jajnica 10 Napisano 19 Kwiecień 2012 Ale kolega ciągle mówi że ma niby trzy lata gwarancji, więc niech pokaże (w sensie zacytuje / przepisze) taką informację... Bo na gębę to mogli mu dać i lat 15... ;) No bo z tego co rozumiem mam od sony 12 miesiecy i od sprzedawcy 12 miesiecy(tego na zadnym papierze niemam) + mam wykupiona na rok gwarancje ktora zaczyna sie od 2012-12-17 Troche niewyszlo cytowanie i niewiem jak teraz usunąć i napisać poprawnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markus1985 24 Napisano 19 Kwiecień 2012 kloose - tak konsola była kupiona przez konsumenta detalicznego czyli osobę prywatną jak mniemam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 19 Kwiecień 2012 Podsumowując: - 12 miesięcy dobrowolnej gwarancji producenta od chwili zakupu, - 24 miesiące z tytułu niezgodności towaru z umową od chwili zakupu, - 12 miesięcy dodatkowej gwarancji od 2012-12-17, Czyli krótko mówiąc, zostało Ci dochodzenie swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową, ale... jeśli serwis będzie grzebał w konsoli i będą tego widoczne ślady - czyli przykładowo inne/nowe plomby, itp..., to sklep może odrzucić Twoje roszczenia zasłaniając się tym, że nie taki towar Ci sprzedał... Dlatego mogłeś od razu skorzystać z niezgodności... kloose - tak konsola była kupiona przez konsumenta detalicznego czyli osobę prywatną jak mniemam. Czyli ten zapis Cię nie dotyczy... 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jajnica 10 Napisano 19 Kwiecień 2012 Dobra wlasnie nie dawno wrocilem z tego sklepu w ktorym ją kupowalem i przedstawilem im sytuację. Powiedzialem to co powiedzieli dzwoniąc do mnie z serwisu ze gwara nie wazna, i albo place 150 albo odsylają. Powiedzialem ze jak to mozliwe ze gwarancja jest nie wazana po poltoraroku i dodalem ze jak to jest ze miną rok gwarancjii tej od sony i niema zadnej gwarancjii od sprzedawcy ? czyli sklepu ? To oni mi odopowiedzieli ze bylo by wazne gdybym zrzekł sie gwarancjii producenta (i zaczeli cos mowic o jakims regjonale). No i powiedzzieli ze albo to albo to wiec wyszedlem i powiedzialem ze sie zastanowie i wroce. Co czynić ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 19 Kwiecień 2012 O czym zaczęli mówić ? 800 007 707 - Bywa bardzo pomocny... 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jajnica 10 Napisano 19 Kwiecień 2012 (edytowane) a co to za numer ? O tym wlasnie co opisalem (regionał) niewiem czy dobrze zapamiętałem.. Dzieki wielkie za nr zadzwoniłem poradziłem sie i powolalem sie na ten wniosek niezgodnosci towaru z umową i przyjemnie przytaklneli ze tak rok od sklepu czyli od nich jescze jest czyli zrobią mi to za darmo ;))) jescze 2 godziny temu twierdzili co innego ahhh. Dzieki dla wszystkich zanagazowanych w pomoc :))) Edytowane 19 Kwiecień 2012 przez jajnica Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mroczas87 147 Napisano 19 Kwiecień 2012 :) mowilem, ze tak bedzie. Oni Cie zbywaja do momentu, az sie nie powolas na ustawe, wtedy miekna i juz jest spokoj. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrian19904 22 Napisano 30 Kwiecień 2012 Witam mam pytanie kupiłem konsolkę w październiku i jak to jest z gwarancją jest na rok czy na 2 lata nic nie dokupywałem dodatkowo ( kupiona w media expert) i jescze jedno czemu reklamacja nie uwzględnia ylod'a skoro to jest wada fabryczna poczytałem trochę o tym że po 2 tatach ylod jest murowany i trochę się boję?? wiem że na pewno są ludzie którzy się na tym znają może mi wytłumaczycie :laugh: No i jak rozumiem jak by coś się stało z konsolą to mam zanieść do media expert tam gdzie kupowałem czy np. do sony centre ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 30 Kwiecień 2012 (edytowane) Witam mam pytanie kupiłem konsolkę w październiku i jak to jest z gwarancją jest na rok czy na 2 lata nic nie dokupywałem dodatkowo ( kupiona w media expert) i jescze jedno czemu reklamacja nie uwzględnia ylod'a skoro to jest wada fabryczna poczytałem trochę o tym że po 2 tatach ylod jest murowany i trochę się boję?? wiem że na pewno są ludzie którzy się na tym znają może mi wytłumaczycie :laugh: No i jak rozumiem jak by coś się stało z konsolą to mam zanieść do media expert tam gdzie kupowałem czy np. do sony centre ?? Przecież parę postów wyżej zostało to napisane... http://www.ps3site.p...post__p__684258 A sam YLOD jest uwzględniany zarówno przy korzystaniu z gwarancji producenta (12 miesięcznej), jak i przy powołaniu się na niezgodność towaru z umową (24 miesiące)... Pozatym -.> http://www.federacja...y.php?story=390 Generalnie jak Ci się coś zj**** w konsoli, to szybciej będzie skorzystać z reklamacji u sprzedawcy... Edytowane 30 Kwiecień 2012 przez kloose Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrian19904 22 Napisano 1 Maj 2012 ok dzięki czyli czemu ludzie tak nażekają na tego ylod'a skoro gwarancja i niezgodność towaru z umową to obejmują.??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 1 Maj 2012 ok dzięki czyli czemu ludzie tak nażekają na tego ylod'a skoro gwarancja i niezgodność towaru z umową to obejmują.??? Bo zwykle występuje po okresie "ochronnym" ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrian19904 22 Napisano 1 Maj 2012 no tak ale i tak można zanieść jak napisali wcześniej czy źle zrozumiałem? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudyVU 5 Napisano 2 Maj 2012 no ale ten okres ochronny masz 24 miechy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 2 Maj 2012 no tak ale i tak można zanieść jak napisali wcześniej czy źle zrozumiałem? Po okresie "ochronnym" (niezgodność towaru z umową przez 24 miesiące) za wszelkie naprawy płacisz z własnej kieszeni... Prościej już nie można... ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrian19904 22 Napisano 2 Maj 2012 Spoko czyli jak to prawda i za rok będę miał ylod'a to nowa konsola tylko mnie czeka :laugh: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eaglecode 10 Napisano 17 Maj 2012 Witam , mam pytanie odnośnie gwarancji do Headseta Sony 7.1 . Ostatnio niestety spadł mi na podłogę i jest małe pęknięcie między łączeniem między słuchawkami ( taka plastikowa część ), pęknięcie jest małe , ale jednak mnie drażni że w ogóle jest. Czy jest jakakolwiek szansa że jak oddałbym go do PRAMU to mi dadzą nowy, czy jest sens zgłaszać to jako usterkę , jeśli tak to jak itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkShadowPL 306 Napisano 17 Maj 2012 możesz próbować, ale wg mnie to przegrana sprawa bo jest to uszkodzenie mechaniczne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superos69 1 Napisano 3 Czerwiec 2012 Tak jak napisał kolega wyżej. Na dodatek pewnie PRAM policzy sobie za ekspertyze. Zrzuciłeś - to już Twój problem. Ps. Taka mała anegdotka, ja kiedyś rozkręciłem moje kino domowe i poszedłem się kąpać, jako że chciałem mieć kontrole nad utworami wziąłem do łazienki ze sobą pada. Co jakiś czas mokrą ręką zmieniałem utwory i po 3 godzinach kontroler zaczął wariować, a później w ogóle nie chciał się włączyć. Oddałem na gwarancje do PRAMu, po tygodniu wymienili mi kontroler na nowy, czyli zapewne nikomu tam się nie chciało do niego zaglądać. Dodam tylko, że PRAM to jeden z gorszych serwisów z jakimi współpracowałem, widziałęm sytuacje, że konsole wracały z niego w gorszym stanie niż były na początku. Michał - dwa lata pracowania w dużym markecie na dziale serwisowym, służę pomocą. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boszo 0 Napisano 4 Czerwiec 2012 (edytowane) Witam mam nastepujacy problem kupilem ps3 slim 250 gb 25/06/2010r w jednym ze sklepow w Londynie. Konsolka dzialala pieknie do dzis:/ padla generalnie nie wlacza sie. Teraz moje pytanie gdy powolam sie na ustawe konsumencka to przysluguje mi dwa lata gwarancji o ile sie nie myle???? dalej mam tylko paragon zakupu nie posiadam karty gwarancyjnej - czy to wystarczy???? i ewentualnie na co mam sie powolac dzwoniac na serwis sony???? jak zaczac rozmowe???? wszystkie wskazowki mile widziane !!! dzieki i pozdrawiam ps problem polega na tym ze nie moge zwrocic sie do sklepu w anglii bo nie bede tam jechal po naprawe konsoli :/ czy da rade aby sony uznalo 2 lata gwarancji???? Edytowane 4 Czerwiec 2012 przez Boszo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 5 Czerwiec 2012 Nie, nie przysługuje Ci żadne dwa lata gwarancji na konsole - poczytaj sobie ten temat parę stron wstecz i nie myl pojęć... I na nic nie możesz się powołać dzwoniąc do serwisu Sony - ich roczna dobrowolna gwarancja już minęła... Jedyną opcją jaka Ci zostaje, jest skorzystanie z unijnej dyrektywy 1999/44/EC i wysłanie sprzętu do miejsca zakupu - innej opcji nie ma... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dejf 22 Napisano 5 Czerwiec 2012 (edytowane) Pytanko konsola została kupiona w lipcu 2011r (kupowaliśmy z bratem wtedy dwie konsole) zwalił się czytnik płyt w brata konsoli niestety zagubił gdzie kartę gwarancyjną (ja swoją mam) czy myślicie że jak pójdziemy do tego sklepu w którym zanabyliśmy obie konsole to jest szansa na jakiś duplikat ?? Czy już to przepadło oczywiście paragon też mu wsiąkł Edytowane 5 Czerwiec 2012 przez Dejf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 5 Czerwiec 2012 Idź z dowodem zakupu konsoli i poproś o wydanie i podbicie karty gwarancyjnej... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 5 Czerwiec 2012 karta gwarancyjna to jakiś relikt komunizmu. Wystarczy że masz dowód zakupu. I nie daj sobie wmówić że karta gwarancyjna jest niezbędna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kloose 1500 Napisano 5 Czerwiec 2012 Ale ten relikt dalej niestety funkcjonuje... i niektóre firmy robią "focha" jak zjawisz się u nich bez świstka... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablos_83 4001 Napisano 5 Czerwiec 2012 Zawsze robią focha. Znajdą 1000 wymówek. że kartonu nie ma, że karton uszkodzony, że nieoryginalny kabel... Ważne by być swiadomym swoich praw. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach