Skocz do zawartości
8Ball

In-Game XMB, czy wszyscy zapomnieli ?

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy wiemy iz 6 Maja odbyl sie slynny PlayStation Day. Dziennikarze mieli szanse zasypas pytaniami SCE.

Padlo bardzo duzo konkretnych pytan lecz nie te najwazniejsze.. Kiedy in-game XMB wejdzie w zycie ??

Nie rozumiem dlaczego nikt nie zapytal o ta opcje ??

Po internecie chodza sluchy ze update wraz z in-game XMB dostaniemy w wakacje .. ? Czy to prawda ? Czy tez moze ktos zadal te pytanie na PS DAY, tylko tego nie znalazlem ??

Prosze o odpowiedzi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem że wejdzie z updatem FW 2.5. Nie wiem, jak dobrze będzie to za rok :/ Bo nie rozpieszczają nas zbytnio ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było powiedziane, że w tym roku. Mi to wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będą z tym zwlekać do premiery Home to będzie nieźle. Ja już się pogodziłem z tą sytuacją - w sumie to i tak zalewu wiadomości nie dostaję w XMB, a muzykę mogę sobie włączyć w wieży. Ale opcja przydałaby się - nie ukrywam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe są gry które już w pewnym stopniu pozwalają z menu odsługiwać XMB!

Resistance i Lost Planet.

Jeśli oni potrafili to czemu inni nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele gier takich jeszcze Lair, Army of Two i tak dalej. Tylko tutaj nie chodzi o to żeby mieć dostęp taki. Bo tutaj masz opcje w grze a my mamy miec taka mozliwosc dzieki PS3. I poki co gry pozwalaja czytac wiadomosci, a XMB będzie można muze i tak dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również Haze pozwala wysyłać/odbierać wiadomości.

Ja tam specjalnie nie wyczekuje tego, ale jak tu się nie wkurzyć kiedy dostajesz wiadomość i musisz z gry wychodzić żeby ją przeczytać? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plotki mówią, że dostęp do XMB podczas gry, ma zostać udostępniony latem, możliwe, że podczas E3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sony po prostu robi sobie z nas jajca, czy to tak trudno zrobić? Naciągają to tak i nie wiadomo czemu, czy to marketing? Przecież im to na źle wychodzi. No nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także ta całą sytuacja z XMB trochę mnie dziwi. Przecież to nie jest chyba jakaś niewiarygodnie ciężka rzecz do wykonania... a grzebią się z tym już kawał czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tutaj akurat się mylisz. Żeby zmieścić XMB w już wydanych grach, muszą je znacznie odchudzić, bo inaczej zabraknie pamięci. Przetestowanie, czy nic się nie gryzie z nowym XMB to nielada zadanie, tym bardziej, że nie zostawili sobie żadnego "zapasu" na starcie, chociaż pewnie i tak XMB w starszych tytułach nie będzie wspierane.

ZTCMW, XMB w grach pojawi się dopiero w fw2.50, faktycznie gdzieś w połowie roku. Czy przed, czy po E3 ciężko wyrokować... ale będzie to soon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tutaj akurat się mylisz. Żeby zmieścić XMB w już wydanych grach, muszą je znacznie odchudzić, bo inaczej zabraknie pamięci. [...]

Hehe Jak można zmieścić XMB w np. wydanej GTAIV, która już leży u mnie na półce. Nie da się. R* o tym nie pomyślało (ewentualnie każda gra posiada funkcje "escape" ale nie jeszcze nie chodzą bez nowego FW) i bez np. patcha nic nie zrobią, to po pierwsze. Po drugie, nikt nie musi wrzucać całego XMB do każdej gry, bo to kwestia kilku linijek kodu odwołania w trakcie pisania gry. Sony musi ogólnie udostępnić tą funkcję, a producent potem zaimplementować, ot cała filozofia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sony musi ogólnie udostępnić tą funkcję, a producent potem zaimplementować, ot cała filozofia...

Funkcje pozwalające na umieszczenie poszczególnych elementów XMB w grze istnieją od wersji bodajże 1.5. Problemem, z tego co pamiętam, było zużycie pamięci przez te funkcje. Np, friendslista zajmowała podobno ~80MB ramu - przez co gry miały te 80MB mniej na wykorzystanie = więcej babrania w optymalizację zużycia pamięci.

SONY (przynajmniej tak twierdzą) stara się zmniejszyć zużycie pamięci przez te funkcje. Pierwszy duży skok był podobno wraz z wydaniem FW 2.0, a właśnie w FW 2.5 XMB ma być niezależne od wywoływania go z poziomu gry, czyli prawdopodobnie udało im się kompletnie zminimalizować narzut spowodowany uruchomieniem XMB w "tle".

Jak mi się uda, to znajdę listę, co ile zajmuje/zajmowało i umieszczę tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam jedno, czytając to wszystko wydaje się to całe zamieszanie proste do wykonania no i wszyscy mówią że czemu tak SONY zwleka?!... ale czy oby to takie proste? myślę ze takie mózgi jak tam pracują muszą jednak mieć problem z tym i pewność w 100% że wszystko będzie grać!...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za: http://loot-ninja.com/2007/08/15/rumor-mil...ng-in-game-xmb/

Presently, 64MB of XDR RAM, 32MB of GDDR3 VRAM, and the entire 7th SPU are always reserved for the XMB even during games. Firmware 2.0 will reduce the memory usage to 32MB of XDR and NO GDDR3. XMB will still run on the 7th SPU but the 7th SPU wont be reserved, other things can be run on the SPU besides the XMB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Huh, ja trochę nie w temacie. Może mi ktoś przybliżyć co taka opcja by miała wnieść? Chodzi o odpalanie własnej muzyki podczas grania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Huh, ja trochę nie w temacie. Może mi ktoś przybliżyć co taka opcja by miała wnieść? Chodzi o odpalanie własnej muzyki podczas grania?

Nie tylko. Mógłbyś też w takim wypadku odbierać wiadomości od znajomych nie wylączając gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale XMB niezle duzo zabiera pamieci np w Vegas 2 jak wchodezisz do friendlisty to zamula poteznie ale np jak w High Velocity Bowling zapodasz wlasna muze z dysku to smiaga az milo i nie ma zadnych zwolnien wiec nie wiem od czego to zalezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale XMB niezle duzo zabiera pamieci np w Vegas 2 jak wchodezisz do friendlisty to zamula poteznie ale np jak w High Velocity Bowling zapodasz wlasna muze z dysku to smiaga az milo i nie ma zadnych zwolnien wiec nie wiem od czego to zalezy

tylko że High Velocity Bowling jest trochę mniej skomplikowaną grą niż R2: Vegas Sytuacja jest analogiczna, jak przy minimalizowaniu gry na pasek w Windows - stara gra nie absorbująca tyle pamięci, procesora itp. minimalizuje się szybko, a najnowsze gry niekiedy robią to dosyć długo. No i nie można zapominać jaka jest ilość RAMu w PS3 i przeciętnym obecnym PCie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie długo do dostępna będzie do ściągnięcia najbardziej oczekiwana aktualizacja konsoli PS3 - 2.40

Nowa aktualizacja doda do systemu :

- Dostęp do menu głównego w czasie gry

- Trofea - podobne do osiągnięć na XBOX 360.

Więcej informacji na ten temat już wkrótce..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie szukac zrodla, ale z drugiej strony nikogo nie zmuszam by wierzyl ;-).

IN-GAME XMB ma sie pojawic z FW 2.40. Pierwsza gra ktora posiada obsluge tej funkcji jest Metal Gear Solid 4. WSZYSTKIE gry wydane wczesniej tez beda mialy te funkcje na FW 2.40+. Jedyna roznica jest taka ze nie zobaczymy tapety i niektorych efektow animacji XMB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już nie długo do dostępna będzie do ściągnięcia najbardziej oczekiwana aktualizacja konsoli PS3 - 2.40

Nowa aktualizacja doda do systemu :

- Dostęp do menu głównego w czasie gry

- Trofea - podobne do osiągnięć na XBOX 360.

Więcej informacji na ten temat już wkrótce..

Na serio ? bo wiesz już od jakiegoś czasu o tym wiadomo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×