Skocz do zawartości
Patricko

Mała Liga F1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko krótko od siebie dodam, że jest coś takiego jak zbiorowe preordery. Wtedy gry można kupić jeszcze taniej niż preorder, który to z kolei jest zazwyczaj tańszy od ceny normalnej/premierowej.

Tzn nie znam punktu, gdzie można coś takiego zrobić, jeśli chodzi o F1, ale można poszukać.

Opieram to na przykładzie gry NHL, którą ludzie kupują w ilości 20-30 sztuk na pewnym forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Milczar to jest dobry pomysl i byc moze tutaj ludzie na to pojda, odpadam ze wzgledu na miejsce.

BTW

w nowym sezonie gdy juz skompletujemy ligi wowczas zrobimy wybory na hostow ligowych wyscigow. Trzeba bowiem wybrac kogos z najlepszym netem w danej lidze aby to wszystko bylo w stanie grac w miare plynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie jak odnośnie bolidów. Jak to będzie skoro ma być 16 osób? Większość będzie jechało w teamach, a kilka osób pojedynczo? Czy może 8x2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak byloby docelowo... bo teamowa walka bedzie podobna jak w sezonie drugim, tak przynajmniej mnie sie wydaje bedzie najlepiej. plus ja nie jestem przekonany co do tych 16 zawodnikow... wg mnie max to 14 ale zobaczymy jak to gra pociagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie tak mnie teraz naszlo na pewne wnioski ktore bede mial apropos naszej nowej odslony ligowej.

O ile nie jesetsmy pewni niczego w nowej edycji gry to ja uwazam ze lige zrobi sie tak czy siak. Obawiam sie jednak troche o te 16 osob online. W GT5 jak gram z ludzmi z forum gtpl to czesto wywala i jest problem. Wydaje mi sie ze ilosc osob w jednej lidze mozna by bylo powiekszyc do 14 osob. 16 osob to za duzo i moga byc problemy.

Pozatym w sezonie 1 mielismy 4 ligi czyli 48 osob. Bylo to do ogarniecia przezemnie i przez Patricko. Teraz gdy nastapnie f1 2011 mysle ze do grona naszego powinnismy przyjac kogos z grupy Klacza i Milczar Denny chocby dlatego ze ladnie im idzie w tym sezonie drugim jako organizatorem.

W zwiazku z tym ze mogloby sie rozrosnac nasze grono organizatorow do np 4 osob, mozna by bylo zrobic jesli bedzie takie zapotrzebowanie i 6 lig. W moim wariancie bylo by to 84 osoby sciagajace sie, ewentualnie przy opcji 16 osobowej 96 osob. Generalnie marzy mi sie 100 osob grajacych... i nie mowcie mi tutaj o malym gronie, bo to grono nigdy nie bylo male a juz na pewno nie w 1 sezonie.

Mysle sobie ze sezon drugi pokazal kilka stref ktore w sezonie 1 byly nieodkryte. Podoba mi sie akcja z przyznawaniem pkt za kwalifikacje i za best lap (a bedzie taka mozliwosc w 2011). Pytanie tylko czy chcemy to dodawac w formie stalych pkt co wyscig czy tez zrobic lepiej osobne rankingi i na koniec sezonu ten ktory wygrywa np best lap challenge dostaje extra 10 pkt do pkt generalnej.

Pozatym przyda nam sie bannerek na forum informujacy o takiej lidze oraz jesli taka mozliwosc jest mozna zrobic newsy na stronie glownej... + po kazdym weekendzie mozna przeczytac w telegraficznym skrocie co sie dzialo na stronie glownej.

Ja osobiscie zapraszam ze swojej strony wszystkich co sa zainteresowani plus wysle zaproszenia na inne fora. Wiem ze sie tego niektorzy obawiaja ale mysle ze biorac pod uwage sezon 1 i 2 bedziemy bardzo latwo mogli stworzyc na ich podstawie ligi 1-3 w sezonie 2011 i wowczas nikt sie niczego obawiac nie bedzei musial.

Podsumowujac, zapewne znowu wypali fajna liga bo moje i Patricko pomysly i widzenie na lige sa tak rozne ze na pewno wybierzemy tylko te najlepsze opcje.

ps...

Kto z was jest przekonany o tym ze zakupi F1 2011?? Ja bowiem juz zlozylem preordera bo o ile gra moze rozczarowac to ja to robie dla zabawy wspolnej z wam bo naprawde tak dobrze to ja sie nie bawilem juz z kilka ladnych miesiecy.... No moze poza kilkoma eventami w Mistrzostwach GT5 (te ktore organizuje polo)

Na mnie zawsze możecie liczyć.

Z tym c piszesz Error się w sumie zgadzam, tylko boje się tak dużej ilości lig.

Powodów jest kilka: robienie ligi na blisko 100 sob to już duże ryzyko że któraś z lig się rozpisze.

Z sezonow 1 i 2, znamy miej więcej osoby na których możemy liczyć, ale też takich który mają słomiany zapał np. Lukaszsadada.

Obawiam się tego że jak dojdzie sporo nowych zawodników, ,że pograją 3 wyścigi a pozniej nawet znaku o sobie zycia nie dadza.

A takich graczy trzeba kims zastąpic, i boję się że może nie na początku ale w połowie sezonu może być trudność ze znalezieniem rezerwowych.

Jednak w sumie jak się postara to zawsze kogoś można znaleść, dlatego to dla mnie najmniejszy problem.

NAjwiększym dla mnie jest ten problem, że jak gracze zaczną rezygnować, po 3,4,5,6 wyscigu to ci co ich zastąpią mają 0 punktów, a nauczony doświadczeniem z tego sezonu w lidze 1 takich graczy jest sporo i są przez to duże różnice punktowa i wypacza to rywalizacje, bo ci co doszli nigdy nie dogonią pierwszych, a mnie to też nie cieszy że nie ma z kim walczyć.

W sumie na to jest sposób zmiany przepisu, aby ci co kogoś zastępują przejmowali jego punkty.

Z tymi punktami za kwalifikacje to się zgadzam, fajnie by był jakby gra dawała opcje pokazania wyniku najlepszego okrązenia w wyscigu, wtedy by mozna bylo tez to nagradzac.

To by dawalo fajna walke na torze, bo kazdy by kombinowal jak zrobic zeby najlepsze opony miec na sam koniec wyscigu przy lekkim bolidzie by najlepszy czas zrobic.

Fajnie by było ligi wyrównać, czyli ostatnio rozmawiałęm z Komarzycho i on sam mówił że chętnie by pojeździł z osobami podobnego pokroju jak on, co by dawało rywalizacje, bo z nami wygrywa w lidze jak chce i nas to nie cieszy i jego też.

To są tylko moje sugestie, decydujący głos mają Patrico i Error i jestem pewny że znowu zrobią super ligę.

Jak byście chcieli, to po zakonczeniu sezonu mogę podac listę osób na których możemy stawiać w 100%, bo traktują lige profesjonalnie.

Fajnie by bylo jakby liga miała 100 osob, tylko tak jak pisałęm obawiam się, ale jakos to bedzie.

Proszę ja ciebie pzdrowienia dla Errora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dajcie sobie jeszcze na wstrzymanie z wszelkimi dyskusjami, układami, itd.

Z doświadczenia już wiem, że zbyt wczesne ustalanie czegokolwiek powoduje potem tylko więcej problemów jak coś pójdzie nie tak, a zawsze coś pójdzie nie tak.

Tak jak mówię, końcem sierpnia/początkiem września można zacząć poważnie rozmawiać o sezonie 3.

Dokończcie sezon 2, poczekajmy na gamescom, na którym powinniśmy dowiedzieć się sporo informacji nt. gry, niechże ja też wrócę z wakacji, bo też chcę napisać kilka rzeczy, które myślę są dość ważne dla ligi i sezonu 3, a co najważniejsze to musimy czekać na jak najwięcej informacji dot. gry, bo dopiero ona zweryfikuje nasze wszystkie plany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klaczus, moj przyjacielu :D Twoje obawy sa stosowne jak najbardziej. Ja generalnie jednak chce te 100 osob bo osobiscie uwazam ze jak cos robic to z rozmachem a nie tak po prostu troche... Ja jestem za tworzeniem rzeczy wielkich.

Patricko, ubezpieczasz sie strasznie. Pytanie mam co nam gra zweryfikuje?? Wg mnie nie za wiele wiec jakies przymiarki mozna robic...

Co do pomyslu podzialu na umiejetnosci... Ja jestem za jak najbardziej, ale jednak to zapewne nie wypali bo skad i jak wybrac tych najlepszych do ligi 1?? Jesli ktos mi powie sprawiedliwy system to mozna sie bedzie zastanowic.

Wydaje mi sie ze na pewno jesli bedzie tyle osob i wogole powinien byc podzial na padowcow i kierownicow...

Edytowane przez Sir Siekier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie jak odnośnie bolidów. Jak to będzie skoro ma być 16 osób? Większość będzie jechało w teamach, a kilka osób pojedynczo? Czy może 8x2?

Pytanie jest bardzo trafne. Sam się nad tym zastanawiałem, gdy dowiedziałem się o możliwości gry w więcej niż 12 osób.

@Patricko

Załóżmy, że sierpień/wrzesień będą pierwsze ustalenia, ale czy nie możemy sobie pozwolić na pewne przymiarki? :)

Jeśli będzie 12 teamów do wyboru, a będziemy grać w więcej niż 12 osób, to czy ze względu na fakt, że pierwszy się z tym odezwałem, mogę liczyć na pierwszeństwo wyboru bolidu? :D

Mam HRT i bardzo mi się to podoba, jednak w sezonie 2011 HRT ma białe barwy, nad którymi nie przepadam :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli będzie 12 teamów do wyboru, a będziemy grać w więcej niż 12 osób, to czy ze względu na fakt, że pierwszy się z tym odezwałem, mogę liczyć na pierwszeństwo wyboru bolidu? :D

taa już widzę jak zaraz następni zaczną tutaj wpisywać ja chcę Lotusa a ja RedBulla wybieranie bolidów zostawmy lepiej do momentu aż będzie już wiadome kto w jakiej lidze jeździ

Wydaje mi sie ze na pewno jesli bedzie tyle osob i wogole powinien byc podzial na padowcow i kierownicow...

Zawsze jest to jakaś alternatywa jednak o wiele lepiej by było gdyby udało się podzielić ligi pod względem poziomu poszczególnych graczy oczywiście będzie to trudne.

Jeśli chodzi o 1 ligę czyli od 12 do max 16 graczy to myślę że na podstawie tych 2 sezonów spokojnie można by było wybrać tych najlepszych problem będzie w ligach z numerami 2,3 i tak dalej bo nikt nie przewidzi na jakim poziomie będą gracze którzy przygodę z Małą Liga (która chyba powinna trochę zmienić nazwę bo widzę że taka "mała" to już nie będzie) zaczną od 3 sezonu

W sumie na to jest sposób zmiany przepisu, aby ci co kogoś zastępują przejmowali jego punkty.

Ja bym raczej był przeciwny takiemu przepisowi ale owszem Klacza poruszył problem którego jesteśmy świadkami w 2 sezonie 1 ligi ja bym proponował prowadzenie oddzielnego rankingu w którym będzie pokazana średnia ilość zdobytych punktów na wyścig nie jest to jakieś super rozwiązanie ale zawsze coś.

Edytowane przez werdus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest to jakaś alternatywa jednak o wiele lepiej by było gdyby udało się podzielić ligi pod względem poziomu poszczególnych graczy oczywiście będzie to trudne.

Jeśli chodzi o 1 ligę czyli od 12 do max 16 graczy to myślę że na podstawie tych 2 sezonów spokojnie można by było wybrać tych najlepszych problem będzie w ligach z numerami 2,3 i tak dalej bo nikt nie przewidzi na jakim poziomie będą gracze którzy przygodę z Małą Liga (która chyba powinna trochę zmienić nazwę bo widzę że taka "mała" to już nie będzie) zaczną od 3 sezonu

może warto zrobić coś w stylu kwalifikacji, do każdej ligi przypisuję się ten sam wybrany przez wszystkich tor, gdzie będą prowadzone takie jakby kwalifikacje, w każdej lidze będzie jakiś minimalny czas który dany kandydat musi osiągnąć aby być w tej lidze, np tor będzie powiedzmy Monaco (przykladowo) i aby dolaczyc do 1 ligi trzeba ustanowić czas minimum 1.16.000, w 2 lidze 1.17.000 itd. wtedy będzie sprawiedliwy podział, tak ja to widze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybor bolidow zrobimy jak bylo w sezonie 1. W odpowiednim momencie bede dawal haslo... i wowczas wysylacie do mnie na pw info ktore mnie interesuje... Aha mala uwaga, w zwiazku z fatkem zie wiekszosc z nas bedzie sie w to bawic poraz kolejny to bede oczekiwal tylko i wylacznie okreslonej formy zgloszeniowej /potwierdzajacej...

mateo a jak to zweryfikowac?? moze ktos bedzie klamal :D

Edytowane przez Sir Siekier

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przydzielania poszczególnych ludzi do danej ligi, to myślę, że z pierwszą ligą nie będzie większych problemów. W pierwszej kolejności powinni w niej jeździć gracze którzy startują w obecnych ligach i prezentują w miarę porównywalny poziom ( jeździmy trochę ze sobą to wiemy kto co potrafi ). A co do pozostałych lig ( albo i wszystkich, łącznie z 1. ) myślę że najlepsza byłaby zwyczajna rekrutacja polegająca na tym, iż chętni do startów są umawiani w danym dniu o danej porze ( pokaże to także komu zależy na jeździe ) i jadą dwa wyścigi ( tory losowo wybrane ) z kwalifikacjami lub i bez ( forma do uzgodnienia ) i dzielimy ludzi wg czasów ( porównywalne czasy do jednej ligi ). Wiem, ze to będzie troszkę czasochłonne, ale znowu bez przesady do ogarnięcia na luzie.

Forma wyżej opisana praktycznie podobna do przestawionej przez Mateo.

Co do formy wyboru bolidów to jakieś dawanie cynku i wysyłanie wiadomości trochę dziwne z racje, że nie każdy np w danym momencie będzie mógł dawać cynk. Tutaj jeżeli mogę coś podpowiedzieć to można zrobić małe show ( jak to swego czasu robiło się w managerze typu hat trick ). Organizator robi losy ( bolidów, graczy ) i zwyczajnie w świecie losu. Oczywiście wszystko to powinno być nagrywane i opublikowanie oficjalnie. Filmik zamieszczamy na forum i każdy się w ten sposób dowiaduje jaki bolid wylosował.

Edytowane przez adikos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o lidze dla totalnych amatorów? Dla tych którzy będą stawiać pierwsze kroki w takich potyczkach (w tym ja haha)? Czekam na wasze opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mateo a jak to zweryfikowac?? moze ktos bedzie klamal :D

Łatwo i prosto. Podać kilka terminów n a kwalifikacje, wyznaczona osoba zakłada sesje, osoby jeżdzą uzyskują czasy czy jada wyścig i fota na koniec. Ewentualnie coś w podobnej formie tak żeby osoba z zarządu była obecna podczas jazdy i weryfikowała co i jak.

Z ilością osób w lidze poczekałbym do premiery i sprawdził jak to wygląda w praniu, możemy przyjąć, że przy 12 osobach będzie na bank ok i w razie co rozszerzyć ilość miejsc po testach. Trzeba minimum i tak 3 tygodnie dać towarzystwu na przygotowanie i poznanie gry wiec trochę czasu na testy będzie.

Można pomyśleć w końcu nad klasyfikacją zespołową przy możliwości jazdy w jednym teamie (oczywiście jeżeli będzie można normalnie jeździć przy 16 osobach online) przy tym dać np. jeden dodatkowy punkt do klasyfikacji zespołowej czy indywidualnej. Punkt za Q też jak najbardziej mógłby się pojawić, natomiast nie widzę sensu w punkcie za FL jeżeli rzeczywiście da rade różne taktyki przyjąć na wyścig w grze. Co do samego wyboru to mi to wszystko jedno jak się to odbędzie, chociaż można by dać pierwszeństwo w wyborze zwycięzcom w poszczególnych ligach :P Taka forma nagrody za dobrą jazdę :P

Jako, że nie będzie możliwości zapisania powtórki moim zdaniem trzeba będzie się zdać na system karania jaki zaserwuje nam gra. Te kary co są przyznawane w drugim sezonie, dla mnie nie działa tak jak powinno i jak bym oczekiwał w stosunku do takiej formy karania.

Ja bym raczej był przeciwny takiemu przepisowi ale owszem Klacza poruszył problem którego jesteśmy świadkami w 2 sezonie 1 ligi ja bym proponował prowadzenie oddzielnego rankingu w którym będzie pokazana średnia ilość zdobytych punktów na wyścig nie jest to jakieś super rozwiązanie ale zawsze coś.

Ja myślę, że jakieś wymyślanie dodatkowej klasyfikacji to bezsens. Każdy powinien pracować na swoje konto a takie rankingi ze średnią zdobywanych punktów potraktować jako czysto statystyczna informacje. Niestety kto dojdzie później musi się liczyć z tym, że nie będzie walczył o najwyższe cele na koniec sezonu.

To parę moich uwag i jeszcze pomyśle co tu można dorzucić bo aktualnie czasu za dużo wolnego i nie ma co robić :P

Edytowane przez KOWI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Patrico, bo ma racje trochę za wcześnie, ale że pogoda jest taka jak jest i nie mam zajęcia to napisze co wymyśliłem(może się nie spodobać)

Pomysł z doborem uczestników ligi ze względu na wcześniejsze próby czasowe podoba mi się, ale jestem za czymś bardziej.

Zrobić takie serie wyścigowe, tak jak Kubica przeszedł pare serii aby dojść do F1, tylko napisze to jaśniej.

Robimy przykładowo 6 lig: 1 liga to ta najlepsze pod względem umiejętności, 2 liga trochę gorsza itd, na podstawie próby czasowej najlepsi kierowcy będą jeździli w 1 lidze, trochę gorsi w drugiej itp.

Znając życie gra będzie miała parę serii więc, można by robić tak że 2 najgorszych graczy z 1 ligi na koniec sezonu spada do 2, a dwóch najlepszych z 2 awansuje do 1, w ten sposób można by uniknąć wsród najlepszych(tylko to trochę skomplikowane, musielibyśmy stworzyć specjalny system, bo na następne sezony wielu by odeszło wielu przyszło. Albo moglibyśmy przy każdym nowym sezonie robić taką rekrutacje.

Ogólnie zdarzało się że wielu graczy nie było przygotowanych do wyścigów i psuło wyścigi innym graczom. Więc moglibyśmy zrobić jak w prawdziwej F1,

na każdy wyścig jakiś ludzki dla każdej ligi(inne umiejętności), próg czasowy, którego jak ktoś nie osiągnie w kwalifikacach to nie pojedzie w wyscigu(troche ostre, ale wtedy każdy na 100 procent będzie traktował lige i będzie fajniejsza rywalizacja).

Konstruktorów, jakby był podział na umiejętności też można by najlepsze pary na koniec sezonu drobnymi punktami promowac(np. 1 para 30 punktow, 2-20,3-10)

Bolidy dla mnie nie są ważne to nawet można losować tak jak pary.

System Kar: dołożyłbym jeszcze 2 sędziów aby ich było 3.

Gdyby ktoś rezygnował i przychodziła nowa osoba, to np. otrzymywałaby tyle pinktów co ma przedostatnia osoba w lidze(taki głupi pomysł, ale z tym ciężka sprawa)

Inne sprawy to musimy poźniej przedyskutować jak będziemy widzieli jaka ta gra naprawdę jest.

To co pisałem można już rozmyslać bez gry.

Tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru bolidów, to nie chcę być źle zrozumiany.

Z tego co pamiętam, to bolidy gracze zachowują te same, co w sezonie 1 (o ile wypali, to że będziemy jeździć w tych samych składach z tamtego sezonu).

Mi chodzi o to, że w przypadku gry np. w 13 osób, będzie trzeba przydzielić komuś takie drugie Ferrari, czy drugie Renault, bo nie ma trzynastego zespołu w F1. No chyba, że w trybie online będzie możliwość jeżdżenia bolidami o różnych barwach, własnych kreacjach itd, na co bym się nie napalał.

A ja oddałbym HRT ewentualnie nowej osobie, a sam wziąłbym "drugi" bolid z pozostałych 11 teamów :)

Ależ ja jestem przebiegły :P

Edytowane przez MilczaR-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem za podziałem lig według umiejętności. Inaczej dojdzie do sytuacji że w każdej lidze znajdzie się jakiś super wymiatacz, który za każdym razem bedzie odjeżdżał pozostałym. Ja wiem że to tylko gra i jeździ się dla przyjemności ale mimo wszystko dal mnie walka na torze z ludźmi o podobnych umiejętnościach jest fajniejsza. No i jest szansa kogoś wprzedzić :biggrin: .

Do klasyfikacj ligowej tor powinien być wybrany tuż przed wyścigiem żeby nikt nie miał nagle szansy trenować cały tydzień dla wyśrubowania wyniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Panowie tutaj piszą piszą, ale tak bardziej co ślina na język przyniesie... (tak, mam zły humor, więc musicie wybaczyć).

Kilka punktów z mojej strony:

  • Klasyfikacja do poszczególnej ligi? Wybrać tor, datę, określony czas....tylko po co? Jak ktoś chce zrobić czas to zrobi, a jak ktoś nie chce to nie zrobi.
    Do czego zmierzam? A do tego, że ktoś z lepszymi umiejętnościami specjalnie sobie będzie robił gorsze czasy, żeby dostać się do słabszej ligi i tam potem non-stop wygrywać.
    No bo kto udowodni temu komuś, że specjalnie jechał wolniej? Dlatego taki sposób jest tak samo bez pomysłu jak losowanie z miski....
    Poza tymi zmieniona fizyka jazdy może komuś nie spasować, ktoś może popełnić błędy, itd. Jest to nieadekwatne do rzeczywistych umiejętności gracza.
  • Jako główny organizator chciałbym dążyć do tego, żeby każda liga była niezależna od innych lig. W każdej lidze grają inni ludzie i każdy może mieć swoje problemy.
    Już nie raz zdarzyło się, że jedna liga np. chciała zrobić wolne bo więcej osób było nieobecnych, ale musiała jechać "bo druga liga też jechała" wtedy.
    Każda liga ma swoich organizatorów, swoje terminy rozgrywania wyścigów, swoje osobne głosowania, itd. Po prostu pełna niezależność.
  • Składy ligowe. Chyba rzecz najważniejsza. Widzę, że sporo osób chce na siłę wprowadzać zmiany, tylko po co? W pierwszym sezonie w tych składach co były walka była w miarę wyrównana.
    Chyba nikt nie liczy na to, że będzie jeździł w lidze, gdzie wszyscy będą jechali równiutko obok siebie przez cały dystans...możecie o tym zapomnieć bo jest to nierealne.
    Zawsze komuś idzie lepiej, a komuś gorzej.
    Pisałem wyżej, że chce aby każda liga była w miarę niezależna od innych lig.
    Zaraz po pierwszym sezonie cała Liga 1 jednogłośnie stwierdziła, że chce w sezonie 3 jeździć w tych samych składach.
    Przy końcowych wyścigach, a potem na forum zawsze była rozmowa na ten temat i zawsze te same odpowiedzi, żeby został u nas ten sam skład.
    Dlatego najlepszym wyjściem będzie tutaj po prostu założenie ankiety w ligowych tematach i zrobienie głosowania, czy uczestnicy chcą jeździć w tych składach co kiedyś, czy zrobić małe zmiany, czy chcą zupełnej reorganizacji.
    Dopiero potem można zacząć myśleć o jakichkolwiek zmianach jeśli uczestnicy będą tego chcieli.
    Jak każdy dobrze wie, lepsze jest wrogiem dobrego.
  • Wybór bolidów oraz teamy. Tutaj wykorzystamy metodę, którą wykorzystaliśmy w sezonie 1, czyli Error pisze do wszystkich uczestników naszej ligi (bo tak jak pisałem, chce żeby każda liga miała swoich organizatorów, którzy będą się wszystkim zajmować) i po prostu kto pierwszy ten lepszy.
    Ale z drugiej strony myślę, że jeśli dana liga będzie chciała zostać w takich składach jak była w sezonie 1, to bolidy będą już ustalone, ewentualnie małe zmiany po dogadaniu się.
    Jak zwykle organizatorzy mają ten plus, że mogą sobie wybrać bolid. Tak było w sezonie 1, 2 (chyba) i tak będzie i w 3.
    Jeśli chodzi o teamy, to nawet ilość uczestników ligi będzie na pewno parzysta, czy to 12, 14 czy 16 to będzie kolejno 6, 7 lub 8 teamów.
    Co za tym idzie? Uczestnicy sami się dogadają w jakich zespołach chcą jeździć i potem będzie się indywidualnie ustalało. Bo mogą akurat być 2 osoby co chcą jechać Lotusem czy tam Renault?

Jak na razie tylko tyle mi do głowy przychodzi, zapewne pominąłem kilka rzeczy, ale i tak jeszcze sporo czasu do ustalania czegokolwiek.

Żeby też nie było niepotrzebnych dyskusji, to wszystko co napisał ma formę bardziej propozycji oraz przypomnienia naszych dawniejszych ustaleń.

Jeśli coś brzmi jednoznacznie to nie miało tak brzmieć, ale starałem się wyrazić najbardziej neutralnie jak tylko mogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patricko w końcu coś sensownego napisał:biggrin: Z nim się akurat zgodzę, a w szczególności z klasyfikacją do poszczególnych lig.

Co do wyboru bolidów to ewentualnie jeśli większość osób w lidze, a jest to nadal 12 osób chciało by zmienić bolid to np. organizator pisze nicki 12 graczy, a inna osoba z ligi pisze 12 bolidów tylko bez konsultacji ze sobą i nie w taki sposób, że 1. McLaren, 2. Red Bull itd. Tylko niech one będą wymieszane, że pierwszy może być nawet HRT. To jest taki mój pomysł co do ewentualnych zmian bolidów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów:)

Chwilkę się nie pokazywałem, ale to nie znaczy, że o Was zapomniałem;)

Już się stęskniłem za F1 i nie mogę się doczekać nowego sezonu. Także nie zapomnijcie o mnie przy kompletowaniu nowej ligi.

Co do podziału Lig wg umiejętności to niezły pomysł, ale tak jak pisał Patricko praktycznie nie do zrealizowania. Napewną znajdą się zawodnicy, którzy specjalnie będą mieli "słabszy dzień" na kwalifikacje do Ligi. Mam tylko wielką nadzieję, że nie będzie problemów z lagami przy takiej ilości graczy. Nie ukrywam, że fajnie było by zagrać znowu z chłopakami z pierwszego sezonu, ale jeśli przejdzie pomysł z podziałem Lig na umiejętności to raczej się nie załapię do 1-szej Ligi.

Pozdrawiam!

Edytowane przez Verbatimek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów:)

Chwilkę się nie pokazywałem, ale to nie znaczy, że o Was zapomniałem;)

Już się stęskniłem za F1 i nie mogę się doczekać nowego sezonu. Także nie zapomnijcie o mnie przy kompletowaniu nowej ligi.

Co do podziału Lig wg umiejętności to niezły pomysł, ale tak jak pisał Patricko praktycznie nie do zrealizowania. Napewną znajdą się zawodnicy, którzy specjalnie będą mieli "słabszy dzień" na kwalifikacje do Ligi. Mam tylko wielką nadzieję, że nie będzie problemów z lagami przy takiej ilości graczy. Nie ukrywam, że fajnie było by zagrać znowu z chłopakami z pierwszego sezonu, ale jeśli przejdzie pomysł z podziałem Lig na umiejętności to raczej się nie załapię do 1-szej Ligi.

Pozdrawiam!

Tylko zobaczcie, jeśli zaryzykujemy z tym podziałem to w najgorszym razie może być tak jak w tych sezonach, a moze akurtat wyjdzie i nikt sie nie podłoży, albo chociaż nie wszyscy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym i zarazem najlepszym sposobem będzie zrobienie ankiety w każdej lidze.

Pytanie proste: chcą zmian czy nie. Jak nie to potem tylko ewentualne dokooptowanie kilku nowych co by ilość się zgadzała i tyle.

A jak chcą to potem będzie się myśleć, chociaż mam nadzieję, że Liga 1 z Sezonu 1 dotrzymuje słowa i niepotrzebnego kombinowania nie będzie.

Poza tym tak patrzyłem teraz to składy w sezonie 1 nie były takie złe. Końcowe wyniki prawie w większości lig były podobne.

Różnice były minimalne, nawet u nas w 1 Lidze Asshuri prawie mnie wyprzedził, a reszta stawki również miała minimalne różnice.

Także stwierdzenie, że która liga ma dominatora jest tutaj nie na miejscu.

Z mojej strony podziału nie ma zbytnio sensu robić, bo to jest tak, że jak ktoś jest dobry to kto wie jak z formą będzie potem.

Za przykład mogę wziąć samego siebie, gdzie na początku wygrywałem, a potem po prostu cały czas środek stawki bo już mi się nie chciało w tą grę grać.

Nie ma na to reguły i robić podział wg czasu na torze to również trochę bezsensu, a na tyle osób kombinatorzy zawsze się znajdą.

W każdej lidze muszą być lepsi i gorsi, żeby było kogo gonić na torze... Tak było jest i będzie bez względu na formę układania lig...

Nie ma co liczyć Klacza na to, że ktoś się podłoży, a ktoś nie.

Weźmy np. taki przypadek. Robimy ten dość "niemądry" podział wg czasów i po prostu nie czuje gry na kierownicy, gra mi się źle i wychodzi mi słaby czas, że trafiam do 4 Ligi, czy którejś tam. Oczywiście nagle wzniesie się lament, że oszukuje, że unikam walki, i idę po najprostszej linii.

I co wtedy? I ja czuje się źle z tym i reszta ma do mnie pretensje.

A nikt nie jest w stanie wtedy udowodnić, czy rzeczywiście szło mi źle czy specjalnie udawałem.

Dlatego mieć nadzieję, że niektórzy się nie podłożą jest naprawdę łatwowiernością.

Mówiąc krótko, jestem za tym, żeby "każda liga sobie swoją własną rzepkę skrobała", a co za tym idzie, układała sobie sama składy, jeśli obecne jej nie pasują.

Wg mnie wszystko jest ok i wystarczy dołożyć nowych z sezonu 2 do poszczególnych lig, a jak nadal będzie brakować lub będą buntownicy to zrobić po prostu kolejną ligę.

Wprowadzanie zmian na siłę, żeby tylko wprowadzić nigdy na dobre nikomu nie wychodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie wszystko jest ok i wystarczy dołożyć nowych z sezonu 2 do poszczególnych lig

Chodzi Ci o to, że Ci których nie było w sezonie pierwszym i dołączyli w 2 powsadzać do tych z sezonu pierwszego? Można by przecież jechać tak jak w sezonie 2, chociaż skoro będzie 16 osób to to chyba nie ma sensu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to, że Ci których nie było w sezonie pierwszym i dołączyli w 2 powsadzać do tych z sezonu pierwszego? Można by przecież jechać tak jak w sezonie 2, chociaż skoro będzie 16 osób to to chyba nie ma sensu...

Patricko w sumie masz racje, ale wracając jeszcze do tego podziału uczestników według umiejętności, jeśli trafił by sie ktoś kto specjalnie by zrobił słaby czas aby wymiatać np w 4 lidze, można zastosować takie rozwiązanie, jeżeli był by w generalce na pierwszym miejscu, a różnica punktowa pomiędzy nim a zawodnikiem na drugiej pozycji wynosiła by więcej niż przykładowo 60pkt to taki ktoś wędruję do ligi wyżej, to tylko mój pomysł piszcie szczerze co o tym sądzicie bo tu chodzi o przyszłość ligi i dobrą zabawę przedewszystkim :)

ale jakby co to także jestem za tym aby jezdzić w takich składach jak w sezonie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to, że Ci których nie było w sezonie pierwszym i dołączyli w 2 powsadzać do tych z sezonu pierwszego? Można by przecież jechać tak jak w sezonie 2, chociaż skoro będzie 16 osób to to chyba nie ma sensu...

Tak jak mówię, najpierw ankiety w poszczególnych tematach ligowych, potem będzie się myśleć nad tym.

Patricko w sumie masz racje, ale wracając jeszcze do tego podziału uczestników według umiejętności, jeśli trafił by sie ktoś kto specjalnie by zrobił słaby czas aby wymiatać np w 4 lidze, można zastosować takie rozwiązanie, jeżeli był by w generalce na pierwszym miejscu, a różnica punktowa pomiędzy nim a zawodnikiem na drugiej pozycji wynosiła by więcej niż przykładowo 60pkt to taki ktoś wędruję do ligi wyżej, to tylko mój pomysł piszcie szczerze co o tym sądzicie bo tu chodzi o przyszłość ligi i dobrą zabawę przedewszystkim :)

ale jakby co to także jestem za tym aby jezdzić w takich składach jak w sezonie 1

No tak, ale to kolejne kombinowanie, cudowanie, obserwowanie innych lig, wysłuchiwania skarg, że dlaczego w Lidze np. 4 jeździ ktoś kto powinien spokojnie w Lidze 1 jeździć, itd.

Wybierając tą opcję dokładamy sobie tak naprawdę więcej niepotrzebnej roboty.

Naprawdę nie widzę niczego złego w tym, żeby jeździć w składach z 1 sezonu. Pomyślcie...znów spotkanie z ludźmi po prawie roku, a w 1 Lidze to już padały stwierdzenia, że taka mała rodzina się nam zrobiła.

Każdy wie jak kto jeździ i czego można się spodziewać po nim. Ja osobiście nie wyobrażam sobie, żebym jeździł w innej lidze niż Error, nasze pojedynki to po prostu pojedynki pomiędzy Alonso i Hamiltonem, dodatkowe emocje, jako że walczymy od zawsze ze sobą w większości samochodówek.

To samo z resztą naszej ekipy. Dublowanie Verbatimka to po prostu tradycja, hehe (żart oczywiście :))

I tak jak mówiłem wcześniej. Opcja ze składami z 1 sezonu i np. osobnicy, którzy naprawdę będą chcieli jeździć w innych składach i za wszelką cenę będą chcieli zmian, mogą dostać możliwość założenia swojej ligi na swoich zasadach. Czyli dobranie uczestników wg tam jakiegoś okrążenia przejazdowego czy tam wg numeru buta.

Wtedy powinni być wszyscy zadowoleni. Bo Ci co chcą zostać to zostaną, a Ci co chcą za wszelką cenę zmian dostaną swoją własną ligę na swoich własnych zasadach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×