Skocz do zawartości
Patricko

F1 2012

Rekomendowane odpowiedzi

F1 2012

logo.jpg

:trofea: Informacje ogólne: :trofea:

Stopień trudności platyny: 5 / 10

Ilość trofeów: :platyna: x1 / :zloto: x2 / :srebro: x10 / :braz: x37

Ilość trofeów offline: 49

Ilość trofeów online: 4

Najtrudniejsze trofea: Hardcore / Hardcore / New Direction / Zmiania kursu / Cut Your Losses / Minimalizacja strat

Trofea możliwe do pominięcia: Brak

Zglitchowane trofea: Co-op Drivers' World Champion / Kooperacyjne mistrzostwa (czytaj opis pucharku)

Online Pass: TAK (wymagany do zdobycia platyny)

Ilość podejść: 4 podejścia (trzeba ukończyć karierę, sezony, time attack, wyzwania mistrzów)

Czas do zdobycia platyny: 30 - 40 godzin

Wstęp:

F1 od Codemasters po raz kolejny powraca. Niestety tym razem nieco odmieniona, ale okrojona. Usunięte 2 sesje praktyk z trybu kariery, brak skalowania zużycia się opon, a do tego bugi w postaci często wybuchającego silnika czy ogromnej podsterowności (jeśli ktoś gra na kierownicy).

Jak co roku CM nie zawodzi i wypuszcza kolejnego bubla. Gdyby nie moje zamiłowanie do prawdziwej F1 to kupiłbym ten tytuł dopiero gdyby staniał do minimum 80zł bo więcej ta gra niestety nie jest warta, a i 80zł to za dużo wg mnie.

Także jeśli nie musicie to nie kupujcie tej kaszy! Polecam wersję F1 2010, albo F1:CE od Sony, które wg mnie są znacznie lepsze od wersji 2011 i 2012.

Ważne wskazówki:

  • Przede wszystkim trzeba wykorzystać online pass (vip pass tutaj). Bez niego nie będziecie mogli zrobić pucharków online związanych z uczestnictwem w wyścigach online oraz w trybie kooperacji.
  • Druga najważniejsza rzecz to patche! Koniecznie je pobierzcie, bo z niegrywalnej gry robią grę prawie-niegrywalną, czyli w przypadku Bugmastersów to spora zmiana. Ale i tak jest sporo niedoróbek, które szczególnie widać w trybie online. Jeśli jednak chcecie jak najszybciej zrobić platynę, to część z nich Was na szczęście ominie.
  • Jeśli chodzi o sterowanie to jest ogromna zmiana względem poprzednich części. Osoby grające na padach powinny czuć się jak w domu bo tutaj zostało poprawione wszystko na plus. Niestety oberwało się posiadaczom kierownic. Samo ustawienie kierownicy to makabra, nie mówiąc już o opanowaniu jazdy bolidem.
    Ja osobiście gram na kierownicy (nigdy nawet nie próbowałem na padzie szczerze mówiąc), więc daje Wam poniżej moje ustawienia (Logitech DFGT, ale będą pasować do większości), na który jeździ mi się w miarę przyzwoicie. Ustawienia zaawansowane oraz Force Feedback.
    FF mam ustawiony bardzo słabo, bo na dłuższych dystansach nie przepadam za siłowaniem się z kołem. Zresztą FF w tej grze jest tak zepsuty, że lepiej wytłumić go jak najbardziej i mieć spokój od cyrku zaserwowanego przez genialne CM.
  • Kolejną ważną rzeczą są asysty sterowania. Jeśli gracie na kierownicy to starajcie się grać ze wszystkim na OFF.
    Skrzynię biegów pozostawiam Wam do wyboru, ale nie ma co ukrywać, że manualna daje gigantyczną przewagę na dohamowaniach.
    Dzięki temu opanujecie bolid do dużo większej perfekcji niż z włączonymi asystami. Należy również dodać, że na trybie HARD wszystkie asysty są wyłączone, więc tak czy siak będziecie musieli opanować bolid bez asyst. Niestety metoda z F1 2010, czyli włączanie asyst w trakcie wyścigu, nie działa!
    Podczas grania bez jakichkolwiek asyst, kluczowe znaczenie ma odpowiednie używanie gazu i hamulca. Jeśli będziecie dodawać za dużo gazu na wyjściach z zakrętów to zad będzie Wam odjeżdżać, co w rezultacie skończy się spinem. Gaz musicie dodawać powoli, dopiero jak wyprostujecie koła w bolidzie to możecie go docisnąć do maksa. Wymaga to trochę wprawy, ale kilka prób i nie powinniście mieć problemów.
    Z drugiej strony, jeśli będziecie za mocno wciskać hamulec przed zakrętem to koła się Wam zablokują i polecicie jak na sankach.
    Tutaj trzeba hamować podobnie jak w prawdziwym życiu, czyli najpierw mocno, a potem minimalnie go popuszczać.
    Niekiedy hamulec trzeba dosłownie lekko dotykać, żeby zmieścić się w zakręcie. To wszystko to są rzeczy intuicyjne, na temat których można napisać książkę. Zaś w praktyce wystarczy kilka prób i błędów i każdy z IQ większym niż deska od klozetu powinien dać sobie rady z tym.
    W każdym razie starajcie się nie włączać asyst! To jest dla Waszego dobra.
  • Podczas ścigania wymagane są własne setupy. Na tych domyślnych to możecie się co najwyżej z AI na Easy pośmigać.
    Jeśli interesują Was bardzo dobre setupy na każdy tor to zapraszam Was pod ten link: http://doc2602.blogspot.com/
    Gość udostępnia naprawdę świetne setupy + filmiki, gdzie możecie zobaczyć optymalną linię, punkty dohamowania, itd.
    Rzecz idealna dla wszystkich, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w świecie F1.
    Dodam jeszcze tylko tyle, że możecie ustawiać aerodynamikę na 1/1 na każdym torze, dzięki czemu będziecie kręcić dużo lepsze czasy.
  • Kolejność grania to jest w sumie dowolna.
    Osobiście zalecałbym Wam najpierw nabrać jakiegokolwiek ogrania, bo na trybie HARD trzeba mieć bolid bardzo dobrze opanowany, nie mówiąc już o idealnej znajomości torów i punktów dohamowań.
    Do tego polecam tryb online i po prostu jeżdżenie i trenowanie. Najlepszym wyjściem jest dorwanie grupki znajomych, z którymi moglibyście się regularnie ścigać przy fair zasadach. Możecie ich poszukać w tym temacie: http://www.ps3site.pl/forum/topic/73457-f1-2012-ustawki/
    Gdy już będziecie się czuć pewnie z jazdą, to próbujcie swoich sił w trybie Time Attack. Jest tam kilka wyzwań, z dość mocno wyśrubowanymi czasami. Jeśli zrobicie czasy na złoto to możecie uznać, że jeździcie w miarę przyzwoicie.
    Następnie po zrobieniu wszystkiego związanego z Time Attackiem, zróbcie wszystko co związane z Champions Mode (Wyzwania Mistrzów).
    Nie są one trudne, wręcz powiedziałbym, że bardzo banalne i to tylko kwestia przejechania. Więcej info o tym trybie w opisie pucharku.
    Po tych trybach powinniście się czuć naprawdę dobrze w grze i podczas prowadzenia bolidu.
    Teraz pora na gwóźdź programu, czyli tryb Season Challenge na poziomie HARD.
    Gdy się Wam uda go zrobić, to potem powtarzacie go i robicie pozostałe pucharki z nim związane, najlepiej na najprostszym poziomie.
    Na sam koniec zostawiacie sobie tryb Kariery, który możecie jechać na dowolnym poziomie trudności i z dowolnymi asystami.
    Wszystko opisałem dokładnie w poszczególnych trofeach, więc jak szukacie więcej info to tam zapraszam.
  • Dodam jeszcze tylko bardzo ważną informację odnośnie trybu kariery!
    Jest to najdłuższy tryb w grze i zabierze Wam najwięcej czasu. Jeśli jednak chcecie się z nim uporać jak najszybciej to zanim zaczniecie jazdę, przeczytajcie opis pucharku New Direction / Zmiania kursu. W skrócie powiem tylko tyle, że przez cały sezon musicie jechać w tym samym zespole, a na samym końcu przejść do najgorszego możliwego zespołu (HRT), aby być od razu 1 kierowcą w zespole na starcie 2 sezonu. Reszta w opisie pucharku.
  • W trybie kooperacji jest zglitchowany pucharek, który powoduje, że po wygraniu mistrza w kierowcach, nie wpada Wam on.
    Jeśli nie wpadnie za pierwszym razem, to potem nie wpadnie już nigdy na tym save'ie.
    Jednak bez obaw, jest metoda na poradzenie sobie z tym pucharem, ale będzie to niestety wymagać ponownego przejścia coopa.
    Oczywiście wszystko w opisie pucharku Co-op Drivers' World Champion / Kooperacyjne mistrzostwa
  • Jeden z wielu bugów w grze to wyłączająca się kierownica podczas gry. Tak jest, jeśli gracie na kole to może ona się zupełnie wyłączyć i nic nie zrobicie. Szczęście w nieszczęściu, że wyłącza się podczas loadingu, także jak przejdziecie na tor i zobaczycie, że nie możecie nic robić na kole, to szybko wyciągacie i włóżcie ponownie wtyczkę USB. Kierownica się skalibruje na nowo i powinno być ok.

Poradnik:

plat.png 100% Devotion / Ukończono :platyna:

Zdobądź wszystkie pozostałe trofea.

Jak sama nazwa mówi. Zdobądź wszystkie trofea. Same trofea nie są trudne, ale gra bywa czasami tak frustrujące przez niedoróbki, że będziecie chcieli je czym prędzej zrobić i pozbyć się tego crapu z Waszych domostw.

1.png Let's Try That Again / Spróbujmy jeszcze raz :braz:

Użyj flashbacka podczas Young Driver Test / Testy Młodego Kierowcy.

Pucharek wpadnie sam, ponieważ częścią testów YDT jest użycie flashbacka.

Także najprawdopodobniej jest to pierwszy puchar, który Wam wpadnie w tej grze (jeśli nie ominęliście tych testów).

2.png Earning Your Stripes / Nauka to potęgi klucz :braz:

Zdobądź wszystkie chevrony w Young Driver Test / Testy Młodego Kierowcy.

Jak ktoś nie wie co to chevrony to już tłumaczę.

Są to te białe kreski, które pojawiają się na ekranie, gdy odpowiednio wykonamy dany manewr na torze.

Dotyczą odpowiedniego przejechania zakrętu, jechania po odpowiedniej linii na torze, ukończenie testu, itd.

Nie jest to nic trudnego, ale czasami można łatwo jakiś pominąć i trzeba restartować event.

Po ukończeniu testu możecie sobie zobaczyć jak Wam poszło.

Nawet jak się Wam czegoś nie uda zrobić, to po restarcie powinno pójść bez problemu.

Nic nie było tu na tyle trudnego, żeby trzeba było robić na to osobny poradnik.

3.png Graduation Day / Absolutrium :braz:

Ukończ wszystkie testy Young Driver Test / Testy Młodego Kierowcy.

Testy dzielą się na 2 dni. W pierwszym robimy podstawowe rzeczy, takie jak przyśpieszanie i hamowanie.

W drugim mamy już trudniejsze rzeczy, takie jak atakowanie zakrętów, używanie KERS czy DRS, czy też przejechanie okrążenia w odpowiednim czasie.

Wszystko odbywa się na torze Yas Marina w Abu Dhabi, także jak znacie ten tor to będzie to dla Was pestka.

Żeby zdobyć pucharek to trzeba te testy po prostu ukończyć. Jednak za niektóre z nich otrzymujemy medale.

Zalecam od razu robić złote, aby mieć z głowy 2 kolejne puchary.

4.png Just a Taster / Przedsmak :srebro:

Zdobądź złoty medal w Young Driver Test / Testach Młodego Kierowcy.

Czytaj opis pucharku Future Champion / Przyszły mistrz

5.png Future Champion / Przyszły mistrz :srebro:

Zdobądź złote medale we wszystkich testach Young Driver Test / Testach Młodego Kierowcy.

Jeśli dobrze pamiętam, to były 3 testy, za które możemy dostać medale.

Najtrudniejszy z nich to zrobienie okrążenia na torze w Abu Dhabi poniżej 1:43:000.

Dla wprawionego gracza to nic trudnego, ale początkującego żółtodzioba może ten czas sprawić problem.

Jeśli macie problem ze zrobieniem tego czasu, to po prostu musicie więcej poćwiczyć.

Macie opcję restart i możecie jeździć po tym torze do upadłego. Polecam Wam również poczytać wskazówki na samej górze poradnika, być może niektóre z nich Wam pomogą w jakimś stopniu. Ogólnie najważniejsza rzecz to poznać odpowiednie punkty dohamowań.

Możecie obejrzeć sobie ten filmik, na którym gość kręci 1:39:xxx.

Wystarczy, że nauczycie się odpowiedniej linii jazdy oraz punktów dohamowań i bez problemu zrobicie ten czas.

6.png The Pressure / Napięcie :braz:

Ustanów czas w One-Shot Qualifying / Kwalifikacjach Ostatniej Szansy.

One-Shot Q to nowość w odsłonie 2012, ale nic czym można by się specjalnie podniecać.

Plusem jest to, że wybieramy z góry określony setup (zalecam branie tego najbardziej na prawo zawsze) i od razu przenosi nas na start.

Mamy jedno okrążenie, na którym musimy się wykazać.

Minusem jest właśnie to, że nie możemy wrzucić własnego setupu do bolidu i zrobić kilka kółek pod rząd.

Do zdobycia pucharku wystarczy ustanowić jakikolwiek czas, może on być nawet ostatni, byle tylko był to czas zaliczony.

Musicie uważać, żeby nie ściąć za bardzo zakrętu, bo okrążenie zostanie Wam wtedy niezaliczone i trzeba robić restart.

Poczekajcie do trybu Season Challenge z tym pucharem, bo tam właśnie jeździ się tylko One-Shot Q, więc wpadnie Wam on tam, czy tego chcecie czy nie.

7.png One Shot Hero / Bohater ostatniej szansy :srebro:

Zdobądź Pole Position (pierwsze miejsce) w One-Shot Qualifying / Kwalifikacjach Ostatniej Szansy.

Pucharek zrobicie bez problemu w trybie Season Challenge, jak będziecie grać na najprostszym poziomie.

AI jedzie tam naprawdę wolno i żeby nie zrobić PP to trzeba się postarać. Bolid też nie ma znaczenia, nawet HRT dacie rady.

Oczywiście musicie uważać, żeby nie ściąć za bardzo zakrętu, bo okrążenie zostanie Wam wtedy niezaliczone i trzeba robić restart.

Także nie marnujcie czasu na specjalne robienie tego pucharku, tylko zrobicie go sobie podczas robienia innych rzeczy.

8.png FORMULA ONE is Back! / FORMUŁA 1 powraca! :braz:

Ukończ swoje pierwsze Grand Prix w trybie Kariery lub Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek dobrze jest zrobić za jednym razem z The Spoils of Victory / Podział łupów, Polesitter / Lider oraz From the Front / Frontalny atak

Jak sami opis mówi. Tryb Kariery składa się z 20 wyścigów + kwalifikacji, zaś tryb Season Challenge z 10 wyścigów i jedno-okrążeniowe kwalifikacje.

Wystarczy ukończyć pierwszy wyścig w jednym z tych trybów by pucharek Wam wpadł.

Pozycja końcowa nie ma znaczenia, macie tylko dojechać do mety.

Oczywiście jak się Wam uda zrobić PP w kwalifikacjach + wygracie wyścig to wpadną Wam również pucharki za to.

Dlatego lepiej zrobić od razu kilka na raz niż potem specjalnie jeździć i tracić czas na to.

9.png Keeping it Clean / Na czysto :braz:

Ukończ wyścig bez uderzania w inne bolidy bądź przedmioty.

Niby prosty pucharek, a może trochę napsuć krwi.

Czysty wyścig to taki, gdzie w nic nie uderzymy oraz nie wyjedziemy poza tor czy nie zetniemy zakrętu.

Po prostu musimy się trzymać linii toru i uważać na inne bolidy, a przy tym nie ścinać.

Najlepsza metoda to ustawienie się ze znajomym w trybie online i po prostu trzymajcie się od siebie z daleka.

Niech każdy jedzie swoim wolnym tempem i trzyma się głównej linii toru.

Po dojechaniu do mety pucharek powinien Wam bez problemu wpaść.

Jeśli chcecie sami to zrobić, to ustawcie sobie wyścig + szybkie kwalifikacje, na najprostszym poziomie trudności.

Wybierzcie sobie ulubiony tor, na którym czujecie się najlepiej, a następnie ustanówcie najlepszy czas w kwalifikacjach.

Teraz startując z pierwszej pozycji, uważajcie żeby nikt w Was nie uderzył na pierwszym zakręcie, a potem już uciekajcie swoim tempem.

10.png The Spoils of Victory / Podział łupów :braz:

Zajmij miejsce na podium (pierwsza trójka) w Grand Prix w trybie Kariery lub Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek dobrze jest zrobić za jednym razem z FORMULA ONE is Back! / FORMUŁA 1 powraca!, Polesitter / Lider, Race to Victory / Do zwycięstwa oraz From the Front / Frontalny atak

Mniej więcej to samo co wyżej, tyle że trzeba zająć miejsce w pierwszej trójce.

Chodzi tutaj o sam wyścig, więc możecie nawet ominąć kwalifikacje, jeśli rzecz jasna jesteście na tyle pewni, że dacie radę się przebić do pierwszej trójki.

Najszybciej to zrobicie w Season Challenge, na najprostszym poziomie trudności.

Robicie szybkie jedno kółko w Q i macie PP, a następnie wygrywacie wyścig i pucharek jest Wasz.

11.png FORMULA ONE Pro / Zawodowiec FORMUŁA 1 :braz:

Wygraj wyścig z wyłączonymi wszystkimi asystami.

Tak jak pisałem w głównych wskazówkach poradnika, starajcie się grać bez asyst. Dzięki temu nie będziecie mieć problemu z ukończeniem gry na poziomie HARD. Na początku może się Wam to wydawać trudne, ale to jest kwestia prób i błędów.

Najważniejsze w jeździe bez asyst to uważanie z gazem i hamulcem. Nie można ich wciskać gwałtownie na maksa, to nie Need for Speed.

Trzeba lekko wciskać oba i uważać, żeby nie zespinować oraz aby się koła Wam nie zablokowały.

Przy jeździe bez asyst bardzo pomogą Wam dobre setupy znalezione w necie.

Wg mnie jedne z najlepszych to: http://doc2602.blogspot.com/

Są świetne dla świeżych jak i zaawansowanych graczy.

Ustawcie sobie wyścig + krótkie kwalifikacje, szybki wyścig na najprostszym poziomie trudności.

Wybierzcie Wasz ulubiony tor, poszukajcie setupy do niego na w/w stronie i jak będzie w garażu to go sobie wgrajcie i zapiszcie.

Dobry setup to naprawdę połowa sukcesu. Dzięki niemu macie dużo lepsze przyśpieszenie, prędkość maksymalną, lepszą przyczepność, itd.

Jeśli macie problemy z grą to nie starajcie się na siłę jechać na domyślnych setupach, bo te są tagicznie wolne.

Startując z PP w wyścigu powinniście bez problemu utrzymać swoją pozycję przez te kilka okrążeń.

Po dojechaniu do mety pucharek powinien być już Wasz.

12.png Immersion / Immersja :braz:

Ukończ wyścig grając z kamerą z kokpitu.

Pucharek radzę zrobić od razu z Technical / Liczy się technika

UWAGA: Wyścig trzeba już zacząć z tą kamerą. Jak zaczynacie z inną i zmienicie ją na początku, to pucharku Wam nie zaliczy.

Dlatego jak jedziecie kwalifikacje + wyścig, to podczas kwalifikacji ustawcie już sobie kamerę z kokpitu.

Druga uwaga to taka, że domyślnie nie jest ustawione zmienianie kamery na przyciskach.

Musicie wejść w opcje sterowania i tam ustawić sobie zmianę kamery na dany przycisk.

Oczywiście kamerę możecie zmieniać również podczas pauzy w menu, ale po co sobie tak życie utrudniać?

Rzecz jasna by zdobyć pucharek to musicie wygrać wyścig z taką kamerą.

Nie jeździ się na niej źle, powiedziałbym że przyjemnie, ale na początku jest różnica przy wchodzeniu w zakręty.

Jadąc z tą kamerą, trzeba je po prostu atakować minimalnie wcześniej.

13.png Technical / Liczy się technika :braz:

Wygraj wyścig na manualnej skrzyni biegów.

Pucharek radzę zrobić od razu z Immersion / Immersja

Jazda na manualu ma same zalety. Szczególnie przy dohamowania. Można idealnie zredukować prędkość do wymaganej.

Przy automacie jesteśmy skazaniu na to, kiedy komputer zmieni nam bieg, a nie my sami.

Uważajcie tylko, żeby nie redukować zbyt szybko biegów bo możecie doprowadzić to wybuchu silnika.

Biegi trzeba zacząć zrzucać wcześniej i robić to stosunkowo wolno. Jak w jednej sekundzie zbijecie kilka biegów na raz, to nie spodziewajcie się sukcesów.

Zalecam Wam uczenie się jeżdżenia na manualnej skrzyni w każdej grze, bo daje ona same zalety, a po opanowaniu jej frajda z gry jest dużo większa.

Manualną skrzynię ustawiamy w głównym menu w ustawieniach asyst sterowania, albo podczas wyścigu w menu pauzy.

By dostać pucharek, wyścig musicie już zaczynać z ustawioną skrzynią na manualną. Zmiana z automatu na manual w trakcie wyścigu nie będzie działać.

Dlatego też rada taka sama jak powyżej, czyli ustawcie sobie już manualną skrzynię w kwalifikacjach (jeśli je jedziecie).

14.png Polesitter / Lider :braz:

Zajmij Pole Position (pierwsze miejsce) w kwalifikacjach w Grand Prix w trybie Kariery lub Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek dobrze jest zrobić za jednym razem z FORMULA ONE is Back! / FORMUŁA 1 powraca!, The Spoils of Victory / Podział łupów, Race to Victory / Do zwycięstwa oraz From the Front / Frontalny atak

Co tu więcej się rozpisywać. Wszystko co mogłem napisać odnośnie tych pucharków, napisałem już powyżej.

Najlepiej jest od razu za pierwszym razem zrobić je wszystkie na raz, żeby potem nie tracić czasu na powtarzanie i robienie każdego osobno.

Najszybciej i najprościej zrobicie to wybierając Season Challenge i najprostszy poziom trudności.

Następnie zajmujecie PP w kwalifikacjach oraz wygrywacie wyścig, przez otrzymujecie bodajże 4 pucharki w krótkim odstępie czasu.

Zróbcie to od razu przy okazji robienia pucharków związanych z ukończeniem Season Challenge.

W każdym razie są to bardzo proste puchary, zrobicie je w przeciągu kilkunastu minut, nawet jak będziecie je robić osobno.

15.png Race to Victory / Do zwycięstwa :braz:

Wygraj dowolne Grand Prix w trybie Kariery lub Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek dobrze jest zrobić za jednym razem z FORMULA ONE is Back! / FORMUŁA 1 powraca!, The Spoils of Victory / Podział łupów, Polesitter / Lider oraz From the Front / Frontalny atak

Co tu więcej się rozpisywać. Wszystko co mogłem napisać odnośnie tych pucharków, napisałem już powyżej.

Najlepiej jest od razu za pierwszym razem zrobić je wszystkie na raz, żeby potem nie tracić czasu na powtarzanie i robienie każdego osobno.

Najszybciej i najprościej zrobicie to wybierając Season Challenge i najprostszy poziom trudności.

Następnie zajmujecie PP w kwalifikacjach oraz wygrywacie wyścig, przez otrzymujecie bodajże 4 pucharki w krótkim odstępie czasu.

Zróbcie to od razu przy okazji robienia pucharków związanych z ukończeniem Season Challenge.

W każdym razie są to bardzo proste puchary, zrobicie je w przeciągu kilkunastu minut, nawet jak będziecie je robić osobno.

16.png From the Front / Frontalny atak :braz:

Wygraj dowolne Grand Prix w trybie Kariery lub Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe startując z pierwszego miejsca.

Pucharek dobrze jest zrobić za jednym razem z FORMULA ONE is Back! / FORMUŁA 1 powraca!, The Spoils of Victory / Podział łupów, Race to Victory / Do zwycięstwa oraz Polesitter / Lider

Nic innego niż w pucharkach powyżej. Z tym, że po prostu trzeba zająć to PP i następnie wygrać wyścig.

Jak stracicie pozycje w trakcie wyścigu to rzecz jasna pucharku Wam nie zaliczy.

Powtarzam się po raz enty, ale wygrajcie PP i wyścig i to będzie najszybsza droga do zrobienia tych pucharów.

Dopiero przy pisaniu poradnika wychodzi nieróbstwo ludzi, którzy byli za to odpowiedzialni.

Jednym wyścigiem można załatwić sporą ilość pucharów. Nie wiem jak Wy, ale ja bym wolał coś bardziej wymagającego.

Chociaż z drugiej strony, im szybciej się z tą grą rozprawimy tym lepiej.

17.png Hot Lap / Ognisty pierścień :braz:

Ustanów najszybsze okrążenie w trybie Kariery lub Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

O zrobieniu najszybszego kółka jesteśmy informowani poprzez fioletowy napis po przejechaniu okrążenia.

Jeśli zrobimy najszybsze koło, to nasz nick/nazwisko pojawi się na środku ekranu na fioletowym tle.

Podczas kręcenia kółka, jak będziemy robić najlepsze czasy w sektorach, to nasz czas również będzie na fioletowo w prawym górnym rogu ekranu.

Najszybsze kółko podczas wyścigu to już nieco inna bajka, bo tutaj trzeba zrobić naprawdę dobre koło, żeby nikt inny nas nie pobił.

Oczywiście na najprostszym poziomie jest to mało prawdopodobne, ale jeśli nie jesteście mistrzami kierownicy, to jest to prawdopodobne.

Starajcie się je również na suchym torze. Na mokrym niekiedy AI ma bardzo szybko tępo, a niekiedy bardzo wolne.

Na suchym torze przynajmniej macie większą kontrolę nad bolidem.

Najbezpieczniejszą opcją tutaj jest ustawienie sobie dobrego setupu, a następnie staranie się jechać jak najczystsze i najszybsze kółka.

Tak jak mówię, na najprostszym poziomie to powinna być tylko formalność, ale na wszelki wypadek lepiej się zabezpieczyć.

18.png Made the Papers / Sensacja :braz:

Podpisz swój pierwszy kontrakt.

Pierwszy puchar, który wpadnie Wam od razu jak wejdziecie do trybu kariery.

Musicie tam na samym początku wybrać team, dla którego chcecie zacząć jeździć.

Warto dodać, że im prostszy poziom trudności, tym więcej teamów mamy do wyboru.

Jakiego poziomu trudności byście nie wybrali, kontrakt z jakimś teamem podpisać musicie.

Po zrobieniu tego pucharek Wam wpadnie. Nic więcej tutaj dodawać nie trzeba.

19.png Making the Grade / Spełnione nadzieje :braz:

Wykonaj wszystkie zadania podczas jednego weekendu w Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Podczas każdego wyścigu w trybie Season Challenge mamy 3 zadania:

- Zająć odpowiednie miejsce w kwalifikacjach

- Zająć odpowiednie miejsce w wyścigu

- Pokonać rywala

Wasze zadania na dany weekend możecie zobaczyć w menu głównym przed kwalifikacjami, a następnie informacje o wymaganej pozycji na mecie, w garażu na monitorze. Zadania są mniej więcej podobne, różnić się mogą jedynie pozycje, jakie macie zajmować. Wiadomo, że im lepiej Wam będzie szło tym większe będą wymagania Waszego zespołu co do Was.

Jeśli chodzi o rywala to tutaj sprawa jest zawsze taka sama, musicie być po prostu przed nim.

Zróbcie wszystkie te zadania podczas jednego weekendu wyścigowego i pucharek będzie Wasz.

20.png Arch-Rival / Arcy-rywal :braz:

Pokonaj swojego pierwszego rywala w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Czytaj opis pucharku Top of the Class / Najlepszy w swojej klasie

21.png Top of the Class / Najlepszy w swojej klasie :braz:

Pokonaj 4 rywali w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek polecam zrobić razem z Itchy Feet / Wiercipięta, Proving a Point / Punkt honoru, Winning Ways / Przepis na wygraną oraz Hardcore / Hardcore

Taką kolekcję zbierzecie tylko i wyłącznie, gdy zaczniecie grę na poziomie HARD.

Więcej informacji o samym poziomie HARD w opisie pucharku.

W trybie Season Challenge mamy coś takiego jak walka z rywalami.

Na samym początku wybieramy sobie dowolnego rywala ze stawki. Jeśli gracie na najprostszym poziomie to możecie nawet wybrać Hamiltona czy Alonso.

Jeśli jednak gracie na HARD to radzę wybierać rozważnie, ponieważ tam już widać różnicę w bolidach.

Pokonując rywala w dwóch wyścigach zdobywamy pozycje w jego zespole. Czyli po prostu przechodzimy za niego do jego teamu.

Zajmowana pozycja nie ma znaczenia, musicie być po prostu przed nim na mecie.

Moja ścieżka była mniej więcej taka:

- Zaczynamy w Caterhamie

- Na rywala wybieramy Pastora Maldonado bądź Bruno Senne (Williams)

- Następnie po przejęciu Williamsa wybieramy Kobayashiego albo Pereza (Sauber)

- Po tym wybieramy Raikonena albo Grosjeana (Lotus)

- Teraz wybieramy kogoś mocnego, np. Hamiltona albo Vettela

- Po pokonaniu ostatniego rywala powinien wpaść puchar

Oczywiście jest to moja ścieżka, nikt nie każe Wam iść taką samą.

Dla mnie ona zdała egzamin bez problemu więc i dla Was powinna również.

Robiłem ją na poziomie HARD, także sprawdzony sposób.

22.png Staying Loyal / Lojalny :braz:

Pozostań w jednym i tym samym zespole w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Na zrobienie tego pucharku musicie zacząć nowy Season Challenge. Jeśli jesteście w trakcie jakiegoś starego, to w opcjach możecie zrestartować sezon.

Są tutaj dwie metody, jedna z nich to rzecz jasna normalna jazda jednym i tym samym bolidem od początku do końca.

Na najprostszym poziomie trudności możecie sobie wybrać jakikolwiek team chcecie, wszystkie są dostępne.

Uważajcie tylko, żeby nie zaakceptować przez przypadek kontraktu po dwukrotnym pokonaniu rywala.

By odrzucić kontrakt z innym teamem, musicie wcisnąć :triangle: i potem potwierdzić odrzucenie.

Druga metoda jest taka, że po prostu przewijamy każdy wyścig aż do samego końca sezonu.

Omijamy kwalifikacje i wyścig. Po ostatnim wyścigu pucharek powinien Wam bez problemu wpaść, jestem na to żywym dowodem.

23.png Back to Your Roots / Powrót do korzeni :braz:

Wróć do swojego pierwszego zespołu w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek róbcie razem z Top Score / Rekordzista

Od razu powiem, że jeśli chcecie zrobić te dwa pucharku od razu, to musicie wygrywać każdy wyścig.

Końcowa ilość Waszych punktów powinna wynosić 250 (10 wyścigów x 25 punktów).

Poziom trudności to standardowo ten najprostszy, bo po co się męczyć?

Następnie weźcie jakikolwiek team chcecie i na rywala wybieracie również kogo chcecie.

Proponuję jakiś inny silny team, np. McLaren albo RedBull.

Po pokonaniu rywala przechodzicie do nowego teamu i na nowego rywala wybieracie kogoś z Waszego pierwszego zespołu.

Czyli jeśli zaczynaliście w Ferrari, to na rywala wybieracie Masse albo Alonso.

Gdy go pokonacie to wracacie z powrotem do Waszego zespołu i pucharek powinien być Wasz.

24.png Itchy Feet / Wiercipięta :braz:

Ścigaj się dla 5 różnych zespołów w jednej sesji w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek polecam zrobić razem z Top of the Class / Najlepszy w swojej klasie, Proving a Point / Punkt honoru, Winning Ways / Przepis na wygraną oraz Hardcore / Hardcore

Taką kolekcję zbierzecie tylko i wyłącznie, gdy zaczniecie grę na poziomie HARD.

Więcej informacji o samym poziomie HARD w opisie pucharku.

Przede wszystkim by zrobić ten pucharek to musicie wygrywać z każdym rywalem podczas każdego wyścigu.

Bo wygrać z rywalem i przejść do jego zespołu musicie pokonać go w dwóch kolejnych wyścigach.

Jeśli przegracie jakikolwiek wyścig to możecie zrestartować cały sezon. Także starajcie się nigdy do tego nie dopuścić.

W przypadku rozpoczęcia sezonu na poziomie HARD musicie odpowiednio dobierać rywali. Zaczynając w słabym zespole musicie wybierać minimalnie silniejszych rywali. Czyli jak startujecie np. w HRT to wybieracie kogoś z Force India albo Williamsa, itd.

Oczywiście wszystko kieruje do osób, które nie są ekspertami w tej grze. Bo tak naprawdę to bez problemu takim Caterhamem zrobimy czas w top 3, albo nawet i PP. Trzeba tylko znać linię toru na pamięć.

Moją ścieżkę opisywałem już powyżej, ale wkleję ją ponownie:

- Zaczynamy w Caterhamie

- Na rywala wybieramy Pastora Maldonado bądź Bruno Senne (Williams)

- Następnie po przejęciu Williamsa wybieramy Kobayashiego albo Pereza (Sauber)

- Po tym wybieramy Raikonena albo Grosjeana (Lotus)

- Teraz wybieramy kogoś mocnego, np. Hamiltona albo Vettela

- Po pokonaniu ostatniego rywala przyjmujemy ostatni kontrakt

Pamiętajcie, że każdy zespół musi być nowy. Nie możecie wrócić do jakiegokolwiek zespołu, którym już jeździliście.

Każdy kolejny zespół, z którego wybieracie rywala musi być nowy. Jeśli wrócicie do starego zespołu to tego pucharku Wam nie zaliczy.

25.png Proving a Point / Punkt honoru :braz:

Zdobądź 25,000 punktów w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Pucharek polecam zrobić razem z Top of the Class / Najlepszy w swojej klasie, Itchy Feet / Wiercipięta, Winning Ways / Przepis na wygraną oraz Hardcore / Hardcore

Taką kolekcję zbierzecie tylko i wyłącznie, gdy zaczniecie grę na poziomie HARD.

Więcej informacji o samym poziomie HARD w opisie pucharku.

Pucharek ten zrobicie minimum na poziomie MEDIUM. Jednak, aby zrobić powyższą listę pucharków, to musicie jechać na poziomie HARD.

Na poziomie EASY go nie zrobicie!

Na najwyższym poziomie, za każdy weekend, w którym zajmiemy pierwsze miejsce, dostajemy około 7,000 punktów.

Oczywiście za niższe pozycje jest trochę mniej punktów, ale wciąż wystarczająca ilość, aby do końca sezonu uzbierać 25,000.

Ja osobiście grając na poziomie HARD, dostałem go po ukończeniu 7 wyścigu (bodajże Japonia).

Nie zawsze byłem pierwszy, czasami kończyłem nawet na 5 pozycji. W każdym razie do końca sezonu na poziomie HARD bez problemu to zrobicie.

Ja po sezonie miałem prawie 50,000, więc rachunek jest prosty.

26.png Winning Ways / Przepis na wygraną :srebro:

Wygraj mistrzostwa kierowców w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Jak sam opis mówi, musicie po prostu wygrać mistrzostwo kierowców w trybie Season Challenge.

Jednak zalecam od razu załatwić to z pucharkiem Hardcore / Hardcore, ponieważ można upiec 2 pieczenie przy jednym ogniu. Po więcej info zapraszam do w/w wymienionego pucharku.

27.png Hardcore / Hardcore :zloto:

Wygraj mistrzostwa kierowców w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe w trybie HARD.

Jeśli chodzi o poziom HARD to nie jest tak źle. Z tego co widziałem, to w trakcie trwania sezonu można ustawiać sobie asysty, jako że poziom HARD dotyczy chyba tylko i wyłącznie poziomu przeciwników + zasad na torze. Jednak na wszelki wypadek starajcie się nic nie zmieniać w ustawieniach.

Odnośnie samego poziomu, to jeśli macie opanowaną już jazdę bolidem, czy to na padzie czy kierownicy, to nie ten pucharek nie powinien być dla Was problemem. Jednak postaram się opisać niektóre rzeczy w punktach, aby łatwiej było Wam ogarnąć ten tryb, ale tak jak mówię, nie ma się czym stresować na zapas.

Kilka wskazówek do jazdy na trybie HARD:

  • Na początku macie do wyboru 3 najsłabsze teamy. Wybierzcie Caterhama, jako że to najlepszy zespół z tych trzech.
  • Teraz kwestia dystansu. Można go zmieniać w trakcie, jednak najszybszą opcją jest rzecz jasna One-Shot Q + 5 okrążeń wyścig.
    Ale wybierajcie tą opcje jeśli wiecie, że dacie sobie rady na trybie HARD. Nie będziecie zajmować PP w kwalifikacjach na początku, ale jeśli macie dobre tępo, to w miarę wysokie pozycje, z których przebicie się na 1 miejsce nie będzie problemem.
    W przypadku wyboru One-Shot Q, zawsze wybierajcie setup najbardziej na prawo, w przypadku deszczu można wybrać środkowy, albo przedostatni.
    Jeśli jednak nie jesteście pewni swoich umiejętności, to wybierzcie krótki weekend, ponieważ macie tam 15 minut kwalifikacji i możecie używać swojego setupu. Pamiętajcie tylko o regule Parc Ferme, czyli jak użyjecie już setup raz, to potem nie można go zmienić po wyjeździe z garażu! Dzięki własnemu setupowi możecie zyskać nawet do 6 sekund, więc warto się nad tym zastanowić.
  • Rywala wybieracie na samym starcie. Weźcie jakiegoś w miarę prostego do pokonania, np. Maldonado, albo Kobayashi.
    Potem są 3 szanse na pokonanie, ale po 2 wygranych pod rząd przechodzicie do jego teamu.
    Jeśli chcecie zrobić od razu pucharek Itchy Feet / Wiercipięta, to musicie po prostu na każdym wyścigu być lepszym od Waszego rywala, jako że wyścigów jest 10, a co 2 zmieniacie team i nowego rywala, więc rachunek jest prosty.
  • Jak będziecie już w jakimś średnim teamie i widzicie, że nie ma problemu z wygrywaniem, to śmiało atakujcie kogoś z topowych zespołów.
    Najlepiej iść po kolei, np. McLaren, RedBull, Ferrari, itd. Trzeba zmieniać cały czas team na nowy, żeby w/w pucharek również Wam wpadł.
  • Układ torów i pogody na nich jest zawsze taki sam. Wszystkie są suche poza: Brazylia oraz Niemcy. Te dwa tory będą w deszczu.
    Jak ktoś jest chętny to możecie sobie poszukać w necie nawet setupu na mokrą nawierzchnię pod te tory, ale suche setupy również bez problemu działają.
  • Pucharek dostaniecie od razu jak tylko zdobędziecie matematyczną przewagę nad drugim w tabeli.
    Mi wpadł w okolicy Japonii (bodajże 7 albo 8 tor). Z tym, że cały czas wygrywałem.
    Możecie też próbować go jakoś wyeliminować na starcie czy coś, tylko jak przesadzicie to dostaniecie karę +10 sekund do czasu końcowego.
    Dobrą metodą jest minimalne zwolnienie w zakrętach przed nim, ale nie aż tak mocno, żeby dostać karę. Nie można trzymać hamulca wtedy, tylko lekko gaz. Wtedy gra nie powinna się czepiać i ewentualnie dać ostrzeżenie.
  • Mimo wszystko jeśli macie spore problemy z ukończeniem tego trybu na HARD, to możecie też robić backup save'a po każdym udanym wyścigu.
    Dzięki temu, w przypadku porażki, możecie sobie przywrócić save'a i jechać wyścig ponownie. Dużo osób tak robi, więc nic w tym złego.
    Jeśli ma Wam pomóc, to każda metoda jest dobra. Można ewentualnie wyłączyć autosave i robić ręcznie save po udanym wyścigu, ale bardzo łatwo zapomnieć o tym i po wyłączeniu gry, wszystko idzie w piach.

Tak jak mówię, tryb HARD nie jest trudny. Ja machnąłem go za pierwszym razem bez żadnych problemów.

Z tym, że ja trochę godzi spędziłem w tej grze. Ale wystarczy w miarę dobre tępo i nie popełnianie błędów.

Pamiętajcie, że macie na wyścif 4 flashbacki, więc w razie problemów nie bójcie się z nich skorzystać.

28.png Top Score / Rekordzista :braz:

Zdobądź maksymalną liczbę punktów w mistrzostwach kierowców w trybie Season Challenge / Wyzwanie Sezonowe.

Chodzi tutaj rzecz jasna o punkty przyznawane za wyścig.

Punktacja wygląda mniej więcej tak:

  1. 25 punktów
  2. 18 punktów
  3. 15 punktów
  4. 12 punktów
  5. 10 punktów
  6. 8 punktów
  7. 6 punktów
  8. 4 punkty
  9. 2 punkty
  10. 1 punkt

Rachunek jest prosty. Trzeba po prostu wygrać każdy wyścig. Jako, że jest ich 10, a za każdy 25 punktów, to na koniec musimy mieć 250 punktów.

Możecie zmieniać teamy podczas robienia tego pucharku, jako że punkty przechodzą razem z Wami, nie ma problemu.

29.png Domination / Dominator :braz:

Ustanów najszybsze czasy w każdej sesji długiego weekendu w trybie Kariery.

Długi weekend składa się z:

- Praktyk

- 3 sesji kwalifikacji

- Wyścigu

Dystans ustawiacie w ustawieniach, podczas pobytu w Hubie. Możecie go zmienić w każdym momencie trwania Kariery.

By zdobyć pucharek musicie ustanowicie najlepsze czasy w każdej sesji.

Oczywiście najlepiej to robić na najłatwiejszym poziomie trudności przeciwników, bo wtedy wystarczy zrobić w miarę sensowne kółko i nie powinni go pobić. Ja to zrobiłem HRT bez KERSu, więc tym bardziej powinno to świadczyć o prostocie tego pucharu.

UWAGA:Pamiętajcie, żeby nie skipować sesji po zrobieniu czasu! Może to spowodować, że pucharek Wam nie wpadnie po wyścigu.

Jak zrobicie czas, to wracacie go garażu i wchodzicie w monitor i klikacie :triangle:, żeby przejść do live timingu, a następnie klikacie :r1:, aby przewinąć czas do przodu. Kliknijcie 2x :r1:, aby przewijać czas 30x szybciej aż do samego końca sesji.

To samo dotyczy kwalifikacji. Nigdy nie opuszczajcie sesji, tylko w garażu przewińcie ją do końca.

30.png In Demand / Celebryta :braz:

Posiadaj 4 oferty kontraktów w trybie Kariery.

Najważniejszą zasadą tutaj jest, aby nie zmieniać zespołu od samego startu kariery.

Nie podpisujcie również kontraktu z żadnym innym zespołem aż do samego końca sezonu!

Jeśli startujecie np. w Williamsie, to siedzicie w nim do samego końca sezonu.

W trakcie sezonu dostaniecie jedną ofertę od jakiegoś zespołu (u mnie to był Lotus), który będzie chciał Was natychmiast pozyskać.

Nic nie róbcie, nawet nie wchodźcie do tego. Grajcie do samego końca i wygrywajcie wyścigi, aż w pewnym momencie będziecie musieli wybrać rywala. Będziecie mieć kilka opcji dostosowanych do Waszego obecnego stanu punktowego. Rywala wybieracie bodajże koło 13 GP.

Następnie do końca sezonu, ilość wygranych z rywalem musi być na Waszą korzyść.

Gdy będziecie kończyć 1 sezon, to dostaniecie dodatkowo 3 oferty od najsłabszych teamów, żeby być ich kierowcą nr 1.

Przed GP Brazylii powinniście również dostać kontrakt od zespołu rywala (jeśli go pokonaliście). Więc wychodzą 4 kontrakty i pucharek powinien Wam wpaść.

UWAGA: Przed przejściem do innego teamu koniecznie czytaj opis pucharku New Direction / Zmiania kursu. Jeśli nie chcecie jeździć 3 lub więcej sezonów by go zdobyć, to czym prędzej przejdźcie do jego opisu.

31.png Zero to Hero / Od zera do bohatera :braz:

Zajmij miejsce w kwalifikacjach poza pierwszą 10 i ukończ wyścig na podium w trybie Kariery.

Z pucharków związanych z Karierą, ten polecam sobie zostawić na sam koniec. Ewentualnie zrobić go po pucharku związanym z wygraniem 15 kwalifikacji w jednym sezonie.

Sprawa jest bardzo prosta. Wybieracie najprostszy poziom trudności, omijacie kwalifikacje i następnie wygrywacie wyścig.

Po tym zabiegu pucharek jest Wasz. Oczywiście trzeba go zrobić tylko i wyłącznie w trybie Kariery, inne tryby nie działają.

32.png The Grass is Greener / Dobrze gdzie nas nie ma :braz:

Zmień team w trakcie sezonu w trybie Kariery.

UWAGA: Jeśli jedziecie Wasz pierwszy sezon i chcecie jak najszybciej zrobić wszystkie pucharki związane z karierą, to czytaj najpierw opis pucharku New Direction / Zmiania kursu. Mówiąc krótko, nie zmieniaj teamu na żaden inny do końca sezonu. Dopiero na ostatnim wyścigu zmienicie team, ale to nie ma związku z pucharkiem.

Najlepiej jest rozwiązać to tak, że podczas grania pierwszego sezonu, gdy dostaniecie ofertę od innego zespołu, to wyjdźcie do XMB i zgrajcie sobie kopię save'a do chmury, albo na pendrive'a. W ten sposób będziecie mogli na samym końcu przywrócić save'a, przyjąć ofertę i pucharek Wam od razu wpadnie. Oczywiście chodzi o ofertę, która wiąże się z natychmiastowym przejściem do nowego teamu. Przyjęcie oferty od teamu, który zmienicie dopiero w nowym sezonie, nie są brane pod uwagę w tym pucharku. Pamiętajcie tylko o zrobieniu kopii jak tylko dostaniecie ową ofertę (koło 7 wyścigu chyba powinni Wam ją przysłać, albo nawet wcześniej).

33.png New Direction / Zmiania kursu :braz:

Zmień ścieżkę R&D w trakcie sezonu w trybie Kariery.

Najbardziej czasochłonny pucharek w całej grze. Przez niego spędzicie w Karierze sporo czasu.

Najgorsze jest to, że karierę można jechać minimum 25% dystansu, więc trzeba liczyć na jedno GP około 30 minut.

Także cały sezon to około 10 godzin. Jednak z moją metodą wystarczy Wam 1 sezon + jeden wyścig w 2 sezonie, aby zdobyć dwa pucharki związane z R&D.

Chodzi o to, że jako pierwszy kierowca, musicie wybrać ścieżkę rozwoju bolidu inną niż dotychczas (przeważnie wybierane są Ostrożne, albo Zbalansowane). Jaka jest obecnie, to możecie sprawdzić np. będąc w garażu i na monitorze w zakładce R&D.

By zdobyć ten pucharek musicie być przede wszystkim kierowcą nr 1 w zespole od samego początku sezonu.

Po wygranym pierwszym wyścigu, dostaniecie maila z pytaniem, jaką ścieżkę chcecie wybrać. Klikacie :triangle: i wybieracie inną niż dotychczasowa (najlepiej Agresywną, bo ta prawie nigdy nie jest wybierana, ale przekonajcie się wcześniej będąc w garażu!).

Ale to jeszcze nie wszystko. By dostać pucharek musicie ustawić w ustawieniach długi weekend i przewinąć po prostu kolejną sesję praktyk, możecie ją nawet opuścić. Po prostu trzeba się w niej znaleźć i ją ukończyć, by pucharek Wam wpadł.

Jednak to tylko teoria, jak to osiągnąć to czytajcie poniżej.

Przede wszystkim, po rozpoczęciu pierwszego sezonu, musicie cały czas być w jednym teamie i wygrywać większość wyścigów.

Podczas sezonu, na 10 wyścigu, Was status pewnie zmieni się z 2 kierowcy na równy, ale to nie jest takie ważne.

Ważne jest to, żeby jeździć i czekać na ofertę od 3 najgorszych teamów (HRT, Marussia, Caterham), ponieważ w ofercie powinno pisać, że chcą Was w kolejnym sezonie jako kierowcę nr 1. Jak robicie pucharek z 4 kontraktami, to poczekajcie jeszcze na ofertę od teamu rywala.

W każdym razie, musicie wybrać na nowy sezon jeden z tych 3 teamów. Ja polecam HRT, bo im gorszy tym lepszy.

Następnie w pierwszym GP 2 sezonu (Australia) musicie wszystko wygrać, czyli zająć PP w kwalifikacjach + wygrać wyścig + ustanowić najszybszy czas podczas wyścigu. Te trzy rzeczy są bardzo ważne i kluczowe. Bądźcie pewni, że macie najszybszy czas przed ukończeniem wyścigu.

Teraz Wasz stosunek w walce z partnerem powinien wynosić 3 do 2 dla nas. Wasz team-mate nie będzie w stanie pobić tych 3 rzeczy, jako że jest za słaby, więc nigdy nie stracicie pozycji kierowcy nr 1. Dlatego nie możecie wziąć lepszego zespołu. Od tego momentu możecie przeskakiwać wyścigi i czekać na maila związanego z nową ścieżką R&D.

Przeskakujcie wyścigi i czytajcie maile. Jak przyjdzie mail, to napisałem powyżej co robić by dostać pucharek.

Mi ten mail przyszedł po drugim GP, czyli po Malezji.

PS.

Na wszelki wypadek po wygraniu Australii wyłączcie sobie autosave, w razie jakby coś się miało namieszać.

Dzięki temu oszczędzicie sobie cały jeden sezon.

34.png Cut Your Losses / Minimalizacja strat :braz:

Zakończ ścieżkę R&D w trakcie sezonu w trybie Kariery.

Na wstępie czytajcie wszystko to co opisałem w pucharku powyżej. Jako, że ten pucharek to druga część tego poprzedniego.

Jeśli w tamtym coś namieszacie, to tego tym bardziej nie zrobicie.

Zacznę mniej więcej w momencie, w którym skończyłem opis do tamtego pucharku powyżej.

Gdy już macie status kierowcy nr 1 i wygracie pierwszy wyścig, to Wasz stosunek w walce z partnerem będziecie wynosić 3 do 2 dla nas.

Dzięki temu, nie pobije on Was nigdy i możecie śmiało przeskakiwać wyścigi.

Po drugim wyścigu najpierw dostaniecie maila z wybraniem nowej ścieżki rozwoju R&D Waszego bolidu. Wybieracie inną, aby dostać tamten pucharek.

Teraz tylko przeskakujecie wyścigi mniej więcej do 13/14 GP. Po jednym z tych GP powinniście dostać maila z pytaniem, czy zaprzestać rozwoju R&D w bolidzie. Musicie odpisać na :triangle: i wybrać, że potwierdzacie rezygnację! Przeczytajcie dokładnie maila, żeby wybrać odpowiednią opcję potem w odpowiedzi. Musicie zaprzestać rozwoju, to jest najważniejsze.

Jednak pucharek nie wpadnie zaraz po odpisaniu. Teraz trzeba ustawić dystans GP na długi weekend i w następnym GP podczas praktyk przewinąć je jak najszybciej. Możecie je nawet przeskoczyć, byle tylko je ukończyć. Po ukończeniu praktyk pucharek powinien Wam wpaść.

PS.

Na wszelki wypadek po wygraniu Australii wyłączcie sobie autosave, w razie jakby coś się miało namieszać.

Dzięki temu oszczędzicie sobie cały jeden sezon.

35.png That's My Spot / Rezerwacja :braz:

Pobij rekord Vettela i zajmij minimum 15 razy Pole Position w trybie Kariery.

Jak sam opis mówi. Musicie zająć 15 razy pierwsze miejsce w kwalifikacjach podczas jednego sezonu w trybie Kariery.

Na najprostszym poziomie PP zdobędziecie nawet jadąc HRT, więc zalecam robienie tego właśnie na tym poziomie.

Bo na HARD sztuczna inteligencja ma czasami odpały i potrafi zrobić nawet dość ciężkie do pobicia czasy, więc nie ma co ryzykować.

Po zdobyciu 15 PP pucharek wpadnie Wam od razu.

36.png The Equipment may be the Same... / Nie liczy się sprzęt... :braz:

Bądź lepszy we wszystkich sesjach kwalifikacyjnych od swojego partnera z zespołu w trybie Kariery bądź w Coopie.

UWAGA: Pucharek może Wam nie wpaść jeśli zmienicie zespół w trakcie trwania Kariery.

Oczywiście opcja ta nie dotyczy trybu kooperacji, jako że tam zespołu w trakcie sezonu zmienić nie można.

Jak sam opis mówi, musimy po prostu być lepsi w każdych kwalifikacjach w jednym sezonie.

Czyli 20 razy musimy go pobić w kwalifikacjach. Nie trzeba zajmować PP (no chyba, że partner jest drugi), wystarczy być przed partnerem z zespołu.

Nie wiem jak sprawa wygląda, gdy zmienicie zespół w trakcie sezonu, bo wtedy staty w walce z partnerem się resetują, więc pewnie i pucharek nie wpadnie. Dlatego lepiej nie ryzykować i zrobić to w jednym i tym samym zespole od początku do końca sezonu.

No chyba, że macie kolegę, który będzie specjalnie robił słabsze czasy od Was w Coopie, bo AI to akurat nic trudnego do pobicia.

Wystarczy zająć PP w kwalach 20 razy i po zdobyciu PP w Brazylii pucharek jest Wasz.

37.png Drivers' World Champion / Mistrzostwa świata kierowców :zloto:

Wygraj mistrzostwa w kategorii kierowców w trybie Kariery na dowolnym poziomie trudności.

W końcu pucharek, który nie wymaga kariery na przejechaniu na poziomie HARD albo LEGEND. Kto grał w poprzednie części, będzie wiedział o czym mówię. Można bez problemu ustawić sobie najprostszy poziom, wyłączyć większość zasad oraz włączyć wszystkie asysty.

Po prostu tutaj możecie grać jak Wam się żywnie podoba.

Jedynym minusem trybu kariery jest to, że minimalny dystans wyścigu to 25%.

By zdobyć ten pucharek trzeba większość wyścigów jechać od startu do mety, czyli jedno GP trwa około 30 minut.

Pucharek wpadnie Wam dopiero jak będziecie mieć taką przewagę punktową nad drugim, że nie zdoła już jej odrobić.

Czyli nie trzeba jechać wszystkich 20 wyścigów, ale tyle, aby mieć matematyczną przewagę nad drugim.

Bez problemu pucharek zrobicie w pierwszym sezonie grając na najprostszym poziomie trudności.

Wystarczy wygrywać wyścigi i kwalifikacje (jeśli robicie 15 wygranych Q) i tyle.

38.png Constructors' World Champion / Mistrzostwa świata konstruktorów :srebro:

Wygraj mistrzostwa w kategorii konstruktorów w trybie Kariery.

Z mistrzostwem konstruktorów w pierwszym sezonie może być trochę trudniej niż z mistrzostwem kierowców.

Jednak da się to zrobić, sam zrobiłem to w pierwszym sezonie. Oczywiście cały czas mówię w przypadku jednego i tego samego zespołu.

Jeśli w trakcie zmienicie na dużo lepszy, gdzie punktuje dwóch kierowców to nie powinno to być problemem jeśli będziecie często wygrywać.

By zrobić ten pucharek od razu w pierwszym sezonie, będziecie musieli jechać niestety KAŻDY wyścig w sezonie.

Jako, że startujecie w słabym zespole, więc punkty będziecie robić tylko i wyłącznie Wy.

No chyba, że w trakcie zmienicie na dużo lepszy zespół, jak już pisałem wyżej.

Jeśli jednak zostajecie w tym samym zespole, to musicie wygrywać wszystko co się da.

Zapewne McLaren będzie Wam deptał cały czas po piętach. Sposobem na nich może być zatrzymanie ich na samym starcie wyścigu.

Pod koniec sezonu robiłem tak, że na starcie hamowałem Buttona i Hamiltona, żeby spadli jak najdalej w stawce.

Dostawałem przy tym przeważnie 2 kary po 10 sekund, czyli 20 sekund na mecie do czasu końcowego.

Ale bez problemu zrobicie większą przewagę, jeśli przez cały wyścig pojedziecie jak należy i nie będziecie popełniać błędów.

Na najprostszym poziomie robiłem nawet przewagę ponad 1 minutę, więc 20 sekund nie powinno być dla nikogo problemem.

Pucharek wpadnie jak będziecie mieć matematyczną przewagę nad drugim zespołem, albo na sam koniec sezonu, jak wygracie konstruktorke.

39.png Trials FORMULA ONE / Godzina próby :braz:

Zrób czyste okrążenie pomiarowe na 5 torach w trybie Time Trial.

Jak sam opis mówi. Wybieracie sobie 5 dowolnych torów w trybie Time Trial i robicie tam minimum jedno kółko czasowe.

Dodam jeszcze, że wyzwania robione w trybie RaceNET również są liczone do tego pucharku. Także jak się Wam nie śpieszy i lubicie robić te wyzwania, to pucharek wpadnie Wam po zrobieniu piątego toru.

Time Trial różni się od reszty trybów tym, że są tam wyłączone wszelkie ograniczenia.

Czyli nie ma zużycia opon, paliwa, a pogoda zawsze jest idealna. Także macie non-stop maksymalną przyczepność i najlżejszy bolid.

Nie polecam jednak tego trybu do trenowania pod tryb online. Tutaj zdecydowanie lepiej wypada tryb szybkiego wyścigu.

40.png Having a Good Time / Czas na szpan :braz:

Ustanów dowolne czasy we wszystkich scenariuszach w trybie Time Attack.

Czytaj opis pucharku Gold Rush / Gorączka złota

41.png Gold Rush / Gorączka złota :srebro:

Ustanów złote czasy we wszystkich scenariuszach w trybie Time Attack.

W trybie Time Attack mamy 6 różnych torów, w różnych warunkach pogodowych i z różnymi bolidami.

Oczywiście naszym zadaniem jest ustanowienie czasu na złoto na każdym z tych torów.

Czasy są dość mocno wyśrubowane i ze zrobieniem złota sam miałem początkowo problemy.

Najwięcej problemów miałem z czasówkami w mokrych warunkach. Czasy tam naprawdę były wyzwaniem.

Jednak wziąłem ten tryb na pierwszy strzał + grałem przed patchem, gdzie sterowanie było wg mnie tragiczne nawet na kierownicy.

Mimo wszystko dałem rady jakoś to zrobić i przy okazji nagrałem Wam filmiki z moich przejazdów.

Tak jak mówię, nie są one idealne, ale wystarczyły na złoto.

Filmiki są głównie po to, żebyście sobie zobaczyli linię przejazdu + punkty dohamowań.

Filmiki:

42.png It's the Taking Part / Liczy się udział :braz:

Zdobądź dowolny medal w trybie Champions Mode (Tryb Mistrzów).

Czytaj opis pucharku Golden Delicious / Złoto dla zuchwałych

43.png Best of the Best / Najlepsi z najlepszych :srebro:

Zdobądź złoty medal w ostatnim wyzwaniu w trybie Champions Mode (Tryb Mistrzów).

Czytaj opis pucharku Golden Delicious / Złoto dla zuchwałych

Dodam tylko tyle, że aby odkryć ostatni event w trybie mistrzów, musicie najpierw ukończyć wszystkie poprzednie.

Oczywiście wygrywając z głównym rywalem w danym evencie. Więcej informacji w opisie pucharku poniżej.

44.png Golden Delicious / Złoto dla zuchwałych :srebro:

Zdobądź złote medale we wszystkich wyzwaniach w trybie Champions Mode (Tryb Mistrzów).

Tryb Mistrzów to nowość w F1 2012 i jest nawiązaniem do trybu scenariuszy z F1 2009 (kto grał ten wie o co chodzi).

Wygląda to mniej więcej tak, że startujemy w określonych warunkach, np. na zużytych oponach, albo na slickach kiedy zaczyna padać, itd.

Naszym zadaniem jest pokonanie owego mistrza, który zawsze jest naszym partnerem z zespołu.

Tryb jest bardzo prosty (nie)stety. W początkowej fazie będziecie zawsze na przegranej pozycji, ale w pewnym momencie trwania wyścigu sytuacja zaczyna się diametralnie zmieniać na naszą korzyść, gdzie w przeciągu jednego/dwóch okrążeń jesteście w stanie odrobić całe straty + wyprzedzić owego mistrza. Także kluczem tutaj jest walka do samego końca, nie poddawajcie się aż do samej mety, bo to właśnie w ostatnich kółkach sytuacja zawsze zmienia się na naszą korzyść. Wiem, że się powtarzam, no ale nic więcej do dodania tutaj nie mam.

Złoty medal oczywiście wygrywamy za wyprzedzenie owego mistrza. Nie trzeba tutaj ustanawiać żadnych czasów, itd.

Po prostu wyprzedzić go i dojechać do mety przed nim. Ot cała filozofia.

45.png Co-op Drivers' World Champion / Kooperacyjne mistrzostwa :srebro: :psn:

Wygraj mistrzostwo w kategorii kierowców w trybie kooperacji.

UWAGA: Pucharek jest zglitchowany i jeśli Wam nie wpadnie, mimo tego że byliście na pierwszym miejscu, to czytajcie dalej.

Jeśli pucharek się Wam zglitchuje, to na Waszym obecnym pliku zapisu (save) nie zrobicie go już nigdy, jako że gra widzi tak jakbyście go już dostali. Więc jedyna metoda to po prostu zrobienie nowego save'a.

Wygląda to mniej więcej tak:

  1. Zgrywacie sobie obecny save do chmury, albo na pendrive.
  2. Usuwacie tego obecnego save'a z konsoli.
  3. Włączacie grę i robicie nowy profil.
  4. Kolega, z którym robicie tryb kooperacji zaprasza Was do siebie (to jest ważne, aby on zaprosił Was).
  5. Wygrywacie wszystkie wyścigi i pucharek pod koniec powinien Wam już wpaść.

Dodam, że poziom trudności, reguły, zasady, asysty, itd. nie mają tutaj żadnego znaczenia.

Dlatego najlepiej jechać najkrótszy dystans + najprostszy poziom trudności, jeśli chcecie mieć ten tryb z głowy.

Cały tryb kooperacji, od Australii po Brazylię, trwa mniej więcej 4 godziny.

46.png It Takes Two Baby / Do tanga trzeba dwojga :srebro: :psn:

Wygrajcie mistrzostwo w kategorii konstruktorów w trybie kooperacji.

Wygranie mistrzostwa konstruktorów w trybie kooperacji na szczęście nie jest zglitchowane i zrobicie go bez problemu.

Wystarczy, że jedna osoba będzie cały czas wygrywać, a druga od czasu do czasu zrobi jakieś punkty.

Rzecz jasna najlepiej jakby obie osoby były cały czas pierwsze, dzięki temu dużo szybciej zdobędziecie przewagę nad drugim w tabelii.

Dzięki temu pucharek też wpadnie Wam szybciej, bo wystarczy mieć przewagę punktową, aby go zdobyć.

Dodam, że poziom trudności, reguły, zasady, asysty, itd. nie mają tutaj żadnego znaczenia.

Dlatego najlepiej jechać najkrótszy dystans + najprostszy poziom trudności, jeśli chcecie mieć ten tryb z głowy.

Cały tryb kooperacji, od Australii po Brazylię, trwa mniej więcej 4 godziny.

47.png Online Dedication / W sieci :braz: :psn:

Ukończ 15 wyścigów w trybie online.

Czytaj opis pucharku Online Addiction / Siecioholik

48.png Online Addiction / Siecioholik :braz: :psn:

Ukończ 30 wyścigów w trybie online.

Prosta sprawa. Po prostu musicie ukończyć 30 dowolnych wyścigów w trybie Multiplayer.

Jest niestety wymagany do tego VIP Pass, także bez niego nie zajedziecie daleko.

Do pucharku są liczone dowolne wyścigi, czy to sprinty po 3 okrążenia czy też 50% dystansu całego wyścigu.

Dystans, tryb wyścigu, itd. nie mają znaczenia. Trzeba przejechać 30 wyścigów i tyle.

Najszybciej zrobicie to ustawiając się ze znajomym i wrzucicie sobie od razu cały kalendarz.

Można wrzucić 20x najszybszy tor, czyli Kanada albo Brazylia, ale przy normalnym kalendarzu przynajmniej jest jakaś różnorodność i nie znudzi się to tak szybko.

UWAGA: Niektórzy donoszą, że pucharek jest również zglitchowany, jednak w dużo mniejszym stopniu niż poprzedni.

Jeśli po ukończeniu 30 wyścigów w online nie wpadł Wam pucharek, to spróbujcie wygrać w jakimś kolejnym wyścigu w online.

Gdyby to nie pomogło to usuńcie dane gry i zainstalujcie ją na nowo + patche. Wtedy przejedźcie jakiś wyścig w online i powinno wpaść.

49.png Austin Power / Austin Power :braz:

Pobij czas 1:39.635 na torze w Austin (USA) w trybie Time Trial.

Tor w USA to nowość w F1 2012 oraz całym sezonie w realnej F1.

Wypadł bardzo dobrze i trzeba przyznać, że nitka toru również jest bardzo ciekawa.

Zrobienie tego czasu w trybie TT nie powinno Wam sprawić żadnych problemów.

Tym bardziej, że w trybie TT mamy wyłączone wszelkie ograniczenia, takie jak zużycie opon czy paliwa.

Wystarczy wrzucić dobry setup (np. stąd: http://doc2602.blogspot.com/) i przejechać czyste kółko równym tempem.

Mi się udało to zrobić już za drugim okrążeniem, także Wam tym bardziej powinno pójść bez problemów.

====================================================================================

Poradnik napisany w całości przeze mnie na bazie własnych doświadczeń z grą.

Poradnik w całości wykonany przez Patricko.

Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania bez zgody autora!

  • Like 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. W opisie pucharku REZERWACJA jest nieścisłość. 

 

Aby pucharek wpadł musimy pobić 15 PP Vettela czyli musimy zrobić 16 PP.

 

2. Czy rozgrywając swój drugi sezon w karierze i mając zamiar wygranie mistrzostw na Hard, można coś zmienić w opcjach, tzn. czy można zostawić tylko poziom trudności a asysty wł.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie można zmienić, jeśli cokolwiek zmienisz podczas wyścigu to gra to automatycznie zapisze i przechodzisz z poziomu HARD na CUSTOM i automatycznie pucharek nie wpadnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×