Skocz do zawartości
meteor87

Freezy, spadki animacji w grach

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zaliczyłem pierwszego zwiecha konsoli. Podczas grania w cod4. Najpierw brak dźwięku a po ok. 5 min. zwiech. Po twardym restarcie wszystko śmiga Oby jak najdłużej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli ilośc fps w przerywnikach filmowych ma być wyznacznkiem mocy konsoli to ja dziękuje za takiego profesjonalne porównania.

jesli te przerywniki filmowe sa na silniku z gry, to owszem, mozna je porownywac. to raz.

dwa - w przypadku gry takiej jak GTA IV, gdzie zawsze beda jakies drobne roznice typu ilosc przechodniow, samochodow, jakies kolizje w tle, samoloty na niebie itp itd. - jest to jedyny sposob na sprawdzenie ilosci FPS w warunkach w miare identycznych.

trzy - bo ktos tu pisal cos o lepszym AA na PS3 - nie dosc, ze na PS3 nie ma AA, to na dodatek gra renderowana jest przez silnik w nizszej rozdzielczosci niz na XO, gdzie AA jest. az strach pomyslec, jak by sie silnik napedzajacy GTA IV sprawowal na PS3, gdyby gra byla renderowana w 1280x720 (jak to ma miejsce na XO) i z wlaczonym AA. zmniejszenie rozdzielczosci na PS3 spowodowalo, ze konsola generuje o 25% mniej pixeli niz w przypadku obrazu w 720p (737tys punktow do 921 tys punktow). zdaje sobie sprawe, ze to przelozenie nie jest w stosunku 1:1 przy renderowaniu scen, ale biorac pod uwage roznice w FPS i AA obecne w wersji na XO - mozna uznac, ze silnik na ktorym dziala GTA IV ma srednio +/- 30% lepsza wydajnosc na konsoli Microsoftu.

a ze nie wydaje mi sie, zeby dla kolejnej czesci GTA RockStar planowalo pisanie nowego silnika - nie wrozy to zbyt dobrze kolejnym odslonom tej serii na konsoli Sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli te przerywniki filmowe sa na silniku z gry, to owszem, mozna je porownywac. to raz.

dwa - w przypadku gry takiej jak GTA IV, gdzie zawsze beda jakies drobne roznice typu ilosc przechodniow, samochodow, jakies kolizje w tle, samoloty na niebie itp itd. - jest to jedyny sposob na sprawdzenie ilosci FPS w warunkach w miare identycznych.

trzy - bo ktos tu pisal cos o lepszym AA na PS3 - nie dosc, ze na PS3 nie ma AA, to na dodatek gra renderowana jest przez silnik w nizszej rozdzielczosci niz na XO, gdzie AA jest. az strach pomyslec, jak by sie silnik napedzajacy GTA IV sprawowal na PS3, gdyby gra byla renderowana w 1280x720 (jak to ma miejsce na XO) i z wlaczonym AA. zmniejszenie rozdzielczosci na PS3 spowodowalo, ze konsola generuje o 25% mniej pixeli niz w przypadku obrazu w 720p (737tys punktow do 921 tys punktow). zdaje sobie sprawe, ze to przelozenie nie jest w stosunku 1:1 przy renderowaniu scen, ale biorac pod uwage roznice w FPS i AA obecne w wersji na XO - mozna uznac, ze silnik na ktorym dziala GTA IV ma srednio +/- 30% lepsza wydajnosc na konsoli Microsoftu.

a ze nie wydaje mi sie, zeby dla kolejnej czesci GTA RockStar planowalo pisanie nowego silnika - nie wrozy to zbyt dobrze kolejnym odslonom tej serii na konsoli Sony.

porownanie na przerywnikach to takie miarodajne nie jest moze i w nich byc mniejsza ilosc fps to juz w normalnej grze moze byc calkiem innaczej, gralem w obie wersja na x360 i ps3 i gra lata identycznie spadki sa w podobnych miejscach , filmikow nie widzialem bo nie robilem misji wiec jak tam jest to nie wiem.

AAx2 w wersji na 360 jest dzieki dodatkowej pamieci specjalnie na to przeznaczonej i ona nie ma wplywu na framerate tak ze jakies gadanie ze by silnik ten przeniesc na ps3 to by chodzilo niewiadomo jak jest glupota , jedynie co to masz racje co do tego ze gra jest renderowana w 720p na x a na ps3 640p i to ma wplyw . Z tym AA w wersji ps3 to jest tak ze go niema ale dzieki post processingowi nalozeniu filtrow itd i skalowaniu na wieksza rozdzielczosc aliasing jest tak samo widoczny jak w wersji na x360 z 2xAA , trzeba takze nadpomknac ze gra na ps3 ma wlaczony v-sync czego nie ma na x360 a to ma bardzo duzy wplyw na poziom framerate , zauwazalna jest takze minimalna roznica w obu wersjach w wykonaniu wybuchow i jakosci cieni na korzysc ps3 ale to dzieki procesorowi i odmiennej architekturze. Nie wrozy dobrze ? moze dla ciebie bo silnik jest caly czas ulepszany i zmieniany , przyklad insomaniac i ich silnik z Resistance a zobacz jak wyglada Ratchet i jak bedzie wygladac resistance 2 a to jest caly czas ten sam silnik tylko ulepszony z biegiem czasu i to samo bedzie z silnikiem z GTA nie musza go pisac od nowa zeby chodzil w 720p itd wystarczy troche ulepszen i optymalizacji co napewno do nastepnej czesci zrobia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

To sie programisci robia porty z 360 na PS3 to chyba kazdy wie, malo tego 360 zacofuje nowa generacje gier.

Przegladalem strone n4g.com i developerzy stwierdzili ze gry musza byc rowne na obie konsole, dlatego ze XBOX 360 im nie pozwala na takie mozliwosci jak PS3.

Dlatego tytuly exclusive sa nie do porownania.

[/quote

Nie widziałem bardziej mylnego postu X360 zacofuje nową generacje gier ??? widziałeś gears of war 2 ? to jest nowa ganeracja i kolejny wyznacznik jakości na najblizszy rok, tak jak to miało miejsce z pierwszą częścią.Mi sie wydaje że jest na odwrót przykład Haze gra która chodzi w 576p w 30 klatkach i wygląda jak rzygi niemowlaka mówi samo za siebie.A tak niedawno fanboye sony lecieli po Halo 3 tam przynajmniej jest 600p i animacja chodzi w stałych 40 fps do tego swietny multi sprawiają ze halo 3 jest tym czym jest czyli hitem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie widziałem bardziej mylnego postu X360 zacofuje nową generacje gier ??? widziałeś gears of war 2 ? to jest nowa ganeracja i kolejny wyznacznik jakości na najblizszy rok, tak jak to miało miejsce z pierwszą częścią.Mi sie wydaje że jest na odwrót przykład Haze gra która chodzi w 576p w 30 klatkach i wygląda jak rzygi niemowlaka mówi samo za siebie.A tak niedawno fanboye sony lecieli po Halo 3 tam przynajmniej jest 600p i animacja chodzi w stałych 40 fps do tego swietny multi sprawiają ze halo 3 jest tym czym jest czyli hitem.

Gears Of War 2 wyznacznikiem ??? Hahaha :D GoW 2 to prawie to samo co GoW 1 ;D Owszem jedynka była (i jest) świetna, tak samo jak będzie z dwójką... ale żeby od razu mówić, że to wyznacznik ? Stary, wyluzuj

Owszem masz racje, Haze to crap Ale na drugi raz radze Ci nie oceniać konsoli po jednej (czy nawet trzech) grach

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Xbox 360 ma wolniejsze bebechy wynika to choćby z daty premiery obu konsol. W XB siedzi odpowiednik PCtowego radeona 1600 a tutaj ktoś pisał ze w PS3 to odpowednik GF 7800. Pomimo tej różnicy jednak gry na XB wypadają lepiej i chodzą płynniej wieć wszystko zależy raczej od talentu programistów. U tutaj przychodzi lekki niesmak bo choć ceny gier są identyczne na obie konsole to PS3 kosztuje ładnych kilka stówek wiecej niż XB a zamiast dobrze się bawić przy konsoli często irytujecie się z powodu bugów i spowolnień animacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radeona 1600

Pierdzielenie. W X360 siedzi procesor R600 czyli "ojciec" Radeona HD 2900.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierdzielenie. W X360 siedzi procesor R600 czyli "ojciec" Radeona HD 2900.

to poczytaj http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos jest to układ r520... ALe nie ważne co tam jest w środku chodzi o to że programiści mają sporo kłopotu z optymalizacją kodu gry na PS3 i stąd te wszystkie spowolnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierdzielenie. W X360 siedzi procesor R600 czyli "ojciec" Radeona HD 2900.

Z tego co słyszałem bardziej odpowiednie jest porównanie do radeona x1900, do serii hd nie ma co porównywać bo wyszła rok po wyjściu xbox

grafika w ps3 ma odpowiednika w GF7900

wg mnie problem obu konsol to RAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Co z tego że x 360 jest na rynku dłuzej niz ps3 M$ zaprojektował go tak aby po wyjsciu PS3 był na równi z konsolą sony a nawet ją przewyzszał.Ati zaprojektowało genialny gpu 48 zufinikowanych jednostek shader chodzi o to że 48 jednostek może byc zmianiana i dzielona do woli np ktos pomysli zróbimy 40 jednostek pixel i 8 vertex, a drugi podzieli to na 20-20.Pamięć ram również jest dzielona wedle uznania twórców chcemy ostre tekstury damy 300mb na nie reszte na inne efekty.Po trzecie 3 rdzeniowy procesor power pc 3 rdzenie symetryczne teoretycznie cell wydajniejszy tylko nikt tej wydajonsci nie pokaże samo sony zrobiło cos czego nie umieją ujazmic.To tak jakby mieć motocykl z zablokowanym silnikiem teoretycznie jest wieksza moc tylko nikt blokady nie umie sciagnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wg mnie problem obu konsol to RAM

a dziwi mnie jeszcze bardziej to, że z komponentów takich jak proc, grafika itp. to RAM jest najtańszy, więc nie wiem czemu taką małą ilość do konsoli włożyli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temu ze:

256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością procesora (3,2 GHz) i o przepustowości 25,6 GB/s

by wiki

ze te marne 256 jest tktowane okropnie szybko, oczywiscie mogli dac wiecej, ale jest ogromna przepustowosci i takt, wiec niewiem czy takie tanie..

a w kompie jhest okolo 800MHz taktowana ram..

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temu ze:

by wiki

ze te marne 256 jest tktowane okropnie szybko, oczywiscie mogli dac wiecej, ale jest ogromna przepustowosci i takt, wiec niewiem czy takie tanie..

a w kompie jhest okolo 800MHz taktowana ram..

pozdr

i do tego jeszcze 256 MB VRAM pamieci graficznej , niestety to i tak za mało 1GB minimum powinno byc a koszta nie dużo większe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dla porównania w x 360 jest 512MB dzielonej pamięci gddr3 700 mhz która ma przepustowość 22.5GB/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla porównania w x 360 jest 512MB dzielonej pamięci gddr3 700 mhz która ma przepustowość 22.5GB/s

To chyba twój pierwszy post, który nie jest na korzyść X'a

A wracając do tematu- mam Uncharted, Assassin's Creed, Gta IV, Resistance, Motorstorm i Spider-man 3, ale spadków doświadczyłem tylko w tej ostatniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to poczytaj http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos jest to układ r520... ALe nie ważne co tam jest w środku chodzi o to że programiści mają sporo kłopotu z optymalizacją kodu gry na PS3 i stąd te wszystkie spowolnienia

W wikipedii można napisać co się chce a mówione było już od dawna, że X360 ma R600.

http://www.gamesforum.ca/showthread.php?t=8422

R600 był pierwszym układem AMD który obsługiwał zunifikowane shadery, które są w xbox'sie, co tym bardziej potwierdza obecność tego układu w konsoli.

Z tego co słyszałem bardziej odpowiednie jest porównanie do radeona x1900, do serii hd nie ma co porównywać bo wyszła rok po wyjściu xbox

Właśnie porównanie do serii HD jest jak najbardziej na miejscu. R600, który siedzi w X360 jest procesorem, który znajduje się w układach z seri HD 2xxx. I właśnie Xenos był pierwszym układem, który niejako zapoczątkował serie HD 2xxx. Dlatego wcześniej użyłem słowa "ojciec".

I koniec tematu bo sie OT robi. Jak coś to oddzielny topic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie trzeba się pogodzić z tym że ps3 jest niekoniecznie najmocniejszą konsolą.Na dzień dzisiajszy xbox wypada lepiej jest tańszy,gry chodzą płynniej wychodzi ich znacznie więcej są też naogół tańsze i łatwiej dostępne.Nowe pc też kładą na łopatki ps3 i ta różnica będzie się powiększać z każdym dniem.Pozostaje tylko mieć nadzieje że jednak programiści postarają się lepiej wykorzystywać moc ps3 i tego nieokiełznanego cella.Jak na dzisiaj to uważam ze 2000 zł które wydałem na ps3 to pieniądze zmarnowane przynajmniej po części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie porównanie do serii HD jest jak najbardziej na miejscu. R600, który siedzi w X360 jest procesorem, który znajduje się w układach z seri HD 2xxx. I właśnie Xenos był pierwszym układem, który niejako zapoczątkował serie HD 2xxx. Dlatego wcześniej użyłem słowa "ojciec".
Nie - GPU xboxa to zmodyfikowany uklad R520 - blizej mu do R580 niz do R520 ale z tego wlasnie sie wywodzi. To ze ma zunifikowane shadery nie czyni z niego R600 (ktory to jest dosc znacznie szybszy)

Btw - na X360 gry tez zwalniaja - ale chyba nie o to chodzi? Bo ja kupilem PS3 nie dla jej 'mocy' a dla gier ktore sie na nia ukazuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo ja kupilem PS3 nie dla jej 'mocy' a dla gier ktore sie na nia ukazuja

Popieram w 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w piątek kupiłem Age of Conan (MMORPG) , grę na którą czekałem ponad 1,5 roku - mam x2 6400, 8800gt podkręconego , 2gb OCZ cl4 - odpaliłem na 22 calowym w 1680 na 1050 all high i ... płacz, ludzie, wypisujecie bolączki, że wam klatkuje na konsoli? akurat w conanie jest licznik fps i powiem tak - spadki w miescie z 30 na 22 fps to był koszmar - AC na ps3 od piątku to dla mnie zajebiście płynna gra - nawet w podziemiach (Age of Conan), gdzie średnio miałem 60 i był spadek do 45 fps różnica była bardziej zauważalna, niz w takim AC - proponuje tym , którzy zapomnieli jak gry wyglądają na PC czasami zajrzeć i coś uruchomić - z większym uśmiechem zasiądziecie przy czarnuli. I dodam, szkoda ,ze takich liczników fps nie dają w większości gier - bo jak czytam, że ktoś tam miał 15 fps albo niżej (konsola of course) to mnie śmiech ogarnia, chyba sobie nie zdaje sprawy ile to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He dla przykładu podam Pes 2008 na moim pc 3,2 ghz, 2gb ram, 7800gtx odpalam na 19 calach lcd w 1280/1024 w full detalach i działa na oko 10X płynniej niż na ps3 na zwykłym tv 21 cali crt.Call of duty 4 dla odmiany działa 10X płynniej na ps3 niż na moim pc tak więc z tego widać żę wszystko w rękach programistów.Ps3 natomiast zawodzi w konfrontacji z xboxem i co to ma znaczyć? że m$ dopłaca 1000$ do każdej linijki kodu? czy to że ps3 jest gorsze?a może poprostu programistą się nie chce konwertować kodu gry z x360 na ps3 tak by działała płynnie? Jeśli tak to chce doczekać momentu aż nastąpi ten dzień bo puki co przez 1,5 roku jak ps3 jest na rynku wypada gorzej od x.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
He dla przykładu podam Pes 2008 na moim pc 3,2 ghz, 2gb ram, 7800gtx odpalam na 19 calach lcd w 1280/1024 w full detalach i działa na oko 10X płynniej niż na ps3 na zwykłym tv 21 cali crt.Call of duty 4 dla odmiany działa 10X płynniej na ps3 niż na moim pc tak więc z tego widać żę wszystko w rękach programistów.Ps3 natomiast zawodzi w konfrontacji z xboxem i co to ma znaczyć? że m$ dopłaca 1000$ do każdej linijki kodu? czy to że ps3 jest gorsze?a może poprostu programistą się nie chce konwertować kodu gry z x360 na ps3 tak by działała płynnie? Jeśli tak to chce doczekać momentu aż nastąpi ten dzień bo puki co przez 1,5 roku jak ps3 jest na rynku wypada gorzej od x.

Też mam takie wrażenie, że Bill dopłaca programistom żeby gra działała płynniej. Mam nadzieję, że PS3 osiągnie poziom PS2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnice wynikają z tego, że budowa X'a jest podobna do budowy PC'ta, a PS3 nie. "Nowe" Playstation jest zupełnie odmienną machiną. Mała ilość RAMu, za to o zawrotnej częstotliwości pracy czy procesor o hiper-skomplikowanej budowie (nie będę opisywał bo najzwyczajniej w świecie się nie znam) wymuszają na programistach uczenia się pisania gier od nowa, kombinowania zamiast klepania biedy jak od wielu lat.

Dowodem na to są dopieszczone gry, pisane przez "małe" i ambitne studia lub te tworzące pod czujnym okiem Sony.

Jak chcą to potrafią - tak sytuacja wygląda w tej chwili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie i ładnie tylko ciekawe dlaczego od premiery ps3 nie widać poprawy w działaniu gier?.A prawda jest taka że 3 tytuły na rok z gatunku tych dopieszczonych jakoś nie bardzo mnie satysfakcjonują.I cały czas wciska się ludziom ciemnotę że to programistów wina i że jak wychodzi exclusive to jest wszystko cacy no trudno żeby tak nie było jak ileś tam osób przez kilka lat tworzy gre na jedną platforme gorzej wygląda spraw w przypadku np takiego gta4 które było tworzone jednocześnie na xboxa i ps3 i jednak moim zdaniem na xboxie działa lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Do tego dodac trzeba że wersja na xboxa 360 była gotowa na pierwszy termin czyli listopad 2007, ps3 spowodowało takie opoznienie do kwietnia 2008.Zachwile ktos bedzie pisac a bo ps3 ma blu ray itp ble ble gta 4 na x 360 zajmuje troche przeszło 6GB wiec pojemonsc krązków nie ma nic do rzeczy, a prawda jest taka że gry na ps3 tez mało zajmuja tylko większośc miejsca zajmują dane nagrane po kilka razy w celu niby szybszego odczytu i jakies przerywniki np MGS4 mógł by zajmowac mniej, tylko jak Kojima ładuje jakies tepe przerwyniki które trwają po 40 min to sie nie dziwie że gada pozniej że blu ray jest za mały.Ja juz sie nie nabieram na tą gadanine że programiśći ble ble itp Sony oszukało wszystkich wciskając kit że PS3 jest 2x wydajniejsze od xboxa 360 przecza temu chociazby parametry obu konsol.Wniosek jeden Sony nie umie projektować konsol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×