Patricko 8082 Napisano 16 Kwiecień 2011 F1 2010 Informacje ogólne: Ilość trofeów: x1 / x3 / x5 / x41 Ilość trofeów offline: 45 Ilość trofeów online: 5 Najtrudniejsze trofea: Nifty 50 / World Champion - Expert Trofea możliwe do pominięcia: brak Czas do zdobycia platyny: 100+ godzin Wstęp: Platyna w tej grze to kawał ciężkiej, długiej i żmudnej roboty. Jeśli ktoś szuka szybkich pucharków, to niestety tutaj ich nie znajdzie. Jest to jedna z najdłuższych platyn jakie przyszło mi robić. O ile na początku gra sprawia niesamowitą frajdę, to w miarę upływu czasu i odkrywania kolejnych baboli, gra staje się udręką. Mimo wszystko postaram się Wam przybliżyć te pucharki. Ważne wskazówki: Na początku radzę się skupić tylko i wyłącznie na singlu. Poznanie zachowania bolidów, torów, punktów dohamowań, itd. Myślę, że jeden pełny sezon możecie sobie spokojnie przejechać bez konieczności zaglądania do trybu online. Oczywiście jeśli ktoś celuje w platynę, to przyjdzie mu się zmierzyć z trofeum Nifty 50 oraz World Champion - Expert. Ale na szczęście jest inna droga do ich zdobycia, prostsza, szybsza i mniej stresująca. Również miejcie na uwadze to, że kilka trofeów można zrobić za jednym razem, np. podczas robienia Tifosi, można zrobić od razu Semi-Auto, True Racer, Rain Meister, itd. O wszystkim przeczytacie poniżej. Poradnik: Trofea wg kolejności w XMB. Opis robiony na bazie angielskiej wersji, jako że polska pozostawia wiele do życzenia, a w dodatku posiada niejasne i niepełne opisy pucharków. Complete Ukończ F1 2010 i zdobądź wszystkie pozostałe trofea.Jasna sprawa, zdobądź wszystkie inne trofea, co nie będzie takie łatwe, możecie mi wierzyć na słowo. Rocking the Boat Ukończyłeś wyścig przed swoim partnerem z zespołu.Prosty puchar. Wpadnie zapewne już przy pierwszym wyścigu podczas Waszej kariery.Jeśli jednak jakimś cudem będziecie mieć problemy to ustawcie sobie pojedynczy wyścig (Grand Prix), poziom trudności zmniejszcie na najłatwiejszy i weźcie najsłabszy zespół. Wy przebijecie się bez problemu do przodu, a Wasz partner zostanie z tyłu. Practice makes Perfect Weź udział w 3 sesjach treningowych podczas jednego wyścigu.Kolejny prosty puchar. Ważnym jest, aby w momencie jak jesteście w Waszej przyczepie, ustawić pełny weekend, tylko wtedy będziecie mieli dostęp do 3 sesji treningowych. Potem pozostaje tylko udać się na tor, przejechać kilka kółek podczas każdej sesji i trofeum powinno wpaść bez problemu. W garażu możecie przyspieszyć czas lub przeskoczyć od razu do następnej sesji.Radziłbym jednak opcje z przewijaniem czasu, wtedy gra widzi, że ukończyłeś 3 pełne sesje. Rookie Driver Ukończ swój pierwszy wyścig w karierze.Wystarczy ukończyć pierwszy wyścig, nie musicie go wygrywać, co zresztą na początku może i tak być dość trudne. Face the Press Przeprowadź swój pierwszy wywiad.Po każdym wyścigu lub sesji kwalifikacyjnej będziemy mogli przeprowadzić wywiad. Jeśli zajęliśmy "pudło" (miejsce 1, 2 oraz 3) to wywiad będziemy przeprowadzać w sali konferencyjnej. Jeśli jednak byliśmy nieco w tyle, to wywiad będzie przeprowadzał z nami dziennikarz w padoku, obok naszej przyczepu. Nie sposób go przegapić.Pamiętajcie, że odpowiedzi na pytania mają wpływ na to jaki reszta zespołu ma stosunek do Ciebie.Wywiady warto przeprowadzać za każdym razem, ponieważ ich pominięcie prowadzi do samych minusów. Seeking Performance Pozytywnie wykonaj testy R&D.Testy R&D (Research and Development), to stały punkt F1. Na początku nie będziemy mieli do nich dostępu, ponieważ jesteśmy drugim kierowcą. Musimy osiągnąć kilka lepszych wyników od naszego partnera z zespołu, aby zespół dał nam możliwość przeprowadzania testów R&D.Testy te można przeprowadzać podczas praktyk. Ograniczają się one do przejechania okrążenia w wyznaczonym czasie. Bez obaw, czasy są bardzo słabe i każdy bez problemu da sobie rady. Nikt tutaj nie powininen mieć problemów. Hot Property Gratulacje! Właśnie podpisałeś kontrakt z wyżej umiejscowionym zespołem.W miarę naszej rozgrywki podczas kariery, będziemy widzieli nasze postępy nie tylko w tabeli z punktami.Każdy zespół ma na nas oko i mniej więcej od połowy sezonu powinniśmy dostawać kolejne oferty kontraktów.Wystarczy podpisać kontrakt na przyszły sezon z lepszym zespołem (musi być wyżej od nas w klasyfikacji konstruktorów) od naszego obecnego i pucharek jest nasz. One-Two Ukończ wyścig ze swoim partnerem z zespołu na 1 i 2 miejscu podczas kariery.To trofeum możecie zrobić tylko i wyłącznie podczas kariery. Pojedyncze GP tutaj nie zadziała.Na początku nawet nie myślcie o tym pucharku bo nie ma szans, żeby partner ze słabego zespołu dostał do czołówki.Dopiero jak traficie do zespołów takich jak Ferrari, McLaren czy RedBull, będziecie w stanie zrobić ten puchar.Mi osobiście on wpadł podczas normalnej gry, nie robiłem nic specjalnego, nie blokowałem innych żeby mój partner się przebił, itd. Wystarczy spokojnie jechać na 1 miejscu i liczyć, że nasz kolega się przebije. Clean License Ukończ wyścig bez żadnych incydentów.Jeśli nie zrobicie tego podczas kariery, to możecie założyć osobne GP (1 okrążenie, żeby jak najszybciej to zrobić).Pamiętajcie, że nie musicie wygrać wyścigu! Wystarczy ukończyć go bez żadnych kolizji, kar, itd.Najlepszym sposobem na to jest ominięcie praktyk i kwalifikacji, tak żeby być na ostatnim miejscu, a podczas wyścigu poczekać aż się wszyscy oddalą. Potem spokojnie dojechać do mety i pucharek powininen wpaść. Speed Demon Osiągnij prędkość 353 km/h.O dziwo wiele osób ma problemy z tym pucharkiem. Dzięki mojej wskazówce, trofeum Wam wpadnie bez żadnych problemów.Sprawa jest bardzo prosta. Wybieramy pojedyncze GP, tor Monza, bolid najlepiej McLaren, u inżyniera w garażu wybieramy ostatni kwadracik po prawej i jedziemy! Pucharek powinien wpaść przy pierwszym lub drugim kółku na prostej startowej. Well Protected Ukończ wyścig z kamerą z kokpitu.Prosta sprawa. Wystarczy ustawić kamerę na tą w kokpicie i ukończyć wyścig. Nie musimy wygrywać.Najlepiej włączyć pojedyncze GP, tor Sao Paulo (Brazylia), 1 okrążenie, poziom najłatwiejszy, podczas kwalifikacji lub praktyk ustawić już kamerę na tą z kokpitu, tak żeby podczas wyścigu startować już z niej.Kończymy wyścig i pucharek powinien wpaść. Silver Arrow W trybie dla jednego gracza udało Ci się wygrać GP Niemiec jadąc bolidem Mercedesa.Wybieramy jeden z dwóch bolidów Mercedesa, tor to oczywiście Hockenheim, 1 okrążenie i jedziemy!Jeśli macie problemy z wygraniem to ustawcie sobie poziom przeciwników na najłatwiejszy, lub troszkę więcej okrążeń. Tak czy siak, z pucharkiem nie powinno być większych problemów. Rain Meister W trybie dla jednego gracza wygrałeś wyścig w ulewie (Heavy Rain) o dystansie 20% lub więcej.Pucharek może wpaść podczas kariery, ale nie musi. Mi osobiście podczas grania 7 sezonów nie zdarzyło się, żeby przez cały dyścig padał ciężki deszcz.Najlepiej jest wybrać pojedynczy wyścig, jakikolwiek tor, dystans 20%, pogoda oczywiście Heavy Rain (ulewa), do tego ewentualnie poziom trudności na najłatwiejszy i nie pozostaje nam nic innego jak tylko wygrać wyścig. Against all odds Wygrałeś wyścig startując z ostatniej pozycji.Bardzo proste do zrobienia, jeśli tylko ustawimy poziom trudności na najłatwiejszy. Wtedy bez problemu przebijemy się z ostatniego miejsca na pierwsze. Można to zrobić zarówno podczas kariery jak i pojedynczego GP. It's a Set-Up Wygrałeś wyścig używając własnego setupu.W garażu macie możliwość wybrania gotowych ustawień od inżyniera (kwadraciki) lub możliwość ręcznej konfiguracji poszczególnych elementów. Wystarczy zmienić jedną dowolną rzecz, np. ustawienie silnika ze Standard na Fast, lub zmienić pozycje skrzydła. Następnie wyruszamy na tor i wygrywamy wyścig.Możecie również poszukać sobie gotowych setupów robionych przez ludzi, niektóre są bardzo dobre i dają sporą przewagę.Strona z setupami: RaceDepartment I ain't Afraid of no Ghost Ustanowić czas w trybie Time Trial.Włączamy tryb Time Trial, wybieramy dowolny bolid, tor i ruszamy! Musimy pamiętać, żeby nie ścinać za bardzo zakrętów, ponieważ wtedy nie zaliczy nam okrążenia. Wystarczy zrobić jedno okrążenie pomiarowe i gotowe! 2nd Chance Użyj opcji Flashback i wygraj wyścig.Kto grał w poprzednie produkcje CM, takie jak DIRT, GRID, to z opcją flashback powinien być już zapoznany.Wytłumaczenie dla nowych graczy: Opcja flashback to nic innego jak możliwość cofnięcia się o krótki okres czasu.Np. jeśli nie wyjdzie nam zakręt, obróci nas, dostaniemy karę, itd.Dostęp do opcji flashback mamy poprzez przycisk SELECT, a następnie po wybraniu odpowiedniego momentu do którego chcemy się cofnąć, klikamy :square:Najłatwiej zrobić ten pucharek jadąc już na pierwszym miejscu i po prostu używając tej opcji na jednej z prostych.Pamiętajcie, że flashbacki w trybie EXpert nie są dostępne, musicie zmienić poziom trudności, aby móc ich używać. Seasoned Ukończ swój pierwszy sezon w F1 2010.Tak jak sama nazwa mówi. Po ukończeniu naszego pierwszego sezonu dostaniemy pucharek.Nie ma tutaj za wiele do pisania, po prostu musicie jechać jak najlepiej potraficie.Warto jedynie dodać, że nie musicie go wygrać. Well Drilled Wykonaj perfekcyjny pit-stop.Do wykonania perfekcyjnego pit-stopu będziemy musieli najpierw go ustawić na manualny.Jazda w pit-stopie ogranicza się tylko i wyłącznie do hamowania i przyspieszania, kierownicę kontroluje w tym momencie komputer.Przed wjazdem do pit-stopu włączacie ogranicznik przyciskiem :circle: .Gdy włączycie już ogranicznik trzymacie gaz do dechy i jedziecie w stronę swojego boksu.Bardzo ważny jest punkt dohamowania! Wszystko zależy właśnie od niego. Jeśli zahamujecie za wcześnie to stracicie czas na dojazd, jeśli za późno to potrącicie mechanika.Jako punkt dohamowania dobrze jest dobrać jedno ze stanowisk inżynierów na przeciwko boksów. Ja zawsze tak robiłem i prawie zawsze miałem idealny pit-stop.Gdy już jesteście w boksie to od momentu jak lizakowy odwróci znak, wciskacie gaz do dechy i wyjeżdżacie.Jeśli zrobiliście pit-stop poniżej 5 sekund to pucharek powinien wpaść.Tutaj video, gdyby ktoś nadal miał problemy: Semi Auto Ukończyłeś wyścig przy użyciu manualnej skrzyni biegów.Domyślam się, że wielu z Was może mieć problemy z manualną skrzynią. Ale, żeby zrobić ten pucharek wystarczy ukończyć wyścig, nie trzeba być pierwszym, także nawet Ci co mają problemy nie powinni tutaj się zbytnio męczyć.Pamiętajcie jedynie, żeby zmieniać biegi zaraz jak się zapali czerwona kreska na obrotomierzu, nie żyłujcie za bardzo silnika.Operowanie manualną skrzynią sprowadza się głównie do słuchania obrotów silnika. Każdy kto jeździ samochodem nie powinien mieć problemów. The Magic Number Wygraj 3 wyścigi podczas robienia kariery.Po prostu graj i wygraj 3 wyścigi. Nie muszą być one pod rząd. Pucharek powinien Wam wpaść podczas robienia któregoś z kolei sezonu. No, chyba że ustawiliście sobie najprostszy poziom, wtedy zapewne pucharek Wam wpadnie już podczas pierwszego sezonu.Zawsze warto starać się o zdobycie Pole Position (Pierwsze miejsce startowe). Jesteście wtedy w dużo lepszej sytuacji do wygrania wyścigu, a w dodatku jeśli wygracie wyścig z PP, to zalicza się on Wam do pucharku Schuperb. Impress the Boss Przewyższ oczekiwania szefa zespołu.Gdy podpisujecie kontrakt z nowym zespołem (lub przedłużacie z obecnym), to zawsze macie główne zadania na dany sezon. Np. jeśli macie za zadanie zdobyć 20 miejsce w klasyfikacji ogólnej, to żeby zdobyć trofeum wystarczy być na 19 miejscu. Mimo wszystko zalecałbym się bardzo postarać i zdobyć kilka miejsc wyżej, żeby nie było niepotrzebnych problemów. Attracting Attention Wygraj wyścig podczas oczekującego kontraktu.Gdy dostaniecie oferte kontraktu od nowego zespołu (lub przedłużenie od obecnego) to nie akceptujcie go od razu ani nie odrzucajcie. Pomińcie go i przejdźcie od razu do wyścigu. Gdy go wygracie to pucharek powinien Wam wpaść.Status kontraktu, ale zainteresowanie innych zespołów możesz zobaczyć u swojej agentki w przyczepie. The Big One Spełnij oczekiwania najlepszego zespołu w obecnym sezonie.Ten pucharek dostaniecie dopiero w późniejszym etapie gry, jako że na początku nie macie co liczyć na kontrakty od Red Bulla czy Ferrari.Żeby otrzymać trofeum, musicie otrzymać kontrakt od obecnego lidera klasyfikacji konstruktorskiej. Przeważnie jest to Red Bull (mi nie zdarzyło się, żeby to był inny zespół).W momencie jak dostaniecie ofertę od owego zespołu upewnijcie się, że jest on nadal na pierwszym miejscu.Jeśli tak jest, to podpisujecie kontrakt i pucharek powinien wpaść. Team Leader Objąłeś miejsce pierwszego kierowcy w zespole.Puchar można dostać na dwa sposoby:1. Jechać sezon w danym zespole i starać się być zawsze lepszym od swojego partnera z zespołu.Po przejechaniu ostatniego wyścigu ten pucharek powinien wpaść.2. Jest to pewniejsza metoda. W momencie jak dostaniecie kontrakt od obecnego zespołu, w którym jeździcie, na bycie 1 kierowcą w zespole, podpiszcie go i pucharek powinien wpaść. Built to Succeed Wygraj wraz ze swoim zespołem w klasyfikacji konstruktorskiej.W tym przypadku osiągnięcie to trofeum dopiero z najlepszymi zespołami.Bo tutaj liczą się punkty nie tylko Twoje, ale również Twojego partnera z zespołu.Wystarczy, że traficie do lepszego zespołu np. Renault, Mercedes, McLaren, Ferrari, itd. i będzie w większości wyścigach na pierwszym miejscu, to powinniście bez problemu być liderem w konstruktorach.Jako ciekawostkę dodam, że jeżdżąc Lotusem w drugim sezonie i będąc non-stop pierwszym, brakło mi dosłownie 1 punkta do bycia liderem Crushing Victory Zdeklasowałeś swojego partnera z zespołu.Musicie być w każdym wyścigu lepsi od Waszego partnera z zespołu. Nie musicie być na pierwszym miejscu, ale po prostu być przed nim na lini mety.Trofeum proste jeśli jedziecie w słabszym zespole, bo Wasz partner prawie zawsze będzie obstawiał tyły, albo środek stawki. W mocniejszych zespołach jak popełnicie błąd to może być różnie.Na koniec sezonu pucharek powinien być już Wasz. Schuperb W trybie pojedynczego gracza wygraj wyścig 40 razy z Pole Position.W polskiej wersji językowej gry, opis tego trofeum jest zepsuty. Ponieważ mówi tylko o wygraniu 40 wyścigów, a nie ma mowy o zajęciu PP w kwalifikacjach.Jeśli jedziecie więcej niż 3 sezony w karierze to pucharek powinien wpaść z biegiem czasu.Po prostu w każdym wyścigu zajmujcie pierwsze miejsce startowe w kwalifikacjach, a następnie wygrywajcie wyścig.Oczywiście czasem można odpuścić.Zresztą można to łatwo obliczyć:1 sezon = 19 wyścigówTakże jeśli będziecie w każdym wyścigu pierwsi na starcie i mecie, to pucharek wpadnie na początku 3 sezonu. Made Perfect Zająłeś 1 miejsce podczas wszystkich 3 sesji treningowych.By zrobić to trofeum musicie ustawić Full Weekend. Następnie w każdej sesji treningowej zająć pierwsze miejsce.Zalecam przesunięcie czas gdzieś tak o 20 minut, żeby tor się nagumował.Zakładamy opony miękkie i robimy jak najlepszy czas. Warto ustawić sobie najłatwiejszy poziom przeciwników, żeby nagle ktoś pod koniec czasówki nie wyskoczył nam z lepszym czasem od naszego. Pole Position Zająłeś pierwsze miejsce podczas sesji kwalifikacyjnej.Jak sama nazwa mówi. Podczas sesji kwalifikacyjnej musimy się postarać o pierwsze pole startowe i pucharek będzie nasz.Jeśli ktoś ma problemy to warto ustawić szybki weekend i łatwiejszy poziom przeciwników. Wtedy już nikt nie powinien mieć jakichkolwiek problemów. Podium Finish Zajmij miejsce na podium podczas kariery lub pojedynczego GP.Trofeum Wam wpadnie podczas robienia kariery. W końcu zajmiecie miejsce na podium, a wtedy tylko wyczekujcie pucharku w prawym górnym rogu ekranu. Too Step Gratulacje! Wygrałeś swój pierwszy wyścig w karierze lub pojedynczym GP.Kolejny prosty pucharek. Grajcie karierę, a w końcu doczekacie się upragnionego pierwszego miejsca na linii mety.Jeśli jednak nie macie tyle cierpliwości, to wybieracie pojedyncze GP, 1 okrążenie, tor dowolny, najłatwiejszy poziom przeciwników i po chwili powinniście być właścicielami tego o to trofeum. Unforgettable W trybie pojedynczego gracza zajmij Pole Position i wygraj wyścig w Monako.Monako, czyli jeden z najlepszych wyścigów w sezonie. Nie bez powodu dostaje osobny pucharek.Zdobycie go to nic trudnego. Możecie to zrobić zarówno podczas kariery jak i pojedynczego GP. World Champion Zdobądź po raz pierwszy Mistrzostwo Świata w klasyfikacji kierowców.Zapewne będziecie w stanie to zrobić nawet podczas pierwszego sezonu w karierze, jeśli tylko ustawicie sobie łatwiejszy poziom. Warto wygrać jak najszybciej mistrza, aby otrzymać oferty od najlepszych zespołów.Niestety nie mam tutaj dla Was jakiś ukrytych wskazówek, który by Wam pomogły.Znajomość tras, dobre tempo, i wszystko powinno pójść po Waszej myśli. World Champion-Expert Zdobądź Mistrzostwo Świata w trybie Expert.Ahh...jeden z najtrudniejszych pucharków w całej grze. Jednak jest metoda na zrobienie tego prostą drogą.Wystarczy stosować się do moich wskazówek, a nikt nie powinien mieć problemów z otrzymaniem tego złota.W trybie Expert mamy wyłączone wszelkie wspomagacze, a przeciwnicy mają najwyższy poziom trudności.Kilka wskazówek na początek:Kilka informacji dla ludzi, którzy grają na padzie:1. Kluczem jest tutaj opanowanie idealnie gazu. Zbyt mocne wciśnięcie gazu na wyjściu zakrętu prawie zawsze będzie skutkować spinem. Radze Wam wciskać gaz dopiero wtedy, jak macie ustawione koła prosto. Ryzyko spina maleje prawie do 0. Nigdy nie dociskajcie gazu do maksa jeśli jesteście u szczytu zakrętu.2. Hamujcie przed zakrętami, a same zakręty pokonujcie na minimalnym gazie lub bez gazu.Dopiero na wyjściu z zakrętu jak będzie ustawieni prosto w kierunku jazdy wciskajcie gaz.3. Warto poszukać również setupów na stronie: RaceDepartmentLudzie wrzucają tam ustawienia również pod pady, dlatego warto popróbować. Z dobrym setupami wyścig staje się dużo prostszy.4. W miarę możliwości starajcie się grać na manualnej skrzyni biegów. Daje ona sporą przewagę przy dohamowaniach oraz przy przyspieszeniach. Automat nigdy nie dorówna manualnej i to powiem Wam każdy, kto chociaż trochę zna się tym.Teraz przedstawię Wam 2 metody, którymi możecie pokonać ten tryb.Metoda #1:Jeśli jesteście zapaleńcami takimi jak ja, to będziecie chcieli zrobić ten trofik "legalną" metodą, czyli bez żadnych przekrętów, itd.Kluczem do sukcesu tutaj jest idealne poznanie torów, posiadanie własnych i sprawdzonych setupów na każdy tor, zarówno na suchą jak i mokrą nawierzchnię.Nic więcej tutaj nie ma do dodania. Perfekcyjna jazda, dobre ustawienia i powinniście dać rady.Przed wykonaniem tej metody, warto zrzucić save (na pendrive'a) na samym początku sezonu.Unikniecie w ten sposób mozolnego przechodzenia sezonu, jeśli coś pójdzie nie tak.Metoda #2:To jest metoda, którą zapewne większość z Was będzie wykorzystywać.Mianowicie podczas jazdy, gdy włączymy pauzę, to możemy zmieniać ustawienia naszych wspomagaczy.Tak jest, mimo trybu Expert, to podczas jazdy w kwalifikacjach czy wyścigu, możemy sobie włączyć dowolne wspomagacze.UWAGA: Przed zjechaniem do garażu, wyjściem do paddocku, ukończeniem wyścigu, czy jakąkolwiek inną akcją, która nie jest związana z kontynuowaniem jazdy MUSICIE zmienić ustawienia wspomagaczy z powrotem na domyślne! Czyli powyłączać wszystkie wspomagacze. Tak jak to jest w przypadku trybu Expert.Radzę Wam robić zrzut save'u na pendrive'a przed każdym wyścigiem. Ponieważ jeśli przez przypadek ukończycie wyścig czy zjedziecie do garażu podczas kwalifikacji z włączonymi wspomagaczmi, to będziecie musieli jechać całe mistrzostwa na trybie Expert od początku, bp zrobi się Wam autosave na zmienionych ustawieniach.A warto dodać, że sezonu nie będziecie mogli powtarzać, więc będziecie musieli znów dobrnąć do końca tego i zaczynać raz jeszcze przy następnym sezonie.Korzystając z metody #2 róbcie zawsze zrzut save'u po każdym wyścigu.Nie raz może się Wam zdarzyć zapomnieć z powrotem zmienić ustawienia wspomagaczy i wszystko pójdzie na marne. Double World Champion Zdobądź po raz drugi Mistrzostwo Świata w klasyfikacji kierowców.Nic dodać nic ująć. Po prostu zbierajcie punkty i wygrajcie w klasyfikacji kierowców po raz drugi. Nie musi to być drugi sezon pod rząd, ale dobrze by było. Triple World Champion Zdobądź po raz trzeci Mistrzostwo Świata w klasyfikacji kierowców.Nic nowego do dodania. Wygrywacie sezon po raz trzeci, macie złoty pucharek. Strength of Character Wybrałeś najtrudniejszego rywala.Podczas swojego progresu w karierze, gdzieś tak w momencie 3/4 sezonu, dziennikarze zapytają Cię kto jest Twoim głównym rywalem na torze. Będziesz miał do wyboru 3 kierowców. Musisz po prostu wybrać tego, który jest najwyżej w tabeli.Warto wiedzieć kto jest na jakim miejscu, żeby czasem nie wybrać źle, bo wtedy kolejna szansa na zdobycie pucharku będzie pod koniec przyszłego sezonu. Tifosi W trybie pojedynczego gracza wygrałeś wyścig na Monzy przy użyciu Ferrari.To samo co w przypadku pucharku Silver Arrow. Z tym, że tutaj wybieramy tor Monze, a bolid to czerwone Ferrari.Wygrywamy wyścig i trofeum jest nasze. Taking it Online Wygraj swoje pierwsze Grand Prix online.Wielu użytkowników ma problem ze zrozumieniem tego trofeum.Nie wpadnie ono, gdy kolega założy osobny pokój z jakimiś wyścigiem i kwalifikacjami i go wygrasz.Żeby zdobyć to trofeum, trzeba wejść w tryb Multiplayer, a następnie w pokoju gdzie jest miejsce na 8 graczy zmieniamy tryb gry ze Sprintu na Grand Prix. Klikamy, żeby szukało i czekamy aż dołączymy do jakiegoś pokoju z graczami. Naszym zadaniem jest teraz wygrać. Warto zaopatrzyć się w setupy, bo pomagają one i to znacznie.Oczywiście należy również znać idealnie każdy tor, ponieważ w tym trybie, tory dobierane są losowo.Jeśli przegracie kwalifikacje to nie przejmujcie się. Podczas wyścigu panują zupełnie inne zasady.Czasami nawet lepiej być z tyłu, ponieważ w czole stawki zawsze panuje chaos i będąc z tyłu można gładko przemknąć obok tego wszystkiego i potem budować już sobie tylko przewagę.Ja miałem farta, ponieważ wszedłem do pokoju gdzie były 3 osoby, z czego jedna odeszła od razu.Z drugą wygrałem w kwalifikacjach i podczas wyścigu na pierwszym zakręcie za wszelką cenę chciała mnie staranować.Oczywiście udało mi się uniknąć kolizji, a delikwent poleciał sobie w piach po czym opuścił sesję.Zostałem sam, przejechałem kawałek toru i dostałem informacje, że wygrałem. Po chwili wpadł mi pucharek. Perfect 10 Osiągnij 10 level w online.Czytaj opis do pucharku: Nifty 50 2 and 5 Osiągnij 25 level w online.Czytaj opis do pucharku: Nifty 50 Nifty 50 Osiągnij 50 level w online.Przyszedł czas na drugi najtrudniejszy pucharek w całej grze. Ale bez obaw, dzięki moim radom zaoszczędzicie masę czasu przy jego robieniu.Do jego zrobienia wymagane jest około 1.000.000 punktów, gdzie za wygrany wyścig w pełnym pokoju dostajemy około 1000 punktów. Ile razy mamy pełny pokój w trybie Sprint? Prawie nigdy, a w dodatku cały czas jeździ tam banda dzieciaków, przez co utrzymanie 1 miejsca jest bardzo trudne.O normalnych metodach, typu granie Sprintów online nawet nie myślcie. Stosunek punktów do straconego czasu jest bardzo słaby, wręcz okropnie słaby. Poniżej przedstawię Wam metodę na szybkie levelowanie.Metoda na szybkie levelowanie:Najważniejszym tutaj jest, to posiadać drugą z osobę, z którą będziecie jeździć.Może być oczywiście więcej osób, ale dlaczego dwie to zaraz napiszę.1. Jedna z osób zakłada pokój: 1 okrążenie, bez kwalifikacji, asysty dowolnie, flagi wyłączone, kolizje wyłączone.2. Tor można wybrać 19 razy ten sam (np. najszybsze Sao Paulo lub Montreal), albo po prostu włączyć sobie Mistrzostwa Świata.3. Gdy jesteście już ze znajomym (lub znajomymi) w pokoju, to dodajecie kierowców AI i ustawiacie im poziom Legend. Zapełniacie w ten sposób cały pokój, czyli gracie Wy + kierowcy AI. W ten sposób macie zapełnioną całą stawkę.4. Włączacie wyścig i jedziecie 1 okrążenie. Bez problemu się przebijecie na 1 miejsce, ponieważ kolizje są wyłączone, przez co wszyscy są duchami. W dodatku wyłączenie flag powoduje, że nie dostaniemy kar za ścinanie, blokowanie, itd.5. I tak gracie i wygrywacie non stop maksymalną liczbę punktów możliwych do osiągnięcia.Jeśli dobrze pamiętam to tym sposobem jest około:1 miejsce - 1400 punktów2 miejsce - 1200 punktówitd.W punktacji mogę się mylić, ponieważ dawno już nie grałem.6. Ukończenie pełnych mistrzostw zajmuje około 30 - 40 minut i jeśli byliśmy cały czas pierwsi, to dostajemy około 20.000 punktów. Czyli, żeby zdobyć 1.000.000 punktów musicie ukończyć takie mistrzostwa około 50 razy. Co daje nam około 50 godzin grania.Ja sam korzystałem z tej metody. Jeśli tylko mamy z kim grać, to zdobycie tego pucharku powinno być kwestią czasu.Możecie spróbować umówić się z kimś w tym temacie: Trofea F1 2010 A True Gent Ukończ wyścig w trybie online nie powodując kolizji z innymi graczami.Będąc szczerym, to to trofeum jest możliwe do zrobienia tylko i wyłącznie w gronie znajomych.Najlepiej ustawić sesję, wyłączyć zupełnie kolizje i jechać do mety. W ten sposób pucharek wpadnie przy pierwszym podejściu.Jeśli jednak nie macie z kim grać, możecie spróbować połączyć się z randomami, poczekać na starcie aż wszyscy odjadą i potem jechać do mety.Nie trzeba wygrać wyścigu, ale trzeba go ukończyć. Full House Bądź najszybszy w praktykach, kwalifikacjach oraz wygraj wyścig.Pucharek zapewne wpadnie podczas robienia kariery.Nie musicie tego robić podczas pełnego weekendu, pucharek wpadnie również przy szybkim weekendzie.Zrobić najlepsze czasy podczas praktyk, zająć PP podczas kwalifikacji i wygrać wyścig.Nic trudnego Limelight Ukończ sezon przed swoim rywalem.Podczas wywiadu, gdy wybierzemy swojego rywala, musimy z nim wygrać na koniec sezonu.Nie ma tutaj za wiele do tłumaczenia. Po prostu zajmuj zawsze jak najwyższe pozycje i w końcu dostaniesz ten puchar. Commitment is the Key Ukończ wszystkie 7 sezonów.Trofeum bardzo proste, ale zarówno bardzo nudne. Nie ma co ukrywać, ale ta gra tak od 3 - 4 sezonu przestaje zachwycać czymkolwiek, a każdy kolejny wyścig to po prostu brnięcie do mety bez żadnej ekscytacji czy motywacji.Mimo wszystko jeśli macie zrobioną już resztę pucharków, to żeby przyspieszyć wykonywanie tego trofeum wystarczy, że będziecie się rozwalać na starcie każdego wyścigu i przechodzili do kolejnego.W ten sposób oszczędzicie sporo czasu. Nie martwcie się, nie ma opcji, żeby jakiś zespół Was nie przyjął, także możecie rozwalać bolidy niczym Petrov do samego końca 7 sezonu. Clean Sweep Zdobądź Pole Position uzyskując najszybsze czasy w każdym sektorze.Tutaj radzę ustawić najprostszy poziom przeciwników, ponieważ są tory, gdzie w niektórych sektorach AI robi chore czasy nie do przebicie (np. catalunya).Wystarczy, że przejedziecie czyste i szybkie okrążenie, a na koniec sesji kwalifikacyjnej powinniście dostać trofik. Consistency is the Key Zdobądź punkty w każdym wyścigu podczas jednego sezonu.Punty dostajesz od pozycji 10 w górę. Czyli wystarczy, że podczas każdego wyścigu będziecie zajmować pozycję 10 lub lepszą.Pod koniec sezonu, jeśli wszystko się udało, to trofeum powinno wskoczyć. True Racer W trybie pojedynczego gracza wygraj wyścig bez korzystania z jakichkolwiek wspomagaczy.Ten pucharek wpadnie Wam przy okazji robienia World Champion - Expert. Jeśli jednak za każdym razem stosowaliście metodę z włączaniem wspomagaczy, to ustawcie sobie pojedynczy wyścig, poziom najłatwiejszy, powyłączajcie wszelkie wspomagacze i wygrajcie go. Poradnik w całości wykonany przez Patricko. Wszystko opisane na bazie własnych doświadczeń z gry. Pisanie poradnika zajęło mi sporo czasu, będę wdzięczny za wszelkie wyrazy wdzięczności 14 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 23 Sierpień 2011 Wyrazy wdzięczności :) wszystko super opisane. Tylko ja mam problem z Expertem z tym trofikiem:) chodzi mi konkretnie o sam wyścig, wybrałem wariant drugi, a więc mam ustawionego Experta, ale w trakcie zmieniam i pomagam sobie asystami, mimo to obrywam, ponieważ nie można ( chyba) zmienić inteligencji przeciwników no i wykręcają czasy super a ja zajmuję miejsca w okolicach 8-11. Czy jest jakiś sposób na tę zSztuczną Inteligencję:) czy jednak musze jeździć optymalnie i zacząć wygrywać? Jeszcze raz dzięki za opis trofików, kawał porządnej roboty:) Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 23 Sierpień 2011 Zależy na jakim torze jedziesz. Na niektórych, np. Catalunya, AI jest zbugowane i jedzie jak szalone. Nie masz szans na PP, a wyścig wygrać bardzo ciężko. Jedyna metoda to przepychanie się, rozwalanie innych, spychanie, itd. Ja po prostu rozwaliłem się i odpuściłem ten wyścig, bo szkoda czasu. Ale jak nie wyrabiasz na większości GP, to musisz podciągnąć trochę formę. Do Experta musisz mieć opanowany bolid w 100% oraz znać tory jeszcze bardziej niż bolid :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 23 Sierpień 2011 i takiej odpowiedzi się bałem:) ale dzięki Patricko czyli biorę się za nukę jazdy.... atu jeszcze obrona pracy....w pracy kupa pracy....:) jeszce raz dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smiechu14 5 Napisano 30 Sierpień 2011 Witam, poszukuję osoby do zrobiena 50lvl online. Jeżeli ktoś jeszcze chce to zrobić to pisać na PSN: Smiechu12. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 1 Wrzesień 2011 smiechu chętnie pomogę... sam mam 31 level mój PSN: radekc1975 teraz jeżdżę od 18-21 ale od niedzieli będę miał więcej czasu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulfas 0 Napisano 2 Wrzesień 2011 Witam, mam problem z trofeum "Szuper", w tej chwili mam 42 PP a mimio to nie chce mi tophy wpaść :( Miał ktoś podobny problem? Lub ktoś wie co zrobić? Z góry dziekuje za odpowiedz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 2 Wrzesień 2011 Przeczytaj opis tego pucharku w moim poradniku wyżej... Wszystko tam jest opisane co do joty. Przez ten czas co pisałeś postać spokojnie mogłeś ogarnąć ten poradnik i wiedziałbyś co i jak. No, ale lepiej napisać posta i czekać aż ktoś poda Ci odpowiedź na talerzu prosto pod nos. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tata_arek 79 Napisano 2 Wrzesień 2011 Ludzie dość często się o to pytają, bo w PL opis pucharu mówi tylko o PP. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 2 Wrzesień 2011 ale musisz wygrać z PP 41 razy, samo wygranie PP nie daje pucharka Patricko rzeczywiście wykonał kawal dobrej roboty opisując bardzo dokładnie każdy pucharek, ale można grzecznie odpowiedzieć koledze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulfas 0 Napisano 3 Wrzesień 2011 OK wielkie dzięki :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 3 Wrzesień 2011 a pogrywasz w online? mam 32 poziom i chętni pojeżdżę do 50:) mój nick PSN: radekc1975 czekamy na F1 2011:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 5 Wrzesień 2011 Patricko mam pytanie - czytając Twoje tłumaczenie pucharków, skorzystałem z ustawień bolidów. Pytanie czy te ustawienia mogę załadować sobie podczas gier w online? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 5 Wrzesień 2011 Patricko mam pytanie - czytając Twoje tłumaczenie pucharków, skorzystałem z ustawień bolidów. Pytanie czy te ustawienia mogę załadować sobie podczas gier w online? Tak, zapisane ustawienia bolidów możesz używać w offline i online. Ustawienia zapisują się do danego toru. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulfas 0 Napisano 5 Wrzesień 2011 mam pytanie... Jeśli przedłuże umowę z np. McLaren`em na nowy sezon, to czy zapiszą sie wyszystkie ulepszenia bolidu ze starego sezonu? Z góry dzieki za odpowiedz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 5 Wrzesień 2011 mam pytanie... Jeśli przedłuże umowę z np. McLaren`em na nowy sezon, to czy zapiszą sie wyszystkie ulepszenia bolidu ze starego sezonu? Z góry dzieki za odpowiedz. Nie, w rzeczywistości też nie przechodzą ustawienia bolidu z jednego sezonu na drugi. Jedziesz od nowa i tyle. Masz jedynie możliwość wyboru ścieżki rozwoju bolidu, czy ma być agresywna czy nie, itd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
75 radolec 88 Napisano 5 Wrzesień 2011 Patricko - dzięki:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek9000 6 Napisano 13 Grudzień 2011 Witam, poradnik super! Szukam teraz jednej osoby do boostowania- chętnego proszę o kontakt na pw, pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach