Skocz do zawartości
kill

Jak to jest z Gwarancją?

Rekomendowane odpowiedzi

Usterka dopiero teraz się pojawiła. Wcześniej było wszystko ok. Bardziej chodzi mi o to czy gwarancja obejmuje takie rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, reklamować możesz wszystko, tylko nie pisz gwarancji ale niezgodność... !

Najwyżej Ci odrzucą.

p.s. nie zapominaj o tym że możesz dostarczyć wadliwy towar na KOSZT gwaranta... tylko najpierw zadzwoń i powiedz że masz takie oczekiwania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam okazję kupić konsolę na Allegro. Jest to nówka 320GB z move i sport champions. Cena poniżej 1100zł. Chłopak sprzedający przysłał mi zdjęcie paragonu z Play na którym widnieje nazwa towaru "Telefon GSM". Czy mogą być problemy w przyszłości z ewentualną gwarancją? Na innych paragonach z Play widziałem, że normalnie napisali "Playstation 3". Waham się przez to, doradźcie co robić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Czy Play nie robi problemów z naprawą PS3 od 2 lat od zakupu?

2.Czy konsolę można oddać do każdego salony Play?

3.Przy odsprzedaży starczy kopia faktury?

Z góry wielkie dzięki za pomoc smile.gif

play nie naprawia konsol (innych sprzętów zresztą też nie) tylko oddaje zwykle do serwisu producenta. Play przyjmie PS3 na gwarancję i odeśle ją do centrum serwisowego konsol PS3.

Zamiast korzystać z gwarancji lepiej skorzystać z niezgodności towaru z umową kupna/sprzedaży, masz na to 2 lata (gwarancja sony tylko rok). Realizujesz ją u sprzedawcy produktu (play czy inny sklep w którym kupiono towar).

Jest to o tyle lepsze wyjście, że sprzedawcom (tym większym głównie typu play, sony centre, saturn czy media markt ale mniejsi też tak robią) nie opłaca się często bawić w naprawy konsol więc dają nowe klientom. No i mają 14 dni na rozpatrzenie.

@meinigel,

kupując w Sony centre możesz tam oddać albo na gwarancję (wtedy wysyłają do sony serwisu, lepiej samemu to zrobić bo przez salon trwa jeszcze dłużej) albo powołać się na niezgodność towaru z umową kupna/sprzedaży i żądać wymiany sprzętu a nawet zwrotu gotówki (zwrot pieniędzy jest ciężki do uzyskania, nowy egzemplarz prędzej)

nie kupując w sony centre nie ma po co im tam dawać konsoli (czy innego sprzętu sony), sami zamawiamy kuriera do domu który odbiera sprzęt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem z moim PS3 , jakiś tydzień temu MW3 dostało zwiechy i musiałem wyłączyć playa bo inaczej by sie nie wyłączył ,

następnym razem jak włączyłem ps3, włączyłem MW3 i grałem 2 (?) może 1,5 mecza, nagle nastał czarny ekran i po kilku minutach wyskoczył błąd "disk read error" czy jakoś tak. PS3 dostałem na mikołaja :pinch: 2010r, czy gwarancja dalej mnie obowiązuje ? i jaka to może być usterka, błąd ten występuje we wszystkich grach przez które gra się na multi, ((niewiem jak z grami z PSN) Kill Zone 3,Modern Warfare 3 i Gran Turismo 5, każda z tych gier wymięka w Multi. Dzięki za odp. ;)

Edytowane przez LogiTive

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast korzystać z gwarancji lepiej skorzystać z niezgodności towaru z umową kupna/sprzedaży, masz na to 2 lata (gwarancja sony tylko rok). Realizujesz ją u sprzedawcy produktu (play czy inny sklep w którym kupiono towar).

Jest to o tyle lepsze wyjście, że sprzedawcom (tym większym głównie typu play, sony centre, saturn czy media markt ale mniejsi też tak robią) nie opłaca się często bawić w naprawy konsol więc dają nowe klientom. No i mają 14 dni na rozpatrzenie.

mozesz to jakoś jaśniej przedstawić !

Konsole kupiłem w pazdzierniku 2010r i w tym roku konczy sie gwarancja! Czesto mi sie konsola wiesza w grach online i czasem przy wyszukiwaniu graczy (moze to ten nowy soft)

ale myslalem czy by jej nie da na koniec gwarancji do reklamacji tak asekuracyjnie puki moge to za free zrobić ! Jak to moge pod niezgodnośc podpiąć ?

konsola kupiona w sieci sklepów Avans

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dalem konsole na gwarancje w moim miescie a konkretniej do sklepu Partner rtv/agd. Przyjeli bez zadnego problemu rzecz w tym ze zostawili mi wszystkie kable i papiery (wzieli tylko kabel od zasilania) wzieli konsole kabel od zasilania i pada. Zapytalem ze w ramach gwarancjii( kupiona w grudniu 2010 a jest 3letnia) nic nie bede rzecz jasna musial doplacac a mi koles przyjmujący odemnie konsole powiedział ze niewiee jezeli to bedzie jakies tam czyszczenie lasera to byc moze bede musiał płacic i jezeli bede musiał placic to do mnie zadzwonią wczesniej... To jak to jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jezeli oddales na gwarancje to z jakiej racji masz cos placic?:D Chyba, ze zerwales plomby i w gre wchodzi tylko serwis, wtedy pewnie bedziesz placil:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie grzebałem od rozpakowania stala w jednym miejscu :D wlasnie tu jest banał ze powiedział ze moge cos zaplacic ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedziec to se mogl, ze musisz mu kupic ferrari, skoro oddales na gwarancje i jest ona aktualna to nie wiem skad wyciagnal info o zaplacie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zadzwoniła do mnie babka z Białegostoku z serwisu i powiedziala ze nie uwzględniają gwarancjii bo miną okres 12 miesięcy chyba tego od Sony ale sklep mi dal dodatkowo 2 lata czyli tak jak by 3. No i mi zaspiewali ze jak sie nizgadzam na naprawe (150zl to bede musial poniesc jedynie koszty przeglądu konsoli 10zł + przsyłka). Ktos pomoze co mam robic ?

Mam wlasnie takie cos pod rękąjak DOKUMENT UBEZPIECZENIA SPRZĘTU ( POLISA) jest napisane początek ubezpieczenia 2012-12-17 godz. 00:00, koniec okresu ubezpieczenia 2013-12-16 24:00

Edytowane przez jajnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a co w tym dokumencie jest napisane?? Tzn. co obejmuje ta dodatkowa gwarancja?

Poza tym nie minęło 24 miesiące od zakupu więc reklamacja u sprzedawcy z powodu niezgodności towaru Ci przysługuje, poszukaj wstecz jest wszystko opisane.

Edytowane przez DarkShadowPL
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie minęło 24 miesiące od zakupu więc reklamacja u sprzedawcy z powodu niezgodności towaru Ci przysługuje, poszukaj wstecz jest wszystko opisane.

Jak to z powodu niezgodnosci towaru ? CZy chodzi o te Unijne prawo odpowiedzialnosci sprzedającego towar ktore wynosi 2 lata ?

Edytowane przez jajnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o to prawo -> polska ustawa

z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002 r.). Ale w tym przypadku musisz zgłosić usterkę sprzedawcy i dopiero on wyśle do serwisu.

Chociaż nie wiem co pisze więcej w tym ubezpieczeniu. Tam mogą być postanowienia dot Twojej sytuacji. W każdym jest inaczej więc nikt Ci tutaj nie wywróży co tam pisze.

Edytowane przez Zomos
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o to prawo -> polska ustawa

z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz U Nr 141, poz. 1176 z 2002 r.). Ale w tym przypadku musisz zgłosić usterkę sprzedawcy i dopiero on wyśle do serwisu.

Chociaż nie wiem co pisze więcej w tym ubezpieczeniu. Tam mogą być postanowienia dot Twojej sytuacji. W każdym jest inaczej więc nikt Ci tutaj nie wywróży co tam pisze.

Tak ale tu jest napisane ze ta gwarancja zaczyna sie 2012-12-17 czyli dopiero w grudniu i trwa rok do 2013-12-16. Wygląda to tak jak by ta 2 letnia gwarancja(1rok sony i 1 sprzedawca wg tego prawa unijnego) byla Tylko ze niema jej zapisanej w umowie.

Edytowane przez jajnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt, nie doczytałem dobrze daty. Obecnie masz więc TYLKO możliwość reklamacji na podst. niezgodności towaru z umową z przytoczonej przeze mnie ustawy. Musisz zwrócić się do sprzedawcy ze sprzętem i dowodem zakupu i to on wysyła sprzęt do serwisu. Pamiętać że musi być oryginalne opakowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętać że musi być oryginalne opakowanie.

Przy GWARANCJI PRODUCENTA zwykle musi być opakowanie oryginalne, przy REKLAMACJI na niezgodność towaru z umową, opakowanie oryginalne nie jest wymagane - ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Pozatym niech kolega się zdecyduje - czy to co wcisnęli Ci w tym sklepiku, to dodatkowa gwarancja czy ubezpieczenie sprzętu bo to dwa różne pojęcia...

Edytowane przez kloose

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt, nie doczytałem dobrze daty. Obecnie masz więc TYLKO możliwość reklamacji na podst. niezgodności towaru z umową z przytoczonej przeze mnie ustawy. Musisz zwrócić się do sprzedawcy ze sprzętem i dowodem zakupu i to on wysyła sprzęt do serwisu. Pamiętać że musi być oryginalne opakowanie.

konsole oddalem 3 tygodnie temu i wtedy wzieli paragon a sonka nadal jest w serwisie jutro ide do tego sklepu to wszystko wyjasnic.

Edytowane przez jajnica
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwila.. Bo już nic nie kapuje. Oddałeś ją do sklepu czy serwisu? @kloose miał rację - nie trzeba mieć ori pudełka do reklamacji na podst. niezgodności towaru z umową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konsole oddalem 3 tygodnie temu i wtedy wzieli paragon a sonka nadal jest w serwisie jutro ide do tego sklepu to wszystko wyjasnic.

A w tym serwisie ja kupiles, ze ja tam oddales czy co? Bo nie ogarniam?:D

Jesli masz paragon, to bierzesz paragon, idziesz do sklepu gdzie kupiles, mowisz ze przyszedles oddac bo sie zepsulo. Jesli zaczynaja cos mowic, to powolujesz sie na w/w ustawe, jesli to nie pomoze to piszesz maila do rzecznika, i bardzo szybko bedziesz mial sprawe zalatwiona.

Sprawa moze sie nieco skomplikowac, jesli dales do serwisu gdzie w ogole tej konsoli nie kupiles, bo moze sie okazac ze Ci porobili plomby, cos zjebali, naruszyli itp, a wtedy to beda podstawy do odrzucenia gwarancji. Wiec odpowiedz na pytania zadane powyzej. Gdzie oddales itp

A co do tego dokumentu to wszystko sie zgadza. Gwarancje miales 2 lata czyli do 2012-12-17 i przedluzona o rok do 2013-12-16 bo konsole kupiles zapewne 2010-12-18. I wszystko by sie zgadzalo.

Spytaj sie ich tez, za co masz niby placic skoro konsola jest jeszcze na gwarancji.

Ale najpierw odpowiedz na pytania Ci zadane przez nas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heheh no moze juz troche namieszałem. Oddalem ją do sklepu PARTNER RTV/AGD razem z paragonem i powiedzieli ze wyslą do serwisu i dzisiaj po 3 tygodnaich z tego serwisu do mnie zadzwonili i powiedzieli ze minelo 12 miesiecy bla bla bla ze albo place za naparawe 150 albo 10+przesylka za to ze sprawdzili co jest nie tak i mi odsylają. Powiedzialem jej co ja mysle czyli ze napewno jest na gwarancjii a ona mi na to ze zadzwoni do tego sklepu PARTNER i do mnie oddzwoni ale juz do tej pory nic. I tak jak mowisz mroczas87 kupilem ją dokladnie tego dnia 2010-12-18. I wlasnie niewemi co mam robic... czekac na to az zadzwonią z tego serwisu czy isc do tego sklepu i cos zagadac ?

CZYLI KUPIONA W SKLEPIE. ODDANA DO SKLEPU NA GWARANCJE A ONI WYSLALI JĄ DO SERWISU I W TYM SERWISIE WLASNIE TWIERDZA ZE 12 MIESIECY MINELO I NIEWAZNA.

A I JESCZE PAMIETAM ZE JAK KUPOWALEM TO BYLA MOWA ZE JEST 3 LETNIA GWARANCJA.

Edytowane przez jajnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż dokument na którym jest napisane, że masz trzy lata gwarancji bo albo Ty ich źle zrozumiałeś przy zakupie, albo zwyczajowo zrobili Cię w #@$%!...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet 2 lata nie minely od zakupu:) Wiec nie ma powodu aby go pokazywal:)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie. Niedawno bo dnia 13.04.2012 otrzymałem od Rodzinki nową konsolę która została zakupiona w komputronik w Poznaniu...

Jakie było Rodzinki zdziwienie kiedy zamiast zabrać się za rozpakowywanie sprzętu, ja wziąłem się za czytanie formularza gwarancyjnego który został wydany przez komputronik...

Wg niego konsola objęta jest 12 miesięczną gwarancją od daty zakupu...

Co mnie zaniepokoiło w tym formularzu - otóż taka oto treść:

cyt:"Z uwagi na art. 558 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru;"

Nie znam się na kodeksie cywilnym niestety i byłbym wdzięczny jeśli ktoś z Państwa mi podpowie co to znaczy... Czy mam się bać po upływie 12 miesięcy czy też nie?

Pozdrawiam Serdecznie i proszę o odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet 2 lata nie minely od zakupu:) Wiec nie ma powodu aby go pokazywal:)

Ale kolega ciągle mówi że ma niby trzy lata gwarancji, więc niech pokaże (w sensie zacytuje / przepisze) taką informację... Bo na gębę to mogli mu dać i lat 15... ;)

Witam Serdecznie. Niedawno bo dnia 13.04.2012 otrzymałem od Rodzinki nową konsolę która została zakupiona w komputronik w Poznaniu...

Jakie było Rodzinki zdziwienie kiedy zamiast zabrać się za rozpakowywanie sprzętu, ja wziąłem się za czytanie formularza gwarancyjnego który został wydany przez komputronik...

Wg niego konsola objęta jest 12 miesięczną gwarancją od daty zakupu...

Co mnie zaniepokoiło w tym formularzu - otóż taka oto treść:

cyt:"Z uwagi na art. 558 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru;"

Nie znam się na kodeksie cywilnym niestety i byłbym wdzięczny jeśli ktoś z Państwa mi podpowie co to znaczy... Czy mam się bać po upływie 12 miesięcy czy też nie?

Pozdrawiam Serdecznie i proszę o odp.

Też bym się zdziwił... :wallbash:

Jeśli kupiliście konsole jako zwykli konsumenci (a zakładam, że tak jest), to taki zapis jest nieważny dla Was i nie masz się czym przejmować...

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×