Patricko 8082 Napisano 28 Marzec 2012 DUKE NUKEM FOREVER Informacje ogólne: Ilość trofeów: x1 / x2 / x10 / x38 Ilość trofeów offline: 51 Ilość trofeów online: 0 Najtrudniejsze trofea: Damn, I'm Good / Call Waiting Ilość podejść: 2 podejścia Czas do zdobycia platyny: 30 - 40 godzin Wstęp: Duke Nukem Forever...czy jest ktoś kto nie słyszał o tej grze? Chyba nie...no bo trudno przecież nie usłyszeć o takim tytule jak Duke Nukem Forever, który był chyba najdłużej robioną grą w historii (bo aż ponad 12 lat!). Mogłoby się wydawać, że przez ten czas Panowie odwalą naprawdę kawał świetnej roboty. Jednak efekt końcowy nie jest tym, czego moglibyśmy się spodziewać. Wielu uważa, że ta gra to gniot. Jak ja uważam? Jest to naprawdę solidna produkcja, dzięki której można cofnąć się w czasie i poczuć tego ducha starych gier. Ja bawiłem się z grą świetnie, miałem spory ubaw słysząc teksty Duke'a i oglądając niektóre akcje na ekranie. Dlatego jeśli ktoś jest fanem Duke'a ze starych lat to jak najbardziej polecam tą grę! Nie dajcie się internetowym narzekaczom tylko kupujcie grę i cieszcie się nią! Ważne wskazówki: Kilka moich uwag dot. gry w Duke Nukem Forever: Pierwsze przejście gry proponuję zrobić na normalnym poziomie. Nie bawcie się w HARD, ponieważ żeby odblokować poziom INSANE trzeba po prostu ukończyć grę, na dowolnym poziomie trudności. Podczas pierwszego podejścia starajcie się znajdować jak najwięcej przedmiotów zwiększających poziom EGO (odpowiednik poziomu zdrowia). Im więcej uda Wam się zdobyć za pierwszym razem, tym łatwiej będzie Wam się poruszać podczas grania na INSANE. Skoro o INSANE mowa to jest parę momentów w grze, które mogą doprowadzić Was do białej gorączki. W opisie pucharku związanego z ukończeniem gry na tym poziomie opisałem kilka najtrudniejszych momentów w grze. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po ukończeniu gry przejść do danego chapteru i po prostu znaleźć pominięte elementy zwiększające EGO. Pamiętajcie tylko, że poziom trzeba ukończyć, aby znalezione przedmioty zostały zaliczone! Jeśli wyjdziecie przed końcem chaptera, to po prostu Wam tego nie zaliczy. Jeśli chodzi o bronie, to najlepszą chyba standardowo jest shotgun. Na bliższe odległości nie ma sobie równych. Na dalsze bez problemu dacie rady z pistoletem, ale ja zawsze starałem się żonglować drugą bronią i dostosować do sytuacji na ekranie. Raz lepiej było mieć rakietnicę, a raz lepiej snajperkę. Oczywiście tutaj strzelanie w głowę jak najbardziej popłaca. To nie Duke 3D, że wystarczy wycelować w postać. Strzelanie w głowę pomaga zaoszczędzić amunicję oraz uniknąć bezpośredniej konfrontacji z przeciwnikiem. Jeśli coś pominiecie to nie przejmujcie się. Gra daje nam możliwość załadowania każdego chaptera z osobna. Dlatego wszystko można bez problemu dokończyć po ukończeniu gry. Poradnik: Savior of the Universe Zdobądź wszystkie pozostałe trofea.[/color] Nic dodać nic ująć. Złap je wszystkie! :) Extermination Zabij 50 obcych. Czytaj opis pucharku Nuclear Devastation. Annihilation Zabij 100 obcych. Czytaj opis pucharku Nuclear Devastation. Nuclear Devastation Zabij 250 obcych. Pucharki związane z zabiciem odpowiedniej ilości obcych wpadną Wam po prostu same. Nie przejmujcie się nimi. O ile pucharki związane z zabiciem 50 i 100 obcych wpadną już przy pierwszym podejściu, tak pucharek z zabiciem 250 powinien Wam wpaść dopiero podczas grania na INSANE. Jeśli dobrze pamiętam, to przy każdym loadingu checkpointa obcy są cały czas liczeni normalnie, liczba się nie resetuje w momencie jak zostaniemy zabici. On the Noggin' Zabij 30 obcych poprzez strzał w głowę. Jak już pisałem w poradach, najlepiej właśnie wykończać przeciwników strzałami w głowę. Dzięki temu padają szybko, a my oszczędzamy amunicję. Najlepszymi broniami do zrobienia tego są oczywiście Railgun (snajperka) oraz najzwyklejszy pistolet. Jest on bardzo celny i bez problemu możecie nim trafiać w głowę nawet kilka razy pod rząd. Wystarczy odpowiednio wycelować i arbuz powinien pęknąć. Jeśli chodzi o przeciwników to oczywiście najlepiej robić to na świniach. Ponieważ Ci latający bardzo często robią uniki, a w późniejszym etapie gry, teleportują się. Jest to pucharek, który również powinien Wam wpaść bez specjalnego starania się. Mimo wszystko, jeśli ukończyliście grę, a nadal go nie macie, to polecam Wam etap, gdzie dostajecie "zamrażarkę". Rozwalenie czaszki przeciwnikowi, gdy jest zamrożony jak najbardziej jest zaliczane. Etap nazywa się bodajże "The Shrunk Machine". Hippy-Stomper Wdeptaj w ziemię 12 przeciwników. W DNF spotkamy się z pomniejszonymi przeciwnikami (a później dostaniemy również broń, dzięki której będziemy mogli pomniejszać przeciwników), których możemy rozwalić jednym strzałem z dowolnej broni, bądź też ich zdeptać. By zdeptać przeciwnika musimy po prostu podejść do niego jak najbliżej aż Duke sam nie wykona rozdeptania go. Z pierwszymi pomniejszonymi przeciwnikami spotkamy się w chapterze "The Duke Burger". Przeciwnicy będą pochowani pod kubkami, itd. Wystarczy podejść bliżej, albo strzelić w kubek aby się odkryli. W późniejszym etapie gry dostaniemy broń, która da nam możliwość pomniejszania przeciwników. Jeśli nie zrobiliście pucharku na "The Duke Burger" to dzięki tej broni spokojnie go zrobicie. Pamiętajcie tylko, że czas pomniejszenia jest ograniczony, dlatego zaraz po pomniejszeniu najlepiej podlecieć do przeciwnika i go zdeptać jak najszybciej. Judge, Jury, Executioner Dokonaj egzekucji na 20 obcych. Egzekucji dokonujemy, gdy przeciwnik zostanie osłabiony kilkoma strzałami i padnie na kolana. Najlepiej jest strzelać po nogach, tak aby nie umarł nam za szybko. Gdy zostanie osłabiony to padnie na kolana i wtedy do niego podlatujemy i naciskamy :square:. Warto wspomnieć jeszcze, że egzekucje odnawiają nasze zdrowie na full. O ile na niższych poziomach trudności nie jest to takie przydatne tak na INSANE czasami może Wam to uratować życie (szczególnie podczas walki w kasynie). Tak czy siak pucharek nie wymaga specjalnego zachodu. Dokonywanie egzekucji sprawia frajdę, dlatego pucharek powinien Wam już wpaść zanim dojdziecie do połowy gry. Trapper Zabij 10 obcych przy użyciu laserowych min. Laserowe miny (Trip Mines) przylepiają się do każdej powierzchni i generują wiązkę laserową. Rzecz jasna po jej przekroczeniu mina wybucha, a przeciwnik umiera (na poziomie INSANE trzeba 2 miny by zabić). Świetnym miejscem do zrobienia tego pucharku jest dach, gdzie kolejne fale świń są rzucane przez samoloty. Można rozmieścić miny na ścianie, wentylatorach, klimatyzatorach, itd. Następnie czekamy na przeciwnika aż przejdzie przez minę i stanie się to co ma się stać. Pamiętajcie, żeby nie rozmieszczać min za blisko siebie ponieważ wybuch jednej może spowodować wybuch drugiej, przez co kilka min może pójść na marne, a możemy ich nosić maksymalnie 4 sztuki. Warto też dodać, że miny można przylepiać do przeciwników i wybuchają one wtedy natychmiastowo. Ta metoda również działa z tym pucharkiem, więc jeśli nie chce się Wam rozmieszczać min w korytarzach czy w innych miejscach, możecie po prostu rzucać nimi w przeciwników. Freeze Well! Zabij 15 zamrożonych przeciwników. "Maszynkę" do zamrażania dostaniecie dopiero podczas etapu "The Shrunk Machine". Jej atutem jest to, że nie potrzeba do niej amunicji ponieważ odnawia się ona automatycznie. Ale na większe zadymy prędkość odnawiania jest niewystarczająca, także uważajcie. Ja zrobiłem ten pucharek od razu na tym samym etapie. Najlepiej jest zamrozić świniaka i szybko podlecieć i dokonać egzekucji. W miejscu, gdzie będzie się ich sporo zlatywać można spokojnie zrobić ten pucharek. Trzeba tylko uważać, aby nie zostać zaskoczonym bo zamrażanie chwilę trwa. Stańcie sobie gdzieś w kącie i obserwujcie nadlatujących przeciwników. Jak go tylko zamrozicie to od razu go zabijcie (czy to z broni czy poprzez egzekucję). Jeśli po zabiciu świniaków pucharek Wam nie wpadł to spokojnie. Chwilę później wyjdą zza drzwi inni przeciwnicy, których również można zamrozić. Pucharek najlepiej zrobić na tych najniższych poziomach trudności ponieważ przy wyższych, gdy nie zdążymy zamrozić przeciwnika to ten podleci do nas i wykończy nas dwoma ciosami. Jeśli gracie kampanię na normalu to spokojnie powinniście dać rady zrobić ten pucharek na tym etapie. Road Rage Przejedź 15 obcych Monster Truckiem. Nowa zabawka Duke'a - Monster Truck :) Dostęp do niego dostaniemy w etapie "The Mighty Foot". Tam też bez problemu zrobicie ten pucharek. Podczas przemierzania pustkowi naszą furą, co jakiś czas traficie na przeciwników. Po prostu przejedźcie po nich i tyle. Jednak na pustkowiach nie ma ich na tyle by zrobić ten pucharek za pierwszym razem. Ale w późniejszym etapie tego chaptera będzie moment, gdzie będziecie jechać po rozwalonej autostradzie. Na tej właśnie autostradzie jest sporo przeciwników, więc jeśli potraficie wykonać kilka prostych ruchów gałką to pucharek powinien Wam wpaść bardzo szybko. Tym bardziej, że nasz Monster Truck to dość szerokie autko, więc spudłować jest dość ciężko :) Fork the Pork Zabij 6 obcych przy użyciu wózka widłowego. UWAGA: Ten pucharek możecie zrobić tylko na jednym etapie i tylko w jednym momencie. W dodatku ilość przeciwników w tym pomieszczeniu wynosi 7, dlatego jeśli zabijecie więcej niż 1 z broni to albo restart, albo spróbujecie dopiero po ukończeniu gry. Pucharek zrobić można w chapterze "The Forkstop - Part 2". Jest to moment zaraz po walce z bossem Octakingiem, gdzie przechodzimy przez podnoszoną bramę do kolejnego pomieszczenia. Widlak będzie stał na podnośniki po prawej stronie. Musicie rzecz jasna najpierw go opuścić, a dopiero potem możecie zabrać się za jazdę. Gdy już w nim siedzicie to po prostu jedźcie tak jak prowadzi Was etap i rozjeżdżajcie kolejno pojawiających się przeciwników. Nie schodźcie z wózka dopóki nie wpadnie Wam pucharek! Dead Useful Zabij 10 obcych przy użyciu wybuchowych elementów. Chodzi tutaj głównie o wybuchające beczki, które są koloru czerwonego. Najlepiej jest po prostu rzucić taką beczką w przeciwnika bądź grupę przeciwników. Należy jednak uważać, żeby nie rzucić zbyt blisko siebie ponieważ wybuch może uszkodzić, a nawet nas zabić. Przeciwnicy również mogą wykorzystać fakt, że obecnie niesiecie beczkę i po prostu strzelać w nią. Można też oczywiście poczekać aż przeciwnicy podejdą bliżej owej beczki i po prostu w nią strzelić kilka razy. Za pierwszym strzałem zacznie się ona bodajże palić, a dopiero po kilku sekundach wybucha. Oczywiście proces można przyspieszyć poprzez strzelanie w beczkę. Pucharek można wykonać bardzo szybko, bo beczek w całej grze nie brakuje, tak samo jak i przeciwników. Tosser... in the Literal Sense Zabij 10 obcych przy użyciu przedmiotów, którymi można rzucać. Poza wybuchającymi beczkami, w grze natkniecie się również na masę innych przedmiotów, które można podnieść (np. zwykłe beczki, posążki, ciężarki do ćwiczenia, itd.). O tym, że można podnieść jakiś przedmiot jesteśmy informowani ikonką :square:, gdy zbliżymy się danego przedmiotu. Oczywiście jak sam opis pucharku mówi, trzeba zabić takimi przedmiotami 10 przeciwników. Na niższych poziomach trudności wystarczy jeden rzut dowolnym przedmiotem, zaś na wyższych trzeba rzucić dwa razy. Najlepszym etapem do wykonania tego pucharku jest "Duke Cave". Jest tam sporo różnego rodzaju posążków na półkach, którymi można rzucać w przeciwników, których również tam nie brakuje. Duke Angry, Duke Smash! Zabij 15 obcych przy użyciu ataku melee podczas bycia na sterydach. Po raz pierwszy ze sterydami (steroids) spotkamy się w etapie "Duke Cave". Sterydy są dość rzadkim przedmiotem, ale nie aż tak, żeby nie móc zrobić tego pucharku. Aktywujemy je LEWY KRZYŻYK. Gdy zażyjemy steroidów to Duke na kilkanaście sekund ma dużo większą parę w łapach. Automatycznie gra przełącza nas na atak melee i wszyscy przeciwnicy zostają rozgromieni po maksymalnie dwóch uderzeniach. Bardzo przydatna rzecz, gdy jest spora zadyma, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Warto trzymać je na specjalną okazję, bo pucharek spokojnie zrobicie do ukończenia gry, a szkoda marnować na 2 czy 3 przeciwników sterydy. Warto też przeszukiwać różne miejsca, takie jak szafki czy ukryte pokoje. W takich miejscach przeważnie znajdziecie pojemniki ze sterydami i nie tylko. Noms Zjedz 10 jadalnych przedmiotów w kampanii SP. Chodzi tutaj rzecz jasna o najzwyklejsze jedzenie. W grze spotkamy sporo różnego rodzaju jedzenia, np. popcorn czy jedzenie z automatów. Jednak pucharek można dość łatwo pominąć podczas przechodzenia gry, szczególnie gdy nie zwracamy na zbytniej uwagi. Idealnym miejscem do zrobienia tego pucharku za jednym razem jest automat z jedzeniem w etapie "Damn! It's Late...". Zaraz jak zjedziecie windą i zejdziecie po schodach to w korytarzu po prawej stronie będzie stał automat. Będzie tam również stał jakiś gostek, także można go uznać jako punkt odniesienia. Teraz trzeba tylko kliknąć kilkanaście razy na automat, aby wyleciało sporo jedzenia i potem po prostu podnosić i zjadać wszystko przy użyciu :square:. Natural Disaster 3x Zabij 3 obcych jednocześnie. Pucharek bardzo prosty do zrobienia. Wystarczy rzucić granat (pipe bombs) w grupkę przeciwników i pucharek powinien Wam wpaść bez problemu. Był to chyba jeden z pierwszych pucharków jaki mi wpadł. Trzeba znaleźć po prostu miejsce, gdzie wylatuje grupka przeciwników (najlepiej świń) i rzucić im granat. Oczywiście nie musi to być granat, może to być też rakietnica bądź mina laserowa (jednak przy użyciu miny może być Wam bardzo ciężko to zrobić). Z tego co udało mi się wyczytać, to najbardziej polecanym etapem do zrobienia tego pucharku jest "The Duke Dome". Chodzi o moment, kiedy jesteśmy na rampie przenoszonej przez dźwig. Warto uzbroić się tutaj w rakietnicę. Naszym zadaniem jest tutaj obrona przed przeciwnikami pojawiającymi się na parkingu, który znajduje się na przeciwko naszej rampy. Musimy wyczekać do momentu, kiedy przyjeżdża van ze świniami, a obok niego stoją dwie czerwone beczki. Chyba nie muszę mówić co macie zrobić dalej? :) Full Body Tourettes Zostań powalony na ziemię 10 razy. Podczas gry traficie na przeciwników/bossów, których ataki powalają Was z nóg. W tym momencie oczywiście jesteśmy bezbronni, jest to coś w rodzaju ogłuszenia. Momentów jednak, w których się to dzieje jest niewiele. Sam zrobiłem ten pucharek dopiero podczas drugiego podejścia do gry. Najlepszym etapem jest tutaj zdecydowanie walka z bossem Alien Queen w etapie "Queen Bitch". Podczas walki z nią zobaczycie, że co jakiś strzela czymś w rodzaju fal. Najlepiej jest stać po prostu w miejscu i możemy być pewni, że taka fala nas trafi. Powtórzcie tą metodę 10 razy i pucharek będzie Wasz. Oczywiście nie jest to jedyne miejsce, gdzie można zrobić ten pucharek. Jest kilka rodzajów przeciwników, którzy również są w stanie nas wywalić. Jednym z nich jest np. ten latający grubas na tym pierścieniu. Co jakiś czas wykonuje on atak w postaci szarży w naszą stronę. Można wtedy stać w miejscu i czekać, żeby w nas uderzył. Kolejną metodą jest walka z cyklopami (na samym początku gry i na samym końcu). Ataki takie jak szarża w naszą stronę bądź uderzenie pięściami w ziemię i wywołanie fali uderzeniowej, również może nas powalić na ziemię. Mimo wszystko za najszybszą i najlepszą metodę polecam walkę z Alien Queen. Turd Burglar Znajdź i weź do ręki kawałek...kupy :) No cóż...nie ma tutaj żadnego ukrytego przekazu. Po prostu musicie znaleźć ubikację, a w niej jej "zawartość". Pucharek możecie zrobić już na samym starcie gry, gdzie startujecie w łazience klubu sportowego. Rozejrzyjcie się tam za ubikacjami, w których znajdziecie to czego tak usilnie szukacie :) Teraz wystarczy wziąć kawałek klocka do łapy i pucharek powinien Wam wpaść. Oczywiście nie jest to jedyne miejsce, gdzie możecie znaleźć...klocka. Podczas grania natkniecie się na sporo ubikacji, także jeśli nie udało się Wam zrobić tego pucharku na samym początku to przeszukujcie wszystkie napotkane "kibelki", a w końcu znajdziecie. Polecam porzucanie sobie klockiem po ścianach, ponieważ teksty jakie rzuca Duke w tych momentach są po prostu zabójczo śmieszne :) I Need a Towel Zostań uderzony 10 bombami Pregnatorów. Pregnatory to te małe stworzonka przypominające pająki, które rzucają czymś w rodzaju białych bomb, przypominające jajka. Ich innym atakiem jest również skok w naszą stronę, jednak wykonują go dopiero jak się zbliżymy do nich. Dlatego warto stać w miarę daleko, tak żeby atakowały nas tymi jajkami swoimi. Najlepszym etapem do zrobienia tego jest "The Hive: Part 2". Spotkacie tutaj spore ilości tych przeciwników. Pamiętajcie tylko, żeby stać w miarę daleko od nich i przyjmowanie na klatę ich bomb. Udane uderzenie charakteryzuje się białym kleksem na ekranie (tylko bez skojarzeń). Wykonajcie ten ruch 10 razy i pucharek jest Wasz. Baron von Nukem Zestrzel 20 myśliwców przeciwnika. Bardzo prosty pucharek, który zrobimy już w początkowej fazie gry, a dokładnie w etapie "Mothership Battle". W pewnym momencie siądziemy na wieżyczkę, która wyjedzie na dach budynku. Na niebie zobaczycie ogromny statek oraz jego działo, które jest naszym głównym celem. Jednak w międzyczasie będzie atakować nas spora gruba myśliwców przeciwnika, przeważnie w grupach po 3. Mówiąc szczerze to nie musicie nawet specjalnie skupiać się na tym pucharku, ponieważ tak czy siak musicie się bronić przed nimi, a jest ich tam dużo więcej niż 20. Jeśli jednak jakimś cudem nie uda Wam się go zrobić na tym etapie to później również będą okazje, ponieważ nie jest to jedyny moment, gdzie możemy walczyć z samolotami przeciwnika. Nieco później również będziecie obsługiwać działko i bronić się przed myśliwcami nieprzyjaciela, także nie przejmujcie się jak Wam pucharek nie wpadnie na tym etapie. Call Waiting Odsłuchaj wszystkie wiadomości z telefonów. Telefony w Duke'u są rozmieszczone w różnych miejscach. Przeważnie są to miejsca, których nie sposób ominąć, jednak jest kilka sztuk, które bardzo łatwo ominąć. Liczba wiadomości do odsłuchania to 14. Odsłuchujemy poprzez podejście do telefonu i wciśnięcie :square:. Poniżej przedstawiam listę poszczególnych telefonów oraz etapów, na których się znajdują. Nie musicie odsłuchiwać całych wiadomości! Możecie po prostu ją odpalić i lecieć dalej. Również telefony nie muszą być odkryte podczas jednego przejścia. Jeśli coś pominiecie to możecie potem wrócić do poszczególnego etapu i znaleźć brakujący telefon. Problem w tym, że nie są one nigdzie zapisywane, więc trzeba szukać na tzw. "czuja". Lista telefonów z nagraniami do odsłuchania: Duke Lives1. Zaraz po ukończeniu wstępniaka znajdziecie się w salonie Duke'a. Po drugiej stronie pokoju zobaczycie białe drzwi, które prowadzą do łazienki. Telefon znajduje się w ubikacji (sprytne miejsce na telefon swoją drogą). The Duke Dome2. Na placu budowy, w baraku, do którego wejdziemy po drabince umieszczonej na tyłach.Telefon znajduje się na bocznej ściance. Duke Nukem's Titty City3. Po prawej stronie, na ladzie, zaraz po rozpoczęciu się etapu.4. Wchodzimy do głównego pomieszczenia z barem. Następnie wchodzimy w drzwi po prawej stronie i znajdujemy się w niebieskim korytarzu. Teraz szukamy drzwi z napisem "Employees Only". Wchodzimy po schodach do góry i telefon będzie znajdował się na biurku, obok kompa (lub czegoś do kompa podobnego).5. Wracamy do głównego pomieszczenia z barem. Wchodzimy za bar i zobaczymy drzwi, które można otworzyć tylko znając kod (4768). Telefon znajduje się zaraz obok biurka, na ścianie.6. Idziemy znowu do niebieskiego korytarza u szukamy w nim biurka przy którym stoi skąpo odziana pani.Telefon znajduje się na tym biurku. Jak coś to zaraz za biurkiem znajdują się schody, które prowadzą do "Champagne Room". The Duke Burger7. Zaraz jak rozpocznie się misja to zawracamy i idziemy do samego końca korytarza.Idziemy w prawo i prosto do biurka, na którym znajduje się nasz telefon (biurko jest schowane lekko za kolumną). The Mighty Foot8 oraz 9. Podczas jazdy Monster Truckiem skończy się Wam w pewnym momencie paliwo. Będziecie musieli się udać po nie do małej chatki, która znajduje się po prawej stronie autostrady. Wejdziecie do niech przez dach.Oba telefony znajdują się na biurkach na przeciwko siebie. The Shrunk Machine10. Pokój z telefon znajduje się za podwójnymi drzwiami, które są w dużym pomieszczeniu, w którym była spora zadyma zaraz po otrzymaniu maszynki do zamrażania. Mówiąc prościej, pokój ten jest zaraz na przeciwko wejścia do tego dużego pomieszczenia. Telefon znajduje się na biurku. Generator Room11. Na samym początku etapu, zaraz jak wyjdziecie z windy. Telefon znajduje się na ścianie obok wodopoju (czy jak to się tam fachowo nazywa). The Clarifier12. W momencie jak zaczynamy etap to wyleci na nas świnia z drzwi. Wchodzimy przez te drzwi i po lewej stronie będą podwójne drzwi, które prowadzą do pokoju gdzie znajduje się telefon, na biurku oczywiście.13. Telefon znajduje się w pomieszczeniu przez które będziemy tak czy siak przechodzić. Chodzi o pomieszczenie, do którego wskakujemy przez dach. Jak charakterystyczny punkt można uznać tablicę, po której można pisać. Telefon leży na biurku.14. Telefon znajduje się na górze schodów, zaraz pod sam koniec etapu. Obok telefonu leżą zwłoki i jest sporo krwi. Telefon zobaczycie zaraz na wprost jak wyjdziecie po schodach, także nie sposób go ominąć. Poniżej wstawiam filmik, na którym macie pokazane wszystkie telefony: Bucket Head Znajdź wszystkie 3 hełmy w kampanii SP. Gearbox umieścił w grze 3 charakterystyczne hełmy, które każdy doświadczony gracz pozna bez problemu. Są to hełmy/głowy/pancerze: Master Chiefa z Halo, Isaaca Clarka z Dead Space oraz Psycho z Borderlands. Przedmioty nie muszą być znalezione podczas jednego przechodzenia gry! Można sobie wrócić do nich zaraz po ukończeniu gry, także nie ma tutaj żadnego problemu. Lista hełmów: Hełm 1 - Master Chief z HaloNie tyle hełm co cały pancerz. Znajduje się on w policyjnej furgonetce, zaraz jak wyjdziemy z kasyna.Furgonetka stoi po prawej stronie zaraz za jednym z policjantów. Jest to sam początek etapu "Vegas in Ruins". Hełm 2 - Isaac Clark z Dead SpaceGłowa Isaaca znajduje się w etapie "The Hive". Gdy dojdziecie do etapu z otwieraniem drzwi przy pomocy fioletowego robala przejdziecie przez jedne drzwi, a zaraz potem przez następne. Głowa znajduje się zaraz po lewej stronie za drzwiami, we wnęce do której wejdziecie kucając. Najlepiej włączyć sobie noktowizor ponieważ jest tam bardzo ciemno. Hełm 3 - Psycho z BorderlandsTutaj miałem trochę problemów. Głowa znajduje się w etapie "Blowin' The Dam". Trzeba się uwijać tutaj bardzo szybko, ponieważ powietrza mamy dosłownie na styk, żeby dopłynąć do tego miejsca z głową.Znajduje się ona zaraz po tym, jak umieścimy pierwszą minę. Pojawią się dwaj przeciwnicy, których najlepiej rozwalić. Później kręcimy pokrętłem i płyniemy wzdłuż rur. Gdy przepłyniemy pod czymś w rodzaju skalnego łuku patrzymy na lewą stronę. Zobaczycie coś w rodzaju wierzy i po lewej stronie rozwalony budynek. Głowa znajduje się właśnie w tym rozwalonym budynku. Pamiętajcie tylko o powietrzu! Poniżej filmik z wszystkimi głowami: Party Animal Wypij wszystkie piwa w nocnym klubie. Chodzi tutaj o etap "Duke Nukem's Titty Club". Nie musimy się spieszyć. Jedyne na co musimy uważać to, żeby przypadkiem nie zakończyć etapu w Champagne Room. No, ale przejdźmy do rzeczy... Trzeba wypić 9 piw, które są dość sprytnie ukryte (a przynajmniej tak mi się wydawało). Poniżej lista piw i ich lokacji: Piwo #1Zaczynamy etap i idziemy do głównego pomieszczania z barem. Wchodzimy przez drzwi na prawo do niebieskiego korytarza. Teraz do drzwi na wprost, nad którymi jest czerwony napis EXIT. Wejdziecie do czegoś w rodzaju elektrowni. Puszka z piwem znajduje się na kartonach, za maszyną. Piwo #2Wracamy się teraz kawałek i w niebieskim korytarzu udajemy się na prawo i prosto do męskiej toalety.Piwo znajduje się półce po lewej stronie jak wejdziemy. Piwo #3 & #4Idziemy z powrotem do głównego pomieszczanie z barem. Teraz wchodzimy za bar i otwieramy lodówkę.Znajdują się w niej dwie puszki z piwem. Oczywiście żłopiemy obie. Piwo #5Przechodzimy kawałek w prawo i idziemy do drzwi zablokowanych kodem (4768).Piwo znajduje się na biurku w tym pomieszczeniu. Piwo #6Znów wracamy do głównego pomieszczenia z barem. Idziemy teraz pod główną "scenę".Piwo znajduje się zaraz na jej prawym rogu. Piwo #7Teraz na lewo od sceny zobaczycie drzwi z kurtyną. Przechodzimy przez nie i po prawej stronie są automaty do gry. Piwo stoi po prawej stronie, zaraz przed jednym z automatów. Piwo #8Idziemy dalej i trafiamy do czegoś w rodzaju sali do gier. Na samym końcu jest stół z air-hockeyem.Piwo znajduje się półce obok stołu. Piwo #9Ostatnia puszka jest w Champagne Room. W pomieszczeniu za kurtyną na wprost nas, puszka piwa znajduje się zaraz po prawej stronie na stoliczku. Starajcie się trzymać jak najbliżej wyjścia, ponieważ jeśli wejdziecie dalej to włączy się cut-scenka i będziecie musieli zaczynać od nowa (chociaż już nie pamiętam, czy etap nie kończy się dopiero jak się kliknie w fotel, ale lepiej być ostrożnym). No i rzecz jasna filmik dla ułatwienia: Pescaphobe Zabij wszystkie sumy w podwodnym etapie. Chodzi tutaj rzecz jasna o etap "Blowin' The Dam". Ryb, których musimy zabić jest 15 i niektóre są naprawdę trudne do dostrzeżenia. Niektórzy polecają używanie noktowizora, ponieważ pomaga. Mi osobiście nie pomagał tak bardzo (może temu, że grałem w nocy), no ale jak kto woli. Ryby trzeba zabić za jednym zamachem! Nie można zabić kilku, a potem sobie wrócić i dokończyć! Lista ryb: Ryba #1Zaraz po tym jak odkręcimy pierwszy zawór, ryba znajduje się kawałek za nim na wprost, w roślinkach, obok skały. Ryba #2Wypływamy teraz z tego pomieszczenia przez dziurę w kratce. Rybka znajduje się zaraz na prawo, obok tej kratki przez którą wypływamy. Ryba #3Po zabiciu drugiej ryby płyniemy w dół (na prawo od kratki jak coś) w kierunku rury, gdzie uchodzi powietrze.Dotleniamy się, a ryba znajduje się zaraz obok tego ujścia z powietrzem. Ryba #4Wracamy w stronę kratki i płyniemy lekko na jej lewą stronę. Zobaczymy tam leżący kontener.Ryba pływa zaraz nad wejściem do tego kontenera. Uważajcie na octabrainy, które wypłyną z niego. Ryba #5Na lewo od kontenera znajduje się wrak łodzi. Rybka pływa zaraz obok jej górnej części. Ryba #6Wracamy odrobinę i obracamy się w kierunku dużego odpływu, do którego musimy przeczepić bombę.Ale zanim to zrobimy płyniemy nad ten odpływ. Ryba znajduje się właśnie u góry. Ryba #7Wracamy przed ten duży odpływ i płyniemy wzdół żółtej rury przy dnie. Rybka znajduje się zaraz po lewej stronie, obok ujścia z powietrzem. Ryba #8Przekręcamy zawór i płyniemy do pierwszego ujścia z powietrzem (czyli zaraz obok).Po lewej stronie zobaczycie dół, gdzie jest gość w cementowych butach.Płyniemy tam. Ryba znajduje się na nasze prawo, a na lewo tego gościa. Ryba #9Wracamy do ujścia z powietrzem i naszej żółtej rury. Na prawo od rury zobaczycie wrak samochodu.Ryba powinna pływać zaraz obok tego wraku. Ryba #10Płyniemy do następnego ujścia z powietrzem i patrzymy na lewo. Będzie tam leżał kolejny wrak, tym razem małej łódki. Ryba znajduje się troszkę za tą łódką, blisko jej tylnej części. Ryba #11Płyniemy dalej wzdłóż rury. Dopłyniemy do ciała policjanta. Przepływamy kawałek dalej i zobaczymy po prawej stronie zawór do przekręcenia. Ryba pływa kilka metrów nad tym zaworem. Ryba #12Przekręcamy w/w zawór i płyniemy dalej. Za drugim ujściem z powietrzem, nieco po lewej stronie zobaczycie pływającą rybkę. Ryba #13Standardowo płyniemy wzdłuż żółtej rury. Przy następnym ujściu z powietrzem płyniemy prosto do góry nad skałę i patrzymy w lewą stronę. Powinniście zobaczyć rybkę. Ryba #14Wracamy do naszej rury i płyniemy do kolejnego zaworu. Przekręcamy go i płyniemy do rozwalonego samolotu ze skrzynią, po prawej stronie. Ryba pływa we wnęce tego samolotu zaraz nad skrzynią EDF, łatwo widoczna. Ryba #15Płyniemy dalej wzdłuż żółtej rury po prawej stronie. Płyniemy prawie, że do samej ściany i odbijamy w prawo.Przepływamy przez glony i zaraz za nimi powinniśmy zobaczyć rybkę. No i oczywiście filmik: Drawrings Narysuj cokolwiek na tablicy do pisania. Tablica do pisania znajduje się zaraz na samym początku gry. Jest na niej narysowany boss oraz "zaawansowana" taktyka jego pokonania :) Obok tablicy na początku będzie stało 3 policjantów. Podchodzimy po prostu do tablicy i wciskamy :square:. Malujemy cokolwiek mazakiem i pucharek powinien wpaść po chwili. To co narysujemy nie ma żadnego znaczenia. Może to być kreska, a może to być Mona Liza. Jakby coś to później w grze jest jeszcze kilka tablic, gdyby ktoś jakimś cudem nie dostał tego pucharku zaraz na samym początku gry. I Need a Date Przeglądnij wszystkie strony w kalendarzu w kampanii SP. Kalendarz, o który chodzi jest tylko jeden i znajduje się on w etapie "The Shrunk Machine". Jest on w pomieszczeniu, gdzie jest również telefon. Chodzi o to pomieszczenie, zaraz za tym, gdzie była przed chwilą spora zadyma ze świniami. Kalendarz wisi zaraz na prawo od głównego wejścia do tego pokoju. Podchodzimy, wciskamy :square: i podziwiamy piękne widoczki. Pamiętajcie, że jest tylko jeden kalendarz w całej grze. Także jeśli go ominęliście to będziecie mogli wrócić do niego dopiero po skończeniu gry i wybraniu etapu z menu. Sticky Bomb Like You! Zabij obcego poprzez przylepienie do niego miny laserowej (trip mine). Jak już pisałem wyżej, miny laserowe można przylepiać do dowolnej powierzchni, ale również do przeciwników. Banalny pucharek do zrobienia, wystarczy rzucić miną (rzucamy na L2)w stronę przeciwnika i poczekać aż wybuchnie. Najlepiej zrobić to od razu jak dostaniemy dostęp do tych min (etap "Lady Killer - Part 3"). Big Guns, Big Ships Rozwal 5 niszczycieli przeciwnika. Chodzi tutaj o rozwalenie z działka samolotów, które są mocniejsze i zamiast zwykłego działka mają laser. Kolejnymi samolotami zaliczanymi do tego pucharku są te, które zrzucają piechotę. Nie wiedziałem jak je fachowo nazwać, a "szturmowego śmigłowca" to one mi nie przypominają. Sa po prostu większe od zwykłych myśliwców przeciwnika. Mimo wszystko pucharek bardzo prosty i powinniście go zrobić przy pierwszej okazji w etapie "Mothership Battle", gdzie ostrzeliwujemy z działka statek "matki" oraz atakujące nas jednostki przeciwnika. Pojawia się wtedy również kilka sztuk samolotów, które trzeba zniszczyć do tego pucharku. Jeśli jednak się Wam nie uda zrobić tego na tym etapie, to nic straconego. Później w grze jeszcze wiele razy będziecie mieli do czynienia z tymi jednostkami, niekiedy będzie po prostu zmuszeni do ich zniszczenia. Jest to po prostu kolejny pucharek z serii "wpadających samoczynnie". Air-Duke Wygraj w air-hockey wynikiem 7 do 0. Stół do air-hockeya znajduje się tylko i wyłącznie w etapie "Duke Nukem's Titty City". Jest on w pomieszczeniu do gier, na lewo od głównej sceny. Przy wejściu do niego znajdują się automaty po prawej stół, a to czego szukamy jest na samym końcu tego pomieszczenia. UWAGA: Jest to jeden z najgłupszych pucharków w tej grze! W niektórych momentach myślałem, że osiwieje po prostu. Dlatego spora dawka cierpliwości jest tutaj jak najbardziej wskazana, a ludziom o słabych nerwach polecam nervosol. Poniżej kilka wskazówek jak grać, żeby nie dostać nerwicy: - Jeśli jesteście praworęczni tak jak ja, to na pewno pomoże Wam zmiana gałki w opcjach. Domyślne ustawienie bardzo mi nie pasowało. Po zmianie grało mi się dużo lepiej. Zmiana czułości nie pomaga, air-hockey ma chyba przypisaną swoją własną czułość. - Przy uderzaniu krążka nie róbcie nigdy gwałtownego ruchu do przodu. Starajcie się ustawić krążek tak, żeby po uderzeniu przynajmniej raz uderzył się od bocznej ściany. Jeśli będzie walić na wprost to w 99% nie traficie do bramki. Chodzi o to, żeby krążek w kierunku przeciwnika nie leciał tym samym torem, a zygzakował. - Trzymajcie swój "pionek" (zupełnie wyleciało mi z głowy jak się to nazywa) zawsze przy swojej bramce. Nie przesuwajcie go zbyt daleko od swojej bramki, ponieważ przy mocniejszym strzale przeciwnika bardzo łatwo stracicie bramkę. Będąc cały czas w obronie macie dużo większe szansę na obronienie. - Gdy krążek leci szybko i jest już blisko Was to nie róbcie gwałtownych ruchów. W większości przypadków to właśnie Wy będziecie sobie sami wbijać bramki właśnie poprzez takie machanie od prawa do lewa. Sam przez to przeszedłem i myślałem, że zeświruje w pewnym momencie. Trzymajcie pionek przy bramce i musicie wyczuć moment kiedy zrobić jeden pewny ruch. Jeśli zacznie machać gałką jak głupi, to na 100% wpadnie Wam bramka. Główną zasadą jest obrona, obrona i jeszcze raz obrona! Potem opanowanie i nie robienie gwałtownych ruchów. Jeśli będziecie w stanie wykonywać te czynności jak należy, to wygracie bez żadnych problemów. Jak coś to poniżej filmik, ale i tak niewiele ona Wam pomoże, ponieważ tą grę i tak trzeba opanować, nie tutaj jednego sposobu: Balls of Steel Zdobądź 1.000.000 punktów w pinballu w kampanii SP. Stoły do pinballa są w dwóch miejscach, na samym początku gry w siłowni Duke'a oraz w nocnym klubie w pokoju gier. Naszym celem jest zrobienie 1.000.000 punktów za jednym razem! Punkty się nie kumulują, także trochę posiedzicie przy stole, ale spokojnie, na szczęście jest prosty sposób na ten pucharek, z którego sam korzystałem. Sposobem na zrobienie tego jest wykorzystanie tej "wnęki" po lewej stronie u góry, zaraz obok górnego lewego flippera. Musicie go trzymać cały czas, żeby kulka Wam nie spadła. Nad tym flipperem są 4 tabliczki, których strącenie daje nam około 6/7 tys. jeśli dobrze pamiętam. Ale można to przyśpieszyć podnosząc mnożnik. Mnożnik podnosimy poprzez przeprowadzenie kulki przez te 3 luki u samej góry stołu i poprzez zapalenie lampek (lampki zapalają się, gdy kulka przelatuje przez lukę). Lampki można przestawiać przy użyciu przycisków flipperów (:l1: i :r1:). Obecny mnożnik macie podany mniej więcej na środku stołu. Polecam najpierw zrobienie minimum mnożnika x2, a najlepiej x4. Ponieważ bez nich trochę Wam to zajmie. Gdy już macie zrobiony mnożnik i umiejscowiliście kulkę przy lewym górnym flipperze to teraz napiszę Wam jak wygląda procedura nabijania punktów: 1. Musicie lekko uderzyć piłkę, mniej więcej jak znajdzie się w połowie flippera, a nawet i wcześniej. Jeśli uderzycie zbyt późno, to albo kulka poleci zupełnie gdzie indziej, albo po prostu Wam spadnie na dół stołu. 2. Gdy piłka jest w ruchu to szybko przesuwacie prawą gałkę w lewo, tak aby uderzyć stół i skierować kulkę na te tabliczki. Powinno się Wam udawać strącić 4 za jednym razem, ale jeśli zostały jakieś niedobitki to powtarzacie proces. 3. Tabliczki zresetują się po chwili, gdy rozwalicie ostatnią czwartą. Gdy tak się stanie to powtarzacie proces i robicie tak aż nie naklepiecie 1.000.000 punktów. Proces wydaje się być skomplikowany, ale jest on bardzo prosty i załapiecie już na samym początku o co chodzi. Jedyny problem to nabicie mnożnika. Ja osobiście robiłem z mnożnikiem x2, nie trwało to aż tak długo. Jak coś to poniżej filmik: Flagon of Chuckles Wypij swoje pierwsze piwo w kampanii SP. Piwo w Duke'u daje nam odporność na krótki okres czasu. Bardzo przydatne na wyższych poziomach trudności, szczególnie w miejscach gdzie jest spora zadyma. Piwko czasami może uratować życie, zarówno w grze jak i życiu codziennym :D Wracając do pucharku, to swoje pierwsze piwko znajdziemy w etapie "The Duke Cave". Puszki powinny leżeć na ziemi zaraz po wyjściu z szybu wentylacyjnego z siłowni. Piwo pijemy po wciśnięciu przycisku DOLNY KRZYŻYK. Juiced Zarzyj swoje pierwsze sterydy w kampanii SP. Sterydy dają nam przez kilkanaście sekund nadludzką siłę (jakby Duke już jej nie miał :D ). Możemy wtedy bić z pięści wszystko co popadnie i przeważnie wystarczą jedno/dwa uderzenia, żeby wykończyć przeciwnika. Tak samo jak piwo, również bardzo dobre na spore zadymy. Można wtedy oczyścić trochę pomieszczenie z syfu. Pierwsze sterydy będą w etapie "The Duke Cave", gdzie musimy przynieść 3 bezpieczniki do reaktora. Po przyniesieniu ostatniego sterydy powinny się wysunąć z jednej z luk. Zaraz potem pojawi się grupka przeciwników, więc możecie od razu sprawdzić sobie jak to działa w praktyce. Sterydy bierzemy po wciśnięciu przycisku LEWY KRZYŻYK. He's Got a Hologram! Użyj po raz pierwszy hologramu. Hologram to bardzo rzadki przedmiot w Duke'u, ale jakże pomocy i ratujący życie. Powoduje on, że pojawia się po prostu drugi Duke, który odwraca uwagę przeciwników, a my w tym czasie możemy zregenerować siły czy uzupełnić amunicję. Na wyższych poziomach trudności rzecz niezbędna. Jeśli chodzi o hologram, to znajdziecie go na dachu w etapie "The Duke Burger - Part 3". Na dachu będzie pomieszczenie, w którym są drewniane skrzynie i biała skrzynka EDF. Rozwalcie je i powinien wam wypaść hologram. Możecie go sobie razu użyć podczas zadymy na dachu. Używacie go poprzez wciśnięcie PRAWY KRZYŻYK. Substance Abuser Wypij piwo i zjedz sterydy jednocześnie w kampanii SP. Nic dodać nic ująć do tego co jest w opisie. Musicie posiadać oba przedmioty w ekwipunku i po prostu zarzyć oba, jeden zaraz za drugim. Kolejność zażywania nie ma żadnego znaczenia. Mimo wszystko zalecam na poczekanie z tym na jakąś większą zadymę (np. w kasynie bądź na dachu). Mówiąc szczerze, to po użyciu takiej kombinacji jesteście wręcz nieśmiertelni. Także bawcie się dobrze przez te kilkanaście sekund! I Am All That Is Man Odkryj wszystkie nagrody EGO. Nagrody EGO (EGO cap reward) to różnego rodzaju czynności, które podnoszą nam pasek EGO. Przykładowymi czynnościami jest np. czytanie świerszczyka bądź rzucenie piłką do kosza, itd. Mówiąc krótko - chodzi po prostu o interakcję z otoczeniem. Wszystkich nagród EGO jest 28. Na każdy etap przypada dana liczba. Podczas pierwszego przejścia raczej nie uda się Wam zdobyć wszystkich, ale na pewno większą część, jako że nie są jakoś specjalnie poukrywane. Ilość obecnie zdobytych nagród w danym etapie możecie zobaczyć przechodząc do menu wyboru chapterów (Chapter Select). Na obrazku każdego chaptera zobaczycie ilość odkrytych nagród oraz ilość wszystkich nagród na tym etapie. UWAGA #1: W niektórych etapach powtarzają się niektóre interakcje, np. przeglądnięcie się w lustrze czy przeczytanie świerszczyka. Jeśli zrobiliście to wcześniej to automatycznie jest Wam to zaliczane w późniejszych etapach. Każdą interakcję trzeba po prostu wykonać minimum jeden raz. UWAGA #2: Jest to uwaga trochę sprzeczna z powyższą, ponieważ sam miałem osobiście sytuację, że po ukończeniu gry musiałem wykonywać wszystkie akcje na każdym etapie, aby wpadł mi pucharek, mimo że miałem już dawno full EGO. Jeśli będziecie potrzebować dokładnych lokalizacji pozostałych interakcji to dajcie znać w postach. Poniżej lista nagród EGO: Duke Lives1. Przejrzyj się w lustrze będąc w apartamencie Duke'a (w łazience).2. Wysikaj się w tej samej łazience.3. Umieść wszystkie bile w łuzach podczas gry w bilard (jeśli wpadnie Wam biała bila to odejdźcie na kilka sekund od stołu i bile się zresetują) Damn! It's Late4. Podgrzej popcorn w mikrofali. Po wyjściu z windy i zejściu po schodach na dół zobaczycie 3 gości oglądających wiadomości. Popcorn znajdziecie w pokoju po lewej.* W razie czego popcorn będziecie musieli jeszcze podgrzać w etapie "Duke Nukem's Titty City", także jak tutaj tego nie zrobiliście to tam będziecie mogli nadrobić. The Duke Cave5. Podnieść 600 funtów (około 272 kg) na ławeczce. Ciężary są rozrzucone po całej siłowni, najpierw musicie je nałożyć, a dopiero potem przejść do ćwiczenia.6. Poćwiczyć chwilę hantlami.7. Uderzyć worek do ćwiczeń.8. Uderzyć w gruszkę.9. Rzucić piłką do kosza.10. Zdobyć 280.000 punktów w Pinballa (przeczytajcie opis pucharku Balls of Steel) The Lady Killer11. Wygraj w jednorękiego bandytę. The Duke Dome12. Zrób ksero własnego tyłka. Ksero znajduje się w baraku na placu budowy. The Hive13. Uderzcie w cycki zwisające ze ściany (nie pytajcie, po prostu musicie to zobaczyć). Duke Nukem's Titty City14. "Wypróbujcie" tzw. glory hole w ubikacji.15. Zażądaj specjalnego tańca od striptizerki. Musicie poczekać aż wyjdzie ona na główną scenę i zacznie tańczyć. Po chwili powinniście móc zażądać tańca.16. Obejrzeć "film" na DVD. Odtwarzacz znajduje się w pokoju, do którego wejdziecie znając kod (4768).Najpierw musicie włożyć płytę do odtwarzacza (znajduje się ona na biurku), a potem oglądać.17. Wygrać partię pokera na automacie.18. Wygrać grę w Alien Abortion (uderzanie tych czerwonych łebków wychodzących z dziur).19. Wygrać grę w air-hockeya. Crash Course20. Rzucić dyskiem frisbee. W pewnym momencie będziecie musieli skoczyć na gzyms niżej Was.Będzie tam również skrzynka z amunicją. Obok tej skrzynki powinny leżeć dyski frisbee. Rzućcie jednym z nich. The Duke Burger21. Zapalić cygaro. Zaraz po rozpoczęciu etapu obracacie się o 180 stopni i idziecie do samego końca. Zobaczycie tam czerwone drzwi. Za nimi jest pomieszczenie, a w nim powinniście znaleźć cygaro na półce.22. Przeczytaj świerszcza. Znajduje się on w łazience, w której ulegnie pomniejszeniu. Otwórzcie pierwszą kabinę i powinien leżeć na ziemi.* W tej łazience jak coś, znajduje się również klocek do pucharku Turd Burglar. The Mighty Foot23. Podejrzeć przez lornetkę opalającą się kobietę. Gdy po raz pierwszy zgaśnie Wam fura, będziecie musieli udać się do chatki po prawej stronie po paliwo. Olejcie to na chwilę i udajcie się do lornetki, która znajduje się dosłownie po drugiej stronie ulicy od chatki.24. Po wejściu do w/w chatki obejrzycie sprośne fotki na kompie. Ghost Town25. Przeczytaj świerszcza. Gdy zgaśnie Wam ponownie fura przed miasteczkiem, udajcie się do budynku po prawej stronie (podobno kościół). Magazyn powinien leżeć pod jedną z ławek w prawym rzędzie. Dam To p26. Pobaw się papierowym samolocikiem. Zaraz po walce z bossem na tamie, udajcie się na jej sam koniec aż nie zobaczycie żółtego szkolnego autobusu. Wejdźcie do niego i samolocik powinien tam leżeć. The Shrunk Machine27. Oglądnij kalendarz. Znajduje się on w pomieszczeniu zaraz za dużym pomieszczeniem, w którym przed chwilą była spora zadyma. Pomieszczenie znajduje się za dwudrzwiowymi drzwiami. Kalendarz powinien być zaraz po prawej stronie, na ścianie. The Forkstop28. Przeczytaj kolejnego świerszcza. Na początku etapu musimy włączyć zasilanie, aby podnieść drzwi.W tym samym pokoju, gdzie włączaliśmy je, znajduje się magazyn. Powinien on leżeć na półce obok drzwi. No i standardowo filmik, w razie gdyby ktoś nie ogarniał: Gunslinger Przejdź całą grę ze złotym pistoletem. Złoty pistolet dostajemy w etapie "The Duke Cave". Jest to ten pistolet, który zjeżdża nam z sufitu. Pamiętajcie, że pistolet podczas poszczególnych etapów można podmienić, ale nigdy nie odchodźcie zbyt daleko od niego, aby móc go podnieść z powrotem. Chodzi o to, że trzeba po prostu rozpocząć i ukończyć każdy chapter z tym właśnie pistoletem. Pucharek ten najlepiej zrobić na najprostszym poziomie trudności. Z poziomu Chapter Select odpalacie "The Duke Cave" i lecicie całą grę z tym pistoletem. Przy okazji polecam wykonywać pozostałe rzeczy, takie jak telefony, akcje EGO, itd. Oczywiście w razie czego możecie powtarzać każdy chapter z osobna, ponieważ włączając jakiś chapter ręcznie, zawsze startujecie ze złotym pistoletem. PS. Nie, złoty pistolet nie jest mocniejszy ani szybszy. To zwykły pistolet...tylko, że...złoty :) Sunday, Black Sunday Rozwal telebim na stadionie. Pucharek można zrobić tylko i wyłącznie podczas etapu "Duke Lives". Miejsce jego wykonania to podczas walki z bossem na stadionie. Telebim, o którym mowa w opisie, jest podczepiony do latającego zeppelina (?) i wyświetla napis "#1 in BEER". Owy zeppelin lata nad stadionem i nie sposób go przeoczyć. Walcie w niego z Devastatora dopóki nie zgaśnie. Pucharek powinien wpaść zaraz po tym. Nobody Likes a Whiner Znokautuj trolla na zapleczu talk showu. Chodzi tutaj o etap "Damn! It's Late...", gdzie udajemy się udzielić wywiadu przed kamerami. Podczas podróżowania ku naszemu celowi natkniemy się na gościa, który strasznie drze japę na na jakiegoś nieszczęśnika. Jest on ubrany w czarne wdzianko, zresztą tak czy siak nie sposób go przeczyć. Wyciągamy pięści i walimy go w łeb, aby się w końcu uciszył. Pucharek wpadnie zaraz potem. Lots of Whacking Wygraj w Alien Abortion w nocnym klubie. Alien Abortion to gra, w której chodzi o uderzanie w wyskakujące czerwone łby z dziur. Jest tylko jedna taka gra w całym Duke'u i znajduje się ona w etapie "Duke Nukem's Titty City", a dokładnie w pokoju gdzie jest air-hockey, bilard, itd. Aby zdobyć pucharek trzeba uderzyć każdego wyskakującego alienka w łepek. Pominięcie nawet jednego jest równoznaczne z nieotrzymaniem pucharku. Najlepszą metoda jest stanięcie na środku i po prostu operowanie dwoma przyciskami: gałką oraz uderzeniem (:square:). Więcej naprawdę tutaj nie jest potrzebne, a prędkość ich wyskakiwania nie jest aż tak duża, żeby trzeba było się specjalnie przemieszczać. Mi udało się zrobić za drugim razem, bo za bardzo kombinowałem przy pierwszej grze i pominąłem jednego. Companion Barrel Odkryj sekretne pomieszczenie na końcu etapu Forkstop. By zrobić ten pucharek trzeba się odrobinkę namęczyć. Cała akcja dzieje się w etapie "Forkstop - Part 2". Chodzi o moment, kiedy znajdujemy się w ciemnej hali i musimy iść włączyć zasilanie. Zaraz, gdy to zrobimy w hali pojawi się masa przeciwników. Najpierw musimy wszystkich zabić, aby mieć spokój. Gdy już hala jest czysta, to musimy opuścić wózek widłowy, który stoi zaraz obok drzwi, prowadzących do pokoju gdzie włączaliśmy zasilanie. Teraz wsiadamy na wózek i podjeżdżamy pod balkon, z którego wcześniej wychodzili przeciwnicy (chodzi o to miejsce zaraz nad korytarzem, który prowadzi do pokoju, gdzie uruchamialiśmy zasilanie). Podnosimy widły tak, aby móc na nie wskoczyć, a potem prosto na balkon. Jak już znajdziemy się na balkonie to udajemy się do jedynych drzwi, które tam są. Będzie tam bardzo ciemno, dlatego zalecam noktowizor. Na samym końcu korytarza będzie stała beczka z namalowanym na niej sercem. Bierzemy tą beczkę w łapy i wracamy do hali. Będą w hali cały czas musimy mieć ze sobą beczkę. Teraz idziemy tak jak gra nam karze. Gdy wyjdziemy już na górę po platformie i przejściu przez krótki korytarz skręcamy w lewą stroną. Teraz zobaczymy drzwi, a obok nich narysowane serce na ziemi. Kładziemy beczkę na to serce, a drzwi powinny się nam otworzyć i pucharek powinien wpaść zaraz po tym. W razie czego filmik: One-Eyed Freak Zabij Cycloida. Jest to pierwszy boss z jakim będziemy walczyć w grze. Znajduje się on zaraz na końcu pierwszego etapu. Będziemy z nim walczyć przy użyciu Devastatora (rakietnice na ręce). Najlepszą taktyką jest po prostu bieganie cały czas dookoła tak, żeby nie mógł nas trafić rakietą. W tym czasie cały czas strzelamy w niego z rakietnic. Jeśli zabraknie amunicji to musicie poczekać chwilkę na zrzut, będzie on oznaczony czerwoną flarą i zostaniecie o tym poinformowanie przez radio. Boss bardzo prosty na każdym poziomie trudności, nie powinniście mieć żadnych problemów z jego pokonaniem. Pit Champion Pokonaj Battlelorda w Las Vegas. Podczas etapu w Las Vegas dojdziecie do miejsca, które przypomina ogromny krater w ziemi. Tam właśnie będziecie walczyć z kolejnym bossem. Najważniejsze jest tutaj zaopatrzenie się w rakietnicę, bez niej po prostu nic mu nie zrobicie. Rakietnica powinna leżeć obok skrzynek EDF, które znajdują się w dwóch miejscach w tym kraterze. Starajcie się zawsze biegać blisko nich, żeby móc regularnie uzupełniać amunicję. Kluczem jest tutaj bieganie w koło tak, aby być zasłoniętym przez słup na środku krateru. Wychylamy się lekko, czekamy aż rakieta namierzy (celownik zmieni kolor na czerwony) i strzelamy. Po strzale znów się chowamy i biegamy cały czas tak, aby być schowanym. Jeśli braknie amunicji to szybka rundka do jednej ze skrzyń EDF, aby uzupełnić amunicję. Po zadaniu określonej ilości obrażeń, boss padnie i będziemy szybko musieli do niego podlecieć i wykonać akcję QTE. Duke wyjmie kolec i wbije mu w oko. Teraz pozostało nam już tylko oklepać go po jajach (dosłownie) i koniec walki. Czasami zdarzy się, że boss się zaklinuje o coś. Warto to wtedy wykorzystać i cały czas naparzać w niego, nawet bez namierzania rakietnicy. Jednak zdarza się to rzadko, dlatego nie kierujcie się tym podczas walki. Not Bad for a Human Pokonaj Alien Queen. Dość denerwujący boss, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Jednak jest kilka metod, dzięki którym powinno się Wam udać go pokonać bez przyjmowania jakichkolwiek obrażeń (no, prawie że). Z bossem walczymy z trybuny. Mamy małe pole manewru, ale należy podkreślić, że całkiem po prawej stronie jak po lewej można się schować przed jego atakami. Całkiem po lewej stronie znajduje się skrzynka z amunicją, zaś na środku znajdują się materiały wybuchowe (bardzo ważne w późniejszej fazie walki). Całkiem po prawej stronie jest coś w rodzaju schodka, gdzie można przyklęknąć i się schować. Zaraz za tym schodkiem po prawej znajduje się kwiat, na który musimy rzucać granaty, tak aby odbiły się od niego i poleciały w stronę bossa (robimy to tylko wtedy, gdy się zasłoni). Na początku musimy rzucić granat, wysadzić go jak zbliży się do bossa, a jak się odsłoni to nawalamy z rakietnicy. Nie czekajcie aż namierzy, po prostu celujcie w głowę i strzelajcie ile tylko możecie. W międzyczasie boss będzie wypuszczał przeciwników do walki z nami. Na początku będą to Pregnatory, czyli te robaczki strzelające białymi bombami, a później będą to Octabrainy. Najlepszą i najszybszą metodą jest po prostu rzucanie granatów zaraz jak się pojawią i szybkie uzupełnienie ze stosiku na środku trybuny. Octabrainy mają to do siebie, że łapią nasz granat w locie i odrzucają go w naszą stronę. Jednak chwilę to trwa i w momencie jak przyciągnie granat do siebie możemy go wysadzić i tym samym rozwalić go. Polecam tą metodę, szczególnie na wyższym poziomie trudności, jako że normalnie strzelając zajmuje nam to więcej czasu i nerwów. Walcząc z normalnymi przeciwnikami nigdy nie stójcie na widoku bossa, zawsze bądźcie schowanie po lewej bądź prawej stronie trybuny. Trzeba też uważać na fale dźwiękowe, który wypuszcza boss. Nie są one groźne, ale powalają nas na ziemię i w międzyczasie może nas zaatakować jakiś przeciwnik (jeśli takowy akurat jest w pobliżu). Na wyższych poziomach trudności można przez to bardzo łatwo i głupio umrzeć. Po zadaniu odpowiedniej ilości obrażeń boss padnie, a my będziemy musieli wykonać krótką scenkę QTE. A Good Dam Fight Pokonaj Battlelorda na tamie Hoovera. Chyba najtrudniejsza walka, szczególnie na wyższym poziomie trudności (wiem, powtarzam się, ale jest ciężko). Wszystko przez latających na jetpackach przeciwników. Od razu mówię, żebyście ich olali. Strzelanie w nich nic Wam nie da, ponieważ zaraz po zabiciu jednych przylatują następni, dlatego szkoda marnować amunicji. Najlepszą metodą jaką odkryłem na tego bossa jest chowanie się za skrzynkami z amunicją. Nie dość, że cały czas uzupełniamy amunicję, to boss jakimś cudem nie jest w stanie nas tam trafić, przynajmniej do czasu. Jak zacznie się zbliżać to szybko lecimy za następną skrzynkę i powtarzamy czynność. Strzelajcie cały czas ile fabryka dała, ponieważ na tamie są tylko dwie skrzynki, dlatego warto to wykorzystać. Pamiętajcie też, że co jakiś czas boss się wywali i trzeba podlecieć i wykonać akcję QTE. Tym razem trzeba tak zrobić 3 razy. Dlatego wypatrujcie momentu kiedy padnie, ponieważ nie będzie on na Was wiecznie czekał w tej pozycji. Jeśli nie zdążycie to zróbcie lepiej restart, bo na końcu nie ma już gdzie uciekać ani gdzie uzupełniać amunicji. Gdy zbliży się do Was w momencie jak chowacie się za drugą skrzynką to szybko uciekajcie za rozwalone auta. Powinno ich tam być sporo, ponieważ boss poruszając się w naszą stronę po prostu je popycha. Mniej więcej na końcu tamy znajduje się jeszcze miejsce ze stosem materiałów wybuchowych, dlatego jak skończy się Wam rakietnica musicie wykorzystać granaty, ponieważ niczym innym mu już obrażeń nie zadacie (no chyba, że macie drugą rakietnicę od tych latających gości). Jak boss padnie 3 raz to podbiegacie i wykonujecie akcję QTE, a zaraz po tym kolejną z obiciem mu jajek :) Octacide Pokonaj Octakinga. Octaking to kolejny boss po Battlerodzie, wg mnie najbardziej irytujący ze wszystkich. Będziemy walczyć z nim na dole tamy oraz nieco później. Dlatego też podzieliłem taktykę na niego na 2 części, najpierw na dole tamy, a potem na platformie. Za pierwszą część nie dostajemy pucharku, ale pomyślałem, że taktyka może się przydać. CZĘŚĆ #1 Najważniejsze jest tutaj dostanie się do działka, które znajduje się się na samym końcu. Jednak po drodze będziemy musieli pokonać kilka octabrainów, a przy działku będą bodajże dwie świnie, z czego jedna na działku. Można tutaj wykorzystać granat, aby szybko się ich pozbyć. Jak teren jest już czysty, to szybko lecicie i podpinacie się do działka ponieważ zaraz pokaże się boss. Walcie w niego z działka ile tylko wejdzie, pamiętając o tym, żeby go nie przegrzać. Lepiej jest strzelać krótkimi seriami i nie przegrzewać działa niż non-stop i potem długa przerwa na ostudzenie. W międzyczasie będą pojawiać się też zwykłe octabrainy. Wielu zaleca rzucanie w nich granatami i wysadzanie ich jak przyciągną do siebie granat. Ja mimo wszystko zawsze waliłem we wszystko z działka. Jest sprytna metoda na działko, dzięki której cały czas macie cel na celowniku. Mianowicie trzeba cały czas naciskać przycisk :l1: odpowiadający z zoom, ponieważ zoomując również namierza. Dlatego naciskając go non-stop jesteście w stanie bez problemu wszystkich wyeliminować. Na poziomie INSANE jest to chyba jedyna skuteczna taktyka. Gdy będziemy na działku to boss będzie rzucać w nas kontenerami. Pamiętajcie, że pierwszy rzut nic nam nie zrobi, ale każdy kolejny leci już w naszą stronę. Dlatego w momencie jak bierze drugi i potem każdy następny kontener zejdźcie i odsuńcie się od działka. Na niższych poziomach trudności nic wielkiego Wam się nie stanie nawet jak w Was trafi, ale na trudniejszych wystarczą 2 rzuty w naszą stronę i leżymy. Ja zawsze wyczekiwałem na moment aż rzuci kontenerem i szybko uciekałem na lewą stronę. Jeśli zbyt wcześniej zejdziecie z działka to kontener będzie leciał w Waszą obecną pozycję. Po jakimś czasie boss dostanie odpowiednią ilość obrażeń i ucieknie (octapussy). CZĘŚĆ #2 Czas na część drugą, która jest cholernie ciężka. Przede wszystkim w etapie "Forkstop - Part 2" musimy się uzbroić w odpowiedni oręż w ukrytym pokoju (czytaj opis pucharku Companion Barrel). Koniecznie musimy zabrać ze sobą Devastatora (te dwie rakietnice na ręce) oraz Shrink Guna (spluwa do pomniejszania). Również nie zapomnijcie zabrać hologramu! No i rzecz jasna koniecznie weźcie piwko dla wzmocnienia energii. Jeśli wszystko macie to przejdźmy dalej. Z bossem spotkamy się drugi raz będąc na platformie. Jest ona dość mała. Na jej środku znajduje się skrzynka z amunicją oraz stosik z materiałami wybuchowymi. Po prawej stronie platformy jest coś w rodzaju kabiny, w której można się schować na jakiś czas (później ją i tak rozwalą). Cała walka wygląda mniej więcej w ten sposób, że z Devastatora strzelamy do bossa, a jak przylecą Octabrainy, to pomniejszamy je ze Shrink Guna i rozwalamy jednym strzałem z Devastatora. Jak jest trochę spokojniej to uzupełniamy amunicję na środku platformy. W pewnym momencie zrobi się mała zadyma, dlatego zalecam wtedy wypicie piwa. Nie używajcie jeszcze hologramu jak coś! Piwo powinno Wam w zupełności wystarczyć. Jeśli skończyła się Wam amunicja do Shrinka, to używajcie granatów i metody z wysadzaniem, gdy przyciągną go do siebie, jest ona niezawodna. Mniej więcej, gdy boss będzie miał już 1/3 energii to zacznie walić do nas falami uderzeniowymi. Są one dość trudne do uniknięcia, dlatego to jest ten moment, kiedy używamy hologramu. Boss będzie walił w nasze holo, a my możemy skupić się na jego dobiciu. Uważajcie tylko na moment, kiedy nie będzie miał już energii. To nie jest koniec walki jeszcze! Padnie na ziemię i zacznie szybko przyciągać naszą platformę. Musicie w tym momencie non-stop walić w niego z Devastatora i szybko uzupełniać amunicję. Jeśli będziecie się zbyt długo ociągać lub zbyt późno zaczniecie do niego strzelać to się nie wyrobicie (na najwyższym poziomie trudności rzecz jasna). Koniec walki będzie, gdy przestanie przyciągać naszą platformę. Beating the One-Eyed Worm Pokonaj Leecha. Leech, czyli pijawka, pojawi się końcu podwodnego etapu. Na początku ten boss może się wydawać dość trudny, ale tak naprawdę jest on bardzo prosty. Gdy dopłyniemy do momentu, gdzie mamy założyć drugą bombę, to po prawej i lewej stronie można zobaczyć skrzynki EDF oraz rakietnicę. Koniecznie ją weźcie bo bez niej nic nie zrobicie. Teraz cała taktyka wygląda tak, że pływamy od lewej do prawej zahaczając o ujścia z powietrzem i strzelamy z bossa. Jak skończy się amunicja to płyniemy do skrzynki i uzupełniamy. Trzeba jedynie uważać na ataki, gdzie pijawka uderza z całym impetem o ziemię oraz, gdy nas chce wciągnąć. Zawsze starajcie się mieć minimum 1 rakietę, ponieważ w momencie jak nas przyciąga trzeba strzelić w jej pysk, w innym wypadku padniemy. Zaletą jest to, że możemy się w pełni skupić na bossie. Nic nas w międzyczasie nie będzie atakowało, itd. Ot cała walka z bossem. Piece of Cake Ukończ grę na poziomie EASY. Czytaj opis pucharku Damn, I'm Good. Let's Rock Ukończ grę na poziomie NORMAL. Czytaj opis pucharku Damn, I'm Good. Come Get Some Ukończ grę na poziomie HARD. Czytaj opis pucharku Damn, I'm Good. Damn, I'm Good Ukończ grę na poziomie INSANE. Przyszła pora na opisanie najtrudniejszego pucharku w całej grze. Postaram się go opisać w postaci porad i wskazówek, które powinny się Wam przydać podczas "przygody" na tym poziomie trudności. Przede wszystkim przed rozpoczęciem gry na INSANE koniecznie musicie dobić swojego EGO do maksimum! Czytajcie pucharek I Am All That Is Man, jeśli czegoś Wam brakuje z akcji EGO. Grę rozpoczynanie NIE poprzez "New Game", a poprzez wejście do Chapter Select i następnie wybranie pierwszego Chaptera i oczywiście poziom INSANE. W ten sposób macie pełny wskaźnik EGO. Przejdźmy zatem do reszty porad: Starajcie się strzelać tym z czym najlepiej się Wy czujecie, każda broń jest dobra na swój sposób. Ja biegałem cały czas z shotgunem i pistoletem (tak, pistolet, celny i dobry na większe odległości).Oczywiście w niektórych momentach trzeba wręcz zmienić broń, ale przez większość czasu trzymałem się shotguna. Nigdy nie lećcie na pałę! Chowajcie się, powoli wchodźcie do nowych pomieszczeń, itd.Jak już dostajecie od przeciwników to szybko uciekajcie w bezpieczne miejsce. Przeważnie jest to poprzedni pokój, z którego przyszliśmy. Na poziome INSANE najgorszym przeciwnikiem jest szarżująca świnia. Szybko biega, wykonuje długi skok i bije w nas swoimi łapami. Na tym poziomie 2 uderzenia i leżymy, dlatego jak tylko widzicie tego świniaka, to albo szybko się chowajcie, albo naparzajcie ze wszystko co macie w niego. Nie marnujcie piwa czy sterydów. Są miejsca, gdzie jesteśmy oblegani przez kolejne fale przeciwników (np. kasyno czy dach) i wtedy są one jak złoto. Przeważnie najlepiej jest użyć obu jednocześnie i rozwalać wszystkich po kolei jak leci. Dlatego używajcie tych przedmiotów jedynie w takich miejscach. Przeszukujcie wszystko co tylko możecie, szafki, zwisające zwłoki żołnierzy, itd.Pomijając fakt uzupełniania amunicji to można też znaleźć dodatkowe granaty czy też miny.Nie wspominając już o piwach czy sterydach. Jak tylko dostaniecie w swoje łapy Shrink Raya (pomniejszacz) to trzymajcie go najdłużej jak tylko możecie. Na poziomie INSANE jest on wręcz genialny. Wystarczy pomniejszyć kogoś i go zdeptać bądź oddać w niego jeden strzał z normalnej spluwy. Dzięki temu oszczędzamy energię, amunicję, itd.Shrink Ray szczególnie przydaje się na etapy z Octabrainami, jako że są to chyba najbardziej denerwujący przeciwnicy. Jednak ciężko jest biegać non-stop z bronią, której maksymalna ilość naboi to 10.Jeśli czujecie się na siłach, że dacie rady z normalnymi broniami to olejcie tego Shrinka, ja tak zrobiłem. Z tego co wyczytałem w innych poradnikach, to podobno działa metoda z niektórymi cheatami z opcji.Np. z Freeze Ray'em (zamrażarka) i cheatem "Duke 3D Freeze Ray". Dzięki temu nie strzelamy strumieniem, a soplami, które zadają dużo więcej obrażeń. Minusem jest to, że nie odnawia się wtedy amunicja, ale wystarczy wyłączyć ten cheat, odnowić amunicję i potem znów go włączyć.Ja osobiście nie wiedziałem o czymś takim. Uważam, że bez problemu można sobie poradzić z tym poziomem trudności, bez używania jakichkolwiek cheatów. Poniżej chciałbym jeszcze przedstawić miejsca, która mogą przysporzyć również sporo problemów. Może nie są takiej zaawansowane taktyki poradzenia sobie z nimi, ale przydatne wskazówki jak sobie radzić z nimi: Podczas takich misji jak "Mothership Battle" czy "Crash Course" walczymy używając działka.Na poziomie INSANE jest cholernie trudno zestrzelić przeciwnika jako, że są dużo odporniejsiZanim strzelimy jednego to drugi jest już bardzo blisko i wtedy kaplica.Świetną metodą jest tutaj po prostu spamowanie przycisku :l1: od zoomu. Robiąć zoom automatycznie namierza się nam celownik na przeciwnika. Naciskając non-stop :l1: celownik mamy cały czas na przeciwniku prawie, że bez dotykania gałki. Bez tej metody poradzenie sobie z tymi etapami jest prawie, że niemożliwe, a szczególnie Crash Course Na końcu etapu w kasynie, przyjdzie Wam walczyć z falami przeciwników.Będą to świnie oraz Ci co się teleportują. Na środku znajdują się również 2 pojemniki ze sterydami, jeden po jednej stronie, a drugi po drugiej stronie stanowiska.Ja robiłem to tak, że biegałem cały czas w jedną stronę dookoła sali.Pojawia się tutaj sporo szarżujących świń, dlatego najlepiej jest uciekać przed nimi i wyczekać na moment kiedy zaatakować. Nie powiem Wam dokładnie kiedy strzelać, a kiedy uciekać ponieważ jest to coś, co sami musicie wyczuć. W każdym razie sala jest dość mała, dlatego idealnie sprawdza się tutaj shotgun.Jak czujecie, że jesteście przytłoczeni to bierzcie sterydy + piwo (jeśli macie) i po prostu rozwalajcie kogo popadnie. Polecam zająć się przede wszystkim szarżującymi świniami, jako że są one najwredniejsze.Nie oszczędzajcie niczego podczas tego etapu. Wszystko będziecie mogli potem sobie uzupełnić. Kolejnym etapem z falami przeciwników jest moment na dachu, gdzie znajduje się pomieszczenie z hologramem i klimatyzatorami na dachu. Jest tam również Shrink Ray.Jednak zanim pojawią się kolejni przeciwnicy minie troszkę czasu.Zanim to nastąpi polecam rozłożyć laserowy miny, po jednej na każdy klimatyzator, na ściany tych pomieszczeń + kilka na ziemi. Przy dobrych lotach większość przeciwników jednej fali powinno paść.Kilka laserowych min i granatów leży obok zwłok doktorka. Polecam na początku poruszanie się w tamtym rejonie i uzupełnianiem na bieżąco.W późniejszym etapie pojawią się Ci przeciwnicy z rakietnicami (te duże jaszczury). Idealnie tutaj sprawdza się Shrink Ray. Jeden strzał + zdeptanie i nie musimy się niczym martwić. Oszczędzajcie Shrinka właśnie na ten moment, ale nie zmarnujcie wszystkich naboi, ponieważ zaraz znów się przyda.Gdy rozwalicie wszystkie jaszczury to przylecą te spaślaki na tych latających pierścieniach.Tutaj znów Shrink Ray sprawdzi się jak złoto. Pomniejszacie spaślaka i oddajecie jeden strzał w niego z normalnej broni i po sprawie.Jeśli jednak nie macie już naboi do Shrinka to polecam chowaniem się w tym "domku" na środku dachu.Możecie sobie spokojnie z niego strzelać. Ostatni boss. Jest to mniej więcej powtórka z pierwszej walki na boisku, z tym że z kilkoma utrudnieniami.Największym utrudnieniem jest to, że rakietnicę musimy zabrać świniom, które będą się pojawić co jakiś czas.Pojawiają się cały czas w tym samym miejscu, dlatego obserwujcie co jakiś czas czy się nie pojawiły.Starajcie się je też zabić najszybciej jak tylko można, ponieważ każdy oddany strzał z rakietnicy skutkuje tym, że i Wy będziecie mieć później mniej amunicji jak już zabierzecie im broń.W pierwszej fazie walka wygląda właśnie tak, że zabieramy rakietnicę przeciwnikowi i strzelamy w bossa.Oczywiście cały czas biegamy! Stanie w miejscu nigdy nie wychodzi tutaj na dobre.Staramy się też obserwować bossa co robi, czy uderza o ziemię, szarżuje, czy inne akcje.Trochę później zacznie się pojawiać coraz więcej przeciwników, latający kapitanowie z teleportami + jaszczury z rakietnicami. W pewnym momencie jest tylu przeciwników, że rozwalałem ich już rakietnicą ponieważ nie trzeba się było martwić o amunicję.Później pojawi się kawaleria i zrzucą nam skrzynię z dodatkami.Koniecznie zabieramy Devastatora ze zrzuconego ładunku! Biegamy tak, aby móc cały czas uzupełniać amunicję.Jak już mamy Devastatora to walka z bossem i przeciwnikami jest bajecznie prosta. Póki co to tyle. Poziom INSANE nie jest też aż tak trudny. Każdy sprawniejszy gracz poradzi sobie bez problemu. Jeśli stosujecie się rad powyżej + używacie tego co macie między uszami, to nie powinniście nawet umierać zbyt często. Mi ukończenie poziomu INSANE zajęło raptem kilka(naście?) godzin. Special Thanks Obejrzyj całe napisy końcowe. No cóż. Jak sama nazwa mówi. Odłóżcie pada i oglądajcie, albo idźcie zrobić sobie herbatę/kawę. Gra była robiona przez ponad 12 lat, więc trochę tych napisów tam jest :) Po powrocie do menu polecam obejrzeć screeny z gry i jak się zmieniała wraz z kolejnymi latami. Nie ma co ukrywać, miała to być ogromna produkcja miażdżąca wszystkie inne. Niestety zbyt wysokie ambicje spowodowały, że Duke jest jaki jest teraz. Mimo wszystko uważam nowego Duke'a za świetną grę wartą grzechu! Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą oraz przy wykorzystaniu serwisów zagranicznych. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Zabrania się kopiowania bez zgody autora! 17 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
josephineola 567 Napisano 28 Marzec 2012 No Panie Moderatorze - szacun :blink:. W tak krótkim czasie taki poradnik... Mistrzu! :ok: 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaisus 208 Napisano 28 Marzec 2012 Zajebistość ;] Gdyby wszystkie poradniki tak wyglądały... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomo 11882 Napisano 28 Marzec 2012 Patricko, poprawiono coś z loadingami po zgonie czy nadal restart checkpointu trwa 10,5 miesiąca ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 28 Marzec 2012 Niestety loadingi długo trwają, ale jakoś mi to nie przeszkadzało, poważnie. Tzn. też zależy o jakim czasie mówimy, bo ja przed patchem nie grałem. Ale koło 10 - 20 sekund to chyba maksimum z tego co pamiętam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomo 11882 Napisano 28 Marzec 2012 Qrde :( przez te przestoje zrezygnowałem z choćby ukończenia DNF ... Gratuluje kolejnego super poradnika! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaisus 208 Napisano 28 Marzec 2012 (edytowane) Qrde :( przez te przestoje zrezygnowałem z choćby ukończenia DNF ... Gratuluje kolejnego super poradnika! Tomo nie bądź taki wybredny ;D Przecież te loadinigi to tylko jak padniesz albo jak ukończysz rozdział, w dodatku zaledwie 15 sekund ;x Edytowane 28 Marzec 2012 przez Kaisus Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Asull 155 Napisano 29 Marzec 2012 Super poradnik Patricko,ja zabierałem się na Insane zaraz mam walkę z Alien Queen ale dałem sobie spokój ;) Już przy walce z takim grubym dziadostwem latającym w kasynie prawie nie rozwaliłem pada.Wolę Crushing w Unchartedzie niż użeranie się ze świniakami które zabijają na hita.Może kiedyś wrócę do tej gry.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lennox 1641 Napisano 6 Kwiecień 2012 Super poradnik Patriko :) Wczoraj zacząłem grę i powiem że ubaw po pachy :) Mam jedno pytanie, czy kończąc grę na Insane wpadnie trofik za Hard ? :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 6 Kwiecień 2012 Tak, wpadnie, dlatego możesz sobie grać pierwsze podejście nawet na EASY, bo INSANE się odblokuje po ukończeniu gry na dowolnym poziomie :) A po skończeniu na INSANE wpadnie pucharek za wszystko poniższe, których nie masz jeszcze, w tym i HARD. PS. Mówiłem, że fajna gra 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lennox 1641 Napisano 6 Kwiecień 2012 (edytowane) Tak, wpadnie, dlatego możesz sobie grać pierwsze podejście nawet na EASY, bo INSANE się odblokuje po ukończeniu gry na dowolnym poziomie :) A po skończeniu na INSANE wpadnie pucharek za wszystko poniższe, których nie masz jeszcze, w tym i HARD. PS. Mówiłem, że fajna gra Aha - dzieki za info :) Lecę na Normal :) Ano mówiłeś :) i miałeś rację :) (prawdę mówiąc dzięki Tobie zabrałem się za tą grę, bo wcześniej miałem obawy) :) Mając w pamięci starego DN3D mam ubaw jak mało co :) Edytowane 6 Kwiecień 2012 przez lennox Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lennox 1641 Napisano 23 Kwiecień 2012 (edytowane) Sorki za post pod postem, ale chciałem pozdrowić osobę, która wymyśliła trofeum Air Duke. Wbicie tego trofika bez melisy albo relanium jest niemożliwe :D Edytowane 23 Kwiecień 2012 przez lennox Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 23 Kwiecień 2012 Też fiksowałem przy tym trofiku :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekBTM 1 Napisano 11 Kwiecień 2013 Bardzo bardzo bardzo dobry poradnik.Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petanorech 27 Napisano 12 Kwiecień 2013 Muszę się zabrać za DNF :). Chociaż w FPS/FPP gram na PC to twój poradnik do gry mnie zachęcił :). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lennox 1641 Napisano 13 Kwiecień 2013 Muszę się zabrać za DNF :). Chociaż w FPS/FPP gram na PC to twój poradnik do gry mnie zachęcił :). Gra jest serio świetna, wiadomo że to nie wybitne dzieło :P ale gra się wyśmienicie. Ma opinię crap`u ale ja będę jej bronił bo grając w nią cieszyłem się jak małpa lusterkiem :). Polecam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekBTM 1 Napisano 25 Kwiecień 2013 pinbal i hokej zrobiony, o dziwo nie było tak trudno.Najwyższy poziom trudności chyba sobie odpuszcze. Nie czuje sie na siłach a i pada szkoda(nerwowy jestem:))) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lennox 1641 Napisano 26 Kwiecień 2013 pinbal i hokej zrobiony, o dziwo nie było tak trudno.Najwyższy poziom trudności chyba sobie odpuszcze. Nie czuje sie na siłach a i pada szkoda(nerwowy jestem:))) Przetrwałeś minigierki to z "Insane" też sobie poradzisz :D U mnie to wciąż czeka na dogranie :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinius26 5 Napisano 8 Marzec 2014 powrocilem do gry ,dogrania na insane i z tym ego ale jest problem gdyz tutaj jest opisane ze jest 28 ego a ja sumujac wszystkie patrzac na chaptery to mam ich okolo 56 ,jakis bug ,glitch? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach