Skocz do zawartości
Numinex

Problem z routerem - pomysły?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Piszę tutaj, bo może prędzej ktoś z Was będzie miał pomysł o co chodzi.

 

Od kilku lat korzystam z routera D-Link Dir 300 (internet kablowy z MT-Net, ale tu akurat jest okej). Jakiś tydzień temu router zaczął wydziwiać - zarówno PC, jak i konsola traciły połączenie z siecią, a do samego routera (jego menu konfiguracji) nie można było się dostać. Wg diodek zarówno sieć, jaki i sprzęt były podłączone prawidłowo. Pomógł jednak dwukrotny restart routera.

 

Dziś jednak problem powrócił - za każdym razem po restarcie router działał prawidłowo jakieś 5 min, po których to znowu traciłem z nim połączenie. Obecnie w ogóle nie mogę dostać się do jego menu konfiguracji (pod http://192.168.0.1/), nie mogę zresetować do ustawień fabrycznych, nie mogę także od nowa przeinstalować firmware'u, bo routera po prostu nie wykrywa.

 

Sam Internet działa, rozmawiałem też z dostawcą i nie ma opcji by było to coś po ich stronie. To na pewno nie wina PC, bo wtedy nie byłoby problemu na konsoli i innych sprzętach.

 

Piszę, bo chce się upewnić, że to faktycznie wina samego routera i że nie wywalę forsy w błoto, jeśli kupię nowy. Szukanie rozwiązań w gotowych tematach w sieci to daremny trud, bo to jak próba rozpoznania choroby po wpisywaniu objawów w google - może to być wszystko, włącznie z andropauzą i rakiem.

Edytowane przez Numinex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Resetowałeś go do domyślnych ustawień tym switchem koło gniazda zasilania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zużył się ? A może spadł ? Kiedyś czytałem że wirusy mogą atakować także routery, więc może u Ciebie jest ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Hmm... Dziwne, a sprawdzałeś czy z anteną wszystko dobrze? Miałem podobny problem i u mnie wystarczyło kupić nową antene. Jeśli to nie od anteny to nie wiem co mogło się stać. ;/

Edytowane przez b00ski82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

wydaje mi się, że złe ip wpisujesz: twoje 192.168.0.1/ a powinno być 192.168.1.1

Edytowane przez wincenty1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Resetowałeś go do domyślnych ustawień tym switchem koło gniazda zasilania?

Próbowałem i nie przyniosło to żadnego skutku. Wyglądało to, jak by router w ogóle nie reagował na wciskanie switcha. Poza tym i tak nawet nie jestem w stanie sprawdzić nic więcej, bo nie idzie się z nim połączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciskałeś go przez te 10 sekund?

 

Adresacje od niego dostajesz jak w kompie/konsoli masz na DHCP ustawione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pożycz od jakiegoś kumpla ruter, podłącz i zobacz czy będzie działać. Będziesz wiedział czy to wina rutera czy jednak dostawcy.

 

A poza tym chyba powinno być 192.168.1.1

Edytowane przez adasiulko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zrestartować router i od nowa wpisać ustawienia. Zobaczę jak długo tym razem podziała)

 

Wcześniej (co do powyższych pytań) nic od routera nie otrzymywałem, komp go w ogóle nie widział.


Niestety, dupa zbita - po 5 minutach znowu pada. Po restarcie znowu hula kilka minut i powtórka. Nie zdążę nawet sprawdzić niczego. Wygląda na to, że router zdycha i tyle. Nie mam możliwość pożyczenia innego w tej chwili, więc mały klops. Sam internet działa bez problemu (teraz łączę się bezpośrednio kablem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro dzieją się takie "kfiatki", to chyba czas wyprawić do go lepszego świata...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak zrobię ;) Na dniach będę się za czymś nowym rozglądał. Szkoda tylko, że w najmniej odpowiedniej chwili.

 

Dzięki za pomoc wszystkim!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×