wypełnię.

Dla nauki wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[do moda]jesli to mozliwe moznaby ponownie przykleić ten temat, zważywszy że jako autor upubliczniam wyniki badania i na pewno są osoby ktore to zainteresuje[/do moda]

No dobrze, czas płynie a ja z tego wszystkiego zapomniałem dać obiecanych wyników. Wychodząc z zasady, lepiej późno niż wcale teraz to czynie wraz z krótkim komentarzem. To suche wyniki więc nie ma mowy o tym zeby gdziekolwiek pisało - "Użytkownik X udzielił odpowiedzi Y"

No to lecimy... Podsumowanie będzie w 2 częściach gdyż nie dysponuje wystarczającą ilością czasu aby je od razu w całości napisać. Teraz metryczka a za pare-naście godzin część najważniejsza. Przypominam że było to badanie na małą skalę i wyniki nie mogą być w 100 % obiektywne. Nie mniej jednak dziękuję wszystkim za udział i postaram się uczestnikom dodac korzystny komentarz do profilu. Wiem ze niektorym przeszkadzal troszke formalny język wszystkiego no ale coż, jak to mowi jeden z moich wykladowcow - "To są studia a nie gimnazjum, tutaj nie ma miejsca na wypracowania na poziomie przedszkola"

------------------------------------------------------------------------

Badanie czynników, które konsument korzystający z konsol do gier ceni najbardziej - podsumowanie dla uczestników i osób zainteresowanych - Część I wraz z autorskim komentarzem

Metryczka:

A) Płeć

93% to mężczyźni

7 % to kobiety

Komentarz: Jak należało się spodziewać... Za dużo pań to w konsolach się nie lubuje, albo boją się ujawnić

Struktura wieku

50 % to osoby do 20 lat

50 % to osoby w wieku 21-29 lat

Komentarz: Rozłożyło się równo, co nieczęsto się zdarza w tego typu badaniach. Nie stwierdzono 30 latków...

C) Doświadczenie użytkowników

57 % to osoby z 10-letnim i dłuższym doświadczeniem

14 % to osoby które kupiły pierwszą konsolę 5-9 lat temu

21 % to osoby ze "stażem" wynoszącym 1-5 lat

8 % to osoby "nowe" w świecie konsol

Komentarz: Jak widać użytkownicy konsol to głównie hobbyści, przynajmniej długość ich przygody z konsolami na to wskazuje. Wypada więc kłaść nacisk na znalezienie i zachęcenie nowej grupy użytkowników.

D) Ilośc godzin użytkowania konsoli w ciągu tygodnia

64 % - ponad 9h tygodniowo

29 % - 3 do 8h tygodniowo

7 % - 2h i mniej tygodniowo

Komentarz: Sprawdza się teoria z poprzedniego pytania, jak już ktoś ma konsole to jest pasjonatem i spędza przy niej dużo czasu.... czemu się nie dziwie

Podsumowanie:

Z powyższych danych wynika że w naszym wypadku statystyczny użytkownik konsoli jest mężczyzną, ma 21 do 29 lat i ponad 10 letnie doświadczenie z konsolami. Taka osoba spędza przy konsoli ponad 9 godzin tygodniowo.

Część II niebawem, wszelkie komentarze mile widziane

Pozdrawiam

Dune

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Badanie czynników, które konsument korzystający z konsol do gier ceni najbardziej - podsumowanie dla uczestników i osób zainteresowanych - Część II wraz z autorskim komentarzem

Część właściwa:

A) Wpływ ceny na decyzję o jej zakupie

1 (b. mały) - 21%

2 - 21 %

3 - 8%

4 - 29 %

5 - 21 %

6 (b. duży) - 0 %

Komentarz: Należy się cieszyć, ze dla prawie wszyskich cena nie wiążącego znaczenia. Kwestia jest więc nierozstrzygnięta, w sume po 50 % uwaza generalnie wpływ za duży, i tyle samo ze wpływ jest mały.

Wsteczna kompatybilność

Małe znaczenie - 50 %

Obojętnie - 7 %

Duże - 43 %

Komentarz: Lekka przewaga małego znaczenia.. Widać jednak że nadal sporej grupie osób zależy na wspieraniu w naszym przypadku PSX i PS2. Wiele niezapomnianych tytułów kusi by w nie ponownie zagrać.

C) Cechy które cenią użytkownicy

20 razy - Brak konieczności ulepszeń

12 razy - Internet

4 razy - Exclusivy

4 razy - Prostota użytkowania

Komentarz: Tutaj Wasza inwencja przerosła najśmielsze oczekiwania, z trudem trzeba było wybrać kilka najczęściej powtarzających się tez. Zwyciężyła odpowiedź najbardziej oczywista, ale widać również że konsole staja się silną alternatywą do przeglądaniu internetu dla "blaszaków"

D) Używanie konsol do filmów w jakości HD

Często - 71 %

Rzadko - 29 %

Komentarz: A jednak, większość z was ogląda filmy na konsolce. Osobiście też uważam to rozwiązanie za dobre. Na większości filmów jakość obrazu jest jednak wyraźnie lepsza niż na zwykłym odtwarzaczu.

E) Nowe funkcje

12 razy - Dodatkowe porty USB

8 razy - Wymienna obudowa

10 razy - Czytnik flash

2 razy - Większy dysk

2 razy - Wsparcie niepełnosprawnych

6 razy - Klawiatura i myszka

2 razy - Emulacja starych gier z PC

2 razy - Bluetooth

Komentarz: Podobnie jak w jednym z poprzednich pytań - zatrzęsienie odpowiedzi. Powyżej te które najczęściej padały. Osobiście zaskoczyła mnie ilość chętnych na wymienne obudowy

F) Konsola zamiast komputera?

46 % - Tak

54 % - Nie

Komentarz: Proporcje zbliżone, ale.... Chyba będą się zmieniać na korzyść odpowiedzi "Tak", konkurencja na rynku jest dość duża i na pewno producenci konsol chcą przejąć część "pecetowego elektoratu"

Podsumowanie

Moim zdaniem - jeśli zmiany to ostrożnie z nimi. Gracze mają ogromną inwencję i może trzeba im również dawać zawsze dojść do głosu? Chyba lepiej robić to co chce rynek...

------------------------------------------------------------------------

Jeszcze raz dziękuje za udział w imieniu swoim i kolegów, wykazaliście sie, nie było żadnych błędów ani głupich odpowiedzi Brawa !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×