Patricko 8082 Napisano 14 Kwiecień 2012 SHIFT 2 UNLEASHED (Poradnik dot. pucharków z DLC znajdziecie w poście #2) Informacje ogólne: Stopień trudności platyny: 8 / 10 Ilość trofeów: x1 / x4 / x9 / x26 Ilość trofeów offline: 32 Ilość trofeów online: 7 Najtrudniejsze trofea: King Of The Hill / Król Wzgórza / Notorious / Cieszący się złą sławą / Bounty Hunter / Łowca nagród Trofea możliwe do pominięcia: Proving Grounds / Poligon Online Pass: TAK (niestety trzeba go wykorzystać) Ilość podejść: 1 podejście Czas do zdobycia platyny: 60 - 70 godzin Wstęp: SHIFT 2 stara się już odchodzić od nazwy Need for Speed. W sumie się nie dziwię, ponieważ jest to zupełnie inna gra nie związana z konwencją NFS'a. Co nie zmienia faktu, że serię SHIFT można uznać za naprawdę udaną. Pomimo wielu niedociągnięć, problemów z optymalizacją, słabemu wsparciu kierownic, dziwnej fizyki jazdy, ta gra naprawdę jest warta zagrania. Czasami sam wpadam we frustrację jak widzę niektóre wymysły (np. wyjazd na trawę przeważnie skutkuje koziołkowaniem, albo lekkie otarcie się o przeciwnika powoduje zawsze spin lub wyjazd poza trasę, itd.). Jeśli chodzi o same pucharki to muszę przyznać, że większość jest prosta, poza kilkoma, przez które na 99.9% zrezygnujecie z robienia platyny w tej grze. Ważne wskazówki: Gra posiada Online Pass i musimy go użyć jeśli chcemy zrobić platynę. Na 2-dniowym trialu nie mamy szans zrobić wszystkiego z online (tzn. teoretycznie tak, ale trzeba by siedzieć, prawie że około 24 godzin przy konsoli by zrobić najtrudniejsze pucharki z online). Wpisanie Online Passa daje nam również podwójny mnożnik zdobywanego XP na 24 godziny, zarówno w online i offline. Dlatego warto go wpisać jak planujecie dłuższe posiedzenie z grą. Jeśli graliście w poprzednie wersje NFS'ów, to możecie wejść do odpowiedniej sekcji w opcjach i dostać różnego rodzaju bonusy, czy to w postaci kasy czy samochodów (np. policyjne Lambo z NFS HP, itd.). Co do samej gry to przede wszystkim musicie znać swoje umiejętności. Nie starajcie się jeździć bez asyst oraz na najtrudniejszym poziomie jeśli po prostu nie jesteście dobrzy w samochodówki. Co prawda gra wymaga wygrania 75 eventów na poziomie HARD, ale zawsze można to nabijać na jakimś prostym evencie jeżdżąc go w kółko, a całą grę przejść na prostym poziomie. Ustawcie sobie poziom trudności tak, aby to gra Wam sprawiała przyjemność, a nie na odwrót. Jeśli tylko macie możliwość to podłączcie sobie kierownicę. Granie na kierownicy to zupełnie inna sprawa niż na padzie. Mogę to potwierdzić moimi czasami z Autologa oraz czasami moich znajomych.Haczyk jest w tym, że kierownicę trzeba umieć odpowiednio ustawić, aby czerpać przyjemność z jazdy ponieważ domyślne ustawienia są tragiczne i mogą doprowadzić prędzej do szału niż do jakiś sensownych rezultatów. Na Wasze (nie)szczęście macie mnie i poniżej daje Wam moje ustawienia kierownicy, na których gra mi się bardzo przyjemnie (ustawienia w spojlerze poniżej). (kliknij zdjęcie, aby powiększyć) Trakcję włączyłem, ponieważ w mocniejszych furach z napędem na tył zadek strasznie lata i ciężko cokolwiek ugrać. To samo dotyczy stabilizacji, w wolniejszych furach spokojnie można wyłączyć, ale w szybszych, a w dodatku z napędem na tył radzę sobie to włączyć.No chyba, że chcecie restartować jeden wyścig 100x razy :) Co do wyboru samochodów to garaż mamy całkiem spory. Oczywiście nie jest to Gran Turismo, ale mamy w czym wybierać. Spora część wyścigów wymaga dostosowania samochodu (np. określona ilość punktów, itd.).Zalecam zawsze wybieranie samochodu z napędem na 4 koła (4WD). Są one dużo stabilniejsze w zakrętach dzięki czemu zyskujcie cenne sekundy. Przeważnie mają mniejszą moc niż te z napędem na tył, ale po tuningu i lekkiej zmianie ustawień, te samochody stają się nie do pobicia.Mimo wszystko jest kilka fur z napędem na tył, którymi jeżdżę z sentymentu, np. Toyota Supra, Alfa Romeo 8C oraz cała gama Japończyków z lat 90'tych. Może głupio to zabrzmi, ale dobrze jest mieć więcej znajomych na mniej więcej swoim poziomie. W grze cały czas jesteśmy informowani za pomocą Autologa jakie czasy robili nasi znajomy na danych eventach. Jest to naprawdę fajny motywator do powtarzania danego eventu i wykręcania coraz to lepszego czasu. Sam nie raz jeździłem po kilka razy jeden event, żeby tylko wejść na 1 miejsce w logu. Podczas grania różnego rodzaju eventów często wydarzy się coś nieoczekiwanego już pod sam koniec. Mam tutaj na myśli, że wyjedziemy poza tor, rozwalimy się, itd. Dojedźcie wtedy mimo wszystko do mety, nawet na niższym miejscu. Chodzi o to, żeby zdobywać całe czas jakieś pieniądze, ponieważ w grze jest cel uzbierania 10.000.000$ co trzeba specjalnie nabijać przez dość długi okres czasu. Oczywiście jak się rozwalicie na początku jazdy czy coś, to rzecz jasna restart, ale jak już chwilę jedziecie to szkoda to potem zmarnować, prawda? Jeśli chodzi o drift to tutaj gra pokazuje swoje całe złe oblicze. Drift na kierownicy jest wręcz nierealny, więc nawet nie próbujcie. Jedyne sensowne wyniki osiągnięcie na padzie. Jeśli nie przepadacie za driftem to opanujcie tylko kontrolę gazu podczas zakrętów i tyle, powinniście spokojnie zrobić wyniki na 1 miejsce.Ja osobiście od zawsze lubiłem drift (jednak ubustwiam ten prawdziwy drift, czyli na japońskich górskich przełęczach, gdzie wszystko się zaczęło). W momencie pisania tego poradnika posiadam kilka rekordów Polski w drifcie. Samochód, którym robiłem drifty to Mazda RX-7 (FC3S). Dobrym rozwiązaniem jest również moja ukochana Toyota AE86, jednak wydawała mi się ona zbyt czuła w zakrętach. Ale należy pamiętać, że każdemu może spasować inny samochód. Widziałem, że sporo moich znajomych robiło nawet przyzwoite wyniki w Nissanie 240SC Drift Alliance, którego dostajemy po wykonaniu treningu w grze.Kluczem w robieniu odpowiednich driftów jest odpowiedni tuning samochodu oraz kontrola gazu. Ustawcie samochód przede wszystkim na maksymalną akcelerację. Zróbcie pełny tuning części poza oponami.Co do samej jazdy to wciskanie gazu na maksa w 99% kończy się spinem. Zalecam metodę z trzymaniem gazu do połowy i jeździe na jednym biegu cały czas. Jednak gaz trzeba cały czas kontrolować, nie ma tutaj tak, że wciśniemy go do połowy i będziemy śmigać. Trzeba wyczuć samochód i odpowiednio przyśpieszać i zwalniać. Jak czujemy, że samochód powoli wymaga się z poślizgu i chce się obrócić to odejmujemy gazu, zaś jeśli czujemy, że zaraz samochód się wyprostuje to wciskamy mocniej gaz. Wiem, że to wszystko brzmi fajnie w teori, ale mi osobiście zajęło kilka dni opanowywanie tego zanim zacząłem robić dobre wyniki oraz zanim pokusiłem się o te kilka rekordów. Przejdźmy teraz do online. Jest tutaj jeden pucharek, który zapewne zniechęci 99.9% użytkowników od robienia platyny. Chodzi o pucharek King Of The Hill / Król Wzgórza. Mówię to całkiem poważnie. Wszystkie informacje oraz metody na zrobienie go przy jak najmniejszym stresie są zawarte w jego opisie. Zalecam udanie się tam od razu, aby zweryfikować Wasze ambicje i czy naprawdę podołacie mu. W online jest jeszcze jeden uporczywy pucharek, ale na szczęście można go zrobić zostawiając konsolę na noc czy dzień. Trzeba jedynie posiada kompana, z którym będziemy mogli to zrobić. Chodzi tutaj o zagrania 10 godzin online. Normalnie nie pisałbym o tych "lewych" metodach, ale online w tej grze niestety jest martwe, a czas jest liczony tylko i wyłącznie podczas jazdy na torze. Mimo wszystko więcej informacji. Jeśli mimo wszystko chcecie próbować normalnie podchodzić do pucharków online to koniecznie najpierw ukończcie całego singla! Bez świetnej znajomości tras (których jest całkiem sporo), a co ważniejsze bez świetnej znajomości zachowania się poszczególnych samochodów, w online nie macie racji bytu. Jeśli chodzi o aspekt techniczny to gra ma tą przypadłość, że dość często się zawiesza.W sieci chodzi plotka o tym, że gra ma przypadłość do zawieszania podczas zapisywania gry, przez co wtedy szlag trafia nas cały save z przebiegiem kariery. Dlatego po skończeniu każdej sesji zalecam robienie kopii na pendrive czy do chmury (jeśli macie PS+ wykupione). Poradnik: (nazwy z wersji ANG i PL) Platinum Trophy / Platynowe trofeum Zdobądź wszystkie pozostałe trofea. Przed rozpoczęciem robienia platyny zalecam najpierw przeczytanie opisu najtrudniejszych pucharków (wymienione w głównych informacjach pod logiem). Gra wymaga od nas sporego poświęcenia, zarówno psychicznego jak i fizycznego. Amateur / Amator Zdobądź 5 level. Czytaj opis do pucharku Veteran / Weteran Day Walker / Dzienny aktywista Wymasteruj każdą trasę zarówno w dzień lub o zmierzchu. Ci co grali w pierwszego SHIFTA będą wiedzieć o co chodzi z masterowaniem tras. Masterowanie odbywa się na zasadzie odpowiedniego przejazdu przez zakręty. Trzeba jechać równo po linii, którą pokazuje nam gra oraz nie wykonywać gwałtownych ruchów w postaci nagłego mocnego hamowania czy przyśpieszenia, również minimalne wyjazdy poza trasę powodują, że zakręt nie zostanie wtedy zaliczony. Podczas grania kariery nie skupiajcie się aż tak na robieniu zakrętów na trasach, ponieważ w większości przypadków będziemy jeździć takimi samochodami, którymi dość ciężko się to robi. Masterowanie zalecam zostawić sobie na koniec, po ukończeniu kariery. Tym bardziej, że zrobienie tego wolniejszym autem to przeważnie kwestia jednego bądź dwóch okrążeń i można się brać za następny tor. Dlatego nie bawcie się w masterowanie w karierze, szkoda czasu i nerwów na to. Pamiętajcie również, że jeśli wyjdziecie w trakcie wyścigu bądź zostaniecie zdyskwalifikowani, to wszystkie wymasterowane zakręty przepadają! Sporą zaletą jest to, że zrobione zakręty są zapisywane po ukończeniu danej trasy. Także jeśli nie udało się Wam zrobić jednego zakrętu to możecie potem wrócić sobie do danej trasy i spokojnie dokończyć tylko ten zakręt. Dlatego właśnie nie stresujcie jeśli coś pominiecie podczas grania kariery, bo pomijać będziecie sporo zakrętów, szczególnie jeśli robicie czasówki by pokonać Waszych znajomych w Autologu :) Jeśli chodzi o wybór samochodu, to zalecam wybranie czegoś słabszego (max do 1000 punktów) i z napędem na 4 koła (4WD). Samochody z napędem na cztery kapcie dużo lepiej trzymają się w zakrętach przez co mamy nad nimi większą kontrolę. Również zalecam nie dokonywać sporych modyfikacji w samochodzie. Dobrze jest zrobić zawieszenie, opony, hamulce, itd. tak żeby trzymał się jak najlepiej asfaltu. Moc tutaj nie jest aż tak bardzo potrzebna. Dlatego nie grzebcie nic przy silniku i turbinie. Niestety, tak samo jak w przypadku poprzedniej części (tym razem Nordshleife i "karuzelę" zrobimy bez problemu) i tutaj pojawia się trasa, na której są 2 wredne zakręty, które cholernie trudno zrobić. Chodzi tutaj dokładnie o Brno oraz zakręty 7 i 9. Jadąć idealnie po linii nie zrobimy tego pucharku. Osobiście zrobiłem je oba podczas robienia wyścigu Endurance jadąc Pagani Huyarą Speedhunter Ed. O ile zakręt 7 zrobiłem od strzału i nawet o tym nie wiedząc, tak z 9 trochę się pomęczyłem, ale również zrobiłem. Kilka wskazówek, które pomogą Wam uporać się z tymi zakrętami w Brnie: Kluczem tutaj jest trzymanie się minimalnie blisko tarek, ale nie najeżdżanie na nie. Jak najedziecie na 100% Wam nie zaliczy.Nawet jeśli linia leci po tarce, to jedźcie tak, żeby być jak najbliżej niej, ale nie dotykać tarek.Dotyczy to obu zakrętów. Inną dobrą metodą jest wybranie jednego z najwolniejszych niemodyfikowanych aut (np. Golf MK1) i ustalenie jednego takiego samego przeciwnika.Teraz trzeba się trzymać idealnie za nim i jechać po jego linii, a nie tej, która jest na trasie. Podobno to również pomaga. Czytałem gdzieś również, że skutkuje metoda z nieco szybszym autem i rozpędzeniem się i jechaniem na luzie. Tzn. puszczamy gaz jak zaczyna się zakręt i przejeżdżamy go bez dodawania gazu. Jeśli jednak zacznie za bardzo samochód zwalniać to minimalnie dodać gazu.Najlepiej robić to na manualnej skrzyni i jechać na 2 biegu, maksymalnie na 3. Poniżej filmiki, które udało mi się znaleźć dot. tych zakrętów: http://youtu.be/yd0Y0E5ioHQ GT1 Champion / Mistrz GT1 Pokonaj Jamiego Campbell-Walkera w Mistrzostwach Świata FIA GT1. Mistrzostwa Świata FIA GT1 to ostatnie zawody z jakimi przyjdzie się Wam zmierzyć w tej grze (nie licząc rzecz jasna DLC). Wg mnie są to najlepsze mistrzostwa w całej grze. Wszystko za sprawą świetnych samochodów, które prowadzą się jak marzenie. Jazda nimi po torze to sama przyjemność, a na torze jest walka do samej mety przeważnie. Tak samo jak w przypadku GT3 i tutaj polecam grać na HARD. Naprawdę, zabawa jest przednia, a o to przecież chodzi w tym wszystkim. Aż tak trudno nie jest, a powalczyć trochę trzeba. Jeśli chodzi o zawody GT1 to polecam tutaj Maserati. Chyba najlepsze auto z serii GT1. GT3 Champion / Mistrz GT3 Pokonaj Patricka Soderlunda w Europejskich Mistrzostwach GT3. Są to przed ostatnie mistrzostwa w grze. Wymagane jest ich ukończenie, aby odblokować mistrzostwa GT1. Osobiście uważam, że zaraz po GT1, są to najlepsze eventy w całej grze. Jedziemy rzecz jasna specjalnymi wozami z serii GT3, które prowadzą się w moim odczuciu genialnie. W dodatku walka na torze na poziomie HARD to bajka. Przeciwnicy jadą równo, trzeba walczyć o każdą pozycję, a oni wykorzystują każdy nasz błąd. Tutaj nie ma tak jak w poprzednich eventach, że robimy furę na maksa i wyprzedzamy wszystkich na starcie. Nawet eventy, gdzie jechaliśmy już z góry ustaloną furą, nie dosięgają do pięt mistrzostwom GT3. Także grajcie każdy event i czerpcie z nich jak największa przyjemność, ponieważ w moim odczuciu, to dopiero tutaj zaczyna się prawdziwa gra. Jeśli chodzi o samochód to osobiście jechałem Astonem Martinem. Dobrze się trzymał drogi, a osiągi również jedne z lepszych. Jedynie Audi R8 było w stanie dotrzymać tempa, ale tylko na krótką chwilę :) I. Am. Iron. Man. / Jestem człowiekiem z żelaza Wygraj 5 wyścigów pod rząd w trybie online. Tryb online w tej grze na obecną chwilę świeci strasznymi pustkami. Tylko czekać aż "kochane" EA ogłosi, że zamyka serwery... Dlatego też zrobienie tego pucharku normalną metodą może zająć Wam wieki. Wliczając w to jeszcze idiotów, którzy zamiast normalnej gry wolą się rozwalać, to pucharek wręcz niewykonalny. Na szczęście można go bez problemu zrobić w ustawce ze znajomym w prywatnym pokoju. Trasa tak naprawdę nie ma znaczenia, ponieważ osoba, która się podkłada, zaraz na starcie wyścigu po prostu z niego wychodzi. W ten sposób osobie, która zostaje na torze jest automatycznie zaliczane zwycięstwo. Jeśli jednak mimo wszystko po 5 takich akcjach, pucharek nie wpada, to warto spróbować normalnie, czyli jechać od startu do mety i na końcu niech jedna osoba zwolni. Dominator / Dominator Pokonaj wszystkich Rywali. Podczas grania kariery będziemy napotykać różnych "mistrzów" (daję w cudzysłów, ponieważ mistrzowie z nich tacy jak z baletnicy budowlaniec) od danych kategorii. Pierwszego rywala spotkamy w Drifcie, jest nim Vaughn Gittin Jr. Pokonywanie Rywali daje nam rzecz jasna nie tylko pucharek, ale również wygrywamy ich samochody oraz dostajemy trochę kasy w grze. Jednak jeśli mam być szczery to te ich samochody mogliby sobie darować. Ani razu nie jeździłem żadną wygraną furą. Większość z nich nie wyróżnia się niczym poza fajnym malowaniem. Poniżej macie listę wszystkich Rywali jakich przyjdzie Wam podjąć: Vaughn Gittin Jr - Drift Darren McNamara - Retro Chris Rado - Time Attack Vaughn Gittin Jr - Muscle Jamie Campbell Walter - Modern A Tommy Milner - Endurance Patrick Soderlund - FIA GT3 Mad Mike Whiddett - Works Jamie Campbell Walter - FIA GT1 Większość z nich, jak nie wszyscy, nie wymagają żadnych specjalnych umiejętności na torze. Wszyscy zachowują się jak cała reszta AI. Grając na poziomie HARD i przy jeździe bez jakichkolwiek asyst, nie miałem problemu z żadnym z nich. Wszyscy pękali już, prawie że, na pierwszym okrążeniu. Poza tym kto mówi, że trzeba ich pokonać na trybie HARD? :) Jednak najwięcej problemów sprawi Wam Tommy Milner. Bynajmniej nie ze względu na jego umiejętności, ale na wymagania jakie trzeba zrobić, by w ogóle móc się z nim ścigać. Trzeba najpierw ukończyć na podium 3 z 5 wyścigów Endurance, które mają po 20 okrążeń. Polecam jechać trasy takie jak Road America, Brno oraz Australię. Samochód najmocniejszy jaki macie, a poziom przeciwników zmieniamy koniecznie na Easy. Nie ze względu, że nie dacie sobie rady, a z tego, że niekiedy zdarzy się tak, że przeciwnik trzyma się nas cały czas, a jak popełnimy błąd to przeważnie lądujemy na kilka pozycji w tyle, co jest potem już nie do odrobienia. Dlatego by uniknąć frustracji zalecam ten EASY. Gdy już przejedziecie 3 trasy po 20 okrążeń, to przyjdzie pora na walkę z Rywalem. Niestety tutaj nie jest lepiej, 2x Nordshleife po 5 okrążeń, raz w dzień, a raz w nocy. Dodałbym jeszcze, żebyście na Nordshleife w nocy nie bawili się w zakręty, nawet na EASY. Będziecie sporo na tym tracić, przez co przeciwnicy będą cały czas na Waszym zderzaku. Nie wiem czemu miałem takie problemy z tym trybem. Być może przez to, że jechałem Pagani Huayara Speedhunters Edition i przeciwnicy automatycznie byli dużo mocniejsi...może aż nazbyt i temu mnie to denerwowało. Spróbujcie wolniejszymi autami, np. Nissant GTR, itd. Lepiej trochę dłużej, a spokojniej niż (teoretycznie) szybciej, a w nerwach. Leno Would Be Proud / Leno byłby dumny Posiadaj w garażu samochód każdej marki. Jak sama nazwa mówi, musimy posiadać samochód każdej marki dostępnej w grze. Zalecam najpierw normalne granie i kupowanie samochodów, które Wam pasują do danego eventu. Po ukończeniu gry zróbcie pucharek związany ze skumulowaniem 10.000.000$, ponieważ i tak będziecie go musieli specjalnie dobijać. Gdy będziecie mieli już sporo gotówki to wtedy zacznijcie kupować samochody, który Wam brakuje. Pamiętajcie również, że wygrane samochody jak najbardziej się liczą. Także jak wygrywacie np. Forda Mustanga za drift, to Forda możecie sobie automatycznie odznaczyć. Samochody rzecz jasna wygrywamy od rywali i jesteśmy o tym dobitnie informowani, więc nie sposób przeoczyć co dostaliśmy. Zresztą, w każdym momencie można przecież zajrzeć do garażu i sprawdzić co się posiada, prawda? Poniżej podaje Wam listę wszystkich marek występujących w grze. Kupujcie oczywiście te najtańsze modele danej marki, nigdzie nie jest napisane, że muszą to być te najdroższe. Acura Alfa Romeo Alpina Ashton Martin Ashton Martin Racing Audi Bentley BMW Bugatti Caterham Chevy Dodge II Dodge Ford Gumpert Honda Infiniti Jaguar Koenigsegg Lamborghini Lancia Lexus Lotus Maserati Mazda McLaren Mercedes Benz Mercedes Benz McLaren Mitsubishi Nissan Pagani Porsche Radical Renault Scion Seat Shelby Subaru Toyota Volkswagen Bounty Hunter / Łowca nagród Uzbieraj 10.000.000$ podczas grania kariery. Niestety to jest to jedyny pucharek, który będzie wymagał specjalnego powtarzania w kółko jednego i tego samego eventu, aby nabić kasę. Oczywiście nie trzeba powtarzać jednego i tego samego, ale jest to najszybsze. Po ukończeniu całej kariery będziecie mieli raptem około 5mln $, czyli połowa drogi tak naprawdę. Chodzi tutaj o event w sekcji GT1 "Hockenheim Night & Day". Event ten składa się z 3 wyścigów po torze Hockenheim, gdzie za każdy wyścig dostajemy 27,000$ oraz premię za przejechanie wszystkich (bodajże koło 60,000$, ale mogę się mylić). Trik polega na tym, że po przejechaniu ostatniego trzeciego wyścigu klikamy :circle:, aby powtórzyć ten wyścig. W ten sposób otrzymujecie po każdej wygranej 27,000$ + premierę za cały event. Niestety ilość premii nigdy nie jest podawana, trzeba ją sobie samemu wyliczyć na bazie otrzymywanej kasy. Wyścigi nie trwają długo, dlatego polecam tą metodę. Innym sposobem jest powtarzanie mistrzostw w drifcie. Są one bardz krótkie i również można sporo zarobić. Ale tutaj trzeba mieć już trochę umiejętności, aby szybko sobie z tym radzić. Pamiętajcie też, że im wyższy poziom trudności macie ustawiony w grze, tym więcej kasy będziecie zarabiać oraz większę będą Wasze premie po ukończeniu danego eventu. Night Rider / Nocny jeździec Wymasteruj każdą trasę w nocy. Wszystko to samo co w przypadku pucharku Day Walker / Dzienny aktywista, z tym że w nocy. Nie ma tutaj żadnej różnicy przy robieniu zakrętów, no może taka, że jest ciemno i widoczność jest minimalnie gorsza. Ale linia na torze jest tak wyraźna, że nawet jadąc bez świateł można spokojnie sobie poradzić z masterowaniem nawet na najtrudniejszych trasach. Reszta informacji oraz porad dot. masterowanie w opisie pucharku Day Walker / Dzienny aktywista. Pro / Zawodowiec Zdobądź 15 level. Czytaj opis do pucharku Veteran / Weteran Proving Grounds / Poligon Wygraj początkowe wyzwanieJR GTR. UWAGA: Pucharek można pominąć! Wyzwanie JR GTR robimy na samym początku gry. Ma ono na celu wprowadzenie nas do jazdy oraz ustalenie na jakim poziomie jeździmy. Gra automatycznie dobierze ustawienia na bazie naszego końcowego wyniku i czasu. Oczywiście zostaniemy zapytanie czy nam te ustawienia pasują i będziemy mogli je zmodyfikować pod siebie. By zdobyć pucharek musimy rzecz jasna zająć pierwsze miejsce w tym wyścigu. Ścigamy się po krótkiej wersji toru Suzuka. Jeśli nam nie idzie bądź zostaniemy wyprzedzeni pod koniec to spokojnie możemy zrobić restart i jechać aż do skutku. Jeśli jesteście już w dalszym etapie gry i nie zrobiliście tego pucharku, to najlepszym wyjściem będzie zrobienie kopii save'a na pendrive/chmurę/inne konto i usunięciu tego na konsoli. Teraz jak załączycie grę to będziecie startować od nowa i powinniście zrobić pucharek. Recommended / Rekomendacja Ukończ event polecony przez znajomego. Pucharek związany jest z Autologiem. Każdy podłączony do sieci po ukończeniu danego eventu w karierze może go zarekomendować (:triangle). Automatycznie Wasi znajomi dostają inforamcję o tym evencie i Waszym wyniku. Oczywiście działa to w drugą stronę, czyli musicie wypatrywać na Autologu rekomendacji Waszych znajomych. By sprawdzić rekomendację musimy najpierw wejść do Autologa (:select:). Po otwarciu loga szukamy zakładki z rekomendacjami. Jeśli dobrze pamiętam to jest to od razu pierwsza zakładka po włączeniu się loga. Jeśli ktoś ze znajomych coś zarekomendował to akceptujecie to i przechodzicie do danego eventu. Jeśli jednak nie macie tam żadnych rekomendacji to możecie to zrobić inną metodą. Tworzycie sobie nowe konto PSN, dodajecie sobie te konta do znajomych, logujecie się na nim i odpalacie na nim grę. Teraz przejeżdżacie pierwszy event (po ukończeniu treningu) i klikacie :triangle: Wracacie do głównego konta i szukacie rekomendacji w Autologu. Zarekomendowanego eventu nie trzeba pobić czy wygrać. Wystarczy wziąć w nim udział i tyle. Road To Glory / Droga do chwały Pokonaj swojego pierwszego Rywala. Odnośnie Rywali napisałem już kilka słów w przypadku opisu pucharku Dominator / Dominator. Jeśli gracie wg hierarchii eventów w grze, to Waszym pierwszym rywalem będzie Vaughn Gittin Jr w drifcie. Jednak, żeby z nim walczyć trzeba najpierw ukończyć wszystkie poprzednie eventy z driftu. Pokonanie Rywala nie powinno Wam sprawić żadnego problemu. Jeśli jednak takowy się pojawi to zawsze możecie zniżyć sobie poziom trudności i spróbować ponownie. Myślę, że nie ma sensu tutaj się rozpisywać, tym bardziej, że ich poziom jest mniej więcej taki sam jak reszty AI. Semi-Pro / Półprofesjonalista Zdobądź 10 level. Czytaj opis do pucharku Veteran / Weteran Veteran / Weteran Zdobądź 20 level. UWAGA: Po wpisaniu kodu Online Pass wszelkie punkty XP zdobywane w grze podwajają się na 24 godziny. Dlatego jeśli macie zamiar wpisać kod to starajcie się go wykorzystać wtedy, gdy będziecie sporo grać. Przyniesie Wam to wtedy największe korzyści. Tak samo jak w poprzedniej części i tutaj nie mogło się obejść bez wbijania poziomów kierowcy. Z tą różnicą, że teraz nie ma głupawego podziału na dobrego/złego kierowcę, tylko po prostu zdobywamy punkty i levelujemy. Punkty lecą bardzo szybko i 20 level będziecie już mieć zapewne przed dojściem do połowy gry. Szkoda, że twórcy nie dali tego trochę więcej bo aż szkoda patrzeć jak tylko XP się marnuje :) Jeśli chodzi o punkty to zdobywamy je za nasze manewry na torze, czy to za perfekcyjny start (musimy wejść na odpowiednie obroty, aby cyfra od biegu zmieniła się na kolor zielony) czy też za czyste wyprzedzanie, masterowanie zakrętów, jazdę z wysoką prędkością, itd. U góry ekranu macie pasek z Waszym obecnym stanem punktów, a pod nim możecie zobaczyć wszystkie zdobywane punkty podczas jazdy. Punkty dostajemy tylko i wyłącznie po ukończeniu wyścigu! Jeśli wyjdziemy w jego trakcie to wszystkie zdobyte punkty oraz wymasterowane zakręty są anulowane. Oczywiście im trudniejszy poziom gry, tym więcej punktów dostajemy. Dlatego warto grać zawsze na poziomie HARD, tym bardziej, że nie jest on jakiś strasznie wymagający. Użycie kodu z Online Passa, który daje podwójny mnożnik + granie i wygrywanie na poziomie HARD = spora liczba punktów. Zastosujcie się do tego, a ten pucharek będzie tylko formalnością i kwestią czasu. Gdyby stało się tak, że ukończycie grę (ukończenie mistrzostw FIA GT1), a nadal nie mielibyście 20 levelu, to nie stresujcie się. Będziecie tak czy siak musieli zająć się jeszcze masterowaniem sporej liczby zakrętów, a za to też wpadnie Wam spora liczba punktów. Mimo wszystko, myślę że spokojnie zdobędziecie ten level podczas grania kariery. Works Champion / Mistrz fabryczny Pokonaj Mad Mike Whiddett'a w Mistrzostwach Works / Fabrycznych. Mistrzostwa Works są to ostatnie mistrzostwa przed FIA GT1. Na tym samym poziomie co Mistrzostwa Works znajdują się jeszcze mistrzostwa FIA GT3, ukończenie jednych z nich jest wymagane do odblokowania GT1. Jednak do platyny musicie i tak ukończyć oba. Oczywiście Mad Mike znajduje się w ostatnim eventcie. Najlepszym samochodem z podstawowej wersji gry, po przeróbce na Works to Lamborghini Gallardo LP540. Ma napęd na 4 koła i bardzo dobre specyfikacje, szczególnie po przeróbce. Innym równie dobrym, ale nieco wolniejszym autem jest Nissan GTR SpecV (R35). Również bardzo lubię nim jeździć. Z innych dobrych "Worksów" można jeszcze wymienić McLarena MP4-12C, który prowadzi się również bardzo dobrze. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać jeszcze czymś innym. Going The Extra Mile / Dodatkowy wysiłek Wykonaj 250 zadań w eventach. Każdy chyba pamięta nieszczęsne zadania z poprzedniej części Shifta, prawda? No bo któż by mógł zapomnieć takie "klawe" zadania jak obrócenie 4 przeciwników podczas wyścigu, itd. Na szczęście tutaj zadania zostały znacznie uproszczone i są podzielone tylko na zadania typowo do wyścigów i do driftu. Zadań w całej grze jest dokładnie 500. Także jeśli jakieś ominiecie podczas wyścigu/driftu to nie przejmujcie się tym tylko grajcie dalej. Nawet jeśli ukończycie karierię i nadal nie będziecie mieć wszystkich to zawsze możecie wrócić do tych, w których brakuje Wam najwięcej. Proponuję wtedy jechać od tych najwcześniejszych eventów, a zarazem najłatwiejszych. Stan obecnie wykonanych zadań możecie sprawdzić w Autologu pod zakładaka "Profile / Profil". Obecnie zadania wyglądają dokładnie tak: Zadania do wyścigów:-- Pokonaj jedno okrążenie jako lider-- Pokonaj okrążenie w czasie poniżej #:##-- Wykonaj jedno czyste okrążenie Zadania do driftu:-- Driftuj przez ### sekund-- Zdobądź określoną ilość punktów Jeśli chodzi o zadania dot. wyścigów to "okrążenie jako lider" jest liczone dokładnie od momentu kiedy wyprzedzicie pierwszego. Gdy dacie się w tym czasie wyprzedzić to musicie znów go wyprzedzić i jechać całe kółko raz jeszcze od momentu wyprzedzenia. Co do czasu to nie trzeba chyba tłumaczyć, w większości przypadków wymagane czasy są do osiągnięcia bez żadnego problemu. Zaś jeśli chodzi o "czyste okrążenie" to tutaj będziecie mieć najwięcej problemów, bo nawet minimalny wyjazd poza asfalt anuluje już okrążenie. Nie mówiąc już o otarciach się o samochody przeciwników czy bandy. W przypadku driftu to przede wszystkim odsyłam do porad na samej górze poradnika. Jeśli nie opanujecie driftu, to zrobienie tych zadań w większości przypadków będzie dla Was abstrakcją. Ja sam ćwiczyłem dobre kilka dni zanim doszedłem do wprawy w drifcie. Ale jak już pisałem wyżej, nie jest wymagane zrobienie wszystkich zadań do platyny, także drift możecie spokojnie omijać i nadrobić w normalnych wyścigach. Osobiście pucharek mi wpadł przy ukończeniu pierwszego eventu w GT3. Nie zwracałem w ogóle uwagi na te zadania, tylko jechałem swoje. Wam radzę robić to samo, bo po co tracić czas na powtarzanie jak i tak na 99.9% się wyrobicie do końca gry. Cub Scout / Zuch Zdobądź swoją pierwszą odznakę za ukończenie wszystkich zawodów. Odznaki (Badges) dostajemy za najróżniejsze rzeczy, jednak głównie za pokonywanie eventów w grze. Tego też dotyczy ten pucharek. Każdy event składa się z kilku wyścigów + ewentualna seria z kilku wyścigów. Przeważnie do awansowania dalej wymagane jest po prostu ukończeniu kilku z nich, a nie wszystkich. Jednak, żeby zdobyć odznakę za każdy event, trzeba ukończyć wszystkie wyścigi w nim, bez wyjątku. Jeśli celujecie w platynę to tak czy siak musicie jeździć wszystko, ponieważ nie tylko odznaki dostajemy, ale również punkty XP, wykonujemy zadania, zdobywamy kasę, itd. W każdym razie ten pucharek jest jednym z tych, które wpadną Wam jako pierwszy. The Driver's Battle / Bitwa kierowców Przejedź cały wyścig z kamery umieszczonej w kasku. Kamera "z kasku" to nowość w SHIFTcie 2. Nie chodzi tutaj o kamerę z kokpitu, a o kamerę z kasku. Ma to niby na celu, aby gracz poczuł się jak kierowca...ale pozostawię to już bez komentarza. Kamera ta charakteryzuje się tym, że widzimy kask po bokach ekranu oraz tym, że kierowca automatycznie skręca głową w kierunku zakrętu, co wg mnie jest bardzo niewygodne i mylące. Pamiętajcie tylko, żeby przed wyścigiem ustawić w opcjach głównych, kamerę na Helmet Cam. Proponuję też zrobić ten pucharek od razu na jednym z pierwszych wyścigów, póki bez problemu wygrywacie, bo im szybsze fury, tym gorzej się na tej kamerze gra, a o kręceniu dobrych czasów możecie zapomnieć. Dla mnie i tak najlepszą kamerą jest ta z nad maski. Wszystko widać, żadnego przesadzonego blura, telepania się ekranu, itd. Elitist / Elita Wygraj wyścig korzystając z modelu jazdy "Elite". Model jazdy ustawiamy w opcjach głównych. Oczywiście Elite / Elitarny to niby ten najtrudniejszy. Wiąże się z nim chyba tylko tyle, że zostają wyłączone asysty kierowania oraz hamowania. Co do pozostałych asyst typu trakcja czy ABS to bez znaczenia, możecie sobie zostawić włączone, albo wyłączyć zupełnie. Pucharek dot. tylko modelu jazdy, który musi być ustawiony na Elite. Zalecam również jeżdżenie na tym modelu, ponieważ dużo lepiej czuć samochód na nim. Przyda się on Wam szczególnie podczas masterowania zakrętów. Wtedy warto mieć pełną kontrolę nad samochodem. Przy włączonej trakcji na Low i stabilizacji samochodu, gra się wg mnie bez problemów, a z tymi mocniejszymi trzeba troszkę powalczyć. Sports License / Licencja sportowa Wygraj 25 eventów w karierze na poziomie EASY / ŁATWY bądź wyższym. Po więcej informacji zapraszam do opisu pucharku Race License / Licencja wyścigowa. Competition License / Licencja do rywalizacji Wygraj 50 eventów w karierze na poziomie MEDIUM / ŚREDNI bądź wyższym. Po więcej informacji zapraszam do opisu pucharku Race License / Licencja wyścigowa. Race License / Licencja wyścigowa Wygraj 75 eventów w karierze na poziomie HARD / TRUDNY. Poziom trudności ustawiamy oczywiście w głównych opcjach gry. Świadczy on nie tylko o trudniejszych do pokonania przeciwnikach, ale daje nam również dużo więcej punktów doświadczenia za wykonywanie trudniejszych zadań (np. mniejszy czas do osiągnięcia podczas jednego okrążenia czy większa ilość wymaganych punktów w drifcie). Dlatego warto grać na poziomie HARD, ponieważ płyną z niego inne korzyści związane z innymi pucharkami. Jak już pewnie wiecie są 2 metody zrobienia tego, czyli normalną metodą oraz samodzielnego boostowania. Normalna metoda:Ustawiamy poziom HARD od samego początku gry i staramy się tak grać do samego końca. Rzecz jasna, tak jak napisane jest w opisie, wszelkie eventy trzeba wygrywać. Zajęcie innego miejsca niż 1 wiąże się z tym, że nie będzie liczone do pucharku. Mimo wszystko proponuję właśnie tą metodę ponieważ poziom HARD nie sprawi żadnych trudności sprawniejszym graczom. Jeśli mam być szczery to nawet żółtodziób sobie bez problemu poradzi.Wystarczy ustawić sobie w asystach kontrolę trakcji oraz stabilizację pojazdu i samochód od razu jedzie dużo lepiej i dużo łatwiej się go kontroluje. W poradach na samej górze podałem również moje własne ustawienia na kierownicę (jeśli taką macie), dlatego kto szuka to niech tam zajrzy. Samodzielne boostowanie:Proces można wykonać w dowolnym momencie kariery, zarówno na samym początku jak i po skończeniu jej.Chodzi po prostu o to, że na poziomie HARD jeździmy non-stop jeden i ten sam evet i go wygrywamy.Pamiętajcie, że chodzi o event, nie o wyścig! Czyli trzeba wygrać te kilka wyścigów, aby wygrać cały event.Najlepiej jest to robić na drifcie, ponieważ trwa on bardzo krótko. Jednak, żeby uwinąć się w miarę szybko to trzeba go mieć opanowanego.Jeśli nie czujecie się na siłach do driftu, to polecam jeżdżenie cały czas jednego z pierwszych eventów w grze. Ilość pokonanych eventów możecie sobie sprawdzić w Autlogu w zakładce Profile / Profil. Niestety nie ma tam wyszczególnionych eventów na jakim poziomie pokonaliśmy. Dlatego jeśli zmieniacie poziom trudności to dobrze jest sobie zapisywać ile eventów pokonaliście na niższym poziomie, żeby wiedzieć ile nadrobić w razie czego. Sizzlin' / Pisk opon Pokonaj najwyższy czas w event Hot Lap / Najszybsze Okrążenie. W eventach Hot Lap nie chodzi o zajęcie pierwszego miejsca, a o zrobienie jak najlepszego czasu okrążenia. Warto dodać, że im wyższy poziom trudności trudności macie ustawiony, tym czasy będą bardziej wyśrubowane. Do zrobienia tych najwyższych bardzo często trzeba przejechać okrążenie wręcz idealnie. Wyjazdy poza tor, uślizgi, itd. będą powodowały, że nie zrobicie najlepszego czasu. Jako wskazówkę mogę Wam powiedzieć, że przeważnie dużo łatwiej zrobić najwyższy czas na drugim okrążeniu, ponieważ przejeżdżamy przez metę już dużo bardziej rozpędzeni niż przy starciu czasówki. Jednak pamiętajcie, że trzeba wtedy nieco wcześniej dohamować do pierwszego zakrętu, aby nie przestrzelić go. W większości przypadków czasówka jest bez problemu do zrobienia na pierwszym okrążeniu, ale metoda z drugim powinna pomóc, gdy tracicie ułamki sekundy do tego najwyższego. The World is My Oyster / Świat należy do mnie Odblokuj Mistrzostwa FIA GT1. Jak już wspominałem wcześniej, Mistrzostwa FIA GT1 są ostatnimi w całej grze (poza DLC). Odblokować je można poprzez ukończenie Mistrzostw FIA GT3 bądź Mistrzostw Fabrycznych (Works). Nie musicie wygrywać obu, by odblokować GT1. Wymagane jest ukończenie tylko jednego. Jednak do platyny i tak trzeba ukończyć oba, więc zróbcie to zanim przejdziecie do FIA GT1, aby mieć to z głowy. Poziom trudności nie ma tutaj znaczenia. Nailed It / Dałeś radę Wymasteruj swoją pierwszą trasę. Więcej szczegółów dot. masterowania tras możecie przeczytać w opisie pucharku Day Walker / Dzienny aktywista. Pucharek powinien wpaść Wam już zaraz na samym początku, ponieważ będziemy jeździć w miarę wolnymi samochodami, a takimi najlepiej robi się zakręty. Dlatego jak będziecie już na pierwszym miejscu podczas takiego wyścigu to możecie sobie w spokoju jechać i próbować robić zakręty. Początkowe trasy są bardzo proste i nie powinniście mieć żadnego problemu z wymasterowaniem ich na 100%. Zakręty, które udało Wam się wymasterować są zapamiętywane zaraz po wyścigu, dlatego jeśli jakiś ominęliście to możecie sobie zrobić restart i spróbować ponownie dany zakręt. Globetrotter / Globtroter Weź udział w zawodach w każdej możliwej lokacji w grze. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że chodzi o lokację, nie o każdy tor z osobna! Dlatego jeśli jakaś lokacja ma kilka torów, bądź odmianę jednego toru (np. Suzuka), to wystarczy wziąć udział w jednych zawodach w tej lokacji na dowolnej konfiguracji toru i zostanie ona nam zaliczona. Poniżej daję listę wszystkich lokacji w grze: Alpental Ambush canyon Autopolis Brands Hatch Brno Circuit Circuit Dijon Prenois Circuit Zolder Circuit De Catalunya Circuit De spa Francorchamps Dakota Donington Park Dubai Autodrome Ebisu Circuit Enna Pergusa Glendale Hazyview Hockenheimring London Mazda Raceway Miami Miyatomi Monza Motorsport Arena Mount Panorama Nordschleife Nurburgring Riviera Road America Rustle Creak Shanghai Silverstone Suzuka Circuit Toyota Speedway Tokyo Willow Springs Pucharek mimo wszystko wpadnie sam podczas robienia kariery. Jeśli jeździcie każde możliwe zawody to pucharek wpadnie Wam dokładnie po przejechaniu toru "Mount Panorama" w zawodach Endurance. Oczywiście jeśli jeździcie wszystko hronologicznie, itd. :) Tic Tac Toe / Kółko i krzyżyk Posiadaj minimum jeden samochód z serii Retro, Modern oraz Muscle. Samochody typu Retro to głównie stare maszyny z lat 80'tych oraz 90'tych. W Retro przeważnie możemy znaleźć stare Japończyki, takie jak Toyota Corolla AE86 bądź Mazda RX-7 (FC3S). Jeśli chodzi o samochody Modern, to są to wszystkie obecne samochody, np. Honda S2000 czy Nissan GT-R (R35). Samochody Muslce to przede wszystkim samochody amerykańskie, np. Ford Mustang czy Chevrolet Corvette. Pucharek jest jednym z tych, które wpadają na samym początku gry, bez jakiejkolwiek naszej ingerencji. Grajcie po prostu normalnie i z czasem wpadnie on sam. Samochody i tak będziecie wygrywać i kupować pod odpowiednie konkurencje, więc tym bardziej nie trzeba sobie nim zawracać głowy. Dialled In / Ustawienia Podczas testów, zmień ustawienia samochodu będąc na torze. Wchodząc do Garażu, a następnie w opcję Tuning możemy konfigurować ustawienia naszego samochodu, a następnie je zapisać, czy to dla wszystkich tras czy dla każdej trasy inne ustawienie. W menu Tuningu znajdziecie również taką opcję jak "Test". Klikamy ją i następnie wybieramy dowolny pierwszy lepszy tor. Gdy już będziemy na torze, to włączamy pauzę i przechodzimy do opcji Tuning. Teraz zmieniamy jakiekolwiek ustawienie, zapisujemy i wracamy na tor. W tym momencie powinien nam wpaść pucharek. Workaholic / Fabrykocholik Zmodyfikuj minimum 3 samochody do opcji Works. Modyfikacja Works to nic innego jak przerobienie naszego samochodu do najmocniejszej możliwej opcji. Jednak, żeby to zrobić trzeba najpierw kupić wszystkie części w najlepszych wersjach. Pamiętajcie, że nie musicie kupować wszystkich części, wystarczy kupić po prostu najlepszą z danej kategorii, a te słabsze są już automatycznie w niej. Podczas kupowania kolejnych części możecie zobaczyć nad statystykami żółty pasek, który przesuwa się wraz z kupowaniem kolejnych części. Modyfikacja WORKS odblokowuje się dopiero po osiągnięciu danego punktu (czyli po prostu trzeba i tak kupić wszystko co najlepsze). Pamiętajcie też, że nie każdy samochód można przerobić na Works. Modyfikacji Works nie można również cofnąć! Dlatego jak przerobicie jakiś samochód i będziecie nagle chcieli wrócić do słabszej wersji, to jedynym ratunkiem jest sprzedanie tego z modyf. Works (zwrócą nam się wszystkie pieniądze, także spokojnie, nic nie stracicie na tym) i po prostu kupienie auta ponownie. Grass Roots / Amatorzy Ukończ event JR's Grass Roots. Event JR's Grass Roots jest niczym innym jak treningiem w drifcie. Wchodząc pierwszy raz w ten tryb zostaniecie automatycznie przeniesieni na plac, gdzie musicie wykonać kilka podstawowych czynności, takich jak drift dookoła czy wykonanie ósemki bądź slalomu. Po ukończeniu tych zadań dostaniecie Nissana 240SX Drift Alliance oraz rzecz jasna pucharek. Jeśli chodzi o porady dot. drifotwania to wszystko co mogłem napisałem w poradach na samej górze poradnika. Jedynie dodam tyle, że driftujcie zawsze na padzie, drift na kierownicy to porażka na całej linii i jest to prawie, że nierealne. Badge Earner / Poszukiwacz odznak Zdobądź 10 odznak. Czytaj opis pucharku Badge Collector / Kolekcjoner odznak Badge Hunter / Łowca odznak Zdobądź 50 odznak. Czytaj opis pucharku Badge Collector / Kolekcjoner odznak Badge Collector / Kolekcjoner odznak Zdobądź 100 odznak. Odznaki (Badge) zdobywamy za kończenie różnych eventów bądź za masterowanie poszczególnych tras zarówno w dniu jak i w nocy (za dzień i noc są osobne). Odznaki głównie dzielą się na te, gdzie pokonujemy danego Rywala, zajmujemy miejsce na podium w danym eventcie oraz za masterowanie tras. Te związane z pokonywaniem rywali czy kończeniem poszczególnych eventów możemy zrobić tylko i wyłącznie w karierze. Zaś te od masterowania tras można robić zarówno w karierze jak i w pojedynczych wyścigach. Wszystkich odznak w grze jest dokładnie 126, dlatego jak odpuścicie sobie jakiś event bądź trasę do masterowania to nie powinno się nic stać. Starajcie się najpierw robić odznaki tam gdzie się dobrze czujecie oraz tam gdzie możecie jeździć Waszymi ulubionymi samochodami. Ilość posiadanych obecnie odznak możecie sobie sprawdzić w Autologu na zakładace "Profil". W prawym dolnym rogu są wszystkie podstawowe statystyki, w tym i ilość posiadanych odznak. I'm Going To Hollywood! / Jadę do Hollywood! Wygraj rundę kwalifikacyjną w Driver Duel Championship / Mistrzostwach Pojedynku Kierowców. Wszystko na temat DDC znajdziecie w opisie pucharku King Of The Hill / Król wzgórza. Dodam tylko tyle, że runda kwalifikacyjna to po prostu pierwsza runda. Dlatego nawet po przegranej możecie szybko ją powtarzać aż do skutku. Paparazzi / Paparazzi Podziel się zdjęciem bądź replayem z innymi. Podczas grania w menu pauzy możecie znaleźć opcję taką jak Photo Mode. Macie tam różne opcje, dzięki którym możecie spróbować zrobić zdjęcie roku :) Po zrobieniu fotki należy udać się do menu głównego, a następnie wejść do Autologa i na zakładkę "Gallery / Galeria". Zobaczycie tam swoje przed chwilą zrobione zdjęcie. Najeżdżacie na nie i klikacie :triangle: aby go wysłać i żeby Wasi znajomi mogli je zobaczyć. Intercept & Pursue / Przechwycić i ścigać Ukończ tryby Online Catchup Pack / Gonitwa Stawki oraz Online Cathup Duel event / Pojedynek Gonitwa. Wchodząc w menu online przechodzicie do opcji "Search / Szukaj" i wyszukujecie tych trybów. Do pucharku wystarczy je ukończyć, nie trzeba w nich wygrywać. Oba tryby polegają mniej więcej na tym samym. Słabszy samochód startuje ze sporą przewagą, a mocniejsze z tyłu. Oczywiście zadaniem słabszego jest dojechać do mety przed tymi mocniejszymi. Pucharek można zrobić bez problemu w ustawce. Problem jedynie jest taki, że tryb "Online Catchup Pack / Gonitwa Stawki" wymaga minimum 3 graczy. Dlatego najlepszym wyjściem jest założenie sesji ze znajomym jako publiczna i poczekanie na kogoś aż dołączy do nas. King Of The Hill / Król wzgórza Zdobądź koronę w zawodach Driver Duel Championship / Mistrzostwa Pojedynku Kierowców. Zacznę od tego, że jest to najtrudniejszy pucharek z całej gry! Sugerowałbym najpierw rozeznanie się czy jesteście w stanie go zrobić i czy macie tyle czasu i nerwów. Jeśli nie, to najlepiej odpuście sobie robienie platyny, ponieważ ten pucharek zweryfikuje wszystkie Wasze zamiary. Należałoby jeszcze dodać, że ten pucharek powinien być minimum złoty, a nie brązowy... Przejdźmy jednak do sedna sprawy... Zawody Driver Duel Championship znajdziecie w menu Online. Działają one na zasadzie drabinki, jest tutaj 7 szczebli + finał, czyli mamy 8 szczebli do pokonania by zdobyć pucharek. Każdy szczebel składa się z dwóch wyścigów. Każdy wyścig to 1 okrążenie w losowo wybranym samochodzie i na losowym torze o losowej porze. Wygrać można poprzez dojechanie do mety na pierwszej pozycji lub poprzez zrobienie odpowiedniego dystansu nad przeciwnikiem. Następnie gracie rewanż. W przypadku remisu jedziecie 3 rundę, rozstrzygającą. Tak mniej więcej to wygląda w krótkim przekładzie. Problem jest taki, że po pierwsze nikt w online już w tą grę nie gra. O ile na niższych szczeblach znajdziecie jeszcze ludzi, tak na tych wyższych możecie czekać nawet i godzinę i nikt się nie zjawi. Drugi problem to idioci grający w tą grę. Niestety trafienie na czysto jeżdżących ludzi graniczy z cudem. W 99% będziecie przegrywać nie z powodu braku umiejętności czy nieznajomości trasy/auta, a poprzez zostanie staranowanym przez jakiegoś dzieciaka, który nie potrafi po prostu normalnie wygrać. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że jako takiej metody na ustawkę nie ma... Ale bez obaw. Dzięki mnie uda Wam się to zrobić mając jedynie jedną osobę do pomocy (jakby ktoś nie umiał policzyć, to potrzeba 2 osób :) ) Poniżej możecie przeczytać dokładny przebieg procesu, aby zdobyć ten pucharek. Metoda na zrobienie pucharku King Of The Hill / Król wzgórza. Na wstępie dodam, że warto znaleźć jakąś 3 osobę, która ma już koronę. Ponieważ bez tego, proces ten trzeba będzie powtarzać 3 razy, a mając kogoś, kto odda koronę, wystarczy powtórzyć 2 razy. Również bardzo pomaga dojście samodzielne najwyżej jak to możliwe. Dobrze jest przejść te 2/3 rundy (łącznie z kwalifikacyjną). Oszczędza to sporo czasu. Wykonanie całego procesu dla 1 osoby to około od 6 do 8 godzin, więc jednak trochę tego jest. Jeśli nie macie nikogo kto ma koronę, to proces trzeba wykonać 3 razy, czyli parę dni na to Wam zejdzie. Pamiętajcie również, że przegrana na jakimkolwiek szczeblu jest równoznaczna ze spadnięciem na sam dół! =================================================================================== Cały przebieg postaram się opisać w krokach, które mam nadzieję opisać najprościej jak to tylko możliwe: Przede wszystkim potrzebne są do tego 2 osoby. Można to też zrobić samemu, ale potrzebna jest druga konsola, druga gra oraz drugi TV :) Teraz każda z osób zakłada dodatkowo 3/4 konta PSN. Nie ma znaczenia czy są to konta polskie, amerykańskie czy japońskie.Na pewno każdy z Was już jakieś ma zrobione, więc doróbcie te kilka kolejnych, tak, aby z Waszym głównym kontem było równo 4/5 kont.Po zrobieniu kont, aktywowaniu ich, itd. można przejść do głównego celu, czyli zdobywania pucharku. Musicie teraz ustalić, która osoba będzie "wynoszona" na szczyt drabinki jako pierwsza.Nie da się robić dwóch osób jednocześnie. Tzn. moglibyście, ale trzeba by do tego tak jakby 3 kolejnej osoby, albo po prostu kolejne 8 kont.Jednak wg mnie jest to już zbyt czasochłonne. Tym bardziej, że wszystko mam przygotowane pod 2 osoby.Cały proces wygląda tak, że osoba, która będzie "wynoszona" na szczyt drabinki jako pierwsza, zaczyna swoim kontem głównym.Dla wygody druga osoba również zaczyna głównym. Niestety w DDC nie można zapraszać znajomych, dlatego musicie na siebie trafić drogą "losową".Jednak jako, że w online teraz gra bardzo mało osób, trafienie na siebie nie powinno stanowić żadnego problemu.Najlepiej jak jedna osoba wejdzie i będzie czekała na drugą. Nie musicie się łączyć w tym samym momencie (chociaż czasami to pomaga).Niekiedy wbije się Wam obca osoba, albo traficie na kogoś obcego. Wyjdźcie wtedy jak najszybciej z pokoju, bo jak się zacznie gra, to potem nie ma już odwrotu i trzeba grać. Wyjście z gry jest równoznaczne z przegraniem i spadnięciem na sam dół! Gdy już traficie na siebie, to pamiętajcie, że nie musicie jechać, itd.Osoba, która ma przegrać po prostu wychodzi z gry. Dzięki temu oszczędzacie sporo czasu, a osoba, która została automatycznie przechodzi wyżej.W tym momencie konto "wynoszone" jest już wyżej, a naszym zadaniem jest wyniesienie konta drugiej na ten poziom, aby znów mogła się podłożyć naszemu kontu głównemu. Jak już napisałem wyżej, naszym zadaniem teraz jest wyniesienie jednego z kont drugiej osoby, tak żeby mogła się podłożyć naszemu kontu głównemu. W tym celu my przechodzimy na drugie nowo utworzone konto PSN, a kolega może zostać na swoim głównym, jako że po przegranej spadł na sam dół. Teraz naszym zadaniem jest podłożenie się, aby on przeszedł wyżej. Gdy kolega przeszedł już wyżej, to wracamy na swoje główne konto i próbujemy siebie znaleźć nawzajem.Po trafieniu na siebie kolega się podkłada, tak żebyśmy znowu przeszli wyżej. Tym sposobem jesteśmy już w 3 rundzie. =================================================================================== Tak mniej więcej wygląda właśnie cały proces, czyli podnoszenie danego konta, aby mogło się podłożyć innemu kontu. Oczywiście wszystko łatwo się piszę/mówi, dlatego przygotowałem dla Was już gotową tabelę w Excelu, która powinna Wam znacznie pomóc w robieniu tego. Tutaj cały przebieg w formie obrazku: Tutaj wersja formacie .xlsx: (wymagany Excel 2007 minimum)http://speedy.sh/gEVvE/SHIFT2-KingOfTheHill-Patricko.xlsx(jeśli link wygasł, proszę o info na PW)Krótka legenda: Kolor żółty - konto główne Kolor zielony - konto, które wygrywa Konto P1_* - konto gracza 1, a następnie kolejno utworzone konto PSN Konto P2_* - konto gracza 2, a następnie kolejno utworzone konto PSN Jeśli będziecie mieli jeszcze jakieś wątpliwości odnośnie tego pucharku to piszcie śmiało w temacie. Myślę, że wytłumaczyłem to najprościej jak to tylko możliwe, ale jak będą niejasności to walić do mnie. In The Zone / W strefie Wygraj dowolny event w trybie online z kamery w kasku (Helmet Cam). Jak sam opis mówi, wygrać dowolny event w trybie online z kamerą z kasku. Najlepiej ustawcie ją sobie w opcjach głównych, przed wejściem do online. Jeśli dobrze pamiętam, to zmiana podczas kamery w wyścigu powoduje, że pucharek nie wpada. Jazdy z kamery umieszczonej w kasku jest dla mnie bardzo irytująca. Dlatego uważam, że najlepiej po prostu się z kimś ustawić na ten pucharek i zrobić go w spokoju. Notorious / Cieszący się złą sławą Spędź w trybie online minimum 10 godzin. Od razu mówię, że chodzi o czas spędzony TYLKO i wyłącznie na torze. Czas w poczekalni nie jest liczony do tego pucharku. Pucharek można zrobić rzecz jasna normalną metodą, czyli gramy to co lubimy i czekamy aż pucharek wpadnie po jakimś (bardzo długim) czasie. Jednak ze względu na mały ruch w sieci, zrobienie tego normalną metodą może zająć Wam wieki. Dlatego polecam zrobienie tego inną metodą, czyli starym dobrym nabijaniem w ustawce. Metoda na nabicie 10 godzin za jednym posiedzeniem: Najpierw szukacie drugiej osoby, najlepiej takiej, która również potrzebuje zrobić ten pucharek. Następnie jeden z Was zakłada prywatną sesję, tryb Time Attack, trasę Enna Pergusa bądź Nordshleife (oczywiście trasa nie ma znaczenia, ale te mają najdłuższy czas trwania) i czas Long (Długi). Odpalacie grę i zostawiacie ją tak. Ilość czasu spędzonego online możecie sprawdzić w Autologu na zakładce Profile / Profil, w prawym dolnym rogu. UWAGA: Pamiętajcie tylko, że trzeba zblokować gaz, aby był czas aktywny! Jeśli tego nie zrobicie to zostaniecie wyrzuceni z sesji po około godzinie. Ja użyłem metody z grubą gumką recepturką. Owinąłem pada gumką tak, żeby spowodowała zablokowania gazu. Umieściłem ją za triggerem, aby powodowała jego odstawanie, czyli tak jakby wciskanie go. Najlepiej jak zerknie na zdjęcie poniżej jak to zrobiłem (niestety miałem tylko cienką wersję, dlatego złożyłem ją na dwa razy i docisnąłem do półki): Oczywiście można wykorzystać różne metody. Z tego co czytałem to ludzie używają nawet taśmy klejącej. Można też zmienić przycisk odpowiedzialny za gaz, np. na skierowanie prawej gałki w górę i ją czymś docisnąć. Możliwości jest naprawdę wiele i każda jest skuteczna, dopóki gaz jest tylko wciśnięty. Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Zabrania się kopiowania bez zgody autora! 11 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 14 Kwiecień 2012 SHIFT 2 UNLEASHED - LEGENDS DLC Informacje ogólne: Stopień trudności: 2 / 10 Ilość trofeów: x1 / x1 Ilość trofeów offline: 1 Ilość trofeów online: 1 Trofea możliwe do pominięcia: Brak Online Pass: TAK (z podstawki) Ilość podejść: 1 podejście Czas do zdobycia platyny: 1 - 2 godziny UWAGA: Instalując pakiet DLC przed zdobyciem pucharków takich jak Dominator, Day Walker, Night Rider, wymagania do platyny są zwiększane! Chodzi o to, że po zainstalowaniu DLC w karierze pojawiają się dodatkowe eventy oraz dodatkowi rywale. Automatycznie rywale czy trasy z DLC są wliczane do wymagań pucharku z podstawowej gry. Czyli musimy pokonać wszystkich rywali, łącznie z tymi z DLC, aby otrzymać pucharek Dominator. To samo dzieje się z masterowaniem tras. Wstęp: Co tu dużo pisać, po prostu pakiet DLC, którego tematyką są legendarne samochody takie jak Porsche 911 Carrera czy stary dobry mały Mini Cooper. Do tego kilka tras ze starych lat, jak np. Monza z 1958 roku czy Hockenheim z 1982. Jeśli chodzi o tematykę DLC to jak najbardziej mi się podoba i szkoda, że nie ma całej gry w takiej tematyce, czysta moc, żadnych wspomagaczy, liczą się tylko umiejętności i maszyna. Cały pakiet DLC obfituje w aż 2 trofea! Z czego jedno trzeba wykonać w trybie online. Co zawiera pakiet DLC: Pakiet DLC zawiera kilka eventów w karierze, kilkanaście samochodów z dawnej ery wyścigów oraz kilka wyścigów (słowo "kilka" sponsorowało to zdanie). Poniżej możecie zobaczyć sobię listę samochodów oraz tras, które znajdziecie w tym DLC. Samochody: Alfa Romeo Giulia Sprint GTA (1965)Austin Mini Cooper S (1965)BMW 3.0 CSL Gr.5 (1975)Ford Capri RS3100 Gr.4 (1974)Ford Escort Mk1 RS1 600 (1971)Ford GT40 Mk1 (1965)Lotus Cortina Mk1 (1963)Jaguar E-Type Lightweight (1963)Nissan Fairlady 240ZG (S30) (1971)Nissan Skyline 2000GT-R (C10) (1972)Porsche 911 Carrera RSR 3.0 (1974)Porsche 914/6 GT (1970)Shelby Cobra Daytona Coupe (1965) Trasy: Rouen Short (1952)Enna PergusaHockenheimring (1982)Circuit ZolderMonza GP (1958)Rouen GP (1966) Poradnik: Mattley Crue Pokonaj Matt Powers'a w Mistrzostwach Legend. By móc w ogóle z nim walczyć musimy najpierw zająć 12 razy miejsce na podium w zawodach Legends. Polecam jeździć wszystkie po kolei od samego początku do momentu aż nie osiągnięcie wymaganej liczby. Oczywiście, jeśli DLC podoba Wam się na tyle, to możecie jeździć wszystkie eventy. Samochody Legens mają to przypadłość, że bardzo szybko osiągają swoją prędkość maksymalną. Ja jeździłem Shelby Cobrą 427, przerobioną na maksa. Do tego lekko wydłużyłem skrzynię biegów i spokojnie dobijałem nią do 300km/h. Wg mnie najlepszy samochód do tych zawodów. Jeśli chodzi o samego rywala to jedyne o czym musicie pamiętać to maksymalnej prędkości. Zbyt wolny samochód będzie powodował w 99% przegraną. Jedynie Cobra nadaje się do tego jako tako. Oczywiście cały czas mówię o poziomie HARD. Na EASY zapewne wygracie nawet Mini Cooperem :) Rock Hard Wygraj dowolny event w trybie online, jednym z samochodów z pakietu Legends. Co do trybu online, to dodam jedynie tyle, że nie ma możliwości zrobienia tego pucharku z kimś, kto nie posiada pakietu DLC. Wszystkie osoby dołączające do pokoju muszą mieć dane DLC. Sam pucharek to tak jak mówi opis. Najlepiej ustawić się ze znajomym (jeśli macie takiego co ma DLC), założyć prywatny pokój, wyścig i 1 okrążenie. Jedna z krótszych tras to Miyatomi albo Alpental. Po wygraniu pucharek jest Wasz. SHIFT 2 UNLEASHED - SPEEDHUNTERS DLC Informacje ogólne: Stopień trudności: 3 / 10 Ilość trofeów: x5 / x1 Ilość trofeów offline: 5 Ilość trofeów online: 1 Trofea możliwe do pominięcia: Brak Online Pass: TAK (z podstawki) Ilość podejść: 1 podejście Czas do zdobycia platyny: 1 - 2 godziny UWAGA: Instalując pakiet DLC przed zdobyciem pucharków takich jak Dominator, Day Walker, Night Rider, wymagania do platyny są zwiększane! Chodzi o to, że po zainstalowaniu DLC w karierze pojawiają się dodatkowe eventy oraz dodatkowi rywale. Automatycznie rywale czy trasy z DLC są wliczane do wymagań pucharku z podstawowej gry. Czyli musimy pokonać wszystkich rywali, łącznie z tymi z DLC, aby otrzymać pucharek Dominator. To samo dzieje się z masterowaniem tras. Wstęp: No i kolejny i zarazem ostatni pakiet DLC do Shifta 2. Tym razem dostajemy wyścigi po prostej, czyli tzw. drag racing. Dostajemy dostęp do potężnych maszyn, które potrafią osiągnąć bez problemu 300km/h w kilka sekund. To DLC posiada już troszkę więcej pucharków w porównaniu do poprzedniego, bo aż 6. Jednak co ważniejsze to samochody jakie dostajemy, bo niektóre egzemplarze są naprawdę warte uwagi (np. Toyota Supra bądź Zonda Huyara). Rzecz jasna wszystkie przerobione tak, że żaden innych samochód nie jest im w stanie się zagrozić. Co zawiera pakiet DLC: Pakiet DLC zawiera również kilka(naście) eventów w karierze oraz kilkanaście samochodów zmodyfikowanych do granic możliwości.Poniżej przedstawiam jedynie listę samochodów, które możecie znaleźć w tym pakiecie.Niestety, samochodów tych nie można używać w normalnej karierze z podstawowej wersji gry (poza Endurance).Jednak i tak zdałoby się to na nic, ponieważ przeciwnicy zawsze są dostosowani do poziomu PI naszego samochodu. Samochody: Dodge Challenger R/T SpeedhuntersLexus LFA SpeedhuntersMazda RX-7 (FC3S) SpeedhuntersMcLaren MP4-12C SpeedhuntersMercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 SpeedhuntersMercedes-Benz SLS AMG SpeedhuntersMitsubishi Lancer EVOLUTION IX MR-edition SpeedhuntersNissan Fairlady 240ZG (S30) SpeedhuntersNissan Skyline 2000GT-R (C10) SpeedhuntersNissan Skyline GT-R (R32) SpeedhuntersPagani Huayra SpeedhuntersToyota Supra SpeedhuntersDodge Viper GTS by Twins Turbo (samochód Rywala)WORLD Racing Pro-FWD Reaper Scion tC (samochód Rywala) Poradnik: 250 Club Osiągnij prędkość 250 mph (ok. 400 km/h) w zawodach "Standing Mile". Wybieracie Nissana Skyline R32 Speedhunters Ed. i wydłużacie mu skrzynię maksymalnie w stronę prędkości. Areodynamikę również możecie ustawić tylko i wyłącznie na prędkość. Reszty nie ruszajcie, bo i tak nie ma znczenia. Teraz wybieracie jakikolwiek event ze Standing Mile i jedziecie ile fabryka dała. Pucharek bardzo prosty, nie powinniście mieć z nim żadnych problemów. Wpadnie bodajże przy pierwszych zawodach już. 8 Second Club Przejedź Ćwierć Mili w mniej niż 9 sekund. Pucharek wpadnie Wam już przy pierwszych zawodach. Do wszelkich konkurencji z jażdą po prostej polecam Wam Nissana Skyline R32 Speedhunters Edition. Jest to chyba najmocniejsza fura z wszystkich możliwych i zrobienie nią takiego wyniku to pryszcz. Jeśli jednak macie problem, to możecie spróbować skrócić maksymalnie skrzynię biegów na akcelerację. Dzięki temu dużo szybciej ukończycie ćwierć mili, a dzięki temu, pucharek będzie Wasz. Ready To Rock Wygraj dowolny event w trybie online, jednym z samochodów z pakietu Speedhunters. Co do trybu online, to dodam jedynie tyle, że nie ma możliwości zrobienia tego pucharku z kimś, kto nie posiada pakietu DLC. Wszystkie osoby dołączające do pokoju muszą mieć dane DLC. Sam pucharek to tak jak mówi opis. Najlepiej ustawić się ze znajomym (jeśli macie takiego co ma DLC), założyć prywatny pokój, wyścig i 1 okrążenie. Jedna z krótszych tras to Miyatomi albo Alpental. Po wygraniu pucharek jest Wasz. Grim Reaper Pokonaj Chrisa Rado i wygraj Mistrzostwa "1320 Outlaws". Chodzi tutaj o mistrzostwa na ćwierć mili. Jak już pisałem wyżej, najlepszym samochodem do wygrywania, jest Nissan Skyline R32 Speedhunters Ed. Najlepiej skróćcie mu skrzynię maksymalnie w stronę akceleracji, aby miał jak największe przyśpieszenie. Prędkość maksymalna nie jest Wam tutaj potrzebna. Pokonanie rywala to pryszcz, także nie powinniście mieć tutaj żadnych problemów. Monster Dog Pokonaj Koz'a i wygraj Mistrzostwa Świata w "Standing Mile". Jeśli chodzi o wyścigi "Standing Mile" to opierają się one na osiągnięciu maksymalnej prędkości. Czas ukończenia nie ma znaczenia, liczy się tylko prędkość. Mimo wszystko znów polecam tutaj Nissana Skyline R32 Speedhunters Ed. Jednak tym razem, wydłużacie mu skrzynię biegów maksymalnie w stronę prędkości. Możecie spróbować również innymi szybkimi samochodami, jak Toyota Supra czy Zonda Huyara. Pamiętajcie tylko o wydłużeniu skrzyni, ponieważ to tutaj jest kluczem do sukcesu. Speedhunter Ukończ dowolny event w karierze każdym z samochodów z pakietu Speedhunters. Musicie tylko ukończyć eventy, nie musicie ich wygrywać. Zajęcie 2 czy 3 miejsca jak najbardziej Wam wystarczy. Pamiętajcie, że chodzi o karierę! Zrobiebnie tego z Szybkiej Rozgrywki spowoduje, że nie dostaniecie pucharku! Wszystkie samochody wchodzące w pakiet DLC Speedhunters to: Dodge Challenger R/T Speedhunters Lexus LFA Speedhunters Mazda RX-7 (FC3S) Speedhunters McLaren MP4-12C Speedhunters Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 Speedhunters Mercedes-Benz SLS AMG Speedhunters Mitsubishi Lancer EVOLUTION IX MR-edition Speedhunters Nissan Fairlady 240ZG (S30) Speedhunters Nissan Skyline 2000GT-R (C10) Speedhunters Nissan Skyline GT-R (R32) Speedhunters Pagani Huayra Speedhunters Toyota Supra Speedhunters Dodge Viper GTS by Twins Turbo (samochód Rywala) WORLD Racing Pro-FWD Reaper Scion tC (samochód Rywala) Najlepiej brać nimi udział w wyścigach na ćwierć mili. Są one bardzo szybkie i krótkie. Na poziomie EASY bez problemu wygracie każdą furą. Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Zabrania się kopiowania bez zgody autora! 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 14 Kwiecień 2012 Świetna robota, na to czekałem :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darayavahus 792 Napisano 14 Kwiecień 2012 Nie jestem fanem wyścigówek, grałem tylko w typowe arcadówki, a mam Shifta z ps+. Warto zagrać? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 14 Kwiecień 2012 Jeśli chodzi o rozgrywkę to warto. Niektóre wyścigi są naprawdę fajne, szczególnie pod sam koniec gry. GT3 dostarczają masy frajdy. O GT1 nie piszę jeszcze, bo nie jechałem, ale pewnie równie dobrze co w GT3. Ale jeśli patrzysz pod kątem platyny, to poczytaj sobie najpierw opisy do tych najtrudniejszych i sam stwierdzisz czy chce Ci się w to bawić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kryman 2016 Napisano 14 Kwiecień 2012 Zdecydowanie warto. Może z symulacją nie ma za dużo (nic) wspólnego, ale gra się fajnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darayavahus 792 Napisano 14 Kwiecień 2012 Jeśli chodzi o trofy to nie ma problemu bo mam dwie konsole i grę z pss więc mogę ściągnąć na obydwie konsole tylko chodziło mi o samą rozgrywkę bo grałem tylko w Burnouta, Motorstorm RC i NFS Undercover, który doprowadza mnie do szewskiej pasji i mam nadzieję, że Shift nie ma z nim za wiele wspólnego. Ale skoro tak piszecie to może polamię na easy :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lars06 420 Napisano 14 Kwiecień 2012 Dobra robota :) A do NFS: Shift masz może zamiar napisać, czy nie bardzo? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 14 Kwiecień 2012 Dobra robota :) A do NFS: Shift masz może zamiar napisać, czy nie bardzo? Hmm...póki co to nie, chciałem kiedyś pisać, ale teraz już sporo rzeczy zapomniałem. A z Shifta 2 jechałem na bieżąco i wyszedł mi jak na razie najbardziej rozbudowany poradnik z mojej strony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaisus 208 Napisano 14 Kwiecień 2012 No, no... Poradnik elegancki ;] Niedługo odpalę shifta 2 na mojej konsoli i zobaczę czy wytrwam, a poradnik na pewno mi się bardzo przyda. Dobra robota ;] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 18 Kwiecień 2012 Kilka pucharków z podstawowej gry + wszystkie pucharki z DLC zostały uzupełnione :) Poradnik skończony w 100%. Docenienie pracy mile widziane... ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejJB 1 Napisano 19 Kwiecień 2012 jest może ktoś chętny na online? jak coś to mam jeszcze dodatek z dragami :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreios 10 Napisano 19 Wrzesień 2012 Super poradnik;) Jestem chętny i potrzebuję kogoś do zdobycia wszystkich trofeów online. Piszcie na mój PSN ID. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
InfernoPL 0 Napisano 5 Październik 2012 super poradnik TEZ MAM Shifta2 tylko trudne trofeum jest King of the hill bo chciałbym sie skims umuwic na ps3 online by zdobyc ta korone tylko ktos by miec juz miec to trofeum podam swoje id Cycek2000PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreios 10 Napisano 5 Październik 2012 Czy po przegranym wyścigu przy trofeum King of the hill, wgranie poprzedniego save'a pomaga? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 5 Październik 2012 Czy po przegranym wyścigu przy trofeum King of the hill, wgranie poprzedniego save'a pomaga? Nie, nie ma tak dobrze. Gdyby tak było to bym przecież nie opisywał całej metody z drabinkami, itd. Wiem, bo sam próbowałem. Jedyna działająca metoda to ta opisana przeze mnie w poradniku. Poza normalnym sposobem rzecz jasna, ale tego nie polecam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreios 10 Napisano 5 Październik 2012 To w takim razie to się zapisuje chyba gdzieś na serwerach EA? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BrzozaLuk 876 Napisano 5 Październik 2012 hmmm a ile czasu zajmuje jednej osobie zdobycie tego trofeum? wkrecilem sie na maxa w shifta teraz, wiec zaczyna mnie kusic polaszenie sie na platyne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tata_arek 79 Napisano 5 Październik 2012 Jak kiedyś robiłem tą metodą z Patricko to pół dnia robiliśmy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 5 Październik 2012 Pół dnia jedną osobę rzecz jasna. Potem na drugi dzień drugą osobę. Mieliśmy farta, że znajomy miał już puchar i nie trzeba było 3 konta wynosić na samą górę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BrzozaLuk 876 Napisano 5 Październik 2012 duzo osob wam sie wtracalo w zabawe i musieliscie opuszczac lobby? co za durne trofeum :/ a co do maksowania zakretow, zaczalem sobie z nudow grac testowac furki.. czy tylko ja mam wrazenie ze w pierwszej czesci bylo czasem trzeba sie starac, a tutaj bulka z maslem to maksowanie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 6 Październik 2012 Nie, online w tej grze jest martwy. Jak w większości papek od EA. Ale jak ktoś się jakimś cudem pojawił to szybkie wyjście i ponowne szukanie. Co do zakrętów to tylko na Brnie są problemy. Nawet karuzele na Nordshleife bez problemu można teraz zrobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreios 10 Napisano 6 Październik 2012 @Patricko @tata_Arek to pomożecie nam? Ja jestem w trzeciej rundzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 6 Październik 2012 Ja grę już sprzedałem + swoją koronę oddałem Arkowi. Także jak on ma jeszcze grę i koronę to pewnie Wam ją odda :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tata_arek 79 Napisano 6 Październik 2012 Koronę dawno oddałem i grę sprzedałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach