Skocz do zawartości
kill

Jak to jest z Gwarancją?

Rekomendowane odpowiedzi

Ale kolega ciągle mówi że ma niby trzy lata gwarancji, więc niech pokaże (w sensie zacytuje / przepisze) taką informację... Bo na gębę to mogli mu dać i lat 15... ;)

No bo z tego co rozumiem mam od sony 12 miesiecy i od sprzedawcy 12 miesiecy(tego na zadnym papierze niemam) + mam wykupiona na rok gwarancje ktora zaczyna sie od 2012-12-17

Troche niewyszlo cytowanie i niewiem jak teraz usunąć i napisać poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kloose - tak konsola była kupiona przez konsumenta detalicznego czyli osobę prywatną jak mniemam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując:

- 12 miesięcy dobrowolnej gwarancji producenta od chwili zakupu,

- 24 miesiące z tytułu niezgodności towaru z umową od chwili zakupu,

- 12 miesięcy dodatkowej gwarancji od 2012-12-17,

Czyli krótko mówiąc, zostało Ci dochodzenie swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową, ale... jeśli serwis będzie grzebał w konsoli i będą tego widoczne ślady - czyli przykładowo inne/nowe plomby, itp..., to sklep może odrzucić Twoje roszczenia zasłaniając się tym, że nie taki towar Ci sprzedał... Dlatego mogłeś od razu skorzystać z niezgodności...

kloose - tak konsola była kupiona przez konsumenta detalicznego czyli osobę prywatną jak mniemam.

Czyli ten zapis Cię nie dotyczy...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra wlasnie nie dawno wrocilem z tego sklepu w ktorym ją kupowalem i przedstawilem im sytuację. Powiedzialem to co powiedzieli dzwoniąc do mnie z serwisu ze gwara nie wazna, i albo place 150 albo odsylają. Powiedzialem ze jak to mozliwe ze gwarancja jest nie wazana po poltoraroku i dodalem ze jak to jest ze miną rok gwarancjii tej od sony i niema zadnej gwarancjii od sprzedawcy ? czyli sklepu ? To oni mi odopowiedzieli ze bylo by wazne gdybym zrzekł sie gwarancjii producenta (i zaczeli cos mowic o jakims regjonale). No i powiedzzieli ze albo to albo to wiec wyszedlem i powiedzialem ze sie zastanowie i wroce. Co czynić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O czym zaczęli mówić ?

800 007 707 - Bywa bardzo pomocny...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to za numer ?

O tym wlasnie co opisalem (regionał) niewiem czy dobrze zapamiętałem..

Dzieki wielkie za nr zadzwoniłem poradziłem sie i powolalem sie na ten wniosek niezgodnosci towaru z umową i przyjemnie przytaklneli ze tak rok od sklepu czyli od nich jescze jest czyli zrobią mi to za darmo ;))) jescze 2 godziny temu twierdzili co innego ahhh. Dzieki dla wszystkich zanagazowanych w pomoc :)))

Edytowane przez jajnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) mowilem, ze tak bedzie. Oni Cie zbywaja do momentu, az sie nie powolas na ustawe, wtedy miekna i juz jest spokoj.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie kupiłem konsolkę w październiku i jak to jest z gwarancją jest na rok czy na 2 lata nic nie dokupywałem dodatkowo ( kupiona w media expert) i jescze jedno czemu reklamacja nie uwzględnia ylod'a skoro to jest wada fabryczna poczytałem trochę o tym że po 2 tatach ylod jest murowany i trochę się boję?? wiem że na pewno są ludzie którzy się na tym znają może mi wytłumaczycie :laugh:

No i jak rozumiem jak by coś się stało z konsolą to mam zanieść do media expert tam gdzie kupowałem czy np. do sony centre ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie kupiłem konsolkę w październiku i jak to jest z gwarancją jest na rok czy na 2 lata nic nie dokupywałem dodatkowo ( kupiona w media expert) i jescze jedno czemu reklamacja nie uwzględnia ylod'a skoro to jest wada fabryczna poczytałem trochę o tym że po 2 tatach ylod jest murowany i trochę się boję?? wiem że na pewno są ludzie którzy się na tym znają może mi wytłumaczycie :laugh:

No i jak rozumiem jak by coś się stało z konsolą to mam zanieść do media expert tam gdzie kupowałem czy np. do sony centre ??

Przecież parę postów wyżej zostało to napisane... http://www.ps3site.p...post__p__684258

A sam YLOD jest uwzględniany zarówno przy korzystaniu z gwarancji producenta (12 miesięcznej), jak i przy powołaniu się na niezgodność towaru z umową (24 miesiące)...

Pozatym -.> http://www.federacja...y.php?story=390

Generalnie jak Ci się coś zj**** w konsoli, to szybciej będzie skorzystać z reklamacji u sprzedawcy...

