Zygo89 136 Napisano 30 Kwiecień 2012 (edytowane) Informacje ogólne: Stopień trudności platyny: 4 / 10 Ilość trofeów: 1/ 6 / 6/ 19 Ilość trofeów offline: 32 Ilość trofeów online: 0 Najtrudniejsze trofea: Defragmented Online Pass: Nie Ilość podejść: 1 podejście Czas do zdobycia platyny: 50-70 godzin Wstęp: Kontunuacja pierwszego Final Fantasy z obecnej generacji konsol, która nie wprowadza do gry poza wstawkami QTE dosłownie niczego nowego, znowu stawia na ratowania świata i serwuje Nam prawie te same postacie co ostatnio, a i tak potrafi przykuć do telewizora na dziesiątki godzin. Pomimo małej krytyki na samym wstępie Final Fantasy XIII-2 to naprawdę dobra gra. Sprawdzony z wcześniejszej części system walki, oprawa wizualna, czy czas potrzebny do przejścia wątku fabularnego sprawiają, że gra się przyjemnie. Platyna nie należy do najtrudniejszych, ale na pewno nie jest krótka. Obędzie się bez monotonnego level'owania czy expienia jak w pierwszej części, przez co jest troszkę krócej, ale nie kosztem jakości rozrywki płynącej z grania. Od razu zaznaczam, że nie tłumaczyłem oryginalnych angielskich opisów trofeów na polski. O ile kilka byłoby przetłumaczalnych, tak pojęcia nie mam jak mógłbym zapisać coś w tym stylu: "Acknowledged the threat facing the world, and decided to fight back.", pozostawiając sens. Wydaje mi się o wiele lepsze przepisanie opisu po angielsku, a pod spodem już opis po polsku, napisany przeze mnie. Ważne wskazówki: W grze jest swojego rodzaju Chapter Select, zatem można spokojnie biec przed siebie oglądając rozwój wydarzeń, a po napisach końcowych przysiąść do wbijania platyny. Sporo trofeów to zaliczenie walki z danym przeciwnikiem na maksymalną ocenę, ale od razu uprzedzam, że nie ma ich 64 - jak w przypadku normalnej "13". Reszta wpadnie podczas robienia najtrudniejszego i najdłuższego pucharu - Defragmented. Pucharów ogólnie nie ma za dużo, część dostaniemy za wątek fabularny, zatem poradnik z opisami trofeów może wydawać się mało rozbudowany, postaram się za to dokładniej opisać kroki do zdobycia platyny. NAJWAŻNIEJSZE - zawsze staraj się uzyskać 100% mapy. Zaglądaj w każdy kąt. Jeden fragment to side-quest, w którym wymagane jest uzyskanie 100% mapy w prawie każdej lokacji. Dodatkowo nie uciekaj od walk, po pierwsze wbijesz poziom, zdobędziesz materiały do podnoszenia level'i potworów i kasę, a dodatkowo zaliczysz w jakimś procencie kolejny side-quest blokujący fragment - walkę z każdym przeciwkiem w grze. 1)OD RAZU po napisach końcowych weź się za zbieranie Wild fragmentów (możesz pominąć na razie ten z Serendipity), jest ich 10: http://goo.gl/DSye0 (filmik pokazujący ich lokacje) 2)Następnie pozbieraj wszystkie fragmenty z tych lokacji (gdyby nie było którejś na mapie, otwieraj bramy za pomocą wcześniej zebranych Wild Fragments): Yaschas Massif 010, 01X, 100 i -110 AF-, oraz Bresha Ruins 005, 100 i -300 AF- i z nimi udaj się do kobiety z Serendipity (domek po lewej stronie). Otrzymasz Fragment Skill - Rolling in CP, czyli otrzymywanie podwójnej ilości CP za walkę. (Fragment Skill ustawia się w menu) 3)Teraz przejdź do trofeum Defragmented. Chodź po świecie, zbieraj fragmenty, jeżeli do zdobycia któregoś będziesz potrzebował lepszych broni, albo większego poziomu - zacznij expić. Najlepszy sposób opiszę na końcu. Fragmenty zbieraj do momentu, kiedy będziesz miał wszystkie poza tymi z Serendipity, Academia -400 AF- i Archlyte Steppe. 4)Udaj się teraz do Serendipity. Jest tam swojego rodzaju kasyno, jeden fragment otrzymasz za wygranie 7777 coins'ów. Osobiście bardzo nie lubię jak trofeum bazuje w 99 jak nie 100% na szczęściu, a w żadnym stopniu nie na umiejętnościach. Powinieneś mieć trochę Gil'i za bieganie po świecie za fragmentami, wymień je na żetony i zacznij grać w jednorękiego bandytę. Nie mam pojęcia jakimi prawami rządzi się ten automat. Za pierwszym razem wykupiłem 20.000 żetonów i grając raz normalnie, raz z wciśniętym L1 zdobyłem jakieś śmieci. Wróciłem do kasyna za jakiś moment i trafiłem prawie 10 razy pod rząd potrójną "9". Podczas Super Victory Mode daje Nam to 5000 coins'ów.(Po zdobyciu wszystkich fragmentów z Serendipity warto zainteresować się bardzo mocnym sprzętem dla Naszych bohaterów, chodzi o Odinblade i Odinbolt, jedną z broni wymieniamy u Hope'a z Academii -4XX AF-, w zamian za Chaos Crystal. Druga jest do wymiany w Serendipity za 750 żetonów. Bardzo prosta sprawa, a bronie powinny wystarczyć do samej platyny) 5)Następne będą fragmenty z Archlyte Steppe, które blokują z kolei potężne potwory. Pora ponabijać level i stworzyć dobrych pomocników. Cały proces expienia należy zacząć od zdobycia Durable Collector Catalog (2 sztuki): -Łapiemy Gold Chocobo i rozwijamy go do 45 poziomu.-Idziemy do Serendipity i zaczynamy wygrywać wyścigi Chocobo (domek na górze). Wygrywając kolejne starcia dochodzimy do klasy Fal'Cie, po czym odblokowuje się wyścig Dahaka Stake's. -Wygrywamy 2 wyścigi Dahaka's Stake's, gdzie nagrodą jest Collector Catalog (potrzebujemy dwa) -Pierwsze wyścigi będą banalne, odstawimy resztę w tyle, ale te gdzie wygraną jest Collector Catalog są już nieco trudniejsze. Jeżeli Dahaka's Stake's nie chce się pokazać, gramy byle jaki wyścig, albo używamy jakiegoś przedmiotu typu "Shuffle" - do wymiany za żetony. Jeżeli nie będziemy w stanie wygrać, warto użyć item'u na Chocobo'sie, tak samo są do wymiany za coins'y - Chocoboost/Chocobull. -Zdobywamy 4 Sunpetal, lecą z Microchu, Archylte Steppe, deszczowa pogoda. -Zdobywamy 4 Phoenix Blood, do wymiany za żetony. -Kiedy już zdobędziemy wszystko, udajemy się do Chocoliny z Archylte Steppe i z zakładki Special kupujemy Durable Collector Catalog. Z tym przedmiotem mamy zwiększony % na drop przedmitów, zwiększoną ilość wypadających przedmiotów, oraz ilość Gil'i za walkę. Ustawiamy oba jako akcesoria i nie zmieniamy ich do czasu walki z jakimś boss'em. 6)Kolejny krok to potwory, w zupełności wystarczą dwa. Super COM i RAV. COM, Chichu. Prawdziwy zabijaka, po wbiciu Stagger'a zadaje grubo ponad 10.000 obrażeń: http://goo.gl/GjxzT RAV, Cloudburst. Świetny Ravager, 3xRAV, mając go za potwora to Stagger w kilka sekund: http://goo.gl/ejDnl 7)Ostatni krok - z tymi potworami lecimy na każdego boss'a, który wymaga 5 gwiazdek i zdobywamy je w kilka minut, bez większych problemów. Dobijamy też resztę fragmentów, które otrzymujemy za Paradox Endings. Są one często zablokowane dosyć mocniejszym przeciwnikiem, ale mając taką ekipę to czysta formalność. Sposoby na level i Gil'e. Level: http://goo.gl/85R3g (filmik pokazujący dokładnie lokację gdzie można expić)W Academii -400 AF- jest miejsce, gdzie nie znikają potwory i non stop aktywna jest walka. Z Rolling in CP dostajemy średnio 800-1000CP za rundę. Jest to świetne miejsce po napisach końcowych, ale od razu uprzedzam - naprawdę nie ma sensu expić. Zbierając fragmenty spokojnie dobijemy 6x99Lvl. Gil'e: Kiedy już zdobędziemy Durable Collector Catalog idziemy farmić Don Tonberre'go. Znajduje się on w Bresha Ruins -100 AF-. Walka już na samym początku nie sprawia problemów, a pod koniec gry trwa niecałą minutę. Z odpowiednimi fragmentami Don pokazuje się w miarę często, a za pokonanie go dostajem 18.000 Gil + dosyć często item, który sprzedajemy za tyle samo. Dokładniej Tonberre'go opisałem przy pucharze Beast Tamer. Master of Time Mastered the timeline and obtained every trophy available. Zdobądź wszystkie pozostałe trofea. Early Riser Accepted a new fate in a world where everything has changed Ukończ pierwszy roździał. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Time Traveler Left behind a normal life, and began a journey through time Ukończ drugi roździał. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Future Espier Visited the place where clues to the future lie waiting to be discovered. Ukończ trzeci roździał, część pierwszą. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Past Gazer Visited the place where the saviors of the past dream in crystal Ukończ trzeci roździał, część drugą. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Threat Facer Acknowledged the threat facing the world, and decided to fight back. Ukończ czwarty roździał. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Sooth Seeker Prepared to face a test of your determination in the rift where hidden truths slumber Ukończ piąty roździał. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Promise Keeper Turned your back on empty dreams and joined the battle to save mankind Ukończ szósty roździał. Trofeum związane z fabułą, nie do ominięcia. Trigger Finger Obtained five Cinematic Bonus rewards Potrzebujemy zaliczyć QTE na Perfect w pięciu cut-scenkach. QuickTimeEvent to swojego rodzaju nowość w serii Final Fantasy. Perfect'a dostaniemy za bezbłędne wciśnięcie pojawiających się komend. Nie ma ich za dużo, a i czas na reakcję jest dosyć długi. Występują podczas walk z boss'ami, a dokładnie pod koniec. -Paradox Alpha, Bresha Ruins -005 AF-1)Prawo2)Prawo, góra, X3)Trójkąt (wielokrotnie) -Atlas, Bresha Ruins -005 AF-1)Prawo, O, Prawo, X2)Prawo, X3)Prawo, X -Royal Ripeness, Sunleth Waterscape -300 AF-1)Kwadrat2)Góra, X (wielokrotnie)3)Kółko (wielokrotnie), Prawo -Zenobia, Academia -400 AF-1)Góra2)Lewo, Kółko, Prawo, Kółko3)Kółko (wieloktronie), Prawo, X (wielokrotnie) -Proto Fal'Cie Adam, Augusta Tower -200 AF-1)Prawo2)Góra, Prawo, kółko3)X (wielokrotnie), Prawo, X (wielokrotnie) Anamolous Witnessed every possible Paradox Ending Potrzebujemy zobaczyć wszystkie paradoksalne zakończenia. Są one nowością w grze i możemy je oglądać dopiero po przejściu gry, kiedy otrzymamy specjalny przedmiot Paradox Scope. Będzie on do odbioru w Kasynie, do wymiany za Fragmenty. Oczywiście nie zapominamy zmienić jego statusu w Menu->Fragment Skills, ponieważ domyślnie jest ustawiony na OFF. Zakończeń jest w sumie 9. Za 8 z nich otrzymujemy Fragmenty, potrzebne do skompletowania wszystkich 160. Ostatnie zakończenie jest nagrodą za owe fragmenty. W wielu przypadkach zakończenie otrzymamy za pokonanie jakiegoś boss'a w dosyć nierealnych warunkach jakie towarzyszyły w trakcie przechodzenia gry, byli po prostu za silni. Proponuję zatem wbijać to trofeum pod koniec, kiedy mamy wymaksowane postacie i dobre potwory, ponieważ zdarzy się sytuacja kiedy będziemy grali samą Sarą + monster. 1)Fate and Freedom - Jedyne paradoksalne zakończenie, które można obejrzeć bez Paradox Scope. Będąc w The Void Beyond: New Bodhum kiedy rozmawiamy z Lightning wybieramy opcję "Yes".PS. Żeby kontynuować fabułę zagadujemy do niej jeszcze raz i tym razem wybieramy "No". 2)The Future is Hope - Zamykamy Academię -4XX AF-, od razu biegniemy do celu porozmawiać z Hope'm. Następnie zagadujemy do Alyssy i dajemy jej Gravition Core. Kiedy już oddamy wszystkie, Alyssa zaproponuje Nam Fragment, który znalazła. Wybieramy opcję "No" i oglądamy zakończenie. Ważne jest, żeby nie skipować cut-scenek, ponieważ wtedy gra pomyśli, że wybraliśmy "nie-paradoksalną" odpowiedź. 3)A Giant Mistake - Zamykamy Bresha Ruins -005 AF- i od razu rzucamy się na Atlas'a (bez osłabienia go). Dla 6x99Lvl walka nie będzie dłuższa niż minuta. 4)Mog's Marvelous Flan Plan - Zamykamy Sunleth Waterscape -300 AF- i podobnie jak wyżej, lecimy walczyć z Royal Ripeness'em, bez osłabienia go. Pewnie niektórzy bądąc tam podczas wątku fabularnego nie posłuchali Noel'a, który uważał, że walka z tym Flan'em jest zbyt ryzykowna i umarli po jednym hicie. Teraz możecie się odegrać. 5)Vanille's Truth - Zamykamy Oerba Village -200 AF- i biegniemy walczyć z Caius'em, oczywiście z ustawionym Paradox Scope. Po pokonaniu go zakończenie jest Nasze. 6)Test Subjects - Zamykamy Augusta Tower -200 AF- i pędzimy do końcowego boss'a tej lokacji. NA SZCZĘŚCIE po przejściu tej lokacji po raz pierwszy mamy już potrzebne przedmioty do jazdy windą i pomimo zamknięcia bramy i graniu od zera przedmioty działają! Nie musimy zatem bawić się tymi topornymi mechanizmami w celu dotarcia na najwyższe piętro. Biegniemy do windy i sprawa załatwiona. Zostaje jeszcze pokonać Proto fal'Cie Adam'a z włączonym Paradox Scope. 7)Beneath a Timeless Sky - Tutaj jest już nieco bardziej skomplikowanie. Zamykamy Academię -4XX AF- i WYŁACZAMY Pradox Scope. Udajemy się do Hope'a. Skipujemy cut-scenki i ciągniemy fabułę do przodu. Udajemy się do bramy i zostajemy rozdzieleni z Noel'em. Teraz odbywamy kilka rozmów z Yule i przed ostatnią aktywujemy Paradox Scope. Nastąpi walka z Caius'em, tym razem jest nieco silnieszy niż za pierwszym razem. Dodatkowo walczymy bez Naszego kolegi. Co by nie było, 6x99Lvl i po kilku sekundach oglądamy paradoksalne zakończenie. 8)Heir to Chaos - Podobnie jak wyżej. Zamykamy Academię -4XX AF- i z WYŁĄCZONYM Pradox Scope brniemy przed siebie. Hope, Alyssa, brama, Yule, Caius. Wtedy zostajemy przeniesieni do snu Noel'a i to czas by włączyć możliwość oglądania paradoksalnych zakończeń. Biegamy za Naszym kolegą, aż do walki z Caius'em. Będzie ona nieco trudniejsza niż za pierwszym razem, ale wymaxowana postać poradzi sobie bez problemu. 9)Secret Ending - Ostatnie zakończenie, otrzymujemy możliwość obejrzenia go jeśli zdobędziemy wszystkie 160 Fragmentów w grze. Kiedy Nam się to uda, zamykamy Academię -500 AF-, przechodzimy po raz kolejny labirynt (eh) i z włączonym Paradox Scope pokonujemy ostatniego boss'a. Cut-scenki spokojnie można skipować do drugich napisów końcowych, bo to po nich otrzymujemy sekretne zakończenie, oraz trofeum Anamolous. Epic Finisher Followed the story to its conclusion Trofeum za ukończenie gry. Saddle Sore Went the distance on chocobo-back Jeden z kilku irytujących pucharów w Final Fantasy XIII-2. Musimy przejechać na grzbiecie Chocobos'a 10.000... właśnie, czego? Zagraniczne serwisy piszą o stopach, inni o "krokach" Chocobos'a. To dosyć różne teorie, ponieważ jeden krok tego zwierza to conajmniej kilka stóp (chodzi o tą miarę). Proponuję zostawić to trofeum na koniec. Kiedy zdobędziemy ostatni Fragment Skill - Clock Master, czyli możliwość manipulowania czasem (spowolnienie, przyspieszenie) ustawimy go na "Fast". Szukamy dosyć dużej przestrzeni np. Archylte Steppe czy plaża w New Bodhum. Wsiadamy na kurczaka, kładziemy coś ciężkiego na gałkę analogową i ustawiamy ją w taki sposób, żeby Chocobo zataczał kółka. Co istotne - trofeum wpadnie dopiero po zejściu ze zwierzaka, w grze nie ma żadnego licznika pokonanego dystansu na Naszym żółtym przyjacielu, więc po prostu nie mamy pojęcia ile już "stóp" mamy za sobą. Osobiście mało poruszałem się tym środkiem transportu w grze i puchar robiłem od zera. Chocobos biegał sam u mnie około 30 minut, po zejściu na ziemię trofeum wskoczyło.PS. Pokonany dystant się kumuluje. Nie trzeba od razu zaliczać całego. Serendipitous Amassed a fortune in casino coins Potrzebujemy zgromadzić 10.000 monet w kasynie. Jedni lubią takie minigierki i po otrzymaniu dostępu do Serendipity (to tam znajduje się swojego rodzaju kasyno w grze) od razu wbiją 10.000 coins'ów jak nie więcej. Co tu dużo mówić, wymieniamy zebrane w grze Tickety na monety, albo kupujemy je za Gil'e i rzucamy się z wir hazardu. Innym proponuję zostawić ten puchar bo i tak wpadnie podczas robienia Defragmented. Choco-boco-holic Spent a fortune at shops W Final Fantasy XIII-2 nudnych i brzydkich NPC, którzy sprzedają Nam wszelakie rozmaitości zastąpiono skąpo ubraną Chocoliną. Musimy po prostu wydać u niej 100.000 Gil. Nie ma sensu bawić się tym pucharem, ponieważ wpadnie samo podczas np. kupowania materiałów do podnoszenia leveli Naszych potworów. Clock Stopper Responded swiftly to the appearance of enemies Kolejne chore trofeum. Mamy za zadanie rozpocząć 100 walk POD RZĄD z Preemptive Strike, czyli uderzyć potwora zanim zacznie się walka. Udany Preemptive Strike charakteryzuje złoty napis "GREAT!" oraz auto-haste podczas walki. 100 walk to sporo, więc najlepiej, żeby trwały one jak najkrócej. W tym celu udajemy się do New Bodhum -003 AF-, okolice plaży, gdzie kończy się save-zone. Biegniemy na prawo od mostku i po prostu biegamy w kółko atakując kolejny przeciwników. Są najsłabsi, więc i walki będą najszybsze. Kilka uwag:-warto zabrać się a ten puchar pod koniec gry, wymaksowane postacie = spory dmg, oraz kilka przydatnych Fragments Skill'i.-Encounter Master ustawiamy na "More Enemies", a Clock Master na "Fast". Dzięki temu natrafimy na więcej potworów, a walki będą dużo szybsze.-co kilka walk robim zapis gry. Jeżeli coś pójdzie nie tak i nie siądzie Nam Preemptive Strike, w źle zaczętej walke wychodzimy poprzez Quit i wczytujemy grę. Liczba Preemptive Strike'ów będzie dalej naliczona. Zapis robimy wedle uznania, proponuję 10 walk.-w.w. zapis jest głównie po to, kiedy pojawi się Nam jako potwór zmutowany "wilk", a nie te skaczące jaszczurki. Jest on dosyć agresywny, ustawimy wtedy kamerę na niego i obserwujemy kiedy skoczy, kiedy to zrobi od razu przechodzimy do kontrataku. Z jaszczurkami nie ma takich problemów. Po pojawieniu się stoją jak wryte i chyba czekają na Nasz Preemptive Strike. Fragmented Completed an entire fragment category Należy zebrać wszystkie fragmenty danej kategorii. Fragmenty w menu dzielą się na lokację i kategorię, jest ich kilka, ale nie ma co zawracać sobie głowy tym trofeum, ponieważ wpadnie podczas robiebia najdłuższego pucharu w grze Defragmented, o którym za chwilę. Defragmented Completed every fragment category Znajdź wszystkie 160 fragmentów w grze. Co tu więcej pisać, najdłuższe i pewnie najtrudniejsze zadanie w grze. Na YouTube jest masa filmików pokazująca jak zdobyć każdy fragment. Opisywanie danej lokacji po polsku chyba mija się z celem, ponieważ każdy i tak chyba woli obejrzeć wideo. Nagrywanie nowych filmików to chyba jeszcze bardziej nietrafiony pomysł. Umieszczę tutaj listę wszystkich światów i pod nimi linki do filmików, które pokazują jak zdobyć dany fragment. New Bodhum -??? AF- http://goo.gl/sL1ac Bresha Ruins -100 AF- http://goo.gl/WZqAb Bresha Ruins -300 AF- http://goo.gl/LFe3l Yaschas Massif -01X AF- http://goo.gl/8VIYc Yaschas Massif -100 AF- http://goo.gl/RhFVs Yaschas Massif -110 AF- http://goo.gl/ABwLx Oerba -200 AF- http://goo.gl/touYt Oerba -300 AF- http://goo.gl/VdjvP http://goo.gl/xnA6R Oerba -400 AF- http://goo.gl/SudNv http://goo.gl/hv1wL Oerba -??? AF- http://goo.gl/tXLDJ Sunleth Waterscape -300 AF- http://goo.gl/FGMo4 Sunleth Waterscape -400 AF- http://goo.gl/xyk90 Sunleth Waterscape -??? AF- http://goo.gl/nPUUe Coliseum -Year Unknown- http://goo.gl/iq2lY Archylte Steppe -Year Unknown- http://goo.gl/rqWO8 Archylte Steppe -??? AF- http://goo.gl/bKTm8 Serendipity -Year Unknown- http://goo.gl/mqHaZ Academia -400 AF- http://goo.gl/vsRRC Academia -4XX AF- http://goo.gl/fwZdv http://goo.gl/hUpE9 Academia -500 AF- http://goo.gl/xsViu Augusta Tower -200 AF- http://goo.gl/CVcbg Augusta Tower -300 AF- http://goo.gl/HyUbj Augusta Tower -??? AF- http://goo.gl/mDKgV Vile Peaks -010 AF- & Vile Peaks -200 AF- http://goo.gl/PzG9m A Dying World -700 AF- http://goo.gl/i7GhM The Void Beyond -Year Unknown- http://goo.gl/T2ohe 2 dodatkowe linki, jeden to odpowiedzi na pytania z side-questu w Academii -4XX AF: http://uk.ign.com/wi...rain_Blast_Quiz Oraz aplikacja pomagająca rozwiązywać Nam zagadki z zegarkiem z Oerby: http://clockpuzzle.pl/ Scarlet Medal Defeated a powerful enemy with graceful poise Należy pokonać Atlasa z Bresha Ruins -005 AF- z oceną 5 gwiazdek. Jeżeli nie udało nam się tego zrobić podczas pierwszego podejścia, gdzie lekko sobie pomagamy unieruchamiając Atlas'a, proponuję wrócić jak osiągniemy 6x99Lvl.Wtedy 5 gwiazdek to czysta formalność. Czas potrzebny do wbicia najwyższej rangi: 3:14 Cerulean Medal Defeated a powerful enemy with valiant skill To samo co wyżej, tylko chodzi o Proto Fal'Cie Adam'a z Augusta Tower -200 AF-. Jeśli coś się nie uda, zamykamy bramę i otrzymujemy możliwość ponownej walki. 5 gwiazdek należy zdobyć w obydwóch walkach. Czas potrzebny do wbicia najwyższej rangi: 5:58 Obsidian Medal Defeated a powerful enemy with perfect execution Kolejny boss potrzebny do zaliczenia na 5 gwiazdek. Tym razem Pacos Luvulite i Pacos Amethyst, dwie żyrafy z Academii -500 AF-. Jeśli coś pójdzie nie tak - zamykamy bramę i próbujemy do skutku. Boss jest na szczęście zaraz na początku lokacji. Czas potrzebny do wbicia najwyższej rangi: 5:58 Staggering Staggered a significant number of enemies Należy zaliczyć 50 Stagger'ów w walce. Stagger to sytuacja kiedy potwórz jest mniej odporny na Nasze ataki. W każdej walce przeciwnik posiada pasek Stagger, napełnia się on wraz z obrażeniami, które otrzymuje. % potrzebny do wbicia statusu Stagger jest zależy od potwora, czasami wynosi 200%, czasami 600. 50 takich sytuacji w grze to czysta formalność. Dodam, że pasek Stagger'a najlepiej napełniać jako Ravager. Quick Draw Performed a significant number of preemptive strikes Potrzebujemy wykonać 50 Preemptive Strike'ów. Kolejna oczywistość w grze. Jakby coś szło nie po Naszej myśli, to puchar wpadnie podczas robienia Clock Stopper. Warto dodać, że tutaj Preemptive Strike się kumulują i nie muszą być robione pod rząd. Wild Thing Successfully used Feral Link abilities a significant number of times Należy użyć zdolności Feral Link 100 razy w grze. Feral Link to swojego rodzaju special potwora z Naszej drużyny. Możliwość użycia Feral Link otrzymujemy po napełnieniu odpowiedniego paska, który to zwiększa się podczas walki, gdy Nasz pupil atakuje przeciwnika, leczy Nas, czy zarzuca pozytywne statusy. Kiedy już napełni się w 100% wciskamy kwadrat i wykonujemy sekwencję QTE. Nie są one dosyć skomplikowane, chociaż niektóre potrafią zaskoczyć. Na szczęście dany potwór ma przez całą grę jeden Feral Link i jeżeli nie będziemy zmienać za często Naszych towarzyszy, to szybko nauczymy się kombinacji na pamięć. Kilka potworów posiada Feral Link włączające się od razu po naciśnięciu kwadrata. No Retreat Fought a significant number of battles without using the "Retry" option Wygraj 50 walk pod rząd, bez używania opcji "Retry". Nic prostszego, trofeum wpadnie prędzej czy później. Albo podczas farmienia kasy, czy przedmiotów, albo normalnego grania, ponieważ walki nawet z boss'ami nie należą do najtrudniejszych. Strategist Performed a multitude of paradigm shifts Mamy za zadanie wykonać 1000 Paradigm Shitfs. Kolejne trofeum, które wpadnie albo podczas przechodzenia gry (zależy od stylu jakim gramy) albo podczas robienia innych trofewów, np. Defragmented. Paradigm Shitfs to nowość w serii zapoczątkowana w Final Fantasy XIII. Polega na zmianie strategii walki, którą to ustalamy wcześniej, przypisując każdej z postaci daną rolę. Nieodłączny element gry, bardzo istotny podczas walk z trudniejszymi przeciwnikami. Budding Hunter Defeated an army's worth of enemies Pokonaj 100 przeciwników. Bardzo oczywiste trofeum jak na grę tego typu. Supreme Being Fully developed all abilities Osiągnij 99 poziom wszystkimi 6 rolami w przypadku obu postaci. Wiele zagranicznych serwisów mówi o wymaksowaniu jednej postaci. Jest to nieprawda, ponieważ w tym przypadku zarówno Sarah jak i Noel muszą osiągnąć 6x99Lvl. Jeżeli myślimy o platynie w tej grze, będzie to nieodzowny element. Jest dużo łatwiej niż w przypadku pierwszej "13". Podczas robienia trofeum Defragmented zdobędziemy wystarczająco dużo punktów doświadczenia, żeby rozwinąć obie postacie na 99 poziomy. Warto tutaj dodać, że obie postacie dostają tyle samo punktów po walce.Istotną rolę odgrywa tutaj jeden z Fragments Skill'i Rolling in CP, który to pozwala Nam otrzymywać podwójną ilość CP. Jeżeli ktoś natomiast śpieszy się z wbiciem maksymalnego poziomu z jakiegoś powodu, albo nie może sobie dać razy z jakimś przeciwnikiem zapraszam na samą górę poradnika, gdzie opisałem dobry sposób na expienie. Big Game Hunter Defeated every worthy opponent Pokonaj 4 legendarne potwory w grze. Wszystkie dostępne są Archlyte Steppe jako side-questy. Dostajemy je od kobiety w wiosce przy schodkach po których schodzimy wychodząc z pomieszczenia, gdzie zmieniamy pogodę, albo od gościa, który stoi obok w.w. maszyny. Kolejne trofeum, które polecam zostawić na koniec. Nie widzę sensu ustawiać pół dnia paradygmatów czy akcesoriów, jeżeli można pokonać danego boss'a w dosłownie kilka minut z wymaksowanymi postaciami. Warunki pogodowe w których się pokazują:1)Immortal - pochmurno.2)Long Gui - słonecznie.3)Ochu - deszczowo.4)Yomi - burzowo. Giant's Fist Dealt 99,999 damage with a single attack Należy wykonać uderzenie za 99.999. Potrzebny do tego będzie potwór ze sporą ilością HP i oczywiście wymaksowana ekipa, Odinblade dla Noel'a i jakieś akcesoria zwiększające siłę. Udajemy się Archlyte Steppe i zmieniamy pogodę na słoneczną (2 x czerwona wajcha) po czym biegniemy w kierunku lewej części mapy. Będzie tam Long Gui, za pomocą paradygmatu RAV-RAV-RAV wbijamy Stagger jednej nogi i dobijamy jako COM-COM-COM. To samo druga noga, po czym Long Gui pada. Wbijamy jemu Stagger jako RAV-RAV-RAV i dobijamy je do 999%. Zmieniamy na SAB-SAB-SAB i wrzucamy negatywne statusy w tym Deprotect. Teraz należy czekać, aż Stagger będzie na pół centymetra przed skończeniem się, 2-3 sekundy do końca. Warto zwrócić uwagę, że chwilę ten pasek będzie schodził i nie ma co zmieniać ustawienia na RAV-RAV-RAV czy COM-COM-COM ponieważ go po prostu zabijemy. Czekamy spokojnie z 3xMED/SAB albo SYN i kiedy pasek będzie przy końcu zmieniamy na 3xCOM i atakujemy za pomocą komendy Attack jako Noel. (ustawiamy ręczeni Attack, nie Autobattle). Ważne jest, żeby podczas ataku Long Gui dalej miał Deprotect. Beast Tamer Befriended a most unfriendly monster Potrzebujamy pokonać i złapać potwora Don Tonberry, jedna z maskotek serii Final Fantasy. Znajduje się on w Bresha Ruins -100 AF-. Przyda się Fragment Skill Encounter Master dla zwiększenia ilości potworów, Battlemania zwiększająca szanse na pojawienie się trudniejszy przeciwników, bo takim właśnie jest Don Tonberry i Monster Collector, który daje Nam większe szanse na złapanie potwora. Walka jest o niebo łatwiejsza, niż otrzymanie kryształu czy pojawienie się Toberre'go. 3xRAV do Stagger'a i finisz. Feral Link zwiększa % na złapanie potwora ale nie mam pojęcia jak to w końcu działa, a wersji w internecie jest kilka. Czy im więcej użyjemy Fera Link'ów czy to będzie cios kończący walkę. Jeżeli po kilku/kilkunastu walkach dalej nie pokaże się kryształ Don Tonberre'go, to można zaczać kombinować - użyć trzech Feral Link'ów, ostatnim zabiajając przeciwnika. Osobiście jednak polecam od razu wbijać Stagger i dobijać, walka trwa wtedy niecałą minutę, a każdy potwór ma jakiś swój % drop'a, więc prędzej czy później kryształ poleci. Fair Fighter Defeated a powerful enemy on equal terms Pokonaj (niby) najpoteżniejszego przeciwnika w grze z rangą 5 gwiazdek. Raspatil, bo tak się nazywa, to ten niby super boss, który jak się okazuje jest niezłą kpiną dla graczy, którzy pamiętają ukrytych boss'ów z wcześniejszych części Final Fantasy. Osobiście wbiłem 5 gwiazdek podczas pierwszej walki, w ogóle nie wiedząc nic o przeciwniku, mając tylko jednego max potwora, (nie chcę myśleć jakby to wyglądało z trzema) ale do rzeczy. Raspatil pojawia się tylko w Oerba -400 AF-, na plaży, którą to odblokowuje właśnie ten rok. Ustawiamy Battlemanię i biegamy po piasku. Oczywiście 3x99, zalecany dobry COM potwór i kilka Wounded Potions(z RAV'em to już bajka). Sama walka nie wyróżnia się kompletnie niczym poza tym, że boss od czasu do czasu przywołuje mniejszych przeciwników. Zaczynamy od 3xRAV (nawet nie wrzucamy na siebie pozytywnych statusów, czy na boss'a negatywnych) i wbijamy Stagger, wtedy prawdopodobnie nastąpi przywołanie potworów, którymi w ogóle sobie nie zawracamy głowy i dalej tłuczemy Raspatil'a. JEŻELI coś by się zaczęło dziać niedobrego, to szybkie 3xMED i wracamy do walk, aż do końca Stagger'a, ewentualnie można odpuścić sobie pierwszy pasek i zabić mniejsze potwory. Leczenie - Wounded Potions jeśli potrzeba (leczy te ciemnoczerwone obrażenia, których nie jesteśmy w stanie wyleczyć normalnymi czarami Cure) po czym kopiuj/wklej i znowu Stagger, znowu mniejsze potwory i tak do końca. Żeby zbytnio nie ziewać można urozmaicić lekko walkę jakimiś paradygmatami w stylu SAB-SAB-COM, czy SYN-SYN-RAV i wrzucić od czasu do czasu jakiś status. Target Time wynosi 15:15 i żeby się tutaj nie zmieścić trzeba chyba odejść od pada i zostawić walkę 2 zawodnikom, chociaż może i we dwójkę by im się udało. Naprawdę kpina jeśli chodzi o super boss'a, Long Gui już wymaga jakiejś "lepszej" strategii. Chronosavior Obtained the highest possible result in the battle to determine the fate of the world Pokonaj ostatniego boss'a z oceną 5 gwiazdek. Bez większego expienia podczas wątku fabularnego może on sprawić spore problemy, szczególnie jeśli nie weźniemy ze sobą Wounded Potions, a walka się przedłuży. Jednak pod koniec przygody z trofeami zmieszczenie się w 11:13 nie wymaga od gracza nadprzyrodzonych umiejętności. 3xRAV i nabijamy Stagger u jednego smoka, 3xCOM i dobitka, to samo z drugim i zostaje Jet Bahamut, automatycznie zarzuci Nam Poison, którym nawet nie warto zawracać sobie głowy. Wbijamy Stagger dosyć wysoko, 500-600% i dobijamy 3xCOM. Jet Bahamut nie powinien nawet zdąrzyć przywołać pozostałych Bahamut'ów jeżeli się w miarę sprężymy. Niecałe dwie minuty i świat po raz kolejny ocalony. Poradnik w całości wykonany przez Zygo89. Wszystko opisane na bazie własnych doświadczeń z gry przy wykorzystaniu serwisów zagranicznych. Wszelkie pytania, zastrzeżenia, uwagi proszę kierować w temacie, na PW, czy GG. Mile widziane jakieś poprawki, bo na pewno zdarzyła się jakaś literówka. Kopiowanie bez mojej zgody zabronione. Pozdro Marla! NGE rox! Edytowane 18 Czerwiec 2013 przez Zygo89 12 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun 1522 Napisano 30 Kwiecień 2012 no i właśnie w tym momencie wracam do ff13-2 :D a to za twoją sprawą :) dzięki za poradnik, plus leci i na pewno się przyda! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaisus 208 Napisano 30 Kwiecień 2012 Cudo... Nigdzie w necie nie ma polskiego poradnika do FF XIII-2 a czytać ,,nowoczesny'' angielski przez nastolatków też jest dość ciężko. Na pewno tytuł kupię na swoją konsolę i skorzystam z poradnika. LUBIE TO ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lars06 420 Napisano 30 Kwiecień 2012 Super robota. Aż mnie zachęciłeś do gry :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Winter 23 Napisano 1 Wrzesień 2012 Czy ta lista idzie po kolei, bo w FF nie pokazywane są nazwy trofeów, a jedynie puste pola i trzeba wertować, co się zrobiło, a co jeszcze nie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 12 Wrzesień 2012 (edytowane) Pytanie...jak zamknąć Academia 400 AF żeby znowu mieć możliwość walki z Zenobia ? Reszta lokacji zamyka się po naciśnięciu R1 ale tej nie mogę... EDIT: ok już nie ważne...znalazłem seal w oerba 300a f Edytowane 12 Wrzesień 2012 przez TRaCeGuitar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacotnik 29 Napisano 29 Październik 2012 (edytowane) Jeżeli chodzi o clock stopper to znalazłem lepsze miejsce. Ten tygrys mnie dobijał i poszedłem na sunleth -300AF. Przyśpieszamy zegarek ,battlemania wyłączona i wbijamy. Przeciwnicy też tam stoją jak wryci ,może poza takimi opancerzonymi - z tymi trzeba uważać ale pojawiły mi się tylko 3 razy na 100 walk. Ja nabiłem tam clock stoppera w jakieś 30-40min. BTW zajebisty poradnik :) bardzo mi pomógł. Edytowane 29 Październik 2012 przez jacotnik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 18 Marzec 2013 Jak zrobiliście ten fragment za 7,777 coinsów w kasynie na slotach? Standardowo przyczepić L1 i zostawić? Idzie to jak krew z nosa. Trzeba jeszcze wygrać 10k na pucharek, ale wpada podobno tylko na slotach... A już miałem dobre zdanie o tej grze i myślałem że bezsensownego nabijania nie będzie... Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zygo89 136 Napisano 20 Marzec 2013 Jedyny sposób jaki mi przychodzi do głowy, to ten, który opisałem wyżej w poradniku. To czysty fart, ale u mnie po wyjściu z kasyna i po powrocie grało się zupełnie inaczej. Wcześniej przez 2 dni zarabiałem jakieś śmieci, gdy nagle trafiłem kilka potrójnych 9 pod rząd. No czysty fart, czyli mała zmora trophy hunterów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 20 Marzec 2013 Ja poczekałem aż bedzie mówiło że jest gorąco jak w letni dzień po czym gumka recepturka na pada i odłożyłem na bok...po 25min trofik sam wpadł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 20 Marzec 2013 Gra niby RPG w której spędzamy najwięcej czasu przy... slotach w kasynie. Co za głupi żółty kretyn to wymyślił to nie wiem. Nie dziwota że wszyscy jadą po FF teraz jak takie bzdety wymyślają... Robie to już od kilku dni i ciągle jedno wielkie gówno. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carek 0 Napisano 31 Maj 2013 (edytowane) Serendipitous ... czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć jak zdobyć to trofeum ?? ...5000 gier na jednorękim bandycie z rzędu....33x999...wychodzę z gierki a trofeum nie dostaje...chyba mi nikt nie powie, że 10k żetonó nie zdobyłem :) ...a może po zakończeniu gry muszę mieć 10k żetonów więcej niż przed jej rozpoczęciem?? :) Wie ktoś jak to w końcu działa? :) Edytowane 31 Maj 2013 przez carek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TRaCeGuitar 1141 Napisano 31 Maj 2013 Nie 5000 gier tylko 5000 monet...i tak musisz mieć podczas jednego posiedzenia tyle bez strat. Najprościej to kupić ileś tam k monet, odpalić slot machine kiedy dziewczyna w kasynie mówie "its hot like summer day" albo jakoś tak, nałożyć recepturkę na guzik od rollowania i czekać...20-30 min i trofik sam wpadnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 31 Maj 2013 Mi zadziałał jeden sposób, który znalazłem w necie. Mianowicie, żeby zaczęły wpadać te bonusy i lepsze mnożniki (Jackpoty), musisz zacząć grę z minimum 15.000 żetonów. Pamiętaj, że chodzi o żetony, nie o normalną kasę. Wtedy zrobiłem to dosłownie w przeciągu pół-godziny/godziny. Gdy nie miałem tych 15.000 to męczyłem się nawet po 3/4 godziny i nic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carek 0 Napisano 31 Maj 2013 no więc, zacząlem z 35k monet, założyłem gumkę recepturkę i wróciłem po 2h ;) pozostało mi 14k monet ale miałemn napite 33x999....a to przecież nawet jaknie ma victory mode, daje po 250żetonów...33x 250żetonów, daje dużo więcej niż potrzebne 10k do zrobienia trofeum :) ostatnie trofeum do platyny...i coś nie działą :( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 31 Maj 2013 Bo tam liczą Ci się też te z porażki i leci Ci to na minus. Czyli jak przegrywasz np. 1000 monet to masz -1000 do ogólnego wyniku. Także jak robiłeś save za każdym razem to mam złą wiadomość, bo będziesz musiał jeszcze chyba długo pograć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carek 0 Napisano 31 Maj 2013 w tym momencie strzelam sobię w głowę i ogkładam tą platynę, podobnie jak z FF XII gdzie trzeba było mieć wszystkie itemy z gry i do tego jeszcze ulepszone :) dzięki za pomoc... świetny poradnik Pozdro ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zygo89 136 Napisano 1 Czerwiec 2013 w tym momencie strzelam sobię w głowę i ogkładam tą platynę, podobnie jak z FF XII gdzie trzeba było mieć wszystkie itemy z gry i do tego jeszcze ulepszone :) dzięki za pomoc... świetny poradnik Pozdro ;) Nie no, nie ma opcji, żeby się poddać kiedy brakuje tylko jednego trofeum! Odstaw grę na kilka dni i spróbuj ponownie. Tak jak napisałem wyżej, ja za pierwszym razem wygrywałem jakieś śmieci, wróciłem po jakimś czasie i siadło kilka 999 pod rząd. Z drugiej strony piszesz, że brakuje Ci tylko tego pucharu, zatem Defragmented już masz, a tam był fragment za 7777 coins'ów. Wygrałeś 7777, to 10.000 Ci się nie uda? Bez sensu by było się poddać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carek 0 Napisano 3 Czerwiec 2013 próbuje :) przyfarmiłem pół banieczki na tomberym i co dziennie loguję, gram parenaście minut ale ciągle straty...już nawet nie robie savów... Dam radę...gram w tą gre od FF VII...jakiś tam jednoręki bandyta nie może mnie zatrzymać :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patricko 8082 Napisano 3 Czerwiec 2013 Jak wchodzisz na plus to rób save'a. Bo jak tam wszedłeś dużo na minus, to za jednym razem możesz tego nie zrobić. Dlatego jak po powrocie zobaczysz, że jesteś na plus to zapamiętaj sobie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carek 0 Napisano 4 Czerwiec 2013 DONE ;) 20k potrzebowałem do trofeum i Platynki. Dzięki raz jeszcze za poradnik, bez tego pewnie nawet bym się nie zabierał za tą platynę. Coś czuję, że zacznę częściej zaglądać na forum...Pozdro Ps.Gumka recepturka rządzi :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaczylianhel 0 Napisano 12 Grudzień 2013 witam mam pytanko odnośnie trofeum trigger finger (innym słowem qte)czy jeżeli np po pierwszym bosie nie zalicze qte na 100% to mam możliwość ‘zrehabilitowania się’ czy już mogę się pożegnać z platyną? Dodam że mam już ok 10 artefaktów – fakt nie wiele, ale gre od początku zaczynać mi się już nie chce. Przeszedłem pierwszą 'trzynastke' z platyną i to samo chciałbym zrobić z drugąPozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach