perex 0 Napisano 29 Wrzesień 2007 Standardy Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony udostępniło API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tę platformę. Lista otwartych standardów wybranych przez Sony: * Cg - podobny do C język programowania shaderow opracowany przez NVIDIĘ * COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D * OpenGL ES źródło: pl.wikipedia.org Czy to oznacza, że każdy może stworzyć aplikację na PS3 (bez wgranego Linuxa)? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arab 271 Napisano 29 Wrzesień 2007 Wręcz przeciwnie, pod linuksem możesz stworzyć dowolną aplikację, która obejdzie się bez grafiki/animacji 2D/3D... kwestia tego, że dla PS3OS możesz tworzyć używając powyższych narzędzi. Jako, że DirectX należy do Microsoftu, a SONY nie chciało wymyślać od nowa koła, powyższe biblioteki są ściśle związane z jądrem samej konsoli. Co do tworzenia... tworzyć możesz tylko na developerskich wersjach ps3 (nie posiadają zabezpieczeń). Następnie, stworzony kod musisz wysłać do SONY, tak by go zatwierdziło i podpisało swoim certyfikatem. Dopiero tak spreparowane oprogramowanie, możliwe jest do uruchomienia na PS3. Ufff. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cyb0org 0 Napisano 7 Październik 2007 Ma ktoś może linka do strony gdzie można się czegoś więcej dowiedzieć na powyższy temat (koszta, umowy itp.)? Szukałem po oficjalnych stronach PS ale nic ciekawego nie znalazłem (szukałem przy okazji innych rzeczy...). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cyb0org 0 Napisano 12 Październik 2007 Sam sobie odpowiem: [a href=http://www.scedev.net/" target="_blank]http://www.scedev.net/[/a] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach