Patricko 8082 Napisano 26 Kwiecień 2012 RAYMAN ORIGINS Informacje ogólne: Stopień trudności platyny: 4 / 10 Ilość trofeów: x1 / x5 / x9 / x22 Ilość trofeów offline: 37 Ilość trofeów online: Brak Najtrudniejsze trofea: Nitro! / Dr. Lividstone, I presume? Trofea możliwe do pominięcia: Brak Online Pass: NIE Ilość podejść: 2/3 podejścia (levele trzeba przechodzić po 2/3 razy) Czas do zdobycia platyny: 30 - 40 godzin Wstęp: Rayman Origins to platformówka powracająca do klasycznego stylu 2D. Oprawa audio-wizualna tej gry jest po prostu wspaniała. Warto zagrać chociażby dlatego. Poza tym, gra może się wydawać przeznaczona tylko dla najmłodszych, ale poziom platyny jest zdecydowanie poza ich poziomem. Najwyraźniej twórcy stwierdzili, że szkrabowi wystarczy jak ukończy level, a dla tych bardziej dojrzałych jest platyna, która wymaga naprawdę sporo wysiłku. No i podstawowe pytanie, czy warto kupować tą grę? Jeśli lubicie tego typu platformówki to jak najbardziej. Tym bardziej, że w grę można grać w dwóch na jednym TV. Nie nastawiajcie się tylko na łatwe trofea. Ważne wskazówki: Na wstępie kilka słów wstępu, abyście mieli mniej więcej rozeznanie o czym w ogóle piszę.W świecie Raymana jest kilka charakterystycznych rzeczy, takich jak zamiast np. pieniążków w Super Mario, tutaj zbieramy żółte latające stworki, zwane "lumsami". Warto dodać, że po złapaniu króla lumsów (żółty, duży i w koronie), przez kilka sekund, każdy lums jest liczony podwójnie (zmieniają one wtedy kolor na czerwony). Do tego podczas przechodzenia każdego poziomu uwalniamy różowe kulki, zwane "electoonami", które służą nam do odblokowywania nowych poziomów oraz postaci.Całą resztę ogarniecie bez problemu podczas samego grania. By zdobyć platynę, trzeba zaliczać każdy poziom na 100%. Czyli trzeba znaleźć 3 klatki z uwięzionymi electoonami (zawsze są 2 ukryte), zdobyć 300 lumsów (jedynie w poziomach, gdzie odkrywamy kolejny świat oraz w poziomach z bossami są inne wymagania) oraz zrobieniu czasówki, czyli przebiegnąć przez poziom najszybciej jak tylko możemy. Po przejściu raz poziomu i zdobyciu wymaganej liczby electoonów dostajemy medalion. Następnie trzeba poziom powtórzyć i zrobić czasówkę. Rozpoczynamy ją poprzez uderzenie w zegarek.Sa również poziomy, gdzie latamy na naszym dzielnym komarze, tutaj jedynym wymogiem jest 350 lumów, nie ma czasówek.Więcej wskazówek odnośnie zbierania lumsów w każdym poziomie znajdziecie w opisie pucharku związanego ze zdobyciem wszystkich medalionów. Po zrobieniu pierwszej rundy, czyli zaliczeniu wszystkich światów, odkrywają się nowe światy w tych poprzednich (trochę zagmatwane).Chodzi o to, że po przejściu wszystkich światów, odkrywają się nowe światy, obok tych poprzednich, gdzie każdy z nich jest zakończony walką z bossem, a sam poziom trudności tych światów, jest dużo większy od swoich poprzedników. Rozkład zaliczania na maksa wygląda mniej więcej tak: Normalny poziom:- znalezienie 3 klatek electoonami- 350 lumsów - zrobienie odpowiedniego czasu Poziom końcowy odkrywający nowy świat:- 200 lumsów Poziomy z komarem:- 350 lumsów Poziomy z bossami:- 150 lumsówUWAGA: Medalion otrzymujemy za zdobycie maksymalnej liczby lumsów. Jednak do platyny nie jest wymagane robienie medalionów.Nie wiem czy jest to celowy zabieg, czy po prostu bug, ale wystarczy zdobyć wymaganą ilość lumsów poniżej wymaganej na medalion.W każdym świecie jest jeszcze dodatkowym poziom, polegający na pogoni skrzynki (dosłownie), z ukradzionym zębem (nawet nie pytajcie).Poziomy te wymagają idealnego zgrania z czasem. Nie są trudne, ale jedna pomyłka i zaczynamy od nowa. Najważniejsze to zaliczać każdy poziom na 100% od razu. Nie stosujcie metody, że najpierw przelecę wszystko, a potem sobie wrócę.Róbcie od razu wszystkie electoony oraz czasówki. Dopiero jak zrobicie wszystko to przechodźcie do następnego poziomu.Chodzi o to, że każdy poziom wymaga niemal, że perfekcyjnego opanowania by go zaliczyć na maksa. Wracając do niego po czasie, musielibyście znów pograć kilka razy, żeby go sobie przypomnieć. Czasówki wymagają idealnego opanowania oraz rytmu. Każdy poziom jest tak skonstruowany, że lecąc na maksa mamy prawie, że otwartą drogę.Nie walczymy z przeciwnikami, niczego nie zbieramy, tylko lecimy cały czas sprintem. Poniesienie śmierci jest równoznaczne z rozpoczęciem biegu od nowa. Niektóre poziomy wymagają lecenia po prostu na maksa, a i tak mieścimy się w ostatniej sekundzie, a niektóre mają dużo większy margines błędu i można sobie pozwolić na minimalne zwolnienia (dotyczy to głównie większych poziomów). Więcej wskazówek w opisie pucharku związanego z zaliczeniem wszystkich czasówek. Jeśli chodzi o odkrywane postacie to są to tylko i wyłącznie odmiany 4 postaci, które są dostępne od samego początku.Postaci nie różnią się umiejętnościami (jedynie sposobem ich wykonywania), także grajcie po prostu taką postacią, z którą czujecie się najlepiej. Gra posiada możliwość grania w 4 osoby, wystarczy podłączyć kolejnego pada, a pojawi się nam nowa postać. Poradnik: Sweet Dreams! Zdobyłeś wszystkie trofea. Brawo!. Platyna może nie jest jakoś ekstremalnie trudna, ale jednak wymaga trochę poświęcenia od gracza. Jeśli liczyliście na łatwą platynę, pokroju Trine 2, to Wasze zdziwienie będzie bardzo duże, gdy zaczniecie grać :) Betilla's Back! Uwolnij główną nimfę Betillę. Nimfa Bettila to jedna z pierwszych nimf jak przyjdzie nam urotować w całej grze. Będzie to bodajże pierwszy Wasz pucharek w tej grze, ponieważ ratujemy ją już na samym początku gry. Kobiet do uratowania w grze jest dokładnie 5, a każda daje nam nowe umiejętności. Bettila, daje nam możliwość uderzania (:square: bądź :cicle:) Ratowanie tych nimf to część gry, więc pucharki z nimi związane będę Wam wpadać automatycznie. Beautiful Beats! Uratuj muzyczną nimfę Holly Luya. Ratujemy ją zaraz w pierwszym etapie drugiego świata. Holly Luya, daje nam możliwość szybowania (przytrzymanie :x:) Feed the Fairy! Uratuj wróżkę "smakoszkę" Edith Up. Ratujemy ją na początku trzeciego świata. Edith Up, daje nam możliwość kurczenia się i przechodzenia przez ciasne szczeliny (zmniejszenie następuje automatycznie) Merm-Aid! Uratuj morską nimfę Annettę Fish. Ratujemy ją na początku czwartego świata. Anetta Fish, jak można się domyślić, daje nam możliwość nurkowania (wystarczy skierować gałkę w dół by się zanurzyć). Nymphs Rock! Uratuj górską nimfę Helenę Handbasket. Ratujemy ją na początku piątego świata. Helena Handbasket, daje nam możliwość chodzenia po ścianach (ściana musi być odpowiednia zaokrąglona, by można na nią wbiec). Nothing Lasts Forever… Pokonaj ostatniego bossa w grze. Ostatni boss znajduje się w świecie umarłych, do którego mamy dostęp dopiero po odzyskaniu 10 zębów dla swego rodzaju kostuchy, która znajduje się w lokacji, gdzie dokonujemy wyboru postaci. Po dostarczeniu wszystkich zębów po prostu udostępni nam przejście. Świat nieumarłych jest dość trudny do ukończenia. Jest to swego rodzaju mieszanka mniej więcej wszystkiego co było w grze (poza pływaniem chyba). Trzeba tutaj zasuwać prawie, że cały czas na najwyższych obrotach, a jeden błąd powoduje start od checkpointu. Na plus można zaliczyć jedynie fakt, że w połowie sekcji przeważnie jest też automatyczny checkpoint. Co do samego bossa to nie mam tutaj nic trudnego. Tak samo jak w przypadku poprzednich bossów, trzeba po prostu poznać schemat jego ruchów i uderzać w pojawiające się różowe bąble. Utrudnieniem jest to, że trzeba tutaj ostro zasuwać, ponieważ bąble pojawiają się na ułamek sekundy tylko i w momencie jak się pojawiają trzeba być już po prostu w tym miejscu. Pojawiają się 3 bąble i koniec walki. Dłużej zajmuje samo opanowanie ruchów bossa niż walka, zresztą jak w przypadku każdego bossa w tej grze. Poniżej daje Wam filmik z całym światem nieumarłych + walka z ostatnim bossem: Scout Znajdź 10 ukrytych klatek. Czytaj opis pucharku Dr. Lividstone, I presume? Explorer Znajdź 25 ukrytych klatek. Czytaj opis pucharku Dr. Lividstone, I presume? Dr. Lividstone, I presume? Znajdź wszystkie ukryte klatki. W każdym normalnym poziomie znajdują się 2 ukryte klatki + 1 klatka na samym końcu etapu. Nie są one specjalnie trudne do znalezienia, bodajże na jednym poziomie tylko musiałem zaczerpnąć wiedzy z YouTuba. W poziomach z komarem czy bossami nie ma klatek, jedynie ta końcowa, no ale jej nie sposób pominąć. Mimo wszystko poniżej daje Wam odnośniki do filmików, gdzie są pokazane wszystkie wymagane klatki do odkrycia. Filmiki są podzielone na światy, w których kolejno przyjdzie nam grać. Jibberish Jungle http://youtu.be/BqIUkwrUAn4 Desert of Dijiridoos http://youtu.be/bhzNy8zZAKs Gourmand Land http://youtu.be/bhuNK:r2:ZUTU Sea of Serendipity http://youtu.be/ZMv_a2_nJeg Mystical Pique http://youtu.be/sQz2V00pSkk Ticklish Temples http://youtu.be/vV_eT1DFVDA Grumbling Grottos & Luscious Lakes http://youtu.be/ItBhVsGB52A Angsty Abyss & Moody Clouds http://youtu.be/KbjfQ-vCeY0 Speedy! Zdobądź 5 pucharków za szybkie ukończenie etapu. Czytaj opis pucharku Nitro! Turbo! Zdobądź 15 pucharków za szybkie ukończenie etapu. Czytaj opis pucharku Nitro! Nitro! Zdobądź wszystkie puchary za szybkie ukończenie etapu. Zaliczenie czasówki skutkuje pojawieniem się takiego pucharku nad danym etapem na mapie. Czasówki zostają odblokowane dopiero po ukończeniu danego etapu, nie są one dostępne od samego początku. Po ponownym uruchomieniu etapu, zobaczycie na starcie latający zegarek . Po uderzeniu w niego zostaje uruchomiona czasówka. Niestety szybkiej metody na zrobienie czasówek nie ma. Trzeba po prostu męczyć się samemu z każdym etapem po kolei. Nie działają tutaj również checkpointy, tak jak podczas normalnej gry. Poniesienie śmierci = zaczynanie od nowa. Najlepsza metoda tutaj to metoda prób i błędów. Restart trwa bardzo szybko, a etapy maksymalnie trwają po 2 minuty, więc aż tak dużo też nie tracicie. Na wszystkich etapach biegniemy normalną drogą, nie ma tutaj żadnych ukrytych ścieżek, itd. Niekiedy jedynie można sobie troszkę skrócić dane miejsce poprzez olanie zbierania lumsów, itd. Jedyne co mogę Wam dać, to kilka wskazówek, które powinny Wam nieco ułatwić zdobywanie kolejnych czasówek. Wskazówki dot. czasówek: Czasówki róbcie od razu po ukończeniu danego etapu! Nie zostawiajcie sobie tego na później.Chodzi o to, że trzeba lecieć etap, póki się wszystko pamięta. Po co tracić czas na przypominanie sobie drogi. Oczywiście sprintujecie przez cały etap non-stop! Sprint robicie na jednym z czterech górnych przycisków, czyli :l1:, :l2:, :r1: lub :r2:.Uważajcie tylko, gdy skaczecie po platformach, ponieważ bardzo łatwo przeszarżować i spaść. Starajcie się używać wolnego opadania (Hoovering) najmniej jak tylko możecie ponieważ jest to bardzo spowalniające.Używajcie tego tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest to konieczne oraz gdy nie jesteście pewni, gdzie wylądujecie.Dobrze jest pulsować opadaniem, a nie trzymać go cały czas. Dzięki temu nie tracicie cennych sekund. Niektóre miejsca wymagają małych skoków. Pamiętajcie, że długość trzymania przycisku skoku (:x:) jest równoznaczna z siłą wybicia się naszej postaci. Na małe szczeliny czy wąskie odstępy, itd. po prostu "tapnijcie" przycisk zamiast go trzymać. W etapach, gdzie biegniemy po lodzie rozpędzenie naszej postaci chwilę trwa. Bardzo tutaj pomaga użycie sprintu + uderzenia.Dzięki temu postać od razu porusza się swoją maksymalną prędkością. Działa to również na innych etapach, ale tam rozpęd jest prawie, że natychmiastowy. Dobrze jest mieć ze sobą zawsze dodatkowe serduszko, które daje nam możliwość potknięcia się podczas biegu.Jak na Waszej drodze jest bańka czy flaszka z serduszkiem to ją weźcie (o ile nie macie go już rzecz jasna). Jednak jeśli serduszko wymaga dodatkowego czasu, to go po prostu olejcie. Nie zajmujcie sobie głowy niczym innym jak tylko dobiegnięciem do końca etapu. Nie zwracajcie uwagi na różnego rodzaju lumsy, monety, itd.Po prostu biegnijcie po swoje. Poniżej lista filmików ze wszystkimi czasówkami dla każdego etapu, zaczynając od początkowego: 1. Geyser Blowout: http://goo.gl/OC1Fw 2. Punching Plateaus: http://goo.gl/VnSJq 3. Go With The Flow: http://goo.gl/n7c4r 4. Swinging Caves: http://goo.gl/sNu8Q 5. Crazy Bouncing: http://goo.gl/zivpu 6. Best Original Score: http://goo.gl/tHLo3 7. Wind Or Lose: http://goo.gl/hzN2y 8. Skyward Sonata: http://goo.gl/VSLbS 9. Polar Pursuit: http://goo.gl/4ELu5 10. Dashing Through The Snow: http://goo.gl/fQP3p 11. Piping Hot: http://goo.gl/B6Jn2 14. Dragon Soup: http://goo.gl/TwpJr 15. Outta My Way: http://goo.gl/HAktG 16. Up And Down: http://goo.gl/1KesD 17. Climb Out: http://goo.gl/L3wtz 18. Still Flowing: http://goo.gl/4QogK 19. Savage Swarms: http://goo.gl/82D0P 20. High Voltage: http://goo.gl/PXaFh 21. Snake Eyes: http://goo.gl/WiZMV 22. Fickle Fruit: http://goo.gl/CsEGv 23. Port O' Panic: http://goo.gl/8XFXG 24. Swimming With The Stars: http://goo.gl/A8OEh 25. Beware Of Mini-Murray: http://goo.gl/HlKV1 26. Freaking Flipper: http://goo.gl/A41Ld 27. Moseying The Mountain: http://goo.gl/8IOQG 28. Why So Crabby: http://goo.gl/Pbtvm 29. Mystical Munkeys: http://goo.gl/Q11Z3 30. Golly G. Golem: http://goo.gl/r76p8 31. On Top Of Old Smokey: http://goo.gl/9sLBb 32. Mecha No Mistake: http://goo.gl/Sx1Xj Electoon Friend Zdobądź 10 medalionów. Czytaj opis pucharku Electoon Legend Electoon Hero Zdobądź 25 medalionów. Czytaj opis pucharku Electoon Legend Electoon Legend Zdobądź wszystkie medaliony. Zdobycie wymaganej liczby lumsów na koniec etapu jest nagradzane medalionem , który pojawia się nad każdym etapem. Wymagania etapów oraz wymagane ilości lumsów zostały opisane w poradach na samej górze poradnika. Tak samo jak w przypadku czasówek i tutaj dam Wam kilka wskazówek, dzięki którym bez problemu powinniście sobie poradzić ze zdobyciem wymaganej liczby lumsów już za pierwszym razem. UWAGA: Z tego co zważyłem podczas mojej gry, to pucharek wpada bez problemu jeśli zrobimy tylko odpowiednią ilość lumsów, aby dostać wszystkie electoony za dany etap. Czyli robienie medalionu w każdym etapie tak naprawdę nie jest wymagane! Wystarczy zdobyć tyle lumsów by mieć wszystkie różowe kulki (czyli właśnie electoony), czyli od maksymalnych wymagań wystarczy odjąć po 50 lumsów dla każdego typu etapu. Wskazówki dot. zbierania lumsów na medalion: Każdy etap jest podzielony na sekcje, przejście z jednej do drugiej to po prostu checkpoint.By przejść do kolejnej sekcji trzeba rozwalić czarny glut na drzwiach, co jest też równoznaczne właśnie z checkpointem.Po śmierci będziemy zaczynać właśnie od tego miejsca z tą samą liczbą lumsów z jaką przeszliśmy przez checkpoint.Śmierć nie powoduje ubywania liczby zdobytych lumsów! Dlatego możecie męczyć każdą sekcje do upadłego.Ja tak właśnie robię, przechodzę dopiero do kolejnej sekcji, jak wiem, że zebrałem wszystko co było w moim zasięgu. Każda sekcja posiada rzecz jasna swoje lumsy. Przechodźcie dopiero do kolejnej sekcji, jak wiecie, że zebraliście większość lumsów w obecnej sekcji. Jeśli wiecie, że coś pominęliście to po prostu zabijcie się i będziecie zaczynać od poprzedniego checkpointa.Jak pominiecie przez przypadek jednego czy dwa lumsy, to nic się nie dzieje, idźcie dalej. Ale jak pominęliście już większą grupę, lub nie udało Wam się zebrać wszystkich lumsów, gdy były czerwone, to zabijcie się i zacznijcie sekcję od nowa.Nigdy nie róbcie restartów, bo tylko przy nich tracicie czas. Starajcie się nie tracić dodatkowych serduszek (kontakt z przeciwnikiem, ostrymi krzewami, itd.). Mając już serduszko, każde kolejne jest zamieniane na lumsy. Jeśli pamiętam to serduszko = 5 lumsów. Jeśli przeszliście przez checkpoint z serduszkiem to będziecie z nim zawsze zaczynać po śmierci w tej sekcji. Dlatego warto cały czas biegać z jakimś. Nie omijajcie żadnego lumsa! Jeśli tylko możecie to wróćcie się po niego! Nie raz tak miałem, że coś olałem, a potem mi brakowało jednego czy dwóch lumsów do wymaganych 350. Jakie to "miłe" doznanie to chyba nie muszę nawet pisać?Bierzcie wszystko co tylko widzicie na ekranie, to jest klucz do sukcesu. Rozwalajcie również każdego przeciwnika. Bo za każdego macie 2 lumsy (gdy weźmiecie Króla Lumsów, to w tym czasie 4 lumsy za przeciwnika).Najlepiej po prostu skoczyć na głowę i potem rozwalić balon, w który się zamienią. Jak jest grupka to warto uderzyć w sprincie i przeważnie wszystko od razu zamieniają się w balony. Na każdym etapie poukrywane są również monety. Moneta to 20 lumsów, więc nie można ich omijać!Są one przeważnie sprytnie ukryte, a dojście do nich wymaga trochę sprytu.Niekiedy są normalnie widoczne na ekranie, ale niekiedy są schowane za jakimiś obiektami, np. krzakami.Możecie zobaczyć czy gdzieś jest moneta czy nie, po charakterystycznym obłoku, który jest w okół monety.Mimo wszystko monety przeważnie są w miejscach, które wymagają pójścia po prostu nieco inną drogą niż normalnie.Jeśli jesteście typami "liżącymi ściany" to bez problemu znajdziecie wszystkiego. Bardzo często po przejściu po jakiejś roślince bądź skoczeniu na platformę, wylatują lumsy w bańkach.Są one tylko przez jakiś czas, dlatego jak tylko coś Wam wyleci to zbierajcie to od razu.Niekiedy wylatują bańki z 15 lumasami na raz, dlatego jak tylko widzicie taką bańkę to musicie zrobić wszystko by ją zdobyć.Pominięcie jej przeważnie skutkuje, że nie zmieścicie się w limicie wymaganym na medalion (350 lumsów). Królowie Lumsów dają przez kilka sekund podwójne lumsy (zmieniają kolor na czerwony). Lumsy obok króla są zawsze ułożone w dany schemat, tak żeby zdążyć zebrać wszystkie podczas, gdy zmieniają się na czerwone i są liczone podwójnie.Starajcie się zawsze najpierw rozeznać jaki to schemat, potem się zabić i spróbować ponownie. W większości przypadków są to bardzo proste schematy, na zasadzie kilku odpowiednio zsynchronizowanych skoków i odbić. Gdy idziecie dany etap ponownie, zawsze odwiedzajcie miejsca z ukrytymi klatkami! Ponieważ są tam przeciwnicy, za których również dostajecie lumsy. Za jednego przeciwnika zawsze mamy 2 lumsy, jednego za zwykłe uderzenie, a drugiego za rozwalenie, gdy zmieni się w balon. Tak samo jak w przypadku czasówek i tutaj wstawianie filmików wydaje mi się zbędne. Jeśli jednak będziecie je chcieli to proszę o odzew w temacie. Milk Tooth Odzyskaj 1 ząb. Czytaj opis pucharku The Jaw! Full Mouth Odzyskaj 5 zębów. Czytaj opis pucharku The Jaw! The Jaw! Odzyskaj wszystkie zęby. Wszystkich zębów jest dokładnie 10 sztuk. W każym świecie jest dodatkowy etap (charakteryzuje się tym, że trzeba pójść po linii w górę do niego). Różni się on tym od całej reszty, że gonimy tutaj za uciekająca skrzynką z nogami (dosłownie). Są to szybkie etapy, które opierają się na idealnym zgraniem w czasie przy wykonywaniu skoków, odbić, itd. Popełnienie błędu równa się śmierci, a co za tym idzie, restart etapu. Na szczęście większość tych etapów jest w miarę przyjemna, bo naprawdę fajnie się ogląda jak się zasuwa po tych wszystkich platformach, itd. Jedyne etapy, które działały mi na nerwy to te, gdzie trzeba było pływać. Były dla mnie masakrycznie frustrujące. Poniżej możecie zobaczyć wszystkie 10 etapów z pościgiem za skrzynką: 1. Cant Catch Me!: http://goo.gl/4cwhj 2. Cacophonic Chase: http://goo.gl/M9qIb 3. Sink Or Swim: http://goo.gl/Uipo3 4. Pirates Treasure! http://goo.gl/dHsj3 5. Tricky Temple: http://goo.gl/1MRjk 6. Playing In The Shade: http://goo.gl/qH8WE 7. Ice-Fishing Folly: http://goo.gl/o9uXl 8. Tuned Up: http://goo.gl/ajsxo 9. Risky Ruin: http://goo.gl/MkJ7k 10. Tricky Temple Too: http://goo.gl/TQbWl Pop! Pop! BOOM! Przebij 50 przeciwników zamienionych w balon. Większość przeciwników po uderzeniu zamienia się w balon i odlatują powoli w górę (jak to balon). Są oni już w tym momencie nieszkodliwi, ale możemy ich zabić przez ten czas nim odlecą, a dostaniemy dodatkowego electoona. Rozwalcie 50 takich baloników i pucharek będzie Wasz. Od razu mówię, że nie musicie się przejmować tym pucharkiem, ponieważ wpadnie on sam i jest tylko kwestią czasu. Przeciwników podczas przechodzenia etapów jest masa, także zrobienie tego trofeum to pestka. The Bubblizer! Zamień równocześnie 4 przeciwników w balon. Trzeba to zrobić uderzeniem w dół, czyli w powietrzu gałka w dół + :square:. Miejsc, gdzie możecie znaleźć 4 przeciwników obok siebie, jest bardzo mało. Ja zrobiłem to w końcowej sekcji (gdzie jest już ostatnia klatka) na jednym z etapów. Było tam ustawionych idealnie 4 przeciwników obok siebie i wystarczyło walnąć z góry w ziemię i wszyscy ładnie zamienili się w baloniki. Etapem, gdzie możecie to zrobić bez problemu jest na pewno drugi etap w drugim świecie. Pierwszy moment to miejsce z pierwszą ukrytą skrzynką, a drugi to właśnie na samym końcu, gdzie sam to zrobiłem tam. I'm Back! Powtórz dowolny etap. Jak sam opis mówi. Wystarczy powrócić do jakiegokolwiek, już ukończonego, etapu i po prostu przejść go raz jeszcze. Pucharek wpadnie sam, jako że będziecie powtarzać masę razy każdy etap, aby zdobyć odpowiednią ilość electoonów + zrobić czasówkę. Już przy pierwszym etapie powinien Wam wpaść, ponieważ zalecam robienie od razu każdego levela na full, tak żeby później już nie wracać specjalnie. Painless! Ukończ poziom bez ponoszenia żadnych obrażeń. Najlepiej jest to robić na jednym z etapów początkowych, jako że nie ma tam nic trudnego, a liczba przeciwników również nie jest duża. Pucharek powinien również wpaść podczas robienia jednej z czasówek, jako że trzeba się tam uwijać dość szybko i nie ma czasu na walkę z przeciwnikami. Pamiętajcie, że nie musicie uderzać przeciwnika, możecie po prostu skoczyć na niego i również go rozwalicie. Ale uważajcie, żeby na niego po prostu nie wbiec, bo wtedy zostaniecie uderzeni. Jak zostaniecie uderzeni, spadniecie w przepaść, itd. to musicie zrobić restart, ponieważ zarówno zwykłe uderzenie jak i poniesienie śmierci jest równoznaczne z nie otrzymaniem pucharku. Vacuum Snack! Wciągnij 50 rzeczy podczas lotu na komarze. Komara będziemy dosiadać już pod koniec pierwszego świata. Może on zarówno strzelać jak i wciągać wszystko w jego zasięgu. Może on wciągać przeciwników, przedmioty, itd. Wciąganie odbywa się po przytrzymaniu przycisków odpowiadających za uderzenie, czyli :square: bądź :cicle:. Po wciągnięciu czegokolwiek możecie to wypuścić na innego przeciwnika i automatycznie pozbyć się obu. Polecam tą metodę niż normalne strzelanie, ponieważ jest dużo skuteczniejsza, no i daje więcej radochy :) Zalecam zrobić ten pucharek jak najszybciej, ponieważ w późniejszych etapach strzelanie jest dużo skuteczniejsze, a na wciąganie i wypuszczanie przedmiotów po prostu nie ma czasu, bo tyle się dzieje na ekranie. Także zróbcie ten pucharek już na pierwszym etapie, aby mieć go z głowy. No Panic! Ocal wszystkich czarodziei w etapie "Port 'O Panic". Podczas grania tego etapu zauważycie pomarańczowych "czarodziei", którzy mają na głowie czarnego stworka. Wystarczy uderzyć tego czarodzieja i stworek sam spadnie, a nasz kolega zostanie uratowany. Wszyscy są widoczni, nikogo nie powinniście pominąć nawet przy normalnym graniu. Żaden nie jest ukryty w jakiejś dziurze, itd. Po prostu grajcie i przechodźcie etap normalnie i ratujcie tych czarodziei, a pucharek powinien Wam wpaść przy uratowaniu ostatniego z nich. B Side! Zagraj odkrytą postacią na dowolnej mapie. W Raymanie Origins do wyboru mamy 4 różne postaci, którymi możemy przechodzić grę. Od razu mówię, że nie różnią się one niczym poza wyglądem. Wszystkie umiejętności są takie same. Odkrywamy potem po prostu ich różne kolorystyki, np. niebieskiego Raymana, itd. Kolejne postaci są odblokowywane wraz ze zdobywaniem określonej liczby electoonów. Postaci możecie wybierać w pierwszym etapie, gdzie lewitują one w bąblach. Wystarczy skoczyć na dany bąbel, aby zmienić postać. Nie wiem czemu, ale podczas przechodzenia jedną z 4 postaci, które są dostępne od początku pucharku nie dostałem. Dlatego zróbcie to dopiero jak odkryjecie jakąś postać za zdobywane electoony. Dla świętego spokoju weźcie też jakąś inną postać niż Raymana w innym kolorze. Ja zrobiłem to niebieskim grubaskiem :) Hover Happy! Unoś się w powietrzu przez godzinę. Umiejętność szybowania odkrywamy dopiero po uwolnieniu nimfy Holly Luya, na samym początku drugiego świata. Szybowanie odbywa się na zasadzie przytrzymania przycisku :x:, gdy jesteś w powietrzu. Czyli skaczemy, następnie wciskamy ponownie i przytrzymujemy :x: i szybujemy. Proste jak budowa cepa. Pucharek wpadnie Wam sam podczas gry. Prawie w każdym etapie będziecie używać tej umiejętności, więc pucharek to tylko i wyłącznie kwestia czasu. Nie róbcie go specjalnie, przejmujcie się nim. Po prostu grajcie swoje i czekajcie aż wskoczy. Pamiętajcie również, że szybowania Was spowalnia. Dlatego podczas robienia Time Triali starajcie się z tego korzystać najmniej jak tylko możecie. Dobrą metodą, która nas aż tak bardzo nie spowalnia jest pulsowanie w powietrzu. Czyli na chwilę wyłączamy szybowanie (czyli spadamy) po chwili znów włączamy i tak w :cicle:. Dzięki temu nie tracicie aż tak dużo cenny sekund. Crusher! Zgnieć 50 przeciwników. Zgniatanie odbywa się poprzez uderzenie w ziemię z powietrza. Wykonujemy to za pomocą prostej sekwencji, czyli :x:, a następnie gałka w dół i :square:. Postać wtedy uderza z całym impetem o ziemię. Jest to również bardzo dobry sposób na eliminowanie przeciwników. Sam z niego korzystałem prawie, że cały czas. Dzięki zgnieceniu przeciwnik nie odskakuje nam jak przy normalnym uderzeniu, dzięki czemu mamy go pod ręką. Poza tym natychmiastowe drugie zgniecenie eliminuje już zupełnie przeciwnika w formie balonu. Pucharek również wpadnie Wam sam od siebie, jako że z tej techniki również będziecie korzystać prawie, że cały czas. Crush Combo! Zgnieć jednocześnie 4 przeciwników. Zasady dokładnie takie same jak wyżej, z tym że tutaj musimy jednocześnie zgnieść 4 przeciwników naraz. Muszą się po prostu zamienić w balony przy naszym jednym uderzeniu. Nie musimy ich potem niszczyć, gdy są już w formie balona. Najlepszym etapem do zrobienia tego jest etap "Golly G. Golem", który znajduje się w świecie "Mystical Pique". Miejsce, którego szukacie to pierwsza ukryta klatka. Są tam idealnie ułożeni czterej przeciwnicy. Nie powinniście mieć z tym żadnego problemu. Sprinter! Przebiegnij sprintem długość maratonu. Chodzi tutaj o dokładną długość maratonu, czyli bodajże około 50km. Niestety w grze nigdzie nie ma żadnych statystyk więc musicie po prostu grać i czekać aż pucharek Wam wpadnie. Oczywiście chodzi tutaj o bieganie sprintem, czyli trzymając jeden z górnych przycisków, np. :l1: :l2: :r1: bądź :r2:. Jest to kolejny pucharek, który wpadnie Wam sam. Już od samego robienia i powtarzania time triali Wam on wpadnie, gdzie musicie sprintować non-stop. Nie przejmujcie się tym pucharkiem tylko grajcie i biegajcie, a wpadnie Wam sam i to prędzej niż się spodziewacie. Fisher King! Przepłyń długość maratonu. Tak samo jak w przypadku biegania, tutaj trzeba przepłynąć 50km. Niestety nie ma nigdzie statyk, więc musicie po prostu oczekiwać aż pucharek Wam sam wpadnie. Prawdziwie pływanie tak naprawdę zaczyna się dopiero, gdy dostaniecie możliwość nurkowania od nimfy Anetty Fish (początek czwartego świata). Później będziecie w etapach, które opierają się tylko i wyłącznie na samym pływaniu, a suchego lądu nie uświadczycie. Do tego należy jeszcze doliczyć Time Triale + pogoń za zębami i 50km zrobicie w mgnieniu oka. Jest to kolejny pucharek z serii "wpadam sam". Kung Fu Combo! Wykonaj kombosa "swipe-to-air kick". Na początku nie wiedziałem za bardzo o co chodzi, bo wszędzie było tak ogólnikowo to wytłumaczone, że nie mogłem tego zrobić. Chodzi tutaj o prostą kombinację, czyli trzeba najpierw podciąć przeciwnika, aby zmienił się w balon, następnie skoczyć i kopnąć, aby go rozwalić zupełnie. Jeśli chodzi o sekwencje klawiszy to wygląda to mniej więcej: 1. Podchodzimy do jakiegoś przeciwnika, który stoi w miejscu 2. Gałka w dół + podcięcie - :square: 3. Skok - :x: 4. Kop - :square: Pucharek może Wam nie wpaść za pierwszym razem, dlatego próbujcie po kilka, a nawet kilkanaście razy. Mi też wpadł dopiero przypadkiem, za którymś razem. Nie wiem czy jest to lekko zglitchowane, czy ja coś robiłem źle. W każdym razie taka musi być ta sekwencja. Hyperspeed! Biegnij sprintem przez cały etap. Jak sam opis mówi. Musimy sprintować przez cały etap. Sprinujemy poprzez trzymanie jednego z górnych guzików, czyli :l1: :l2: :r1: i :r2:. Trzymajcie jeden z nich dosłownie przez cały czas! Z tego co wiem, to nie trzeba nawet biegnąć przed siebie, wystarczy że będziecie trzymać jeden z tych przycisków przez cały czas trwania etapu. Najlepiej jest to robić podczas Time Triala, bo wtedy po prostu trzeba biegnąć non-stop i nie zwalniać. Pucharek powinien Wam już wpaść na jednym z pierwszych etapów. Jeśli nie, to nie marnujcie czasu na powtórki. Po prostu grajcie cały czas dalej i przy robieniu którego TT wpadnie Wam w końcu, gwarantuje to. Boing! Boing! Boing! Odbij się 11 razy od przeciwników w etapie "Polar Pursuit!". Bardzo prosty i przyjemny pucharek. W pewnym momencie będziecie spora ilość wody i będą nad nią leciały czarne stworki w kształcie kulek. Skoczcie na pierwszego i trzymajcie po prostu gałkę w prawe, żeby się postać automatycznie odbijała od kolejnych kulek. W pewnym momencie trzeba będzie wykonać dłuższy skok, bo będzie przerwa, a potem znowu następne kulki. Pamiętajcie, że jeśli wpadniecie do wody to pucharek nie zostanie Wam zaliczony. Musi to być zrobione po prostu w jednym ciągu. Ja osobiście zrobiłem to za drugim razem, bo za pierwszym nie wiedziałem, że tyle ich tam będzie i że to jest ten moment do trofeum. W razie czego daję filmik: http://goo.gl/S8iIq Blue Baron! Pokonaj olbrzymiego węgorza w przeciągu 60 sekund w etapie "Aim for the Eel.". Szczerze mówiąc to węgorza mi to nie przypomina, no ale co mieli twórcy na myśli to już pewnie tylko oni wiedzą. W każdym razie, jest to etap, gdzie latamy na komarze. W/w węgorz pojawia się na samym końcu etapu i posiada na swoim ciele coś w rodzaju żarówek, które oczywiście trzeba zniszczyć. Znajdują się ona z obu stron jego ciała. Gdy już je zniszczycie to na końcu ciała będzie pojawiał się różowy bąbel. Strzelajcie w niego, a będą odpadały kolejne części jego ciała. Róbcie tak do momentu aż nie zniszczycie go całego i będzie po nim. Najlepszą metodą jest po prostu cały czas nawalanie w :x: i strzelać jak najszybciej. Im szybciej strzelamy, tym szybciej rozwalają się kolejne elementy, a tutaj liczy się czas. Pucharek powinien Wam wpaść już za pierwszym razem, jako że 60 sekund to naprawdę sporo czasu na tego przeciwnika. Myślę, że spokojnie się wyrobicie nawet w 30 sekund. Filmik dla nierozgarniętych :) http://goo.gl/6lzIM Survivor! Przepłyń staw z piraniami bez otrzymania żadnych obrażeń. Stawy z piraniami spotkacie po raz pierwszy w lodowym świecie, bodajże już w pierwszym etapie na samym początku. Mają one kolor czerwony i posiadają oczywiście grupkę pływających piranii, które cały czas nas śledzą. Najlepszą metodą na zrobienie tego jest metoda wymagająca dwóch padów. Gdy zbliżycie się do takiego stawu z piraniami to włączacie drugiego pada, aby pojawiła się druga postać na ekranie. Teraz odsuwacie się trochę dalej swoją główną postacie, a tą drugą stajcie tak, żeby to piranie śledziły ją, a nie główną. Najlepiej stanąć obiema postaciami po przeciwnych stronach stawu, albo na jakiejś skarbie po środku jak jest. Tak, żeby piranie nie zaczęły nagle śledzić naszej głównej postaci. Teraz bierzecie główną i po prostu wskakujecie do stawu i wyskakujecie z niego. Pucharek powinien wpaść zaraz potem. Niestety metody na jednego pada nie znam. Ile razy bym nie próbował tego zrobić sam to zawsze mnie te piranie dopadały. Tzn. na pewno jest jakiś sposób, ale po co się męczyć skoro można to zrobić szybko i bez problemu. Poniżej wstawiam filmik, na którym gość pokazuje zarówno metodę dla 1 jednego pada jak i dla 2 padów: http://goo.gl/x9WRi PS. Jeśli nie macie padów to możecie spróbować to zrobić w trybie online ze znajomym. Również nie będzie żadnego problemu by pucharek Wam wtedy wpadł. Back At You! Zamień Huntera w balon z jego własnej rakiety. Hunterzy pojawiają się bardzo rzadko w grze. Tym bardziej, że chodzi tutaj tylko i wyłącznie o etap, gdzie latamy na komarze. Bodajże Hunterzy pojawiają się tylko w pierwszym etapie z komarem i w ostatnim. Chodzi o to, że musimy wciągnąć wystrzeloną przez niego rakietę i szybką mu ją "oddać" i zamienić go w balon. Nie jest to nic trudnego, ale w gąszczu i zamieszaniu bardzo łatwo to pominąć. Na etapach z komarami zawsze dużo się dzieje, dlatego jak tylko zobaczycie rakietę to wciągnijcie ją, ustawcie się na równo z Hunterem i wystrzelcie. Zaraz po tym jak zamienił się w balon, pucharek powinien być Wasz. W razie czego filmik: http://goo.gl/FRwZZ Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Zabrania się kopiowania bez zgody autora! 14 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BrzozaLuk 876 Napisano 27 Kwiecień 2012 Przymierzam sie powoli do tej gry, faktycznie platynka taka trudna? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amigo 158 Napisano 27 Kwiecień 2012 Przymierzam sie powoli do tej gry, faktycznie platynka taka trudna? trudna może nie, ale za to czasochłonna :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
josephineola 567 Napisano 27 Kwiecień 2012 Hm... Amigo na jakiej podstawie mówisz jaki jest poziom platyny skoro jej nie masz? :P Platyna nie należy do najprostszych, ale do najtrudniejszych też nie. Jest kilka/kilkanaście momentów, które są denerwujące :D Patryk świetny poradnik :ok: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amigo 158 Napisano 27 Kwiecień 2012 Hm... Amigo na jakiej podstawie mówisz jaki jest poziom platyny skoro jej nie masz? :P Platyna nie należy do najprostszych, ale do najtrudniejszych też nie. Jest kilka/kilkanaście momentów, które są denerwujące Patryk świetny poradnik :ok: mój ziomek wbijał więc wiem z czym się to je :thumbsup: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alien666 121 Napisano 5 Czerwiec 2012 Wpadła platynka - gra świetna i trofea na poziomie. Generalnie nic trudnego do momentu, gdy trzeba zrobić "triale". Mój ulubiony? Nie ma wątpliwości; "Mech No Mistake" (miazga). Jeżeli ktoś ma jakiś problem, czy to z Electoons i Lum Medals czy też z czasówką to polecam filmy tego Pana (miszcz!). Większość triali grubo poniżej wymaganego czasu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek9696 9 Napisano 9 Czerwiec 2012 (edytowane) Świetny poradnik platynka w raymanie to czysta przyjemność ^^ Edytowane 9 Czerwiec 2012 przez cinek9696 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpino88 0 Napisano 2 Lipiec 2012 Witam może mi ktoś powiedzieć jak mam zdobyć dodatkowe elektrony do odblokowania ostatnich 2 postaci skoro mam 115 elektronów i wszystkie plansze zdobyte na maxa wraz z medalionami (oprócz czasówek). Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 2 Lipiec 2012 Witam może mi ktoś powiedzieć jak mam zdobyć dodatkowe elektrony do odblokowania ostatnich 2 postaci skoro mam 115 elektronów i wszystkie plansze zdobyte na maxa wraz z medalionami (oprócz czasówek). Pozdrawiam Rób czaswóki, za pobicie maksymalnego czasu dostaje się chyba 2 elektoony, ale już nie pamiętam. W każdym razie na pewno dostajesz jednego :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LONG3r 73 Napisano 26 Sierpień 2012 Medalion otrzymujemy za zdobycie maksymalnej liczby lumsów. Jednak do platyny nie jest wymagane robienie medalionów.Nie wiem czy jest to celowy zabieg, czy po prostu bug, ale wystarczy zdobyć wymaganą ilość lumsów poniżej wymaganej na medalion. Instrukcji nie czytałeś :happy:. Medalionem jest tarczka z miejscami na minki Elektronów, a to za 350 lumsów zwie się Lum Medal. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach