cieglo 977 Napisano 17 Lipiec 2014 (edytowane) Wczoraj chwilę pojeździłem, ustawiłem skrzynię ale było na tyle wcześnie, że zdołałem zwabić na chwilę tylko Lakera. Czasy to regularne średnie 2:34, może kilka razy udało się złamać granicę 2:34. Jest kilka kluczowych elementów toru, które mocno wpływają na czas i chyba musimy to kontrolować - są to szybkie sekcje, które przejechane za szeroko, poza torem świetnie napędzają auto i mocno poprawiają czas (pierwszy podjazd pod górkę lewo-prawo oraz ostatni łuk przed mocnym dohamowaniem przed prawy-lewy przed prostą S/M. Okrążenie pojechane w taki sposób pozwoliło zejść poniżej 2:33 i tutaj dziwił się Laker ale bez powodu - to było niezamierzone ale cheatowanie :) Czy ktoś wie jak resetować ogólny rekord toru? Ostatnio na otwarty trening na Brands Hatch wpadł jakiś bolek w 900-konnym bolidzie, zrobił czas i uciekł a ja zostałem w pokoju z takim rekordem :) Pisałem to też w innej lidze ale w SPA i wyjazd z boksu jest niebezpieczny bo autopilot zwalnia auto w taki sposób, że wciśnięcie gazu bez kontry kierownicą wyrzuca auto w poprzek toru zamiast wypuścić "rękawem" serwisowym (wyobrażam sobie delikwentów wpadających wprost pod koła aut rozpędzających się po pierwszym mocnym dohamowaniu). Napiszcie panowie swoje osiągnięcia, jakie czasy realnie kręcicie? Edytowane 17 Lipiec 2014 przez cieglo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 17 Lipiec 2014 (edytowane) Mój najlepszy, to 2:33:xxx Liczę, że każdy będzie dobierał prędkość i linię jazdy tak, żeby nie łamać track limits. Jeśli komuś jednak się to przydaży, to powinien wcisnąć hamulec, a jeśli było w bezpośredniej walce, to trzeba oddać pozycję. W innym przypadku będą doliczane kary czasowe. @cienglasz, najprościej chyba załadować na chwilę inny tor i wrócić Edytowane 17 Lipiec 2014 przez NERVUS_PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pela222 552 Napisano 17 Lipiec 2014 (edytowane) Hej. Mi wczoraj udało się pojechać 1.31,8xx ale przyznam że nie pamiętam czy w drafcie. Wydaje mi się ze było to czyste okrążenie. Myślę, że kluczem na dobre okrążenie jest pojechanie głęboko w pierwszy lewy zakręt eau Rouge tak, żeby znaleźć się możliwie szeroko do wjazdu w prawy eau Rouge. Wszystko bez hamulca a jedynie z objęciem gazu. Podpatrzyłem jak robią to lepsi ;-) chyba że ktoś potrafi przejechać ta sekwencje zakrętów "flat out". Nie potrafię tego wytłumaczyć ale zobacz cienglasz przed wyścigiem na lornetkę jak jada ten zakręt jaski/piotras. Drugi moment kluczowy to zakręt nr18 (zaraz za Blanchimont ). Znów bez hamowania. Minimalne zdjęcie nogi z gazu i na pełnym gazie do szykany. Edytowane 17 Lipiec 2014 przez pela222 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 17 Lipiec 2014 Pela, kosmiczny czas :) Tak jak pisałem wyżej, Twoje krytyczne punkty toru pokrywają się z moimi - to po prostu najszybsze sekcje i tutaj można najwięcej stracić. Prawdopodobnie jednak dopiero w piątek będę w stanie coś potrenować przed wyścigiem - nie omieszkam sprawdzić Twoich rad. Z rzeczy technicznych - ile macie na zegarze wspinając się na Eau Rogue oraz na Blanchimont (moim zdaniem to nie zaraz za nim a na nim bo do tego łuku też trzeba się dobrze złożyć, żeby za nim nie wylecieć poza linię toru). Na pierwszym mam chyba coś ponad 170, na drugim równo 200 lub nieco mniej. Zajebisty tor, tu jest wszystko! Ale wiecie co jest najlepsze? Spadnie deszcz i wszystko wywróci do góry nogami :) Nerv: widzę, że czasy mamy zbliżone, fajnie - może znowu będzie walka - tym razem bardziej bezpośrednia ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 17 Lipiec 2014 Hehe , co do podjazdu w eau rogue ta ja tam najczęściej jade z hamulcem!! :) Vetta waży ponad 1400kg i nie da się nią pojechać tak samo jak Lotusem:) Więc prosze na mnie uważać i o tym pamiętać:) Próbowałem przejazdu tylko z lekkim odjęciem i raz na dziesięć nawet mi wyszło , w innych przypadkach nie mieściłem się w liniach i musiałem oddać zyskany czas:) Finalnie mój wczorajszy B/L to 2.32.100 i nawet powtarzalność niezła bo na drugim kółku 2.32.600 ale dwa kółka to wszystko jeśli chodzi o kręcenie hot:) lapów :) Dzięki zużyciu bardziej będzie się liczyć strategia i to jak sobie poradzimy na zużytych gumach:) Będę też musiał nafaszerować czymś moją ekipę techniczną , według wstępnych wyliczeń będą musieli dolać jakieś 270l paliwa , oby się uwineli przy tym:) Będzie się działo , oj będzie :) Dodam że skutkiem tego spalania jest Vmax, na prostej po eau rouge rozpędzam się bez draftu do 253-255 , z bezpiecznym hamowaniem Miałem dzisiaj odpoczywać ale może.... do wieczora??:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laker 117 Napisano 17 Lipiec 2014 Ja wczoraj do 5 rano z Piotrasem i Jaskim trenowalem tylko ze na Tsukubie - wiec nie pamietam czasow ze Spa :) bardziej pamietam ze niektorzy przecinali zakrety (i to bardzo) i nie byli sklonni oddac nadrobionego czasu, lub po wypchnieciu kogos z toru nie oddaja pozycji :( Raczej dzis powinienem sie zjawic Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 17 Lipiec 2014 bardziej pamietam ze niektorzy przecinali zakrety (i to bardzo) i nie byli sklonni oddac nadrobionego czasu, lub po wypchnieciu kogos z toru nie oddaja pozycji Jak ktoś jedzie w samotności to tym bardziej będzie się zdarzało. Nie wiem kto, nikogo nie podejrzewam ale mogę się założyć, że czarne owce się znajdą. Jedyna nadzieja, że zgniłe jajo wyjdzie w powtórce (tj. ktoś na nie trafi) więc nieuczciwi - miejcie się na baczności! :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laker 117 Napisano 17 Lipiec 2014 Sorki Nerwus ze sie wbijam z tym tematem ale mam nadzieje ze cie to zainteresuje poniewaz ostatnio pisales ze lubisz przenosic prawdziwe wyscigi do GT to mam dla ciebie propozycje. Moze bysmy tak od czasu do czasu pojechali np. na koniec treningu w ramach rozluznienia szybki sprint, bez treningu,tuningu i calkiem na luzie czysty spontan nikt nie wie czym jedzie az do wyscigu. Wczoraj z piotrasem i jaskim jezdzilismy i bylo fajnie. A na dzis np. Zaproponowal bym pojechac tym... http://m.youtube.com/watch?v=w78XqWZ_wD4 Scigamy sie miedzy soba a takze tymi z bestmotoring wiec to podwojna frajda :) Jesli ci sie ten pomysl nie podoba lub nie masz np. czasu to nie bede juz pisal na forum o tym wiecej.. Autka sa tanie jezdzimy bez tuningu na komf.miekkich , a wyscigi bardzo krotkie :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 18 Lipiec 2014 Dzisiaj jestem na stówkę :) Już zaczynam czuć atmosferę, podkręcam się :) Co prawda nie trenowałem tyle ile chciałem (raptem 1h i zero sprintów) ale ostatnio było jakoś więcej okazji do jazdy po tym torze (LTE czy treningi w F3 GTbN) i znam go dobrze. Liczę na przyjemny wyścig i życzę sobie i Wam kolejnego kompletu :) Z rzeczy organizacyjnych - pytanko do Nervusa: czy nie zastanawiałeś się kiedyś nad wdrożeniem do wyścigów pomysłu z kwalifikacjami? Moim zdaniem jest to bardzo miodne, podnosi ciśnienie jeszcze przed wyścigiem no i pozwala uniknąć pytania o pozycje przed formującym :) Wiem, że formujące to też fajna wizytówka GTbN i dla mnie część klimatu ale może warto rozważyć, nawet w ramach pilota na którymś z wyścigów? Jakie jest Twoje prywatne zdanie o tym rozwiązaniu? Macie chyba z tym doświadczenie w mistrzostwach GTPL więc jakieś wnioski powinny być :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 18 Lipiec 2014 Kurcze , miałem wczoraj odpoczywać od GT ale znowu się złamałem i o 22 odpaliłem gierkę . No i nie żałuje , kolejny fajny trening wpadł:) Z czasem udało się zejść do 2.31.800. Znowuż pod koniec treningu uwagami na temat setupu podzielił się Roberto :thumbsup: Niestety zabrakło juz czasu i sił na odpowiednie testy. Mam więc kolejny zgryz na dzisiaj i chyba wcześniej się urwę z roboty żeby sprawdzić jeszcze co nie co Chciał bym tez zauważyć że Smokey ostatnio sporo z nami trenuje i od razu widać efekty , wczoraj śmigaliśmy w zakrętach bok w bok bez żadnych zgrzytów , pełna kontrola i trzymanie swoich torów , super jazda Smokey :thanks: Artexx tez się przykłada i pojawia się codziennie :thumbsup: Coraz lepsza jazda i panowanie nad autem Tak trzymaj a za chwilę będzie z tego super fun Z kwestii organizacyjnych to tylko przypominam o CIĄGŁEJ linii wyznaczającej tor , nie ścinamy i nie wyjeżdżamy zbyt szeroko :thumbsup: Dodam też że tarka na e rouge nie wyznacza toru:) tylko ciągłą linia to robi. Czujne oko nie śpi i ewentualne kary będą srogie , lub nie będzie ich w ogóle , taką mam nadzieję Cienglasz wiem że pytanie nie do mnie ale też się podzielę swoimi spostrzeżeniami na temat kwalifikacji:) Każdy kij ma dwa końce. Kwalifikacje same w sobie są fajne , dają pewną adrenalinkę bo jeszcze przed wyścigiem właściwym zaczynasz rywalizować :thumbsup: I to jest super , widzisz czy jedziesz dobrze kwali czy nie , starasz się i czasami się uda a czasami walniesz babola i jak jest jedno kółko to mogiła . To wszystko na duży + . Problem zaczyna się w wyścigu:( Zazwyczaj jest tak że szybsi jednak są z przodu i wygląda to tak że po starcie spokojnie i bezpiecznie odjeżdżają od wolniejszych i walczą tylko ze sobą:( Wsumie jest bezpieczniej ale też i mniej emocji , za sobą masz wolniejszych i skupiasz się tylko na odjeżdżaniu. W naszej formule po pierwsze jest TRUDNIEJ . Z przodu masz wolniejszych i musisz kombinować jak ich wyprzedzić a z tyłu masz szybszych i musisz kombinować jak się obronić:) Jest więcej emocji , dużo więcej emocji i uważam że startowanie w odwróconej kolejności ma swój głęboki sens. W przypadku kwali takiego Jaskiego , Piotrasa czy Roberto to w ogóle na torze nie zobaczysz Nie mówię że jestem definitywnie na nie , bo adrenalinka kwalifikacji i satysfakcja z ewentualnego dobrego pola startowego też są spore:) Może przy najbliższym wyścigu 3H na SPA , będzie można z testować kwali jeszcze raz , mieliśmy jakoś teraz jechać ten wyścig:) Może przyszła sobota:)??? Do wieczora a może i jeszcze szybciej:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 18 Lipiec 2014 Po pierwsze, to nie powinno być pytań o pozycję przed startem. Wiedza o swojej pozycji na formującym jest obowiązkowa, tak jak znajomość pozostałych zapisów regulaminu. Po drugie od samego początku GTbN, formujące miało dawać odrobinę przewagi wolniejszym kierowcom i podnosić poprzeczkę tym szybszym. Ma to też generować więcej walki w pierwszej fazie wyścigu. Filozofia GTbN opiera się na radości z jazdy i pojedynkach między kierowcami, a nie wykręcaniu BL i wyścigach stoperów. Wiemy bardzo dobrze, kto i jak jest szybki bez kwalifikacji. Po trzecie emocji mi nie brakuje, innym chyba też nie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 18 Lipiec 2014 Trudno podważać te argumenty :) Ale małe uściślenie: pozycja w tabeli często wynika z frekwencji a nie szybkości na torze - sam jestem tego najlepszym przykładem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 18 Lipiec 2014 (edytowane) O szybkość na torze i frekwencję na wyścigach musi każdy zadbać we własnym zakresie. Nikt, nikomu nie zabrania być najszybszym i mieć 100% obecność... Jeśli ktoś jest wolniejszy lub nie ma możliwości być na wszystkich wyścigach z przyczyn niezależnych, to właśnie taka zasada pozwala mu chociaż przez chwilę powalczyć z najlepszymi :) Edytowane 18 Lipiec 2014 przez NERVUS_PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artexx 30 Napisano 18 Lipiec 2014 (edytowane) Próbuję znaleźć najlepszą linie, bieg i prędkość w zakrętach żeby się na nich utrzymać , niestety nie zawsze wszystko wchodzi jak trzeba i łapię pobocze , rozumiem że jak wyjadę po za tor na tarkę to mam przepuścić jadącego za mną , ale jak nikt za mną nie jedzie to mam zwolnić na jakiś czas ? , przedwczoraj jak było nas z 12 osób miałem dziwne lagi że nie mogłem zbić biegu na niższy i odwrotnie , wczoraj jak było nas mniej nie miałem czegoś takiego , jeszcze nurtuje mnie to okrążenie formujące , jak to wygląda i jak potem jest ze startem , jak będzie miejsce dzisiaj to jestem chętny , będę starał się nikomu nie narobić kłopotu. Edytowane 18 Lipiec 2014 przez artexx Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NERVUS_PL 1528 Napisano 18 Lipiec 2014 Artexx, jeśli będzie miejsce i będziesz mógł wystartować, to na hasło: okrążenie formujące, ustawiasz się przed metą okrążenia ZA Catanim i tak przejeżdżasz metę. Gdy startuje wyścig niczym się już nie martwisz. Startujemy automatycznie w odwróconej do formującego kolejności. To wszystko. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 18 Lipiec 2014 Warto dodać: jeśli Catani nie dopisze to patrzysz na kolejnego w tabeli eventu (w tym przypadku Smokeya). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 18 Lipiec 2014 Catani dopisze:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 18 Lipiec 2014 Chodzi mi o zasadę :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dr-yogi-reborn 1094 Napisano 18 Lipiec 2014 Zasada tez dopisze;) 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WRL_CATANI 526 Napisano 18 Lipiec 2014 Nie liczcie na to że mnie nie będzie :-D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laker 117 Napisano 18 Lipiec 2014 (edytowane) Kurwa znowu zawiesila sie konsola nastepne 2wyscigi raczej pracuje wiec dajcie kogos do mustanga moze Edytowane 18 Lipiec 2014 przez laker Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SMokey76er 119 Napisano 18 Lipiec 2014 Poczekacie na mnie z 20 min? Sorry... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pela222 552 Napisano 18 Lipiec 2014 (edytowane) Spa... Hmmm... Było fajnie choć trochę mało bezpośrednich pojedynków. Na początku błąd na eua rouge i spadam na ostatnie miejsce. Próbuje jechać szybko ale czasy na poziomie 2.35,xxx. Słabo. W końcu dogania stawkę. Trochę walki. Zmiana opon na okr 8. Lecę dalej. W pewnym momencie ląduje na P4. No i zaczyna padać. Tutaj gratulacje dla black i cinglasz. Jechaliscie w dobrym tempie i moja przewaga topniala w oczach. Tracę dwie pozycje na ok nr 22. Na ostatnim okr black musiał rozwalić auto bo go wyprzedzam na kilka zakrętów przed metą. Tempo miałem dramatyczne w deszczu. Oceniam P5 jako bardzo dobry wynik. Oczywiście gratulacje dla piotras, Roberto i jaskiego. Edytowane 18 Lipiec 2014 przez pela222 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieglo 977 Napisano 18 Lipiec 2014 (edytowane) Tak na szybko, fenomenalny wyścig! Z rzeczy bardziej przykrych: - Nerv, zdarzenie na 5. okrążeniu, karambol - w moich oczach to było tak: wypadam za linię toru, puszczam gaz na kilka sekund w ramach rekompensaty, przyspieszam i dzwon. Byłem przekonany, że nic złego nie zrobiłem ale po powtórce nie jestem już przekonany :( Ewentualną karę pokornie przyjmę. Przepraszam. - Black, wybacz za stuk na 3. okrążeniu, na szczęście bez uszkodzeń. Co do sytuacji na ostatnim okrążeniu to widziałem, że zupa Ci się kończyła i i tak spadł byś za mnie i Pele niemniej incydent niepotrzebny. Myślałem, że po Twoich koziołkach spokojnie wyprzedzę Cię z prawej ale nagle odbiłeś i nie mogłem już zrobić nic. To chyba z kategorii zwykłych zdarzeń torowych ale gdybym zachował cierpliwość to nic takiego nie miało by miejsca, wybacz. Dzięki wszystkim, graty dla podium! Edytowane 18 Lipiec 2014 przez cieglo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laker 117 Napisano 19 Lipiec 2014 Mam jakis lipny egzemplarz tego mustanga co wyscig to awaria. Ja jednak w pon. wolne ale jsk ktos chce za mnie pojechac to odstapie miejsca wieksza szansa ze 16 dojedzie a ja zreszta silverstone nie lubie wiec tym razem nie bede plakal, szkoda ze chociaz replay nie zobacze :( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach