Skocz do zawartości
arab

Serwis Konsoli

Rekomendowane odpowiedzi

Oddałem już konsole do Carrefoura i facet w biurze powiedział, że czeka się min. 3 tygodnie:(. Prawdopodobnie będą wymieniać wadliwe podzespołu i w przypadku ich braku muszą je sprowadzić z zagranicy - więc mogę poczekać nawet parę miechów;/. Szczerze mówiąc liczyłem na wymianę od ręki lub na zwrot gotówki. Jestem też ciekaw czy zachowają moje savey, co prawda zrobiłem backup, ale niestety zapisy stanu gry z Assassins Creed 2 nie chciały się skopiować(zabezpieczenie jakieś).

Co do dwu letniej gwarancji - Sony wystawia gwarancje na okres 12 miesięcy, powyżej roku sprzedawca ponosi odpowiedzialność za ew. wady sprzętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że maja jakiś ustawowy czas na naprawę? Po upływie możesz żądać nowej konsoli lub zwrotu kasy. Nie jestem tego pewien, więc sie pytam tylko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Zgodnie z prawem konsumenta czas na naprawę wadliwego sprzętu powinien się odbywać do 14 dni roboczych, po upływie tego czasu można się domagać zwrotu pieniędzy. Wyjątkiem są odrębne warunki gwarancji, w której powinien być zawarty czas na ew. czas naprawy. Niestety w przypadku carrefour'a jest tak, że jedyną gwarancję jaką dostajesz jest paragon, żadnej karty gwarancyjnej - więc nie mam pojęcia gdzie mam się domagać jej warunków... :/ Straszna lipa kupować sprzęt w centrum handlowym, najlepiej chyba w salonie sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Straszna lipa kupować sprzęt w centrum handlowym, najlepiej chyba w salonie sony.

Żadna lipa , ja kupilem ps3 w MM i po roku oddałem na gwarancje bo padła pamięć flash.... za tydzień przyslali mi nową konsole :D

Jeśli ktoś chce kupować konsole to ja napewno MM nie odradzam.

PS: w carrefour nie polecam kupować sprzętu RTV bo wielu znajomych miało problemy z gwarancją.

Edytowane przez Killzone_15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadna lipa , ja kupilem ps3 w MM i po roku oddałem na gwarancje bo padła pamięć flash.... za tydzień przyslali mi nową konsole :D

Jeśli ktoś chce kupować konsole to ja napewno MM nie odradzam.

PS: w carrefour nie polecam kupować sprzętu RTV bo wielu znajomych miało problemy z gwarancją.

Chodziło mi o hipermarkety typu carrefour, tesco, geant itp. Odradzam kupować konsole w tego typu miejscach, bo będą podobne kwiatki jakie mam ja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy jeśli kupię używaną konsolę PS3 to będę mógł ściągać gry z PS Store?

Czy jeśli ktoś już zarejestrował się na PS Store na tej konsoli to ja też mogę się później na niej rejestrować?

Chodzi mi też oto czy będę mógł później grać przez internet?

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko będziesz mógł robić,jednak używane konsoli często oznaczają zepsute.Na forum było parę takich przypadków że nie czyta płyt,konsola się nie włącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym mieście powinno być biuro ochrony konsumentów, skontaktuj się z nimi i poproś o opinię w swojej sprawie, jeżeli carefour nie ustalił indywidualnych warunków gwarancji w postaci dodatkowego dokumentu do konsoli to pewnie obowiązuje ich ustawowe 14 dni. Po tym czasie zazwyczaj już 15 dnia masz prawo dochodzić zwrotu gotówki. Skieruj się do rzecznika praw konsumenta - porady są najczęściej darmowe ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - co moze byc powodem ze ps3 po uruchomieniu jakiejkolwiek gry z dysku pokazuje tylko czarny ekran?

Chwile wczesniej zmienia zwyczajowo rozdzielczosc i piekny BSOD nawet nie pojawia sie napis Playstation.

To samo na HDMI i SCART.

Co mozna jeszcze sprawdzic?

Naped BlueRay jest uszkodzony, wiec moge tylko z psn instalowac na ten czas ale konczy sie zawsze na BSOD.

Prosze o wskazowki!

Z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na mnie żeby się wpisać do tego tematu. Konsola slim 250GB - ok. 5 miesięcy. Padł dysk twardy. Najpierw podczas grania zamroziło mi konsolę. Żadne zabiegi nie pomogły więc w końcu po kilku minutach czekania i prób łagodnego resetu przyciskami odłączyłem kabel zasilający. Po ponownym włączeniu przywitał mnie komunikat o uszkodzonym systemie czy jakoś tak, w każdym razie że nie można uruchomić systemu konsoli i mogę spróbować restartu lub wgrania firmware z pendrive. Restart oczywiście nic nie dawał wiec pozostało ponowne wgranie firmware. Plik z uaktualnieniem był widoczny dla konsoli ale zawsze proces przygotowywania do aktualizacji zatrzymywał się na 99% i dupa. Po kilku próbach dałem spokój i postanowiłem zrobić ostatnią rzecz jaką mogłem w domowych warunkach nie tracąc gwarancji - wymieniłem twardy dysk na inny, jakaś tam Toshiba 320 GB, której używałem jako przenośny dysk usb i wszystko poszło gładko. Niestety wszystkie save'y poszły...

A teraz ciekawostka. Zadzwoniłem do supportu Sony zapytać czy mogę zareklamować im ten dysk i dowiedziałem się, że nie ma takiej opcji. Reklamować mogę ale całą konsolę. Średnio to mądre kiedy konsola działa a tylko dysk jest martwy, czy jakby mi pad szwankował to też musiałbym całą konsolę oddawać do naprawy ? Stwierdziłem, że sobie chyba odpuszczę bo nie mam ochoty na nie wiadomo jak długi czas pozbywać się sprawnej konsoli w imię jakichś idiotycznych zasad serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Oczywiście zawsze jest te 14 dni - jednakże zawsze w uwagach małym druczkiem - czas na sprowadzenie nowej części z zagranicy to bliżej nieokreślony i tego nie przeskoczysz.

My panu choćby dziś ją damy tylko czekamy na części od producenta i można na kolanach pielgrzymkę sobie zrobić może w międzyczasie przyjdzie.

2) kupujesz komplet i w tym momencie dobra wola sprzedawcy/producenta - w tym przypadku SONY - sprzedaliśmy komplet - jest 1 gwarancja na konsole w skład której wchodzą popierdułki i niestety musisz komplet oddać :( na paragonie/gwarancji nie ma wyszczególnionego osobno dysku

3) odnośnie warunków gwarancji muszą Ci je dać w BOK'u - łaski nie robią - w przypadku braku takowych dokumentów to prawo polskie. Kłania się ustawa - ale to już inny temat 

4) Gwarancja producenta minimum 12 m-cy (a może dać i więcej ostatnio sony na TV dawało 5 lat), a prawo w UE minimum 24 m-ce odpowiedzialność sprzedawcy - ważne by wiedzieć z czego się chce skorzystać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2) kupujesz komplet i w tym momencie dobra wola sprzedawcy/producenta - w tym przypadku SONY - sprzedaliśmy komplet - jest 1 gwarancja na konsole w skład której wchodzą popierdułki i niestety musisz komplet oddać :( na paragonie/gwarancji nie ma wyszczególnionego osobno dysku

Od strony prawnej pewnie masz rację, nie piszę tutaj o złamaniu zasad tylko o szeroko pojętej dbałości o klienta, żeby czuł się zadowolony z zakupu i docenił wsparcie techniczne. A fakty są takie, że Sony wymaga ode mnie dostarczenia sprawnej konsoli z praktycznie pewną wymianą na inny egzemplarz tylko z powodu uszkodzenia dysku, który nie jest tak integralną częścią konsoli jak choćby płyta główna bo samo Sony informuje w instrukcji jak taki dysk sobie samodzielnie wymienić jeśli z obecnego nie jesteśmy zadowoleni. Czy reklamując uszkodzonego pada z uśmiechem na twarzy przyjąłbyś wiadomość, że twoja sprawna konsola z kompletu zostanie przy okazji wymieniona na inną i stracisz swoje dane z dysku ?

Dysk jako część sprzedanej konsoli z pewnością jest do zidentyfikowania jako ten właściwy choćby po nr. seryjnym. Niechęć do realizowania takich reklamacji świadczy wyłącznie o podejściu do klienta. Koszt nie jest wysoki, nawet na tyle niski, że nie mam zamiaru wymieniać konsoli na jakiś naprawiany egzemplarz.

Podejście pana z infolinii też pozostawia wiele do życzenia. Nie pisałem o tym wcześniej ale ów pan, chyba próbując zabłysnąć zaczął się wymądrzać jakie to niemożliwe "bo system konsoli nie jest zapisany na dysku". Jakoś się tak dziwnie składa, że po wymianie dysku konsola ożyła, ale debil i tak będzie twierdził, że to niemożliwe i odeślij mu całą konsolę. Brak słów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem i też olałbym sprawę - zresztą wsadziłem sobie 500GB dysk - a stary trzymam bo może będę musiał odesłać a wtedy nie dam im dysku 500GB bo jak mi wymienią to na 120 jak w info o konsoli - ale jak mi się uszkodzi to polecę z nimi w ch... i wsadzę najmniejszy jaki będę miał jestem ciekaw co oni zrobią.

No niestety - a próbowałeś zapewne podpiąć stary dysk do kompa tak już poza tematem.

Nie chce im się bawić w drobnostki i tyle - a szkoda bo na pewno mieli by przez to więcej plusów

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pc próbowałem ten dysk podłączyć. Zostaje rozpoznany jako USB Storage, co jest o tyle dziwne, że każdy inny podpięty dysk w tym miejscu przedstawia się z nazwy typu WDC8288383. Nie daje się nic zrobić z partycjami, skan z HD Tune pokazuje całą powierzchnię na czerwono - raczej trup.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam pytanie - co moze byc powodem ze ps3 po uruchomieniu jakiejkolwiek gry z dysku pokazuje tylko czarny ekran?

Chwile wczesniej zmienia zwyczajowo rozdzielczosc i piekny BSOD nawet nie pojawia sie napis Playstation.

To samo na HDMI i SCART.

Co mozna jeszcze sprawdzic?

Naped BlueRay jest uszkodzony, wiec moge tylko z psn instalowac na ten czas ale konczy sie zawsze na BSOD.

Prosze o wskazowki!

Z gory dzieki

zainstalowałeś winde na ps3? :o

Edytowane przez Miszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Napisze to ostatni raz... choc juz z ciezkim sercem, proponuje czytac ustawy... opcja, ze gwarancja producenta musi trwać przynajmniej 12 miesięcy, w przypadku sprzedaży konsumeckiej (przedsiębiorca - os. fizyczna) NIE MA ZASTOSOWANIA (mówi o tym art. 1 ust. 4 ustawy z 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej....) a mianowicie, ze PRZEPISY KODEKSU CYWILNEGO art. 556-581 nie maja zastosowania do sprzedaży konsumenckiej. Zapis z kodeksu cywilnego mówiący o min. 12 miesiącach gwarancji (jeżeli inny termin nie jest w gwarancji oznaczony) jest w art. 577 par.2 Art. 577 znajduje się chyba miedzy art.556 a art 581, prawda? :] to raz....

termin w którym gwarant ma obowiązek wykonać zobowiązanie wynikające z odpowiedzialności gwarancyjnej określa dokument gwarancji... nie ma żadnych terminów z góry ustalonych, może być 14 dni, jeżeli taki termin ustali gwarant, to dwa...

14 dni, które są określone w ustawie z 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 ust. 3 odnosi się jedynie, do uznania, bądź nie uznania przez sprzedawcę reklamacji. Jeżeli ją uzna to dopiero od UZNANIA liczy się czas na wszelkie wymiany, naprawy lub zwroty pieniędzy!!! te 14 dni nie mają nic wspólnego z terminem w jakim sprzedawca ma naprawić sprzęt. Jeżeli sprzedawca nie ustosunkuje się w terminie 14 dni od złożenia reklamacji, to uznaje się, ze uważa ją za uzasadnioną. Nie ma żadnego ustawowego terminu na naprawę i formalności. Niedowiarkom proponuję kontakt z miejskim rzecznikiem konsumentów, to trzy...

....tyle w temacie :]

PS. 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, to nie jest żadne prawo unijne - tylko polska ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego

Edytowane przez marcelini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - co moze byc powodem ze ps3 po uruchomieniu jakiejkolwiek gry z dysku pokazuje tylko czarny ekran?

Chwile wczesniej zmienia zwyczajowo rozdzielczosc i piekny BSOD nawet nie pojawia sie napis Playstation.

To samo na HDMI i SCART.

Co mozna jeszcze sprawdzic?

Naped BlueRay jest uszkodzony, wiec moge tylko z psn instalowac na ten czas ale konczy sie zawsze na BSOD.

Prosze o wskazowki!

Z gory dzieki

Witam,

Nie wymieniałeś może dysku w konsoli? Z tego co się orientuję to czasami po wymianie twardziela i zgraniu z powrotem backup'a mogą wystąpić problemy z grami, np zawieszanie się itp.

Ściągnij ponownie jakąś grę z PSN, może to coś da...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Próbowałem wyjaśnić na forum wszystkie swoje problemy lecz one prowadziły do jednego czyli uszkodzenia dysku twardego.

Pomyślałem że konsola jest jeszcze na gwarancji i nie będę się z nią bawił tylko nie wiem jak to jest z gwarancją.Konsola

została zakupiona na allegro mam wszystkie papiery paragon gwarancję podbitą tylko nie wiem gdzie tą konsole oddać

byłem w mieście gdzie niby jest punkt Sony(Jelenia Góra) Pan w sklepie powiedział mi że u niego konsoli nie mogę zostawić

do wywiezienia do naprawy.Co mam z nią zrobić oddanie do sklepu gdzie ją kupiłem jest niemożliwe nie będę jechał 400km

do Katowic.Czy może zapakować ją w paczkę kurierską i wysłać pod podany adres przez Sony?? Nie wiem jak to jest dopiero

dzisiaj będę dzwonił w tej sprawie do Sony Poland.Może wy mi coś poradzicie jak ją oddać do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadzwon do sony i sie zapytaj co i jak. jezeli konsola nie ma roku to chyba sony samo podesle kuriera po ps3, ale nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam moj problem polega na tym ze gry od playstacion3 zacinają się, wysłałem konsole do servisu sony do Warszawy i tam sprawdzili konsole i powiedzieli ze nawalił mi blok optyczny- (mam pytanie co to wogle jest) powiedzieli ze koszt naprawy będzie kosztował 600zl z wysyłka prosze o jak najszybsze odpowiedzi z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps3--kem-410aca-full-optical-block.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale czy to jest napęd cały czy to się opłaca w sony servisowac za 600zl czy innym sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest generalnie caly naped z laserem. Ceny nowego sa rozne w zaleznosci od modelu konsoli (w granicach 50-90 funtow, zalezy tez od sklepu).

Tak ze wliczajac w to serwis i fakt ze jest to oficjalny serwis sony to 600 brzmi dosc normalnie. Jesli jest to wymiana calego bloku to tak naprawde nie jakas skomplikowana robota bo nic nie naprawiaja tylko wymieniaja. Wiec jakby Ci to jakis zwykly serwis zrobil to raczej bys zaoszczedzil nawet pare stowek (tyle ze dluzej Ci zajmie znalezc odpowiedni nowy i kupic itp). Ale to juz wedle gustu. Jesli np serwis sony dalby do tego jakas roczna gwarancje czy cos to moze to byc warte uwagi..

Poczekal bym jeszcze moze na porade od kogos kto mial podobny problem bo ja tu troche gdybam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj innego serwisu, całe bloki optyczne kosztują w granicach 200-300zł. Zobacz na allegro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro za 250-300 można kupić samą głowicę a nie kompletny blok (i to głowicę chińską z jakąś ni z gruszki ni z pietruszki gwarancją na 3 miesiące - co to w ogóle jest?)

Oryginalna serwisowa głowica z 12 miesięczną gwarancją i wymianą to koszt 450 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×