Skocz do zawartości
Perkel

Sixaxis odczucia ?

Rekomendowane odpowiedzi

  Wiem chłopaki/dziewczyny, że jest taki temat o Sixaxi'sie, ale tam są fakty o padzie, a ja z kolei chciałbym poruszyć kwestię pewnych odczuć jakie mnie naszły gdy pojawił się news o "nowym logu" Playstation (co osobiście uważam za bajke/crap może zarejestrowany, ale nigdy nie będzie użyty/wykorzystany).

  Przejdę już może do rzeczy, cała bajka zaczęła się od pierwszych pokazów wizji PS3 i jego "bananowego" pada, który (pad) spotkał się wręcz z wrogością całego świata (i słusznie). Banan wyrzucili wstawili "poprawioną"  wersję DS2 bez wibry. Moim zdaniem w tak krótkim okresie od czasu wyrzucenia koncepcji banana Sony nie miało czasu na projekt ewolucji DS2'jki. I w rezultacie dostaliśmy pady co prawda dobre (nigdy nie twierdzę/ nie twierdziłem, że pady DS są złe), ale jednak projektem stylistycznie całkowicie odbiegające od stylu PS3. Każdy z was wie jakie są zalety Six'axis i DS każdy zna je "od ręki", zgrał z nimi kilka set godzin przynajmniej jeśli nie kilka tysięcy. Normalnie nie zaczynałbym tematu, ale jak już wspomniałem na początku z newsem o logu, zwróciłem uwagę bardziej na guzik PS'button  który jest w centrum mojej w tej chwili uwagi. Ten jeden guzik różni się diametralnie od całego Pada jest przezroczysty i ma od spodu logo PS nie od góry. Może to i głupie, ale miałem PSP w ręku jak większość z was i zauważyłem, że ten button to poprostu stylistycznie button z PSP.

  I teraz dochodzimy do SEDNA. Moim zdaniem Sixaxis jest to Pad który został zrobiony na szybkiego. Zostały wyjęte bebechy z banana i wsadzone do obudowy DS2 (BT,czujniki) W DS'ach zawsze brakowało spustów więc dodano je na siłę z ich miernym wyprofilowaniem, resztę zostawili bez zmian duale nadal są najgorsze (przede wszystkim, środek z oporem). Stylistyka kolorów kółka i reszty już po prostu nie pasuje. Gdy nastała era PSP to przyciski w PSP teraz najbardziej przyciągają uwagę na wykonanie (stylistyka - brawa) i jakość (nieporównywalnie lepsza, granicząca przyjemność z fetyszem w czasie dotykania) i właśnie na szybko dodali właśnie ten PS button wyjęty z PSP (stylistycznie).

Teraz pytanie: co to zmienia ?

Otóż odpowiadam:

Zastanawialiście się kiedyś nad tym jak wyglądałby idealny Pad do naszej konsolki ? Który nie zniweczył by całego old-schoolu/uczucia z jakim się grało na DS'ach i jednocześnie z wyglądu/uczucia poprawił by działanie pada ? Bo właśnie po tym spostrzeżeniu PS'button'a, uformował się obraz Pada który miałby przyciski od PSP (strzałki+XO[]<|) oraz obudowę jak psp piano black i poprawione kilka elementów (takie jak np zmina tego gównianego plastiku z L1 i R1 na przezroczysty jak w PSP łącznie z zmianą też L2, R2) oczywiście likwidacja "środków" w grzybach.

Nasz pad po takich zmianach wyglądał by po prostu jak dzieło sztuki ! Ktoś myśli podobnie ? (Świr ze mnie :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie SixAxis jest idealny. Nie płacze za wibracjami. Pad jest bardzo wygodny, a tu o to chodzi o wygodę, a nie wygląd. No chyba, że podczas gry go cały czas oglądasz. :] A i jeszcze coś. Masa ludków z serwisów pisało, że pad jest męczący dla dłoni i nie wygodny? Jak dla mnie to idiotyzm i wrodzona niechęć do PS3. Po długich potyczkach w sieci w Resistance dłonie mnie w ogóle nie bolały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rozmyślenia... mi tam pad nie przeszkadza, dobrze się sprawuje, a to jest chyba najważniejsze. Wygląd oczywiście mógłby ulec odrobinę zmianie, aby bardziej pasował do stylistyki PS3, jednak konsola z reguły ma służyć do użytkowania, a nie podziwiania na półce jak mebel. Co do męczenia się przy graniu w FPS, niczego takiego nie odczułem. Godziny młócenia Resa i nic ;) jednak... gdy dorwałem pada od x360 i zapodałem FPS-a moje odczucia uległy zmianie. Mogę przyznać z czystym sumienie, tak! jak dla mnie tym padem gra się o wiele lepiej w strzelanki. Pomimo, że jest większy i ciężki, waży chyba z pół tony, w porównaniu do sisaxa, pewniej leży w moich dłoniach. Ułożenie grzybków ukośnie, a nie jak w padzie od sonki w jednej linii, uważam za lepsze rozwiązanie. Tak naprawdę trudno mi ocenić, bo gram po kilka godzin na zmianę na obu konsolach i przesiadkach po 3 godzinach np. w Halo3 do Heavenly Sword, powoduje dziwne uczucia i przyzwyczajenie wymaga kilkunastu minut. Nie zmienia to jednak faktu, że mi osobiście strzela się lepiej na padzie od M$ ;x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi że gra się źle na nim, tylko że Sony mogło go poprawić :) Zlikwidoać opór w gałkach, wymienić stylistyke przycisków na tą z PSP i lepszy jakościowo plastik (np taki jak od PSP) i Pad wyglądał by i pracował jeszcze lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm swojego PS3 jeszcze nie mam (niecały miesiąc czekania przede mną :P), ale z PS3 spędziłem ponad 50 godzin i muszę powiedzieć, że SA jest świetny, o to jego cechy według mnie:

+ brak wibracji, które i tak nie były mi potrzebne, ale za to wspaniale lekki padzik, nie męczy dłoni

+ ja nie mam nic do triggerów, moim zdaniem są dobre, poza tym, że się szybko wyrabiają, ale wymienić pada po roku to nie problem

+ wspaniała stylistyka z DS'a

+ moim zdaniem świetnie pasuje do stylistyki PS3

+ czujniki ruchu, malutkie problemy z ich czułością, ale do tego wystarcza trochę wprawy :)

+ ładownie przez USB, nawet w laptopie

+ bluetooth

+ w mojej opinii bardzo dobre analogi, wszystko zależy od stylu trzymania analoga

A jakie są minusy?

- niewymienialna bateria

I to wszystko.... nie dopatrzyłem się więcej wad tego świetnego pada... Coś jeszcze? To moja opinia i nie mówię, że macie się z nią zgadzać.  8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram, że Sixaxis mógł zostać trochę bardziej poprawiony. Mam Logitecha Chillstream do PC który bazuje na Xboxowym padzie i lepiej on leży w dłoniach, a na pewno jest ładniej wykonany. Wyjątkowo przyjemny spód pada - miękkie tworzywo, miłe w dotyku, nie "szurające" gałki i przezroczyste przyciski. Sixaxis pomimo że lżejszy i jest wykonany z ciekawego plastiku (popatrzcie pod światło), jest już mało atrakcyjny z wyglądu biorąc po uwagę konsolę - srebro, odblaskowy kolor, nawet otwory wentylacyjne zdobią konsolę. A w padzie - PS button z PS3, reszta z PS2. No i jeszcze te nieszczęsne triggery - ponieważ gaz używam częściej w Mototstormie to prawy trigger chodzi zupełnie inaczej niż lewy już (większe luzy). Powinni coś z tym zrobić, w końcu na stylistyce DS świat się nie kończy. Nie chodzi mi o banana, ale nowoczesną ewolucję tego co jest teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Hmm swojego PS3 jeszcze nie mam (niecały miesiąc czekania przede mną :P), ale z PS3 spędziłem ponad 50 godzin i muszę powiedzieć, że SA jest świetny, o to jego cechy według mnie:

+ brak wibracji, które i tak nie były mi potrzebne, ale za to wspaniale lekki padzik, nie męczy dłoni

+ ja nie mam nic do triggerów, moim zdaniem są dobre, poza tym, że się szybko wyrabiają, ale wymienić pada po roku to nie problem

+ wspaniała stylistyka z DS'a

+ moim zdaniem świetnie pasuje do stylistyki PS3

+ czujniki ruchu, malutkie problemy z ich czułością, ale do tego wystarcza trochę wprawy :)

+ ładownie przez USB, nawet w laptopie

+ bluetooth

+ w mojej opinii bardzo dobre analogi, wszystko zależy od stylu trzymania analoga

A jakie są minusy?

- niewymienialna bateria

I to wszystko.... nie dopatrzyłem się więcej wad tego świetnego pada... Coś jeszcze? To moja opinia i nie mówię, że macie się z nią zgadzać.  8)

Zgadzam sie z tobą  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponieważ gaz używam częściej w Mototstormie to prawy trigger chodzi zupełnie inaczej niż lewy już (większe luzy)

ja w MS uzywam x jako gazu ;)[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z naszym padem nie jest tak źle, ale przydała by się ewolucja względem stylistyki (bo funkcjonalnie jest [dodali trigery i axisa]). Plastik jak ktoś wcześniej zauważył jest poprostu przezroczysty i cienki. Ten z PSP jest świetny ! mogli by ps3 nim obłożyć jak i pady od ps3 to by się tak nie rysował i łatwij czyścił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie PAD jest super. Wygodny, lekki, elegancki, przyzwoicie wykonany z dobrej jakości materiałów... Sony mogło się pokusić o jakiś nowy "styl" dla kontrolera ale dla mnie i tak jest super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sixaxis jak dla mnie jest świetnym padem.

Mimo kilku różnic nie używa się go gorzej niż króla w tej dziedzinie czyli DS2.

Co ciekawe nie brak mi wibracji... Wszyscy jaoś narzekają że "to krok w tył" albo "niewyobra żalny błąd" a dla mnie to norma. Gram na PS2 wibracje są - gram na PS3 nie ma...

Tyle w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FPS - tylko pad od x360, reszta gier sisaxis, osobiście wolę pada od X, lepiej leży w dłoni, jest większy, masywniejszy, pewniejszy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jakby SA były z tego samego plastiku co PSP to by się łapki pociły mocniej. SA jest rewelacyjny, to co przeszkadza to wspomniane wyżej opory na gałkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie są minusy?

- niewymienialna bateria

Hmm chyba nie miałeś do czynienia z padami na baterie, przez cały okres jaki posiadałem Xbox-a, męczyłem się z problemem wymieniania baterii i marzyłem o jakimś akumulatorku. Wyobraź sobie, że grając sobie w niedzielę w gierke z kumplem po necie, nagle padłą bateria a, że zapomniałem dzień wcześniej kupić "Packu" baterii to do poniedziałku jechałem na bateriach od pilota xD Prawdziwa udręka, bardzo cieszę się z wbudowanego akumulatorka w padach od PSa. Do tego wibra w padach, podłaczany (do pada) head set i bateria do wymiany po 2/3 dniach, jak nie wcześniej...

[mały OT] - za to brakuje mi wpinanego head seta do pada, w którym można wyłączyć mikrofon, jest na kabel, więc nie martwimy się o baterie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie gałki chodzą leciuteńko jakby niebyły w ogóle przymocowane. Chodzą bardzo płynnie i reagują nawet na najmniejszy ruch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyobraź sobie, że grając sobie w niedzielę w gierke z kumplem po necie, nagle padłą bateria a, że zapomniałem dzień wcześniej kupić "Packu" baterii to do poniedziałku jechałem na bateriach od pilota xD

najlepiej sobie kupić baterie z możliwością ładowania i zawsze parę mieć naładowanych w zapasie Szkoda tylko że pada nie można ładować przez np. ładowarkę USB, a jedynie po podłączeniu do konsoli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że podobno jest program dzięki któremu można ładować pada przez PC. Sam szukałem takiego programu ale nic nie znalazłem. Jak miałem X360 to kupiłem sobie akumulatorki i nigdy nie miałem problemu z zasilaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba mieć żadnych sterów aby ładować z kompa przez usb.Podłączasz kabelkiem pada pod port usb od pieca i ładuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba mieć żadnych sterów aby ładować z kompa przez usb.Podłączasz kabelkiem pada pod port usb od pieca i ładuje.

Skoro tak to zaraz podpinam pod PC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie glupie pytanie, bo DS2 nigdy nie mialem. Jakie triggery zostaly dodane w 6axis?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam takie glupie pytanie, bo DS2 nigdy nie mialem. Jakie triggery zostaly dodane w 6axis?

zamiast R2/L2 jako cyfrowe przyciski są analogowe triggery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamiast R2/L2 jako cyfrowe przyciski są analogowe triggery

Zmeczony jestem i już późno jak dla mnie bo poniedziałek więc sorry że sie wcześniej nie upewnie...

Analogowe to że mają czujnik nacisku a cyfrowe nie, czy cos takiego ?

Bo w każdym razie L2/R2 mają czujnik nacisku w DS2, przynajmniej mi w MGS3 działało...

Jak się mylę to sorry....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dal mnie bomba

Nie wiem tylko dla czego wielu osobą nie pasują triggery

Wygodne

A co do pada to dobrze leży w ręce, Mniej plastikowy plastik niż w ds2

Troszke mi tylko zgrzyta jak się go pociśnie ale to nei przeszkadza imho

Ogólnie to BOMBA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmeczony jestem i już późno jak dla mnie bo poniedziałek więc sorry że sie wcześniej nie upewnie...

Analogowe to że mają czujnik nacisku a cyfrowe nie, czy cos takiego ?

Bo w każdym razie L2/R2 mają czujnik nacisku w DS2, przynajmniej mi w MGS3 działało...

Jak się mylę to sorry....

nie pamiętam jak to było z DS2, bo dawno nie grałem na nim, ale triggery są znacznie bardziej analogowe niż stare R2/L2 i np. można z nich korzystać jako gazu i hamulca. Szkoda tylko, że są słabo trochę wykonane i pojawiają się lekkie luzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×