Edytowane przez kloose

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki czyli czemu ludzie tak nażekają na tego ylod'a skoro gwarancja i niezgodność towaru z umową to obejmują.???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki czyli czemu ludzie tak nażekają na tego ylod'a skoro gwarancja i niezgodność towaru z umową to obejmują.???

Bo zwykle występuje po okresie "ochronnym" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale i tak można zanieść jak napisali wcześniej czy źle zrozumiałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale ten okres ochronny masz 24 miechy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale i tak można zanieść jak napisali wcześniej czy źle zrozumiałem?

Po okresie "ochronnym" (niezgodność towaru z umową przez 24 miesiące) za wszelkie naprawy płacisz z własnej kieszeni... Prościej już nie można... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko czyli jak to prawda i za rok będę miał ylod'a to nowa konsola tylko mnie czeka :laugh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie odnośnie gwarancji do Headseta Sony 7.1 . Ostatnio niestety spadł mi na podłogę i jest małe pęknięcie między łączeniem między słuchawkami ( taka plastikowa część ), pęknięcie jest małe , ale jednak mnie drażni że w ogóle jest. Czy jest jakakolwiek szansa że jak oddałbym go do PRAMU to mi dadzą nowy, czy jest sens zgłaszać to jako usterkę , jeśli tak to jak itp. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz próbować, ale wg mnie to przegrana sprawa bo jest to uszkodzenie mechaniczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega wyżej. Na dodatek pewnie PRAM policzy sobie za ekspertyze. Zrzuciłeś - to już Twój problem.

Ps. Taka mała anegdotka, ja kiedyś rozkręciłem moje kino domowe i poszedłem się kąpać, jako że chciałem mieć kontrole nad utworami wziąłem do łazienki ze sobą pada. Co jakiś czas mokrą ręką zmieniałem utwory i po 3 godzinach kontroler zaczął wariować, a później w ogóle nie chciał się włączyć. Oddałem na gwarancje do PRAMu, po tygodniu wymienili mi kontroler na nowy, czyli zapewne nikomu tam się nie chciało do niego zaglądać.

Dodam tylko, że PRAM to jeden z gorszych serwisów z jakimi współpracowałem, widziałęm sytuacje, że konsole wracały z niego w gorszym stanie niż były na początku.

Michał - dwa lata pracowania w dużym markecie na dziale serwisowym, służę pomocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam nastepujacy problem kupilem ps3 slim 250 gb 25/06/2010r w jednym ze sklepow w Londynie. Konsolka dzialala pieknie do dzis:/ padla generalnie nie wlacza sie. Teraz moje pytanie gdy powolam sie na ustawe konsumencka to przysluguje mi dwa lata gwarancji o ile sie nie myle???? dalej mam tylko paragon zakupu nie posiadam karty gwarancyjnej - czy to wystarczy???? i ewentualnie na co mam sie powolac dzwoniac na serwis sony???? jak zaczac rozmowe???? wszystkie wskazowki mile widziane !!! dzieki i pozdrawiam ps problem polega na tym ze nie moge zwrocic sie do sklepu w anglii bo nie bede tam jechal po naprawe konsoli :/ czy da rade aby sony uznalo 2 lata gwarancji????

Edytowane przez Boszo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie przysługuje Ci żadne dwa lata gwarancji na konsole - poczytaj sobie ten temat parę stron wstecz i nie myl pojęć...

I na nic nie możesz się powołać dzwoniąc do serwisu Sony - ich roczna dobrowolna gwarancja już minęła...

Jedyną opcją jaka Ci zostaje, jest skorzystanie z unijnej dyrektywy 1999/44/EC i wysłanie sprzętu do miejsca zakupu - innej opcji nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko

konsola została kupiona w lipcu 2011r (kupowaliśmy z bratem wtedy dwie konsole)

zwalił się czytnik płyt w brata konsoli

niestety zagubił gdzie kartę gwarancyjną (ja swoją mam)

czy myślicie że jak pójdziemy do tego sklepu w którym zanabyliśmy obie konsole to jest szansa na jakiś duplikat ??

Czy już to przepadło

oczywiście paragon też mu wsiąkł

Edytowane przez Dejf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idź z dowodem zakupu konsoli i poproś o wydanie i podbicie karty gwarancyjnej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karta gwarancyjna to jakiś relikt komunizmu. Wystarczy że masz dowód zakupu.

I nie daj sobie wmówić że karta gwarancyjna jest niezbędna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ten relikt dalej niestety funkcjonuje... i niektóre firmy robią "focha" jak zjawisz się u nich bez świstka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze robią focha. Znajdą 1000 wymówek. że kartonu nie ma, że karton uszkodzony, że nieoryginalny kabel...

Ważne by być swiadomym swoich praw.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×